skládáme nápravu...

prohledat
6475 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 23.09.2007 do 28.03.2024, založil/a T
řadit dle data
01:32:47
21.01.2023
Bukaj
-> Eidy: Tak, a teď nikde nebudou k sehnání, protože je všichni Virťáci budou chtít, když je má na voze i guru Eidy1
22:14:26
20.01.2023
Eidy
-> COL: Samozřejmě, že mám. 4
19:29:15
20.01.2023
COL
-> Eidy: A máš je na autě? Tak je zkusím použít až budu dělat další nápravu :)
19:17:20
20.01.2023
Jozka
-> Bukaj: 52
-> minno 20.01.23 10:15:11: Ano, zvenka. A snad už po roce, max. dvou - navíc ve skladu, ne na autě..
17:37:35
20.01.2023
Bukaj
-> COL: Asi jak píše Eidy - prostě jsou "tužší" a nevyžvejkají se...
Už jsem párkrát viděl (na hodně jetém rejdovém čepu a neudržované nápravě), že se ten silon (zřejmě při snaze vymezovat vůli svisláku postupným dlouhodobým dotahováním matice) zdeformoval natolik, že částečně vyhřezl ven (vždy na spodku, kde je nejmenší styčná plocha)7
17:10:36
20.01.2023
Eidy
-> COL: Exaktně to nedokážu řict, ale když se mi dostaly do ruky tyhle, tak i použitý byly hezký. Plastový jsou často vydřený a rozmačkaný.
16:52:56
20.01.2023
COL
-> Eidy 17.01.23 07:57:22: Maji nějakou výhodu? Osobně mi přijdou jako propracovanější řešení, což ale nutně nemusí znamenat lepší.
10:15:11
20.01.2023
minno
-> Bukaj: Manžety zvislákov, ktoré som mal na aute min. 10 rokov. Ale netuším, kedy som ich tam dával a čo sú zač. Ale vazelíny A00 si moc neužili. Ale písal si, že ony tie manžety praskajú aj tak zvonku.

Zrejme bude každá z nich iná výroba. Tá na fotke vpravo je po demontáži nepatrne väčšia a je aj mäkšia, ako tá vľavo. Ale obidve sú OK, nepoškodené. Tak neviem, či ich tam teraz pri repase vrátiť nazad, alebo dať druhé.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 20.01.2023 10:15:11
00:16:21
18.01.2023
Jozka
-> Bukaj: ..natož, co kdo přeskládal. Já nápravu se všema stejnejma kusama bez drážek z kila sice kdysi rozebíral, ale rozhodně jsem nebyl první. Může být i tak, že dočasně uvěřili, že drážek pro plast už netřeba. Možná to zaznamenal i ten Baťa, ale mám zrovna po ruce vydání z roku 1973, který se o žádných drážkách ještě nezmiňuje - chtělo by to o fous novější.
23:59:50
17.01.2023
Bukaj
-> Jozka 17.01.23 18:13:42: Baťa nevím, ale MB a kilím katalogům celkem dost věřím. A když v katalogu 1970 píšou všechny podložky jeden typ (441 na konci), tak bych řekl, že budou bez drážky...
Ale kdo ví, kdy a jak se co montovalo v prvovýrobě...3
20:17:52
17.01.2023
COL
-> minno 17.01.23 12:36:23: Ano, predni vs zadni, staci to cele horni rameno a v ramci pruznosti to ovlivnuje trosku i zaklon.
18:13:42
17.01.2023
Jozka
-> Bukaj 17.01.23 12:59:21: Jsem si jednak (trochu) vzpomněl, druhak (více) dohledal - z kil tři plastový podložky, s drážkou jen nahoře: katalogově to vychází tak, že podložka s drážkou má koncovku -442 (jsou psaný dvě na auto, bez drážky -441 by měly být 2 + 2 ks..).. což je divný, protože by předchozí verze byly nedrážkový (nedíval jsem se), ale odpovídá to tak pozicím na nákresu v katalogu 1972.

