skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
20:34:48
02.10.2023
02.10.2023
saskyn2
-> gim: jako v jednom někam na Moravu věřím že to může být konkurence k autu, ale jinak je veřejná doprava prostě zoufalství, musíš někam na čas, X krát prestupovat, pak se zase dostat z nádraží a ve finále projebeš nesmysl času a přijedeš domů z práce o 2 h později než autem, cestou musíš koupit predrazenou bagetu protože už silhas hlady, čímž snížit výhodu ročního kuponu na -55KČ
20:20:14
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
20:18:33
02.10.2023
02.10.2023
gim
Já vlaky nehanim. Když můžu tak, vlakem jedu raději než autem. Tuplem služebky směr Morava. Na místě buď taxi, nebo místní kolega. Pro jednoho je to rychlejší, levnější a aspoň něco ve vlaku udělám a nemusím kroutit volantem. Wifinu řeším vlastním zdrojem, ale problém s připojením bývá většinou tam, kde mám i já problém. To je pokrytím a ne wifinou. Na četnost spojů si taky nemůžu stěžovat. Alespoň na hlavních tratích.
Na chalupě nam jezdí lokálka co 2 hodiny, je to málo, ale upravím si program, tak aby to vyšlo. Když vidím jak je obsazená tak se divím, že vůbec jezdí.
Zrovna včera jsem se proklínal, že jsme na slováč nejeli vlakem, cesta zpátky 500km mi zabrala skoro 10 hodin. Ale tam to jinak v rámci dovolenky nešlo (kola, svatba, hory). Auto nacpaný až po střechu.
Na chalupě nam jezdí lokálka co 2 hodiny, je to málo, ale upravím si program, tak aby to vyšlo. Když vidím jak je obsazená tak se divím, že vůbec jezdí.
Zrovna včera jsem se proklínal, že jsme na slováč nejeli vlakem, cesta zpátky 500km mi zabrala skoro 10 hodin. Ale tam to jinak v rámci dovolenky nešlo (kola, svatba, hory). Auto nacpaný až po střechu.
20:12:59
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.23 19:50:55: Nepotkal, bylo to ještě starší, zkusím najít.
Ale víš jak, já pojedu raději vlakem, než busem, kde bude mrdel lidí na ještě menším prostoru a neudělám tam už vůbec nic, páč není nikde narýsováno, že si sednu.
A hele, je tedy lokalita, kde se začíná docela dost stavět + ještě stávající zástavba, ale trasa 24 km, kterou jedeš autem dejme tomu 22 minut, tak vlakem, byť tam jezdí, se ti natáhne na 1:05 hodiny. To už je prostě konečná. Autobus to jede cca 50 minut, protože vymetá ještě šoustky cestou. Vyřešit to alternativní trasou s přestupy v podstatě nejde, resp. jde, ale časové úspory nedocílíš.
Ale víš jak, já pojedu raději vlakem, než busem, kde bude mrdel lidí na ještě menším prostoru a neudělám tam už vůbec nic, páč není nikde narýsováno, že si sednu.
A hele, je tedy lokalita, kde se začíná docela dost stavět + ještě stávající zástavba, ale trasa 24 km, kterou jedeš autem dejme tomu 22 minut, tak vlakem, byť tam jezdí, se ti natáhne na 1:05 hodiny. To už je prostě konečná. Autobus to jede cca 50 minut, protože vymetá ještě šoustky cestou. Vyřešit to alternativní trasou s přestupy v podstatě nejde, resp. jde, ale časové úspory nedocílíš.
20:09:32
02.10.2023
02.10.2023
palinator
-> saskyn2 02.10.23 19:33:20:
Ta moje poznámka s parním provozem "až v 80. letech" byla jako negace doby. Samozřejmě, že bylo dobře, že se ty patnáctiletý páry vyřazovaly. S koncem parního provozu se dráze setsakra ulevilo. Žádnej další stroj neměl tak zoufale nutnou potřebu nahradit, jako právě byly páry v 60. a 70. letech, byť byly skoro nový. Všechno to má hlubokej historickej kontext, související s poválečným rozvojem, transformací ekonomiky, nárůstem vozby všeho možnýho a to nejen v rámci ČS(S)R, ale už celýho východního bloku.
Naopak jako zcela relevantní mi přijde přečalounit po 15 letech Pendolino a nechat ho jezdit dál, protože na to pořád stačí, morálně zas tak moc nezastaralo a provozně je celkem spolehlivé. Největší problém má v zoufalý pasivní bezpečnosti, protože bylo stavěný podle tehdejších norem.
Takže pokud je tady skanzen, tak aspoň v případě hnacích vozidel to v drtivé většině případů není zásadní problém naší železnice.
-> Sita 30.09.23 06:15:41:
Pokud je přejezd dole kvůli vlaku ve vzdalovacím úseku (v přibližovacím bych to pochopil a je to dost častý jev), tak někdo při projektování něco trochu posral a nebo vědomě ojebal. Jinak se takové věci samozřejmě dost řeší. Kdyžtak mi do SZ napiš detaily.
Ta moje poznámka s parním provozem "až v 80. letech" byla jako negace doby. Samozřejmě, že bylo dobře, že se ty patnáctiletý páry vyřazovaly. S koncem parního provozu se dráze setsakra ulevilo. Žádnej další stroj neměl tak zoufale nutnou potřebu nahradit, jako právě byly páry v 60. a 70. letech, byť byly skoro nový. Všechno to má hlubokej historickej kontext, související s poválečným rozvojem, transformací ekonomiky, nárůstem vozby všeho možnýho a to nejen v rámci ČS(S)R, ale už celýho východního bloku.
Naopak jako zcela relevantní mi přijde přečalounit po 15 letech Pendolino a nechat ho jezdit dál, protože na to pořád stačí, morálně zas tak moc nezastaralo a provozně je celkem spolehlivé. Největší problém má v zoufalý pasivní bezpečnosti, protože bylo stavěný podle tehdejších norem.
