Zajímavé zboží nejen z aukra

prohledat
20203 příspěvků (zobrazeno 1951 až 2000) od 08.01.2010 do 30.10.2024, založil/a Pavel P..
řadit dle data
17:33:14
27.03.2020
Tom Troll
-> ondie: -> PeeterCZ: A pak jsou auta jako tohle, až na měněný (přední!!) blatníky původní stav, Tuzex. Co teď? 3
zvětšit Zajímavé zboží nejen z aukra  - obrázek od Tom Troll vložen 27.03.2020 17:33:14
15:33:05
27.03.2020
PeeterCZ
Ukoncenim vyroby 1203 mam namysli presun do Trnavy v r. 81 4
15:30:55
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Clovece ja bych dokonce rekl, ze pravaci (pro GB) model 82 a 83 mely hreben vsechny... Jinak lepsi uzovky se delaly v Kvasinach i ve Vrchlabi, rekl bych tak v podobnych poctech... a po ukonceni vyroby 1203 uz pak dominovalo Vrchlabi, protoze uz tam pak delali jenom 742, zatimco v Kvasinach se delaly soubezne kupe...
14:56:00
27.03.2020
ondie
-> PeeterCZ: Já jsem se třeba až relativně nedávno s podivem dozvěděl,že většina těch posledních lepších (LS/GLS/LSE) úžovek,který šly ven (konkrétně vím o anglii) , už měly hřebínek.

A v případě úžovek se bavíme ještě spíš o Kvasinách , než o Vrchlabí ne ?
upraveno 1x, naposled 27.03.2020 14:57:01
14:02:59
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Jako netvrdím, že nemohly občas nastat výjimky potvrzující pravidlo... Ale Tom to popisuje na můj vkus až příliš extrémně1 Takový bordel v té fabrice fakt nebyl...
13:43:04
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Shodou okolností jsem něco podobného viděl taky, úzká prepregová GLS, r.v.83, M-zadní čelo, M-střecha, ale pak jsem zjistil, že VIN začíná písmenem E, takže to byla dle mého názoru M1, kterou někdo předělal na úzké nápravy a úzký čumák... Oproti tomu jsem viděl prokazatelně jednu z posledních úzkých GLS (výroba Vrchlabí, konec července 83) a měla všechno jako regulérní mezitypová užovka s vyjímkou hřebenového řízení...
13:35:32
27.03.2020
ondie
-> Tom Troll: Viděl jsem i prepregovou GLSu co taky měla eMkový čelo,byla to jedna z posledních úžovek,já nevim cca těch 7-8/83´ ?

I kastle už nesla několik eMkovejch prvků , např horní hrana chladičové stěny už měla uprostřed tu dírku,do který se u emka šroubuje držák 2dílné masky. Auto vypadalo celé netknuté,původní.

