skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
Díky za rady. Napětí altíku je teda v pohodě. Snad je nabíjení aku proudově omezené. Mechanik přes motorky tvrdí, že napětí aku 13,1V v pohodě, tak snad jo.
Malý bavorák dobíjel 14,6V
-> Jakub05: mohlo ked to islo tazko
-> radekp: Transalp mi dobíjel 14,6V, pak regulátor odešel, novej dává 14,5V. Když sem se ptal v Hondě, prý je to při horní hranici, ale stále OK. Prý mají nové regulátory normu mezi 14,2 - 14,6V. To samý sem našel i u regulátoru VAPE, když sem hledal náhradu, co bude fungovat delší dobu. Baterka má dva roky, nic jí neni. Takže neřešim a jezdim. Skoro bych si tipnul, že se jedná o "přípravu" na přechodový odpory v el. instalaci. 
-> StepaNoFUN: Tohle umí už i Felda a je to super věc. Jezdím stejný trasy buďto 1.6 s alternátorem Bosch nebo 1.3 s magnetonem. Oboje 70A. Bosch mi dobíjí za studena až 14,7V, za tepla 13,8V. Magneton dává 13,9V furt a už auto musí občas na nabíječku.

-> StepaNoFUN: Tohle umí už i Felda a je to super věc. Jezdím stejný trasy buďto 1.6 s alternátorem Bosch nebo 1.3 s magnetonem. Oboje 70A. Bosch mi dobíjí za studena až 14,7V, za tepla 13,8V. Magneton dává 13,9V furt a už auto musí občas na nabíječku.
-> StepaNoFUN 06.11.22 19:27:42: na to jsme teď narazili u 309 po dodělání voltmetru. Po startu dává krásných 14,0V , kdežto "za provozu" pak už jen kolem 13.3
-> radekp 06.11.22 19:32:16: važ si toho, že to dobíjí :-) MX-5 mi taky dobíjí obvykle kolem 14.7V
-> castrol: Tady už je to druhý svár, s příštím výletem do Pio krámu asi už koupím novou. Aspoň jsem rozchodil to gumové uložení, bylo vymleté a tuhé, což to destrukci mohlo urychlit.
-> Dauntless24: Už jsem měl v ruce šroubovák že jdu půlit a on se mě ten motor asi leknul a pružinku si sám radši nahodil
Zatím řadí, když je teda čím. Když už jsem to rozvrtal, tak si aspoň dodělám osvětlení tacho, našel jsem žárovku 6V/2W. Taky je na zimu nově pokovená parabola a teď se dá konečně říct, že to nějak svítí.
-> Dauntless24: Už jsem měl v ruce šroubovák že jdu půlit a on se mě ten motor asi leknul a pružinku si sám radši nahodil

-> StepaNoFUN: Mě auto ukazuje 14,6 prakticky pořád .. hmm. Nebo u větší baterky to nevadí a u menší jo ?
-> radekp: To je dost... Ale ještě záleží na tom, jestli to nemá nějakou proudovou regulaci... I když je to dost nepravděpodobný...
Ale motorky neznám...
Ale motorky neznám...
-> StepaNoFUN: měl jsem v zasuvce nabijecku s voltmetrem a cucel jsem na to celoz cestu. Za jizdy 14,6V porad.
-> radekp: Změř to dobíjení při ohřátým motoru. Některý alternátory maj teplotní kompenzaci. Je studenej - dává víc, aby rychle dobil baterku po startu. Do 14V trvale se světlama za mně OK....
-> radekp: regulátory u Hondy z těchle let jsou snad nejprofláklejší závada...ale to napětí mi příjde v pořádku.
Do motorky jsem poridil novou baterku. Pri jizde dava alternator 14,6V. Po jizde ma baterka 13,1V. V zivote jsem tak vysoke napeti nemel... Neni v haji regulator dobijeni?
-> Jakub05 04.11.22 09:49:09: to je jak skofovka bud ju mas rad alebo ....
inac tu paku mam uz zvaranu ,akurat praskla az pri tej trubke

inac tu paku mam uz zvaranu ,akurat praskla az pri tej trubke
-> Jakub05 02.11.22 14:08:31: mě pincek přestal řadit po tom co vyskočila pružinka v automatu řazení, respektive řadit šlo jenom nahoru. Podřazovat šlo jen při velkým náklonu na správnou stranu. Tak jsem vytyčil trasu domů s co nejmenším převýšením a dojel na trojku domů
. Celkem jsem si pak zanadával když jsem zjistil že jsem musel půlit motor kvůli něčemu co vypadá jak pružinka z propisky 


-> vhml:
Tak to už je fakt divný.. ale věřím tomu.

