skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
2306 po cca 40tkm
22:06:03
20.12.2019
20.12.2019
COL
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.12.19 21:39:35: Já výklopné 2RS ložisko v ruce neměl, takže netuším, jak tam ty kryty drží. Pokud nebude nějaká snadná cesta, jak to rozdělat, aniž se to poškodí, tak bych to nechal. Benefit je větší ochrana proti bordelu z venku, potenciální riziko je neznámá náplň. Asi bych zkusil věřit, že je tam dost něčeho, co vydrží teplotu.
21:39:35
20.12.2019
20.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 20.12.19 20:28:34: Mrkni díky.
Myslíš, že jsem měl raději dát otevřené? Zviklal mě minno a teď nevím zda to otvírat, vymejvat a nebo spoléhat na namazání od SKF. Jsou balená, takže budou čistá (myšleno, že se tam nedostal bordel).
Myslíš, že jsem měl raději dát otevřené? Zviklal mě minno a teď nevím zda to otvírat, vymejvat a nebo spoléhat na namazání od SKF. Jsou balená, takže budou čistá (myšleno, že se tam nedostal bordel).
20:28:34
20.12.2019
20.12.2019
COL
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.12.19 19:42:04: Ne, bral jsem obyčejný. Takže jsem tuto otázku neřešil. Částečně to byl záměr, protože se mi nedařilo zjistit, čím jsou namazána a nemusel jsem řešit vymývání tuku. Ta stávající jsem mazal LGWA 2 od SKF. Odkud jsou ta nová zjistím, až se k nim dostanu, teď je u sebe nemám. U mne doposud fungovaly dobře, ale byly přímo ze Švédska (ty 2306) a z Francie (ty 6205). Teď si jen vybavuji, že mne původ nových překvapil, ale Malajsii potvrdit v tuto chvíli nemohu.
19:42:04
19.12.2019
19.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 18.12.19 23:23:17: ještě dotaz, bral jsi tyhle zapouzdřený? Věříš té náplni od nich a nebo jsi přidával?
17:21:15
19.12.2019
19.12.2019
suri
-> minno: litens je ok a nemá dokopy s skf nič
17:02:29
19.12.2019
19.12.2019
minno
-> MVM: Hm, keď tak na to pozerám, tak je tam fakt prachovka ako na bežnom ložisku. Ma nenapadlo sa do toho pozrieť keď som to tam dával. Bežné ložiská kontrolujem/primazávam. Zas ponaučenie do budúcnosti.
(napinák ozubeného remeňa).
Inak pozerám, že to je značka Litens a bola to SKF sada...
(napinák ozubeného remeňa).
Inak pozerám, že to je značka Litens a bola to SKF sada...
16:44:09
19.12.2019
19.12.2019
MVM
-> minno 19.12.19 13:43:49: Napínací kladka drazkovanyho řemene je furt jen zakrytý ložisko s nalisovanou řemenici z plechu. Tudíž jim nevěřím v té trvanlivé náplni, a ještě jestli se nešetří na množství..
14:59:28
19.12.2019
19.12.2019
suri
-> minno: treba pozrieť napínák plochého remeňa , alternátor aj iné veci ... netvrdím nič ... často je to zlepenec tie sady ... niektoré kladky gates , litens atď ...
13:43:49
19.12.2019
19.12.2019
minno
-> suri: SKF som dával sadu rozvodu na Punto a je fakt, že čosi tam v motore krátko po výmene začalo hrkotať, ale je to na rovnakej úrovni už 1,5 roku, tak to zatiaľ neriešim. Myslíš, že by SKF napínacia kladka mohla tak rýchlo odísť?
