skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdove oblozenie:..
Ve 22:40 na primě Cesty k úspechu a Renovak v nich...
-> Toušík: Tak ona to vlastně trochu "věda" je .. zkrátka tak stejně jako každá část závodního auta. Není to prostě obyč deska (i když ty je taky vhodný propéct pokud se s utem prasí třeba po dálnicích atd) .. Trochu jsme Tě vystrašili a věřím že máš teď trochu pochybnosti - ne není to nic co by se muselo extra prožívat. A na okruzích lze desky "narychlo zajet" i v zaváděcím kole před startem - tudíž na to stačí průměrných 5-7km.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Prosím tě psal jsem do renovaku a prozatím pořád nic, ale není nějaká možnost zapéct destičky předem v peci?? Nebo jak to řešíte na okruhovkách? Přece rozhoduje i velikost destičky plochy atd.. A u vás už to musí bejt perfektní ne a ne se držet nějakého pravidla 20x zabrzdi pak přes noc vychladnout a je to ok a nebo z toho dělám prostě zbytečně vědu :)
-> m8rinek: Přesně.. ten princip je podobný. A teplotní rozsah zvolíš podle brzdovýho obložení ... Ale myslím že to je už hodně daleko od hobby závodění.
-> m8rinek: To funguje oboje úplně stejně nejspíš = stejnej princip. Jestli jsem dobře počítal, tak v křídách by se hodilo 425 - 650 °C.. dle rozsahu tý sady z odkazu.
-> MVM: JJ znám, já jen že tu padla křída... Máme jich tam bednu tak jsem si říkal, kdyby byly k něčemu. Tam to funguje tak, že při dosažení určitý teploty (každá křída má jinou) přijde o barevnost...
-> m8rinek: Křídy nevím - ale jsou na to takový speciální barvy který natřeš na obvod kotoče . Po skončení ježdění sundáš kola a zároveň se mrkneš na změnu zbarvení - zjistíš jaká byla teplota. Na brzdový třmeny se lepí zase takový termoproužky.. Na rychlo jem našel obr. na googlu.. To se používá hlavně při ladění a testování kdy nevíš na čem jseš -pak už nemusíš.
www.essexparts.com/shop/. ../brake-disc-thermal-pain t.html
www.essexparts.com/shop/. ../brake-disc-thermal-pain t.html
-> MVM: Jaký teploty thermokříd se používaj? Ve škole jsem jich objevil balík, tak který znárodnit :D.
-> Toušík 02.07.15 14:18:34: Rozdil posoudis dost tezko, desce trva pomerne dlouho nez si s kotoucem sedne, takze kdyz nasadis serii z pudy budes logicky oproti zajetym deskam zklaman.
-> Toušík: Na to zajetí je prostě obecně závodní směs citlivá. Ale to je běžný i u "starých závodníků /profíků" že to neodhadnou a pak to blbě brzdí. Není totiž upně snadný trefit se do té správné teploty při zajíždění. Taky by neměly přiít nový desky na nový kotouč. Píšu neměly - protože to stejně půlkalidí dělá jak jim to vyjde. Ale běžně se desky zajíždí předem(během testů)(stejně jako např. polosy,kotouče,spojky atd.. ) a uskladňují /vozí sebou připravené k použití. O způsob používání brzd/styl nemusíš mít strach. Naplno se brzdí vždycky - je to jen o koeficientu skluzu pneu vůči povrchu..
Tepelně rozpraskaná deska vypadá nějak takhle..
Tepelně rozpraskaná deska vypadá nějak takhle..
-> MVM: Jsem se pro zajímavost kouknul - a ty termokřídy jsou opravdu už dneska opravdu nějaký ukrutně drahý..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM: Ale jo za dobré rady a připomínky poděkuju rád! Sklovitá není vůbec jen jsou drážky na deskách i na kotouči, ale to je myslím tím že ta destička je tvrdá a ty částečky vydírají kotouč. Jinak vím že jsem ji neutrhnul tím jak jsem to vyndaval, protože to šlo volně a ještě jsem si odtáhnul pístek. Možná bych opravdu měl víc řešit zajetí desek..Ono taky nevím jak s brzdama zacházím taky. Protože je fakt že když jsem pochopil (nebo spíš zatím nepochopil) jak ty brzdy pekelně berou tak jsem na ně šlapal vždy úplně na doraz před zatáčkou (dle mého pohledu z venku to možná vypadalo jinak :D ) a po sjezdu z korábu byly zahřátý dost, ale kotouč se nevlní nic tak to beru stále jako správnou funkci brzd :) Ale destičky nakoupím do zásoby a schválně někdy na testování nasadím jen nějakou seriovou 2p co jsou na půdě abych mohl posoudit rozdíl.
