skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
o červenej karkulce
prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.11.2012 do 25.10.2014, založil/a WingArrow - zrušená registrace
14:57:53
25.10.2014
25.10.2014
Jozka
-> King 25.10.14 00:48:19: To je naprosto do - ko - na - lý
10:05:51
25.10.2014
25.10.2014
stepan
-> King: A taky dům babičky je z vnějšího pohledu zrcadlově otočenej oproti vnitřnímu.
E: Tak kecám, teď koukám na plány a on má 2 místnosti.
E: Tak kecám, teď koukám na plány a on má 2 místnosti.
10:03:58
25.10.2014
25.10.2014
King
Jo, je to bomba, ale je tam drobna chybka, protoze cocka v oku je imho spojka, takze by nemela dopadajici svetlo rozptylovat, jak je to v ty animaci :-)
09:58:37
25.10.2014
25.10.2014
Nwkt
-> King:
01:00:47
25.10.2014
25.10.2014
Eidy
-> King: To je boží.
00:48:19
25.10.2014
25.10.2014
King
-> dragon_cb_cz: Koukam zas dalsi rozvijec silenych teorii, co to po sobe radsi smazal :-)
Stejne nejlepsi verze Cerveny karkule je tahle :-)
vimeo.com/3514904
Stejne nejlepsi verze Cerveny karkule je tahle :-)
vimeo.com/3514904
19:47:02
22.10.2014
22.10.2014
WingArrow - zrušená registrace
12:38:39
22.10.2014
22.10.2014
dragon_cb_cz
Čí je tohle dílo?
11:20:08
22.10.2014
22.10.2014
Nepér
Dobrý téma, to jsem tu ještě neviděl
14:16:53
21.10.2014
21.10.2014
dragon_cb_cz
-> WingArrow: A teď tu o červenej karkulce....
12:51:11
21.10.2014
21.10.2014
dragon_cb_cz
-> WingArrow: Jak se tím šetří olej a motor? Palivo bych možná ještě věřil, protože můžeš jet na příliš chudou směs, aniž bys přišel o volnoběh...
12:17:59
21.10.2014
21.10.2014
minno
-> WingArrow: ja z teba asi dostanem mladé Tak nám popíš tie situácie, pri ktorých by sa to dalo prakticky využiť.
15:46:57
03.12.2012
03.12.2012
kamikaze
-> minno: Tak tak, pokud to chce někdo jako tempomat, tak je potřeba ještě zpětná vazba
10:07:14
03.12.2012
03.12.2012
m8rinek
-> minno: a taky při orbě na 100m poli je to fajn :D
10:04:48
03.12.2012
03.12.2012
minno
-> WingArrow: Napadlo ma pár možných praktických využití ručného plynu. Ale všetko z toho čo ma napadlo, sú len využitia pri stojacom aute :-) Za jazdy nič. Jeho využitím to vidím ako pomôcku adekvátnu napríklad ku štartovaciemu tlačidlu priamo pri motore.
- Výroba elektriny pri stání (napríklad cez menič na 230V, alebo potrebujeme pripojiť určitý spotrebič), kedy u obyčajného alternátora potrebujeme vyššie otáčky na dostatočný prúd - zvýšime si otáčky ručným plynom
- Prikurovanie si v interiéri v zime - Keď sa človek potrebuje v zime z určitého dôvodu zohriať v aute - zohriatie motora za státia a udržovanie zvýšených otáčok ručným plynom aby to lepšie kúrilo.
- Odvzdusňovanie chladiacej sústavy, ako tu už bolo spomenuté.
- Výroba elektriny pri stání (napríklad cez menič na 230V, alebo potrebujeme pripojiť určitý spotrebič), kedy u obyčajného alternátora potrebujeme vyššie otáčky na dostatočný prúd - zvýšime si otáčky ručným plynom
- Prikurovanie si v interiéri v zime - Keď sa človek potrebuje v zime z určitého dôvodu zohriať v aute - zohriatie motora za státia a udržovanie zvýšených otáčok ručným plynom aby to lepšie kúrilo.
- Odvzdusňovanie chladiacej sústavy, ako tu už bolo spomenuté.
