-> Tomaso435 10.03.25 11:44:28: kavaliru?
minulej pes nas prisel pres 300tis.kc za zivot, tak fakt neresim par kacek za LPG
-> saskyn2 10.03.25 22:29:37: jo, min starosti - delat rozvody :) ja se k tomu nemuzu dokopat u ovce, to je tak zbytecna prace, kterou nesnasim, to radeji 5x dolu hlavu u feldy :), na praci na OHV motoru se tesim, ale na tehle VW paskvilech to je nocni mura. LPG tankují po 500km u feldy, 600 u ovce - nadrz ze supa a po 350 u fab, tam je mala nadrz a blbe plovak, ale tak kdyz byla za 1200kc na 7 let :) Jeste se mi nestalo, ze bych kvuli LPG nekde nezaparkoval, vzdyt jsou sude v OC mista v Brne casto na strese nebo jsem na to kaslal, v Turecku a trajekt pres Dardanely byl take zakazan plyn, tak jsem to resil jen odstranenim oznaceni, protoze preci kvuli tomu bych nejel na Bospor, ve Vidni mi kdysi rapid nechtel chytnout, bylo to na Vanoce, LPG uz smrdelo a sel ke me hlidac, povedlo se nastartovat a ujel jsem mu :)
Jako dobry Vase napady - naftova felda, 2 litr fabia, ale ja tydle auta nechci, ja potrebuju jezdit a ne se v tom vrtat... jako ovce dobra, ale na denni jezdeni fakt ne, to je jak 130ka nebo AEE, cloveku to na obcasne pouziti nevadi, ale k dennimu pouziti by se z toho zblaznil. Co do spolehlivosti ta naftova felda bude drzak, stejne jako SDi fab, ale v tomto ohledu je taky potreba myslet ekologicky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2921 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 01.11.2011 do 03.06.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Sita 10.03.25 18:52:33: přesně

-> Sita: Být to 70t za nic tak bych se asi nebránil. Jenže oni LPGčkáři rádi zapomínají na nevýhody typu že řešíš že nemůžeš do obchodáku do podzemních garáží, bombou zabraný kufr, nebo co by mě osobně sralo ze všeho nejvíc to že musíš tankovat co 300km, jsem zvyklý najezdit na nádrž cca 1200 a už tak mi to přijde jako oser
Když si tohle všechno uvědomíš, tak jak říkáš to je naprosto nezajímavá částka. Navíc teda jestli nebylo bývalo lepší tu feldu teda rovnou koupit v naftě a ty náklady by pak vyšly podobně, ale alespon mín starostí...

-> Borderer 10.03.25 21:37:13: kdyz jsem jezdil denne na stavbu 50km taky jsem jezdil garde na lpg, mam na tom 50tkm, rad na to vzpominam. V 25 ketech se zilo jinak, z dnesniho pohledu mi treba castka 70000 za 12 let nijak zajimave nezni, dyt je to 15kc/den...
-> Sita: K těmhle starým verkům na LPG bych řekl asi to, že mam na Felicii na LPG 120 000km za posledních 12 let. Na BA sem jezdil za 6-7l, na LPG 8-9 s tím, že většinu času využívám všech 75 koní.
Náklady:
- pořízení 20 000Kč
- revize + servis systému (vyčištění + seřízení vstřikovačů, výměna filtrů,...) vždy před STK 6 x 3 000
Při průměrné ceně BA 38Kč/l by celkové náklady na benzín činily 273 600.
Celkové náklady na LPG při ceně 17Kč/l činily 163 200.
273 600 - 163 200 - 20 0000 - 18 000 = ušetřeno cca 70 000 i s vícenáklady na emise.
Pokud nepočítám, že se jednou reduktor ucpal vrtulkama z radiátoru topení, tak závad nula.
Náklady:
- pořízení 20 000Kč
- revize + servis systému (vyčištění + seřízení vstřikovačů, výměna filtrů,...) vždy před STK 6 x 3 000
Při průměrné ceně BA 38Kč/l by celkové náklady na benzín činily 273 600.
Celkové náklady na LPG při ceně 17Kč/l činily 163 200.
273 600 - 163 200 - 20 0000 - 18 000 = ušetřeno cca 70 000 i s vícenáklady na emise.
Pokud nepočítám, že se jednou reduktor ucpal vrtulkama z radiátoru topení, tak závad nula.
je to takovej zacarovanej kruh... musim poshanet dily na lpg abych mohl jezdit levneji, pri cemz se opotrebuji jiny dily, ty musim sehnat, ale jde to dobre protoze mam lpg, a kdyz uz mam vsechno, tak vyprsi platnost lpg nadrze a zacinam znova 