-> Jozka 04.11.22 12:24:33: já měl takhle na Simsona dvě svíčky. Když chcípla, tak jsem tam dal zase zpátky tu druhou a vesele se jezdilo dál.
-> Jakub05 04.11.22 09:49:09: Přesně ve stejným místě mi ta páka praskla taky - před 40 lety uprostřed ničeho.
Z tehdejší doby si pamatuju i standardní situaci, že stroj nejel, rozebral jsem, nic závadnýho nenašel, složil - a ono to zase (nějakou dobu) fungovalo!
Z tehdejší doby si pamatuju i standardní situaci, že stroj nejel, rozebral jsem, nic závadnýho nenašel, složil - a ono to zase (nějakou dobu) fungovalo!
-> castrol: Asi mě ten mizera teď nemá rád. Včerejší cesta do centra Prahy v odpolední špičce a na magistrále u hlavního nádraží toto. Dojel jsem na ruční řazení tím pahýlkem

-> Jakub05: tak ja uz jazdim a zatial tuk tuk vsetko klape
-> castrol: To se mi to ještě před pár dny frajeřilo, jak je fichtl po generálce... Sotva dvě nádrže vyjeté a sekla se převodovka, zůstala zařazená trojka a nic jiného tam nešlo zařadit. Tak motor ven a jak jsem ho dal na ponk, tak zase řadit začal. 20 minut jsem s tim pak ještě cloumal a furt řadil. No tak jsem ho vrátil a zase to jezdí. 2,5 hodiny v p.deli. To jsem zvědavej jak dlouho to vydrží. Jo a den předtím z toho vytekl asi litr benzínu, povolený kohoutek. Jo a taky se rovnal (skoro nový) stojan. To vše jen tento týden.
Jestli tu někdo někdy tvrdil, jak se 742 sypou, ať chvíli jezdí na fichtlovi. Spolehlivost Škodovek mu pak bude připadat nekonečná
Jestli tu někdo někdy tvrdil, jak se 742 sypou, ať chvíli jezdí na fichtlovi. Spolehlivost Škodovek mu pak bude připadat nekonečná

-> radekp 30.10.22 14:24:38: ako pises...je to motorka na cestu...preto pneu 17palcov na oboch kolesach. Ohlins podvozok....stylema brzdy....vykon sice -len- 170 koni ale to je aj tak viac ako smrtelnik potrebuje.
Vacsi rozsah tlmicov obcas na nasich cestach je viac ako dobra pridana hodnota.
street je super....toto mozno pribudne ak moja bude trvat ze chce ist obcas so mnou.
Desmo to nema....co je skoda.... zase to netoci tolko otacok aby to bolo potrebne.
Vacsi rozsah tlmicov obcas na nasich cestach je viac ako dobra pridana hodnota.
street je super....toto mozno pribudne ak moja bude trvat ze chce ist obcas so mnou.

Desmo to nema....co je skoda.... zase to netoci tolko otacok aby to bolo potrebne.
-> SO545: pěkný, obě
.
Mě nezasáhla vlna SUV, ani moto SUV. Tohle bych ale mohl. Jak píšeš, je to enduro s kvalitami sportovní motorky.
2 motorky doma by neprošly? Streetfighter+ něco na cestování?

