2306 po cca 40tkm

prohledat
587 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 27.06.2008 do 07.12.2023, založil/a COL
řadit dle data
23:03:44
07.01.2010
petr s
-> Syny: To je osazení tak tam mají být
23:03:38
07.01.2010
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: rozumna teoria
23:02:22
07.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dle me tam ty cary bejt nemaj... Opernej krouzek vidim, ale dle me ty dve cary co sem zviraznil jsou tam navic...
22:57:34
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Jesi pilot zjisti maximalni dovoleny tlak na material loziska, tak spocitame pri jaky sile se to borti.
22:57:08
07.01.2010
Syny
-> petr s: Ale proc by to bylo teda jen na vnejsim kraji?
22:56:35
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Na hrideli je to operny krouzek (ktery je soucast hridele) a v rameni spoj trubky a priruby?
22:55:48
07.01.2010
petr s
Podle mne se zbortí střed a zmizne vůle v ložisku
22:55:04
07.01.2010
Syny
-> Pilot 105: Co jsou tyhle cary prosimte?
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Syny vložen 07.01.2010 22:55:04
22:52:37
07.01.2010
Syny
-> Pilot 105: Kdyby se ohyblaa tak to bude horni vnejsi ale i spodni vnitrni, ovsem to je blbost aby se ohejbala no...
22:51:23
07.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Horni strana se te namaha vzdy vic - jelikoz auto stoji na zemi, tak te sila pusobi zespoda... Ale bylo by to na vnitrni strane...
22:51:03
07.01.2010
Pilot 105
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jedině kdyby se hřídel ohýbala.
22:47:15
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Poloosy bych do toho netahal... Ale kdyz mas A tak se vice namaha prave horni vnejsi strana ne?
22:47:07
07.01.2010
Pilot 105
22:46:21
07.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: V tom pripade by neco muselo tlacit zevnitr ven... Klouby na poloosach jsou posuvny zejo - kdyz autoa pruzi tak se pohybujo a nemuzou nijak tlacit na prurubu na hrideli?
22:39:02
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Je to vice radialni lozisko nez axialni, to je pravda. S tema A to neni spatna myslenka 6 Drazka byva nahore na vnejsi strane.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 22:39:26
22:36:17
07.01.2010
Syny
Helejte ted mi neco napadlo... T2 mi ted psal SZ, ze tu drazku videl jen na strane bliz ke kolu... Kulickovy loziska muzou drobet pobrat axialni silu, ale ty co jsou tam pouzity jsou hlavne radialni, zejo? Pokud je drazka bliz ke kolu - znamena to, ze na hridel neco tlaci zvenku (udajne matka), ale nemuze to nahodou delat to, ze ta naprava ma Acka? Tim vpodstate kolo tlaci hridel porad dovnitr. Opet je to jen napad ;)



Edit: Blbost - to by to bylo presne opacne... Drazka na vnitrku...
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 22:38:16
22:34:02
07.01.2010
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pilot 105: ja si myslim ze 200Nm + loctite na naboje a na matice je garancia
22:30:51
07.01.2010
minno
Totok je veľmi zaujímavá diskusia6
22:30:49
07.01.2010
Pilot 105
Tak to hodím i sem, aby nedošlo k nedorozumění.

Podle informací p. Opravila z vývoje f. ZKL dochází s největší pravděpodobností k deformaci středového kroužku ložiska vlivem nadněrného dotahování matice.

Jiný důvod velmi rychlého opotřebení ložiska 2306 v úhlových nápravách nevidí (to zda se ložisko kýve nebo ne podle něj nemůže mít vliv). Ložisko není trvale vystavéná axiálnímu namáhání, což byla jeho původní úvaha (chybná montáž ap.), kterou jsem mu pomocí nákresu nápravy vyvrátil.

Princip kyvadlové nápravy zná, vlastní Š 1000 MB. Jediné co jsem mu nedokázal vysvětlit a on pochopit proč musí unašeč „drtit“ ložisko silou 300 Nm, když je unačeč na drážkách.