-> StepaNoFUN 10.03.25 13:54:39: jenže jarda očividně pojímá cestu jako cíl, i kdyby měl jet do Budapešti pro čerstvý rohlíky, dnes obzvláště vypečené....
Přesně, můj včerejší cíl byla jen ta cesta a stálo mě to se spotřebou 8,3 necelých 400kč 

Jo s tím se dá souhlasit, něco je relax, něco je nutné zlo.. já už si rozmyslím jestli pojedu do OV (25km z prace) pro něco, nebo si to nechám poslat do nějakého odběrného místa, s vidinou toho že jen cestou zabiju v minimu hodinu a propalim nějaké PHM mě ten kurýr v ceně okolo 100,- vychází prostě líp a mám to po cestě z práce nebo se psem na spaciru.
Dneska sem jel z prace nadlimitne bo sem trochu nestíhal..většinu z tech 27km za 22/100 (v režimu LPG, dle palubního PC, které to nějak přepočítává furt dal z ECU a je mu tak nejak jedno, co zrovna vzplane ve spalovacích prostorách)..
Dneska sem jel z prace nadlimitne bo sem trochu nestíhal..většinu z tech 27km za 22/100 (v režimu LPG, dle palubního PC, které to nějak přepočítává furt dal z ECU a je mu tak nejak jedno, co zrovna vzplane ve spalovacích prostorách)..
-> Tomaso435: Tak ono je to sporny. Nekdy pojmes cestu jako cil. Nekdy je ta cesta nesmysl.
Kdybych to mel brat tak, jak jsi to popsal, tak je ztrata casu, penez a zbytecny kilometry jakakoli dovolena, jakejkoli sraz... Nekdo to proste vyhledava a cestu povazuje za cil.
Kdyby to slo, zak treba na dovolenou neletim letadlem, ale jedu autem. Bohuzel to je utopie, protoze by jen jedna cesta zabrala vic jak pul dovoleny. Ale zase bych videl vic, nez 2 letiste a 5 hodin se nenudil v letadle.
Kdybych to mel brat tak, jak jsi to popsal, tak je ztrata casu, penez a zbytecny kilometry jakakoli dovolena, jakejkoli sraz... Nekdo to proste vyhledava a cestu povazuje za cil.
Kdyby to slo, zak treba na dovolenou neletim letadlem, ale jedu autem. Bohuzel to je utopie, protoze by jen jedna cesta zabrala vic jak pul dovoleny. Ale zase bych videl vic, nez 2 letiste a 5 hodin se nenudil v letadle.
-> Nwkt:
když se tu řeší pár dcl, nebo litr/ na 100 km - to je k smíchu, ale tohle už je hnus:-))) Kolik se tahneš po silnici?
Včera jsme jeli ze Slanýho z tréninku do Nymburka a jsem doma za 55minut, když udržim 170 na dálnici
Já to na spotřebu vydržím tak k benzínce, když svítí rezerva, dál si jezdím svoje tempo
když se tu řeší pár dcl, nebo litr/ na 100 km - to je k smíchu, ale tohle už je hnus:-))) Kolik se tahneš po silnici?
Včera jsme jeli ze Slanýho z tréninku do Nymburka a jsem doma za 55minut, když udržim 170 na dálnici
Já to na spotřebu vydržím tak k benzínce, když svítí rezerva, dál si jezdím svoje tempo
-> ajok 10.03.25 11:38:18: ja si objednávám za 149kc kurýra teda.... A nemusím se hnout. Pravda ze zahraničí je to za 3 kila.... Ale i tak. Jezdíš šílený nesmysly. Kdybys jezdil jen to co musíš máš jedno auto bez poruchy na 15 let.
No a psů je tady v útulcích tolik......
No a psů je tady v útulcích tolik......
-> Tomaso435 10.03.25 06:17:45: pro psa a teď nějaký díly LPG na FAB, kola atd. Jinak bych se projel rapidem, ale nevešlo by se :/
-> ajok 09.03.25 22:13:13: no né, ... Kam jezdíš? Pro co ?
-> Nwkt 09.03.25 20:16:11: Tys tam swapnul rotačku?

