Kamioňáci :-)

prohledat
5349 příspěvků (zobrazeno 4701 až 4750) od 27.02.2009 do 11.12.2023, založil/a favoman
řadit dle data
00:46:47
26.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak ta by opravdu předvolby mít měla... To byla pravděpodobně už ta nová řada 300 s označením 13.18, 18.33 či něco takovýho a podle schématu řazení 12ti kvalt EATON...
00:37:06
26.12.2010
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Stepan FUN 25.12.10 22:31:03: Tak to byl výborný nápad, je vidět, že si umíš poradit. 6
00:35:44
26.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: 6 kvaltů a půlky 1 tim i dvě zpátečky malo a velkou 3
00:25:16
26.12.2010
StepaNoFUN
-> palinator: Nene... To pako mi volalo v půl pátý ráno, že stojí na posední benzince na Hradecký před sjezdem na Kolín a že už mu to ani nesvítí ani nehraje rádio... Tak jsem mu vynadal, proč nejel ve dne bez světel, bez bufíka atd. (to by bejvalo vyšlo) a nechal jsem ho tam vekejsnout skoro do půl osmý... Ale od chvíle co mi volal jsem vymejšlel jak to auto dostat domů, abych to nemusel spravovat na parkovišti na dálnici a mohli jsme na firmě složit ten náklad, na kterej už tam čekali.
upraveno 1x, naposled 26.12.2010 00:25:38
00:21:38
26.12.2010
palinator
-> Stepan FUN:

Jo takhle, já myslel, že jste odněkud jeli a pak jsi vymejšlel, co s tím.6
00:20:15
26.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak moment... Asi jsme si maličko nerozuměli... To mělo 2 řady v půlkách? Tj. 12 kvaltů + 2 zpátečky?



Edit: Podle toho, jak jsi to popisoval, tak jsem to hodnotil jako klasickou "jednořadou" převodovku. Pokud to bylo tohle, tak ta opravdu předvolby má a s tím autem, který jsi sem dával v odkazu to má společněj jenom tvar kabiny a šasi.... Jinak motor je jinej, převodovka je jiná... Tyhle převodovky se montovaly až na "stojáky" motory. I když - Liazka je stavebnice, takže to mohlo bejt úplně přeskládaný auto... :-)
upraveno 1x, naposled 26.12.2010 00:29:05
00:17:11
26.12.2010
StepaNoFUN
-> palinator: Nene... Já tam jel osobákem jako servisák a věděl jsem co mě čeká. :-) Takže jsem si tu centrálu a nabíječku vzal na dílně... To že je na ochozu toho návěsu je proto, že na autě není tolik místa. Naštěstí to byla vana, takže to bylo kam dát. U plachty bych na tom byl hůř. Ale myslím si, že bych nějaký místo taky našel. :-D
00:15:45
26.12.2010
Jarda/felda
k tématu řazení ta liazka co sem jezdil měla

R2

13

po přepnutí vypínače

..5

46
00:14:02
26.12.2010
palinator
-> Stepan FUN:

Centrála je takhle v tahačích vždycky po ruce? 9
00:10:56
26.12.2010
StepaNoFUN
-> Bobesh: Měl jsem 2 možnosti... Buď lítat celej den a opravit to na místě (vyndat altík, vyndat baterky, dovýzt cca 50km na dílnu, baterky dát nabít, altík rozebrat, sehnat díly, složit, a dojet to znovu k autu namontovat), nebo to nějak dostat domů. A jelikož na firmě celkem nutně potřebovali to, co bylo na tom návěsu, tak bylo rohodnutí jasný - dostat to nějak domů. Druhý baterky nebyly, ale centrála a nabíječka jo. :-D