Takže pokud je tady skanzen, tak aspoň v případě hnacích vozidel to v drtivé většině případů není zásadní problém naší železnice.
-> Sita 30.09.23 06:15:41:
Pokud je přejezd dole kvůli vlaku ve vzdalovacím úseku (v přibližovacím bych to pochopil a je to dost častý jev), tak někdo při projektování něco trochu posral a nebo vědomě ojebal. Jinak se takové věci samozřejmě dost řeší. Kdyžtak mi do SZ napiš detaily.
19:50:55
02.10.2023
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Neznám detaily, z textu se to dost dobře vyčíst nedá, v čem že byl problém, tak k tomu nemám jak reagovat. Upřímně, pokud budeš chtít na trase nahradit auto vlakem s rodinkou, nemá smysl v tom hledat něco jiného, než nevšední "výlet" a nebo docenit, že nemusíš řídit. Ekonomicky se to nevyplatí (pokud nemáš nějaký věrnostní výhody) a ekologicky asi taky žádnej velkej bonux.
Hlavní smysl je stáhnout dopravní zátěž na denní bázi - pracující, studenti, důchodci. A to ještě jen tam, kde to dopravně dává smysl. Nemá cenu protěžovat železnici na úkor ostatních způsobů dopravy, byl bych pro, aby všechny způsoby dopravy fungovaly jako jeden propletenej ekosystém, jedině tak se veřejná doprava dokáže udělat dostatečně rychlá a kvalitní za přijatelný náklady. Jenže na sebe musí bejt navázaná. Pro to zatím neudělal nikdo nic, vyjma vzácných výjimek na krajský (nebo pražský) úrovni, kde to nějakou strukturu skutečný integrovaný dopravy dostalo. Jenže to chce udělat celostátně. Technický prostředky na to dnes díky vědě jsou.
Co se týče shit-tratě, předpokládám, žes tam potkal toto:-> Syny 17.01.18 20:36:06:
Starý škopek, bezmezně spolehlivý, relativně hospodárný, příšerný pro obsluhu, ale na trati tohoto významu v pohodě stačí. Vagóny bezpochyby - ty by měly jít do šmelcu nejpozději před 10 lety.
Neznám detaily, z textu se to dost dobře vyčíst nedá, v čem že byl problém, tak k tomu nemám jak reagovat. Upřímně, pokud budeš chtít na trase nahradit auto vlakem s rodinkou, nemá smysl v tom hledat něco jiného, než nevšední "výlet" a nebo docenit, že nemusíš řídit. Ekonomicky se to nevyplatí (pokud nemáš nějaký věrnostní výhody) a ekologicky asi taky žádnej velkej bonux.
Hlavní smysl je stáhnout dopravní zátěž na denní bázi - pracující, studenti, důchodci. A to ještě jen tam, kde to dopravně dává smysl. Nemá cenu protěžovat železnici na úkor ostatních způsobů dopravy, byl bych pro, aby všechny způsoby dopravy fungovaly jako jeden propletenej ekosystém, jedině tak se veřejná doprava dokáže udělat dostatečně rychlá a kvalitní za přijatelný náklady. Jenže na sebe musí bejt navázaná. Pro to zatím neudělal nikdo nic, vyjma vzácných výjimek na krajský (nebo pražský) úrovni, kde to nějakou strukturu skutečný integrovaný dopravy dostalo. Jenže to chce udělat celostátně. Technický prostředky na to dnes díky vědě jsou.
Co se týče shit-tratě, předpokládám, žes tam potkal toto:-> Syny 17.01.18 20:36:06:
Starý škopek, bezmezně spolehlivý, relativně hospodárný, příšerný pro obsluhu, ale na trati tohoto významu v pohodě stačí. Vagóny bezpochyby - ty by měly jít do šmelcu nejpozději před 10 lety.
19:33:20
02.10.2023
02.10.2023
saskyn2
-> palinator 02.10.23 18:36:26: Čtení je v pořádku, špatný je chápání Samozřejmě nění myšleno všechny 15ti letý, ale i 15ti letý. Dal jsem si tu práci a tu hlášku s pendolinem dal do gůglu a není originální ct24.ceskatelevize.cz/dom
aci/3242044-parni-lokomoti
vy-odjely-do-vzpominek-pre
d-40-lety.
Jinak tvé porovnání stavu poněkud postrádá časový progres, prostě doba jde dopředu a technika se přirozeně zlepšuje, což bych čekal teda i u železnice, taky to nebudeš srovnávat s rokem 1828 a onanovat nad tím jak je to super že nepotřebuješ koně. Prostě za těch posledních 50 let se nic moc k lepšímu nezměnilo, nebo alespon když to srovnáš třeba s těmi 50 lety předtím...
Jinak tvé porovnání stavu poněkud postrádá časový progres, prostě doba jde dopředu a technika se přirozeně zlepšuje, což bych čekal teda i u železnice, taky to nebudeš srovnávat s rokem 1828 a onanovat nad tím jak je to super že nepotřebuješ koně. Prostě za těch posledních 50 let se nic moc k lepšímu nezměnilo, nebo alespon když to srovnáš třeba s těmi 50 lety předtím...
19:12:06
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.23 18:29:01: Ale já neříkám, že jsem měl problém např. s Plzeň - Praha, to bylo fajn. Já mám problém s tím, že nevím, co mi vlastně na daný čas přistaví a na to se připravit (notebook, prostor, typ příručních zavazadel). Žena třá naklikala čtyři jízdenky s tím, že to bude pro nás ideální se sportovním kočárkem a přitom to cestou tam bylo akceptovatelné, zpět to mělo být dle ČD shopu lepší a bylo to ve finále tragický. Tobě se to vykládá, když víš, co jak vypadá, ale běžnej smrťas, využívající dráhu sporadicky v tom plave. A ta Plzeň - Brno, to bylo prostě dílo. Jako nezlob se, ale když vidím lokotku, kterou jsme chodili očumovat ještě s dědou, když jsem byl malej, tak to moc důvěru nebudí. A to, že tam nemůžu lidsky pracovat a telefonovat, to je prostě průser, páč mne to stojí akorát čas, který musím nahnat jinde. A ve finále ještě dojedu spařenej jako prase.
