skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> Eidy: Jojo, 50ka, mělo by to být 5 kW při 8500 otáčkách... 5 kvaltů a maximálka nějakých 85 km/h
-> Jumbo: Motor je padesátka, že jo? Má to dost velký žebrování, na kolik koní to vyšponovali?
-> Jumbo: Musim rict, ze to je moc peknej prskolet ...
Tak konecne posklasano, ted je na rade vyladeni vsech much, co jsem vcera pri prvnim startu nasel...
-> Jirik_Tuňák1983 17.08.21 18:05:15: na tuniky 2T skůtra se spíš vykašli a jen udržuj válečky, řemen a variátor v dobré kondici. Kámoš zkoušel ladit 50ccm aprilii SR, vynaložil na to nemaly finance, čas i úsilí a nakonec se vrátil k sérii. Výrobce prostě ví, v jakejch otáčkách motor držet, aby to správně akcelerovalo. Je sice škoda, že si člověk nezatuninkuje, ale je to tak.
pouzil som skodovacke loziska tak z recesie tam pasuje aj kryt naboja..
-> Jakub05 19.08.21 12:23:02: Další dědek. 

Dnešní pěkné číslo. Uvědomil jsem si, že ty první dvě číslice rostou dost podobnou rychlostí jako můj věk... teda zatím mají 3 roky náskok

-> Borderer: Horní a spodní je jiný, takže taky nic... Horní je L-kový 40x2 a spodní je 40x1,5 obyč... A na starém pístku byly taky jiné...
Takže si prostě počkám...
Takže si prostě počkám...
-> Jumbo: Jeden kroužek už je na jízdu horší no, ale taky se dá. V nouzi bych zlomenej zahodil, a zdravej dal do horní drážky. Pokud se na to nespěchá, tak bych počkal.
-> Borderer: Je to 50ka jenom se dvěma kroužkama praskl horní stírací a mám strach, že by poškrábal válec...
-> Jumbo: Jestli je to nějakej Jawí motor, tak ten v klidu pojede i na dva kroužky. Jednou jsme přidřeli na dovolený a při demontáži válce a pístu kvůli očistě se nám povedlo jeden kroužek zlomit. Na dva to pak jezdilo ještě rok poté. 

-> Jumbo: to su tie male zapeklite stroje
-> Milan 136: nee... Jinak bych to asi vedel...
-> Jumbo 17.08.21 22:11:14: Jsi se nikdy nehrabal ve fichtlech atd?
-> castrol: Tak na aute takove kraviny jako kanalky ve valci, do kterych se ti sprajcne krouzek a ustipne resit nemusis... Ale uz me to dneska ani nenasralo... Akorat plan na prvni start do vikendu se odklada...
-> Jumbo: 

Tak uz vim, k cemu je na pistku u dvoutaktu ta sipka a ze s nasazenyma krouzkama se s pistkem ve valci uz otacet nesmi... Hlavne kdyz ma pistek male cepy, ktere by mely drzet krouzky na miste, aby se neotocily...
No nic, tak jdu objednat novy horni krouzek, chybama se clovek uci....
No nic, tak jdu objednat novy horni krouzek, chybama se clovek uci....
-> U-Geen 17.08.21 18:29:21: Je to moc pěkné. Moderní motorky mi nic neříkají.
-> Jirik_Tuňák1983: ty jo ale to je krasny... na tom by bylo elegantni se zabit :-)
-> moucan - zrušená registrace 17.08.21 17:22:47: Jo, ty byly moc pěkné. Ale na to moje žvýkání k našim na chatu by mi stačil i ten Meteor.
Obecně bych pro to ale musel hledat využití. Do města rozhodně skútr, protože tohle tomu nebude moct akcelerací a obratností mezi auty ani čuchnout k prdeli.
Teď v pátek jsme na sebe dělali posunky s nějakými chlapci v 525d a pak jsem jim předvedl na tom mém stroji takovou axeleratsi do nějakých 75 km/h, pak jsem sjížděl, že docela koukali a museli dost přišlápnout, aby srovnali řádně velký náskok a dostali se vedle mne.
Ono je pro dost lidí překvapení, jaký má ta malá letitá Yamaha o 101 ccm ve 2T start na míč. Počítám, že asi proběhne někdy nějaká investice do tunynku. Díly na to na Scootlandu pořád jsou.
Obecně bych pro to ale musel hledat využití. Do města rozhodně skútr, protože tohle tomu nebude moct akcelerací a obratností mezi auty ani čuchnout k prdeli.
Teď v pátek jsme na sebe dělali posunky s nějakými chlapci v 525d a pak jsem jim předvedl na tom mém stroji takovou axeleratsi do nějakých 75 km/h, pak jsem sjížděl, že docela koukali a museli dost přišlápnout, aby srovnali řádně velký náskok a dostali se vedle mne.