Ale každopádně - díky za pochvalu. :-)
00:10:26
26.12.2010
palinator
Díky hoši za diskusi s řazením, tohle mě vždycky zajímalo.6
00:04:44
26.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: asi jo i když s prázdnou se půlky moc nepoužívaji 3 i po těch letech šla jak švýcary i 100km/h uměla 9 2
00:04:28
26.12.2010
Bobesh
-> Stepan FUN 25.12.10 22:31:03: Tady je vidět jasně na praktickým příkladu,že schopnost improvizace je našemu národu vrozená1 Jinak jsem viděl hodně ale tohle ještě ne. Ovšem klobouk dolů nad tvojí kreativitou. Pokud se vyskytne problém,je jedno,jakou zvolíš cestu,hlavní je správný výsledek. Pokud bych byl tvým zaměstnavatelem,je to pro mě signál,že se snažíš,jdeš přes překážky,používáš hlavu a rozhodně bych se tě nezbavoval.
00:01:36
26.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak už ji měl tak naučenou. :-D Nebo to bylo nějak upravený, ale nenapadá mě jak. Do malý by to šlo, ale velká musí bejt neustále pod tlakem vzduchu, takže samotná cívka spínaná od spojky by situaci neřešila...
00:00:04
26.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: www.otomoto.cz/index.php? sect=show&... taková nějaká to byla 1
23:57:50
25.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: mě to tak učili a sám autoškolák to tak dělal leta 9
23:47:01
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale mělo to i svoje výhody. To auto jsme měli ve firmě přes 2 roky a za tu dobu s ním 2x jel (po hodinovým školení) někdo jinej než já... :-D Každej když viděl to množství pák a vypínačů, tak z toho radši utekl. Ale bejt v tom silnější motor, tak na to auto nedám dopustit. Byl to neskutečnej tank a mě se s ním jezdilo super. :-)
23:39:06
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Tyjo tak to je fakt moc tohle 3
23:36:40
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Prase... Nic jinýho se na to nedá říct. Ono to opravdu "v tahu" nepřeskočí... Ale tý převodovce to fakt nesvědčí...
23:35:28
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak tak... Bez vzduchu se to opravdu nezabrzdí celý...



Jinak jak jsme se bavili o tom řazení - tak úplně nejjednodušší auto na řazení byla Pragovka (UV80 - cestářskej speciál). U toho řadit byl neskutečnej mazec.



Pokusím se to popsat - Klasický háčko, jako je na obrázku (jednička k sobě a dozadu, trojka rovně dozadu) všechno v půlkách. Ale když jsi z toho háčka utekl v neutrálu doprava, tak jsi řadil redukce. Pokud byla zařazená siniční, tak jedno zatáhnutí dozadu byl neutrál, druhý zatáhnutí do zadu byla teréní a naopak (aktuální stav signalizovám kontrolkou na palubce). Lahůdkou byla zpátečka. Ta se řadila (oběma rukama) tlačítkama na palubce. Levou rukou sis vybral jestli dopředu, nebo dozadu, pravou jsi musel tlačítkem potvrdit. A na zpátečku i dopředu fungovaly všechny rychlosti. :-)

A to ještě pomíjím, že to mělo plazivý redukce (další páka vlevo od sedačky, která se dala řadit jenom pokud byl na redukční převodovce zařazenej neutrál, další 3 páky a další řadička na vývodový hřídele, 2 čerpadla hydrauliky (jedno zapnutelný další pákou), jedno stále funkční přes 3 páčkovej rozvaděč... A k tomu tlačítkama přiřaditelnej pohon přední nápravy (o5 vybrat a jiným tlačítkem potvrdit) a dalšíma vypínačema uzávěrky... :-D V tom autě jsem si spíš připadal jako v pilotní kabině než jako v náklaďáku... :-D
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od StepaNoFUN vložen 25.12.2010 23:35:28
23:25:59
25.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: já vždycky přešoupnul kolík a pak na spojku 40
23:21:03
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak neměla předvolby. :-D Musel jsi šlápnout spojku a pak až přepnout knoflík. ;-) Ty co maj předvolbu maj na řadičce jenom elektrickej přepínač... ;-)
23:18:59
25.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: tadyta měla takovej kolík na fofrklacku a vždycky to ukrutně syčelo 3
23:16:37
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Jo ten sjezd na Barrandove je peknej 3 Ja tam parkrat jel transitem a divil sem se na co tam jsou ty varovny znacky - prudky klesani. Me to moc prudky neprislo v relativne malym aute 40



-> Syny: Tak samozrejme nemyslim retarder ani motorovku 1 Puvodne jsem myslel, ze kdyz neni vzduch, tak se zabrzdi vse, evidentne omyl :(
23:12:36
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano zabrzdí se to... Ale jenom ty kola, který brzděj na ruční brzdu (normálně když máš tlak, tak se návěs zabrzdí ručkou celej, ale když je bez tlaku, tak brzdí většinou jenom jedna náprava, která má pistony přes pružinu), což ve většině případů je jenom zadní na tahači a prostřední u návěsu. To stačí na to, aby se to auto nerozjelo samo z kopce. Ale z jízdy to je málo, takže ty brzdy stihnou dřív "shořet" než to auto zastaví a nebrzdí to vůbec. Jediný řešení je podřazovat, brzdit to kvaltem a těma vysokejma otáčkama dohánět vzduch, abys to zastavil na ty "studený" nápravy.