To jsem ti sáhnul na to tvoje a nebo jsi tak vynervenej z toho děcka?
To jsem ti sáhnul na to tvoje a nebo jsi tak vynervenej z toho děcka?
19:06:10
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
18:36:26
02.10.2023
02.10.2023
palinator
-> saskyn2 02.10.23 16:23:11:
Chce to líp číst. To že někoho něco živí ještě neznamená, že nemá selektivní vidění nebo si nebarví minulost na růžovo. Dnešní železnici se dá oproti socíku spousta věcí vyčíst (nesmyslnost tarifů, objednávky podle krajů, rozpadlá síťovost nákladní dopravy, neefektivní využití lokálek bez nákladní dopravy), ale lokomotivní park a stav infrastruktury to rozhodně není. Je fakt že se pořád zhusta žije z dob socíku, co se týče elektrických lokomotiv, ale že by se tenkrát nahrazovaly 15 let starý stroje jen proto, že jim je 15 let, je prostě lež. Kdyby tomu tak bylo, tak by dodnes nebyly k vidění stroje z padesátých let na nákladech a ze sedmdesátých let na rychlících.
Chce to líp číst. To že někoho něco živí ještě neznamená, že nemá selektivní vidění nebo si nebarví minulost na růžovo. Dnešní železnici se dá oproti socíku spousta věcí vyčíst (nesmyslnost tarifů, objednávky podle krajů, rozpadlá síťovost nákladní dopravy, neefektivní využití lokálek bez nákladní dopravy), ale lokomotivní park a stav infrastruktury to rozhodně není. Je fakt že se pořád zhusta žije z dob socíku, co se týče elektrických lokomotiv, ale že by se tenkrát nahrazovaly 15 let starý stroje jen proto, že jim je 15 let, je prostě lež. Kdyby tomu tak bylo, tak by dodnes nebyly k vidění stroje z padesátých let na nákladech a ze sedmdesátých let na rychlících.
18:29:01
02.10.2023
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 02.10.23 15:43:54:
Je mi to úplně u prdele. Ber nebo nech bejt. Lepší železnice bude jen až tu bude vládnout Tomio (takže nikdy).
Spojení Plzeň-Brno je asi nejhorší dálková trasa co teď existuje, to je fakt humus včetně infrastruktury, ale nemůžeš to extrapolovat na zbytek. Udělat tu štreku do nějaký moderní podoby by stálo v řádu stovek miliard, přitom do Brna se dostaneš už teď použitelně přes Prahu, pro náročnější to pořeší VRT, až budu v důchodu.
Na zmiňované rameno se dostanou lepší soupravy, až budou dodány nové jinam. Jsou uzavřeny opce v hodnotě desítek miliard, slovy klasika "všechno bude" a místní výrobci nestíhají.
Osobně si myslím, že to tempo obnovy nezrychlí, naopak se zpomalí, protože prostě dojdou peníze. Stav je z velké části vinou devadesátek, kdy se do ničeho prachy moc nedávaly. V objemu, čeho všeho je, to pak nejde udělat za jedno desetiletí. Pokud se teda nebudou ve velkém tratě rušit.
Je mi to úplně u prdele. Ber nebo nech bejt. Lepší železnice bude jen až tu bude vládnout Tomio (takže nikdy).
Spojení Plzeň-Brno je asi nejhorší dálková trasa co teď existuje, to je fakt humus včetně infrastruktury, ale nemůžeš to extrapolovat na zbytek. Udělat tu štreku do nějaký moderní podoby by stálo v řádu stovek miliard, přitom do Brna se dostaneš už teď použitelně přes Prahu, pro náročnější to pořeší VRT, až budu v důchodu.
Na zmiňované rameno se dostanou lepší soupravy, až budou dodány nové jinam. Jsou uzavřeny opce v hodnotě desítek miliard, slovy klasika "všechno bude" a místní výrobci nestíhají.
Osobně si myslím, že to tempo obnovy nezrychlí, naopak se zpomalí, protože prostě dojdou peníze. Stav je z velké části vinou devadesátek, kdy se do ničeho prachy moc nedávaly. V objemu, čeho všeho je, to pak nejde udělat za jedno desetiletí. Pokud se teda nebudou ve velkém tratě rušit.
17:03:19
02.10.2023
02.10.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 02.10.23 16:53:44: no na halíře se to spočítat určitě nedá, ale hrubý odhad je jasný, jak tady psal -> Syny 02.10.23 14:19:37: z toho mu z jeho nafty stát na daních ukradl cca 1/2, zatím co na cestu vlakem 2/3 přispěl
16:53:44
02.10.2023
02.10.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 02.10.23 16:23:11: Nikdo nechce luxus, za ten si případně lidi připlatí v první třídě (a že to reálně dělaj i na tom benešovským couráku, co s ním jezdím do práce - já občas taky). Ale nějakej rozumnej standard 21. století - tzn aby to drželo pohromadě, bylo klimatizovaný a nebyl tam úplně nelidskej hluk a smrad. A bylo to čistý. Víc asi netřeba.
Nakolik se něco zaplatí nebo nezaplatí je u podobných věcí nutně nekonečná debata, protože dopočítat jaké jsou z čeho vlastně příjmy a co má jaké náklady je prakticky nemožné.
Že by lidi kolikrát ze všeho nejvíc ocenili častější spoje je pravda, ale tam ti zase Libor vysvětlí, že to ne vždy je otázka peněz...
