skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
Momentálně na první garančce v týdnu ji přivezou zpět a může se začít jezdit.
Dneska najetých prvních testovacích 30 km po koupi v minulém roce. No je to masakr. Vibruje to, dýmí to, hlučné je to a kape z toho olej. Prostě přesně co jsem chtěl.
Ale zátah to má teda slušný. 


zatím to vypadá, že jediné pojízdné je eRko, ale tam se dělají brzdy :-D
-> MATTESS: Mne by spíš zajímalo, co budou dělat, až zjistí, že totožný auta mají kolikrát povolený různý šílenosti jako třeba legální 120tka s Fávo motorem, Felda na R15 atd. 

To ten system přihlašování nových vozidel zase vylepšili
Když člověk dostal od prodejce čistopis TP, bylo přihlášení otázkou 15 minut. Teď mi bylo řečeno, že to může trvat i 2 hodiny, že neví, v "jakém stavu" jsou data v centrálním registru a jestli nemám ještě nějaké zařizování ve městě. No neměl jsem, upaloval jsem zpět do práce. Takže druhý ráno opět na úřad pro TP a značku. Od příštího roku zruší TP (velký) zcela, vše bude digi. Až jim tam vleze nějaký hekr, to bude "sranda".

tu furt zima ,tak zatial pionier 

Já mám konečně RZ, tak v sobotu chci někam vyrazit.
-> MATTESS: No to máme zrovna oslavu .. takže to budou motocykly zaparkované v garáži.
-> MATTESS 18.04.23 20:49:24: Zatím to vypadá, že letos bude teplo v sobotu a jednou v únoru. 

-> CHIP: má být v sobotu
Mám vyhlídnutou Kawku Vulcan S (EN 650). Máte někdo zkušenosti? Přesedlávám z Transalpa...
Tak jsem si po práci říkal mám - nemám jet? Nakonec jsem neodolal. Další dny bude zase deštivo...
-> Borderer: Takže prasklý gufero na ventilu .. dobře.
-> CHIP:
Moto má najeto cca 90 tisíc kilometrů v mne neznámých podmínkách.
Hlavy jsou ve stavu až překvapivě dobrém. Opotřebení uložení vaček, vaček, vahadel je v podstatě nulové. Vodítka s lehkou vůlí, nicméně v normě. Ventily zasraný karbonem, zaklepaný. Sedla snad pujdou zachránit. Gufera na ventilech KO, jedno s prasklinou.
Válce se stávajícími kroužky na hraně opotřebení - 0,8mm vůle v zámku. Nicméně ten samý kroužek má na netknutý ploše vůli v zámku přes 0,65mm. Tzn. pravděpodobně opotřebené kroužky a výbrusu se snad vyhnu.
Rozvody KO, ale vodící lišty bez opotřebení.
Ojnice na spodku netknuté, v pístním čepu lehká vůle, ale za provozu to neklepe, řešit to nebudu.
Zajímavé je, že zadní válec byl historicky přidřený, na pístu je prasávko, nicméně plocha válce už se asi stihla zalapovat sama provozem.
Dále mne zaskočilo, že chladící systém je plnej nějakých špon, předpokládám nedbalost při výrobě, protože motor byl "panna".
Celkem by se dalo říct, že jsme nenašli nic, co by značilo velký průser, jak jsme se ze začátku báli. Skokový nárůst spotřeby oleje asi způsobila prasklina v guferu a uvolněný nátrubek vedoucí skrz hlavu od pair systému.
Vyměníme vše co je KO, válce se přeměří na opotřebení, ovalitu a pokud to bude v normě, výbrus dělat nebudu.
edit: Válce dle měření v normě. Opakované měření ukázalo hodnoty od 79,02 po 79,04 a limit je 79,05. Ovalita nejhorší hodnota 0,02 mm.
Moto má najeto cca 90 tisíc kilometrů v mne neznámých podmínkách.
Hlavy jsou ve stavu až překvapivě dobrém. Opotřebení uložení vaček, vaček, vahadel je v podstatě nulové. Vodítka s lehkou vůlí, nicméně v normě. Ventily zasraný karbonem, zaklepaný. Sedla snad pujdou zachránit. Gufera na ventilech KO, jedno s prasklinou.
Válce se stávajícími kroužky na hraně opotřebení - 0,8mm vůle v zámku. Nicméně ten samý kroužek má na netknutý ploše vůli v zámku přes 0,65mm. Tzn. pravděpodobně opotřebené kroužky a výbrusu se snad vyhnu.
Rozvody KO, ale vodící lišty bez opotřebení.
Ojnice na spodku netknuté, v pístním čepu lehká vůle, ale za provozu to neklepe, řešit to nebudu.
Zajímavé je, že zadní válec byl historicky přidřený, na pístu je prasávko, nicméně plocha válce už se asi stihla zalapovat sama provozem.
Dále mne zaskočilo, že chladící systém je plnej nějakých špon, předpokládám nedbalost při výrobě, protože motor byl "panna".
Celkem by se dalo říct, že jsme nenašli nic, co by značilo velký průser, jak jsme se ze začátku báli. Skokový nárůst spotřeby oleje asi způsobila prasklina v guferu a uvolněný nátrubek vedoucí skrz hlavu od pair systému.
Vyměníme vše co je KO, válce se přeměří na opotřebení, ovalitu a pokud to bude v normě, výbrus dělat nebudu.
edit: Válce dle měření v normě. Opakované měření ukázalo hodnoty od 79,02 po 79,04 a limit je 79,05. Ovalita nejhorší hodnota 0,02 mm.
-> Borderer: Dej pak vědět, kde byl problém .. tohle mě zajímá, kde udělala Honda chybu.
-> Bukaj: Ehm, jako jo, vrtání v něčem mi už po zimě chybělo, ale s cenama ND na Hondu tohle není ideální způsob jak ukojit chutě. 

