skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> stepan: Mrknu, jestli tam ještě jedna nezbyla - mám dojem, že možná i jo...
-> Bukaj: To jsem u tebe neviděl.
A domek termostatu mám sám taky převařenej.

-> stepan 10.02.21 10:15:49: Za 1500 jsem vloni na Pohofestu nabízel repasovanou pumpu a za 1000 Kč nové těleso. Kdybych tuhle pumpu neměl ve všech svých pojízdných škodovkách, tak bych pustil i ty 3, co mám v rezervě...
Ale ještě vloni jsem viděl v krámě jedno tohle těleso za 750 (tři roky před tím jich tam měli 10 ks po dvou stovkách)
Případně bych vyměnil jedno těleso vodní pumpy 742.135/6 za domek termostatu na totéž vozidlo

Ale ještě vloni jsem viděl v krámě jedno tohle těleso za 750 (tři roky před tím jich tam měli 10 ks po dvou stovkách)

Případně bych vyměnil jedno těleso vodní pumpy 742.135/6 za domek termostatu na totéž vozidlo

-> darklord: Aktuálně ne, ale když už budu v tom vyrábění, tak do 2000 bych se vejít měl. 

-> stepan: vies o nejakej za 2000? To v klude dam :)
-> Bukaj: tak pokial vies o zbytocnych pumpach na 8k, v klude vymenim za tela bez natrubku (ak som to uz nenahadzal do srotu). Aspon jedna do rezervy by sa hodila.
-> Bukaj: Je prakticky nesehnatelná, a když, tak 2000 za ní odmítám dát.
-> stepan: To je takový problém sehnat originál s nátrubkem? Svého času se toho všude po krámech válelo - jeden čas dokonce byl nedostatek klasických těles (nevím, jestli ve výrobě nestíhali, nebo co) a v krámech byla k dostání nová tělesa s uříznutou a zavařenou trubkou...

-> Bukaj: Díky, chci právě nechat zavařit do normální trubičku a udělat z ní tak 135/136.
-> stepan:
Odlitky byly všehovšudy tři druhy:
1) klasika od 1000 MB po 130L - pro použití s AL podložkou (ta byla jiná pro MB/kilo a pro 105/120/130).
2) těleso pro 742.135/6 - stejné, jako předchozí typ, jen navíc s nátrubkem na připojení hadice výhřevu sání
3) těleso bezpodložkové (v kuse s podložkou) - modernizované těleso, používané v posledních dvou letech výroby škodovek s motorem vzadu - jako celek zaměnitelné pouze pro MII (s vysokými lopatkami oběžného kola)
Odlitky byly všehovšudy tři druhy:
1) klasika od 1000 MB po 130L - pro použití s AL podložkou (ta byla jiná pro MB/kilo a pro 105/120/130).
2) těleso pro 742.135/6 - stejné, jako předchozí typ, jen navíc s nátrubkem na připojení hadice výhřevu sání
3) těleso bezpodložkové (v kuse s podložkou) - modernizované těleso, používané v posledních dvou letech výroby škodovek s motorem vzadu - jako celek zaměnitelné pouze pro MII (s vysokými lopatkami oběžného kola)
Rychlý dotaz, tělo vodní pumpy (alu odlitek) je stejný pro malou i velkou vrtulku? Mám jich doma několik, jsou na nich různý čísla, ale rozdíl jsem nenašel.
-> isti: Šedá byla většinou starší, ale záleží, odkud se na to díváš
Třeba rozlišení náhonu tachometru u 742 - šedý je pro 4Q a černý pro 5Q...
ALE - předtím byl černý pro Škodu 100/110...
...a různé odstíny šedé pro 1000MB, dále pro 1203 a všechny možné jiné povozy, které se ovšem většinou daly poznat dle jiného zakončení a výrazně odlišné délky...
S brzdovými lanovody a bowdeny plynu, sytiče a ovládání topení u MB/100 to je dost podobné...
...chaos do toho vnáší ještě druhovýroba, která je většinou s černým oplastováním bez ohledu na typ...

Třeba rozlišení náhonu tachometru u 742 - šedý je pro 4Q a černý pro 5Q...
ALE - předtím byl černý pro Škodu 100/110...
...a různé odstíny šedé pro 1000MB, dále pro 1203 a všechny možné jiné povozy, které se ovšem většinou daly poznat dle jiného zakončení a výrazně odlišné délky...
S brzdovými lanovody a bowdeny plynu, sytiče a ovládání topení u MB/100 to je dost podobné...
...chaos do toho vnáší ještě druhovýroba, která je většinou s černým oplastováním bez ohledu na typ...
-> Bukaj: Hovoríš že čierná je staršia?Pri rozoberaní škodoviek som skôr natrafil na šedé lanká.
Ja si myslím že toto je na starý typ ale nie som si istý.Ale je to jedno lebo ten ktorý mi volal sám nevie akú má nápravu a hovoril že on s tým poradí
Ja si myslím že toto je na starý typ ale nie som si istý.Ale je to jedno lebo ten ktorý mi volal sám nevie akú má nápravu a hovoril že on s tým poradí

-> isti: Sice do Fa nedělám, ale měl bych tip na zvážení: dřívější modely měly většinou rozdílné typy lanovodů odlišené jinou barvou oplastování bowdenu (černá se střídala se šedou)

Brzdové lanká favorit,vie niekto povedať podla čoho rozpoznám starý/nový typ?V čom je rozdiel?Dá sa to zameniť?
-> Skili: Od "kolikvámmámdátabyst
esitovzal?" do pár stovek. Není to nic extra vzácného ani poptávka není velká. Leda, kdyby to bylo funglnové, to by mohlo být klidně "za dvojku"...