Nabídl mi i zaslání poškozeného ložiska do laboratoře, zda se nejedná o výrobní vadu, ale po objasnění, že tento jev není ojedinělý, výrobní vadu vyloučil.

Byla mi nabídnuta i výměna ložisek za nové v případě potvrzení výrobní vady, takže jednání super.

Jedno z řešení je koupit ložisko C3 s větší vůlí, bohužel bude hlučnější, nebo utahovat náboj na 200 Nm jako u kyvky, použít závitové lepidlo na zajištění matice + zásek, ale i tak je to rada „pouze na vlastní nebezpečí“, nebo se s tím smířit a ložiska měnit častěji což bych viděl jako nejlepší variantu. Ale docela by mě zajímala tato teorie v praxi :) kdo se hlásí za pokusného králíka?:)
22:30:31
07.01.2010
petr s
-> Syny: Ale taky se takhle serou ložiska
22:29:06
07.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To jo, ale 200Nm je celkem uz dost a matku pak zaklepnes... Pokud teda oba mluvime o tom samym :)



U kyvky je zase vyhoda v tom, ze te sedi buben a zaroven tydy i naboj na kuzelu poloosy a o lozisko se opira mnohem mensi silou a pokud by ta sila i tak mela byt vetsi, tak se posune ten vami zatracovany krouzek...
22:23:06
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Ale zase kdyz se ti sejdou ve vyrobe dva kousky s relativne velkou vuli (ikdyz v toleranci) tak pak pri provozu zatizenim a vibracema se vule jeste zvetsi a cim mensi moment utahovaci, tim je to dle me horsi. Taky kdyz dotahnes kyfku na 50Nm tak to chvili pojede... Zas ma uvaha 6
22:19:46
07.01.2010
Syny
-> Pilot 105: Tech 300Nm bych videl jako pojistku proti tomu, aby se tocivej moment prenasel ozubenim... Ovsem dle me je i 200Nm az az na to aby se prenasel zubama. K dosednuti naboje na lozisko musi stacit mnohem mensi sila nez takovyhle Nm. Takze dejme tomu ted placnu treba 50Nm posune lozisko az nadoraz a pak uz se jen utahuje, takze dle me i 200Nm + zaklepnuta matka musi stacit. Je to jen am domenka, nebrte to jako chytraceni - mozna to je blost. Docela me to zajima, tak tu prosim neberte moje prispevky jako rypani - jen to pisu predem, aby zase nedoslo k nedorozumeni...
22:11:14
07.01.2010
COL
-> petr s: ano. ale je zlastni, ze odejde vnejsek. Zitra se na to lozisko schvalne kouknu.



-> Syny: je utazena matici k lozisku, to je oprene o osazeni na hrideli. No a poloha hridele je vuci rameni fixovana v tom 2306.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 22:12:06
22:08:28
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No to je stazeny jako celek k hrideli prece.
22:02:23
07.01.2010
Syny
-> petr s: No ale 300Nm mi zase neprijde tak moc aby se lozisko znicilo... I kdyz mozna je to prave tim no... Ze tam neni krouzekkterje by se v pripade pretazeni posunul jako u kyvky...