15:08:56
02.12.2012
02.12.2012
Vojťas
-> afro100: jen prvni stranku sem precetl to o kilym sytici taky, ale muj zpusob je jinej
14:09:34
02.12.2012
02.12.2012
afro100
-> Vojťas: sa ti to tu nechce cele citat evidentne slo by pouzit packy na sitic z kila, tam su dve ;) ta druha ovlada u kila ventil kurenia)
10:52:51
02.12.2012
02.12.2012
Vojťas
hele s tim plynem me neco napadlo, jak mas v tunelu pod rucni brzdou drzak na bowden, tak vyhodit tu segerovku, udelat jinej kryt na tunel, a mezi ten drzak a bovden dat nejakej vehement kterym bys oddaloval bowden do toho drzaku, tim bys vlastne pridaval. třreba by sla pridat dalsi packa sytice. Neni to z principu kravina ne ?
22:06:43
01.12.2012
01.12.2012
dragon_cb_cz
-> WingArrow: Člověče, přečti si ještě jednou co si napsal - jaké otevření druhého stupně při brždění motorem? Když brzdím motorem, tak musí být klapky přece zavřené. To co píšeš vůbec nedává smysl (nebo rozumím slovensky ještě míň než jsem si myslel).
Ano, motor by klidně dál jezdil, speciálně pokud by se poladil ten karburátor tak asi docela ochotně. Ale jelikož to auto má velice zdravou kastli (a co zdravé nebylo jsem nechal odborně odstranit ) a jízdní komfort 120ky je přeci jen na delší vzdálenosti podstatně lepší než kila či MB, tak padlo rozhodnutí udělat tohle auto pořádně, protože investice to není až tak zásadní a chci mít auto, které dojede do Norska - oktávkou už jsem tam byl, takže příště (asi v létě) u tam chci jet něčím zábavnějším A s motorem opotřebovaným tak jak byl se mi úplně na dlouhé cesty pouštět nechtělo, navíc byla možnost nechat ho udělat za rozumné peníze... tak se bude dělat.
Jinak zpátky k tématu - proč zastavovat přispívání? Prostě ten ruční plyn udělej a poděl se o zkušenosti. Většina lidí se k tomu staví skepticky, já chápu proč (hodně práce, dost rizik, přínos sporný), ale zjevně jsi se pro to už rozhodl - tak do toho. To že mi to přijde jako zbytečná práce neznamená, že si rád nepřečtu jak jsi to řešil a třeba ještě změním názor. Já na autech taky dělám spoustu věcí, které nemají praktický přínos - na autě které není "udělané" komplet je asi blbost měnit rozdělovač za "originální" typ i když ten původní šlapal dobře - no a stejně jsem to udělal a mám z toho dobrý pocit.
Ano, motor by klidně dál jezdil, speciálně pokud by se poladil ten karburátor tak asi docela ochotně. Ale jelikož to auto má velice zdravou kastli (a co zdravé nebylo jsem nechal odborně odstranit ) a jízdní komfort 120ky je přeci jen na delší vzdálenosti podstatně lepší než kila či MB, tak padlo rozhodnutí udělat tohle auto pořádně, protože investice to není až tak zásadní a chci mít auto, které dojede do Norska - oktávkou už jsem tam byl, takže příště (asi v létě) u tam chci jet něčím zábavnějším A s motorem opotřebovaným tak jak byl se mi úplně na dlouhé cesty pouštět nechtělo, navíc byla možnost nechat ho udělat za rozumné peníze... tak se bude dělat.
Jinak zpátky k tématu - proč zastavovat přispívání? Prostě ten ruční plyn udělej a poděl se o zkušenosti. Většina lidí se k tomu staví skepticky, já chápu proč (hodně práce, dost rizik, přínos sporný), ale zjevně jsi se pro to už rozhodl - tak do toho. To že mi to přijde jako zbytečná práce neznamená, že si rád nepřečtu jak jsi to řešil a třeba ještě změním názor. Já na autech taky dělám spoustu věcí, které nemají praktický přínos - na autě které není "udělané" komplet je asi blbost měnit rozdělovač za "originální" typ i když ten původní šlapal dobře - no a stejně jsem to udělal a mám z toho dobrý pocit.
21:23:59
01.12.2012
01.12.2012
MOLSO
-> WingArrow: až taký veľký rozdiel viskozity tam nebude ? tak tam daj 5W40 alebo 0W40. A ver že rozdiel je tam značný.
S tým vymýšľaním som to myslel asi takto.