12:50:39
19.12.2019
19.12.2019
suri
-> minno: ja značku SKF nemôžem ani vidieť , ale je pravda že s auto ložiskami som problém asi nikdy nemal
čo sa týka rozvodov , vodných púmp , poloosí a iného sortimentu tak tam je to žalostné... a nie neboli to fejky
čo sa týka rozvodov , vodných púmp , poloosí a iného sortimentu tak tam je to žalostné... a nie neboli to fejky
12:15:43
19.12.2019
19.12.2019
minno
-> kraska98 19.12.19 11:12:16: By ma veľmi zaujímalo, podľa čoho to takto presvedčivo hodnotíš :) Ty si tie ložiská SKF/INA meral, porovnával tvrdosť/vôľu/kvalitu, porovnával to isté ložisko v tom istom stroji pri rovnakom zaťažení, alebo z čoho vychádzaš? :-)
Ja by som problém videl hlavne v tých fejkoch. Človek si dnes nie je istý ničím čo drží v ruke, fejky od originálu častokrát nepozná ani výrobca. A fejkov je všade mraky a netýka sa to len SKF.
Minule som sa na to pýtal v ložiskovej predajni (predajca SKF), či majú nejaké skúsenosti s fejkami. Najskôr sa ten obchodník tváril, akoby také slovo ešte ani nikdy nepočul a potom povedal, že oni berú ložiská priamo od SKF, tak u nich problém nie je, no vo vedľajšej dedine že jeden týpek predáva falzifikáty.
Podľa mňa sa fejky ľahko dostanú aj k autorizovaným predajcom. Každý chce ľahko prísť k peniazom. Takže zas len neistota.
Rovnako sa ku mne dostali fejky NGK sviečky, ktoré moc dobre nefungovali.
Ja by som problém videl hlavne v tých fejkoch. Človek si dnes nie je istý ničím čo drží v ruke, fejky od originálu častokrát nepozná ani výrobca. A fejkov je všade mraky a netýka sa to len SKF.
Minule som sa na to pýtal v ložiskovej predajni (predajca SKF), či majú nejaké skúsenosti s fejkami. Najskôr sa ten obchodník tváril, akoby také slovo ešte ani nikdy nepočul a potom povedal, že oni berú ložiská priamo od SKF, tak u nich problém nie je, no vo vedľajšej dedine že jeden týpek predáva falzifikáty.
Podľa mňa sa fejky ľahko dostanú aj k autorizovaným predajcom. Každý chce ľahko prísť k peniazom. Takže zas len neistota.
Rovnako sa ku mne dostali fejky NGK sviečky, ktoré moc dobre nefungovali.
11:48:03
19.12.2019
19.12.2019
kraska98
-> Kocvin: Dělá, akorát tady v ČR asi nejsou moc rozšířené. A lidi, kteří potřebují ložisko pro nějaké větší zatížení převážně volí právě radši INU než SKF.
11:40:32
19.12.2019
19.12.2019
MVM
-> Tuner#2: Oficiální distribuce dokáže poznat i padělek.
Co se týká toho kde to ložisko vydrží nebo nevydrží - to je taky dáno tím konstruktérem danyho stroje. Buď to navrhnul tak,že ty ložiska jsou namáhány nějak a přežijí to na věky. A nebo jsou zatíženy na max a brzy odejdou.. V dnešní době je potřeba to druhý..
Co se týká toho kde to ložisko vydrží nebo nevydrží - to je taky dáno tím konstruktérem danyho stroje. Buď to navrhnul tak,že ty ložiska jsou namáhány nějak a přežijí to na věky. A nebo jsou zatíženy na max a brzy odejdou.. V dnešní době je potřeba to druhý..
11:39:47
19.12.2019
19.12.2019
dragon_cb_cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.12.19 11:35:25: Ono se to bohužel občas dostane i do hodně zaběhnutých distribucí a kolikrát jsou proti tomu bezmocní i prodejci, co mají pravidelná školení přímo do těch výrobců. Vynalézavost těch zmrdů bohužel nezná mezí
11:35:25
19.12.2019
19.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 19.12.19 10:49:09: Tak, tak, fejkových SKF hlavně na Ostravsku tady už bylo několik vln. Tohle je ze zaběhlé kamenné prodejny, navíc přes známého.
11:34:22
19.12.2019
19.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 18.12.19 23:54:10: Tátovi na fréze co točí myslím 11000 ot. bylo jediné SKF co vydrželo víc jak půl roku a bylo tam vždy dlouhodobě. Vše ostatní se rozpadlo a jak říkám v nápravě je mám i teď a absolutně bez problému.
