2306 po cca 40tkm

prohledat
587 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.06.2008 do 07.12.2023, založil/a COL
řadit dle data
21:05:48
07.12.2023
ajok
-> minno 07.12.23 13:16:29: Bukaj to ma krasne zdrave, az neuveritelne na ty km a proste unava nebo vyrobni vada, ja to mel fakt uplne stejne, tak jsem to zavaril a jeste ten rok jsem zjistil, ze to prasklo zas, tak jsem tam udelal poradny housenky a drzi pres 300tis.km

-> Bukaj: jaky to je rok? zlutej rapid 4/1988, treba ma zlutej jeste o 100tis.km vic, nez si myslim...1

Budu na todle muset mrknout i u ostatnich aut, BAZ to pri koupi mel OK, ale ma pravdepodobne pod 40tis.km, cerveny 136 taky - 107tis.km, kamenny 136, 170tis.km ani nevim, je tam tuna tlumexu, LUX nevim, cerna kastle jsem koukal, ze to ma OK - 165tis.km

edit: uz ctu 1986
upraveno 1x, naposled 07.12.2023 21:07:34
18:36:10
07.12.2023
dragon_cb_cz
-> Tom Troll 07.12.23 18:24:44: By mě zajímalo, kdo teda vyrobil mojí 136GL, když kmenový nejspíš ještě byly vožralý a vězně pustil Havel pár dní před tím na amnestii 3
18:24:44
07.12.2023
Tom Troll
-> Bukaj 07.12.23 09:53:18: No něco mi řiká že kmenové zaměstnance by mezi vánočnímy svátky do práce nehlani, takže gratuluji, máš vězeňské auto. 3
13:16:29
07.12.2023
minno
-> Bukaj: Aha. Tak takto prasknuté držiaky na škodovke som asi ešte nevidel. Ani by som si nemyslel, že to môže prasknúť.

A prečo nebrzdíš pred retardérmi?



Mne držiaky ako také držia, nepraskajú, horné "nosné" spoje s podlahu držia. Mám to však trochu pohnité na spodnom spoji toho plechu držiaka s podlahou, to tam mám chytené ešte od dávnych čias, ako tam tú dutinu asi nikto (otec) predtým neošetroval. Za roky, ako to mám v rukách ja, to pravidelne ošetrujem a zhoršilo sa to len mierne. Pravda, zišlo by sa to tam povyvárať a kopec ďalších iných miest. Lenže kto? Kedy? Navyše keď stále špekulujem, čo s tým autom ďalej a neviem vlastne, prečo sa s tou krivou karosériou trápim už 20 rokov3

Takže pre tie vady nebuď smutný, zrejme ich tam mám omnoho viac ako ty1
10:45:41
07.12.2023
ajok
-> Bukaj 07.12.23 09:53:18: myslel jsem si, to jsem měl stejně, NJ auto z Prahy ...
09:53:18
07.12.2023
Bukaj
-> minno: Ty na podlaze. U mne dostávají dost na prdel asi kvůli tomu, že nebrzdím před retardérama (a že jich tu v okolí Prahy je jak nastláno), takže celá náprava chytá předozadní rázy ve směru jízdy...8

Levý držák byl prasklý v ohybu samotného držáku, předloni jsem to zavařil a už je to zase prasklé hned vedle svaru a navíc je uvolněná (utrhané bodové svary) svislá horní část od podlahy, na pravé straně je sice samotný držák bez prasklin, ale vytrhává se odzadu i s kusem plechu ze spodního plechu pod podlahou (asi nebude na fotce vidět - možná jen začátek trhliny od odtokového otvoru směrem k držáku). Co se týče koroze, tak všechna tato místa jsou zdravá, v průběhu let ošetřovaná...

Další věc, co mne u tohoto vozu trápí, je z výroby křivě navařený pravý držák stabilizátoru na mostu (matice vevařené mimo osu jízdy), takže stabilizátor byl vždy opřený o třmen a posunutý vlevo - dlouho jsem koumal, proč se to děje, až jsem objevil tento výrobní kiks. A takových výrobních vad je u 130LPG mraky (nespasované části karoserie před bodováním a tudíž neprovařené bodové svary, křivě přibodované díly atd.) - holt auto, vyrobené mezi Vánocemi a Silvestrem (expedováno 27.12.1986) 3
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Bukaj vložen 07.12.2023 09:53:18
08:04:46
07.12.2023
minno
-> ajok 06.12.23 20:40:41: Nepamätám si, že by ti tam hučalo niečo "ložiskového".