-> ajok 09.03.25 20:10:28: u uzhorodu mají lepší kebab?.nebo v té Žilině?
-> Tomaso435 09.03.25 19:18:39: pres pulku k Uzhorodu, neco do prace, vcera zas Zilina...
-> ajok 09.03.25 11:51:24: kampak si potřeboval soukromě jezdit že si najel 3000km ? Tohle dávám sluzebakem když je toho vic a dál....
Pro zpochybnovace LPG, je drahe 17,9kc tady, ale ted jsem feldou za tyden najel 3tis. km, LPG si vzala 8,2/100 benzinu by si vzala min. cca 6,7/100 pri tom stylu jizdy, obyc benzin 37kc. Tak to mame LPG 1,47/km je 4410,-kc a benzin 2,48/km je 7440,-kc a za tu usporu jsem si koupil do fabie zanovni LPG. Jasne, nemusel jsem jet jak poloprase :) a mohl jsem jeste nejakou stovku usetrit.

-> SO545: S nasim starym skrinovym Ducatem jezdim tak za 16. S novym je to trochu lepsi, to ma silnejsi motor a automat... Ale to nechce postarsi ridic pujcovat 

-> Bukaj 07.03.25 07:49:23: Asi 10rocne Ducato co mame na firme a pouziva ho kazdyx co ma vodicak zerie do 9 a ide velmi pekne. Dialnicne tempo zvlada v pohode. Je pravda ze mam tam nalozene tak 300kg. Moto a par veci.
Bezne sa s nim dostanem na priemer 8l.
10 a viac....to musi byt ina raketa.
Bezne sa s nim dostanem na priemer 8l.
10 a viac....to musi byt ina raketa.
Muj Custom (130k) jezdi okolo 9. Pod 8,5 jsem se snad nikdy nedostal. Nejvic 9.2. Nalozenej porad, obcas s vlekem, obcas s karavanem.
Ten samej motor vevelkym transitu 9,5-10,5.
Silnejsi verze (170k) v automatu (Custom) bezne i 12. Ale zase to jede jako krava.
Ten samej motor vevelkym transitu 9,5-10,5.
Silnejsi verze (170k) v automatu (Custom) bezne i 12. Ale zase to jede jako krava.
-> Bukaj: tak do 15 se vejdu i já s V8 Dodgem.
Jinak ano, na firmě máme loni nového Jumpera snad s jakousi 2.5, párkrát jsem s tím byl v jižním Rakousku a průměr 13-15, ale pravdou je že jsem nikdy nejel naložený na víc jak půl tuny, a síly to má že se s tím dá šikanovat kdejaký osobák.