Mě nezasáhla vlna SUV, ani moto SUV. Tohle bych ale mohl. Jak píšeš, je to enduro s kvalitami sportovní motorky.
2 motorky doma by neprošly? Streetfighter+ něco na cestování?
-> růža 29.10.22 20:55:00: ale toto nieje cestak...to je skor enduro.... a az tak daleko breh neprekrocim
-> Jirik_Tuňák1983 29.10.22 22:25:44: Ta motorka je cista ucelovka...nieje na nej nic co tam nemusi byt. Vaha 214kg je TOP... Cestovat a zaroven tahat kolena v zatacke po zemi...Naklady na Ducati po 2rokoch mozem zhodnotit ako u japanca. Najdrahsia vec je DESMO servis...cca1100e po 24000km ale aj to sa da v pohode zniest....ked to zozerie za sezonu pneu za 700e...o benzine sa nebavme...zerie to rovnako ako kazdy iny liter....aj travu akolo cesty.

-> Jirik_Tuňák1983 29.10.22 22:25:44: Ta motorka je cista ucelovka...nieje na nej nic co tam nemusi byt. Vaha 214kg je TOP... Cestovat a zaroven tahat kolena v zatacke po zemi...Naklady na Ducati po 2rokoch mozem zhodnotit ako u japanca. Najdrahsia vec je DESMO servis...cca1100e po 24000km ale aj to sa da v pohode zniest....ked to zozerie za sezonu pneu za 700e...o benzine sa nebavme...zerie to rovnako ako kazdy iny liter....aj travu akolo cesty.
-> růža 29.10.22 20:55:00: Cesťáky se mi vůbec nelíbí, takže asi nejsem dostatečně objektivní, ale tato mi přijde z boku hodně disproporční (předek x zadek).
Navíc ty náklady u Ducati.....
Navíc ty náklady u Ducati.....
-> SO545 29.10.22 19:33:30: Motorka pěkná, ale cesťáka od Ducati bych asi nevybral. To už radši třeba tohle:-> Apple STS Chvojkovice-Brod 29.10.22 20:23:59:
Nicméně chápu tvoji náklonost k značce. A co paní, schválila?
Nicméně chápu tvoji náklonost k značce. A co paní, schválila?
...a zastávka v Moto doupěti Humpolec u předávání Tenérky Kikemu, fajn týpek
-> růža 29.10.22 12:53:21: ano...sakra ale pozeram v tomto vlakne na motorku ....c i ???
Chce jazdit obcas so mnou...ale figter nato nieje....tak som jej musel ukazat nieco prijatelne...a ona urci ci je to prijatelne pre nase sporiace prasiatko

Chce jazdit obcas so mnou...ale figter nato nieje....tak som jej musel ukazat nieco prijatelne...a ona urci ci je to prijatelne pre nase sporiace prasiatko

-> SO545: to je tvoje paní? 

-> Jakub05: Díky všem, Prošel jsem vsechno: dal jehlu na 1. zářez, vyčistil výfuk (byly v něm uhlíky frakce 8mm), a ve filtrboxu byla ta trubicka natlacena na filtr což asi omezovalo sani a už se to nechá vytočit jako driv. Tak na jinej karbec zatím kaslu, díky ještě jednou za popostrceni…
-> stanleyAT 27.10.22 09:59:23: dellortu sa z daleka vyhnut ,viac problemov ako uzitku
-> Jakub05: akurt dnes som riesil ten karbec a podarilo sa mi ho asi na 5x naladit ,bud prechlastane alebo chudobne

-> U-Geen 26.10.22 23:15:26: GPS.
V papírech to má 85 km/h. Kromě těch dílů, které jsem napsal tady ( -> Jirik_Tuňák1983 26.10.22 20:48:52: ), je to sériový skočprd o brutálním 2T výkonu 5 kW. A má to celých 6 ňůtnů. Aspoň to tak říkali ve F&F. 