-> Bukaj 06.12.23 22:14:21: Prasknuté úchyty myslíš ktoré? Tie na podlahe, kde držia dlhé čapy spodných ramien? Alebo hlavné úchyty na podbehoch?
03:10:48
07.12.2023
ajok
-> Bukaj 06.12.23 22:14:21: u nivy to poznal a ta naprava je trochu podobna, teda horni a spodni rameno (no misto svislaku dva kulaky) a to jsem mel KO jeden silent na spodnim4 rikal jsem mu, asi budu mit vulicku na spodnim kulaku, ale neni tam ani rok a on za chvili, tak se pojd podivat, kde to je...
22:15:12
06.12.2023
Bukaj
-> Milan 136 06.12.23 16:29:38: Aha, oni z válečkového ložiska dělají kuželíkové... 3
22:14:21
06.12.2023
Bukaj
-> ajok 06.12.23 16:21:15: Ad ty vůle v ramenech a technická - myslím, že na technické to nepoznají - kontrolují vůle u kol, ale uchycení ramen k nápravnici nikdy nezkoumali. Než napadl sníh - těsně před zimní odstávkou 130LPG jsem lehl pod auto a zkoumal stav a kromě znovu prasklých úchytů ke kastli jsem normálně jednou rukou hýbal ramenem ve zbytcích silentbloků u nápravnice. Jinak nikde nic nemlátí, ale tohle je už i na mne moc - přes zimu musím udělat generálku náprav...8
21:10:28
06.12.2023
Robert 106
-> ajok: Všude je na tom napsáno Slovakia i na těle ložiska a taky mi to přijde jako nějaký starý zásoby. Krabičky byly dost jetý.



-> minno: letos jsem ujel 3tis. takže si asi chvíli počkáme :-)
20:40:41
06.12.2023
ajok
-> minno 06.12.23 20:34:38: ja taky... nepamatuji ty craft, ale ty CX vzpominam, ze jsem se trochu lekl, ze na krouzcich byly stopy po obrabeni a problem nebyl, nad 100tis.km vydrzely, jak jsem psal trochu huceni zacinam pozorovat, ale to muze byt prevodovka nebo diferak, vrtulnik to zatim neni...

Nevim, jestli uz to delalo, kdyz jsi s tim jel? ale to uz je taky pres 2 roky.
20:34:38
06.12.2023
minno
-> Robert 106: Som zvedavý na referencie po 100 tkm3
20:33:05
06.12.2023
ajok
-> Robert 106 06.12.23 20:21:46: ja male daval NTN, chlapek co mi je prodaval - tak dame japonce nejvyssi kvality a pk koukam, ze je na nich made in taiwan, ale problem s nima neni a NTN made in japan se mi kouslo u octy v kladce, asi tam bylo z vyroby, tak po 240tis.km, ale piskalo uz delsi dobu, kdyz bylo chladno a kouslo se ve vedru... mozna moje vina, ze jsem nastrikal spray na remeny na remen a ze se mohl dostat i do neho a myslel jsem, ze to piska ten remen, u nafty, ktera ma jeste o 130tis.km vic jsem to lozisko po odkrytovani vyplachl v benzinu a dal novou napln, ale ta jezdi nejvic asi jen 80km za hranice :)

Jinak jsem zvedav na to ZVL, jak budes spokojen, nekdo mi tvrdil, ze na Slovensku se uz loziska nevyrabi, ze vse je z Chiny
upraveno 1x, naposled 06.12.2023 20:35:43
20:21:46
06.12.2023
Robert 106
Tak jsem to koupil.



ZVL za 200 takhle v ruce úplně stejný (pocitově) jak Ty SKF za 2000 co jsem dával do Rapida.

Ty malé SKF 6205 jsou z Indie tak doufám, že je nedělali jak na tom videu.

