![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
-> Vojťas: Mixů je dost ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska pro Davida, akorát sem nevěděl ktery tema vybrat
foto z fb HZS Pardubickeho kraje
www.facebook.com/99106827 4417284/.../13315488170358 93?app=fbl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.facebook.com/99106827 4417284/.../13315488170358 93?app=fbl
-> Enggik 25.05.20 21:46:51: u nás před lety vykotil mix do stoky a buben se utrhnul, no odvezli ho do betonárky kde jim ukrutně dlouho jentak ležel na place
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Enggik: Před dvouma rokama jsem něco podobnýho zažil.
Vysypalo se ložisku bubnu. takže buben se zastavil - konec.
Takže se koupil novej a vyměnil
Možná demontovali podobně, protože s betonem to bude mít 20t
Vysypalo se ložisku bubnu. takže buben se zastavil - konec.
Takže se koupil novej a vyměnil
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Hned jsem si vzpoměl na tebe. Tohle bude dobrá radost ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Ale však je to tak.
Mezi skladama jezděj kamiony pomalu jak autobusy - v danej čas a jasnou trasou. Je to nepoužitelný všude, kde je potřeba nějakej člověk na další obsluhu nebo to má jistá specifika (třeba jako mix
)
Mezi skladama jezděj kamiony pomalu jak autobusy - v danej čas a jasnou trasou. Je to nepoužitelný všude, kde je potřeba nějakej člověk na další obsluhu nebo to má jistá specifika (třeba jako mix
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: bacha lebo sa tu toho hned chytia
keby ma to bavilo isiel by som si zakarovat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
keby ma to bavilo isiel by som si zakarovat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Kdepak, já tomuhle fandím. Řidiči stejně nejsou, a na tupý ježdění mezi skladama v tom nevidím problém - to zvládne i cvičená opice
-> David29: zrovna v teba som veril ze sa proti tomu postavis
-> castrol: ALe jo, proč ne. Já tomu fandím
-> Enggik: No,ten taky - ale tam to jde bez dotyku trolejí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslel jsem u Fidlovačky, v Nuslích
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslel jsem u Fidlovačky, v Nuslích
-> David29: Ten 3,3m nemyslíš na Zenklovce?? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Enggik: No, a pak se někde zasekneš, a v komentářích na novinkách se dozvíš, jakej jsi idiot
Já co jsem jezdil ten most 3,3 - tak tam byla rezerva kvůli trolejím. No škrtaly jsme o ně gumou na násypce...
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Já co jsem jezdil ten most 3,3 - tak tam byla rezerva kvůli trolejím. No škrtaly jsme o ně gumou na násypce...
Noo, ono to značení v ČR je někdy fakt dost srandovní. Ale záleží teda spíš o konkrétní místo a jak ten podjezd přesně vypadá. Auto mám 3.75 a třeba ten Klatovský u Kauflandu směrem na běšiny úplně bez problémů, obrácené už mi škrtá anténa
A třeba u slaného v jedné vesničce jsem se nevešel pod 3,8
Nebo u Vraňan, když jsem ještě jezdil s plachtou a bez problémů jsem v 99% podjížděl 3.8m, tak jsem se v půlce návěsu zasekl v 3,9
Tam je pravda to bylo fakt blbý místo. Podjezd v zatáčce, a v ďolíčku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: No radši to nechám na nějakýho kolegu :-D
-> venni: No to já chápu. Ale někteří by z tebe udělali pomalu kriminálníka...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hm, tenhle objíždět je voser no, když nejedeš do centra. No, nic jinýho než to zkusit ti nezbyde :)
-> David29 16.02.20 20:25:54: vezl jsem to pod malým nátlakem jen cca 20km a ještě v rajonu,kde znam skoro všechny polís na oddělení.Normálně bych s tímhle na cestu nevyjel a kdybych mel jet dál.Dal bych tu 406tku obráceně,abych tu plošinu pustil o krapet níž (měla vylomený LP kolo a stála pozadu,proto jsem to nechtěl řešit).
-> David29: Heh, no na to koule a zkušenosti nemam :-)
Jde mi o podjezd zde (kupodivu jsi kousek vocud jezdil v posledním videu...):
mapy.cz/zakladni?x=14.625 02...
-> venni 16.02.20 20:22:42: To je teda sestava :-D
Jde mi o podjezd zde (kupodivu jsi kousek vocud jezdil v posledním videu...):
mapy.cz/zakladni?x=14.625 02...
-> venni 16.02.20 20:22:42: To je teda sestava :-D
-> venni: Dálniční mosty jsou 5m a vejš. Když ne, je to značený - třeba jako okruh
A jsi si vědom, že tohle bylo určitě v kategorii nadměrů a PČR nebo celníci by si na tobě pohonili ego? :-))
A jsi si vědom, že tohle bylo určitě v kategorii nadměrů a PČR nebo celníci by si na tobě pohonili ego? :-))
-> David29 16.02.20 20:20:24: tak přesně pod tyhle dva se nevejdu,jsem z Klatov
A pak nedam Běšinskej...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: když vozim osobáky tak mam běžně 3.8m a vejdu se skoro všude ...vim jen o 3 mostech co maj 3.7.
Jinak když jsem tehdá vezl tohle peklo,tak jsem se nevešel pod dvoje dráty,to byl větší pakec![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak když jsem tehdá vezl tohle peklo,tak jsem se nevešel pod dvoje dráty,to byl větší pakec
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Prostě tam jedu, před mostem dám varovky a pomalu tam najíždím a koukám. Zatím to vždy vyšlo. Na drhnutí čekat nemůžu, to bych zkurvil buben...
Třeba v Klatovech jsem takhle zkusil mostek u nádraží. Tím jsem nastavil, že se vejdu i pod ten druhej u Kauflandu, protože místní ví, že ten už je vyšší![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hele vím že existuje "Truck mapa", dá se někde koupit... A tam jsou mostky (nízké podjezdy, nízký nosnosti) napsaný. Ale jestli existuje online verze nebo kde se dá koupit... To nevím
Třeba v Klatovech jsem takhle zkusil mostek u nádraží. Tím jsem nastavil, že se vejdu i pod ten druhej u Kauflandu, protože místní ví, že ten už je vyšší
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hele vím že existuje "Truck mapa", dá se někde koupit... A tam jsou mostky (nízké podjezdy, nízký nosnosti) napsaný. Ale jestli existuje online verze nebo kde se dá koupit... To nevím
-> David29: No právě, čumět... ale když s tim nejezdíš denně... Jinak děda jezdil s náklaďákama X desítek let a pak v 60 letech srazil buňku, kterou vezl na Liazce o most inteligence... Prostě se zakecal s kolegou o rádiu a zapomněl přejet do levýho pruhu.
Jinak máme v práci auto 3,43 m a kousek od firmy je mostek, kde bychom rádi jezdili, ale je tam na značce 3,4 m :-D Zatim nikdo neměl koule na to, to zkusit.
Jak to děláš? To někoho pošleš dopředu, ať čumí a pak pomalu jedeš? Nebo jedeš pomalu a poslouháš, jestli to neskřípe? :-D
Jinak máme v práci auto 3,43 m a kousek od firmy je mostek, kde bychom rádi jezdili, ale je tam na značce 3,4 m :-D Zatim nikdo neměl koule na to, to zkusit.
Jak to děláš? To někoho pošleš dopředu, ať čumí a pak pomalu jedeš? Nebo jedeš pomalu a poslouháš, jestli to neskřípe? :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Takovýhle mostky máš značený předem, ale musíš koukat no.
A pod 3,3m jich moc není, se nestresuj
Rezerva tam většinou je. Já mám auto vysoký 3,7 - ale podjížděl jsem i 3,3m
Takže asi tak
A pod 3,3m jich moc není, se nestresuj
Rezerva tam většinou je. Já mám auto vysoký 3,7 - ale podjížděl jsem i 3,3m
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: No možná zejtra do Turnova, ale teď to řešim jakoby jen tak výhledově, kdybych někam jel, tak ať se můžu mrknout na případné pasti předem ;) Hlavní tahy jsou OK, ale občas na okresce se najde nízkej most pro vlak atd...
Vejška vozidla je 3,43 m.
Jinak když je u mostu napsáno třeba 3,3 m, je tam nějaká rezerva? S jakou tolerancí se tam počítá? Je to přesně ten daný rozměr nebo třeba +10 cm?
Vejška vozidla je 3,43 m.
