Cyklisti na silnici

prohledat
4819 příspěvků (zobrazeno 3001 až 3050) od 05.08.2009 do 21.05.2024, založil/a David29
řadit dle data
22:08:52
27.10.2016
dragon_cb_cz
Já to mám zase z druhé strany - dneska po cestě z práce mě v rozpětí asi 3km dvakrát málem sejmulo auto.... nejdřív když jsem jel od Jesenice a Osnice na Modletice, tak z odbočky na Herink vyjížděla fobie, vidím že zpomaluje jak se blíží ke křižovatce, tak jedu dál - a on fakt jen zpomaloval, zastavit asi v úmyslu neměl. Zahamstnul to tak 20cm ode mě max - čumák minimálně metr v křižovatce.



No a pár minut po tom na kruháči před přejezdem dálnice v Modleticích - najedu na kruháč ze 101čky od Jesenice, ve stejnou dobu najíždí bílá felda od sjezdu z D1. Já jedu směrem k nadjezdu, on chce sjet do té komerční/průmyslové zóny - o jeden sjezd dřív než já. Počkat za cyklistou? Kdepak... snažil se to švihnout rovnou, mě před čumákem, akorát úplně neodhadl mojí rychlost, takže do mě opět málem nalítnul z boku... opět brždění na posledních centimetrech :(



-> Jirik_Tuňák1983 27.10.16 19:38:51: To je na pěst no, lidi co nepochopili která barva patří kam by si zajít přirozenou selekcí snad zasloužili 9
19:44:48
27.10.2016
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: takovej tu jezdí ráno :D vozí na trubce kroviňák a ty řídítka jak čuměj metr na každou stranu má opatřebo tesco blikátkama prstýnkama ruzných barev v předu v zadu 3 3 nikdy nevim co se to tam vlastně děje.
19:43:21
27.10.2016
j_j
kdo jezdí i teď na kole? :) já se na to vysral v říjnu :( ale listopad to rozjedu :)
19:38:51
27.10.2016
Jirik_Tuňák1983
Teď bylo moc ošklivých slov. Čurák proti mě v protisměru potmě s červenou blikačkou na řidítkách.
05:28:11
27.10.2016
David29
-> rsvancara: To já nijak nepopírám
04:50:37
27.10.2016
rsvancara
-> David29: Nejjednodušší řešení (když bych měl udělat tenhle manévr v týhle situaci) je cyklistu předjet a pokračovat rovně. Následně to někde otočit nebo to vzít jinudy.
21:24:23
26.10.2016
King
-> David29: Zrovna, jako by to tady někdo čet někdo z Novy, dneska zas jeden cykloun po cestě do rachoty nedal přednost ženský na hlavní a rozlousknul si vořech o přední sklo - kaput. V reportáži samozřejmě volání expertů po povinný helmě a co by kdyby.

A když už jsme u těch mouder po bitvě: občas se v podobný situaci na odbočení radši vybodnu a je po dilematu.
21:05:06
26.10.2016
David29
-> Domajz: Co by bylo kdyby zabrzdila, můžem jen polemizovat.

Ono flekování ze 70 na 10 a následný zadní náraz nemusí bejt jen o materiální škodě.

Za prvé by cyklista mohl skončit pod autem, za druhé by mohla bejt odmrštěna do škarpy/do protisměru atd - záleží, jak by zaregoval ten za ní a jestli třeba o tom cyklistovi vůbec věděl. Mám dojem, že říkala že to bylo snad v zatáčce.



Ono nějaký "kdyby" při nehodách použít nejde. Stačí změnit sebemenší okolnost, a ta nehoda by mohla dopadnout úplně jinak.



Prostě se stalo a tečka - neřeším její vinu, ta je jasná. Řeším jen ty následky, které z toho plynou
16:44:41
26.10.2016
rsvancara
-> MB_CML: 3. To by jsi se divil, jakej to je problém :-D Za viníka to vyřizovala matka a v podstatě prohodila něco v tomto smyslu: Máte uraženou páčku a ten rozstříhanej dres... spraví to pětistovka?



Kolo bylo zničený (cca 20 tisíc) a helma na vyhození, dres byla ptákovina, protože jako jednomužné sročko musel hlavně pustit kšefty, které měl nasmlouvané a čekat, až se mu najdou ty dva konce klíční kosti (plus komplikace, protože je trombotik).