11:23:52
19.12.2019
19.12.2019
Kocvin
-> kraska98: INA dělá ložiska ? Co se týče výrobků, je to taky takový průměr.. Stejný koncern jako LUK nebo Ruville..
Třeba v rozvodových sadách INA jsou většinou ložiska NTN..
-> MVM: Je mě to jasné.. U každé značky se najde řada odpůrců i příznivců a někdy třeba i z objektivních a podložených příčin..
Já je taky používám, ale většinou v místech kde nejsou moc zatížené, nebo tam, kde je jejich výměna snadná..
Třeba v rozvodových sadách INA jsou většinou ložiska NTN..
-> MVM: Je mě to jasné.. U každé značky se najde řada odpůrců i příznivců a někdy třeba i z objektivních a podložených příčin..
Já je taky používám, ale většinou v místech kde nejsou moc zatížené, nebo tam, kde je jejich výměna snadná..
11:12:16
19.12.2019
19.12.2019
kraska98
Tak ono se taky SKF často berou jako nějaká špička v oblasti ložisek. Přitom je to dá se říct takový osvědčený průměr. Jsou daleko lepší ložiska jako například INA. SKF těží z toho, že mají rozsáhlou síť poboček, servisů a celkově umí ten marketing. Samozřejmě do auta jako škodovka jsou SKF naprosto dostačující, ale častěji se u nich můžou objevit takové příhody, jako popisuje Kocvin.
10:49:09
19.12.2019
19.12.2019
MVM
-> Kocvin: S ložisky je to obecně stejně těžký jako se vším, třeba stejně jako se nadává na Castrol. SKF je v bledě modrým. Vždycky závisí na distribuci a důvěryhodným zastoupení, prodejci. Potom na podmínkách provozu těch ložisek, kvalitě mazání.. Já SKF věřím, stejně jako Castrol který jsem celou závodní kariéru používali v 600PS Porsche veškeré náplně...
Dobře vím že jsou i negativa a taky podložený,taky jsem to viděl na vlastní oči, a jsou to dva úhly pohledu.
Dobře vím že jsou i negativa a taky podložený,taky jsem to viděl na vlastní oči, a jsou to dva úhly pohledu.
23:54:10
18.12.2019
18.12.2019
Kocvin
-> Tuner#2: Ložiska Koyo v převodovce Aixam, byla po deseti letech v provozu tišší a měla menší vůli, než nové SKF vybalené z krabičky.. Takže jsem je radši hodil zpátky do regálu a do převodovky vrátil ty původní..
Podobně negativní poznatky, ale tentokrát vůči jiným novým kusům, od jiných výrobců, mi sděloval i kolega, který generálkuje alternátory..
Podobně negativní poznatky, ale tentokrát vůči jiným novým kusům, od jiných výrobců, mi sděloval i kolega, který generálkuje alternátory..
23:41:22
18.12.2019
18.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 18.12.19 23:37:58: Důvod? Mám je na nápravě teď a není problém, měním jen kvůli hřídelů od Kalmara preventivně.
23:37:58
18.12.2019
18.12.2019
Kocvin
SKF už mi nesmí do dílny...
23:36:25
18.12.2019
18.12.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 18.12.19 23:23:17: Super, mrkni pro zajímavost
23:23:17
18.12.2019
18.12.2019
COL
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.12.19 17:01:13: Zrovna tenhle nakup jsem delal pred nedavnem :). Schvalne se kouknu, kdyz nezapomenu, odkud jsou ta moje 2306.
10:01:20
02.12.2019
02.12.2019
k.jarek
-> Borderer: Soucítím s tebou Já mám už rozhozeno, takže já musím chtě nechtě.
Pokud to pak nedělalo žádný větší bordel, tož snad to bude v cajku To je ono. Bojuj s mocí! Ne, snad ti to nakonec schválí...
Pokud to pak nedělalo žádný větší bordel, tož snad to bude v cajku To je ono. Bojuj s mocí! Ne, snad ti to nakonec schválí...