Teď už jen nějak sundat ty 36ky matky z hřídelí ze strany unašeče.
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Robert 106 vložen 06.12.2023 20:21:46
upraveno 1x, naposled 06.12.2023 20:23:29
16:35:24
06.12.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 06.12.23 16:29:38: Si to budu muset pustit na domácím PC 3 Ale u nábojů kol je ozkoušené, že když není k dispozici nový konus ložiska, tak po opracování ty staré většinou fungují v pohodě a drží. Pokud je nový dostupný, tak se to pochopitelně nevyplatí, ale ne vždy je. Koule se pochopitelně dávají nové.
16:29:38
06.12.2023
Milan 136
16:21:15
06.12.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 06.12.23 16:04:38: kdysi jsem nemel lozisko pastorku rizeni, tak jsem taky "opravil" vyrezle a pri GO rizeni v roce 2020 byly stale stejne, tak tam i zustaly



www.coroll.cz/analyza-pos kozeni-lozisek.html



-> Bukaj 06.12.23 09:43:09: drzakama napravy v kastli to nebude, to by byl sakra kritickej stav... ja je u zlutyho varil po koupi (244tis.km), pak to po par tisicich km zas popraskalo, tak jsem to provaril poradne a doufam, ze to drzi dodnes (600tis.km), teda pred rokem to jeste bylo OK a v prednich ramenech mam taky jeste puvodni silenty (jedine puvodni gumove dily na podvozku), to jsem nikdy rozebrane nemel, ven to je rozpraskane, ale vule tam neni, to by mi na STK oznamil
upraveno 2x, naposled 06.12.2023 20:12:48
16:04:38
06.12.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Nevidím to konkrétní video (protože úžasný pracovní notebook), ale hádám že tam opracovávají pracovní plochy ložiska? To teoreticky fungovat nemůže, ale v některých případech je praktikcky ověřeno, že to prostě jde... ale ne na autě teda...
upraveno 1x, naposled 06.12.2023 16:05:04
15:39:50
06.12.2023
MXMarek
-> Milan 136: Presne 4
14:25:17
06.12.2023
Milan 136
-> MXMarek 06.12.23 12:57:43: Jako to svařování klikovek, hřídelí náprav atd. To nemůže fungovat.
12:57:43
06.12.2023
MXMarek
-> Bukaj: Vsechno to jsou jen viralni videa, aby na to kliklo a cumelo co nejvic lidi, nic z tech "oprav" ve skutecnosti nemuze fungovat dele, nez do opravdoveho pouziti.
12:53:33
06.12.2023
Bukaj
-> MXMarek: Tak některé ty jejich repase fungovat můžou. Ale tohle je vysloveně fail...
12:51:28
06.12.2023
MXMarek
Snad ta videa z Indie neberete vazne, ze ne?
12:50:38
06.12.2023
Milan 136
-> Bukaj 06.12.23 12:48:58: Taky si myslím. Z toho obrousil tu tvrdou vrstvu. A stejně mu zůstaly vydrolené jak kuželíky, tak kroužky.
12:48:58
06.12.2023
Bukaj
-> Syny: No, myslím, že líp (a o hodně déle) by se to točilo, kdyby s těmi kuželíky kromě očisty nic nedělali - Předpokládám, že ten materiál je kalený a na povrchu bude asi tvrdší, než uvnitř...
12:26:08
06.12.2023
Syny
-> Bukaj: Tak někde v Indii neřeší, že to bude hučet jako vrtulník, tam je důležité, že se nějak točí 3
12:11:05
06.12.2023
Bukaj
-> Borderer 06.12.23 07:16:22: To jako fakt?9

V dřevních dobách jsem ložiska taky řešil jen důkladnou očistou a novým tukem a fungovalo to, ale to broušení kuželíků na brusce je tedy hárdkór i na mne... 9 3
12:05:18
06.12.2023
minno
-> Borderer 06.12.23 07:16:22: 3 3 3

Zaujímavá diskusia.



Tak nakoniec to 2306 nebude také zlé1



-> COL 06.12.23 00:20:55: Montážne predpätie pri použití série 2306 + 6205 si podľa mňa sadne samo pri prvej jazde, tlak sa uvoľní. Ak sa teda tolerancie nestretnú tak blbo, že 6205 ide do trubky moc ťažko, s moc veľkým presahom.