Ono je pro dost lidí překvapení, jaký má ta malá letitá Yamaha o 101 ccm ve 2T start na míč. Počítám, že asi proběhne někdy nějaká investice do tunynku. Díly na to na Scootlandu pořád jsou.
-> Jirik_Tuňák1983: Enfieldy jsou krásný, líbí se mi i Himalayan ale od doby co kvůli emisím stáhli z trhu klasický 500 a jejich odnože tak už neni moc z čeho vybírat mezi levnejma modelama. Zbyl jen Himalayan a Meteor 350. Přitom Classic nebo Bullet mě hodně lákaly.
-> moucan - zrušená registrace 17.08.21 15:34:05: Za tu cenu má větší smysl toto, tady na ní jeden chlapík jezdí a je to dycky podívaná.
www.vintage-garage.cz/roy alenfield.html
Má ten GT 650 Twin.
www.vintage-garage.cz/roy alenfield.html
Má ten GT 650 Twin.
-> Jirik_Tuňák1983: Smutný na tom je to že ten největší popsanej nedostatek v podobě chcípání je s největší pravděpodobností způsobenej chudou směsí - tedy honbou za emisema. Ježdění permanentně na chudou směs těm motorům bude dávat pěkně za uši a uživatelů co to budou chtít řešit neofiko změnou mapy asi tolik nebude.
-> 11mAjA11: já to moc nedokážu posoudit. Jel jsem na ní kousek a ohledně motorek nemám moc co srovnávat. Udivilo mě dost tvrdé ploché sedlo, připadal jsem si jak na lavici. Vadil mi částečně schovaný ciferník rychloměru za rámečkem
Hele jak jezdí ta Jawáreň ?
2x Indie; dva různé přístupy
Retro vs moderna
Jawa 300 CL vs BMW G310R
Retro vs moderna
Jawa 300 CL vs BMW G310R
Tak na druhý pokus je ze servisu doma. Tak snad to bude jezdit jako za mlada.
-> MVM: Ha, díky... Ta poslední položka (M10x1,0 s dutou hlavou) vypadá jako přesně ten, co potřebuju. Všude jsem právě viděl jenom ty dlouhé šrouby, které se dávají místo šroubu co drží hydraulickou hadici, tak jsem nevědel, ale tohle vypadá dobře...
-> moucan: Jasne, spatne jsem se vyjadril, je to na pacce. Dokonce jsem i vcera vecer nasel foto, ze to tam nekdo mel udelane, tedy primo ten otvor osazeny spinacem, akorat specifikaci toho spinace jsem nikde nedokazal najit...
-> Jumbo: Nevim teda jak u tohohle ale spínač brzdovýho světla pro přední brzdu má snad naprostá většina motorek u brzdový páčky a né na brzdiči. Nebude to spíš vývod pro případný napojení druhýho brzdiče v případě duálního kotouče na předku?
Pánové, mám dotaz. Přední hydraulická brzda nemá čidlo na spínaní brzdového světla, ale má na sobě dole záslepku závit M10x1, kam očividně teče kapalina, takže asi měkteré modely tohle měly. Pokud bych tam dal obyčejný tlakový spínač z auta, se stejným závitem, bude to normálně fungovat? Nebo jsou tam jiné tlaky auto/moto brzdy? Rozdíl 6V a 12V by myslím problém dělat neměl...
-> Klubko_: opraveno, díky
-> Crestik 18.07.21 18:34:04: ten odkaz je na administraci tvoji motorky, resp po přihlášení se mi otevřel seznam mojich motorek.
Nejlíp se odhlas a pak najdi tvoji motorku a odkaz nám sem dej www.motorkari.cz/motorka? mid=123330
Nejlíp se odhlas a pak najdi tvoji motorku a odkaz nám sem dej www.motorkari.cz/motorka? mid=123330
-> Jumbo:
tak to robievam a vzdy nazujem

-> dragon_cb_cz: -> castrol: Je tam, chtelo to jeste vic natlacit do stredu rafku...
-> Jumbo: ja tlacim plašt na stred rafu a vzdy nasadim
-> Jumbo: Pokud je to stejné jako u cykloráfku, tak:
- začni proti ventilku
- postupuj symetricky na obě strany
- na té straně proti ventilku tlač patku pláště co nejvíc do středového žlábku ráfku - to umožní plášti víc "zapadnout" dovnitř a tím získáš vůli, kterou potřebuješ, abys to u ventilku přetáhl.
- když to stačit nebude, pořádná montpáka musí.
Pomůže:
- duši měj lehoučce přifouklou - jen lehoučce, ale tak aby malinko držela tvar - víc ti zajede dovnitř pláště a snížíš riziko, že jí cvakneš.
- máznutím mýdlovým roztokem nic nezkazíš
- začni proti ventilku
- postupuj symetricky na obě strany
- na té straně proti ventilku tlač patku pláště co nejvíc do středového žlábku ráfku - to umožní plášti víc "zapadnout" dovnitř a tím získáš vůli, kterou potřebuješ, abys to u ventilku přetáhl.
- když to stačit nebude, pořádná montpáka musí.
Pomůže:
- duši měj lehoučce přifouklou - jen lehoučce, ale tak aby malinko držela tvar - víc ti zajede dovnitř pláště a snížíš riziko, že jí cvakneš.
- máznutím mýdlovým roztokem nic nezkazíš
Je nejaky figl, jak nasadit motoplast s dusi na rafek? Zapasil jsem s tim dve hodiny, polamal vsechno naradi a za boha ho tam nemuzu dostat...
skoda jak tu bolo spomenute ze to je jednovalcek