Věřim,že v tý době už eMkový čelo existovalo,když měli eMko vyvinutý. Jak kdyby byla zásobovací přihrádka s mezityp čelama prázdná,tak tam jebli eMkový. Takže si taky myslim,že určitej chaos a zvůle v automobilce v tý době existovala.
upraveno 1x, naposled 27.03.2020 13:37:22
13:24:16
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Celý svět řeší koronavirus a nás pár bláznů se tu dohaduje, jak se vyráběly před 40 lety škodovky 3 Taky znám lidi, kteří v té době v AZNP dělali, znám i lidi, kteří pracovali ve značkových prodejnách AZNP a vycházím i z dobových tištěných pramenů... A v neposlední řadě i z osobních zkušeností, protože novou 742 měla polovina příbuzenstva a známých... Nechci zpochybňovat, že ti to pamětníci takto líčí jako extrémní peklo, ale lidi rádi přehánějí a s odstupem těch 30 až 40 let tím tuplem... 4
13:13:57
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Je to 30 let, ty pamětníci to buď zapomenou, nebo si to přikreslí, aby byli zajímavý. Je potřeba je brát s hodně velkou rezervou.
12:54:09
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Bavil jsem se s lidma co tyhle informace měli z první ruky, a tady už to taky dost lidí co se bavilo s pamětníkama psalo, tak věřte čemu chcete, ale já tomu věřim. 6
12:43:25
27.03.2020
PeeterCZ
-> stepan: Přesně tak, jak píšeš...
12:39:04
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Tak znova, když ve svařovně dopředu s jistotou nevěděli jestli kastle bude 120 nebo 130, jak měli vědět jestli to bude mega tuzex nebo normální? 19 Jelo se prostě z toho co bylo.
12:36:16
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Nemůžeš si dovolit, aby kterýkoliv z X tisíc dílů došel a zastavila se kvůli tomu linka.
12:34:30
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Protože když vyrábíš něco tak složitýho jako auto v tak obrovský sérii, tak musíš hlídat skladovou zásobu.
12:27:23
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Jednak to toho co ho tam bude dávat těžce nebude zajmat, a druhak, proč by nemoh? Kor když tam žádná konkrétní specifikace neni, nebo nejsou zrovna užovkový výlisky, atd.
12:17:55
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Není to tak trochu blbost? I v násobně menších firmách musíš vědět co kam dáváš, kvůli reklamacím, odhalení vadných sérií (svolávačky), kvůli hlídání stavu skladu... Rozhodně si Franta na lince nemůže říct "teď tam plácnu třeba tohle čelo, mně se líbí víc".
12:03:35
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Takhle pohádkový to fakt nebylo, dost mazáků co na linkách motnovalo řikalo že tam mlátili co tam patřilo podle nestandardní výbavy, ale jinak tam dávali co přišlo pod ruku, až to bylo zdánlivě chaotický. Vinka se mlátily až po laku, a často se sekali v přednim určení 120/130 (dodělávaný 4p držáky na původně 2p katle, protože se ve svařovně sekli co to bude za typ...), tak mi řek ni jak měli za dob užovek určit jestli tohle čelo pujde na auto pro tuzex nebo pro socany. 1

Je pravda že koncová destinace se kreslila na stěnu voskovkou, pokud nějaká byla předurčená, a pak to podle toho taky vypadalo, ale pokud to byly auta pro nás (Mototechna, Tuzex) bez týhle designace, tak se tam fakt dávalo co bylo, a těhle aut máš na očích u nás velkou většinu. 4

Z tohohle v lehčích případech L auta s S přístrojema a naopak, v extrémech vyšly 105 s vlečkama, a za dob užovek se to projevovalo v čelech, preprezích. 6
upraveno 2x, naposled 27.03.2020 12:07:36
10:23:29
27.03.2020
PeeterCZ
-> darklord: Já jsem podobné bádání absolvoval kvůli exportní 110L, u které jsem chtěl zjistit místo původního určení... Teď budu střílet z hlavy, ale ber to tak, že existovalo třeba 10 základních typů počínaje 105S, exportovalo se do třeba 30 zemí a skoro každá země měla specifické požadavky - když si pak vypočítáč kombinace, kolik jich bude? 1
10:16:44
27.03.2020
PeeterCZ
-> darklord: Tak se někdy vyprav do archivu v MB, tam je mají 4
10:09:38
27.03.2020
darklord
-> PeeterCZ: tie stovky kombinacii by som si pozrel. Pokial sa teda za kombinaciu nepocita aj tlak v penumatikach.
09:59:14
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll 25.03.20 14:19:04: Ještě k té "ne/organizovanosti& quot; v AZNP... Fabrika vyrábějící 150 tisíc aut ročně nebyla středověká manufaktura 3 Byl předem připravený plán a každá karoserie měla předem určenou výbavu a odběratele, čímž byla jasně daná specifikace provedení, to mělo návaznost na zásobování od subdodavatelů atd. Existovaly tak pro každý modelový rok desítky, možná i stovky kombinací provedení podle typu a země, kam auto putovalo (popř. i dle konkrétního prodejce) - tím byl jasně daný systém, co na které auto patří... Takhle to bylo i s těmi garde-čely a prepregy. Věř mi, systém v tom byl a rozhodně to nebylo tak, že by to plácali náhodně... 4
20:18:40
25.03.2020
PeeterCZ
-> michael: Jo, od náběhu modelu 82 to bylo na všech 105 GL a 120 GLS, u ostatních typů pak jen na export do některých zemí a nebo za příplatek...
upraveno 1x, naposled 25.03.2020 20:19:04
19:45:09
25.03.2020
michael
-> PeeterCZ: To jo jen mě zarazilo v 81 na 742 již toto zadní nové čelo.
19:36:03
25.03.2020
PeeterCZ
-> michael: -> Pavel P..: Všechno čela z Garde :-)
18:56:03
25.03.2020
Pavel P..
18:47:08
25.03.2020
Enggik
-> PeeterCZ 25.03.20 17:02:47: Asi tak, s tímhle bych se já naplno ztotožnil 4 157
18:02:23
25.03.2020
michael
17:02:47
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Jasně, ale vývozní auto vyfocené dealerem na prospektu v cizině je už určitě sériovka vyrobená klidně několik měsíců po náběhu M1. Já jsem to myslel tak, že kdyby měli už v době užovek k dispozici M čelo, tak by určitě nemontovali na všechny předsériové M1 (vyrobené cca v 5-6/83) čelo z Garde. Jsem si na 99,99 % jistý, že v té době totiž ještě M-čelo neexistovalo a začali ho vyrábět až v 8/83 s náběhem sériových M1 6
16:33:08
25.03.2020
Tom Troll
-> Enggik: Na tohle ti už nikdo neodpoví, ale klidně bych tomu věřil. ¯\_(ツ)_/¯