Dnes rozdílová zkouška.
Vlhko, listí, Fazer v hrozném stavu. Po brzdeni po rychlém slalomu se me komisař zeptal, jestli ta motorka ma ABS. Ja: ne, vidlice jsou potecene, uz tam neni zadny olej
Vlhko, listí, Fazer v hrozném stavu. Po brzdeni po rychlém slalomu se me komisař zeptal, jestli ta motorka ma ABS. Ja: ne, vidlice jsou potecene, uz tam neni zadny olej
-> Sita 27.10.22 09:54:14: Jak už bylo zmíněno, ten karburátor je tak jednoduchej, že je s ním těžký pořízení, změna bohatosti při náklonu je jeho vlastnost, dokonce je i v návodu popsané startování přechlastaného motoru při náklonu stroje vpravo.
Zase na druhou stranu, pokud se to podaří vychytat, jezdí to pak normálně a nějaký bežný náklon hlavně na volnoběh nemá žádný dramatický efekt. Pokud to máš bohaté v otáčkách, sniž hladinu v plovákovce a pusť dolů jehlu šoupátka, klidně na poslední zářez. Taky může na starém karburátoru být jiné otryskování, nové jsou v tomto ohledu OK. Na tom novém jsem měl já špatný plovák, tekl do něj benzín a to už pak nešlo nastavit nic.
Laborování s karburátorem je ale podmíněné dobrým stavem motoru (gufera kliky, těsnění sání, dobrý filtr) a správným seřízením zapalování.
Jo a taky má na bohatost celkem vliv množství otvorů v krytu vzduchového filtru. Mě třeba při sundání horního víka filtru vůbec nejde do otáček a chcípá.
I neupravený motor dokáže jet dobře, já se nedávno zapomněl s otevřeným plynem na magistrále u Roztyl a na tacho bylo 70 (což je v reálu něco přes 60), ale stejně mi ten kamion ujel
EDIT:Koukám, VAPE, tak to je o starost míň.
Zase na druhou stranu, pokud se to podaří vychytat, jezdí to pak normálně a nějaký bežný náklon hlavně na volnoběh nemá žádný dramatický efekt. Pokud to máš bohaté v otáčkách, sniž hladinu v plovákovce a pusť dolů jehlu šoupátka, klidně na poslední zářez. Taky může na starém karburátoru být jiné otryskování, nové jsou v tomto ohledu OK. Na tom novém jsem měl já špatný plovák, tekl do něj benzín a to už pak nešlo nastavit nic.
Laborování s karburátorem je ale podmíněné dobrým stavem motoru (gufera kliky, těsnění sání, dobrý filtr) a správným seřízením zapalování.
Jo a taky má na bohatost celkem vliv množství otvorů v krytu vzduchového filtru. Mě třeba při sundání horního víka filtru vůbec nejde do otáček a chcípá.
I neupravený motor dokáže jet dobře, já se nedávno zapomněl s otevřeným plynem na magistrále u Roztyl a na tacho bylo 70 (což je v reálu něco přes 60), ale stejně mi ten kamion ujel

