U moderních sazometů do toho možná bude kecat i stav (kvalita) nafty. Obecně známo, že třeba v DP v Praze, co jezdí na bionaftu (B100 nebo co) byly nutný zásahy (vytápěný potrubí a já nevim co), aby to vůbec nakloktali (viz ytb "autobus1195"). Samozřejmě dýmovnice. Btw zajímalo by mně, jestli je ten dým tak špatnej a co to vůbec je - stejně mi přijde, že to je povětšinou pára/mlha z toho, jak to dlouho stálo apod. Ale jinak tam bude dost nespálený nafty, to jo. No a pak je tu ještě kapitola V3S, která měla leda nálitky za žhavičky...někomu na vojně údajně startovala skvěle, ale jinak asi krajně nespolehlivě a ještě člověk musel mít po kapsách nějakou zálohu, protože dvě protočení a byl konec (->otáčky, navíc baterky do série). Tam se dalo laborovat s olejem nebo se nevyspat a furt to chodit startovat (což podle mě nebylo dobrý na baterku)...když už jsme u těch lokomotiv - největší sráče byly ty vnucený Sergeje - 2T diesel, co šel nahovno startovat, v zimě nemoh tahat os. vlaky a jak šel blbě startovat, tak to radši nechali běžet (a tam to zase strašně žralo...). Zlatej hranatej motorák (ten se taky musel protáčet, protože ne vše bylo ve výtopně). Ale ani elektrika není lepší
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kamioňáci :-)
18:31:18
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> 11mAjA11:
Tak zrovna ojebat teplotu žhavení nebude takovej problém. Ale ta hodnota -5°C mi přijde dost nízká. Starý TDI žhaví do 7°C.
Tak zrovna ojebat teplotu žhavení nebude takovej problém. Ale ta hodnota -5°C mi přijde dost nízká. Starý TDI žhaví do 7°C.
18:09:32
18.12.2018
18.12.2018
11mAjA11
-> palinator: teba S-Max 2.0 103kw velice bidne..delal sem zhavky, je to lepci ale zadna hitparada, ma to 250 na hrbu a bude treba uz asi i starter..navic co sme taky vypozorovali je ze nektere CR treba do -5°C nezhavi..coz pak samo sebou nese rizika pri vetsim opotrebeni motoru ze proste nebude ochotny chytat..hruza des bes..
14:31:49
18.12.2018
18.12.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> MVM: vyměňování v zimě na 815 sypači uprostřed polí, byla obzvláště lahůdka, když sem dělal u silnic
12:48:11
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> MVM:
Jasně, to už jsem nezmiňoval, ale uvažoval jsem to.
Jinak lokomotivy startujou často přímo trakčním dynamem a to by umělo točit s motorem jak rychle by chtělo. Tam je to o baterkách, který to dynamo napájej. A rozhodně to nejsou startovací akumulátory. Je to např. 110 V v baterkách Ni-Cd.
Jasně, to už jsem nezmiňoval, ale uvažoval jsem to.
Jinak lokomotivy startujou často přímo trakčním dynamem a to by umělo točit s motorem jak rychle by chtělo. Tam je to o baterkách, který to dynamo napájej. A rozhodně to nejsou startovací akumulátory. Je to např. 110 V v baterkách Ni-Cd.
12:44:20
18.12.2018
18.12.2018
MVM
-> palinator: Ještě bych dodal že jednou z nejdůležitějších věcí jsou startovací otáčky - hlavně u dieselu. Kde čím rychlejší,tim lip se ohřeje v kompresi vzduch.A tim navážu na naše ČSSR 24V startéry a PAL Magneon - že zbytek světa už měl startéry i s reduktorem,při menším odběru a všech výhodách. S tim velkým 24V hovadským startérem s výsuvnou kotvou - jestli jste to někdo měli rozdělaný a to seřizování - víte o čem píšu
12:37:42
18.12.2018
18.12.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> palinator: s t4kou 2,5tdi jsem 3 roky jezdil uplne bez žhavení, proste sem idiot pri GO zapoměl na jeden konektor, v mrazech 3.-4.pokus a jela. JTD v Lancii na 1 funkční z 5 si je trochu zakuckala než se chytli vsechny válce, ale chytala normálně
12:29:39
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> MVM:
Prej má TATRA i snad na EURO 5 vstřikovací čerpadlo furt řízený mechanicky. Elektronika bude asi jen v močce.
