
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oprava a přestavba převodovky
-> suri: 

-> suri: :o))
-> MOLSO: to je tiež nápad , pchať mrkvu do komína :)
-> minno: no vies kominari slabo čistia 

-> MOLSO: a čože sa ti komín odfajčuje často? pobafkáva si komín jeden?

-> MOLSO:



-> minno: jak vidim spojkovy kominok tak sa mi robi mdlo



-> MOLSO: to vieš že mám
Moja prevodovka s číslom 499. od uja Sixtu. Teraz neviem či to je 499. jeho kus za posledný týždeň v čase keď mi ju robil, alebo 499. kus v daný deň?

Moja prevodovka s číslom 499. od uja Sixtu. Teraz neviem či to je 499. jeho kus za posledný týždeň v čase keď mi ju robil, alebo 499. kus v daný deň?

-> Pavel P..: To spíš na těch dvou co šly do šrotu to nebylo vidět pod vrstvou bordelu.
-> VeTeV:
tak díky no ja len tak do minnika rypem lebo on fotí všetko 


-> MOLSO: když najdu převodku od sixty - nevím kam jsem jí uložil - tak ti to blejsknu 

-> minno: foto nemáš ??

-> Pavel P..: toto číslo býva na prevodovkách asi vždy. Ale ak mám odpovedať na tvoju otázku, tak napr. Sixta si razí svoje ďalšie číslo na prevodovky ktoré robí, číslo razí tam ako je spojkový valček.
-> Pavel P..: myslím že je to niečo ako výrobné číslo prevodovky

-> petr s: aha tak na dvou co jsem měl na šrot nic takového nebylo... tak mě to překvapilo
-> Pavel P..: ja ho mam tiez na 4q
-> Pavel P..: To je na každé převodovce vedle nalévacího hrdla
znalci převodovek a pamětníci.. dovezl jsem převodovku 5q na vlečku, očividně po nějaké repasi nebo spíš přetěsnění a je na ní vyražené nějaké číslo... nesetkal se s tím někdo?
Liška leje do převodovek obyčejnou 80tku. My tam máme 75W-90, gl4 ale je drahá jak pes a jestli to ma nejakej prinos netusim. Sel bych po nejaky 80W-90, ty jsou za rozumno.
-> venni: ja o api gl4 nič nepíšem , pokiaľ je to gl4 alebo gl4+ tak to do škodovky patrí a hotovo , lepšie sú tie na odkazoch azda len pre iné autá kde sa hrá aj na VW normy a vizkozitu
-> suri: podle čeho soudíš že do škodovácký musí být ten API gl4+?Já na ten 80W90 dostal doporučení od pána co to lítá v závodních skříních a dává ho nejspíš i do hewlanda.
(jinak už mám doma 3 litry toho 80w/90. 150kč/litr)
(jinak už mám doma 3 litry toho 80w/90. 150kč/litr)
-> venni: www.damoslovakia.sk/sorti
ment/.../bp-energear-sgx-7
5w-90 lepší teplotný rozsah , www.damoslovakia.sk/sorti
ment/.../castrol-taf-x-75w
-90 aj taf x je dobrý a jazdí sa , inak teoreticky tam stačí aj ten castrol 80w/90
Popojedem a drobet to tady oživíme,protože tohle vlákno je v cajku a poslední dobou tu jsou jen sračky.(myšleno na celém virtu :-D.
Mám čerstvě složenou skřín,synchrony jsou nové a vyměněn SP.Jaký používáte olej do převodovek u kterých chcete aby vám vydržely? Dostal jsem doporučení na Castrol EP 80W (api gl4) teď bych tam na pár km nalil klasiku nějaký paramo co tady mám a pak bych zvolil něco krapt lepšího.
Mám čerstvě složenou skřín,synchrony jsou nové a vyměněn SP.Jaký používáte olej do převodovek u kterých chcete aby vám vydržely? Dostal jsem doporučení na Castrol EP 80W (api gl4) teď bych tam na pár km nalil klasiku nějaký paramo co tady mám a pak bych zvolil něco krapt lepšího.
-> saskyn2: Pěkně řečeno o těch fázích ale bohužel je to tak!
Matthes130: prosimte,mam to slozeny.problem stejny jako ty-vule je v jednom miste mensi než všude jinde.A jeste jedna vec.Kdyz tocim diferakem jakoby na zpatecku,tak je to v pohode.Kdyz tocim jakoby dopredu,je ten prevod hlucnejsi a kdyz nastavim jakoukoliv jinou vuli,je to jen horší.Myslim si ze je ten prevod uz proste vylitanej (nevim v jakym stavu ta prevodovka byla predtim,ale byla uz rozebirana).Co mysliš?
-> petr s: No pro tuhle chvíli to stačí.. tak nějak ideově
. Ale asi by bylo líp vyzkoušet to nejdřív na nějaký odloženině..