-> PeeterCZ: Nebral bych na ně zřetel. To, že předprodukční auta z fabriky tzv. předváděcí jsou extra šetrně načančaný, neni žádný tajemství, a například vývozní M1 mají čela na prospektech normální. 4
zvětšit Zajímavé zboží nejen z aukra  - obrázek od Tom Troll vložen 25.03.2020 16:33:08
14:33:05
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Jsem přesvědčený o tom, že i užovky tady na virtu mají M-čelo dodatečně namontované (po nehodě nebo prostě tuning v 80. letech). M-kové čelo vzniklo opravdu až při příchodu M1 v pol. r. 83. Zkus se podívat na propagační fotky prvních předsériových M1, všechny mají ještě čelo z Garde 4
14:28:42
25.03.2020
Enggik
-> Tom Troll: A ona tahle čela fakt byla už před příchodem eMka??? 4
14:19:04
25.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Když už byly tak tam mlátili co bylo, připisuješ fabrice víc organizovanosti než tam ve skutečnosti bylo. A vúbec, ty auta jsou i tady. 4



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11596_2016-0 8-18_07-22-41_19.jpg
13:24:48
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Na užovky jenom gardečkovské čelo, M-kové čelo na užovce origo z výroby nebylo nikdy 4 To si tam lidi montovali až dodatečně sami v 80. letech, aby auto opticky omladili... Dokonce první M z předsérie (1983) měly taky ještě čelo z Garde - viz představení M84 v časopisech 4. A asi i úplně první sériovky... Jednu takovou M1 1983 znám.
21:49:14
24.03.2020
Tom Troll
-> Jozka: -> Tuner#2: Gardí, a pozdějc eMkový čela se na užovky bouchaly jak jim to přišlo pod ruce. Prepregy více méně taky, s tim že všechny ty věci se pak promítly ve faktuře, a prepregy měli hlavně nějaký speciální auta, t.j. Export, Tuzex nebo na objednávku. 4
upraveno 1x, naposled 24.03.2020 21:49:40
20:54:45
24.03.2020
Jozka
Ex-švagr kdysi tuhle podivnost vlastnil, určitě s prepreg-ama a volant asi užovkovej klasika (tim si jsem jistej tak na 80%, je to dlouho).. Ale v přechodovým období bylo asi možný kde co..
20:28:07
24.03.2020
Cumper
-> 11mAjA11: Jo to bude asi ono.. to mi taky vlastně už někdo říkal, že si zkurvil sedačku mokrým mytím, ale už nevím co to bylo za auto, škodovka ne.