Nakolik se něco zaplatí nebo nezaplatí je u podobných věcí nutně nekonečná debata, protože dopočítat jaké jsou z čeho vlastně příjmy a co má jaké náklady je prakticky nemožné.
Že by lidi kolikrát ze všeho nejvíc ocenili častější spoje je pravda, ale tam ti zase Libor vysvětlí, že to ne vždy je otázka peněz...
16:28:39
02.10.2023
02.10.2023
Milan 136
-> palinator 02.10.23 14:48:53: Náhodou, TEŽ je fajn
16:23:11
02.10.2023
02.10.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 02.10.23 13:55:48: Hele popravdě já jezdím max s dětma nějakým parním historickým, tak nemůžu soudit ale prostě se to nezaplatí a fakt nevidím jediný racionální důvod proč má být luxus zdarma, ty lidi to neodcení, to spíš mnohem víc odcení třeba častější spoje.
-> palinator 02.10.23 14:48:53: hele jen cituji člověka co se tím živí, jestli to tak je nebo není nedokážu posoudit, ale mluvil o mašinách, ty mluvíš o vagonech. To co popisuješ je spíš dané pokrokem, ten samý progres je u aut, elektroniky atd. Jen teda připomínám, že s tím osobně ani nemám problém....
-> palinator 02.10.23 14:48:53: hele jen cituji člověka co se tím živí, jestli to tak je nebo není nedokážu posoudit, ale mluvil o mašinách, ty mluvíš o vagonech. To co popisuješ je spíš dané pokrokem, ten samý progres je u aut, elektroniky atd. Jen teda připomínám, že s tím osobně ani nemám problém....
16:14:23
02.10.2023
02.10.2023
Vojťas
-> dragon_cb_cz 02.10.23 15:59:41: ...elektriny... to mi vypadlo
16:08:02
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 02.10.23 15:59:41: Přesně tak. Já bych potřeboval třá ve vlaku dělat. Ale na trase, kterou jsem jel teď, tak nemám moc šanci. Navíc bych si musel narvat HF až do mozku, abych druhého vůbec slyšel, když jsem neslyšel ani manželku sedící na vedlejší sesli.
15:59:41
02.10.2023
02.10.2023
dragon_cb_cz
-> Vojťas: WiFi prcat, to možná bylo zajímavý v době kdy každej kB mobilních dat stál majlant, dneska je to zbytečnost. Přesně jak říkáš, kdo to fakt potřebuje, tak si ten hotspot
"Doma vam stoupla cena 3x, tak je jeste rezerva" to asi nechápu.
Každopádně pokud je cílem dostat lidi do vlaků a jinejch forem hromadný dopravy, tak musí být dostupná cenově i časově. A my bohužel jdeme v obou věcech proti proudu
"Doma vam stoupla cena 3x, tak je jeste rezerva" to asi nechápu.
Každopádně pokud je cílem dostat lidi do vlaků a jinejch forem hromadný dopravy, tak musí být dostupná cenově i časově. A my bohužel jdeme v obou věcech proti proudu
15:51:13
02.10.2023
02.10.2023
Vojťas
Já k tomu nic moc psát nebudu. Vlakem jezdím od mala a sem zvyklej na všechno. Naopak mi trosku chybi pravidelny bouchani naprav kdyz jeste nebyly kolejnice svareny Budu si asi muset vyrazit na nejakou zapadlou lokalku ale i to uz ubejva nebo tam uz osobaky nejezdej. Proc tomu tak je k tomu ja znalosti nemam.
Nicmene nejhorsi jizda vlakem byla pred dvaceti lety v Italii, kdyz si z osobaku vylezl propocenej s cervenym zadkem a zadama od barvicich kozenkovejch sedacek. Tak ze zlate ty nase motoraky.
Co se cen tyce, tak doma vam stoupla cena trikrat, tak je jeste rezerva ne.
Edit: vypadlo mi sluvko elektriny.
Spis me vic sere zadavani dopravy krajema, to byla nejvetsi blbost kterou udelali. Kazdej pes jina ves...
Jo a ze nekde nejde ve vlaku wifina? A potrebujes to? K zivotu ne... Vem si radeji knizku. A pokud to nutne potrebujes k praci musis si zajistit zalohu, protoze jistotu nemas ani doma...Kolega treba vubec nema doma net, jede vsechno pres mobil a jeho hotspot.
Nicmene nejhorsi jizda vlakem byla pred dvaceti lety v Italii, kdyz si z osobaku vylezl propocenej s cervenym zadkem a zadama od barvicich kozenkovejch sedacek. Tak ze zlate ty nase motoraky.
Co se cen tyce, tak doma vam stoupla cena trikrat, tak je jeste rezerva ne.
Edit: vypadlo mi sluvko elektriny.
Spis me vic sere zadavani dopravy krajema, to byla nejvetsi blbost kterou udelali. Kazdej pes jina ves...
Jo a ze nekde nejde ve vlaku wifina? A potrebujes to? K zivotu ne... Vem si radeji knizku. A pokud to nutne potrebujes k praci musis si zajistit zalohu, protoze jistotu nemas ani doma...Kolega treba vubec nema doma net, jede vsechno pres mobil a jeho hotspot.
15:43:54
02.10.2023
02.10.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.23 14:48:53: Akorát, že víš tak akorát kravskou piču, jak často budu teď potřebovat vlakem jezdit, odkud a kam a co bych si asi tak představoval.
A ano, mluvím zrovna třeba o sousedech.
Stáří lokomotivy skutečně mrdám, ale ten šílený diskomfort vagonu směr Brno ani moc ne.
A ano, mluvím zrovna třeba o sousedech.
Stáří lokomotivy skutečně mrdám, ale ten šílený diskomfort vagonu směr Brno ani moc ne.