-> MVM 01.07.15 23:34:50: Vsak jasne, psal jsem o idealnim stavu, ale realita kdy vidis jak hori kousky oblozeni a eurosport to na stopce zabira na kameru je taky bozi
Nicme o rozpadani a separaci Ferodo desek jsem tady i v minulosti toho napsal dost, stalo se to me, MATTESSovi a rade dalsich kamaradu. Od te doby jedu pokud se da ATE a nemel jsem jediny problem. Proto me mrzi, ze to treba zrovna Eidy okomentuje, ze mu ATE nesmi pres prah a pritom jde jen o provokaci vs. moje prakticka zkusenost.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nicme o rozpadani a separaci Ferodo desek jsem tady i v minulosti toho napsal dost, stalo se to me, MATTESSovi a rade dalsich kamaradu. Od te doby jedu pokud se da ATE a nemel jsem jediny problem. Proto me mrzi, ze to treba zrovna Eidy okomentuje, ze mu ATE nesmi pres prah a pritom jde jen o provokaci vs. moje prakticka zkusenost.
-> Toušík 02.07.15 09:02:29: Radku nemusíš děkovat... Přemýšlel jsem o tom ještě chvíli a samozřejmě je i možnost toho - že se Ti zkrátka napoprvé nepodařio "správně" zapéct ty desky. (to si myslím že je ale spíš jen malá pravděpodobnost). Ze zkušenosti vím že i právě tyto hrany destiček jsou "řekněme" křehčí - právě při demontáži už jetých,stačí jí vytahovat ven mírně šikmo a hned je rožek pryč. Pokud je deska bez sklovitosti a z boku je vidět jak jí prostupovalo teplo a není popraskaná - tak je to normální stav. Ideální je změřit barvama provozní teplotu na kotoučích - ale to je zřejmě mimo Vaše dostupnosti. Ds 3000 jsou velmi dobrý desky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky: mě to vždycky pomohlo
Prostě se jezdí,brzdy kopou a pak najednou přestanou,ideální je na to počasí co je teď
A taky kdo to má na spotřebáku pořád kontrolovat,tam se většinou ty problémy vyřeší samy ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> MVM: Moc děkuji za komentář kterej jsem asi chtěl slyšet. Je fakt že nejsem nějak zvyklej řešit tyto problémy s výrobcem. A pokud píšete že se drolí všechny, tak mu spíš jen zavolám jak desky správně zapéct a zda to nelze udělat v peci místo pokusů na autě. Jinak právě že 2p a nechlazenej kotouč asi není právě to nejlepší, ale nemůžu mít nic jiného takže to tak beru. A vím že ty brzdy brzdí nádherně a vím že mi to i za tohle drolení stojí. Takže děkuji!
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.07.15 13:44:28: Ono je to s tím stáním na brzdě tak na půl. Když přiletí auto na pit stop a jede pár vteřin v boxovce - tak ihned po zastavení teplota brzd stoupá a stejně se stojí na brzdě abys mohl nasadit kolo,brzdy to v klidu snáší. A to krásně vidíš v noci rudý kotouč
.Dvoupístková deska má malou plochu a snáze se prohřeje. Pokud ale brzdy hoří několikrát po sobě - je buď nevhodná směs,nebo chlazení, v konečným extrému potom nevhodně dimenzovaný brzdy. (Pokud nic z toho nelze změnit - je to prostě brát jako fakt že to prostě je na brzdy náročný a musí se hold měnit..) Navíc na konci RZ jistě stojí ve stejným místě všichni jezdci a tím pádem by musly brzdy shořet všem ...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vena136: jak se srovnají bez přetáčení? Znovu je ohřát do bezvědomí? To jsem zkoušel na Nordschleife a nefunguje to ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Brzdy jsou od toho,aby brzdili...až brzdit přestanou,tak de dají jiný.Jinak i zvlněný kotouče se dají po nějakým čase zase narovnat a nemusí se ani přetáčet
A jestli se desky drolí nebo ne bych neřešil...a utrhnutí po připečení a nebo přireznutí,...nikdy nic a to měl i motor co dělat,to zvládnout
Teda nevím,jak by na to reagovali závodní desky,ale takový ty běžně dostupný přes uplnou sračku počínaje a konče kvalitníma výrobcema to vydrží ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml 01.07.15 13:47:02: Myslis jako konec RZ a nebo depo? Byl jsem nekolikrat na obou, ale nejak nechapu kam tim miris?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.07.15 13:44:28: Možná by bylo fajn někdy nevyrazit jen přímo na trať, ale i po ostatních koutech rally...