Jinak ty všechny žhavení a ohřevy jsou podle mě jen takový berličky, když to nejde udělat jinak, resp. se chce úspěšnost startu zabezpečit. U osobáků nebejval problém natočit přímovstřikovej diesel i při -15°C bez žhavení a dlouhýho trápení (osobně vyzkoušeno). Jak moc velkej problém je to u velkejch motorů, to nevim. Zásadní bude asi kompresní poměr, kterej u větších motorů byl vždycky relativně malej. Mimochodem, má někdo zkušenost jak startujou dnešní osobácký common-raily (tj. kompresní poměr třeba 15:1 vs. 18,5:1 u rotačky) bez žhavení?
Prej má TATRA i snad na EURO 5 vstřikovací čerpadlo furt řízený mechanicky. Elektronika bude asi jen v močce.
Jinak ty všechny žhavení a ohřevy jsou podle mě jen takový berličky, když to nejde udělat jinak, resp. se chce úspěšnost startu zabezpečit. U osobáků nebejval problém natočit přímovstřikovej diesel i při -15°C bez žhavení a dlouhýho trápení (osobně vyzkoušeno). Jak moc velkej problém je to u velkejch motorů, to nevim. Zásadní bude asi kompresní poměr, kterej u větších motorů byl vždycky relativně malej. Mimochodem, má někdo zkušenost jak startujou dnešní osobácký common-raily (tj. kompresní poměr třeba 15:1 vs. 18,5:1 u rotačky) bez žhavení?
12:23:01
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> Kocvin:
Tak jako je to asi i o objemu jednotlivejch válců. Lokomotivy taky nestartujou. A u Zetorů to bude taky asi případ od případu. Známej když koupil 6911, tak prej startovala v mrazech uplně krásně, pak jí dělal velkou opravu včetně kabátu, spodek motoru nechal původní, ale nechával dělat čerpadlo a vstřiky, nastavenej předvstřik prej správně a traktor od tý doby nestartuje. Sváděl to pak i na původní startér že točí pomalu, dal rychloběžnej, ten tomu o něco pomoh, ale když je v garáži kolem nuly tak je to přemlouvání a hulí to jak svině.
Občas jsou ty diesely dost záhadný. Někdy motor na kterej se 40 let nesáhlo funguje, jinej se neustále opravuje a furt funguje blbě a jinej, moderní, kterej je třeba koncepčně uplně řádově jinde, tak zase hulí jako stará vražda, přitom to snad ani není fyzikálně možný.
Něco jako u nás na elektrárně (je to teda asi potřeba brát s rezervou) - na blocích 2,3,4, kde jsou už léta provozovaný nepůvodní systémy Foxboro + na bloku 2 byla zkušebně instalována močovina, na 3 a 4 pak močovina při poslední modernizaci, jsou prej horší emise, než na bloku 1, řízeným původním "analogovým" socialistickým řídícím systémem DIAMO, kterej ani žádnou močovinu nemá. (reálně bych teda věřil spíš tomu, že ten kotel bude mít z nějakýho důvodu nižší surový emise, než ostatní, který to doháněj močovinou)
Tak jako je to asi i o objemu jednotlivejch válců. Lokomotivy taky nestartujou. A u Zetorů to bude taky asi případ od případu. Známej když koupil 6911, tak prej startovala v mrazech uplně krásně, pak jí dělal velkou opravu včetně kabátu, spodek motoru nechal původní, ale nechával dělat čerpadlo a vstřiky, nastavenej předvstřik prej správně a traktor od tý doby nestartuje. Sváděl to pak i na původní startér že točí pomalu, dal rychloběžnej, ten tomu o něco pomoh, ale když je v garáži kolem nuly tak je to přemlouvání a hulí to jak svině.
Občas jsou ty diesely dost záhadný. Někdy motor na kterej se 40 let nesáhlo funguje, jinej se neustále opravuje a furt funguje blbě a jinej, moderní, kterej je třeba koncepčně uplně řádově jinde, tak zase hulí jako stará vražda, přitom to snad ani není fyzikálně možný.