-> All: Takze polohu hridele v rameni u vlecky jednoznacne urcije to velky lozisko 2306 jo? Jak je to teda s tou prirubou na poloosy? Ta je utazena matici predpokladam, ale jak je to tam teda s mezerou vuci ramenu?
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 22:03:54
21:59:42
07.01.2010
petr s
-> COL: Nebo se velkým dotažením zbortí střed ložiska
21:57:00
07.01.2010
COL
Nejdriv se patrne nacne kulicka a pak se udela drazka. Kdyby tam byla drazka samotna, nebo byla postizena soucasne vetsina kulicek, tak by muj laickej nazor byl, ze je to nevhodnym nebo znecistenym mazivem. Takhle to jeste muze byt vada kulicky - ale ze jich teda je :o). Mohlo by to byt i velkou axialni zatezi, zatim ale nevime, kde by se vzala. Snad jen pri montazi, kdy vlivem velkeho presahu maleho loziska zustane celek predepjat, ale to bych skoro rekl, ze by melo nejdriv odejit to male....
21:53:39
07.01.2010
petr s
Malé ložisko jenom vede hřídel aby tam nějak držela
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 21:58:40
21:48:57
07.01.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: To je blbost, matku můžeš utahovat na autě, jak už jsem psal a i COL potvrdil malé ložisko tam opřené není. Obrázek tu nemám až budu doma mrknu na to pořádně.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 21:49:47
21:42:31
07.01.2010
COL
maly lozisko nema doraz v rameni, jinak by se vlivem toleranci vseho mozneho mohla ta loziska sponovat pri utahovani proti sobe. A pokud by tam takovyhle axialni "sponing" byl, odporouci se nejprv to male (6205).
21:34:53
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Pokud je pravda co rikaj hosi, ze maly lozisko nema doraz, tak se tohle stat nemuze...
21:26:11
07.01.2010
Syny
No takhle... Pokud se naboj utahuje az kdyz je nandana priruba na poloosy, to znamena, ze v tu chvili je hridel nepohybliva tak se tohle teoreticky stat muze. Pokud je doraz loziska vnitrniho krouzku za urovni mista, kde se opre vnejsi krouzek o rameno, tak utazenim se vpodstate spodek loziska vychyli a lozisko se znici pac pjede "po hrane" - mysleno nebude vnejsi a nitrni krouzek v ose... Jen nevim jak presne se ta vlecka sklada a jestli je realne mozny aby ten doraz vnitrniho kouzku nebyl ve stejne rovine jako doraz vnejsiho na rameni...
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 21:26:53
21:17:02
07.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2 07.01.10 20:25:46: Podle me pokud to maly lozisko opravdu ma vuli v rameni, tak velky lozisko nemuze trpet pretazenim. Resp ze by vyssi utahovaci moment vic namahal lozisko v axialni ose.



Na druhou stranu to lozisko co jsem uz sem jednou daval, bylo na kole, kde unasec mel vuli na drazkach a nejaky kokot to chtel dohnat tim, ze matici pretahl na nevim kolik cimz opravdu slisoval vnitrni krouzek loziska 9 Taky ma vybehanou drazku ve vnejsim krouzku a jedna kulicka je KO. To tehda petr s rikal ze je vada kulicky kdy byla spatne zakalena. Dle me prekalena a zacla se drolit.



Na foto je ten vnitrni krouzek omackany od unasece...
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 07.01.2010 21:17:02
21:16:09
07.01.2010
David V6
tak jsem našel jedno foto
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od David V6 vložen 07.01.2010 21:16:09
21:11:50
07.01.2010
David V6
-> Tuner#2: naboj na vlečce jsem dal na loctite a když jsem ho chtěl sundat tak jsem musel stahovákem na kyvku takže povolení bych se nebál



kdyby někdo chtěl tak matky na vlečku máme u nás v mototechně originál,takže koupě a následné poslání není problém foto nemám
21:04:02
07.01.2010
COL
-> petr s: tam je taky problem, kdyz se tam da vnitrni rozperny krouzek, co tam nepatri, nebo ho tam nekdo neda vubec :o). Ale tam bych to pochopil, preci jen ta axialni sila tam tlaci dva venecky proti sobe, sice je tam ten krouzek, ale kdyz se to asi utahne opravdu moc, je vule mala a lozisko odejde....

Tady se smackava jen stred - mohl by se treba deformovat, ale pak je zajimavy ze ty drazky se udelaji ve vnejsi casti loziska.



Zatim tomu nerozumim.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 21:11:51
21:02:04
07.01.2010
Syny
-> Tuner#2: Nemas pls scan nejakyho rez jak to tam vypada? Ted si nevabavuju jak je ta poloosa v tom ramenu uchycena a jak to tam presne vypada...
21:01:08
07.01.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Ano to malé 6205 nedrží nic axiálně. Vydře se vždy tohle velké 2306, nebo alespoň COL to tam měl a i na staré vlečce co jsem rozebral to tak bylo a Vrba taky měnil.
21:00:13
07.01.2010
Nwkt
-> Syny: Ne velký
20:59:20
07.01.2010
Syny
-> Tuner#2: Co je druhy? To maly? Ja mel vzdy za to ze huci to maly lozisko u vlecek...
20:58:17
07.01.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 07.01.10 20:39:45: Jak jsem koupil prodávám. Nejsem konstruktém, nemám k tomu víc co říct.



