skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
16:54:33
02.03.2023
minno
-> P@WL: Isto tam nie je čo špekulovať. Do riadenia ide myslím 150 ml oleja. To sa ti ani neoplatí kupovať celú litrovku.



Ale ak silou-mocou chceš niečo extra (čo aj tak ničomu nepomôže - tie riadenia vydržia mraky km, použitý olej nie je slabina tohto komponentu), tak kúp napr. Castrol EP 80W90 www.autorelax.sk/castrol- manual-ep-80w-90-1l



Lemförder manžety by snáď mali byť OK. Ja som dával pred mnohými rokmi manžety Gomet a držia parádne, už ďaleko cez 100 tkm. Predtým neznačkové boli KO hneď. Ale sada Gomet z dnešnej výroby, čo som nedávno kúpil, sa mi už nepozdávala, už to nebolo ono (na vzhľad iný typ gumy).



Vazelínu by som tam ja osobne nedával (neviem, prečo niektorí tak robia), toto riadenie je ustanovené na olej. Tak načo s tým vymýšľať.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 02.03.2023 16:54:33
upraveno 2x, naposled 02.03.2023 17:16:56
16:36:58
02.03.2023
P@WL
Paaani a niečo konkrétne, aby som vedel čo objendat ? Kľudne povedzte konkrétne kto čo má, niečo vyberiem 4 ďakujem
09:42:18
02.03.2023
MVM
-> P@WL: Olej se používal v prvních hřebenech až po prvniho Favorit. Pak se přešlo na vazelinu. Olej klade větší důraz na těsnost a kvalitu manžet(což plyne už z podstaty nízké viskozity).jak uz tady zaznělo..

Jde to řešit i vazelinou A00 smichanou s olejem. Samozřejmě zase vzhledem k vyšší viskozitě je relativně lepší těsnost,ale v nižších teplotách může řízení jit vic ztuha.
09:04:00
02.03.2023
P@WL
-> minno 02.03.23 08:29:18: Takže nejaká moderná PP90, chápem 3

Lemförder som zohnal ...tak snáď vydržia čosi
08:29:18
02.03.2023
minno
-> P@WL: Tak ako Eidy. Nie je tu čo vymýšľať. Bohate postačuje predpísaný olej "PP90", alebo akýkoľvek iný prevodový olej viskozity SAE90, ale pri "značkovom" oleji to bude zrejme len o dobrom pocite, o ničom inom.



Hlavne to chce kvalitné manžety (najlepšie originál Škoda), na trhu je veľa náhrad, tak aby si to do roka nemusel meniť znova.
upraveno 1x, naposled 02.03.2023 08:30:06
08:02:36
02.03.2023
Eidy
-> P@WL: Tohle není potřeba komplikovat. Jakýkoliv olej poslouží. A nebo vazelína.
06:19:44
02.03.2023
P@WL
Dobré ránko prajem vospolok členovia...

Čoskoro ma čaká skladanie hrebeňového riadenia pre moje eMko, a tak nejak by som si od skúsenejších rád nechal poradiť,aký olej do neho použiť.

Nechystám sa jazdiť preteky atp...takže obyčajne riadenie - obyčajný - lepší olej 4

Za každú odpoveď a postreh budem rád
23:19:06
11.02.2023
Robert 106
-> Eidy: Těžko říct okem nic viditelného není, držák na hodinky zatím stále nemám ve svém vybavení. Vhledem k faktu, že při částečném brždění auto přerušovaně přibrzďuje se střídou 1 bych to viděl jako nesouosé. olej teče jakoby z vršku někde mezi kloubem a převodovkou. Ze strany kterou jsem dělal trochu a z původní hodně.

Dnes jsem zkontroloval zda to není přelité a kontrolním šroubem jsem upustil asi necelá 1 dcl.
22:30:28
11.02.2023
Eidy
-> Robert 106: Háže rantl bubnu nebo dosedací plocha pro kolo? To je totiž dost rozdíl.

A kde teče ten olej?
19:42:02
11.02.2023
Robert 106
Ahoj,



tak jsem to všechno složil. Buben drží pěkně ale bohužel hází.

Buď jak jsem ho sundaval, tak jsem ho ohnul nebo to dělá ten okraj.