Něco jako u nás na elektrárně (je to teda asi potřeba brát s rezervou) - na blocích 2,3,4, kde jsou už léta provozovaný nepůvodní systémy Foxboro + na bloku 2 byla zkušebně instalována močovina, na 3 a 4 pak močovina při poslední modernizaci, jsou prej horší emise, než na bloku 1, řízeným původním "analogovým" socialistickým řídícím systémem DIAMO, kterej ani žádnou močovinu nemá. (reálně bych teda věřil spíš tomu, že ten kotel bude mít z nějakýho důvodu nižší surový emise, než ostatní, který to doháněj močovinou)
12:18:27
18.12.2018
18.12.2018
MVM
-> palinator 18.12.18 12:08:15: Však já ani netvrdím že mám jinej názor. Ono je důležitý že emise se měří na prohřátým motoru a oleji. (Nevím a nechci tvrdit jestli pro Euro 0,1,2 byl už zavedený měřící cyklus včetně ohřevu. ) Proto byly různý vychytávky jako ohřev chlad.kap, v bloku atd. Samozřejmě žhavení a nástup elektroniky motoru. Dokud je ta fáze startu čistě na mecanický větvi - tak to podle toho vypadá a je to čistě spouštění a start motoru,bez ohledu na to,co z toho leze ven
12:08:15
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> MVM:
Tak ono taky nemuseli z fabriky sekat čerpadla a vstřiky jeden jako druhej. Řekl bych, že u aut vyrobenejch u nás docela odpovídaj starty a emise tomu, jakou plněj EURO normu. I vzhledem k opotřebení. A pokud vim, tak první normy (EURO 0,1,2) byly v podstatě dosaženy jen turbem, zvětšením vstřikovacích tlaků a jiným seřízením. Výrobce komponent zůstal a je otázkou, do jaký míry LIAZ a TATRA měnili spodek. Nakonec spalovací komora je tady jen díra v pístu a asi se na ní moc věcí vymyslet nedá.
Shodou okolností jsem nedávno četl nějaké paměti z dep dopravních podniků a prý ty auta houfně hulily už jako zánovní a starty byly bídný vždycky. Novější LIAZy a Karosy (motory M1.2B a M1.2C) už tak problematický asi nebyly.
Ale neber to jako že bych měl nutně pravdu, jen si to snažim trochu vysvětlit - hlavně proč západní motory tolik netrpěj na příšerný emise a blbý starty jako ty československý.
Tak ono taky nemuseli z fabriky sekat čerpadla a vstřiky jeden jako druhej. Řekl bych, že u aut vyrobenejch u nás docela odpovídaj starty a emise tomu, jakou plněj EURO normu. I vzhledem k opotřebení. A pokud vim, tak první normy (EURO 0,1,2) byly v podstatě dosaženy jen turbem, zvětšením vstřikovacích tlaků a jiným seřízením. Výrobce komponent zůstal a je otázkou, do jaký míry LIAZ a TATRA měnili spodek. Nakonec spalovací komora je tady jen díra v pístu a asi se na ní moc věcí vymyslet nedá.
Shodou okolností jsem nedávno četl nějaké paměti z dep dopravních podniků a prý ty auta houfně hulily už jako zánovní a starty byly bídný vždycky. Novější LIAZy a Karosy (motory M1.2B a M1.2C) už tak problematický asi nebyly.
Ale neber to jako že bych měl nutně pravdu, jen si to snažim trochu vysvětlit - hlavně proč západní motory tolik netrpěj na příšerný emise a blbý starty jako ty československý.
12:07:48
18.12.2018
18.12.2018
Kocvin
-> palinator: Taky bych to na čerpadla nesváděl, všechny zetory mají motorpal a že by některý takhle za studena hulil jsem nikdy neviděl.. Nehledě na to, že Crystaly neměly žhavení ani zvedání ventilů nikdy a při dobrým stavu palivové soustavy a dobré kompresi, startovaly v zimě úplně v pohodě a bez téhle kouřové clony.
12:01:52
18.12.2018
18.12.2018
MVM
-> Luky: To jo,ale ten cyklista je teď na plicní ventilaci
11:53:39
18.12.2018
18.12.2018
Luky
-> MVM 18.12.18 10:49:37: hmm, mít to korbu, přísahal bych, že je to ten co jsem potkal ráno
11:42:48
18.12.2018
18.12.2018
MVM
-> palinator 18.12.18 11:30:56: Nevim typ - video jsem našel jen pro ilustraci.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
Ano slyšel jsem taky,že první Avia Saviem francouzský licence byly uplně v klidu a jelo to relativně pěkně. Na Motorpal bych to nesváděl - není to jenom o čerpadlech a tryskách. Na vojně byly různý typy Tater a taky to kouřilo jak která. V zimě to bylo prašť jak uhoď. Spíš si myslím že je to dáno tím jak tomu na studeno jde kdo a jak moc po krku.