Ale když Baťa tvrdí, že první kila měly tu horní podložku furt ještě ocelovou (a druhou do páru s ní tu "s plast třecí vrstvou") a dole žádnou, jeví se mi to lehce chaoticky..
16:40:07
17.01.2023
minno
Nemáte niekto možnosť vypáliť mi laserom dve podložky z nerezu ("na záklony") a poslať? Vypadli mi dva fuškové zdroje, tak som stracený1
15:58:00
17.01.2023
minno
-> Bukaj: Hm. No uvidím, ako to poskladám nakoniec ja.
12:59:21
17.01.2023
Bukaj
-> minno 17.01.23 12:38:02: Ono je to vcelku fuk. Dávám vždy jednu s drážkou nahoru, aby mohlo při mazání dobře protékat mazivo delší cestou, dole je mazací drážka zbytečná, neboť při správné funkci o-kroužku by tento neměl propustit mazivo ven. Ale to je špatně, protože se pak spodní pouzdro nedostatečně maže a svislák tam začne reznout a vydírat pouzdro (vlhkost si tam cestu vždy najde). Když mi při mazání svisláků dole nevytéká mazivo, tak povolím matici a udělám vůli, aby tlak maziva vytlačil o-kroužek. Ten je tam stejně jenom na obtíž (vniknutí vlhkosti nezabrání a jen ztěžuje mazání)... 3

Každopádně stovky modelu 70 a 71 měly všechny 3 třecí podložky jednoho typu (na konci č. dílu 441), kila od modelu 73 měly dvě podložky 441 (dole a nahoře) a jednu podložku 442 (nahoře) a 742 měly nahoře dvě stejné podložky 442 a dole jednu podložku 441.
Tak praví katalogy a minimálně u těch stovek a u Mka to tak bude (souhrnný katalog pro 742 bývá někdy zavádějící, co se starších modelů týče)4
Kdybych tak věděl, které z dvou katalogových čísel dílu je podložka s drážkou... :-D
12:46:33
17.01.2023
minno
-> Bukaj: Zložené to bolo vtedy predpisovo. Andrt myslím píše dotiahnuť spodnú maticu zvisláku tak, aby bol čap bez vôle a potom dotiahnuť ešte o dva závlačkové otvory? Takto som to vtedy skladal, to som si istý. Ale chyba sa niekde mohla stať, nevylučujem. Myslím ale, že tým, ako tá guma zmäkla (naleptala sa), tak to vytislo von rovnako, ako vychádza aj vazelína. Preto krúžok aj mechanicky poškodilo a ako vidno na foto, rozmer v porovnaní s novou gumičkou je úplne mimo.

Prachovky - tak to asi len vyčistím tie staré a vrátim ich nazad1
upraveno 1x, naposled 17.01.2023 12:48:08
12:38:52
17.01.2023
Bukaj
-> minno: Pokud o-kroužky vylezly při mazání, tak to tam musela být vůle jako prase, ne? Jinak ten kroužek tam drží přitlačen podložkou...
A s prachovkami jsi měl asi štěstí na původní výrobu - ta vydrží téměř neomezeně, pokud je nepoškodíš (i na některých MB nápravách, co jsem rozebíral, byly ještě původní prachovky a byly v lepším stavu, než novější výroba po půl roce... :-/ ).
A jsou schopny se rozpadnout (popraskat) i bez působení maziva - jen tak na vzduchu (praskají právě zvenčí, nikoli zevnitř od namazané části).7
12:38:02
17.01.2023
minno
-> Bukaj 17.01.23 10:19:29: A tebe sa ako najviac osvedčilo dávať tie silónové podložky? V sade sú myslím 2 ks hore bez drážky a jedna dole s drážkou.
12:36:23
17.01.2023
minno
-> COL 16.01.23 23:15:06: jinak zaklon taky ovlivnuje to, jak moc asymetricky se poskladaji podlozky na hrube nastaveni odklonuAsymetricky myslíš na jednej strane (predný / zadný kozlík? - to som ešte nepočul); alebo asymetricky L/P strana (aký to má vplyv na záklon)?
12:33:24
17.01.2023
minno
-> Bukaj 16.01.23 20:35:13: Keď som v 2008 skladal novú prednú nápravu, pri prvom mazaní zvislákov mi tie O-krúžky vytlačilo von a boli aj napuchnuté/naleptané? Už neviem. Každopádne vymenil som ich za nové z obchodu (výrobca neznámy) a odvtedy bol kľud. Preto sa pýtam, nerád by som si to zopakoval.