Pro představu: skončilo to tuším nějakou pokutou, 1 rok bez řidičáku a tuším půl roku s dvouletou podmínkou.
15:28:40
26.10.2016
MB_CML
Nicméně ani my, ani tazatel, ani dotyčná to od internetu nevyřeší.

Začal bych hledat právníka a až dorazí obálka s pruhem ( a že ona dorazí) rovnou to řešil s ním.

4
15:19:31
26.10.2016
MB_CML
-> Domajz: nebudu se hádat, protože nechci mistifikovat 1 Ale vím právě o případu, kdy kolega, který sedí vedle mě v práci na přechodě svezl paní na kapotě...



V klidu se spolu domluvili, ochotně spolupracoval a po poradě s právníkem a následně poškozenou odmítla vydat po ukončení ošetření lékařskou zprávu. Soud neměl žádné podklady a tím to celé skončilo.

Tedy platila tam ta část, jak jsi psal o jakémsi příspěvku do fondu...
14:06:02
26.10.2016
Domajz
-> rsvancara: Protože Janoušek ji přejet chtěl????



Janoušek - § 145 TZ

tady tadle kočka co srazila cyklistu § 148 TZ



Dva různý TČ



odklon jde jen u přečinů tj. nedbalostní TČ plus úmyslné TČ do horní sazby max. 5 let.

takže Janoušek - § 145 - sazba tři až deset - odklon nelze ani za zlatý prase
upraveno 2x, naposled 26.10.2016 14:17:29
13:55:30
26.10.2016
rsvancara
-> OndraKrupi: Já tam vidím "...odsoudil za těžké ublížení na zdraví...". A zrovna Janouška tuším kolega jmenoval jako příklad, že to byl učebnicový příklad postupu (dohoda / zaplacení nijak nezastaví soud / potrestání). Je to maximálně jen polehčující okolnost.



Ale kolegovi se to stalo už třed dvěma lety, takže kdo ví, co platí teď.
upraveno 2x, naposled 26.10.2016 14:05:14
13:49:50
26.10.2016
OndraKrupi
-> rsvancara: nehrálo tam spíš roli alkohol, ujetí od nehody, medializace atd..?
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 13:49:58
13:48:14
26.10.2016
rsvancara
-> Domajz:



Pokud by to šlo, tak proč se to nepodařilo zastavit u Janouška? Cituji:



V následujících měsících se advokáti postižené ženy a Romana Janouška dohodli na zvýšeném odškodném pro poškozenou, pro obviněného Janouška mohla tato vstřícnost znamenat u soudu i polehčující okolnost a možné snížení případného trestu. V listopadu Janoušek poškozené řidičce vyplatil 900 000 Kč. Městský soud v Praze ho 30. dubna 2014 odsoudil za těžké ublížení na zdraví k třem letům vězení a pětiletému zákazu řízení motorových vozidel.
13:03:27
26.10.2016
Domajz
-> MB_CML: Bohužel, ale lidi mystifikuješ i ty



- přestupek zavinění dopravní nehody s ublížením na zdraví nelze řešit na místě blokovou pokutou. Navíc pokud ublížení na zdraví dosáhne intenzity, kterou vyžaduje zákon, už se nejedná o přestupek ale o TČ.



- policejní orgán si při vyšetřování TČ může lékařské zprávy vyždádat. Stejně jako pak soud.





-> rsvancara: i u těžkého ublížení na zdraví jde podmínečně zastavit trestní řízení.
11:31:19
26.10.2016
rsvancara
-> Domajz: Sorry, asi jsem použil nepřesné výrazy.... a hlavně, to co jsem popsal musí jít kaskádovitě tj. pokud bude cyklista neschopen práce víc jak x dní (a není viník nehody), bude to hodnoceno jako těžké ublížení na zdraví a pak neexistuje, aby narovnání zastavilo trestní řízení, musí doběhnout soud a bude z toho rozsudek (aspoň tak jsem to od kolegy pochopil).
upraveno 2x, naposled 26.10.2016 11:32:13
11:30:43
26.10.2016
MB_CML
Já bych řekl že pravdu mají všichni pouze z části.



Na kole také jezdím, poměrně často a sice se snažím vyhýbat silnicím, seč můžu, ale ať jedu kamkoliv, tak beru na hlavu přilbu. Už kolikrát mi pomohla i jen při malém "blbém" pádu na místě díky SPDčkum 1



Ale k tématu.