Keď som montoval favo motor (respektíve pripravoval montáž do auta) volakde som si prečítal ako motor strašne trpí keď sa v zime ohreje na 90°C a zrazu otvorí termostat a vpustí cez motor ladový fridex ktorý prudko schladí všetky valce a až keď sa dostane k termostatu tak ten zase privrie a robí takéto tepelné šoky pre motor. Chcel som to silou mocou eliminovať, zistil som že žigulák má dvojfunkčný termostat ktorý by tomu mal zabrániť ... vymýšlal som ako beta s pičou a urobil pri motore hadicovo aké ešte nikto nikdy nevidel ...
Zo začiatku som sa tešil ako som motoru ulahodil a ako teraz do neho pekne od pumpy vteká voda bez tepelných výkyvov a akú to bude mať životnosť a neviem čo ešte .... po pár mesiacoch tomu začalo šibať a robilo to problémy. Dostal som nervy, kúpil klasický termostat a od 2009 to proste neriešim a jazdím ako normálne. Ak chceš jazdiť, motor sa rposte musí opotrebovávať. A tomu nezabrániš. Ak to chceš obmedziť, dopraj mu lepší olej a správaj sa k nemu slušne. Prípadne pouvažuj o montáži toho favo karbecu (posledná poloha sytiču je zvýšený voľnobeh - máš to tam v sérii zabudované, stačí len vymyslieť prírubu a aitbox)
NA záver posielam fotku toho čudesného zapojenia chladiacej sústavy.
Práci česť !
S tým vymýšľaním som to myslel asi takto.
Keď som montoval favo motor (respektíve pripravoval montáž do auta) volakde som si prečítal ako motor strašne trpí keď sa v zime ohreje na 90°C a zrazu otvorí termostat a vpustí cez motor ladový fridex ktorý prudko schladí všetky valce a až keď sa dostane k termostatu tak ten zase privrie a robí takéto tepelné šoky pre motor. Chcel som to silou mocou eliminovať, zistil som že žigulák má dvojfunkčný termostat ktorý by tomu mal zabrániť ... vymýšlal som ako beta s pičou a urobil pri motore hadicovo aké ešte nikto nikdy nevidel ...
Zo začiatku som sa tešil ako som motoru ulahodil a ako teraz do neho pekne od pumpy vteká voda bez tepelných výkyvov a akú to bude mať životnosť a neviem čo ešte .... po pár mesiacoch tomu začalo šibať a robilo to problémy. Dostal som nervy, kúpil klasický termostat a od 2009 to proste neriešim a jazdím ako normálne. Ak chceš jazdiť, motor sa rposte musí opotrebovávať. A tomu nezabrániš. Ak to chceš obmedziť, dopraj mu lepší olej a správaj sa k nemu slušne. Prípadne pouvažuj o montáži toho favo karbecu (posledná poloha sytiču je zvýšený voľnobeh - máš to tam v sérii zabudované, stačí len vymyslieť prírubu a aitbox)
NA záver posielam fotku toho čudesného zapojenia chladiacej sústavy.
Práci česť !
10:54:47
30.11.2012
30.11.2012
dragon_cb_cz
-> WingArrow: To se teprv zjistí co bylo opotřebované, motor do poslední chvíle v pohodě jezdil, jen už se mu moc nechtělo do kopců (za to asi mohl nepříliš pohyblivý druhý stupeň karbu, ale to se zjistili až po vyjmutí motoru) a komprese už asi nebyla úplně slavná (brždění motorem nebylo moc výrazné, z toho usuzuju). Ale jinak olej ani vodu nežral, nekouřil, spotřeba dobrá, volnoběh klidný a pravidelný (celkově ten motor je asi hodně dobře vyvážený, protože vibrace od motoru byly minimální v libovolných otáčkách). Takže by asi X dalších tisíc km v klidu najel.
Co se týká toho tlaku oleje, na to aby se nějaký olej dostal na stěny válců zas tak dramatický tlak snad potřeba není - tlak je potřeba hlavně v ložiskách kliky. Na to aby se něco dostalo na stěny válců tou dírou na ojnici ho snad nebude potřeba tolik. Jinak autem s tlakoměrem oleje jsem nejezdil, ale na problémy s tlakem jsem naopak zatím narazil spíš u hodně ohřátého motoru než u studeného ;) Hladina oleje by neměla mít vliv, dokud je sluchátko ponořené, tak není co řešit. A prověšení motoru v silentlbokách podle mě X mm na měrce nedá, ale prosím.
