-> mishom: Jo, máš pravdu, klapka prvního stupně je tam menší - asi jako u Pierburg 2E/LEKR
Jinak SEDR má oproti EDSR určitě lépe vyřešený volnoběžný systém, odpojovač a systém sytiče, ale na druhou stranu je konstruován pro přísnější emisní normy.
Z osobní zkušenosti z běžného provozu (Škoda 120L) auto s EDSR citelně lépe akceleruje a má cca o půl litru vyšší spotřebu, než se SEDRem (srovnání karburátorů se sériovým osazením pro 120L).
Nejvíce se mi kdysi na 120L osvědčil SEDR pro 130 (2951) - jede to s ním lépe, než s 2932 a i je při stejné jízdní dynamice o něco nižší spotřeba (není nutno tomu tolik "šlapat po krku")
Ale v odstavci výše jsou popsané zkušenosti z doby před dvaceti lety - od té doby jezdím téměř výhradně se stotřicítkou...