11:30:56
18.12.2018
18.12.2018
palinator
-> MVM:
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
To je stovka bez žhavení?
On ten problém bude spíš ve vstřikovacích systémech Motorpal ne? Avie s původním Bosch čerpadlem prej chytala uplně v pohodě, jak tam dali naše vstřikování tak to bylo v prdeli. Poslední Avie který už zase dostali západní čerpadlo, tak prej chodily taky dobře.
Soudruzi v Jihlavě asi někde udělali chybu.
10:45:39
18.12.2018
18.12.2018
Luky
-> MVM: Já vím no, ale tohle fakt bylo docela dost do očí bijící
10:38:28
18.12.2018
18.12.2018
MVM
-> Luky: Tak obzvlášť LIAZ a Tatra jsou na to typický. Jednu takovou,byť s málo km Liazku jsme jako tahače měli. Hodně to auto stálo.akdykoliv jsem s tim pár km jel - tak to strašně kouřilo,studený. I samotný čekání než se nafoukal vzduch byla hutná bílá mlha. Tak je to dáno tím jak se s tím zachází a jal se to právě za studena honí. Potom je to zapečený,má to nizký tlaky atd. Jinak na emisích - se měří prohřátý motor bez zátěže,nebo spáše řečeno volná akcelrace - tzn výkon potřebný pro změnu otáček. A všichni víme jak to s emisema chodí
10:29:17
18.12.2018
18.12.2018
Luky
Dneska ráno jsem jel za nejspíš studenou LIAZkou. To bylo neskutečný jak mu to hulilo, jaká mlha za ním byla!! Fakt, kam se hrabe parní lokomotiva... Jak to sakra může legálně jezdit po silnici s takovým hnusem?!
Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...
Jeli jsme do kopce a předjeli jsme cyklistu - chudák...
16:30:03
17.12.2018
17.12.2018
David29
-> Jarda/felda: Magnet dneska nelze, dělaj to keramický.
Ale jak to maj udělaný, to nevím
Ale jak to maj udělaný, to nevím
11:19:27
17.12.2018
17.12.2018
Jarda/felda
-> David29 16.12.18 18:46:48: úplně softwarově vypnout si to nedovolí nikdo to si spíš řidič vypnul i tachometr pomocníkem
08:54:53
17.12.2018
17.12.2018
David29
-> vhml: Kdo jezdí říši kamionem, tak moc dobře ví že těch 70 tam místní nejezdí taky.
A mě 2x předjížděli cisterna na D5, a 90 tam neměl ani za mák. A dokonce mám podezření, že jsem potkal 2x tu samou
A mě 2x předjížděli cisterna na D5, a 90 tam neměl ani za mák. A dokonce mám podezření, že jsem potkal 2x tu samou
08:42:55
17.12.2018
17.12.2018
vhml
-> David29 16.12.18 18:46:48: zrovna nedávno to předemne na B20 fouknul kamion, byl jsem nasranej, že se za ním potáhnu 60, protože tam není moc kde předjíždět a v Německu se 80 nesmí. Nakonec jsem měl tempomat na 110 a kamion se spíš vzdaloval
08:38:38
17.12.2018
17.12.2018
David29
-> Jumbo: Jo, tak stačí se podívat na německá auta zde - většinou to jsou Turci...
08:14:51
17.12.2018
17.12.2018
Jumbo
-> All: Jak jsem psal v jiném tématu, auto s německou RZ neznamená, že ho řídí Němec. Je tam už tolik přistěhovalců, co mají auta s německou RZ, že to striktní dodržování pravidel pomalu upadá. jel jsem přes Německo ve čtvrtek a na úseku se 120kou (jel jsem tachometrových 132) mě předjížděl starý Sharan s podválem a na něm měl auto, na podvále samolepka 100km/h, všechno mělo německé značky, ale řidič moc německy nevypadal...
18:46:48
16.12.2018
16.12.2018
David29
Tak...
