skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
20:40:07
12.01.2023
12.01.2023
Bukaj
-> James1991 12.01.23 19:03:44: Jak bylo psáno - pásy 1000MB/100/Octavia apod...
19:25:59
12.01.2023
12.01.2023
Jozka
-> StepaNoFUN 12.01.23 19:06:26: + "embéčkovej"..
19:20:38
12.01.2023
12.01.2023
isti
-> James1991: 105-rapid má podobnú skrutku k pásom ale ten nemá vypuklú hlavu ale je v tom ˝˝˝jama˝˝.U starších to neviem ako vyzerá,
19:06:26
12.01.2023
12.01.2023
StepaNoFUN
-> James1991: Na pásy.
12:49:50
12.01.2023
12.01.2023
DEKODOVAC
Chalani je tento elektrón originál Škoda R17 dosť lezú z blatníkov
22:07:21
06.01.2023
06.01.2023
Jarda/felda
-> isti 06.01.23 21:19:54: ano 1.4 8V fabia má hlavu plně zaměnitelnou s fa/fel
21:21:57
06.01.2023
06.01.2023
isti
-> Milan 136: A ja že je to prototyp,ideálne posledný zachovalí kus
21:19:54
06.01.2023
06.01.2023
isti
-> darklord: Chceš ma sklamať? To pasuje na favo hlavu?
21:19:19
06.01.2023
06.01.2023
Milan 136
-> darklord 06.01.23 21:17:44: Nejspíš.
21:17:44
06.01.2023
06.01.2023
darklord
-> isti: fabia 1.4 ?
21:15:49
06.01.2023
06.01.2023
isti
Z favomotu ktorý bol v zadohrabe.Sú to bežné zvody alebo absolutná RARYTA?
23:17:31
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> isti: Favorit má stejná pouzdra startéru, jako poslední zadomotorové škodovky a Feldí startér má kuličková ložiska...
22:56:33
05.01.2023
05.01.2023
isti
-> Bukaj: Vlastne ak to má približné rozmery ako púzdro do štartera tak ku zvyslákom je to určite malé.
Čo tak zadná časť favo štartera?
Čo tak zadná časť favo štartera?
22:39:50
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> saskyn2: Tak, tak, litr měl bronz s mazací drážkou. A tohle je tenké a malé, mám dojem, že je to z nějakého startéru, ale netuším, z jakého...
22:34:39
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
-> isti 05.01.23 22:01:37: jo já na to čumím na mobilu myslel jsem že to je teflon. Ještě litr měl bez teflonu, ale to nemělo tuhle strukturu vnitřku
22:25:38
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> saskyn2 05.01.23 21:56:44: Do svisláku to není, je to do nějakého elektromotoru, ale teď si vůbec nemůžu vybavit, do jakého...
22:01:37
05.01.2023
05.01.2023
isti
-> saskyn2: Myslíš na 120-ku?Tie mali teflonové vnútro,že si to zajtra pomeriam.
21:56:44
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
-> isti: pouzdra do svislaku
21:38:14
05.01.2023
05.01.2023
isti
Spozná niekto tieto púzdrá?Rozmery sú približne ako u púzdier do štartera.
21:22:56
05.01.2023
05.01.2023
isti
Nikto sa nevyjadrí k tomuto?-> isti 24.07.22 09:41:33:
20:38:55
29.12.2022
29.12.2022
jerrom
-> hans1: diky, to vypadá podobně.
15:46:28
29.12.2022
29.12.2022
hans1
-> jerrom 28.12.22 22:14:25: mohl by to být břit do frézy např :www.naradiprofesional.cz/
208156-stubai-113154-nahra
dni-trojuhelnikovy-brit-pr
o-britove-cepy-630-780-mm
22:14:25
28.12.2022
28.12.2022
jerrom
Netušíte co by to mohlo být? Vyklízeli jsme zásoby v jedné garáži, bylo jich tam asi 20ks. Něco k soustružení? Ale žádnej držák jsme k tomu nenašli.
20:24:42
29.11.2022
29.11.2022
hans1
sháním oběžné kolo čerpadla emulze ,neví někdo rozměry kola favorit (výška/šířka/otvor) děkuji
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115050062-kolo-vodni ho-cerpadla-cina-32894.htm l
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115050062-kolo-vodni ho-cerpadla-cina-32894.htm l
16:11:04
15.11.2022
15.11.2022
Kocvin
Díky pánové. A to mám 350/638 doma, už z toho nějak vypadávám..