-> Toušík 01.07.15 10:56:32: Po velkem nasazeni se nema zastavovat vubec... Tady doslo k zasadnimu nedorozumneni, je jedno zda stojis chciplej na kvalt, nebo na rucku ci stojis bezne na brzde. Vse z toho je spatne. Pokud byla zkouska narocna na brzdy, tak je treba kotouce a desky zchladit volnou jizdou. To ze to nejde nakombinovat s casovou kontrolou je vec domluvy na rallye. Zapsani casu je otazka vterin a nevidim duvod tam dele auto drzet, ale to si musite ujasnit na rozprave ci s poradatelem.
Jinak cenu jsem psal pro dospely 4P![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak cenu jsem psal pro dospely 4P
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Toušík 30.06.15 22:10:25: Pokud máš nějakou "pochybnost" o tom jak se desky projevují. Není nic snažššího to řešit s panem Krejsou,případně poslat foto do Renovaku Nic neobvyklýho.. Dle mýho zběžnýho posouzení co vidím z fotky je to běžná závodní destička co dostala zátěž. Tím že se přehrála hrana se oddrolil kus materiálu. (Na velkých brzdách běžně tyto kousky směsi hoří malými plamínky) - důsledek nedochlazení brzd. Např rychlý příjezd do boxů atd. Vůbec nechci komentovat jakýkoliv srovnávání s běžnou destičkou a závodní. Jelikož mám dovolenou nemůžu nafotit různě opotřebený závodní destičky různých směsí a výrobců -- nicméně oddrolená hrana bývá častá u detiček s větší plochou a drážkou uprostřed. Právě v místě kde vzniká tepelne namáhaná hrana. Jinak 500km ostrého brzdění je (dle směsi) víc jak polovina životnosti,příčemž s rostoucím opotřebením se zbylá směs rychleji a více prohřívá a v extrému dojde s separování od základovýho plechu.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 01.07.15 11:27:11: To je nejvíc zlepšovák, píšu si. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebo ještě taglenc, ale to už by byla složitá přestavba.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebo ještě taglenc, ale to už by byla složitá přestavba.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 01.07.15 11:27:11: to jsem taky chtěl navrhnout
-> ochoda 01.07.15 11:55:33: Renovak a nebo Brzdy.cz mají nejlepší ceny.
-> ochoda 01.07.15 11:55:33: Renovak a nebo Brzdy.cz mají nejlepší ceny.
-> Toušík: A prozradis nam kde nakupujes? =D
-> palinator: nebo tak :-D
-> Toušík:
Ještě můžeš stát přes spojku na kvaltu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě můžeš stát přes spojku na kvaltu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Toušík: to je tedy zapeklite. Pak jedine diru do podlahy a klacek :-D
-> Tuner#2: A to mi tedy prozraď jak se má zastavovat? Projedeš cíl, máš 300m a stopka na časovce kde musíš trávit někdy třeba až 50s a je to většnou z kopce nebo dokopce.. Samozřejmě chcípat motor je špatný protože se přestane chladit motor, zatáhnout ručku je špatný protože se ohřívají bubny, stát na brzdách nesmíš protože se připečou desky, a klín za kolo se na FAS rozhodl že dávat na rally nebudou? A mitfára auto opustit nesmí :D Tak mě poraď jak to mám dělat úplně nejlíp dle tvého? A nevím kdes vzal cenu 2500 za desky? Mě stáli 1200 s DPH.
-> Eidy 30.06.15 23:04:04: OK tady to zasirat nebudem: skoda-virt.cz/cz/.../1501
80-hadky-rejpani-a-pod?got
opost=3...
-> Tuner#2: Třeba to, abych nebyl jako Milan. Abych nebyl protiva jako Milan? Mě přijde v pohodě a rejpe do Tebe protože z toho má srandu. Dobře chytáš :) A taky nemáme tu jen tohle téma. Třeba to zděšení v Domácím Audiu dneska, nebo před časem jsi vyjel na MVM, že je arogantní. Ale nebudu to tu dál rozebírat. Jen mi to přijde škoda.
-> Eidy 30.06.15 22:53:34: OK ukaz me kde se desim, poukazuju, ci dokonce povysuju v tomhle jedinem postu -> Tuner#2 - zrušená registrace 30.06.15 22:14:21: na ktery jsi Ty reagoval rejpnutim, ze Te ATE nesmi pres prah? Ja mluvil a psal ze zkusenosti, od Tebe to bylo dle me cire rejpnuti - ale treba se platu a opravis me...
-> Tuner#2: Jinak co? Hele, vím, že naživo jsem fajn člověk, ale už mě přestává bavit přehlížet některý příspěvky. Srovnávání, poukazování, zděšení, povyšování atd. Jako člověk jsi fajn, ale jako pisatel jsi fakt příšernej. Sorry, ale musím to říct.