Potkáš i rumuna, co jede 85, nepředjíždí a jede jen v pravém. Stejně tak potkáš němce, kterej má omezovač vyplej a valí 110 s cisternou...
Potkáš i rumuna, co jede 85, nepředjíždí a jede jen v pravém. Stejně tak potkáš němce, kterej má omezovač vyplej a valí 110 s cisternou...
18:22:34
16.12.2018
16.12.2018
MVM
-> Jarda/felda 16.12.18 18:14:24: Hele jasně - jak kdo a jaký auto. Ale já měl štěstí na krásně airbrushem pomalovaný Holandský kamiony,který letěly jako šutr, v noci jako Coca Cola a laděný bublavý výfuky. Všecko motory V8 500PS atd .. Možná to byla náhoda,,
18:14:24
16.12.2018
16.12.2018
Jarda/felda
-> MVM 16.12.18 17:28:31: no nevím, známej dostal soupravu z holandska a měla omezovač na 80 u nás si ho musel nechat zvednout (do vypnutí nikdo nechtěl jít) aby udržel krok s ostatníma jinak ho každý předjížděl
17:51:48
16.12.2018
16.12.2018
David29
-> MVM: COž není nic divnýho ani u nás. Spousty kamionů jezdí okolo 85
17:28:31
16.12.2018
16.12.2018
MVM
-> David29 16.12.18 17:25:18: Pravda je to,že tamní LKW jedou těch 87max. A je to daný tím že mají zatraceně nový vozový park a ty omezovače posazený níž. Tam jim zase závodí Holanďani atd ..
17:25:18
16.12.2018
16.12.2018
David29
-> 11mAjA11: To víš. Rychlostí omezení na dálnici na 110, a byl jsem nejpomalejší
Ale jak si to místní nedovolí, toho je plnej internet
Ale jak si to místní nedovolí, toho je plnej internet
17:18:05
16.12.2018
16.12.2018
11mAjA11
V Nemecku domaci jezdi podle predpisu, ti co jezdi jinak nejsou Nemci, sou to jen ridici z "Vychodu"..
Mam spostu kamaradu v Nemecku a nikdo mistni si tam nedovli to co se deje na Ceskych silnicich..
Je to jedno, at si kazdy jezdi jak chce, je zodpovedny za sve chovani a pak si ponese nasledky..
Mam spostu kamaradu v Nemecku a nikdo mistni si tam nedovli to co se deje na Ceskych silnicich..
Je to jedno, at si kazdy jezdi jak chce, je zodpovedny za sve chovani a pak si ponese nasledky..
17:11:11
16.12.2018
16.12.2018
11mAjA11
Ťok je normalni idiot ten nevi ktera bije, s Riedlem se muzou vzit kolem ramen a jit skocit ze Ždakovskeho bez lana..
Udrzba silnic v zimnim obdobi je katastrofalni.
Na Brenneru stoji permanentne od urciteho data co par kilaku pluh se soli a v momente padnuti prvni vlocky se rozjedou a je to bez problemu, to je ale na vicero mistech v prusmycich Alp.
Infrastruktura silnich - "Dalnic" je u nas spatna dlouhodobe bohuzel..lijou se penize do repky a etanolu, vybira se myto a silnicni dan a na cesty se sere..
Udrzba silnic v zimnim obdobi je katastrofalni.
Na Brenneru stoji permanentne od urciteho data co par kilaku pluh se soli a v momente padnuti prvni vlocky se rozjedou a je to bez problemu, to je ale na vicero mistech v prusmycich Alp.
Infrastruktura silnich - "Dalnic" je u nas spatna dlouhodobe bohuzel..lijou se penize do repky a etanolu, vybira se myto a silnicni dan a na cesty se sere..
17:05:28
16.12.2018
16.12.2018
David29
-> 11mAjA11: V D se jezdí taky 90 běžně, nevím jak jsi přišel na to že ne.
A i mimo obec, kde je max 70 jezdí domácí taky 90
A i mimo obec, kde je max 70 jezdí domácí taky 90
16:33:37
16.12.2018
16.12.2018
MVM
-> 11mAjA11 16.12.18 15:54:45: To máš pravdu s tim Německem, jezdil jsem tam kamionem i dodávku s vlekem,takže taky vim svoje a zas to tam taky není tak svatý a růžový.. A je potřeba se taky podívat na značky těch kdo dělá na dálnicích největší bordel. Polák,Ukrajina,Rumunsko,M
aďar,Turek.Bulhar, vlastně ti přičmoudlí truckeři.