1. To že v době DN neměl dotyčný přilbu nikoho podle mě zajímat nebude. Není to "povinná výbava" tudíž maximálně budou zkoumat, zda mělo kolo povinné prvky, jako odrazky, světla. To je asi jednné, za co by mohli "potrestat" cyklistu.



2. Počítám, že kamarádka dostala hned na místě pokutu za způsobení dopravní nehody. Bohužel, ať chcete nebo ne, viník je v tomto případě jasný a to, že nechtěla dotyčná brzdit auta za sebou atd. každý smete ze stolu. Neb vyhláška jasně praví, že omezit ostatní účastníky provozu můžete, ale nesmíte je ohrozit, což v tomto případě bohužel nastalo. V obecné rovinně platí, že je vždy lepší šlápnout na brzdu, než na plyn, právě v důsledku nepředvídatelnosti chování ostaních účastníků provozu na silnici.





3. Je třeba kontaktovat toho poškozeného a nabídnout mu jakoukoliv pomoc. To bych z lidského hlediska viděl jako samozřejmost 4 Ale hlavně, pokud to bude trochu rozumný člověk, tak se s ním domluvit, aby v žádném případě nikomu neposkytoval lékařskou zprávu. Ani PČR, ani nikomu jinému. Na to má právo odmítnout. A určitě si to po ukončení léčení bude vyžadovat další postup ohledně žaloby, ke které dojde...
11:14:39
26.10.2016
Domajz
-> rsvancara: Promiň, ale mystifikuješ lidi,



- odklon/narovnání jsou alternativní formy trestního řízení, takže pokud k nim dojde, tak to soud opravdu "zastaví".

tady si nastuduj: www.nsz.cz/index.php/.../ odklony-v-trestnim-izeni



- navíc žalobu nepodává policie, ale státní zástupce, a není to žaloba, ale obžaloba, to je rozdíl, ale nebudu slovíčkařit. Policie pouze postupuje spis SZ s návrhem na obžalobu, v té fázi, po postoupení spisu PČR může SZ na základě těch podmínek uvedených v odkaze rozhodnout o narovnání/odklonu.
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 11:18:36
10:30:23
26.10.2016
rsvancara
Ještě jedna věc (jelikož kolegu který jel po hlavní podrtil tranzit, vozil jsem ho po nemocnicích atd...)



- Pokud je cyklista vyřazen z běžného života déle jak tuším na pět dní, jedná se automaticky o těžké ublížení na zdraví



- Projev lítosti / mimosoudní vyrovnání nezastaví soud. Protože tuto žalobu nepodal viník ani oběť nehody, ale policie ČR (ano, může to být bráno jako polehčující okolnost).



- Pokud je pro policii situace jasná, provede pár výslechů a celé to "prohodí" zrychleným řízením.



Na základě těhto rozsudků pak může naběhnout další domáhání se ušlého zisku / trvalých následků a může dojít i k situaci, kdy se pojišťovna cukne a odmítne toto pokrýt. Tudíž je pak nárok vymáhán přímo po viníkovi a jestli ten zažaluje pojišťovnu je už jeho boj.



Doporučuju kontaktovat postiženého, zjisit rozsah zranění podle toho se zachovat. Nabídnout mu odvoz na ošetření / kontroly do nemocnice, nakoupit, atd... (prostě to, co teď nemůže, když je pomordovanej).
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 10:33:19
10:14:36
26.10.2016
King
-> Domajz: Záměr zákonodárce je mi jasnej, rozdíl mezi plechem a lidským zdravím taky, ale jde o ty sankce. Nejsem si úplně jistej, ale řek bych, že před rokem 2006 se z nějaký odřeniny nebo zlomeniny za volantem/řídítkama nedělala taková trága a např. úprky od dopr. nehod nebyly takový téma jako dneska.
10:05:10
26.10.2016
King
Tohle je Pan cykloun! :-)

www.facebook.com/endrumus ic/.../10154702584948470?t ype=3&...