07:54:01
02.12.2019
02.12.2019
Borderer
-> k.jarek: Škodovka sloužila jako denní vůz, takže nebyl čas to rozdělávat a teďka v tý zimě už se mi do toho zase úplně nechce. Jen jsem zkouknul kola co byly vidět v převodovce pod spojkovým válečkem, pomalu to protočil, jestli něco někde nedrhne a jezdil dál. Ale zaměstnavatel mi nedovolí převýst dovolenou nad rámec, takže sem se kousnul, prostě si ji vyberu a snad to klapne.
09:00:28
30.11.2019
30.11.2019
Bukaj
-> Tom Troll: Tak na benzín za studena bez sytiče nemůžeš čekat, že se to nechá vytočit, když většina akcelerační pumpičkou vstříknutého paliva zůstane na stěně sání...
Teď v teplotách lehce nad nulou mi to na benzín bez sytiče funguje až tak od 65°C teploty chladicí kapaliny a ani to není jistota, naopak na LPG, které nemůže ulpívat na stěnách sacího potrubí to funguje i bez sytiče parádně, jen do zahřátí to neudrží volnoběh...
Teď v teplotách lehce nad nulou mi to na benzín bez sytiče funguje až tak od 65°C teploty chladicí kapaliny a ani to není jistota, naopak na LPG, které nemůže ulpívat na stěnách sacího potrubí to funguje i bez sytiče parádně, jen do zahřátí to neudrží volnoběh...
16:26:00
29.11.2019
29.11.2019
MVM
-> Tom Troll 29.11.19 16:11:35: Vliv na to má dneska kvalita benzínu, stačí aby byl nižší tak par a hned se změní odpařování a směšování směsi benzínu a vzduchu v sacím potrubí. Motor řízený jednotkou a se vstřikováním se stimto snadněji vyrovná ..
16:11:35
29.11.2019
29.11.2019
Tom Troll
-> Bukaj 29.11.19 08:12:34: S tim chcípánim je to divný, když je to ve studený chcípací náladě, tak to jedna dělá i s vypnutym sytičem s drženim běhu pod plynem, ale když člověk toho plynu přidá víc a snaží se to protočit př. nad 3k tak se to začne dusit, vynechávat zápaly a přez 3k to nikdy nepřeleze, z nějakýho důvodu je to extrémě chudý... Nejdivnější je že se zahřátim tohle naproso zmizí, volnoběh jak v novejch škodovkách ve starejch filmech a žádný problémy s odezvou plynu, průběhem otáček a tak...
Napadlo mě že by mohlo přisávat těsnění pod svodama, který se po lehkym prohřátí roztáhne a netěsnost zatěsní, ale nevim. Hořejšek AC pumpy s membránou a ventilama v létě novej, s dodávkou benzínu to nebude...
Napadlo mě že by mohlo přisávat těsnění pod svodama, který se po lehkym prohřátí roztáhne a netěsnost zatěsní, ale nevim. Hořejšek AC pumpy s membránou a ventilama v létě novej, s dodávkou benzínu to nebude...
10:12:31
29.11.2019
29.11.2019
k.jarek
-> Borderer: Jak to vlastně dopadlo s tím zadním kolem? Zjistil si, kde byl problém?
10:04:35
29.11.2019
29.11.2019
Borderer
-> Bukaj: Tak to máš úplně stejný jako já s tou mojí. Když to dojelo do Bosny a do Švédska, tak to tak strašný bejt nemůže.
08:58:02
29.11.2019
29.11.2019
Bukaj
-> Borderer: Už to jezdí od jara, ale nemám z toho dobrý pocit - nějak mi v té chvíli (únavou, stresem) úplně vypadlo, že obal, do kterého po očistě skládám převody není ten obal, ze kterého jsem ty převody vyndal - a zachoval jsem původní vymezení vůle stálého převodu, jen jsem vymezil vůle ložisek diferáku (která jsem měnil)...
