-> Jirik_Tuňák1983 29.09.23 21:28:05:
Které zahraničí nám ujelo o jaké vlaky? Jasně, Rakousko, Německo, vozovej park určitě lepší, i když i oni mají někdy problémy s dodržením řazení vlaku, třeba WiFi u německého soukromníka Alex co jezdí na Mnichov je dobrej pokus o vtip, prostě ani to není 100%. Německej správce sítě nám blokuje snahy o koridor právě na ten Mnichov (zajímavý, ale je to tak).
Jinak se zkus svézt třeba v Polsku nebo nedejbože na Slovensku. To uvidíš zážitky.
Co je ti jako cestujícímu do toho, jak stará je lokomotiva? Tebe jako cestujícího zajímá dynamika jízdy a hlavně spolehlivost. V tom ne vždy platí, že nové je lepší. U starých mašin extrémně záleží na údržbě a na tom, jak se konstruktérům povedla. Mimochodem i na Západě jezdí desítky let staré lokomotivy, na střídavé trakci jejich nahrazení nedává tolik smysl, jako na stejnosměru vyřazovat odporové mašiny nebo v dieselové trakci, kde je to prostě za hranicí životnosti a morálně zoufale zastaralé.
40 km tři čtvrtě hodiny je ještě docela slušný. U nás se jede osobákem půl hodiny 30 km a to prosím koridor na 160 a stejně pomalu to ujede i fungl nová (a dost dynamická) jednotka.
Mimochodem, kde by sis rychlostní tratě všude představoval? Z Berouna vám jede udělanej koridor (130-160), Ejpovice na 200 (tak jakoby trochu k hovnu). Na Cheb je trať taky udělaná, ale pro tebe jistě pomalá a chtěl bych vidět, jak bys to v těch kopcích nad řekou vyřešil.
Máme tři prdele lokálek, aby byla zajištěna osobní doprava i do těch největších řití, všechno to stojí prachy, koleje se musej udržovat, motoráky se musej udržovat a na to kolik tim jede lidí nemá cenu kupovat za stamiliony nové.
Shrnul bych to asi tak, že pro tebe železnice není a nikdy nebude.
-> saskyn2 29.09.23 22:14:31:
To je pěknej kec. Po 15 letech možná končily ty největší konstruktérský přešlapy, co se rozletěly sotva vyjely z depa. Parní provoz končil na začátku 80. let, což je sakra dlouho. Roky rokoucí vagóny z parního provozu dávno po jeho ukončení, takže naftový mašiny musely mít parní generátor. Nedostávalo se vozů na osobní ani nákladní dopravu, štreka přetížená, že nákladní, osobní i rychlíková doprava jezdila v jednom chumlu. Jízdní doba na koridorech příšerná, neustálá zpoždění, pomalé jízdy kvůli zničeným výhybkám. Zamrdaný kolejiště bordelem z přepravy a mizerné údržby. Pravdou je, že na to mnohdy prostě nebyl čas, nákladních přeprav bylo mnohem víc než teď.
Lokomotivy co přišly od výrobce vždycky měly vagon záručních oprav, učili se na tom všichni. Na vlacích jezdilo to, co zrovna bylo a jelo.