Jinak třeba na Klíčově (pro neznalý - od Elektrowordu u Teplický dálnice směrem dolů na křižovatku Kbelská-Průmyslová), nebo na Barandově není problém utavit na náklaďáku brzdy. Ani to nedá moc práce a dole to prostě nebrzdí vůbec...
23:04:56
25.12.2010
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: T815 bývala většinou nesynchron(aspoň ta co sem měl já a ostatních 6 co jezdily pod stejné bagr).v práci máme taky nesnychronku.ale párkrát sem se svezl s T815 se synchronní převodovkou s posilovačem a nádhera,to tam skákalo samo jen přitlačit do místa kvaltu a vzalo si to jako malinu
23:02:52
25.12.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To zalezi na pouzitej brzde ne?
23:01:35
25.12.2010
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: T148 má u stupňů 1-5 synchronizaci 4 a to dycky
23:00:07
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN 25.12.10 22:31:03: To je brutal 3

-> Stepan FUN 25.12.10 22:20:03: Ja mam zazito, ze kdyz dojde vzduch, tak se to zabrzdi, ne? Jinak je mi to jasny, radsi pomalu, nez se nechat dole seskrabavat...
22:31:03
25.12.2010
StepaNoFUN
A ještě dám jednu - kterak si poradit, když odejde alternátor a je potřeba dojet na dílnu. Odešel v Teplicích a řidiče nenapadlo nic lepšího, než jet na noc a dojel jenom na poselední pumpu na Hradecký dálnici před sjezdem na kolín. Pak už to ani nesvítilo. A co tam s naloženým návesem a nedobíjícím tahačem? Po hodině mě napadla šílená blbost, ale fungovalo to. :-D

Nabíječka přivázaná k tahači, centrála na návěsu, kabel přimotanej k hadici od vzduch a jedééém. :-D
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od StepaNoFUN vložen 25.12.2010 22:31:03
22:26:22
25.12.2010
StepaNoFUN
Tady mám dokonce fotku z webkamery jak jsem čekal na nakládku při jedný ze svejch prvních jízd... :-D Ten DAF se žlutým návěsem úplně vpravo...
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od StepaNoFUN vložen 25.12.2010 22:26:22
22:24:04
25.12.2010
afro100
-> Stepan FUN 25.12.10 22:11:39: jj, ved som pisal ze s prazdnym, s plnym to je samo o inom ...
22:20:03
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak mě to bavilo. :-D A o cestu zpátky (naloženej a v cestě mi stála mimo jiné Milešovka, což jak známo malej kopec není) jsem si řekl... :-) Ale největší sranda byla, když mě ten kluk co se mnou jel učil sjíždět kopce... Jeho slova - Dej tam tak malou 7 (pozdějí jsem pochopil, že on je prase na brzdy a chtělo to jít ještě níž - platí nepsaný pravidlo: Čím bys to jel nahoru, tím ten kopec sjížděj.), šlápni na motorovku a hlídej si to brzdou aby Ti to moc nezrychlovalo. (to že nemám brzdit v kuse, ale "přerušovaně" jsem věděl) Jo a hlídej si vzduch. Když bys tam měl pod 7, tam mi prosím Tě řekni. Tak jsem se zeptal, co by dělal, když by tam bylo míň. Odpověď s ledovým klidem zněla: Vyskočil bych... :-D
22:14:49
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: To by me asi hrablo tyjo :-) A to jsou lidi (kamos ze zakladky) pro ktery je problem fofrklacek v osobaku 1-5 :-D
22:13:42
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Náhodou je to prdel... :-D Jezdil jsem maximálně občas se sólo liazkou a pak jsem byl za prahou posazen do tahače s návěsem se slovy - hele já už mám dneska odjeto, takže řídíš. Kvalty jsou takhle a jeď. Do teplic máš čas si zvyknout. :-D
22:11:39
25.12.2010
StepaNoFUN
-> afro100: Ten styl řazení - 3, 5, 7, 8 je dobrej... Pokud nemáš za zadkem 24tun a nejedeš někde v kopcích. Tam když se Ti jednou nepovede přeřadit, nebo Ti to trvá o vteřinu dýl, než je potřeba, tak stojíš. A potom řadíš malá 1 a až nahoru nedáš víc než velká 1, protože na dvojku už prostě nemáš čas. Nestihneš to. Dřív Ti to zastaví, než stihneš přeřadit a ta dvojka si to ze zastavení nepřebere. A jelikož tam většinou není kde předjíždět, tak Tě maj ostatní hooodně rádi, protože se za Tebou vlečou krokem. :-D
22:11:20
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Tyvole to je moc 3 3 3 To se neda. Uvidime o prazdninach... zda by zvitezil ridicak C nebo zbrojak B E
22:05:34
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně jak říkáš... ;-) A to jsou ještě pak běžně auta, který maj těch kvaltů víc... Např. třeba úplně běžně dneska máš 8 kvaltů (2 řady) v půlkách. To je pak sranda řadit třeba z malý 5 na velkou 4... :-D Držíš 5ku co jde, připravíš si tam velkou půlku, malou řadu, pak šlápneš spojku a přeřadíš tam, kde do teď byla 8... :-D