...za týden jsem v kůlně zakopl o obal převodovky s ulomeným jedním okem a tehdy mi došlo, že jsem kvůli tomu ulomenému oku ten původní obal převodovky měnil za jiný...
Zatím to jezdí, stálý převod je trošku hlučnější, než u původní převodovky, ale nebyl čas ani nálada to řešit a když to přežilo i letní dovolenou (dvakrát cesta do Chorvatska a zpět) a pracovní zápřah, tak to asi tak zlé nebude. Ale i tak mám trochu stažené půlky, když nemám další převodovku v záloze...
...za týden jsem v kůlně zakopl o obal převodovky s ulomeným jedním okem a tehdy mi došlo, že jsem kvůli tomu ulomenému oku ten původní obal převodovky měnil za jiný...
Zatím to jezdí, stálý převod je trošku hlučnější, než u původní převodovky, ale nebyl čas ani nálada to řešit a když to přežilo i letní dovolenou (dvakrát cesta do Chorvatska a zpět) a pracovní zápřah, tak to asi tak zlé nebude. Ale i tak mám trochu stažené půlky, když nemám další převodovku v záloze...
08:26:56
29.11.2019
29.11.2019
Borderer
-> Bukaj: No, když to vydrželo týden jezdit, nebylo to zase tak moc důležitý. Pokud to teda neřadilo třeba jenom 3 - 4 rychlosti.
08:16:09
29.11.2019
29.11.2019
Bukaj
-> Borderer: Tak to dopadá, když něco dělám ve spěchu a v polospánku - jako převodovka, kterou mám aktuálně ve 130LPG - na jaře v plné zahradnické sezóně jsem jí za dva večery (nebo spíš noci) složil a úplně jsem v tom polospánku zapomněl na jeden dost podstatný fakt, který jsem si uvědomil, až když převodovka byla týden v autě...
08:12:34
29.11.2019
29.11.2019
Bukaj
...a ke chcípání za studena asi toliko:
Motor osazený SEDR či EDSR by po ručním načerpání benzínu do plovákovky měl na sytič naskočit a nechcípnout (maximálně trochu poklesnou či zakolísají otáčky poté, co motor při startu vycucne první dávku z komůrky sytiče, při nižší hladině může po startu jednou skapat, když ta první dávka není dostatečná).
Jedno chcípnutí po studeném startu je vlastnost karburátorů BS s termosytičem - tam se mi nikdy nepovedlo odladit to tak, aby nastartoval a udržel se v chodu napoprvé, ale po druhém pokusu už spolehlivě běží.
Pokud se motor neudrží v chodu ani po druhém pokusu o start, je někde něco špatně bez ohledu na typ použitého Jikovu
Motor osazený SEDR či EDSR by po ručním načerpání benzínu do plovákovky měl na sytič naskočit a nechcípnout (maximálně trochu poklesnou či zakolísají otáčky poté, co motor při startu vycucne první dávku z komůrky sytiče, při nižší hladině může po startu jednou skapat, když ta první dávka není dostatečná).
Jedno chcípnutí po studeném startu je vlastnost karburátorů BS s termosytičem - tam se mi nikdy nepovedlo odladit to tak, aby nastartoval a udržel se v chodu napoprvé, ale po druhém pokusu už spolehlivě běží.
Pokud se motor neudrží v chodu ani po druhém pokusu o start, je někde něco špatně bez ohledu na typ použitého Jikovu
08:03:37
29.11.2019
29.11.2019
Borderer
-> Bukaj: Ale pak se převodovka vymezí a začne kvílet, protože kola a ložiska si sednou trochu jinak. Už dva roky se přemlouvám, že ji vyndám, ale zatím se mi to nedaří.
07:59:18
29.11.2019
29.11.2019
Bukaj
-> palinator 28.11.19 09:25:11: Hekra není přebal Mogulu - ten tuk nemá krémovo-mléčnou barvu, ale je zelenomodrý a čirý (jako gelové mýdlo)...