Nemyslím si, že krátká doba kdy motor běží na bohatší směs ze sytiče je pro jeho životnost rozhodující. Mazací tlak a veškeré další parametry které tu říkáš budou stejné se sytičem i s ručním plynem, jediný rozdíl bude v té bohatosti. Její vliv na krátkodobé mazací vlastnosti motoru nebude tak velký aby to stálo za řeč.
Nechci ti kazit radost, zjevně jsi se pro ten nápad nadchnul, tak do toho a zkoušej. Ale přijde mi, že se jeho praktičnost snažíš obhájit poněkud komplikovanými a umělými argumenty.
Co se týká toho tlaku oleje, na to aby se nějaký olej dostal na stěny válců zas tak dramatický tlak snad potřeba není - tlak je potřeba hlavně v ložiskách kliky. Na to aby se něco dostalo na stěny válců tou dírou na ojnici ho snad nebude potřeba tolik. Jinak autem s tlakoměrem oleje jsem nejezdil, ale na problémy s tlakem jsem naopak zatím narazil spíš u hodně ohřátého motoru než u studeného ;) Hladina oleje by neměla mít vliv, dokud je sluchátko ponořené, tak není co řešit. A prověšení motoru v silentlbokách podle mě X mm na měrce nedá, ale prosím.
Nemyslím si, že krátká doba kdy motor běží na bohatší směs ze sytiče je pro jeho životnost rozhodující. Mazací tlak a veškeré další parametry které tu říkáš budou stejné se sytičem i s ručním plynem, jediný rozdíl bude v té bohatosti. Její vliv na krátkodobé mazací vlastnosti motoru nebude tak velký aby to stálo za řeč.
Nechci ti kazit radost, zjevně jsi se pro ten nápad nadchnul, tak do toho a zkoušej. Ale přijde mi, že se jeho praktičnost snažíš obhájit poněkud komplikovanými a umělými argumenty.
06:42:56
30.11.2012
30.11.2012
darklord
-> MOLSO:
06:03:33
30.11.2012
30.11.2012
MOLSO
-> WingArrow: nič proti tebe ... len sa mi zdá že to fakt už trochu preháňaš. A Ak sa ti zdá olej pri -10 hustý, používaj inú viskozitnú triedu, a on hustý nebude Keď tam naleješ 10W40 tak tomu pomôžeš
22:51:01
28.11.2012
28.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pavucina: pro tenhle test mě napadlo nechat MPi zapojené, pouze odstranit saci potrubi s klapkou, se vstřikama, nechat zapojenou jen zapalovaci listu, knock senzor, snimac otacek, cidlo teploty motoru a na karbec nabastlit nejaky TPS a vyuzit to jako slusne zapalovani
22:45:23
28.11.2012
28.11.2012
pavucina
-> Marcius: Tuto myslenku bych chtel taky uskutecnit, at vidim rizika a uskali :) a hlavne porovnani.
21:29:49
28.11.2012
28.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> afro100: v cizině ho používají i na přeplňovaných autech (vyrabi se pod nazvem BROSOL 2E - ale je to to stejný , licence Pierburgu) s docela velkýma turbama... taky jsem to měl v plánu, karburátor jsem na to měl připraven, nicméně stejně by se dřív nebo později dostal na řadu problém se zapalováním a řízení předstihu (aby to k něčemu vypadalo), proto jsem vzal rovnou vstřikování... Ať turbokarbec nebo stříkačka, oboje potřebují elektrický palivový čerpadla + regulátor tlaku paliva. No a tady to je opravdu tak, že na tom vstřikování je vše okolo paliva více těsné, nehrozí tudíž úniky benzínu formou přelití plovákové komory jako u karburátoru ani prosakování skrz membránky (když tu žádné nejsou). Pro mé účely se tedy zatím vstřik oplatí víc, až jednou nasbírám víc odvahy a chuti, určitě zkusím LEKR + turbo.
17:44:50
28.11.2012
28.11.2012
afro100
-> Marcius: Tak ako pises. LEKR dokaze naplnit aj vykonejsie motory a spracovanie aj spravanie je jednoznacne lepsie.
17:25:21
28.11.2012
28.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> afro100: LEKR je určitě fajn, nechci urazit typické skalní zastánce SEDRů a EDSRů, to ne, ale myslím, že LEKR se dá udělat jako dobrej kompromis (kultura běhu/plnění motoru) i pro silnější motor, celkově když jsem ho měl rozdělanej tak jsem z něj měl lepší pocit než ze SEDRu, třeba i ty těsnící nálitky na přírubě horního víka, jak krásně se to zakousne do těsnění... mínusem může být absence náhradních trysek, vzdušníků větších rozměrů. Ale když někdo hledá chování podobné vstřikování, tak LEKR jedině.