Jinak když je u mostu napsáno třeba 3,3 m, je tam nějaká rezerva? S jakou tolerancí se tam počítá? Je to přesně ten daný rozměr nebo třeba +10 cm?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevím o ničem. Odkud kam chceš jet a jak jsi vysokej?
Je na netu nejaka stranka s planovacem tras pro nakladaky, kam bych si zadal maximalni vejsku auta? Nerad bych prijel pred nejakej mostek a bud srazil nastavbu nebo se debilne otacel/ couval kilometr ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Eurooil nemusi byt nutne spatny, nektere sarze byly bez te horsi bio, obecne je to palivo stejne jako na Benzine, stejny zdroj pod dohledem CEPRa . Ale ten rozdil v cene na par litrech je tak zanedbatelny ze bych to nalil tim 100oktanem s VIFem.
-> Jarda/felda: jesi to fakt funguje tak tech 130 korun do toho dám a rozleju to do všeho co mám pač aktuálně stojí asi 6 aut .. do konce stk.
-> Tomaso435 18.12.19 17:57:11: jebni tam flaštičku stabilizátoru od briggse ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 11mAjA11: tak to abych si zajel do garáže vytlačil zelenýho vycucnul veškerý palivo (cca 10 litrů natural 98 od eurooil) a nechal to tam raději na suchu... :-/
VIF je super OMW pouziva primo od vyrobce a micha do svych paliv, jenze to jen malinko oddali negativni ucinky bioslozky jako je ethanol a MERO.
U benzinu se po nejakem case cca.3 mesice zacne oddelovat ethanol od benzinu kvuli absorbci vody, nafta s MERO zacne leptat pryz..to si clovek nevybere..na dlohodoby sklad je proste idealni premiove drazsi palivo.
U benzinu se po nejakem case cca.3 mesice zacne oddelovat ethanol od benzinu kvuli absorbci vody, nafta s MERO zacne leptat pryz..to si clovek nevybere..na dlohodoby sklad je proste idealni premiove drazsi palivo.
-> 11mAjA11 18.12.19 14:23:27: Nebo do benzinu i obyč nafty aditiva VIF..
EDIT: Tak to má 460t
Obecne kapalne paliva vsechny splnuji normu narodni i evropskou - musi.
Rozdil je v tom ze nektere jsou pri hornich hranicich tolerance.
A aby ste se vsici nasrali, po novym roku cili od 1.1 2020 bude palivo benzin pouze pod oznacenim E10 (coz znamena v prekladu ze maximalni obsah bioslozky v jakekoli podobe bude max.10% min.tusim 5%) a nafta se koketuje s myslenkou B20 (coz je bioslozky max.20% ale spodni hranice neni zatim jednoznacne urcena - pred 3tydnama nebyla). Kdo ma nejake auto na obcasne jezdeni jednoznacne tankujte OMW 100+ a naftu taky premiovou nebo Vervu od Benziny, bioslozky maji ale v jine neskodne podobe, ktere nemaji negativni vliv na soucastky (ETBE, pro naftu si nemuzu tu zkratku ted vybavit..)
Rozdil je v tom ze nektere jsou pri hornich hranicich tolerance.
A aby ste se vsici nasrali, po novym roku cili od 1.1 2020 bude palivo benzin pouze pod oznacenim E10 (coz znamena v prekladu ze maximalni obsah bioslozky v jakekoli podobe bude max.10% min.tusim 5%) a nafta se koketuje s myslenkou B20 (coz je bioslozky max.20% ale spodni hranice neni zatim jednoznacne urcena - pred 3tydnama nebyla). Kdo ma nejake auto na obcasne jezdeni jednoznacne tankujte OMW 100+ a naftu taky premiovou nebo Vervu od Benziny, bioslozky maji ale v jine neskodne podobe, ktere nemaji negativni vliv na soucastky (ETBE, pro naftu si nemuzu tu zkratku ted vybavit..)
-> vhml: Ale tohle má 250t ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jsou dva tahače, každej má nějakejch 700k. A myslím si, že 90 s tím neletěj
Spíš by mě zajímalo, jak se v horkém létě za nima vlní silnice. Sice tlaky na kolo budou podobný jako u normálního kamionu, ale každým kolem se místo zahřívá a když jich je tolik za sebou...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jsou dva tahače, každej má nějakejch 700k. A myslím si, že 90 s tím neletěj
Spíš by mě zajímalo, jak se v horkém létě za nima vlní silnice. Sice tlaky na kolo budou podobný jako u normálního kamionu, ale každým kolem se místo zahřívá a když jich je tolik za sebou...