-> Syny: To druhý ložisko axiálně nic nedrží, je tam dokonce rezerva, že nesedí nadoraz viz řez v Andrtovi.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 20:58:30
20:49:56
07.01.2010
Syny
Jen takova otazka - co drzi hridel v rameni proti axialnimu posuvu? Prave ty dve loziska zejo? A vy mate problem s tim velkym nebo malym? Je teda pravda, ze u kyvky vlastne buben jde na kuzel a tim na lozisko takovej talk neni a i kdyby byl, tak se pohne krouzek, tady je ten doraz na pevno na hrideli... Ale zase je taky fakt co pise COP.
upraveno 1x, naposled 07.01.2010 20:50:15
20:41:40
07.01.2010
petr s
-> COL: Tak v převodovce je taky problém pokud hodně utáhneš ložisko na 5
20:39:45
07.01.2010
COL
-> Tuner#2:

neni mi to jasny... ta velika sila, kterou utahovaci moment vyvola, pusobi preci jen na stred loziska a nejde pres lozisko jako takove...
upraveno 2x, naposled 07.01.2010 21:12:43
20:35:57
07.01.2010
Nwkt
-> Tuner#2: Hmm, zajímavé
20:25:46
07.01.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Obnovím tohle téma, protože Pilot 105 přišel na zajímavou věc.



Takže Pilot 105 dnes na základě tohodle tématu mluvil s člověkem z vývoje ZKL ložisek. Byl to strarší pán, který má doma mimochodem staré MBčko a další veterány, takže rozhovor byl prý na tři čtvrtě hodiny :-) Probírali to proč to ložisko tak rychle odešlo (mimochodem i Vrba měnil ložiska po 25tkm a mě už se taky ozývají). Přišli na to, že to bude zřejmě utahovacím momentem matky náboje, který je předepsán na 300Nm a tím na ložisko působí trvale dost velká axiální síla. Proto se to ložisko vždycky vymele spíš jakoby na straně dráhy tam kde běhá kulička a ne přesně ve styčné ploše s kuličkou. Je totiž enormě namáhaná ta kostra mezi kuličkama a ložisko ztratí svou "přirozenou" vůli. Alespoň tak jsem to z výkladu pochopil a docela to nabírá logiku. Je otázka když by se náboj neutáhnul takovým momentem zda by se samovolně nepovoloval (což je bolest vlečky kterou ale řeší Loctite a pořádné zaklepnutí), ale taky je otázka zda by se rychleji neopotřebovali drážky a náboj se rychleji nevymačkal. V ideální případě tam totiž nejde nandat rukou, ale z většiny jetých vleček spadne sám. To je otázka co je lepší, zda zachovat moment a přešponovat ložisko a nebo dát menší...
00:14:52
11.11.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Discovera: No ja prave nenasel soudek ve spravnym rozmeru , mozna sem spatne dledal. Ted mam ukrajinsky kulickovy tak se uvidi 6
00:07:40
11.11.2008
Discovera
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kup si dvou řadé soudkovité a máš to...stojí o něco víc než SKF kuličkové 2306 (asi 800 za kus), kuželíkové nemá stejnou šířku je ktratší...já ho chtěl kupovat a omyl hned mi ukázal, že tudy cesta nevede....a když sem chtěl soudkové (ty sou šíří stejné jako kul. 2306 tak ty taky neměl:-( ) tak sem vzal FAG a SKF kuličkové
19:04:49
10.11.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Fén - Neznalej a neodborník: By mi zajimalo jak to vyrabi... 6
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 10.11.2008 19:04:49
Extreme Tyres