14:48:53
02.10.2023
02.10.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 29.09.23 21:28:05:
Které zahraničí nám ujelo o jaké vlaky? Jasně, Rakousko, Německo, vozovej park určitě lepší, i když i oni mají někdy problémy s dodržením řazení vlaku, třeba WiFi u německého soukromníka Alex co jezdí na Mnichov je dobrej pokus o vtip, prostě ani to není 100%. Německej správce sítě nám blokuje snahy o koridor právě na ten Mnichov (zajímavý, ale je to tak).
Jinak se zkus svézt třeba v Polsku nebo nedejbože na Slovensku. To uvidíš zážitky.
Co je ti jako cestujícímu do toho, jak stará je lokomotiva? Tebe jako cestujícího zajímá dynamika jízdy a hlavně spolehlivost. V tom ne vždy platí, že nové je lepší. U starých mašin extrémně záleží na údržbě a na tom, jak se konstruktérům povedla. Mimochodem i na Západě jezdí desítky let staré lokomotivy, na střídavé trakci jejich nahrazení nedává tolik smysl, jako na stejnosměru vyřazovat odporové mašiny nebo v dieselové trakci, kde je to prostě za hranicí životnosti a morálně zoufale zastaralé.
40 km tři čtvrtě hodiny je ještě docela slušný. U nás se jede osobákem půl hodiny 30 km a to prosím koridor na 160 a stejně pomalu to ujede i fungl nová (a dost dynamická) jednotka.
Mimochodem, kde by sis rychlostní tratě všude představoval? Z Berouna vám jede udělanej koridor (130-160), Ejpovice na 200 (tak jakoby trochu k hovnu). Na Cheb je trať taky udělaná, ale pro tebe jistě pomalá a chtěl bych vidět, jak bys to v těch kopcích nad řekou vyřešil.
Máme tři prdele lokálek, aby byla zajištěna osobní doprava i do těch největších řití, všechno to stojí prachy, koleje se musej udržovat, motoráky se musej udržovat a na to kolik tim jede lidí nemá cenu kupovat za stamiliony nové.
Shrnul bych to asi tak, že pro tebe železnice není a nikdy nebude.
-> saskyn2 29.09.23 22:14:31:
To je pěknej kec. Po 15 letech možná končily ty největší konstruktérský přešlapy, co se rozletěly sotva vyjely z depa. Parní provoz končil na začátku 80. let, což je sakra dlouho. Roky rokoucí vagóny z parního provozu dávno po jeho ukončení, takže naftový mašiny musely mít parní generátor. Nedostávalo se vozů na osobní ani nákladní dopravu, štreka přetížená, že nákladní, osobní i rychlíková doprava jezdila v jednom chumlu. Jízdní doba na koridorech příšerná, neustálá zpoždění, pomalé jízdy kvůli zničeným výhybkám. Zamrdaný kolejiště bordelem z přepravy a mizerné údržby. Pravdou je, že na to mnohdy prostě nebyl čas, nákladních přeprav bylo mnohem víc než teď.
Lokomotivy co přišly od výrobce vždycky měly vagon záručních oprav, učili se na tom všichni. Na vlacích jezdilo to, co zrovna bylo a jelo.
Které zahraničí nám ujelo o jaké vlaky? Jasně, Rakousko, Německo, vozovej park určitě lepší, i když i oni mají někdy problémy s dodržením řazení vlaku, třeba WiFi u německého soukromníka Alex co jezdí na Mnichov je dobrej pokus o vtip, prostě ani to není 100%. Německej správce sítě nám blokuje snahy o koridor právě na ten Mnichov (zajímavý, ale je to tak).
Jinak se zkus svézt třeba v Polsku nebo nedejbože na Slovensku. To uvidíš zážitky.
Co je ti jako cestujícímu do toho, jak stará je lokomotiva? Tebe jako cestujícího zajímá dynamika jízdy a hlavně spolehlivost. V tom ne vždy platí, že nové je lepší. U starých mašin extrémně záleží na údržbě a na tom, jak se konstruktérům povedla. Mimochodem i na Západě jezdí desítky let staré lokomotivy, na střídavé trakci jejich nahrazení nedává tolik smysl, jako na stejnosměru vyřazovat odporové mašiny nebo v dieselové trakci, kde je to prostě za hranicí životnosti a morálně zoufale zastaralé.
40 km tři čtvrtě hodiny je ještě docela slušný. U nás se jede osobákem půl hodiny 30 km a to prosím koridor na 160 a stejně pomalu to ujede i fungl nová (a dost dynamická) jednotka.
Mimochodem, kde by sis rychlostní tratě všude představoval? Z Berouna vám jede udělanej koridor (130-160), Ejpovice na 200 (tak jakoby trochu k hovnu). Na Cheb je trať taky udělaná, ale pro tebe jistě pomalá a chtěl bych vidět, jak bys to v těch kopcích nad řekou vyřešil.
Máme tři prdele lokálek, aby byla zajištěna osobní doprava i do těch největších řití, všechno to stojí prachy, koleje se musej udržovat, motoráky se musej udržovat a na to kolik tim jede lidí nemá cenu kupovat za stamiliony nové.
Shrnul bych to asi tak, že pro tebe železnice není a nikdy nebude.
-> saskyn2 29.09.23 22:14:31:
To je pěknej kec. Po 15 letech možná končily ty největší konstruktérský přešlapy, co se rozletěly sotva vyjely z depa. Parní provoz končil na začátku 80. let, což je sakra dlouho. Roky rokoucí vagóny z parního provozu dávno po jeho ukončení, takže naftový mašiny musely mít parní generátor. Nedostávalo se vozů na osobní ani nákladní dopravu, štreka přetížená, že nákladní, osobní i rychlíková doprava jezdila v jednom chumlu. Jízdní doba na koridorech příšerná, neustálá zpoždění, pomalé jízdy kvůli zničeným výhybkám. Zamrdaný kolejiště bordelem z přepravy a mizerné údržby. Pravdou je, že na to mnohdy prostě nebyl čas, nákladních přeprav bylo mnohem víc než teď.