12:59:38
28.11.2012
28.11.2012
afro100
-> Marcius: presnee, odrezana priruba z 5kanaloveho sacieho, tk som to mal aj ja. Som to nahrubo vyrezal flexou, zhruba docistil do roviny a potom len zabrusil na smirgli polozenom na rovnej doske a opracoval tie vystupky .. Mal som pouzite ine sroby a teda to vybratie pre ne bolo vo vykrese naznacene inak. Som rad, ze to niekomu k niecomu bolo :)
-> minno: uz na nicom, kvoli absencii normalneho funkcneho EDSR/SEDRa a inspirovany miestnym clenom Discoverom, som to planoval posadit na eR motor, co mam v kile. Aj to tam asi tyzden bolo, ale potom som s nejakymi dielmi uhnal EDSRa na Tatru, ktoreho som vymenil za krasneho SEDRa na 120L, tak sa laborovanie s LEKRom pre mna stalo nepodstatnym a cele to slo z domu.
Ptm som kupil rapida a nasledovala nechcena vymena motora. Osemkanal co som kupil, bol tiez na LEKRi, avsak bud sa rozbil prevozom, alebo pri davani do auta. Nefungoval, tak som sa ho zbavil. Lenze moj povodny 130 karbec z rapida uz asi tazko niekto pouzije(mozno tak do policky), tk teraz jazdim na EDSRi garde alebo Gls(teraz si nie som isty) a ten ide dobre, ale len do urcitych otacok, potom uz motor dostatocne nenaplni, teda naprd vykon a vacsia spotreba. A nez sa nahanat za karbecom, kt. je malo a este sa krutia pri skaredom pohlade, radsej by som pouzil LEKRa .. spolu s bezkontaktom predpokladam bezproblemovejsie hlavne zimne starty a celkovo vyssiu blbuvzdornost motora. Ci uz po stranke soferskej alebo udrzbovej.
-> minno: uz na nicom, kvoli absencii normalneho funkcneho EDSR/SEDRa a inspirovany miestnym clenom Discoverom, som to planoval posadit na eR motor, co mam v kile. Aj to tam asi tyzden bolo, ale potom som s nejakymi dielmi uhnal EDSRa na Tatru, ktoreho som vymenil za krasneho SEDRa na 120L, tak sa laborovanie s LEKRom pre mna stalo nepodstatnym a cele to slo z domu.
Ptm som kupil rapida a nasledovala nechcena vymena motora. Osemkanal co som kupil, bol tiez na LEKRi, avsak bud sa rozbil prevozom, alebo pri davani do auta. Nefungoval, tak som sa ho zbavil. Lenze moj povodny 130 karbec z rapida uz asi tazko niekto pouzije(mozno tak do policky), tk teraz jazdim na EDSRi garde alebo Gls(teraz si nie som isty) a ten ide dobre, ale len do urcitych otacok, potom uz motor dostatocne nenaplni, teda naprd vykon a vacsia spotreba. A nez sa nahanat za karbecom, kt. je malo a este sa krutia pri skaredom pohlade, radsej by som pouzil LEKRa .. spolu s bezkontaktom predpokladam bezproblemovejsie hlavne zimne starty a celkovo vyssiu blbuvzdornost motora. Ci uz po stranke soferskej alebo udrzbovej.
09:11:17
28.11.2012
28.11.2012
minno
-> afro100: a ty jazdíš s LEKRom na čom?