Ja 6205 naklepávam za použitia platničky o chlp menšej ako priemer ložiska+trubka. Zatiaľ to šlo vždy do oboch ramien "tak akurát".

Ale sťažoval sa mi pred časom PEŤO_120GL_NZ-SK, že sa mu tam tie malé ložiská stále uvoľnujú a pretáčajú sa mu celé v ramene. To je moc nepríjemné10
09:43:09
06.12.2023
Bukaj
-> ajok 05.12.23 23:29:02: Vůlí v ložisku to u mne nebude - ve svislácích ani v ložiskách vůle není. Ale jsou tam původní silentbloky uložení ramen, které mají už dva poločasy rozpadu za sebou a popraskané držáky nápravnice v kastli, tak to může být tím...

...tu nápravu musím do jara vyřešit.
08:20:15
06.12.2023
ajok
-> Borderer 06.12.23 07:16:22: ale hoch je pečlivej...

Taky si myslím, já mám rád věci naddimenzovany, ale dělat že 130 tank, podle mě je to dvouřadé vzhledem ke konstrukci to nejlepší, co mohli dát a ještě, kdyz bude přesně ložisko, může být hřídel namáhán cyklicky ohybové a jak to dříve nebo později skončí je jasné...
07:16:22
06.12.2023
Borderer
Jen jestli to s těma ložiskama trochu nepřeháníte: fb.watch/oLOOrFhWER 3 3
00:20:55
06.12.2023
COL
-> Bukaj 04.12.23 13:20:52: No jo, jsem furt zasekanej :(, promin. Ale uz si na to vzpomenu asi tak 2x tydne, tak je to snad na dobre ceste.



Koukam, ze se to tu pekne rozjelo :)



Odesla jsem videl i ta mala, rekl bych, ze duvod byla jejich mala axialni unosnost a montazni predpeti.



Co se tyce 21306 - objevuje se zde problem s axialni vuli - ta soudeckova loziska maji vetsi axialni vule. Hodne to ve vysledku zavisi na presazich s jakymi je lozisko namontovano. Na jedne strane to mam ok, na druhe hodne znatelna axialni vule. Na teto strane jde lozisko do ramene vlozit velmi lehce - at uz tam davam 21306 nebo 2306. 2306 tam jde trochu hur, protoze to ulozeni je zjevne vytahane trochu do "kornoutu". Vlivem te vule na 21306 se provozem zaclo v ulozeni hybat i to 22205, za ktere to pri montazi asi drzelo, neb tehdy zadna vule nebyla citelna.



Ono je to cele takove divne. Zadne z tech lozisek tam neni cilene ulozeno suvne, coz mi prijde, ze jednak zavadi riziko montazniho predpeti a dal problem s rozlozenim axialni zateze s ohledem na aktualni vule v cele sestave.



Pokud najdu ramena, kam pujdou 21306 s rozumnym presahem, aby nebyly extravelke axialni vule, pouziju v dalsi naprave sestavu 21306 + NU205. Zatim jsem zkousel 2306 a NU205 a nezanamenal jsem problem, ale bylo to jen asi 10-15 tkm.



Nekdo muze zkusit treba NUP2306 :D :D. To je sice valecek ale natolik masivni, ze by to axialni vedeni by skodovacky zateze mohlo i vydrzet a nejakej bordel to snadno prezije, akorat ty axialni vule asi budou vselijake.... just a joke :)
upraveno 1x, naposled 06.12.2023 00:31:54
23:29:02
05.12.2023
ajok
-> Bukaj 05.12.23 21:48:04: tusim rok 2006 a u Chorvatske Puly mi leve predni zacolo u rapida piskat, ne hucet, sundal jsem vicko a zdesil jsem se, ze zbytecek seschle vazeliny v tom vicku a jinak na sucho, tak jsem do neho dal trochu oleje a jel schanet vazelinu, no a bylo tam jeste par let, pak jsem je pri montazi chladaku preventivne vymenil

No, ale nerikal jsi, ze po repasu brzdicu, Ti to tahne do strany?, tak prave aby to nebylo spis vetsi vuli v jednom prednim lozisku, ja letos na BAZovi zaznamenal neco podobneho a vzpomnel jsem si na to, ze o tom nekdo psal na lada foru, ze to delaji predni kuzeliky.