Lokomotivy co přišly od výrobce vždycky měly vagon záručních oprav, učili se na tom všichni. Na vlacích jezdilo to, co zrovna bylo a jelo.
14:44:49
02.10.2023
02.10.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer: Na trase Praha ČB ty vagóny byly vesměs fakt humus, okna občas spíš poloprůhledný, někdy nešly otevřít, jindy zase nedržely zavřený, to samý dveře od kupé. O komfortu se v kupé pro 8 lidí taky moc mluvit nedalo - ale beztak většinou člověk stál v uličce, protože ty vlaky bývaly zoufale přeplněný.
Když jsem měl "hodně pěněz", tak jsem si připlatil za první třídu, která byla skoro stejná jako první, ale kupé byly jen pro 6 lidí a většinou tam nebývalo tak narváno. Občas se s ní podařilo jet zadarmo, když se průvodčí za celou cestu skrz dvojku nestihla proboxovat
Když jsem měl "hodně pěněz", tak jsem si připlatil za první třídu, která byla skoro stejná jako první, ale kupé byly jen pro 6 lidí a většinou tam nebývalo tak narváno. Občas se s ní podařilo jet zadarmo, když se průvodčí za celou cestu skrz dvojku nestihla proboxovat
14:34:34
02.10.2023
02.10.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: Za mne býval tento spoj poměrně čistej a narvanej studenty. Vágusové jezdili běžně osobákem. Nicméně ty starý kupéčka nebo otevřený vagony mi seděly mnohem víc. Pak tenhle spoj převzala Arriva a snad jediný zlepšení bylo, že sem už na hajzlu při čůrání nemohl počítat pražce skrze zaseknutou záklopku. Ale jinak horko stejný, wifi nefunkční , všude na omšelém interiéru vypálený loga "DB", zpuchřelé těsnění oken natřené černou barvou, hluk přibližně stejný a jako bonus 90% sedadel jak v autobuse. Tzn. ztráta i té poslední devízy - komfort. O ceně a časové náročnosti se ani bavit nebudu.
ČD na lepší nemají a soukromí dopravci zde dojíždějí šroty, co už v zahraničí nemůžou jezdit.
ČD na lepší nemají a soukromí dopravci zde dojíždějí šroty, co už v zahraničí nemůžou jezdit.
14:20:11
02.10.2023
02.10.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer: Si z tý koženky pamatuju akorát díry, nalepený žvejkačky a hrubý záplaty, ale logo teda ne
14:19:37
02.10.2023
02.10.2023
Syny
-> dragon_cb_cz: Jo, to jo. Koukal jsem, kolik by vlakem vyšla cesta pro dva dospělý a dítě (to je zatím zdarma) od nás na Špičák a jedna cesta = 165 Kč. Žádný kola a ještě je v tom přestup, jelikož všecky vlaky tam nestaví. Autem jsem to dal s průměrnou spotřebou 5/100 a najel 150 km. Což je i s dnešní cenou nafty cca 310 Kč. Ano, počítám jen naftu, ale autem nejsem limitovanej odjezdem ani příjezdem, nesedí vedle mě chrchlající dědek a odvezu si tam i ty kola...
14:17:37
02.10.2023
02.10.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Počkej, až do toho vletí Arriva s těma jejich v Německu vyřazenejma sráčema, na rychlíku Liberec - Pardubice sem moc rád vzpomínal na školní časy a na sedačky s logem "ČSD".
13:55:48
02.10.2023
02.10.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 29.09.23 22:14:31: Hele 20 let starý jsou v pohodě. Ale ty 40-50 let starý rychlíkový Béčka, to je fakt zlo...
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle je hrozně rozdílný trať od trati. Někde to už je fakt docela pěkný a ač jsem pro dráhu dlouhý roky neměl dobrýho slova , tak v některých případech už s ní začínám jezdit docela rád.
Že ty starý vlaky jsou ostudný je pravda, ale ještě daleko ostudnější je skutečnost, že docela hezký soupravy (City Elephant) z provozu pravidelně vyřazujou kreténi se sprejema a fixama a celkově nejvíc těm vlakům škodí to, že někteří cestující jsou šílený prasata. I když už ten typ jezdí přes 20 let, tak když je v cajku, tak tam člověku vlastně nic nechybí. Jenže moc často v cajku není
Další věc je to, co jsi tu myslím nedávno linkoval v nějakém článku - že je tenhle druh dopravy v ČR vlastně docela drahej a dál zdražuje. Nemít pražskou lítačku, tak je pro mě dojíždění vlakem docela drahý špás - nedávno jsem jel z Benešova k nám do Kolovrat a za dospělého, dítě a 2 kola jsem dal skoro 2 stovky... takhle lidi k opuštění aut asi nepřesvědčíme
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle je hrozně rozdílný trať od trati. Někde to už je fakt docela pěkný a ač jsem pro dráhu dlouhý roky neměl dobrýho slova , tak v některých případech už s ní začínám jezdit docela rád.
Že ty starý vlaky jsou ostudný je pravda, ale ještě daleko ostudnější je skutečnost, že docela hezký soupravy (City Elephant) z provozu pravidelně vyřazujou kreténi se sprejema a fixama a celkově nejvíc těm vlakům škodí to, že někteří cestující jsou šílený prasata. I když už ten typ jezdí přes 20 let, tak když je v cajku, tak tam člověku vlastně nic nechybí. Jenže moc často v cajku není
Další věc je to, co jsi tu myslím nedávno linkoval v nějakém článku - že je tenhle druh dopravy v ČR vlastně docela drahej a dál zdražuje. Nemít pražskou lítačku, tak je pro mě dojíždění vlakem docela drahý špás - nedávno jsem jel z Benešova k nám do Kolovrat a za dospělého, dítě a 2 kola jsem dal skoro 2 stovky... takhle lidi k opuštění aut asi nepřesvědčíme
12:01:06
30.09.2023
30.09.2023
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Jó, to nevím. Já vlakem nejezdím, jenom když mě brácha sveze (jako bych nic nepsal ).