Jinak ano, na firmě máme loni nového Jumpera snad s jakousi 2.5, párkrát jsem s tím byl v jižním Rakousku a průměr 13-15, ale pravdou je že jsem nikdy nejel naložený na víc jak půl tuny, a síly to má že se s tím dá šikanovat kdejaký osobák.
-> Bukaj: ja myslim, ze tady jde o custom, coz je jako transpik?
-> Bukaj:
Ale prdlajs, pod 10 jezdil i 150k Master s izothermem. Ale na dálnici do 110 km/h, protože kopce to stejně rychlejc nevyjelo a spotřeba šla raketově nahoru.
Ale prdlajs, pod 10 jezdil i 150k Master s izothermem. Ale na dálnici do 110 km/h, protože kopce to stejně rychlejc nevyjelo a spotřeba šla raketově nahoru.
-> Sita: Nojo, ale Transporter je spíše osobák, než dodávka (i použitými motory). Ty T4, T5 žraly vždycky poměrně málo.
Ale skutečné dodávky (Tranzit, Ducato, Jumper,...) žraly vždy kolem 15 a člověk byl rád.
Nevím tedy, jak ty novější, ale spotřeba pod 10 u dospělé dodávky bude nejspíš utopie i dnes (pokud to auto nejezdí dlouhé trasy po rovině maximální rychlostí 75 Km/hod...)
Ale skutečné dodávky (Tranzit, Ducato, Jumper,...) žraly vždy kolem 15 a člověk byl rád.
Nevím tedy, jak ty novější, ale spotřeba pod 10 u dospělé dodávky bude nejspíš utopie i dnes (pokud to auto nejezdí dlouhé trasy po rovině maximální rychlostí 75 Km/hod...)

-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.03.25 05:49:17: to uz by slo, sice mam tuhle spotrebu taky s 30 let starym T4 a to 25% taham 3t prives, dalsich 25% 1.5t prives, ale urcite nejezdim po Praze a maxv mam 110 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jestli je to ta dodávka (Tranzit), tak je to hodně dobrá spotřeba... 

Nevim no, na to, ze se pohybuju mezi 2,5 - 3 t a jezdim tak 60 % dalnice a zbytek po Praze, tak mi to prijde dobry.
-> ajok 10.12.24 19:59:52: tak u rapida zaznamenano 9,5l LPG/100
a nebyla to teda zadna jizda na spotrebu
-> Sita 10.12.24 13:41:36: me by bavilo klidne auto se spotrebou nad 30 :)
a 7l benalu by me stvalo, protoze to je jak 14LPG a to bych k dennimu jezdeni takovyho zrouta nechtel


-> Sita 10.12.24 13:41:36: me by bavilo klidne auto se spotrebou nad 30 :)
a 7l benalu by me stvalo, protoze to je jak 14LPG a to bych k dennimu jezdeni takovyho zrouta nechtel

-> Syny 03.03.25 17:00:02: výrazně! 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo no :) Udrzba bude az s prezouvanim :)
-> ajok 10.12.24 19:59:52: jezdím dlouhodobě za 7 lpg. Jak to všichni děláte ze to tak zere?
-> Syny: To je ale prachu 

-> Bukaj 10.12.24 13:38:10: ja do prace 1.8T taky klidne k 12 LPG, dalky, kdyz jedu dalnici jen tak do 140kmh kolem 9 a fabii za 8 do prace, dalky 7,5, priskrcena felda o 0,75l min, nez fab. a rapida zatim odzkousenyho nemam, hlavne kdyz dobre pojede a jestli bude brat 10 LPG, jak MTX, tak mi to je asi jedno, toho skrtit nebudu...
-> David29 10.12.24 14:05:34: Záleží na okrse. 

-> David29: Pravda - já na Volvu jezdím letní gumy se "špatným" rozměrem 195/65/15 (větší balony - větší obvod pneu) a tachometr ukazuje prakticky přesně dle GPS (odchylka do 3%), zatímco zimáky mám v rozměru dle TP (185/65/15) a tachometr kecá (odchylka přes 10%).
To udělá na počítané spotřebě dost...
Reálná zimní spotřeba LPG tak bude ještě vyšší, protože auto prvních 3-5 km (dle teploty) jede jen na benzín, než chladicí kapalina dosáhne teploty, kdy automatika přepne na LPG...
To udělá na počítané spotřebě dost...