22:43:38
14.11.2022
14.11.2022
Skili
-> Kocvin: Jawa 350, úplně stejnej měl kámoš na jeho 350/638.
22:03:13
14.11.2022
14.11.2022
Bukaj
-> Kocvin 14.11.22 15:37:36: Tuším nějaké motorky měly stejný tacho jen s jinou ručkou, než škodovky...
16:00:19
14.11.2022
14.11.2022
darklord
-> David.: podla cisla sa daju najst po internetoch fotky ako napr: www.ebay.de/itm/363841974
430 cize skorej plati co tom napisal. V klude nech -> Kocvin: urobi fotku lemu, aby to bolo jasne ze s nim bolo manipulovane
15:57:53
14.11.2022
14.11.2022
David.
15:43:57
14.11.2022
14.11.2022
darklord
-> Kocvin: uz len podla toho ako vypada lem krycieho kruzku by som tipoval na homodomo upravu.
15:37:36
14.11.2022
14.11.2022
Kocvin
Nevíte z čeho to je, s takovou tlustou ručičkou ?
14:09:16
07.11.2022
07.11.2022
Sita
14:04:44
07.11.2022
07.11.2022
Sita
-> palinator: to mi nic nerika (negooglil jsem), ale ok. Zajima me teda jestli to mam vyhodit, nabidnout dal, nebo na co by se to dalo doma vyuzit? :D Ten motor chci dat do traktora misto aktualniho 5701, takze tam prijde alternator.
14:02:31
07.11.2022
07.11.2022
palinator
-> Sita:
Klidně to může bejt tachodynamo pro nějakou regulaci...
Klidně to může bejt tachodynamo pro nějakou regulaci...
13:46:09
07.11.2022
07.11.2022
Sita
-> darklord: Ja si myslim, ze to dynamo neni. Melo by to byt ze stroje AM-369. Ten motor je na michaci nastavbe a podle me to svuj akumulator ani dobijeni nemelo. Podle me je to nejaky cidlo otacek, protoze v ty dobe jeste zetor elektronicky otackomery nemel. Ale jistej si nejsem, proto jsem to nadhodil. Kdyztak pak dam lepsi fotky az to vic rozeberu a ocistim,...
www.valka.cz/CZK-AM-369-a utodomichavac-betonu-T-815 -t141576
www.valka.cz/CZK-AM-369-a utodomichavac-betonu-T-815 -t141576
11:08:19
07.11.2022
07.11.2022
darklord
-> Sita: tak ak je to miesto alternatoru, tak asi dynamo?
11:04:14
07.11.2022
07.11.2022
Sita
Nevíte k cemu slouží tohle? Je to na motoru Zetor 6901, motor demontovany údajně z domichavace betonu… je to misto alternatoru na remeni klika-pumpa. Vedou z toho nějaký vodiče…
09:10:14
06.11.2022
06.11.2022
Bukaj
-> stepan: Tak to jsem nevěděl - ve Fabii jsem se nikdy nevrtal a předpokládal jsem, že to bude stejné, jako u Fel (se záslepkou)...
-> COL: Na prsou bylo od 1000MB do Fe MPi několik změn - první výrazné změny byly ve výšce (hloubce) kol olejového čerpadla ještě u 1000MB a dále zavedení gufera namísto labyrintu na řemenici klikovky. Kola olejového čerpadla pak zůstala rozměrově stejná až do Favorita, jen ke konci 80. let došlo ke změně mazání kol (a s tím související úpravy prsou). Nejsem si jist, jestli u Feldy nedošlo ještě k jednomu zvýšení kol olejového čerpadla, ale obecně bych si dovolil tvrdit, že prsa v kompletu s olejovým čerpadlem a guferem jsou záměnná od konce výroby 1000MB až po Fel MPi.