S prachovkami zvislákov som nemal nikdy problém. Myslím, že som mal jedny od toho r. 2008 až doteraz a sú stále OK. Ale je pravda, že s mazaním som to nepreháňal :)
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od minno vložen 17.01.2023 12:33:24
10:19:29
17.01.2023
Bukaj
-> COL 16.01.23 23:15:06: Jak píšou klucí - je to třecí podložka svisláku, používala se u MBček jako "spodní těsnicí" cca od 15. série do konce výroby MB. Kila už měla od počátku výroby silonové podložky, které vydržely ve výrobě až do konce produkce zadomotorových škodovek. jen se různě v průběhu modernizací měnilo použití podložky (umístění a počet) s "odtokovou mazací drážkou" a bez ní.3
07:57:22
17.01.2023
Eidy
-> COL: Kam se to dávalo, to nevím. Možná MB, možná první stovky. Ale rád tě jich zbavím. 1
01:58:21
17.01.2023
Jozka
-> COL: Taky mám doma - po letech používání plastových kroužků všude už se mi to dost vykouřilo z tykve, ale mám pocit, že to byl mezityp mezi 1000MB ocelovejma třecíma kroužkama a těma plastovejma - možná jen jako ND.. bohužel si víc nepamatuju.
23:15:06
16.01.2023
COL
vetru se sem.

Podlozka, co vypada jako na svislak, ale neni bilozluta, ale ma z jedne strany medeny? bronzovy? krouzek a z druhe vrstvu pododnou tomu, co je unvitr pouzder svislaku a ma schopnost udrzet v reliefu mazivo - kam se to davalo?

jinak zaklon taky ovlivnuje to, jak moc asymetricky se poskladaji podlozky na hrube nastaveni odklonu.
22:37:48
16.01.2023
Bukaj
22:18:14
16.01.2023
Jozka
-> Bukaj: Jo, ty prachovky jsou extrém - první škodovácká gumka, u který jsem už někdy kolem roku 95 detekoval, že je ekologicky odbouratelná ještě před uvedením do provozu..8
20:35:13
16.01.2023
Bukaj
-> minno: A i kdyby, tak stejně jsou tam jen na ozdobu 3
O-kroužky mi nevaděj z čeho jsou, ale už nevím, kde bych sháněl prachovky svisláků, které nepraskají (původní výroba z 60. - 80. let). Všude jsou jen ty novější, které nevydrží...8
15:12:44
16.01.2023
minno
O-krúžky zvislákov zo sady Tribometal sú OK? Nerozleptá ich A00?
16:05:27
12.01.2023
minno
-> Bukaj 12.01.23 14:59:15: Teraz zmeral?1

Pýtam sa preto, lebo už roky to mám potunené na spodu 2ks obyč. podložkami z obchodu, dokopy 5 mm. A hore jednou podložkou á 2,5 mm. Samozrejme obrúsené protiľahlé konce silentblokov.

A rozmýšľam, o koľko mm by bolo ešte únosné to potuniť v rámci zachovanej životnosti sb pri mojom nájazde.
14:59:15
12.01.2023
Bukaj
-> minno: Kdysi jsem to měřil, mám dojem, že to bylo něco kolem 3 mm (2,8?)
Edit: Tak 3 mm přesně ;-)
upraveno 1x, naposled 12.01.2023 15:03:06
13:59:30
12.01.2023
Eidy
-> minno: Po ruce jí zrovna nemám, ale tipoval bych 4 mm.
13:30:46
12.01.2023
minno
Akú presne hrúbku má originál "záklonová" podložka k spodnej hlavici zvislého čapu na prednej náprave Š105-Rapid? Má to niekto zmerané?
11:44:31
13.08.2022
stanleyAT
Tak se podařilo. Jak jsem doufal, o-kroužek to podržel a nevypadlo to.
18:04:41
11.08.2022
Eidy
-> stanleyAT: To nevím. Ale jestli máš po ruce jinej hřeben, zkus si to na něm.
16:53:07
11.08.2022
stanleyAT
Ahoj, mám po repasi hřebenové řízení. Brzy po namontování do auta začal z něj prosakovat olej z pod víčka, v kterém je šroub na štelování vůle hřebenu. Takže bych to chtěl přetěsnit. Lze to víčko těma dvěma šroubama odšroubovat, aniž by vytekla náplň? Mám tam olej s vazelínou půl na půl. Vím, že je tam o-kroužek, který by to mohl podržet. Nebo mě to všechno vypadne do ksichtu?
09:47:42
02.08.2022
czechino
-> Bukaj: Nejde, jsou to plocháče které jsem musel pošimrat pilníkem aby dolehly celou plochou zezadu na rameno. Pak dřel kotouč o kryt ložiska s guferem takže další broušení. On je ten kit vcelku dodělej si sám…

A jo, je jen nasazen asi po sté na zkoušku 24

-> Syny: To opravdu klame, taky jsem si říkal že na fotce to vypadá křivé 1
09:44:56
02.08.2022
Milan 136
-> Syny 02.08.22 09:07:28: To je spíš optický klam toho výpalku.
09:07:28
02.08.2022
Syny
-> czechino 01.08.22 19:59:26: Mozna to klame, ale z fotky se mi zda, ze je krivej drzak trmenu.
08:54:23
02.08.2022
COL
-> Bukaj: Určitě jsou i podložky tenčí než 1 mm.
23:49:29
01.08.2022
Bukaj
-> COL 01.08.22 18:39:11: Tak, tak. Pokud je brzdič na sériové přední nápravě potřeba vypodložit, nikdy to z výroby není více, než jedna podložka (tedy dvě na brzdič). Tloušťka podložky je tuším 1 mm.
-> czechino 01.08.22 14:41:32: Nejde ten držák otočit? Respektive nejsou držáky brzdičů vyosené, jako u sériových předních? Jinak předpokládám, že je to pouze ilustrační foto, ale máš brzdič opačně (odvzdušňováky dolů) 6
19:59:26
01.08.2022
czechino
19:57:29
01.08.2022
czechino
Držák je tým motorsport spolu s celým kitem. Blbé že dostředit by to chtělo ubráním materiálu na držáku cca 2mm.

Fotka jak je kotouč od stěny brzdiče z každé strany. Taky je problém že kotouč dře hranou o brzdič což vyřeší pilník.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od czechino vložen 01.08.2022 19:57:29
19:09:40
01.08.2022
darklord
-> czechino: a mas tam spravny L/A drziak toho brzdica?
18:39:11
01.08.2022
COL
No jo, ale těch položek tam nebývá kilometr...
17:43:31
01.08.2022
11mAjA11
Taky si myslím, sériové třmeny bývají vepředu často vystředěný kalenýma podložkama, aby kotouč běhal středem.
15:23:49
01.08.2022
Eidy
-> czechino: Nevím, jak přesně tenhle kit vypadá, ale může to být nepřesností sériových dílů.
14:41:32
01.08.2022
czechino
Tak mam dalsi problem a cas tlaci..
kit zadnich kotoucu tym-motorsport, po poskladani dre kotouc o brzdic a je souplej na jedne strane..
je to normalni u tohodle kitiku a musi se dofrezovat drzak, nebo je neco spatne?
Diky.
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od czechino vložen 01.08.2022 14:41:32
22:01:35
24.07.2022
czechino
-> Eidy: No to mě také napadlo, ale pak zase někdo píše na cit v karoserii. Každý pes, jiná ves 1
21:42:13
24.07.2022
Eidy
-> czechino: No jasně. Taky je možnost si to utáhnout venku mimo auto. Podle pružin víš, jak vysoko to asi bude. Jestli budou ramena dolů jako u série, rovně nebo nahoru u hodně krátkých pružin. Nastavíš si to na ponku a utáhneš. Jestli to bude o pár stupňů víc nebo míň už nevadí.
21:38:43
24.07.2022
czechino
-> Eidy: Ty kravo, az tak jo 9

Jako ono az to bude upevnene v kastly, tak se tam momentakem beztak nedostanu.
upraveno 1x, naposled 24.07.2022 21:39:35
Extreme Tyres