-> Borderer 20.03.23 09:18:52: Prostě Ti chybělo se v tom vrtat - přiznej se...

-> vhml: Zatím nevím, ale vše bylo ok, až do léta, kdy sem jel na víkend do Alp, 2t km a zbaštil asi 0,5 oleje. Z podzima už 0,5 oleje sežral dálniční otočku do Praha/Liberec (cca 110-120kmh) a při poslední jízdě se to ještě zhoršilo. Tipuju zapečený stíráky nebo pružina na guferu.
-> Borderer 20.03.23 09:18:52: co se v transalpu může posrat v motoru? Vždyť to je záležitost veskrze nesmrtelná.
Tak sem si pořídil k Jawě Transalpa jakožto spolehlivou motorku a.... 

Tak odvezeno na servis. pěkně jsem dostal do kožichu...jaká probíhala údržba od posledního servisu? No...namazal a dopnul jsem řetěz a dolil olej do odděleného mazání. A co dál? to bude asi všechno...
Tak uvidíme. Unáší se trochu spojka a na přepákování byla vůle. jinak to snad promaže, uděláme tlumiče, brzdovku - pro jistotu a zas na pár let klid...s mojím nájezdem... 10mth/rok...
Tak uvidíme. Unáší se trochu spojka a na přepákování byla vůle. jinak to snad promaže, uděláme tlumiče, brzdovku - pro jistotu a zas na pár let klid...s mojím nájezdem... 10mth/rok...
-> michael: ma aj harley
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Je to možné, ale já ho vždy viděl jen na bavoru.
-> michael: Pokud mě je známo, je vlastníkem tuším Jawy 350.
-> Jakub05 11.11.22 13:36:38: Tak byl zas nějakou dobu hodnej (až na prasklou zárovku potkávacího světla, která kvůli zvláštnímu způsobu zapojení způsobí to, že svítí buď jen přední dálkové bez zadního nebo po přepnutí na prasklé potkávací jen zadní obrysové a náhradní žárovka měla to potkávací taky prasklé a bylo to v noci
) a tak za odměnu dostal instalaci brzdového světla se spínačem na přední brzdu. V dílně to funguje super, do toho marastu ven se mi teď moc na testování nechce.