-> COL: Na prsou bylo od 1000MB do Fe MPi několik změn - první výrazné změny byly ve výšce (hloubce) kol olejového čerpadla ještě u 1000MB a dále zavedení gufera namísto labyrintu na řemenici klikovky. Kola olejového čerpadla pak zůstala rozměrově stejná až do Favorita, jen ke konci 80. let došlo ke změně mazání kol (a s tím související úpravy prsou). Nejsem si jist, jestli u Feldy nedošlo ještě k jednomu zvýšení kol olejového čerpadla, ale obecně bych si dovolil tvrdit, že prsa v kompletu s olejovým čerpadlem a guferem jsou záměnná od konce výroby 1000MB až po Fel MPi.
23:50:16
05.11.2022
05.11.2022
COL
-> Bukaj: Zajímalo mne to z toho důvodu, že mám nový jak 742.136, tak fe mpi a zajímalo mne, co mne u těchto bloků a různých prsou může čekat...
18:56:45
05.11.2022
05.11.2022
stepan
-> Bukaj: Fabie má prsa úplně jiný, bez díry na rozdělovač a jiný čerpadlo. Felicie asi až do konce výroby stejný.
18:28:24
05.11.2022
05.11.2022
Bukaj
-> COL: Tohle byly motory ve výprodeji (vyklízení skladových zásob v MB), ne běžná MOC. A také mi pán vyprávěl o dvou kamionech nastrojených šikmých vlečkových ramen, které prodávali za 800 Kč kus. Asi po půl roce vzal zbytek (cca 1,5 kamionu) jeden tuzemský výrobce přívěsných vozíků. Ale nepodařilo se mi dopátrat, na jaký typ brzděného přívěsu ta ramena (respektive možná jen části ramen s ložisky, nábojem a bubnem) to bylo použito...
Jinak se záměnností prs je to jak jsem psal - s příslušným guferem lze použít do 105-130 prsa Fa/Fel. Nevím, jestli později ještě byla změna olejového čerpadla (např. u Fabie nebo Fel. poface), ale z Favorita mám třeba prsa na 130L
Jinak se záměnností prs je to jak jsem psal - s příslušným guferem lze použít do 105-130 prsa Fa/Fel. Nevím, jestli později ještě byla změna olejového čerpadla (např. u Fabie nebo Fel. poface), ale z Favorita mám třeba prsa na 130L
17:06:43
05.11.2022
05.11.2022
COL
-> Bukaj: Moje bloky byly ND, protože nemají číslo ani typ. Z té doby si ty motory z mototechen pamatuji, ale v cenovce bylo o nulu víc.
Ok, a jak je se zamenosti prs s ohledem na novější motory fa/fe?
Ok, a jak je se zamenosti prs s ohledem na novější motory fa/fe?
15:18:04
05.11.2022
05.11.2022
Bukaj
-> COL: Bloky 742.135/6 se snad ani nikdy později nevyráběly - nebyla po nich dobově poptávka (z vyprávění prodejce v jedné velké Mototechny mám info, že kolem roku 2002 rozebírali kompletní funglnové motory 742.136 na díly, protože je vcelku nikdo nechtěl ani ve výprodeji za 6000 Kč a měli jich tam na skladě kamion z Boleslavi - většina jich prý skončila ve šrotu... :-/).
Nové bloky 742 s tryskaným povrchem jsem zaznamenal jen 105/120 z roku 1997.
Jinak prsa jsou záměnná 105/120/30/135/136, jen novější bloky (od 136) měly jiné gufero na řemenici, takže je podmínka použití správného gufera.
Nové bloky 742 s tryskaným povrchem jsem zaznamenal jen 105/120 z roku 1997.
Jinak prsa jsou záměnná 105/120/30/135/136, jen novější bloky (od 136) měly jiné gufero na řemenici, takže je podmínka použití správného gufera.
12:22:10
05.11.2022
05.11.2022
COL
-> Bukaj: Aha dík. Mám blok 742.136, ale trysknaej není, asi tedy starší díl. Jinak, jak je to se zamenosti prsou 742 a dál směrem k novějším?
11:46:15
05.11.2022
05.11.2022
Bukaj
-> COL: Tryskaný povrch z výroby měly odlitky bloků motorů, převodovek a dalších Al dílů odFelicií dále, (možná už i poslední favority 94, ale tím si jist nejsem), stejně tak odlitky, vyráběné jako náhradní díly pro starší vozy - například bloky motorů 105/120, vyráběné v druhé polovině 90. let...