Jak se teda mají tyhle sedačky správně vyčistit, když je potřeba? 1
upraveno 1x, naposled 24.03.2020 20:28:19
20:16:55
24.03.2020
Pavel P..
Však jsou to AAAčka... tam se ojeb dá očekávat3
19:12:06
24.03.2020
11mAjA11
Ty sedacky byly zanovni, jenze on je nekdo prohnal mokrym mytim (tepovanim), tohle se me stalo taky, nastesti sem sehnal druhou zanovni sadu a tu uz sem mokreho cisteni uchranil. Na fotkach je videt ten podsity molitan co je na latce, ten se namocenim a saponovanim oddelil a shrnul sacim vykonem stroje. Me to hrozne nasralo, vypadaly po vysuseni uplne stejne..
19:00:57
24.03.2020
Cumper
-> michael: škoda že není foto motoru, to by mohlo napovědět víc, jestli by ty km mohly odpovídat nebo ne, protože ty sedačky nevypadají zrovna zánovní
upraveno 2x, naposled 24.03.2020 19:02:26
18:41:28
24.03.2020
michael
-> Tuner#2: Spíš se mi nezdá ten polyuretanový volant a ty povolený potahy na sedadlech.
18:38:08
24.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> michael 24.03.20 18:31:21: nemá mít mezityp prepregy?
18:36:28
24.03.2020
Tomaso435
-> michael: ty PZ dveře a lem .. klasika zkurvený nárazníky...
16:49:32
24.03.2020
ondie
-> Milan 136: Tak ten je nachcanej jak plína 3 Se divim,že tam nemá copánkovej dráťák 1
16:29:12
24.03.2020
isti
-> Milan 136: 3 3 Ak to auto nie je jeho tak to ani nie je smiešné.
16:25:56
24.03.2020
Milan 136
Když jsme u toho leštění, narazil jsem na jednoho profi detailera3



Crazy,Drunk detailer,acting
00:20:30
24.03.2020
Jozka
-> SO545: Plus mínus tuším, jaký byly opravný praktiky za bolševika v Boleslavi nebo spíš v Kvasinech, aktuálně nemám zdání..



Jinak tehdy šéfa dealer svým přístupem ("to jste někde orvali a pak lakovali sami") a nabídkou, že to za cca 70 litrů (miniauto, ve 2. půli 90.) spraví, tak nažhavil, že na ně poštval právníka nějakýho vyhlášenýho, nechal si zjistil, že příslušnej odstín se nedá ještě vůbec na volným trhu opatřit.. no šel do toho naplno, nasadil všechny páky a dosáhl celkem přijatelnýho kompromisu - polili mu to ještě jednou lahůdkově a za kompromisních tuším 30 nebo možná i 25 tisíc CZK (pro něj tenkrát tak půlka vejplaty).
17:37:29
23.03.2020
SO545
-> Jozka 22.03.20 22:45:00: by si sa cudoval kolko tych aut je...a u sudu by sa nic nestalo.

Skor by som povedal ze by mohol podakovat ze to ma osetrene namiesto 80 mikro na aspon 120 co aj tak nieje vela... Japonske auto sa bojim brusit jemnou rohozou tam 3x potiahnes a si skrz..



Nevracaju sa na prelak len socky...ale vsetko co sa tocii na pase a poskodi sa alebo sa najdu defekty a potom este pri drobnom poskodeni ide auto na repas /rucne opravenie laku lokalnou opravou/
23:03:25
22.03.2020
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> StepaNoFUN: tak tu "půlstránku pro jardu" zas můžeš přesunout do příslušnýho tématu3
22:55:40
22.03.2020
Jozka
-> Jarda: No, asi záleží na tom, ve kterým stádiu se na chybu přijde, pokud až na hotovým, tak volba jasná. Šéfovo auto bylo ale japonský (z Portugalska, pokud se pamatuju dobře, taky už je to dlouho).
Extreme Tyres