"....Na mých cestách mezi Ústím a Prahou je tento cyklista nejčastějším společníkem. Potkávám ho již 5let každou 2hou cestu. Přátelé, tedy především Vy, kteří se pohybujete alespoň 2x do roka mezi Děčínem a Lovosicema-protože právě Vy jste tohoto pána/L.Armstronga/turbodm ychadlo také již 100% potkali. Vězte jeho příběh! Po 5ti letech se nám ho totiž s Barunkou podařilo z jeho nejčasteji prováděné činnosti (pak dlouho nic a pak je spánek) na moment, než spadne tepovka, vyrušit. A již víme: Základní roční plán je kolem koule (po rovníku samosebou-ne na trapáka na 50tý rovnoběžce), tedy něco přes 40 000 km. Ale třeba minulej rok dal 52 800 km (miluje čísla a každý podobný výsledek má pro něj svůj příběh). To je mimochodem asi 2x tolik, než profi cyklisti. Klidně i světové úrovně. To je mimochodem 144 km za den-když jednou vynecháte-hopla a závtra to máme 288 km:-). No a myslím že kolo favorit (mimochodem, a teď pozor-vyztužený 7 kg olova, aby to nebylo tak trapně lehký), přední a zadní igelitové brašny a bunda XXL kvůli lepší aerodynamice, mluví za vše. To se jezdí, když je člověku kolem 60ti, má závodní kolo, aerodinamický hadry a hlavně profesionální cyklistickou flašku s otevíráním na obouručáka...

Ať mi pak někdo povídá že nemůže jezdit na kole, protože nemá na výbavu. Ať mi pak někdo povídá, že něco nejde...Jste Bůh Vůle, Kamile.."
09:59:24
26.10.2016
Domajz
-> King: No tak předně to je tak asi proto, že zákonodárce chtěl jasně odlišit škodlivost následku DN, že na prvním místě je vždycky člověk, proto poškození zdraví bývá postihováno přísněji než likvidace majetku. Nemůžeš přece porovnávat plechy s člověkem, je to blbý, ale každý kdo se pohybuje na jakémkoliv prostředku v silničním provozu je jednou nohou v kriminále. Je to daň za masivní motorizaci národa, za neodpovídající dopravní infrastrukturu intenzitě provozu, za to, že se ŘP rozdávájí kdejakýmu troubovi na základě jednoho testíku a jedny jízdy městem... atd.
09:57:51
26.10.2016
Nwkt
-> King: Však nepíše řidičů, ono to je z obou stran. A nemyslím že by se to nějak měnilo, přijde mi to pořád na stejný úrovni. Akorát medializace je jiná
09:50:06
26.10.2016
King
-> Milan 136: "arogance a bezohlednost řidičů " je blábol, kterej nám denně podsouvaj hlásný trouby. Nejsem žádnej profík, ale za volantem nějakou tu hodinu denně prožiju a většina lidí usedá za volant, aby se ve zdraví přemístili z A do B a ne aby prudili ostatní a dostávali je do úzkých.
09:43:56
26.10.2016
King
-> Domajz: Řek bych, že ani David nezpochybňuje zavinění kamarádky na DN. Jde jenom o ty následky a od toho se odvíjející trest. Docela by mě zajímalo, co se při nehodě už bere jako zranění.

Další věc je, že někdo může vesele bourat okolní auta 3x do roka a pokud to budou jenom "plechy ", tak to má bez pokuty a bez záznamů v kartě řidiče a někdo jednou za život způsobí nechráněnýmu kolistovi bebí a hned je z něj nebezpečnej živel nehodnej vůdčí licence.

Jelikož sporadicky na kole jezdím a zásadně bez helmy (max. rukavičky), tak bych asi v roli lehce zraněný oběti DN neměl žaludek na to, abych viníkovi takhle zbytečně posral život. To snad radši tvrdit, že jsem si tu pracku/nohu ovázal ještě před vyjetím z baráku...
09:40:28
26.10.2016
Domajz
-> Luky: No jasně, tam už je to opravdu na advokáta, který tyhlety námitky uplatní u soudu. Je blbý, když ten cyklista třeba po nárazu do hlavy nedejbože zemře, tam už je zase jiná kvalifikace, pak je to ale na bitvu právníků resp. znaleckých posudků. A na dlouhý lokte, je to blbý, ale je to tak.