Jeee koukam že děláš to samý co já asi tak před měsícem. Předělával jsem mokrou 4.22 na vlečku abych měl kratší převod. Dal jsem do ní diferák z 3,9, talířové kolo jsem nechal, tim se nemění osová vule pastorku, zubová vule na talířovém kole se nastaví podložkama na ložiskách - co jsem rozebral asi 4 převodovky vždycky byly na jedné straně podložky dohromady 1 mm a na druhé 0,5 mm, asi se s tim soudruzi v MB taky moc nesrali, tak jsem vuli ani neměřil a nechal jsem podložky co tam byly. Jinak převodovka prošla testem v Bešinech a vydržela,nehučí,naprosto super. Jinak jsem ještě zavařil kolo 3. stupně na hnacim hřídely,při trochu silnějšim motoru a hrubšim zacházení se rádo slisuje- nejenom moje zkušenost ,a pak jsem zavařil trn v diferáku, drží tam na jednom šroubu a ten občas nevydrží. Jo a ještě jsem koukal že si měnil synchrony, to já nedělal, ale kontroloval jsem je,ale já myslim že až tak moc nezáleží na tom jak jsou vymačkaný na povrchu - pokud se uplně neprotáčej, ale záleží na tom jak zabíraj na kole - to zjistíš když u rozpulený převodovky zkusíš zařadit rychlost - nejdřív by měl zabírat synchron, tim ti přestane jít lehce točit kolem té rychlosti co řadíš, a až potom ti tam ta rychlost zapadne natvrdo. Jinak nový synchrony druhovýroba fuj, přejdou z fáze záběh rovnou do fáze v prdeli. čus
-> venni:
mmmm ta ještě bude jezdit ta bude závodní







-> Jozka: Jde to stačí?
Vraťte se na zem a řekněte mi: Je reálný převodovku (4q pro úplnost) jen pootevřít, vyčistit dělící rovinu a přetěsnit, aniž by se tam něco zpřeházelo a muselo znova nastavovat??
Na jednom MB mi dělící rovina propouští docela dost a na druhým ještě víc (tam mi špiní krásně zgenerálkovanej motor, jinak ty převodovky chodí dokonale, i když v nich snad už ani olej nemůže být, kolik ho vyteklo.
Kdyby to šlo, tak žádný velký teorie - kapitolu převodovky celý léta přeskakuju a měnil jsem leda tak gufero kolem hřídele a spojkoválec - kterej ale s převodovkou moc nesouvisí...
Na jednom MB mi dělící rovina propouští docela dost a na druhým ještě víc (tam mi špiní krásně zgenerálkovanej motor, jinak ty převodovky chodí dokonale, i když v nich snad už ani olej nemůže být, kolik ho vyteklo.
Kdyby to šlo, tak žádný velký teorie - kapitolu převodovky celý léta přeskakuju a měnil jsem leda tak gufero kolem hřídele a spojkoválec - kterej ale s převodovkou moc nesouvisí...
-> Vrba: 125ku taky jo 

-> venni: a má jednu 120lx a jednu 125
-> Čokin: koupím 

-> Syny: LS LX kdo se v tom má vyznat, hlavní je že narazit na takovou převodovku je celkem zázrak a mě ležela pět let v dílně ani jsem o ní nevěděl, ani neni moc jetá synchrony jsou ještě celkem ok.
-> Čokin: LS teda nevim jestli melo suchy poloosy
Mozna LX - 5q, 4.22, sucha :)

-> Čokin: Myslis 120LX? 

-> Vrba: Není jednoduší vyhrabat doma ve šmelcu převodovku 120LS 4,22 na suché poloosy???




-> Syny: 4,22 stejne lepci
Nejezdim timto vozem po dalnici ...

-> Matthes130: -> Vrba: Kdyz myslite :) Ja jen ze Nwkt lital se 120tkovim motorem po dalnici 160 dle GPS... vono to 3,9 a 4,22 zas takovej obrovskej rozdil neni 

-> petr s: spatne se dívaš,zas takovej looser nejsem
-> Vrba: Jak můžeš seřizovat vůli když nemáš utažená kola
-> Vrba: No ale jak tu polohu poznam kdyz je to vse vhromade a zalepeni silikonem :-)
-> Matthes130: Povoliš ten šroub co drzi tu prevodovku s tema plastovyma koleckama ve viku a pak Ti s tim pujde pootacet,tak najdi nejvhodnejsi polohu kdy budou ty kola v zaberu.Pak to dotahni a maš to.
-> Vrba: No ja tam mam prave nove na 4,22 :) Jak se to steluje tedy?
-> Matthes130: No uz se mi stalo ze se mi to plastovy kolecko ulomilo a na 4,2 ho nesezenes.Ja mel stesti ze to bylo na 3,9 a sehnal jem ho.Radsi bych to omrkl at to ma nejlepsi zaber a nestane se ti to co mě.
-> Vrba: Ten nahon tachometru se musi natacet? Ja ho nechal byt a kolecka v zaberu jsou ... zebych to jeste natocil radeji?