Když koupím nový tak asi budu mít problém to spasovat že ?

Navíc nový buben určitě nebude chtít tak daleko jako ten starý.

Když jsem sundaval poloosu tak jsem si říkal že vůbec neteče olej v převodovce ho bylo sotva tak 0.5l barvy a hustoty připomínající grafitovou vazelínu. Dal jsem tam PP80 s teď mi olej teče někde okolo nohavic
20:33:19
09.02.2023
P@WL
-> MOLSO 08.02.23 13:44:03: Som rád, že si mi to odobril...myslel som na teba pri príležitosti záklonov ale Tomáš už ti písal a následne mi to reprodukoval čo si mu napísal 1 1
20:25:49
09.02.2023
Bukaj
-> Borderer 09.02.23 10:44:21: Ba ne. Část lidí chce mít auto níž, část naopak výš. Málokdo je s výškou (délkou, šířkou, hloubkou,...) spokojen.3
17:40:36
09.02.2023
MVM
-> minno 09.02.23 10:38:22: Netvrdil bych to striktně . 4 Ale uživatelsky přívětivější je vlečena...
16:10:10
09.02.2023
Robert 106
Jo kyvka je o hovně asi taky budu muset obětovat obnos a vyměnit.

Stačily by mi šikmá ramena s kompletními náboji a poloosami. Převodovku příčku mám ještě náhradní z Raida + domky a hrdlo bych ještě potřeboval ostatní mám
10:44:21
09.02.2023
Borderer
Tvl, každej druhej tuner chce mít auto na zemi, odklony jako kráva a vyhazuje za to desítky tisíc. Tady to máte zadarmo a ještě frfňáte ! 3
10:38:22
09.02.2023
minno
Proste tá náprava je nahovno3
10:26:49
09.02.2023
MVM
-> vhml 09.02.23 10:07:30: Tak klasika to je uprostřed volný, dáš to na zem,propruziš, a zůstanou kola v odklonu 3
10:07:30
09.02.2023
vhml
-> MVM 09.02.23 09:53:48: a když chceš mít hustě tvrdej podvozek, tak to prostě lízneš víc 3
09:53:48
09.02.2023
MVM
-> vhml: Když delam převodovku, tak ty vika vzdycky liznu. Ale nohavice a plechový půlkule byvaji zevnitř vydřený,je nutný je pootočit tak jak to bylo zvyklý chodit. A ta vůle to je takovy nutný zlo. Buďto to chodí moc těsně a nebo to ma trochu vůli. Je dobrý to zas nehrotit, do extremu.. 4
08:36:03
09.02.2023
vhml
-> minno 09.02.23 08:18:29: já jsem ty dekly utáčel.
08:18:29
09.02.2023
minno
-> Robert 106 08.02.23 22:35:09: Horšie je, že toto sa môže stať aj pri nových komponentoch. Mne sa to tak stalo. Vyskladal som si fungl novú prevodovku, aj dekly diferáku boli nové. Novú nápravu som už jazdil (aj nohavice nové). Rozhodil som auto, že vymením prevodovku. Celá náprava aj s agregátom von. Nápravu som oddelil od prevodovky a šiel ju skompletovať s novou prevodovkou. A ejha, na L strane vakl jak sviňa, možno ten 1 mm, ako máš ty. P strana ok. Našťastie som mal doma viac kusov použitých deklov diferáku zo starých prevodoviek, tak som začal merať a vyberať. Lenže ony tie dekly sa líšia aj vybratím zo strany od diferáku, kde sa dávajú vymedzovacie podložky. Našťastie jeden z deklov bol z tejto strany rozmerovo totožný, tak som ho tam dal a už sedela aj polnáprava.

Vydržalo mi to takto necelý rok, pretože znova sa objavil olej v brzde, tak šlo všetko kyvkové z domu, do auta som dal vlečku a odvtedy chodím vysmiaty...3



Edit: riešením na vakl ešte môže byť osústruženie dosadacej plochy príruby diferenciálu.
upraveno 1x, naposled 09.02.2023 08:21:32
23:02:38
08.02.2023
Eidy
-> Robert 106 08.02.23 22:35:09: Tak určitě to není super, že jo. Většinou bývá problém v tom, že se vytáhne plech příruby kolem matic. Omrkni to a sklepni to do roviny nebo lehce na druhou stranu a zkus to složit. Jinak bys musel použít jiný víko na převodovku, ale to znamená nově vymezit vůli diferáku.
22:35:09
08.02.2023
Robert 106
Prosím o radu,



při výměně poloosy na kyvce jsem při zpětné montáži zjistil,

že mám v kloubu nohavice s převodovkou vůli a to i bez jakéhokoliv těsnění.

V knížce píšou, že se mají přidávat těsnění dokud nejde s poloosou zlehka hýbat z toho

usuzuji, že bez těsnění to má být na těsno. I původní prohnilá nohavice má úplně stejnou vůli.

Přitom původně tam bylo těsněni skoro 1 mm. Dal jsem tam nejslabší těsnění a bude tam vakl něco pod 1 mm. Ač nerad jsem vyndal dekl diferáku a když ho přiložím k přírubě poloosy tak tam je prostě vůle.



Je to problém ?



Díky
13:44:03
08.02.2023
MOLSO
-> P@WL: okolo 18 mm je super ...ked mas vystruznik 18h7 a nvy zvislak ma 17.8 mm 3
06:35:43
08.02.2023
P@WL
Včera na večer som si v dielni spomenul na požiadavku od Minna na zmeranie priemerov na nových zvyslákoch

-> minno 30.01.23 14:44:03:



Všetky mali okolo tých 18mm, moc na presno sa mi to zle meralo jednou rukou... 3
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od P@WL vložen 08.02.2023 06:35:43
upraveno 2x, naposled 08.02.2023 06:39:52
16:57:29
07.02.2023
saskyn2
-> Milan 136 07.02.23 13:01:33: no uvidíme, bud to půjde nebo ne. I tak dík4
15:16:10
07.02.2023
minno
-> Eidy 07.02.23 11:41:37: Značka je fixou poznačená aj na tele matice, áno je to v mieste drážky, len to blbo vidno.

Áno, výpočty tak, ako uvádzaš, ale vidíme, ako sa bežne v praxi doťahuje3 Doťahovať to len tak rukou bez momenťáka, tak to človek možno pretiahne ešte viac.

Tento spoj sa navyše doťahuje moment + na závlačkový otvor, takže doťahovať to na sucho, vyšlo by to možno nastejno. Ja som to po dotiahnutí takto namazané trochu povolil k závlačkovému otvoru.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 07.02.2023 15:16:10
13:01:33
07.02.2023
Milan 136
-> saskyn2 07.02.23 12:14:44: Jo. Taky tu takovej je. A pořád se mu něco vrací s vypadanýma šroubama atd. Kola po něm nepovolíš. Tak to fakt dělat nechci 3



-> saskyn2 07.02.23 12:55:26: Dělal asi jednou. Ale jen olej. Jak přesně tam je to čerpadlo přístupný na vyndání už si nevybavím.
upraveno 1x, naposled 07.02.2023 13:02:06
12:55:26
07.02.2023
saskyn2
-> Milan 136 07.02.23 10:12:03: hele když už tě tu mám, dělal si někdy olej v samosvoru na RS/GTI/CUPRA? Jeden virták to chce udělat, olej není problém, ale nevím jestli tam je místo na vyndání čerpadla k vyčištění sítka.
12:14:44
07.02.2023
saskyn2
-> palinator 07.02.23 10:26:33: zrovna tsi svíčky dělám že značím polohu.

-> Milan 136 07.02.23 10:12:03: hele kolik takových lidí znáš

Já asi jen tebe3 naopak znám lidi co vše berou na pistol ani to ručně nekontroluje.
11:41:37
07.02.2023
Eidy
-> minno 07.02.23 10:43:14: Jestli byla ta značka do drážky, tak to vypadá jako trochu, ale zkus si těch 30° pootočit nasucho momenťákem.

Pokud vezmu, že tam je stoupání závitu třeba 1,25, tak při 30° natočení matice to vychází na desetinu mm stlačení/natažení. Při stoupání závitu 1,5 je to 0,125 mm.To už je na tak krátkým spoji slušný.
11:40:58
07.02.2023
minno
-> vhml: Hm, tiež zaujímavé poznatky.



Inak dobre ste sa chytili diskusie1
11:22:41
07.02.2023
MVM
-> vhml: Asi tak.. No jeden takovej podobnej vzduchovým urval při montáži M8 na přítlačáku. A došel za mnou.. jelikož ví.. jestli doma memam MPi Felicia setrvák..3
10:43:14
07.02.2023
minno
Test so značkou. Nasucho dotiahnuté, označené, matica vykrútená až na koniec (nezhodená, ostala na poslednom závite), zavit navazelinovaný (mierne aj spodok matice). Dotiahnuté a tu je výsledok. Len o kúsok ďalej, ako nasucho.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 07.02.2023 10:43:14
upraveno 1x, naposled 07.02.2023 10:43:39
10:38:46
07.02.2023
vhml
Ještě pár zajímavostí z praxe -



Loctite 270 , vysokopevností lepidlo. Ještě před pár lety měli recepturu s takovým třením, že šroub, byl-li utažen jen na moment, šel povolit snáze, než když se tam to lepidlo nedalo. Protože prostě utažen nikdy nebyl. Teď už to nějak vyřešili.



Interflon Lube TF - nějaká obdoba WDčka. Máme naměřeno, že po jeho použití má šroub "standartní" tření , takže je možno s tím libovolně mazat bez zásadního vlivu na výsledek.
10:26:33
07.02.2023
palinator
Mi připomínáte jak jsem na TSI měnil svíčky, podle TPI se mělo dbát na správnou polohu jiskřiště, tak jsem koupil origo svíčky, momenťák, udělal podle předpisu a protože jsem si poznačil polohy jiskřišť, docela jsem čuměl o jaký úhel se vzájemně lišily... 3
10:12:03
07.02.2023
Milan 136
-> saskyn2 07.02.23 09:27:39: Tak jsem asi divnej.
10:08:28
07.02.2023
dragon_cb_cz
Já momenťák používám hlavně na karbonový díly - ale občas mají předepsaný tak malý momenty, že už se do rozsahu nevejdu. A momentový šroubováky na hodnoty pod 1 Nm jsou tak drahý, že tolik dílů asi za život zničit nestihnu 3



A pak ta zmíněná čistota závitu... Na novým kole jsem teď laboroval se zajížděním sedlovky. Když jsem sundal výrobcem dodanou objímku a protáhnul v ní závit, tak jsem se nestačil divit, co z toho lezlo za bordel - nehledě na to, že nebyl dovrtaný/doříznutý až na konec, takže se ten šroub spíš opíral koncem. No stejně jsem nakonec dal jinou dvojitou...



Obecně si ale momenťák beru hlavně tam, kde se bojím, že bych to dotáhnul spíš málo než moc a uvolnění za provozu by nejspíš vedlo k destrukci dílu. Třeba kliky na čtyřhran mají od některých výrobců předepsáno i přes 60 Nm, s čímž se na kole ve stojanu kde protipáka je jen druhá (17cm dlouhá) klika docela peru a bez momenťáku bych se na to stopro vysral dřív. Často při tom dotahování chytám pochyby, jestli ten momenťák vůbec funguje, že už to tam musí být 1



No a pak stejně narazím na levý závit a mám smůlu 3
upraveno 1x, naposled 07.02.2023 10:08:51
09:27:39
07.02.2023
saskyn2
Tak neznám nikoho v servisu kdo šaší s momentákem. To by nic nevydělal. Jediný asi šrouby na hlavě motoru bych si teda nelajznul, ale jinak třeba podvozek normálně pistolí plus to pak ještě přetáhnu růčo, za ty roky mám moment v ruce3
08:42:43
07.02.2023
Eidy
Mimochodem tohle video je super ukázkou toho, jakou sílu vyvine různá velikost šroubu resp. závitu. S velikostí závitu roste tření a ve výsledku několik malých šroubů udělá větší přítlak než jeden velký šroub.

Pick The Screw That Makes More Power? Big, Medium or Small?
08:28:23
07.02.2023
Eidy
-> vhml 07.02.23 08:01:44: Třeba to má nastavený pořád na 24 Nm, aby něco nezničil. 3
08:01:44
07.02.2023
vhml
-> MVM 07.02.23 07:52:48: teď v Rakousku při závodech nám tam taky frajer utahoval všechno od M8 po jemnou M12 jedním vzduchovým rázákem na kola. Ale jelikož nás tam uprostřed noci zachránil a vyřešil ohnutý rameno, tak mi bylo blbý ho zmrdat 3
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od vhml vložen 07.02.2023 08:01:44
07:52:48
07.02.2023
MVM
-> vhml 07.02.23 07:07:15: Nemyslím si ale,že šrouby na podvozku škodovky se při utažení na Nm dle dílenské prodlužují. A hlavně to mezní napětí člověk cití v ruce, kdy ten spojovány závit měkne. Což je ale už v háji.

Taky občas když spěchám, nebo neni prostor pro momenťák to rvu rukou na krev, a šrouby od M10 dál rozumnej člověk s klasickou řáčnou neutrhne. Znam lidi ze servisu co všecko povolují i utahuji rázovým utahovákem. A tim vic,co nastala doba Aku. Od rána to drži v tlapě,řekl bych že i svíčky je schopnej s tim delat 1
07:07:15
07.02.2023
vhml
-> minno 06.02.23 19:36:11: jak píše Eidy, posuvkou nenaměříš nic. Musel bys porovnávat úhly od dosednutí matice ( tj. předutáhnout třeba na 20Nm ) . Když potřebujeme změřit skutečný natažení šroubu a tím i reálnou předepínací sílu, tak se na oba konce nabrousí plochy a změří se to ultrazvukem.







-> MVM 06.02.23 18:03:58: to jsem taky viděl. Ale to už byly šrouby, který do díry dáváš jeřábem 3
upraveno 1x, naposled 07.02.2023 07:08:29
22:41:51
06.02.2023
minno
-> Eidy 06.02.23 21:03:56: Označiť radiálnu polohu matky ma v rýchlosti toho pokusu nenapadlo :) Ale môžem ešte zopakovať. Áno, merané šublerou, ale opakovane a na viacerých miestach.

Je mi jasné, že vo výsledku to dotiahnuté nebolo rovnako, aj malý uhol otočenia matice môže znamenať veľa Nm, len som chcel poukázať, že to zrejme nebude až také peklo. Aspoň v tomto prípade.



Každopádne je to ale zaujímavé a "sranda", ako sa to líši od okolností.
22:19:14
06.02.2023
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hele asi dokonce jen ty mezitypy v customu (predface kastle a EcoBlue motor). Mame z ty doby 3 EcoBlue ve velkejch a no problem. Ale maj najeto min.. max 90 zatim.

Ale mne ji delali v 60ti...
upraveno 1x, naposled 06.02.2023 22:21:45
21:53:52
06.02.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Ale to byly jen predfejslift, ne? Ja se snad bat nemusim 3
21:41:58
06.02.2023
StepaNoFUN
-> MVM: To nesmíš bejt konstruktér Fordu... Kterej změní materiál těsnění hlavy (asi ekonomika) a zbytek nechá bejt... A tak v 60tis. se dělá na záruku repas hlavy a dává nový těsnění. Neoficiálně přiznáno, že to není vada, ale vlastnost. :-/
21:15:45
06.02.2023
MVM
-> minno: Ideálně bys musel znát materiál šroubu, materiál matky. Většinou bývá matice větší bláto než šroub. A šrouby utahuješ obecně maximálně na mez pružnosti. Samozřejmě neřeším teď žádný speciálně definováný šrouby ojnic,nebo šrouby hlav válců. Tam je možný přesně stanovit prodloužení a je na to ten spoj vymyšlený.
21:03:56
06.02.2023
Eidy
-> minno 06.02.23 19:36:11: Předpokládám, žes to měřil posuvkou. Jenže to nejsou broušený součástky a záleží spíš, kde přesně to změříš. Daleko lepší by byl pokus, kdyby sis označil místo na matce a porovnal úhel natočení mezi "suchým a namazaným" pokusem. Každopádně já když utahuju hlavu motoru, tak všechno namažu dle návodu, utáhnu všechno na 20Nm, udělám si fixou na matkách čáru v jednom směru a pak utahuju postupně na 90 Nm dle návodu. Ve výsledku mám matky "rozházený" v rozmezí asi 100°. No a pak utáhnu všechny stejně podle té nejvíc utažené.
Extreme Tyres