Jinak ale můžu říct, stalo se nám v rodině, jeden člen naší rodiny nedal přednost mopedu, na něm jeli dva floutci, nehoda, vrtulník, nakonec nic tak vážného, zlomená noha nějaké naražené žebra a nos. Ten spolujezdec z mopedu pak dokonce od nehody sám zmizel jak prd ve větru. Klasika, policie, vyšetřování. Nakonec se zjistilo, že borec na mopedu měl zákaz řízení a ještě byl pod vlivem marihuany, takže pozornost orgánů činých v trestním řízení se okamžitě odvrátila od viníka nehody na druhou stranu. U člena rodiny samozřejmě trestní řízení pokračovalo dále, proběhl níže zmíněný odklon, narovnání a bylo po problému. Ale chci říct, že po zjištění, že byť nehodu nezavinil řidič mopedu, ale co to bylo za floutka se k tomu hodně, při tom odklonu a stanovení výše odškodného resp. jeho schvalování, tam je to na dohodě stran, přihlíželo.
09:34:18
26.10.2016
Milan 136
Jak to tu tak ctu, tak uz se vubec nedivim ty aroganci a bezohlednosti na silnicich
09:24:10
26.10.2016
Luky
-> Domajz: no jasný, to nikdo nechce. Nechť jsem popotahován za škodu na jeho majetku, ale proč za rozbitou hlavu, když to si do značné míry zavinil sám? (u nepovinné cyklistické helmy to nebude tak zjevné, ale aplikuj si to na motorkáře, který v 5 km/h rychlosti padne bosou hlavou na obrubník 8 )
09:12:18
26.10.2016
Domajz
-> King: No ale podle mě se k tomu, jestli má nebo nemá cyklista účasten na DN, který ji ale nezaviní, nějaké ochranné pomůcky přihlíží právě u adhezního řízení resp. civilního, který rozhoduje o výši odškodného a nebo to zohlední státní zástupce, při odklonu resp narovnání, zda ta částka je adekvátní a nakolik si poškozený může i za svá zranění sám, tím, že nepoužil helmu třeba...



Určitě ale není důvod k tomu aby se k tomu přihlíželo při určení viny za způsobenou dopravní nehodu. Za následky na zdraví přece nemůže absence helmy, ale v první řadě chyba řidiče, který DN způsobil, pokud se tedy bavíme o tomto konkrétním případu.
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 09:17:07
09:05:47
26.10.2016
King
Takže rozbory postbitevních generálů už máme za sebou...

Za mě: k následkům nehody v souvislosti s absencí bezp. prvků (i nepovinných) by se přihlížet mělo. Na druhou stranu bych se ale nerad dožil stavu, kdy i na blbý kolo by byly kromě helmy se štítem povinný i speciální rukavice a oblek ala motorka.

Každopádně cituju z jedný poradny:



"....Nedbalostní zavinění dopravní nehody je velice nepříjemná záležitost, protože trestně stíhání jsou v těchto případech většinou „slušní lidé“, tedy žádní kriminálníci. Viníkem dopravní nehody se totiž při sebevětší opatrnosti může stát každý řidič, který bude v nesprávnou dobu na nesprávném místě. Právě pro tyto případy trestní řízení umožňuje pachateli, aby sám aktivně vyřešil problém, který zavinil, a umožnil tak skončit trestní řízení tzv. odklonem, tj. např. podmíněným zastavením trestního stíhání nebo narovnáním. Pokud nejste schopen celou záležitost zvládnout sám (a věřím, že to je těžké), doporučuji využít služeb advokáta. Bude vás to sice stát nějaké peníze, ale za chyby se musí platit...."





Zdroj: www.trestni-rizeni.com/zo dpovezene-otazky/zavinil-j sem-dopravni-nehodu-co-me- ceka



EDIT: viz Domajz
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 09:08:47
08:35:34
26.10.2016
Domajz
-> radekp: Pokuta není odškodnění, pokuta je příjem do státního rozpočtu, z toho poškozený cyklista neuvidí ani korunu. Trestní soud může v adhezním řízení rozhodnout i o jakémsi odškodném. Tzn. že pokud dojde k hlavnímu líčení před trestním soudem, tak řidička vyfásne dejme tomu zákaz řízení a ještě ji navíc může trestní soud nařídit, že má zaplatit odškodné poškozenému. A nebo trestní soud o náhradě škody vůbec nerozhodne a odkáže poškozeného, že se může s žalobou o náhradu škody obrátit na civilní soud a viníka nehody žalovat, což je ta časově náročnější varianta, proto se o odškodnění často rozhoduje už v rámci trestního řízení.