09:05:44
28.11.2012
28.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> afro100: vsak podle tveho prispevku v nejakem clanku (LEKR a 5kanal ?) jsem tu podložku dělal... mírně jsem tam myslím něco upravoval, ale vesměs to pěkně pasovalo tehdy jsem si vzal stare 5kanal 120 sani (chtel jsem je hazet do srotu, pac jich mam dost a nikdo je nechce), vyrizl jsem si prirubu a zanesl ji do firmy, aby mi ji srovnali na rovinne frezce, jenze oni se se mnou ani neporadili, pry meli v haji frezku, tak to brousili flexou nebo pasovou bruskou... no bylo to tak o 40pct tenci, navic krivy, tak jsem si koupil krizovy stul ke stojanove vrtacce a zfrezoval jsem si to sam... tim ze to bylo tenky, jsem musel tu vysku od sani nejak nahnat, nenapadlo me nic lepsiho nez pouzit pertinaxy pod karbec... kdybych to mel delat znovu, tak 5x jednodussi je si koupit kousek hlinikoveho plechu (tloustky 10mm) a vyfrezoval bych si to cely rovnou, nez odrezavat prirubu ze sani tupou pilkou na zelezo
19:16:30
27.11.2012
27.11.2012
afro100
-> Marcius 27.11.12 09:56:49: mal som tiez taku podlozku spravenu, ale vymenil som to za nejake ine diely .. aj trochu lutujem ze som to dal prec, teraz by sa hodila
18:05:38
27.11.2012
27.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> MOLSO: LPG je fajn, jediná nevýhoda je ta bomba za sedačkama... kam bych dal woofer proč to někdo nevymyslel, aby se to dalo lejt do nádrže, za ty prachy
17:11:49
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> Minik03: ja to nikdy nevidím lebo musím dávať pozor na cestu ja som si to tiež nastavil sám, žerie to 7,5 - 8,5 l/ 100 km, a to jazdím ako prase ...
kto nevyskúšal nepochopí
kto nevyskúšal nepochopí
16:42:02
27.11.2012
27.11.2012
Minik03
-> MOLSO: A to máš vidět, jak se tváří někdo, kolem koho se škodovka na plyn prožene stošedesátkou.
V servisu sice montovali, ale nastavení motoru jsem si samozřejmě dělal sám, nenechám nějakého fušera se v tom vrtat - prasklých pístů už mám za sebou dost, nehledě na to, že fačko tam šlo až po montáži LPG.
V servisu sice montovali, ale nastavení motoru jsem si samozřejmě dělal sám, nenechám nějakého fušera se v tom vrtat - prasklých pístů už mám za sebou dost, nehledě na to, že fačko tam šlo až po montáži LPG.
16:21:38
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> TechniX: bolo to myslene obecne ked niekomu poviem ze mam LPG tak kazdy krci nosom a tvari sa jak keby som mu osral ucho
ja som spokojny - mam to vyladené, štartuje na brnk, nepoznám sytič, žiadne cukanie, čistý olej, čisté sviečky, žiadny benzínový smrad .... nemat zelenu tak benzín ignorujem
-> Minik03: každému čo to montovali v servise nastavovali zbytočne velký predzápal ( vyše 20° na stroboskope na volnobehu) motor štartoval na drc ale vo vyšších sa mu nechcelo.... od 2500 bol lenivý jak sviňa
Ja to mám nastaveé na 15 - max 20° pri volnobehu - LPG má rado velký predzápal. Bezkontakt, nové káble a sviečky sú výhodou
ja som spokojny - mam to vyladené, štartuje na brnk, nepoznám sytič, žiadne cukanie, čistý olej, čisté sviečky, žiadny benzínový smrad .... nemat zelenu tak benzín ignorujem
-> Minik03: každému čo to montovali v servise nastavovali zbytočne velký predzápal ( vyše 20° na stroboskope na volnobehu) motor štartoval na drc ale vo vyšších sa mu nechcelo.... od 2500 bol lenivý jak sviňa
Ja to mám nastaveé na 15 - max 20° pri volnobehu - LPG má rado velký predzápal. Bezkontakt, nové káble a sviečky sú výhodou
15:53:30
27.11.2012
27.11.2012
Minik03
-> MOLSO: Motor má po GO najeto 5000km, takze stavem urcite ne :-) Ale pořád ladím předstih, tak třeba přijdu na ideální - bude to jak chytat, tak to pojede.