Reálná zimní spotřeba LPG tak bude ještě vyšší, protože auto prvních 3-5 km (dle teploty) jede jen na benzín, než chladicí kapalina dosáhne teploty, kdy automatika přepne na LPG...
-> Bukaj: Já na LPG nejezdím a taky mi to ukazuje +/- o litr méně
Jenže ono do toho hází odchylka tachometru... Když najedu 1000km, reálně to může bejt jenom 930km no a to by při počítání vyšla úplně jiná spotřeba...
90l / 1000km = 9l /100
90l / 930km = 9,6l
No a kdybych ujel reálně 1000 km, tzn.1075, rázem je spotřeba 8,4
Tak, a ted mi řekněte, kdy to vlastně žere nejmín

Jenže ono do toho hází odchylka tachometru... Když najedu 1000km, reálně to může bejt jenom 930km no a to by při počítání vyšla úplně jiná spotřeba...
90l / 1000km = 9l /100
90l / 930km = 9,6l
No a kdybych ujel reálně 1000 km, tzn.1075, rázem je spotřeba 8,4
Tak, a ted mi řekněte, kdy to vlastně žere nejmín


my jsme se tady v socialni bubline shodli, ze auto se spotrebou nad 7 by nas nebavilo, konec hlaseni 

Jinak když jsme u těch banánů, tak na Volvu mi palubák ukazuje dlouhodobý průměr kolem 11 l/ 100 Km - jezdím na LPG a vychází to cca na 12-13 litrů LPG na sto...
-> Jirik_Tuňák1983: To je okrsek - David má republiku rozdělenou podle sebe...

-> David29 10.12.24 12:04:23: Okrska je ale divný slovo. 

Tak jsem si v sobotu dal cca 345 km, z toho cca 20km po městě, 100km po dálnici rychlostí okolo 150 a zbytek okrsky s rychlostí +/- 100km/h a spapalo to 32l, takže průměr 9,1 l 
Dle odhadu UI to vychází, že po dálnici při rychlosti 150 si to průměrně vzalo asi 11 a po těch okrskách 8,5
Nj, chtěl jsem opičku, tak musím mít na banány

Dle odhadu UI to vychází, že po dálnici při rychlosti 150 si to průměrně vzalo asi 11 a po těch okrskách 8,5
Nj, chtěl jsem opičku, tak musím mít na banány

-> Jirik_Tuňák1983 29.11.24 08:09:55: teraz som to riesil...akosi som si vsimol ze spotreba sla hore o 0,6l
Viazli zadne brzdy ale nie tak aby to hrialo l/do kolesa/ len to uz nebolo ono.
Pri rozborke...klaklo ovladanie rucky...410000km tak asi si to uz zasluzilo dochodok.
Vymenil som vsetko co sa na zadnej naprave vymenit dalo ...stalo to par E a velka spokojnost....a zase jazdim do prace za 4l/100km.
a zmizlo obcasne trasenie v riadeni pri brzdeni....co potesilo.
Viazli zadne brzdy ale nie tak aby to hrialo l/do kolesa/ len to uz nebolo ono.
Pri rozborke...klaklo ovladanie rucky...410000km tak asi si to uz zasluzilo dochodok.
Vymenil som vsetko co sa na zadnej naprave vymenit dalo ...stalo to par E a velka spokojnost....a zase jazdim do prace za 4l/100km.
a zmizlo obcasne trasenie v riadeni pri brzdeni....co potesilo.
-> MATTESS: Tak nějak. Rozsvítí se hladový oko, tankuju. Někdy po 500, jindy po 800km, dle nálady.
A něco řešit mne donutí, až když dlouhodobá na palubáku vyleze přes 10l.