Rychlost daná zákonem je jedna věc a její dodržování druhá - když vezmu že jedu 140 a jsem nejpomalejší,tak kamion jedoucí 90 mi vůbec nevadí,jezdil jsem taky tak kolikrát než zala motorovka i 100 zkopce.Protože když dojedeš někoho s ADR jedoucí 80kmh - hned je za tebou fronta a riziko malých vzdáleností,což jsem měl a mám vždycky respekt. A když to vezmu z jinýho pohledu - dneska je trend mít sledování GPS s veškerou telemetrií jízdy a je online přístupný celkový průběh a chování řidiče včetně otevření dveří. Takže ve snaze o co nejnižšší spotřebu se ta rychlost stejně dostává mezi 80-85km/h. A ve finále ten řidič je nucen jet na spotřebu a pomaleji. CO se týká D1 - tam je průser v tom že není dostatek odpočívadel - vím jaký to je v noci nenajít místo ani na 5minut si odskočit a benzínku vůbec objet,natož zaparkovat. Proto se hodně lidí snaží tu ČR přejet na jeden zátah,dojet na hranice,kde toho místa je víc. Proto se tak závodí.Absolutní zákaz je kokotina, teď letos jsem hodně jezdil do Maďarska, jet po D2 z Břeclavi za Rumunem 70km/h až do Bratislavy - na rovinu -předjeli jsme ho asi 6 kamionů a svět se točí dál.. A to předjíždění na který si teď Tok vzpomněl u nás.. To už v zákoně je pro vozidla nad 3500 a víc jak 7metrů délky.A stejně se tím předjížděcím manévrem omezují ostatní .. Ale je rozdíl v zákazu předjíždění a omezení v jízdním pruhu. I když to účel m stejný. Navíc mi nikdo nemůže zakázat objíždět překážku. A je zase rozdíl v zastavení a zastavení vozidla nezávisle na vůli řidiče. To že se jim D1 zastavila je výsměch ČR, zase z pohledu řidiče určitě víte jak intenzivně sněží třeba v Alpách a ta situace nekolabuje tak jako na Vysočině.A kydž už tak je policajti odstaví mimo - a nebo přímo na tý dálnici. Už tady v ČR nikdo nedomýšlí kam by asi ty stovky souprav tahačů který teda z tý dálnice sjedou asi zaparkují. Kdo bydlí na vysočině - tak ví že když není sjízdná D1 - tak první druhá třída je skoro na řetězy a kamion nemá šanci. Podle mě tam měli v úseku tý nedodělaný uzavírky sypat normálně klasicky škvárou,písek - a kombinovat se solí na kterou se musí čekat než zabere . Taky u krajnice bývaly dřív dromady písku co 200 m ve stoupáních a každá Liazka měla za kabinou lopatu.. A takhle by se dalo pokračovat ..
Rychlost daná zákonem je jedna věc a její dodržování druhá - když vezmu že jedu 140 a jsem nejpomalejší,tak kamion jedoucí 90 mi vůbec nevadí,jezdil jsem taky tak kolikrát než zala motorovka i 100 zkopce.Protože když dojedeš někoho s ADR jedoucí 80kmh - hned je za tebou fronta a riziko malých vzdáleností,což jsem měl a mám vždycky respekt. A když to vezmu z jinýho pohledu - dneska je trend mít sledování GPS s veškerou telemetrií jízdy a je online přístupný celkový průběh a chování řidiče včetně otevření dveří. Takže ve snaze o co nejnižšší spotřebu se ta rychlost stejně dostává mezi 80-85km/h. A ve finále ten řidič je nucen jet na spotřebu a pomaleji. CO se týká D1 - tam je průser v tom že není dostatek odpočívadel - vím jaký to je v noci nenajít místo ani na 5minut si odskočit a benzínku vůbec objet,natož zaparkovat. Proto se hodně lidí snaží tu ČR přejet na jeden zátah,dojet na hranice,kde toho místa je víc. Proto se tak závodí.Absolutní zákaz je kokotina, teď letos jsem hodně jezdil do Maďarska, jet po D2 z Břeclavi za Rumunem 70km/h až do Bratislavy - na rovinu -předjeli jsme ho