Mám šestým rokem vlek MARO (z Kralovic), typ 06. Kupoval jsem jej nový za 20150 Kč (jel jsem pro něj k Plzni, v Praze stál o 2000 víc).
Je to nebrzděný vlek s vařeným rámem s V ojí, korba a bočnice z voděodolné překližky.
Rozměry korby 2410x1260x400 (chtěl jsem s vyšší bočnicí), přední a zadní čelo sklopné (velká výhoda při přepravě dlouhých věcí a nakládce/vykládce těžších předmětů a sypkých materiálů), přední čelo mohu nechat sklopené za jízdy - opře se o oj.
Vlastní hmotnost 200 Kg, užitná 550 Kg (celková 750), konstrukční rychlost 100 Km/hod.
Vlek je hojně využíván (půjčuji jej několika kamarádům, sousedům, občas jej beru na firmu - štěrky, betony, substráty, rostliny, dále každé léto tábory a jiné akce), často docela dost přetěžován (rekord mám 1,5 m3 písku - něco přes dvě tuny - nějak jsem se zasnil při nakládce) a co se konstrukce týče, tak zatím nejslabším článkem je náprava (klasika posledních 25 let - hranol v jeklu s gumama).
Vlek stojí celý rok na zahradě, takže místy už pozinkovaný kov ozrzává, letos jsem měnil původní gumy (byly už sjeté) za kola z Feldy včetně ráfků - stejný rozměr, ač v reálu je guma z Feldy o několik cm širší a ráfek má jiné ET, ovšem vejde se a ET není v TP psané. Z původních kol jsem udělal rezervy na tento a kamarádův vlek (jsou lehčí a užší, takže se lépe vejdou pod ložnou plochu, aby nezavazely).
Kromě koroze a opotřebení překližky (ještě dalších min 5 let vydrží) je průšvih náprava.
Ložiska v kolech jsou tatáž, co v předním náboji škodovek (teď nevím, jestli 100, nebo 105/120) a v obou kolech jsou v háji - pravděpodobně kvůli těsnicím Guferům a orezlým dosedacím plochám břitu gufera - občas se s vlekem brodil potok a jezdí i v zimě (soli).
Hlavní nevýhodu spatřuji právě v mizerné nápravě - nezatížený vlek poskakuje na nerovnostech a vezu-li něco lehčího křehčího, tak je to naprd.
Ve srovnání s malým Sport Jachtem, který má odpruženou nápravu je ten moderní vlek dost pozadu. Sport Jacht, ač má ofiko max 80 Km/hod, tak o něm nevím ani při 120 Km/ho za škodovkou - drží jak přibitý a hezky pruží a neskáče.
Maro s "tuhou" nápravou je tak na vožení těžších věcí a stavebních materiálů, plechařina na auto není ten správný náklad
Takže bych doporučil něco na tento způsob, ale s odpruženou nápravou (jestli se něco takového vůbec vyrábí)