-> palinator: Ajo, moje chyba... Tak to pak ano, to je jiná...
-> Jumbo:
Já myslel že vhml komentuje ten nadrozměr.
Já myslel že vhml komentuje ten nadrozměr.
-> palinator: Co jsem viděl, tak ty kratší (3-5 vleků) normálně jezdí max. povoleným kilem, žádné omezení myslím nemají. Ono v Autrálii zase tolik kopců není, obzvlášť ve vnitrozemí, kde tohle používají...
-> vhml:
Vzhledem k tomu, jak pomalu to pojede i po rovině, protože velikost a bezpečnost, tak bych se nebál toho, že tam na pořádnej kopec nenajde kvalty. Spíš bych možná řek, že může bejt problém ten výkon v echt kopcích přenýst na silnici.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vzhledem k tomu, jak pomalu to pojede i po rovině, protože velikost a bezpečnost, tak bych se nebál toho, že tam na pořádnej kopec nenajde kvalty. Spíš bych možná řek, že může bejt problém ten výkon v echt kopcích přenýst na silnici.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29 18.12.19 08:34:35: a to běžněj kamion utáhne 70t nebo jak je to řešený? To musí bejt dost dejchavičný do vršku ne?
-> David29 18.12.19 08:34:10: Coby přezouvat, spíš si vem že máš tohle a před každou jízdou musíš udělat "pretrip" kontrolu a momenťákem přetáhnout 3 matky na každym jednom kole. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tak jsme se pobavili o problému padání nafty, resp "nedodávky" paliva a tím zdechnutí motoru. No na profíka, co má řidičák přes 30 let (a ne jen ovladatele volantu, ale školitele ve středisku a dalších funkcí) bych čekal lepší argumentaci... zase došlo na politiku, to nehodlám rozpitvávat, tak jsem pomlčel (cejtil jsem, že diskuse nemožná), ale došlo i na slova "na vojně neexistovalo, že bysme nevyjeli" (tehdejší technika v3sky, tatry,... a benzínový m.) - no, chtěl jsem dodat, že vojenská nafta je (dodnes!) bez biosraček, dlouho skladovatelná, a co je v zásobě, tak vždy arktická. Takže jinej svět, než Benzina za 31,90 z čepra atd. Aditivum sice dává, ale pěkně ho nasralo, když jsem mu sdělil svůj názor na teplotu vylučování parafinů. Ostatně, jak to je? Od 1.11. musí být na ČS "nafta zimní" ne? Možná je to datum jiný (viz google) a určitě je tam přechodový období, ale nafta (stejně jako benzín) je jiná než na léto. Fakt můžou bejt parafiny vyloučený při +5-10°C?? Kdyby řek -5, tak věřim. Auto má výhřev pal. cesty, ale nezabere do těch asi +6. Svoje může udělat samozřejmě i biosračka, separace, ale to by pak problém měli všichni, převýkonovaný motůrky z osobáků ale tím spíš - což se masivně neděje. Ještě se sluší dodat, že zimní VIF a další aditiva se nesmí skladovat a přimíchávat při nízkých teplotách (viz návod, 10°C?), což málokdo ví a respektuje (prostě nemít to ve vymrzlý káře.)
Argument, že za komárů "bylo všechno podle normy, párky i nafta" neberu, to je diletantský. Nebo je ČSN EN 590 tak bezzubá? Dle googlu se dost měnila.
Doplnění - www.dobrapumpa.cz/files/m otorova%20nafta%20v%20zimn im%20obdobi.pdf - zimní F od 16.11., s přechodem. Btw F jsem považoval za arktickou, což není. Dle netu jen ve vybraných ČS na horách.
Argument, že za komárů "bylo všechno podle normy, párky i nafta" neberu, to je diletantský. Nebo je ČSN EN 590 tak bezzubá? Dle googlu se dost měnila.
Doplnění - www.dobrapumpa.cz/files/m otorova%20nafta%20v%20zimn im%20obdobi.pdf - zimní F od 16.11., s přechodem. Btw F jsem považoval za arktickou, což není. Dle netu jen ve vybraných ČS na horách.