EDIT:Koukám, VAPE, tak to je o starost míň.
Jakýkoliv karbec s centrální plovákovkou bude lepší. Dellorto nebo i z toho Simsona by měl fungovat v pohodě. Jde o to ho tam nějak šikovně naroubovat a pak seřídit.
-> stanleyAT: Jasný no, proto se ptám jestli není nejakej lepší vyzkousenej karbec při jinak sériovyho pionyra. Na yt jsem viděl kluky laborovat s karbcema ze sekacek, dokonce membránových z pil, nebo nějaký dellorta… na takovy laborovani čas nemám, chtěl bych zároveň nepotrebuju nic extrémního… proste nejakej vyzkousenej stred…
Ještě bych doplnil, ze jsem měl možnost vyzkoušet nový sériový karbec, který se teď prodava (výrobce nevim). Chová se to s nim skoro stejně, ani jeden níže zmíněny problém se tím nevyresil.
-> Sita: . S tímto karburátorem žádných zázraků nedocílíš. Ta změna bohatosti směsi při naklonění je díky tomu, že plovákovka je "vedle" . Proto se postupem času přešlo na "centrální" umístění plovákovky.
Pokračování…
Zapalování mám vape, svíčku nějakou 15. Nejradši bych tam dal jinej karbec, co třeba ze Simsona? Mám totiž mizerný i řiditka a packy, tak bych dal nejradši vsechno ze simsona včetně ovládání sytice…
Ja vim, nabízí se koupit rovnou simsona, ale tenhle pionyr je se mnou už asi 25 let…dyl než vsechno ostatní…
Jako malej jsem tomu nerozuměl, pak to stalo a teď jsem se trochu naučil dělat pily a sekačky atd, a na pionýru začíná jezdit kluk, ten chod toho motoru se nedá proste poslouchat, pritom by stačilo kdyby ten pionyr měl aspoň “Šroubek H”
Zapalování mám vape, svíčku nějakou 15. Nejradši bych tam dal jinej karbec, co třeba ze Simsona? Mám totiž mizerný i řiditka a packy, tak bych dal nejradši vsechno ze simsona včetně ovládání sytice…
Ja vim, nabízí se koupit rovnou simsona, ale tenhle pionyr je se mnou už asi 25 let…dyl než vsechno ostatní…
Jako malej jsem tomu nerozuměl, pak to stalo a teď jsem se trochu naučil dělat pily a sekačky atd, a na pionýru začíná jezdit kluk, ten chod toho motoru se nedá proste poslouchat, pritom by stačilo kdyby ten pionyr měl aspoň “Šroubek H”
-> castrol: -> Jakub05: Když jsme u tech pionýrů, neporadili byste mi jak z toho trochu udělat motorku?
Jednak mi jde o to, aby to na volnobeh nebylo tak citlivý na nakloněni. Doleva se to uleje a chcipne, doprava ochudi, otáčky vystřeli a pak chcipne… druhá věc je, ze to je ve vyssich otáčkách moc bohatý, začne to chrochtat, “ctyrtaktovat”, ulejvat. Při nakloněni doprava to jde vytočit jak pilu, to bych chtěl docílit i při jízdě rovne
Jednak mi jde o to, aby to na volnobeh nebylo tak citlivý na nakloněni. Doleva se to uleje a chcipne, doprava ochudi, otáčky vystřeli a pak chcipne… druhá věc je, ze to je ve vyssich otáčkách moc bohatý, začne to chrochtat, “ctyrtaktovat”, ulejvat. Při nakloněni doprava to jde vytočit jak pilu, to bych chtěl docílit i při jízdě rovne
-> U-Geen 26.10.22 23:15:26: Čistota trubičky u 19 let starého výfuku dvoutaktního skútru. Je vidět i šev té trubičky.
Najeto má 25 500 km. Ale koukám, už se uvnitř trochu loupe barva a je olezlý ten velký kryt koncovky.

-> U-Geen 26.10.22 23:15:26: tata má SH150 už několik let, několik tis. km najeto. Závada bylo jen tekoucí gufero na klice. Takže SHčko se dá rozhodně doporučit.
-> Jirik_Tuňák1983: peknej prcek. Me se u toho SH libi 16" kola, precijen tu mam i kusy hodne spatnejch cest...
Rovnou se tady ale zeptám na převodový olej. Mám v příručce převodový olej 10W-30. Poslali mi ale převodový Malossi 80W90. Podle internetu je to možné použít. Svůj stroj jsem v přehledu také našel.
Je prý vhodný i pro mokré spojky se společnou náplní. To není můj případ. Mám to tam dát a nebo objednat jiný?
Je prý vhodný i pro mokré spojky se společnou náplní. To není můj případ. Mám to tam dát a nebo objednat jiný?
-> U-Geen 26.10.22 20:58:03: Starou potvoru. Kupoval jsem ji jen na pojížďky a celkem to člověka začalo i bavit. Je to dvoutaktní Yamaha Neos 100 z roku 2003. Motor je tam Minarelli 101 ccm, je to pořád docela hezkej malej skútr. Vypadá mladší. Váží asi jen 96 kg, vpředu dvoupístek Brembo, vzadu buben. Takovej oldschool. Má to oddělené mazání a dokonce aj katalyzátor. Výfuk je i u toho dvoutaktu úplně čistý. Ona na to právě jde sehnat i pístní sada s válcem, nebo válec, píst, hlava o 113 ccm, 124 ccm a extrém 150 ccm.
Je na to dostupné široké pole tuningových dílů. Akorát, bude to ještě bezpečné, když ta fazole poletí třeba 130?
Zatím měnit nebudu, jezdím s tím rád a navíc bych chtěl výhledově přejít na motorku.

Zatím měnit nebudu, jezdím s tím rád a navíc bych chtěl výhledově přejít na motorku.