-> Skili: Nevyčíslitelnou.. vždyť laminátový se dávaly i do 110R..

Jakou má tohle dneska cenu? Dělal jsem pořádek u bráchu na půdě (dřív jsem tam měl nějaké díly) a našel jsem tam ještě pár věcí na MB
-> darklord: Troska a spol. mají tříhřídelovou převodovku, to je úplně jiný.
-> Bukaj: Si říkám, že jen mate ta fotka.

-> Bukaj: Si říkám, že jen mate ta fotka.
-> darklord: 1203 má úplně jinou skříň a hnací hřídel není ani náznakem podobný tomu ze zadomotorových škodovek...
-> James1991: sak a nemoze to byt z nejakeho sraca ala troska?
-> Eidy 21.01.21 20:40:24: Ani tak by to nebylo k použití - ten druhý konec se zdá být užší, než má být. Takže buď je to hřídel na nějaký prototyp čehosi (škodovka s automatem?
), nebo opravdu zmetek. Ale nechápu, jak se to mohlo stát - že by jim spadla čtyřkvaltová hřídel z linky na vedlejší linku, kde zrovna dělali drážkování na pětikvaltové hřídele...?


-> James1991: Ja na to nie som odborník ale asi ano.
-> Eidy: Zachraňovať 4q stromček?Podla mňa zbytočná práca.
-> Eidy: Zachraňovať 4q stromček?Podla mňa zbytočná práca.
-> James1991: Pokud nemáš nikoho, kdo by ti zadarmo nebo za pár peněz upravil drážkování, tak z toho sundej trojkový a čtyřkový kolo a zahoď to. Nebo je ještě možnost nechat navařit správný konec z olítaný hřídele.
-> isti:
Je to kolegy a má snad jen tenhle kousek. Takže ta hřídel s hrubým drážkováním a závitem je zmetek?
Je to kolegy a má snad jen tenhle kousek. Takže ta hřídel s hrubým drážkováním a závitem je zmetek?
-> James1991: Máš z toho zmetku celú bedňu či len jednu?
-> James1991 21.01.21 18:34:29: jak říká Bukaj, tak nemá závit vůbec co dělat. Vyfoť to celé, ať jsou vidět oba konce. Ale pokud nemáš dobrého kámoše s frézkou, aby to předělal, tak je to k ničemu.
-> James1991 21.01.21 18:34:29: To vpravo mi přijde jako zmetek - jako kdyby udělali tisícihran pro pětkové kolečko na druhé straně, než má být
Jak to vypadá na druhém konci?
-> isti 21.01.21 19:02:02: To s tím závitem/bez závitu je novější a starší provedení. Starší převodovky s kuličkovým ložiskem nepotřebovaly mít na hnacím hřídeli závit, neboť u kuličkového ložiska netřeba vymezovat vůli - na rozdíl od novějších skříní s kuželíkovými ložisky

-> isti 21.01.21 19:02:02: To s tím závitem/bez závitu je novější a starší provedení. Starší převodovky s kuličkovým ložiskem nepotřebovaly mít na hnacím hřídeli závit, neboť u kuličkového ložiska netřeba vymezovat vůli - na rozdíl od novějších skříní s kuželíkovými ložisky

-> James1991:
Ja mám zas také na ktorých je/nie je závit na druhom konci a netuším prečo.


Ahoj, netusite jaký je rozdíl mezi těmito 4Q hřídelemi převodovky, resp.kam se montovaly ty s hrubým a jemným drážkováním? Děkuji
-> bouchy: madlo ze šuplíku..
-> Bukaj 08.01.21 20:48:55: trochu jo, co jsem ted daval do octy, tak sedak a operak dohromady neco pres 4A, takze cca 50W a hreje to slusne.
-> stepan: Prachovka je třeba ze zetoru na spojkový válec
-> stepan: ty 2 krátké mi přijde k hydraulice ale takto z fotky těžko říct
-> stepan: Ta nejdelší hydraulická hadice je univerzál k mazacím lisům (MOA-1, 2, 3 atd). To ostatní netuším...
-> isti: Díky, tak jí pošlu do světa
-> Negr: Máš to tam napsané - ATD (automobilová topná dečka)
Ale jestli je to pro rozmrazení řidiče či něčeho jiného, netuším. Nicméně pochybuji o účinnosti - těch 18W jmenovitého příkonu toho asi moc nezahřeje

Ale jestli je to pro rozmrazení řidiče či něčeho jiného, netuším. Nicméně pochybuji o účinnosti - těch 18W jmenovitého příkonu toho asi moc nezahřeje

Vyhřívací dečka?
-> Bukaj: Ten rozvaděč je u těch náklaďáku třeba na sklápění a ten brzdový klíč, může být na nějakém náklaďáku, nebo také vlek, co ma bubnové brzdy - vzduchové
-> Bukaj 05.01.21 11:36:27: Takhle podobně vypadá zdvihátko ventilu u zetorů, jen na zetorech není ta drážka s dírou- mazacim kanalem uprostřed
-> radekra 05.01.21 16:36:12: Díky
A brzdový klíč na co? Minimálně Tatrovka (podle barvy vojenská), ne?
-> radekra 05.01.21 16:38:48: Bohužel, jen toto - je vidět, že je to duté:

A brzdový klíč na co? Minimálně Tatrovka (podle barvy vojenská), ne?
-> radekra 05.01.21 16:38:48: Bohužel, jen toto - je vidět, že je to duté: