skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejlepší sériový kotouče/destičky
12:52:18
27.05.2015
27.05.2015
minno
-> Toušík 27.05.15 09:29:52: Kotúče mám teraz TRW (TRW/Lucas) a po 80 tis. km sú zatiaľ stále OK (4-piesty). Predtým som mal asi 2 sady kotúčov Lucas na 2-piestoch a tie vždy po chvíli začali kopať (cca po 20 tis. km).
09:46:07
27.05.2015
27.05.2015
vhml
-> Toušík 27.05.15 09:29:52: ideálně sehnat někde originály, protože ani u značkový novovýroby bych nedůvěroval, že si někdo dal práci s pouzitim spravných materiálu. Ale to je ciste moje neduvera. A desky pry lepe cistit rucnim dratakem.
09:29:52
27.05.2015
27.05.2015
Toušík
Když už se tady diskuze kolem destiček uklidnila a téma je jaké nejlepší kotouče/ destičky tak bych se poptal jaké kotouče? V tom nemám vůbec přehled. Ani podle čeho nejlepší poznat? Já mám doma ještě jedny náhradní originál a teď mám nasazené Feroda. Ale počítám s tím, že kotouče trpět budou a ubejvat taky, tak abych věděl jaké brát do zásoby. Pokud má někdo nějaké poznatky. A nevím zda jsou opravdu lepší vrtané například, protože si myslím že je lepší jednou za čas přejet destičky hrubým šmirglem, aby z nich zmizel prach. Nehledě na to že nevím zda mohu vrtané mít .
08:10:54
27.05.2015
27.05.2015
ochoda
Ajo, ja vedel ze sem to nekde videl, ale myslel sem ze to byly jeste naky jinci.
21:57:02
26.05.2015
26.05.2015
palinator
21:16:52
26.05.2015
26.05.2015
stepan
-> ochoda: Převrtat díry, taky mám desky ze žigula. stepan1234.rajce.idnes.cz
/skoda
21:16:04
26.05.2015
26.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 26.05.15 21:09:17: A nebo si je schovat na horší časy a koupit DSka.
21:09:17
26.05.2015
26.05.2015
vhml
-> ochoda 26.05.15 20:34:54: staci vyvrtat novy diry
20:47:52
26.05.2015
26.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ochoda 26.05.15 20:34:54: Ze žigula mám pocit jdou po úpravě - propilování děr mám pocit? Řešilo se to tady.
20:34:54
26.05.2015
26.05.2015
ochoda
-> Tuner#2: Nemohl bys je prosím změřit jaký maj rozměry? Já má doma tyhle, ale sou psaný na žigula, tak by mě zajímalo jesi pásnou aji na šáde.
Edit: Tak to vidim. Nepůjdou.
Edit: Tak to vidim. Nepůjdou.
20:31:10
26.05.2015
26.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Až teď jsem se dostal ke stažení fotek, tady porovnání desek co mám doma.
17:29:27
10.05.2015
10.05.2015
Nwkt
-> Antony:
16:49:55
10.05.2015
10.05.2015
Antony - zrušená registrace
-> steyr: když udeláš podle 120, můžeš kdykoliv dát vahadla
16:25:01
10.05.2015
10.05.2015
steyr
takze preformulujem otazku....vpredu vzadu kotuc 4 piestiky...vzadu zapojene 2 na hydro rucnu 2 na prevadzkovu....zapojit podla 130 alebo podla 120 ?
18:12:24
07.05.2015
07.05.2015
Honza5
-> Tuner#2: Ano zjistil sem to potom, že střed musí být ocelový je to napsané v seznamu dílů, má být z materiálu 11
11:36:01
07.05.2015
07.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Honza5 07.05.15 11:28:15: Diky za info, me se to zdalo jako nesmysl proc by 22mm chlazeny kotouc byt nemohl. Jen me zarazi ten stred, vzdyt i to v homologaci je?
11:28:15
07.05.2015
07.05.2015
Honza5
Momentálně mám na autě jednoduchý kotouč a DS3000. Ale můžu mít jak chlazený 22 mm homologační šířka tak sériový jednoduchý 9mm. Je to jedno povoleno je oboje. Jediná věc je ta že ten chlazený musí mít správně ocelový dělený střed a ne duralový, ta fotka v kartě je momentálně pasé na mistrák.
09:38:55
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Tuner#2: Díval přesto jsem si jistej.
09:22:57
07.05.2015
07.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 07.05.15 09:16:50: A dival jsi se vubec na obrazek? Je to hned druha fotka od Honzy a ja tam teda chladak vidim...
BTW tady to mas i v homologacnim listu. Jednoduchy kotouc a bubny mela akorat seriova homologacni produkce pokud vim... skoda-virt.cz/cz/.../6770 -homologacny-list-skoda-13 0-lr
BTW tady to mas i v homologacnim listu. Jednoduchy kotouc a bubny mela akorat seriova homologacni produkce pokud vim... skoda-virt.cz/cz/.../6770 -homologacny-list-skoda-13 0-lr
09:16:50
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Tuner#2: Jsem
09:13:59
07.05.2015
07.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 07.05.15 08:51:02: Ses si svym tvrzenim jisty? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../3754_2010-07
-02_20-35-19_87.jpg
09:04:17
07.05.2015
07.05.2015
minno
K tomu vädnutiu. Keď som ešte jazdil sériové 2p s doštičkami Osinek (ale aj iné "sériové" platničky"), celý čas mi prišlo, že tie brzdy strašne rýchlo vädnú. Teda v porovnaní "s normálnymi autami". To mi na tých brzdách najviac vadilo. Proste párkrát za sebou sa silnejšie zabrzdilo a brzdy už boli KO.
Po prechode na sériové 4p (doštičky TRW) pocit z vädnutia bŕzd sa úplne vytratil. Po zjazdení Grossglockneru sa dole už z bŕzd celkom slušne dymilo, ale brzdilo to stále super.
Po prechode na sériové 4p (doštičky TRW) pocit z vädnutia bŕzd sa úplne vytratil. Po zjazdení Grossglockneru sa dole už z bŕzd celkom slušne dymilo, ale brzdilo to stále super.
08:51:02
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Tuner#2: (Psal jsem to v reakci na Beryho kartu) Jinak se taky nehádám, ale první LR to neměli A nevím kde to kdo psal ale je to tak. Honza je taky nemá a neměl by je mít.
08:50:06
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Eidy: No to pravě nevím taky zda mě to funguje na začátku jako serie a pak se rozmazlím když je nahřeju :) Jinak ty brzdy fakt nevadnou což jsem nechtěl ani věřit jak neskutečně krásně to funuje. A hlavně jsem čekal že když sjedu koráb dolů tak bzdy budou totál a oni mě na konci začali fungovat nejlíp co se mi zdálo.
08:41:09
07.05.2015
07.05.2015
Eidy
-> Toušík: To já nevím, já to nevyrábím. Myslím, že už jsou jen 2500 a 3000. Já je kupoval, když to byla horká novinka. Tehdy stála sada asi 600Kč. Za studena mi to přišlo jako horší série, ale po lehkém ohřátí to bylo super. A nevadly. Ale možná to brzdilo hned jako série a jen jsem byl zvyklý na "teplou výkonnost".
08:40:15
07.05.2015
07.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 07.05.15 08:30:48: Ja se nehadam, ale tovarni auta to mali vsechny. Bylo to psano i v clancich o predstaveni v automobilu.
08:32:50
07.05.2015
07.05.2015
ochoda
Me to jen tak napadlo tak sem to napsal. =) Mam komplet serii brzdy a nestezuju si, jen sem koupil lepsi gumy tak uvazuju i o deskach pac co sem tak pochopil tak s lepsima by mela jit lip davkovat brzdna sila coz by bylo fajn, ted mi to kola hned blokuje, ale je fakt ze to aj gumy nedavaj no. =)
08:30:48
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Tuner#2: Ještě že se to tu nehádá :D Hele jak která homologace
08:28:07
07.05.2015
07.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 07.05.15 08:00:18: LR ma chlazeny kotouce
08:24:04
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> Eidy: A jsou ještě DS2000 to by bylo jako seriové destičky myslím parádní volba..
08:10:39
07.05.2015
07.05.2015
Eidy
-> ochoda: Dokud jsem měl škodovácký motor, jezdil jsem 2P vpředu+DS2000 a vzadu vše v sérii a brzdilo to až až. Nikdy jsem neměl problém ani na okruhu a to jsem chodil na brzdy mezi posledními.
08:00:18
07.05.2015
07.05.2015
Toušík
-> stepan: Kotouče to vydržej pane jo :D Na LR taky nejsou chlazený a myslím že to není problém..
-> ochoda: Jinak bych ještě dal opravdu dozadu nejdříve Beralové pakny na 19tky prasátka a pokud by to bylo málo tak až potom 22. A pakny stojej na renovaku 600 takže to není nic. A už teď si troufnu říct že budeš spokojenej
-> ochoda: Jinak bych ještě dal opravdu dozadu nejdříve Beralové pakny na 19tky prasátka a pokud by to bylo málo tak až potom 22. A pakny stojej na renovaku 600 takže to není nic. A už teď si troufnu říct že budeš spokojenej
22:06:09
06.05.2015
06.05.2015
stepan
-> vhml 06.05.15 21:44:11: Deskám to jedno bude, spíš bych měl strach o kotouče.
21:57:46
06.05.2015
06.05.2015
vhml
-> ochoda 06.05.15 21:56:30: bubny s 22mm válečkama a beralovejma paknama brzdí ažaž
21:56:30
06.05.2015
06.05.2015
ochoda
-> vhml: Právě, po přečtení tady pár vět, bych rád investoval do DS2500 byť aj mám vzadu seriový bubny. Myslim si, že by to nemuselo bejt špatný.