Pak je tady možnost, že viník nehody "projeví lítost" vyrovná se s poškozeným sám od sebe, dřív než dojde k soudu, zaplatí nějakou přiměřenou částku do fondu na oběti trestných činů nebo jak se to jmenuje, a státní zástupce podmíněně zastaví trestní stíhání, takže to ani k trestnímu soudu nedojde.
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 08:40:33
08:30:04
26.10.2016
Domajz
-> David29 25.10.16 22:32:35: Takže kamarádka nechtěla brzdit kvůli autům za ní, patrně vyhodnotila, že by se jí ta auta mohla podívat do kufru, a proto se rozhodla to risknout a stihnout odbočit před cyklistou - tzn. že raději riskla zdraví člověka, před pouze hypotetickou hmotnou škodou. A navíc, má teď průser ona, zatímco kdyby ji zezadu nabořilo auto, byl by to problém toho šoféra co jel za ní....

No to je taková typicky ženská logika...
08:23:45
26.10.2016
radekp
-> David29: tvoje kamarádka zavinila nehodu. tečka. Cyklistu určitě neviděla na poslední chvíli, měla odhadnout a upravit rychlost. I kdyby víc zabrzdila, auta za ní mají dodržovat bezpečnou vzdálenost.

Podle mě by cyklisté helmu a reflexní prvky mít měli. Kvůli sobě, ale uzákonil bych to!

Kamarádce hrozí pokuta a ztráta řidičáku. Nevím, jak se posuzuje míra zranění cyklisty, ale v uvedené pokutě odškodnění není?
07:49:32
26.10.2016
M@rtin
-> Luky: Luky, já si v létě zapomněl helmu na služebku a tejden jsem jezdil bez ní a nejezdilo se mi zrovna nejlíp ......



-> David29: Já k tomu nic nedodávám, ale myslím si o tom svoje ...
06:51:13
26.10.2016
rsvancara
-> David29: Nebejt svědci, tak by jsi měl právě zajistit, aby nechcíp a zavolat záchranku :)



Tohle je myslím pěkný příklad (sice ne úplně přesný, ale zhruba tento). To, za co dostal tu pálku nebylo o tom, že ho srazil, za to si mohl kluk sám.... mohl bejt čistej...



www.lidovky.cz/ridic-kter y-srazil-chlapce-v-lese-ne hodu-nezavinil-fwo-/zpravy -domov.aspx?c=A070418_...



Podobně to může být i s tvojí kámoškou. Naopak si myslím, že hromada svědků je plus. Koukni na lobistu Janouška, nevymotal se z toho :-)
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 06:55:49
06:47:01
26.10.2016
Luky
-> David29: jenže problém je, jaký oděv je dostatečný a jaký ještě ne? Mám velké cestovní enduro a většinou na tom jezdím v motokrosové výbavě. Tzn. mám na sobě mnohem víc tvrdých chráničů, než jakákoliv bunda či kombinéza, takže proti nárazu ideální. Na klouzání po asfaltu to ale není, hned by se to prošoupalo. Je takové oblečení dostatečné? Je lepší nebo horší než silné textilní oblečení se všitými gumovými chrániči, které jezdí na takových motorkách 90% ostatních motorkářů?



To samý s auty - když mě nedá někdo přednost až pojedu ve starý Felicii, bude bit na tom, že nemám pásy, jakékoliv deformační zóny a převracet se v tom taky není radno. Mám mít za následky spoluvinu?



Já už nad tím mnohokrát přemýšlel, a jakkoliv chápu kam tím míříš a rád bych by to tak nějak bylo, nejde udělat jasnou a pro všechny spravedlivou hranici.
06:13:59
26.10.2016
David29
-> Luky: Jo tak.

No samozřejmě to je to samý. Pro motorkáře se furt vymýšlí ochaný oděv za XY tisíc - taky by to mělo bejt zákonem dopoučený a v případě DN opět na to přihlíženo



Mě tohle přijde přitažený za vlasy. Což o to, jí to může bejt fuk, jí řidičák neživí - když pominu že žije v díře a bez auta se nikam nedostane.



Ale tak třeba z mýho pohledu - trefim cyklistu, kterej při předjíždění se vychýlí od kraje (což prostě není nic nenormálního, často na tom neumí), spadne a rozbije si hlavu stejně jako v případě kamarádky. V tomhle případě (narozdíl od kamarádky si za to může sám - jak za nehodu tak za zranění).