...v pětikvaltech hučí kuželíkové ložisko tehdy, pokud je blbě vymezená vůle. Dost často je tam velká vůle v důsledku povolení matice, nebo taky možná postupného opotřebování soukolí (to je jen má domněnka - často byla nadměrná vůle i s utaženou maticí)...
...v pětikvaltech hučí kuželíkové ložisko tehdy, pokud je blbě vymezená vůle. Dost často je tam velká vůle v důsledku povolení matice, nebo taky možná postupného opotřebování soukolí (to je jen má domněnka - často byla nadměrná vůle i s utaženou maticí)...
18:07:01
28.11.2019
28.11.2019
dragon_cb_cz
-> minno 28.11.19 15:55:26:
-> darklord 28.11.19 16:35:04: No já s tím nejel několik let Ale dřív to bylo v pohodě, po dni i po měsící... nebyl jsem línej pumpovat rukou, takže se tebou popisovaný efekt projevit nemohl
-> darklord 28.11.19 16:35:04: No já s tím nejel několik let Ale dřív to bylo v pohodě, po dni i po měsící... nebyl jsem línej pumpovat rukou, takže se tebou popisovaný efekt projevit nemohl
16:35:04
28.11.2019
28.11.2019
darklord
-> dragon_cb_cz: mne tiez chyta 1.4 so SEDROM na prvu supu, ale kedze startujem tak raz za mesiac najcastejsie, tak beztak minutu motam starterom kym nataha benzin a medzitym zmizne aj pricina skapania ktora sa prejavuje pri dennodennom jazdeni
15:55:26
28.11.2019
28.11.2019
minno
-> dragon_cb_cz: To je tým, že keď sa stretne súhra viacerých anomálií dokopy (tesnosti/netesnosti, stav motora a karburátora atď.), tak zrazu fungujú aj veci, ktoré štandardne nefungujú
Problémom je ale to, že sa na to nedá spoľahnúť a dosiahnuť taký stav "umelo" je nemožné.
Problémom je ale to, že sa na to nedá spoľahnúť a dosiahnuť taký stav "umelo" je nemožné.
15:45:40
28.11.2019
28.11.2019
dragon_cb_cz
-> minno: Jako jo, ale zajímavý je, že některý auta to prostě nedělaj. 136 mi vždycky startovala na první dobrou...
15:42:48
28.11.2019
28.11.2019
minno
1 sa radí menej či viac blbo na všetkých old-škoda prevodovkách.
Dôvod je ten, že pri radení 1 sa súčasne do seba priamo zasúvajú aj 2 z 3 kolies spiatočky. Čiže ak aj je všetko nové (alebo v dobrom stave), synchrón musí prekonávať odpor navyše, čo často nedáva a ak to aj synchrón dá, prebehne to za doprovodu zvuku, akoby to nedal :) Z toho pramení aj fáma, že prevodovky 105-136 jednotku synchronizovanú nemajú, čo je samozrejme blbosť.
Ak sa 1 moc zle radí aj za státia, zrejme sú okúsané zuby spiatočky (+ iné opotrebenia a poruchy), občas býva KO aj púzdro R-kového kolesa.
Chcípanie za studena so SEDRom je vlastnosť, nie chyba Stačí dať normálny karbec (LEKR) a je po probléme.
Dôvod je ten, že pri radení 1 sa súčasne do seba priamo zasúvajú aj 2 z 3 kolies spiatočky. Čiže ak aj je všetko nové (alebo v dobrom stave), synchrón musí prekonávať odpor navyše, čo často nedáva a ak to aj synchrón dá, prebehne to za doprovodu zvuku, akoby to nedal :) Z toho pramení aj fáma, že prevodovky 105-136 jednotku synchronizovanú nemajú, čo je samozrejme blbosť.
Ak sa 1 moc zle radí aj za státia, zrejme sú okúsané zuby spiatočky (+ iné opotrebenia a poruchy), občas býva KO aj púzdro R-kového kolesa.
Chcípanie za studena so SEDRom je vlastnosť, nie chyba Stačí dať normálny karbec (LEKR) a je po probléme.