Ale s tím postižením máš pravdu. Dost "nádražáků" je do toho opravdu zapálených. A většina končí jako mašinfíra.
Na druhou stranu, jak stárnu, tak mě ty vlaky taky začínají bavit. Navíc si myslím, že kdo někdy vlastnil 742 (a teď nemyslím mašinu), tak s vlakem nemůže mít problém
Ale s tím postižením máš pravdu. Dost "nádražáků" je do toho opravdu zapálených. A většina končí jako mašinfíra.
Na druhou stranu, jak stárnu, tak mě ty vlaky taky začínají bavit. Navíc si myslím, že kdo někdy vlastnil 742 (a teď nemyslím mašinu), tak s vlakem nemůže mít problém
09:16:04
30.09.2023
30.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> růža 29.09.23 23:26:17: Jo, ale proč když jsem přišel z práce, vysprchoval jsem se, umyl si hlavu a pak se pařil ve vagónu, kde bylo horko jako v chlívě a jediná možnost ventilace bylo dolů posuvné plně otevřené okno? V rychlíku?
Na zpáteční cestě byla nejvíc ta dveřní lišta na výlezu z kupé na podlaze, tak na rozbití huby. Hluk, že nebylo slyšet vlastního slova i přes zavřená okna. Dvacet minut zpoždění ani nepočítám. Vážím si odvahy a odhodlání drážního personálu. To je stejné jako učitelé a doktoři, pro opravdové nadšence a dobrodruhy. Na druhou stranu, alespoň je ve vlaku zábava a dobrodružství pro děti. Leč kdybych měl cestou vlakem otevřít počítadlo a začít pracovat, tak spolehnout se na to, že přijede souprava, kde to pude, tak se zrovna nepude. Kupé pro rodiče s dětmi (na webu info do deseti let) bylo taky fajn, bylo to úplně běžné normální kupé, takže nevím, čím se to liší.
Na zpáteční cestě byla nejvíc ta dveřní lišta na výlezu z kupé na podlaze, tak na rozbití huby. Hluk, že nebylo slyšet vlastního slova i přes zavřená okna. Dvacet minut zpoždění ani nepočítám. Vážím si odvahy a odhodlání drážního personálu. To je stejné jako učitelé a doktoři, pro opravdové nadšence a dobrodruhy. Na druhou stranu, alespoň je ve vlaku zábava a dobrodružství pro děti. Leč kdybych měl cestou vlakem otevřít počítadlo a začít pracovat, tak spolehnout se na to, že přijede souprava, kde to pude, tak se zrovna nepude. Kupé pro rodiče s dětmi (na webu info do deseti let) bylo taky fajn, bylo to úplně běžné normální kupé, takže nevím, čím se to liší.
06:15:41
30.09.2023
30.09.2023
Sita
Tady u nas uz asi 5 let jezdi Jihotrans (respektive GW Trans nebo jak se jmenujou) v nejakych soupravach z nemecka a od ty doby je cestovani v pohode. Co ale nepobiram, je kompletni modernizace trati, ktera se za poslednich 5 let udelala. Dali novy navestidla, vsude zavory ale tim to konci.
Cca 70m za prejezdem je zastavka, takze jedes autem, zastavis pred zavorama, projede vlak, sledujes jak nastupujou a vystupujou lidi, nekdy to trva i nekolik minut, zavory jsou porad dole, pak se vlak rozjede a az pak se zavory zvednou. Dokud tam zavory nebyly tak se clovek jen rozhlidl jestli tam nejsou cajti a jelo se na cervenou, ale modernizace se asi rozhodla, ze musi platit "auta stoji, vlaky jedou" za kazdou cenu :D
EDIT: faktem je, ze pred zavorama vznikaly konflikty s poctivejma (cti poserama), pro ktery cerveny svetlo znamena zed, to aspon ted skoncilo no, ale tak nejak proste nemam uplne pocit, ze by se tomu melo rikat modernizace :D
Cca 70m za prejezdem je zastavka, takze jedes autem, zastavis pred zavorama, projede vlak, sledujes jak nastupujou a vystupujou lidi, nekdy to trva i nekolik minut, zavory jsou porad dole, pak se vlak rozjede a az pak se zavory zvednou. Dokud tam zavory nebyly tak se clovek jen rozhlidl jestli tam nejsou cajti a jelo se na cervenou, ale modernizace se asi rozhodla, ze musi platit "auta stoji, vlaky jedou" za kazdou cenu :D
EDIT: faktem je, ze pred zavorama vznikaly konflikty s poctivejma (cti poserama), pro ktery cerveny svetlo znamena zed, to aspon ted skoncilo no, ale tak nejak proste nemam uplne pocit, ze by se tomu melo rikat modernizace :D
23:26:17
29.09.2023
29.09.2023
růža
Počkám si na vyjádření Palinátora a Vojťase, ti k tomu mají neblíž. Ale z vyprávění bratra mašinfíri vím, že elektriky celkem modernizují. Teď se zrovna zaučuje na nějakou novou mašinu. Motoráci jsou většinou překopávky starých modelů (810, Brejlovec).
22:28:08
29.09.2023
29.09.2023
StepaNoFUN
Tak pred nedavnem jsem jel vlakem PCE - Olomouc a zpatky. A jako docela jsme ho mastili. A opravdu bych to autem za tu dobu nedal. Pohodli docela fajn, at s regiojetem, nebo s cd (cesta zpet). Ale je fakt, ze jsme jeli 1 tridou.
Edit: Taky je pravda, ze ve 4 by nas to auto vyslo mozna levnejc...
Edit: Taky je pravda, ze ve 4 by nas to auto vyslo mozna levnejc...
22:14:31
29.09.2023
29.09.2023
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Když se zeptáš lidí co s tím jezdí, tak určitě nebudou chtít připlácet za luxus, takže za mě je tahle cesta správně, nevidím jediný důvod z daní někomu platit nový vlaky protože mu 20 letý nevoní.