asi 6 kamionů a svět se točí dál.. A to předjíždění na který si teď Tok vzpomněl u nás.. To už v zákoně je pro vozidla nad 3500 a víc jak 7metrů délky.A stejně se tím předjížděcím manévrem omezují ostatní .. Ale je rozdíl v zákazu předjíždění a omezení v jízdním pruhu. I když to účel m stejný. Navíc mi nikdo nemůže zakázat objíždět překážku. A je zase rozdíl v zastavení a zastavení vozidla nezávisle na vůli řidiče. To že se jim D1 zastavila je výsměch ČR, zase z pohledu řidiče určitě víte jak intenzivně sněží třeba v Alpách a ta situace nekolabuje tak jako na Vysočině.A kydž už tak je policajti odstaví mimo - a nebo přímo na tý dálnici. Už tady v ČR nikdo nedomýšlí kam by asi ty stovky souprav tahačů který teda z tý dálnice sjedou asi zaparkují. Kdo bydlí na vysočině - tak ví že když není sjízdná D1 - tak první druhá třída je skoro na řetězy a kamion nemá šanci. Podle mě tam měli v úseku tý nedodělaný uzavírky sypat normálně klasicky škvárou,písek - a kombinovat se solí na kterou se musí čekat než zabere . Taky u krajnice bývaly dřív dromady písku co 200 m ve stoupáních a každá Liazka měla za kabinou lopatu.. A takhle by se dalo pokračovat ..
15:54:45
16.12.2018
16.12.2018
11mAjA11
Nikdo nehleda hul, vyhlaska hovori jasne.
Obecne se toleruje...vsichni hledaji vymluvy a obhajobu pro porusovani vyhlasky..proc si to nikdo nedovoli v Nemecku nebo Rakousku..a kdyz uz si to dovolej tak si to tam BAGouni pohlidat umi..uz sem za tech 8 let v praci neco v cizine najezdil a nikde to nevypada tak jako u nas a v polsku..
Stejny je to s tim zipovanim....
Obecne se toleruje...vsichni hledaji vymluvy a obhajobu pro porusovani vyhlasky..proc si to nikdo nedovoli v Nemecku nebo Rakousku..a kdyz uz si to dovolej tak si to tam BAGouni pohlidat umi..uz sem za tech 8 let v praci neco v cizine najezdil a nikde to nevypada tak jako u nas a v polsku..
Stejny je to s tim zipovanim....
14:49:29
16.12.2018
16.12.2018
Jozka
-> StepaNoFUN: Jo.. ve výsledku platí, co je menší, ovšem potom vícero placek fakt smysl nedává - při jedný homologaci.
Jinak jsem včera v hospodě (resp. před ní při kouřovejch) trochu pochopil ten náš další novej dementní ostrov pro chodce vč. zalomení linie obrubníku.. Naprosto všechny kamiony dojely až k němu plus minus 70 km/h (jeden i podstatně rychleji) a brzdily až u něj.. po nějakým cca kilometru přes tradiční městskou zástavbou.
Jinak jsem včera v hospodě (resp. před ní při kouřovejch) trochu pochopil ten náš další novej dementní ostrov pro chodce vč. zalomení linie obrubníku.. Naprosto všechny kamiony dojely až k němu plus minus 70 km/h (jeden i podstatně rychleji) a brzdily až u něj.. po nějakým cca kilometru přes tradiční městskou zástavbou.
13:40:13
16.12.2018
16.12.2018
StepaNoFUN
-> Jozka: Ano byla/je to konstrukční rycchlost, kterou nesmíš za provozu překročit, i když Ti zákon (dříve vyhláška) povoluje něco jinýho (vyššího). Tudíž jak píšeš - osobák s vlekem do 80 prostě max. 80.
Tu řadu nálepek taky nechápu. Ale třeba je to proto, že jiný státy to maj jinak.
BTW - když už jsme u toho - například vllek u nás homologovanej na 130 v německu a rakousku max 80. V německu teda jde ještě mít nalepený jejich "Tempo 100" (a pak maximálně 100), pro který jsou poměrně striktně daný podmínky a musí na to bejt speciální papír.
Tu řadu nálepek taky nechápu. Ale třeba je to proto, že jiný státy to maj jinak.