15:04:49
27.11.2012
27.11.2012
TechniX
-> MOLSO: určitě to mělo být na mě .. mám to v autě, nejezdím na to a ani jezdit už nechci :) moc dobře znám problémy co má otec v zimě s autem a to jezdí LPG už přes 15 let... plyn je zlo a pro šetřílky
14:02:07
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> afro100: ked nemáš si stracený
-> Minik03: nebude to nastavenim ? alebo technickým stavom ? ja sa zamračím na klúčik a motor si hneď bafká
-> Minik03: nebude to nastavenim ? alebo technickým stavom ? ja sa zamračím na klúčik a motor si hneď bafká
13:50:38
27.11.2012
27.11.2012
Minik03
-> MOLSO: jo kdyz jsem to mel na seriovy 120 tak to taky chytalo krasne. Bal jsem se podivat na klicek, aby to nahodou hned nevrcelo. Ted s upravenou 136 musim zatocit vickrat, ale pokazde stejnekrat
13:43:40
27.11.2012
27.11.2012
afro100
-> MOLSO: ty ma táák sereš:D
13:33:27
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> Minik03: najviac sa tomu rozumeju ti co na tom nikdy nejazdili
ja som zvedavy ako sa to bude spravat v zime ale doteraz som nemal problem so studeným štartom - vždy to chytí na brnk, ked stojí viac ako týžden tak treba na 2 brnky žiaden sýtič žiadne cukanie zhasínanie ... a jazdí to za hubičku
ja som zvedavy ako sa to bude spravat v zime ale doteraz som nemal problem so studeným štartom - vždy to chytí na brnk, ked stojí viac ako týžden tak treba na 2 brnky žiaden sýtič žiadne cukanie zhasínanie ... a jazdí to za hubičku
13:25:33
27.11.2012
27.11.2012
Minik03
-> Marcius: taky startuju cca do -15 na plyn. Nafoukam mu, zatahnu sytic a na treti otoceni klickem chytne. At je leto nebo zima.
12:21:42
27.11.2012
27.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
kamarád měl 125ku na plyn, měl tam sedr a neměl žádnej problém se startama... ani v zimě... podotýkám, že startoval rovnou na plyn, žádnej benzín. hlavu neměl upravenou, ale používal lepší svíčky a zapalovací kabely... studený starty probíhaly tak, že si nastříknul plyn pomocí tlačítka pod volantem, zdvihl sytič, otočil klíčkem, nastartoval a ztlumil si sytič na 1300ot. za minutu a jel... žádny škubání nebo zdechání.... zde byl sytič opravdu jako ruční plyn.
12:20:52
27.11.2012
27.11.2012
Petkar
-> WingArrow 27.11.12 12:00:59: No právě, protože to je blbost, nikdo to neřeší... Za sebe můžu říct, že mám erko pro radost a na běžné ježdění mám úplně jiné auto, u kterého nemusím podobné věci řešit... a u erka, jestli nechám sytič otevřený o 2-3 km déle je mi fakt jedno...
Ano, taky jsem absolvoval 30 km na volnoběh 3500 rpm a můžu říct, že to fakt není žádná slast, ale abych kvůli tomu řešil ruční plyn... No, ale asi máš dost času a energie :-)
Ano, taky jsem absolvoval 30 km na volnoběh 3500 rpm a můžu říct, že to fakt není žádná slast, ale abych kvůli tomu řešil ruční plyn... No, ale asi máš dost času a energie :-)
12:16:20
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> TechniX: pokial budes mat normalny motor tak problem so sedlami určite nenastane
12:15:58
27.11.2012
27.11.2012
dragon_cb_cz
-> WingArrow: Generálka na 120ce po 60-80t km je hodně brzo, to tak možná na MB. 120ka vydržela o dost víc, třeba ta moje šlapala až do 180 tisíc v pohodě. Vyšší životnost 135/136 je způsobená použitím bimetalických pístů, jiných pístních kroužků atd - viz knížka "V soukolí okřídleného šípu".
S karburátorem bych to moc do souvislosti nedával, a tlak oleje na pístních kroužcích, wtf??? Nejsou náhodou kroužka mazané ostřikem? Navíc náběh mazacího tlaku a otáčky mají mezi sebou přímou úměru, takže v tom to skutečně nebude.
Nehledej problémy tam kde nejsou.
S karburátorem bych to moc do souvislosti nedával, a tlak oleje na pístních kroužcích, wtf??? Nejsou náhodou kroužka mazané ostřikem? Navíc náběh mazacího tlaku a otáčky mají mezi sebou přímou úměru, takže v tom to skutečně nebude.
Nehledej problémy tam kde nejsou.
12:12:10
27.11.2012
27.11.2012
TechniX
-> Minik03: za to s plynem budeš vědět co jsou to zaklepaný sedla v hlavě a v zimě špatný starty a když ti to chcípne tak nemáš šanci to natočit, jedině roztažením na laně
12:11:04
27.11.2012
27.11.2012
MOLSO
-> Minik03: amen bratře
12:08:30
27.11.2012
27.11.2012
Minik03
Jezdi na plyn a nebudš vědět, co je cukání