Jeden znamej - konstrukter stroju mi tvrdil, ze kuzeliky mu na felde zvysuji spotrebu a chtel je nahradit kulickovejma (no nedoslo k tomu a felda driv sla do srotu), ze pry prave kvuli ekologii uz vyrobci aut od kuzeliku upustili a je fakt, ze fabie vzadu ma taky uz kulicky. Na nasi fabii jsem jedno zadni menil, a duvod? netesnilo vicko a dostala se do neho slana voda, tak u noveho, nejlevnejsiho maxgear jsem dal to vicko na silikon a prezilo i to odstaveni auta.

Na ta kryta 2RS loziska me myslim nasmeroval byvalej kolega, kterj ma spoustu zemedelske techniky a rikal mi, ze vsude dava kryta NTN z Tromy Zdar, tak jsem tam zajel a 2306 bylo za neco pres 1000,-kc, tak jsem vzal jen ta mala a na netu nasel ty CX, nekdo psal, ze jsou naprosto dostacujici stredni trida se stabilni kvalitou a stezovat si nemohu, pak jsem stejne jako minno objednal jeste jedny a prisly ty craft a na fakture CX, ale tak jemu taky drzi, tak snad budou OK a myslim, ze me na BAZovi uz preziji. :)
upraveno 1x, naposled 05.12.2023 23:46:20
21:48:04
05.12.2023
Bukaj
-> ajok: Ložiska přední nápravy na škodovce hučí jen tehdy, když je někdo přetáhne. Jinak když nejsou přetažená, tak mohou mít klidně brutální vůli a nehučí.
20:17:54
05.12.2023
ajok
-> Bukaj 05.12.23 11:39:41: no, predimenzovane jsou a taky nemaji tak dobre podminky ke korozi jako ty zadni, pokud teda jak pises se do nich pres mechovku nedostane voda... zajimave, ze u nivy, kde jsou dve velka kuzelikova loziska v prednich kolech, se zacne zvetsovat vule a nic nehuci, konci to rozpadlou kleci, ja dojel s rozpadlym loziskem z Madarska, jen jsem si znicil kotouc o drzak brzdice, no tezko pochopitelne, ze to dojelo :) a inovace tam je, ze dali loziska kulickova, pry kvuli zivotnosti

Ja daval ZKL-KFL a i tvrdost jsem tenkrat myslim meril, no a jedno uz je na odchodu a taky nic nehuci, jen jsem ho uz asi 2x dotahoval. A pry tahnuti do strany pri brzdeni delaji predni kuzelikova loziska, tak asi budu muset i u rapida (rapidu) proverit serizeni...

Jinak 2x na felde mi zacalo hucet zadni lozisko, jednou na Slovensku, behem 50km destrukce, nastesti jsem natrefil na cloveka, ktery mel na zahrade 2 rozebrany feldy a podruhe jen 10km od baraku, to jsem dojel a vymenil ho a uz bylo v rozkladu.



-> minno 05.12.23 12:48:47: ale pak pro pruziny bude nejlepsi, kdyz budou vyndane...1



Jeste k tem 2306, nejhorsi, ktera jsem kdy dal (jeste nekdy pred rokem 2010) byly new sun sunshine (nebo tak nejak :), tenkrat mi v mototechne tvrdil, ze jsou overena, ze sam je ma na 120, no 5 tis.km nedaly (a byly v nejhorsim stavu, co jsem kdy vyndal) a myslim, ze mi Hurdis na srazu Garde Rapid rikal, ze tuto znacku dal predni kuzeliky a ze se mu za nedlouho uplne rozpadly.
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od ajok vložen 05.12.2023 20:17:54
upraveno 3x, naposled 05.12.2023 20:39:45
12:48:47
05.12.2023
minno
Ideálne dať auto na špalky a nápravy podložiť tak, akoby boli v nulovej polohe1