BTW - když už jsme u toho - například vllek u nás homologovanej na 130 v německu a rakousku max 80. V německu teda jde ještě mít nalepený jejich "Tempo 100" (a pak maximálně 100), pro který jsou poměrně striktně daný podmínky a musí na to bejt speciální papír.
11:24:42
16.12.2018
16.12.2018
David29
-> bouchy: Jak píše Štěpán, to je jen konstrukční rychlost dle TP - ne povolená.
Autobusy maj omezovač na 100km/h a mohli by snad u nás jezdit 130
A třeba u hasičů máme omezovač na Scanii taky 100, ale Tatra - ta jede i 130
Autobusy maj omezovač na 100km/h a mohli by snad u nás jezdit 130
A třeba u hasičů máme omezovač na Scanii taky 100, ale Tatra - ta jede i 130
10:44:45
16.12.2018
16.12.2018
Jozka
-> StepaNoFUN 16.12.18 09:56:48: Ty ale to nikdy dřív (nebo alespoň původně) nebyla "konstrukční rychlost".. To bývala maximálka (takže osobák s přívěsem s "80" už jen osmdesát).. U těch náklaďáků mi to teda aktuálně často přijde ovšem jako maximálka v obci..
-> Bukaj: V různejch obcích v rámci Evropy..
E: Ona to vlastně konstrukční rychlost vlastně zároveň i byla.
-> Bukaj: V různejch obcích v rámci Evropy..
E: Ona to vlastně konstrukční rychlost vlastně zároveň i byla.
10:32:21
16.12.2018
16.12.2018
Bukaj
-> StepaNoFUN: A co třeba ty polské návěsy, které tam mají řadu cedulek od 50 třeba do 110...?
09:56:48
16.12.2018
16.12.2018
StepaNoFUN
-> bouchy: To co je vzadu napsáno neznamena, že tolik můžeš jet. Je tam napsána konstrukční rychlost. Kdybys to bral takhle, tak bys s osobakama mohl jezdit třeba 250.
Všechny náklaďáky nad 3500kg smej jezdit maximálně 80. Autobusu se to netyka. Pro ty je myslim 100, nebo 110. Ted si nejsem jistej.
Všechny náklaďáky nad 3500kg smej jezdit maximálně 80. Autobusu se to netyka. Pro ty je myslim 100, nebo 110. Ted si nejsem jistej.
06:07:41
16.12.2018
16.12.2018
bouchy
-> Jarda/felda: Tak jak to, že většina náklaďáků (návěsů) má napsáno 85 - 90 km/h (včetně prehistorickýho trambusu)? - je to cedulka česká, tím sem si skoro jist. O busech ani nemluvě, těch se imo ani některý omezení náklaďáků netýkaj. (např. B4)
00:34:01
16.12.2018
16.12.2018
Jarda/felda
-> 11mAjA11 15.12.18 10:32:19: všechno nad 3.5 tuny má rychlost 80, těch 90 se obecně toleruje
15:14:45
15.12.2018
15.12.2018
David29
-> Rapid135 - doktor: Jo, s Tatrou byla sranda
15:13:53
15.12.2018
15.12.2018
David29
-> Chali: Jenže by se dopustil zároven předjíždění zprava - což mimo obec není dovoleno
Jasně, souběžná jízda. Ale hádej se s policajtama v cizí zemi kor když přesně nevíš, jak to maj nastavený
-> MVM: Jo, v Dailynách jsme zas vytahovali pojistku
No jak kdo, někdo uhne a někdo začne školit
Jasně, souběžná jízda. Ale hádej se s policajtama v cizí zemi kor když přesně nevíš, jak to maj nastavený
-> MVM: Jo, v Dailynách jsme zas vytahovali pojistku
No jak kdo, někdo uhne a někdo začne školit
14:22:07
15.12.2018
15.12.2018
MajoLR
12:03:34
15.12.2018
15.12.2018
MVM
-> David29 15.12.18 09:51:28: Já jsem měl ve Iveco Eurostar tlačitko na vypnutí omezovače,nebo se dala vytáhnout pojistka .. a na předjíždění to bylo dobrý .Troubit a vztekat se nemá smysl. Podle mě totiž ten člověk ani na tom videu nevěděl která bijennedíval se do zrcáte,atd.. - protože když se s kamionem na někoho nalepíš - tak většina lidí uhne i bez dálkových .