15:09:59
28.11.2019
28.11.2019
dragon_cb_cz
-> Tom Troll 28.11.19 14:14:48: Tohle mi dělala GLSa taky, start-chcíp, start-chcíp... když byla fakt zima tak snad na 7x Nikdy jsem nepřišel na příčinu... ale ten motor byl v terminální fázi, spotřeba oleje značná...
14:38:51
28.11.2019
28.11.2019
palinator
-> Tom Troll:
Mně stačí roztočit hřídele na neutrál a zkusit to znovu. Někdy je to ale třeba na 3x.
Mně stačí roztočit hřídele na neutrál a zkusit to znovu. Někdy je to ale třeba na 3x.
14:31:01
28.11.2019
28.11.2019
Tom Troll
-> palinator: přesně, musí se při zastavování zasunout dokud se točej hřídele, pak se smí vytáhnout a zase tam zaleze, ale když se zastaví na neutrál tak je dost dobrá možnost že tam nevleze nikdy a musí se to postrčit na dvojku aby se tam dala zasunout s jakkoliv pomalu točícíma se hřídelema.
Když tam nechce, a člověk jí tam stejně silou chce zastrčit, tak nakonec povolí, udělá zvuj jakoby se zasunula, páka se zasune kam má, ale kvalt tam buďto vůbec neni nebo po puštění spojky vyskočí. Když se tam zasune hladce tak nevyskakuje nikdy.
Když tam nechce, a člověk jí tam stejně silou chce zastrčit, tak nakonec povolí, udělá zvuj jakoby se zasunula, páka se zasune kam má, ale kvalt tam buďto vůbec neni nebo po puštění spojky vyskočí. Když se tam zasune hladce tak nevyskakuje nikdy.
14:20:20
28.11.2019
28.11.2019
palinator
-> Tom Troll:
Mně to právě kvílí jak studený, tak teplý, řekl bych i se stejnou intenzitou a rovněž nehraje roli, jestli tam byl původní PP90, 80W nebo teď 75W90.
E: jinak mně jednička řadí blbě taky... při troše štěstí sice synchronizuje, ale blbě se řadí, když se auto nehejbe.
Mně to právě kvílí jak studený, tak teplý, řekl bych i se stejnou intenzitou a rovněž nehraje roli, jestli tam byl původní PP90, 80W nebo teď 75W90.
E: jinak mně jednička řadí blbě taky... při troše štěstí sice synchronizuje, ale blbě se řadí, když se auto nehejbe.
14:14:48
28.11.2019
28.11.2019
Tom Troll
-> palinator: Hele, moje video
Jinak takhle to na prázdno kvílí jenom když je to studený než se zahřeje archivní PP80, co tam piští konkrétně si netroufám hádat (olej tam je a dostatečně). Po zahřátí je to bez zátěže zticha. Během jízdy klasicky zpívá stálej převod.
Ta převodovka je stejně zajmavě vyběhaná, jednička nezná synchron a k tomu má asi ohlou vidličku, je to jeden z nejslabších prvků auta teď.
(Ve videu je posléze silný pískání prokluzujícího řemenu, to je ale dost jiný...)
-> minno: To chcípání mě taky nebaví, už jsem se tu ptal, nikdo neví, dělá to už druhej karbec. Za tepla i za studena jednou dvakr8t po startu, pak je to poslušný dokud motor znova durch nevychladne.
Jinak takhle to na prázdno kvílí jenom když je to studený než se zahřeje archivní PP80, co tam piští konkrétně si netroufám hádat (olej tam je a dostatečně). Po zahřátí je to bez zátěže zticha. Během jízdy klasicky zpívá stálej převod.
Ta převodovka je stejně zajmavě vyběhaná, jednička nezná synchron a k tomu má asi ohlou vidličku, je to jeden z nejslabších prvků auta teď.
(Ve videu je posléze silný pískání prokluzujícího řemenu, to je ale dost jiný...)
-> minno: To chcípání mě taky nebaví, už jsem se tu ptal, nikdo neví, dělá to už druhej karbec. Za tepla i za studena jednou dvakr8t po startu, pak je to poslušný dokud motor znova durch nevychladne.