Ale teda jezdí sem jeden zákoš co u nich dělá a ten o tom mluví jako o skanzenu. Je to starší pán a prý třeba v 70 letech za komoušů vyřazovali běžně 15 letý mašiny jako zastaralý, prý představte si, že by dneska vyřazovali zastaralý pendolino
Ale teda jezdí sem jeden zákoš co u nich dělá a ten o tom mluví jako o skanzenu. Je to starší pán a prý třeba v 70 letech za komoušů vyřazovali běžně 15 letý mašiny jako zastaralý, prý představte si, že by dneska vyřazovali zastaralý pendolino
22:08:01
29.09.2023
29.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 29.09.23 22:02:58: Jo, jeli jsme rychlíkem a to jsem si fakt říkal, že je to nějaký vtip. Obyčejné osobáky jsou modernější než tohle. Moderním Regio... jsme jeli letos do Prahy a pak tuším taky tím Pinďulínem. Jenomže je vidět, že ty tratě prostě neumožní využít potenciál moderního vlaku. A když prostě jedeš usoplených necelých 40 km třičtvrtě hodiny, to je prostě blbě. Rychlík to jede třá 29 minut. Ono je taky problém, že je to tady malý, takže to staví v každé prdeli a než se nerychlík rozjede, už aby zase brzdil.
22:02:58
29.09.2023
29.09.2023
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Bydlim u trati Praha - Plzeň - Železná ruda a nějakej progress za poslední roky vidět je. Dřív tu jezdily jen klasický soupravy lokomotivy a starejch vagonů. Ty dneska paradoxně zůstaly jako rychlíky, ale osobáky už nahradily RegioPantery a ty jsou celkem už hodny 21. století. Nízkopodlažní a krom toho kvíkání při akceleraci a brždění i tichý. Ostatně tichý už jsou i ty klasický soupravy, ale ten interier klasických vagonů, to je prostě oldschool, no :)
21:28:05
29.09.2023
29.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsme jeli po dlouhé době vlakem a ať se nikdo nezlobí, ale to je prostě dílo. V Plzni se sice kompletně rekonstruuje nádraží, hezký, vypadá to, že opravdu poctivě a od základu, ale ty dráhy, vlaky, vagony. To je prostě až na některé výjimky fakt hrozně zastaralé a zahraničí nám prostě ujelo o několik vlaků. Jasně, něco je zrenovované (možná bych měl použít termín zrestaurované), ale pořád to prostě není ono. Navíc to nastupování. Někde se dá nastoupit pohodlně, jinde aby se člověk s kočárkem téměř přizabil, důchodce aby si pořídil slaňovací soupravu. Řeknete si rychlík, no jo, ale lokomotiva, ta je tak do muzea. Do toho by se musely nalejt tak nehorázné dukáty, aby to od kolejí až dráty nějak vypadalo, že to snad ani nikdo nezaplatí a i naše děti budou odkázané při každém nasednutí na cestování do historje. Kde jsou rychlostní tratě? Pořád se řeší, že lidi nejsou ochotni se stěhovat za prací, že hodně lidí raději jede autem, ale když se pár km, co by člověk doflusnul, jede 40 - 60 minut a více? Občerstvení, když jsem dnes viděl ty šíleně umolousané a ulepené konvice na kávu, tak si fakt nechci nic dát. Já fakt nevim..... Za pár let to bude jak ty vlaky v Africe.
18:43:36
05.04.2021
05.04.2021
1560 - zrušená registrace
-> MB_CML: Jo jo, TT. Ale koupil jsem to už jako hotový kolejiště, protože sám bych při mé zručnosti nikdy nic takovýho nevytvořil
18:05:18
05.04.2021
05.04.2021
MB_CML
-> Syny: troufnu si tvrdit, že vím, dělal jsem v té pakárně v Kladně 8let, tohle bylo na denním pořádku a i teď z toho mám noční můry
-> 1560: super, vypadá to na TT? Trochu poladit patinou
Výhoda eNka, že se to vleze na malý prostor
Hmm 810ka, tu bych taky potřeboval
-> 1560: super, vypadá to na TT? Trochu poladit patinou
Výhoda eNka, že se to vleze na malý prostor
Hmm 810ka, tu bych taky potřeboval
17:58:46
05.04.2021
05.04.2021
1560 - zrušená registrace
-> MB_CML: Já jen to domácí :)
17:28:08
05.04.2021
05.04.2021
palinator
-> Syny:
Minimálně půl pandemie...
Minimálně půl pandemie...
17:27:08
05.04.2021
05.04.2021
Syny
-> MB_CML: Ani nevis co mi dalo prace, aby ten vlak svitil
16:58:26
05.04.2021
05.04.2021
MB_CML
-> Syny: hele to mi ani nepřipomínej tohle je ještě fajn, ale šlápnout si na DUPLO koleje je super po ránu
14:07:22
05.04.2021
05.04.2021
MB_CML
Je tady někdo, kdo kromě měřítka 1:1 provozuje domácí kolejiště? Venku je hnusně, tak jsem sundal dětem z půdy kolejiště N
13:48:19
15.03.2020
15.03.2020
palinator
Kolega mi poslal odkaz na popis ruskýho Fantomase. Hodně popiči stroj, hlavně motor.
www.facebook.com/photo.ph p?fbid=28188...
www.facebook.com/photo.ph p?fbid=28188...
23:19:17
14.05.2018
14.05.2018
palinator
-> rené:
Já byl jen balast. A zajímavý pojmenování. Mně bylo divný, proč nejsou nikde žádný holci.
Já byl jen balast. A zajímavý pojmenování. Mně bylo divný, proč nejsou nikde žádný holci.
22:20:07
14.05.2018
14.05.2018
rené
-> palinator: Jezdíš s výletními homovláčky? :)