A potom zas budú trpieť prahy a spodky náprav3
11:39:41
05.12.2023
Bukaj
-> ajok: Přední ložiska u škodovky jsou navěky - pokud je někdo nepřetáhne, nebo pokud se s autem nebrodí...4 Tam je také mnohem menší váha a dvě kuželíková ložiska - takže styčné plochy nejsou body, ale úsečky.6
11:36:07
05.12.2023
Bukaj
-> palinator 05.12.23 10:37:51: Začarovaný kruh... 3
11:18:32
05.12.2023
Milan 136
-> Bukaj 05.12.23 10:11:33: Za provozu se ale málokdy dostaneš do bodu, jako když to vyvěsíš úplně. Za mě jim to určitě neprospívá.
10:40:12
05.12.2023
ajok
-> palinator 05.12.23 10:37:51: hus, s tím bych se bál vyjet i za hranice republiky :)
10:38:08
05.12.2023
ajok
Stejně nejvíc prospěšné je to, co jsem vymyslel kdysi, dávat ta ložiska zákrytová a 2RS, ona ta trubka šikmého ramene je dutina, kde bude i vznikat kondenzát. Kdyby vadilo stání, tak budou odcházet přední, favo/felda a to se neděje, fabie stala rok na zahradě a nic nehuci a to jsem kdysi jedno ložisko měnil po 15tis.km. Někdo kdysi psal, že životnost vlečkových v ideálním případě je 600tis.km. Tak poddimenzovaný to určitě není i přes nevhodné umístění daleko od osy kola a tím pádem namáhané větším ramenem. Vlečka funguje jak starej gramofon :) takže sebemenší hučení ložiska ještě zesílí...Zadní kuželík favo/felda začne hucet asi 50 km před destrukci.
10:37:51
05.12.2023
palinator
Ještě je jedna možnost jak to vyřešit...

dát kyfku. 3
10:11:33
05.12.2023
Bukaj
-> Milan 136: To ano, ale za provozu jsou namáhány mnohem víc, než v klidu. Jistě, že když bude auto bez pohybu s vyvěšenými nápravami 10 let, tak to silentblokům neprospěje (tvarová paměť gumy), ale že by pár měsíců stání snížilo životnost gumových dílů ve srovnání s provozovaným vozem, to bych rozhodně netvrdil...
10:02:21
05.12.2023
Milan 136
-> Bukaj 05.12.23 00:01:47: Protože jsou zbytečně namáhané vyvěšenými nápravami. Když jsou správně namontované, tak při stání na kolech jsou bez namáhání.
05:09:56
05.12.2023
ajok
-> Syny 04.12.23 23:14:03: jo, ale porad v te horni casti... to hybani autem loziskum prospeje vic, nez ty spalky, podle me teda4

-> darklord 04.12.23 23:58:53: to mas pravdu, kdyz se to udela blbe, jak jsem tu pred nejakou dobou treba daval ten inz. feldy na spalkach, jak pise Bukaj pneu je jasne, pruziny taky a kdyz se to rozumne podlozi a nevyvesis to uplne nebo naopak spalky do blbych mist, tak to naopak i tem silentum prospeje...
00:01:47
05.12.2023
Bukaj
-> darklord: Proč by se měly potrhat silentbloky?
23:58:53
04.12.2023
darklord
-> Bukaj: takze ulavis loziskam a potrhaju sa pre zmenu nezohnatelne silentbloky 40
23:53:44
04.12.2023
Bukaj
-> minno: Jak píše -> Syny 04.12.23 23:14:03: .

Takže buď při odstavení auto odlehčit (zvednout "na špalky") - tím pomůžeš nejen ložiskám, ale i pneumatikám, pružinám (tedy pokud podložíš karoserii a ne nápravy), nebo s ním čas od času pohnout - ale o kolik, aby si do stejného místa nesedly jen jiné kuličky? 3 Stejně - když auto odstavím do garáže, tak tam asi nebudu každý týden chodit ho posouvat - takže jednoznačně to neberu jako variantu - kdežto odlehčení auta podložením tak náročné není a auto tak může stát mnoho let a neškodí mu to...6
23:15:50
04.12.2023
darklord
Nechcete niekto spocitat ci staci autom hybat +- 20cm hore dole? 40 47 Lebo presne tolko s nim hybem ked daco robim v garazi
Extreme Tyres