-> Toušík 30.06.15 22:43:37: No vida, takze to mas ve finale najeto mene nez ja a v Moste dostanou brzdy taky zabrat to se neboj. Zastavit at uz na rucku ci auto chcipnout je jedno - je to proste spatne tak jako tak.
-> Toušík: Ono tam pedálu nemusíš stát, stačí prostě zastavit. Deska sama neodskočí. Jako nikdy se mi to nestalo a jen přemýšlím, co jsem tak o brzdách četl.
-> Tuner#2: Nene to zas přeháním ! Je to 500 celkem a 160 ostrých, ale například sjezd z korábu je plej 2-3, brzda do 1, ale koráb znáš jen ho vem obráceně a už s rozehřátým autem protože dole je cíl takže gumy už chtějí do zatáček jako bejk :D
Ale o tohle nejde já už samozřejmě nehodlám přejít na jiné desky když jsem ochutnal tohle spíš jak tomu zabránit, protože si nedokážu představit 2p serii kterou bych takto zatavil :)
-> Eidy: Nene v cíli jsem nikdy na brzdách nestál!! Tohle vím že se nesmí a dávám si na to pozor, vždy jsem tak nějak zatáhnul lehce ručku nebo to odstavil.
Ale o tohle nejde já už samozřejmě nehodlám přejít na jiné desky když jsem ochutnal tohle spíš jak tomu zabránit, protože si nedokážu představit 2p serii kterou bych takto zatavil :)
-> Eidy: Nene v cíli jsem nikdy na brzdách nestál!! Tohle vím že se nesmí a dávám si na to pozor, vždy jsem tak nějak zatáhnul lehce ručku nebo to odstavil.
-> Toušík 30.06.15 22:28:42: 500 ostrych km?
Soucasne desky maji za sebou asi 3 nebo mozna i 4 Mosty (vzdy tak 6-7 jizd po 5ti kolech okruhoveho nasazeni) a kdyz jsem je ted vyndaval jsou OK.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Safra tak ono to vypadá že seriové desky by mě drželi snad lépe než tohle :D Oni se mi blbý 3000 rozpadají a serie by mě vydržela nebo co??
-> Tuner#2: A zde si nejsem jistej zda na mostě najedeš za jednu soutěž 500km?
-> Tuner#2: A zde si nejsem jistej zda na mostě najedeš za jednu soutěž 500km?
takhle se rozpadaj i seriový desky od Lucasu na feldu.... dvě sady takhle dopadly a to měly sotva pár tisíc najeto.... a to se ještě odlepilo obložení od plechu.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy 30.06.15 22:18:19: Me se rozpadli jak na 2P na puvodni zlutce, tak na Favu. Od te doby jezdim TRW/Lucas a nebo ATE a nemam problem. Tech lidi kolem me bylo nezdrave moc...
BTW nezacni bejt jako Milan...
BTW nezacni bejt jako Milan...
-> Eidy: Mě se Feroda (sériový desky) začaly drolit na 4P
-> Tuner#2: Simtě, jezdím Feroda celej život a nikdy se mi nerozpadly.
-> vhml: To je dobrý. Takže od teď mi Ate nesmí přes práh.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: To je dobrý. Takže od teď mi Ate nesmí přes práh.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 30.06.15 22:13:10: takhle se mi roztrhla jedna ATE po zimním stání kdy přirezla. Auto jsem ručně popotlačil a destička vejpůl.
Presne takhle se me i kdysi MATTESSovi rozpadli klasicky Feroda na 2P. Od te doby me seriove desky od Feroda nesmi pres prah a koukam, ze to plati i u DS. Jeste ze me funguji ATE a neblokuji kola. Dat za desky 2,5 tacu a mit je rozpadle za jeden Most, tak je asi nekomu omlatim o hlavu :))
-> Toušík 30.06.15 22:10:25: taky se mi drolí. Sice teda ne tolik, ale u tebe dostanou větší záhul.
-> Toušík: Tak mě napadá, jestli jsi nezastavil auto s roztopenýma brzdama. Desky se přichytily a při rozjezdu se kousky utrhly.
Tak jsem dnes jen ta cvičně rozhodil brzdy abych se mrknul jak to tam vypadá..Jsou to DS3000 řekl bych že odbržděné podle návodu, ale čím to je že se takto rozpadají? Na to že mají najeto 400-500km to není zas čerta bych řekl, ale je fakt že při sjezdu korábu dostali zabrat asi dost, ale zato úplně dole brzdili úplně nejlépe :) Tak koupím další, ale abych zas neudělal nějakou chybu.