Neboli : malá řada -

12

R34

velká řada:

56

78



Takže na fofrklacku máš ty přepínače 2. Jeden zepředu na řady, druhej většinou z boku na půlky...
upraveno 2x, naposled 25.12.2010 22:07:01
22:03:14
25.12.2010
afro100
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : zalezi ci to ma predvolbu, pokial ano, tak len prepnes, zmacknes spojku a je tam, pokial nema predvolby tak u matesa to bolo zmacknes spojku, prepnes, trochu skrtnu zuby a jedes dal, nehybes s klacikom ... no a kamosova 148 tam sa museli aj polky aj cele z neutralu ...
22:01:25
25.12.2010
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co "velky osobak" ? :D klasicke H-cko 1-4 ale pulis a az dojdes na velku 4 tak prepnes a ides zas jak keby do 1 a mas 5-8 samo zase aj polky ...
DAF 105/410 řazení
:D



Je to o zvyku, autoskolu som robil na kindru kt. polky nema, casom zistis ze na rozjazd prazdneho staci 3, prepnes hore a davas 5, 7 a mimo obec 8 ... U tahaca som bol zase jalovy ale naucil by sa clovek ...
upraveno 2x, naposled 25.12.2010 22:10:06
22:00:57
25.12.2010
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:29:24 napsal:

→ Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:

42R

531

No ty vole, to bych asi nepobral a něco špatnýho by se stalo. 9 3 U Karosy jsem to ještě rozchodil, protože jsem řadil od 2 (1 jen na rozjezd do kopce), ale i tak mě ta zpátečka mátla. Ale takhle úplně na ruby, to už by bylo moc. 4



Jinač u půlky se nemusí znova přeřadit, když přepneš na velkou? Stačí jen přepnout a vyšlápnout a klackem nehýbeš? Já jsem s půlkama taky nikdy nejel, jen velká/malá skříň.
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 22:02:25
21:51:44
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Ono bylo tolik typu liazek jo? Jsem nevzdelany :( Jinak prepinani na palubce me taky napadlo 3 Je to velmi praktice, jednou preradis na palubce, pak pakou pak na palubce... se nenudis 3





//

Ted si este rikam, kdyz u ty tatry jdes z velky dva na malou tri. Tak jen vyhodis dvojku a zaroven v neutralu prepnes na malou a das trojku?
21:49:16
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Záleží na tom u jaký Liazky. ;-) Třeba mates, liaz řady 100, 150 měly půlky bez předvoleb - na jednu stranu vzduchem, na druhou přes péro. Až řada 300, většina Maxin a další měly půlky s předvolbama (tudíž elektropneumaticky)... Záleželo hlavně na převodovkách. Třeba tzv. devítka (2 řady přepínaný přepínačem na fofrklacku) a 16tka (klapačka) měly už půlky s předvolbama. Stará "desítka" (jedna řada, 5 kvaltů v půlkách) měla půlky bez předvoleb. Dokonce se u jednoho typu liazky (nevím který hovado to vymyslelo) přepínaly půlky tlačítkama na palubce...
21:17:08
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Neohovaraj 3
21:13:53
25.12.2010
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ty Blbe z Techwebu.... já jel pomalu kvůli tomu aby bylo vidět že ručička už neskáče při nízký rychlosti kde se starym náhonem skákala3 kkte1
21:10:42
25.12.2010
Jarda/felda
-> myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:31:15: u Liazky si předvolíš a pak šlapeš na spojku 4
21:07:50
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Fén: Ono u nej to vyjde nastejno 6
21:07:10
25.12.2010
Fén
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To nepoznáš, že to má na špalkách. :o))
21:02:03
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..:
Škoda 130L - nový tachometr v akci
kouknu a vidim, rpm max 2000 3
20:54:38
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Ale prosimte... Z toho se nevykecas.

-> myschaak AZNP K.Hora: Nojo to jsou ti opravari 3
Extreme Tyres