21:44:11
06.05.2015
06.05.2015
vhml
-> ochoda 06.05.15 21:37:12: on se ten předek hřát bude. Ale těm DSkám je to celkem jedno
21:37:12
06.05.2015
06.05.2015
ochoda
-> stepan: Tak ono, nějak brzdit to bude vždycky žejo. To byla spíš jen taková teoretická vsuvka. Kotouče je jasný, že se budou hřát o tom sme tušim mluvily spolu. Ono to je spíš skrytej dotaz jesi bude zadek přebržděnej nebo nebude. (jakože spíš asi jo)
18:22:38
06.05.2015
06.05.2015
stepan
-> ochoda: Brzdit to bude, ale bál bych se že ne moc dlouho, kotouče se budou dost hřát.
18:19:02
06.05.2015
06.05.2015
MVM
-> ochoda: Tak brzdit to bude
16:27:59
06.05.2015
06.05.2015
ochoda
-> MVM: Když budu mít celý auto komplet na dvoupístech a vepředu DS2500 a vzadu serii desky, tak už by to mohlo brzdit jo?
13:35:48
05.05.2015
05.05.2015
minno
-> Toušík: V pohode
13:33:35
05.05.2015
05.05.2015
Toušík
-> minno: Ne promiň já tušil že to víš, to nebylo myšleno nijak špatně
13:29:00
05.05.2015
05.05.2015
minno
-> Toušík 05.05.15 12:56:29: Ty, to fakt? No nevrav, ešteže si mi to vysvetlil Sám by som na to neprišiel.
btw. napísal som to sem len ako takú vsuvku na pobavenie :)
btw2. platničky som nerozťahoval ani o chlp, len si to proste akosi blbo sadlo
btw. napísal som to sem len ako takú vsuvku na pobavenie :)
btw2. platničky som nerozťahoval ani o chlp, len si to proste akosi blbo sadlo
13:25:49
05.05.2015
05.05.2015
Luky
-> MVM: teda já mám na rapidu odjakživa zadek přebržděnej. Ale možná spíš předek brzdí míň než by měl, ale nikdy jsem to moc neřešil, celkem mi to tak vyhovuje
13:09:13
05.05.2015
05.05.2015
MVM
Ferodo DS 2500 jsou určený na sportovní/závodní ježdění (hlavně na zadní nápravy) a oproti seriovým mají výhodu že nevadnou. Netvoří se na nich sklovina a s rostoucí teplotou roste koeficient tření. Ten průběh teplot je celej nižšší než u 3000vek. Ale nejsou tak agrasivní. Kotouč obecně závodní desky nežerou - ale zatěžují tepelně víc než seriová deska. Ad škodovka - tam právě hodně záleží na posílení brzdnýho účinku vzadu - protože je zadek nedobržděný a předek přebržděný (v seriovým rozložení brzdnýho účinku na nápravy)
Co se týká zajíždění desek - tak pro závodní platí vždycky instrukce v balení - ale jde to použít univerzálně pro různý výrobce (Pagid,Ferodo,atd)
Co se týká zajíždění desek - tak pro závodní platí vždycky instrukce v balení - ale jde to použít univerzálně pro různý výrobce (Pagid,Ferodo,atd)
12:56:29
05.05.2015
05.05.2015
Toušík
-> minno: Ale s Tunerem jsem nemysleli toto sednutí destiček. Ty jsi to měl zapříčiněné tím že jsi je příliš roztáhnul destičky (zatlačil válečky v brzdičích) a kapalina z HBV nestačila na to, aby dostatečně naplnila pístky.
Bavili jsme se o tom že kotouč na sobě má nějaké drážky, jako destičky a jde o to za jak dlouho se do sebe "zabrousí" aby fungovali tak jak mají :)
Bavili jsme se o tom že kotouč na sobě má nějaké drážky, jako destičky a jde o to za jak dlouho se do sebe "zabrousí" aby fungovali tak jak mají :)
12:40:38
05.05.2015
05.05.2015
minno
Ad. "sadanie si doštičiek". Minule som menil silentblok na prednej náprave a musel som zhodiť celý predný brzdič (4p). Nemazlil som sa s tým, tak šiel dolu tak ako bol, osadený doštičkami. Potom pri skladaní som ho len nazad zasunul na kotúč bez vyberania platničiek a pri prvej jazde som sa skoro zabil :D To koleso vôbec nebrzdilo, pri maličkej rýchlosti a šliapnutí na brzdu mi to trhalo volant z ruky a auto ťahalo brutálne do ľava :) Pritom na pohľad to pri skladaní vyzeralo, že si to tam sadlo v pohode.
Pár prudších prebrzdení a už to zas brzdilo ako má :)
Pár prudších prebrzdení a už to zas brzdilo ako má :)
12:32:31
05.05.2015
05.05.2015
vhml
-> Toušík 05.05.15 12:24:33: Jo, tvoje neřešení mě někdy kolem půlky sezony přivede do hrobu
12:24:33
05.05.2015
05.05.2015
Toušík
-> vhml: Jsou na půdě. A to bylo kousek takže to neřeším :D Asi jako vše..