-> Klubko_: jo, ale po přeměření multimetrem ukázalo stejnou hodnotu
-> radekp 06.11.22 19:32:16: jakože nabíječku do auto zásuvky s USB výstupem a měřením napětí? U otho bych klidně i zapochyboval o přesnosti měření. Může mít odchylku +0,2V. Jeden takovej "měřák" napětí 0=99V z aliexpress doma taky mám a elektrikářskymu oproti voltmetru ukazuje víc.
-> Bukaj: Nechal jsem se inspirovat něčím jako na fotce, akorát jsem žárovičce sletoval ještě takový domeček, aby byla odrazová plocha. Je tam 12V, 6V praskla hned, přestože je zapojená na 30W zapalování paralelně k zadní žárovce, která je na 6V. Ale stačí to a kupodivu zbytek světel po zapojení svítí stenou intenzitou (čekal jsem mírný pokles).
Už to konečně jezdí, poslední 2 dny jsem hledal příčinu nedostatečné dodávky paliva - po rovince max. 50, kopec tak 40, která nakonec spočívala v moc rozpláclé gumě v palivovém kohoutu a tím i zmenšení děr pro průtok benzínu. Tak zase čekám, jakou novou závadou mě potěší.
Už to konečně jezdí, poslední 2 dny jsem hledal příčinu nedostatečné dodávky paliva - po rovince max. 50, kopec tak 40, která nakonec spočívala v moc rozpláclé gumě v palivovém kohoutu a tím i zmenšení děr pro průtok benzínu. Tak zase čekám, jakou novou závadou mě potěší.
-> Crestik: Videl. A nelíbí se mi. Ale pro pristi rok by mel byt z hodny rebell 500 udelanej scrambler a ten se mi libi, to zas jo.
Pak bych uvažoval i o Suzuki LS 650 Savage, ale nevím, jestli na tom nebudu jak vosa na bonbónu ...
Pak bych uvažoval i o Suzuki LS 650 Savage, ale nevím, jestli na tom nebudu jak vosa na bonbónu ...
-> radekp: Maximální nabíjecí napětí nesmí překročit 14,8 V! Optimální je cca 14,6 - max. 14,8 V jako nabíjecí napětí pro všechny vápníkové baterie (Ca), plynové napětí je cca 14,6 V. Plynování je dobré pro oběh elektrolytů, působí proti možnému rozvrstvení kyselin, ale znamená určitou ztrátu vody!
-> Jakub05: vyborne obcas sa to hodi -> Bukaj: taky tak
-> Jakub05 08.11.22 10:40:43: Vždycky mi přišlo divné, že tam ten budíček má přípravu na podsvětlení, ale u žádného Pincka jsem to neviděl zapojené.


-> charon: tahle značka dělá hezké motorky. Vybral bych si z jejich produkce něco jiného, tohle mě neoslovuje.
-> charon: mě to příjde jako taková motorka že chce a neví co by...Hondu Rebel 500/1100 jsi viděl?
-> castrol: Přesto že poslední dobou zkouší mojí trpělivost, neodpustil jsem si malý zimní tuning

Kucí, zeptám se schávlně i tady. Je tu někdo kdo jezdí Moto Guzzi?
Přemejšlim, že bych si koupil motorku. No, přes 20 let jsem na tom neseděl a předtim jsem moc nenajezdil, takže řekněme, že su začátečník. Nicméně by se mi velmi zamlouvala Moto Guzzi Nevada - neni extra těžká, neni extra výkoná, je krásná, technicky atypická - hlavně vyslim motor podél, ale celkvě takovej dlabanej ingot - něco jako americký V8.
Sice by se mi úplně nejvís líbil nějake scrambler, ale ... Vim že novou motorku nechci, ze současná produkce se mi v podstatě nic nelíbí jak vzhledove tak technicky ...
Ta nevada by měla bejt tak jako na kochačku a prdlání v létě třeba občas do práce, na pohodový ježdění.
Přemejšlim, že bych si koupil motorku. No, přes 20 let jsem na tom neseděl a předtim jsem moc nenajezdil, takže řekněme, že su začátečník. Nicméně by se mi velmi zamlouvala Moto Guzzi Nevada - neni extra těžká, neni extra výkoná, je krásná, technicky atypická - hlavně vyslim motor podél, ale celkvě takovej dlabanej ingot - něco jako americký V8.
Sice by se mi úplně nejvís líbil nějake scrambler, ale ... Vim že novou motorku nechci, ze současná produkce se mi v podstatě nic nelíbí jak vzhledove tak technicky ...
Ta nevada by měla bejt tak jako na kochačku a prdlání v létě třeba občas do práce, na pohodový ježdění.
-> radekp 07.11.22 15:22:41: spíš není. To je daný vnitřním odporem baterie a rozdílem napětí. Já jednou mrtvou mazdu nahodil přes kabely a schválně to šel změřit klešťákem a teklo tam 50A na volnoběh 