No a já budu rok až dva bez ŘP? Mít na to žaludek a nebejt svědci, tak to bych fakt taky radši ujel
06:01:09
26.10.2016
Luky
-> David29: no čemu to vadí - dovedeš si představit spadnout z motorky v kilu v pantoflích nebo kraťasech?
05:56:03
26.10.2016
David29
-> Nepér: Je to to samý

Já neřeším nehodu jako takovou. Řeším jen její následky



-> Luky: Hele nevím - nikdy jsem motorkáře v pantoflích neviděl. A jelikož do motorek nedělám, nevím čemu to vadí?

To je právě ono co mě sere - že vzhledem k tomu že helma poviná není (což mi prostě hlava nebere), tak k tomu nemůže nikdo přihlížet.



-> rsvancara: Rozdíl je v tom, že když já nebudu připoutanej, tak se k tomu bude tak přihlížet a viník nehody to neodnese v plný náloži, když si za zranění budu moct sám. V tom je ten rozdíl, co mě sere.

Takže se pleteš - výsledek není stejný





Já, v relativně bezpečné pozici musím bejt připoutanej, ale cyklista, kterej je zranitelnej si může vyrazit klidně nahatej. To jako sory, v tom fakt logiku nevidím.

Pro mě za mě, at si ve finále cyklisti jezdí třeba nahatý, mě je to fuk. Ale takový věci jako výstražný oděv a přilba by měli bejt jako doporučený a v momentě DN by na to mělo bejt přihlíženo, že si za to můžou defacto sami. Stejně jako to je s pásama
upraveno 1x, naposled 26.10.2016 05:57:01
05:07:43
26.10.2016
rsvancara
-> David29: Někdo nemá helmu, někdo nebere pásy. Výsledek je stejný, jeho blbost....
03:46:59
26.10.2016
Luky
-> David29: ano, helma být nemusí. Já na kole bez helmy zásadně nejezdím, mám se rád. A jak řidič auta jsem si vědom že když někoho bez helmy sejmu, mám to o to horší. Bohužel... 8

Dokonce do nedávna jsi měl větší průser i z nehody, kde bylo zranění způsobeno nedovolenou absencí povinné helmy nebo bezpečnostních pásů. Ať v poslední době údajně soudy začaly přihlížet k tomu že následky si poškozený zapříčinil do značné míry sám a průser pro viníka nehody není takový.

PS: motorkáři v pantoflích ti nevadí?
00:31:04
26.10.2016
Nepér
Takže za to vlastně může ten cyklista, že neměl helmu 3 Nebo že nejel 70? Možná je to právě ten případ, kdy je pro cyklistu bezpečnější jet prostředkem úzkého pruhu, protože jinak by se ho mohl někdo snažit nebezpečně předjíždět.
00:22:42
26.10.2016
Nepér
A neni to stejný, jako když kamionem vytlačíš osobák ze silnice, protože to nestihneš před něj?
23:04:32
25.10.2016
David29
-> U-Geen: No určitě ho schválně netrefila. Kdyby jo, dělala by to dost blbě - to by ho snad nabrala zezadu ne?
22:58:53
25.10.2016
U-Geen
-> David29: takze odbocila omylem? :) ok
22:55:33
25.10.2016
David29
-> Milan 136: Zajímalo by mě jak je to s tou helmou třeba.



A víceméně mi nejde do hlavy, proč já bych se měl poutat a když ne jsem za to flastrovanej jak vrah, ale cyklisti vlastně nemusí pro svou bezpečnost dělat takřka nic
22:47:07
25.10.2016
Milan 136
-> David29: zajimalo by me, jakou tu cekas reakci
22:32:35
25.10.2016
David29
Tak dneska kamarádka srazila cyklistu....



Přesně nevím jak, byla v šoku když mi volala.... Ale chtěla odbočit doprava a stihnout to před cyklistu, protože nechtěla dupat ze 70 na 10, kvůli autům za ní. Bohužel to nestihla a srazila ho.



A co hůř - rozbil si hlavu. Bohužel přilba není ani doporučená(?), takže k tomu nebude přihlíženo, že neměl helmu?

To je vážně smutný... A ted ji za to budou soudit, jak kdyby to snad udělala schválně.



Pokuta 20 - 50tkč, řp 1-2 roky





A pak se píčusové diví, že kolikrát lidi od toho ujedou
21:53:53
17.10.2016
dragon_cb_cz
Tak jsem si našel novou trasu do práce, takhle nějak by mi to připadalo akorát: www.strava.com/activities /747869914



Akorát na to pokaždý mít čas 8
Extreme Tyres