-> Borderer 24.04.19 19:26:09: A to jsou obyč 13" škodovácké ráfky? Nechceš na sadu, kterou chceš mít hezkou (komax) raději nějaké méně vyrezlé? Je jich ještě dost...
...a bacha na výběr disků s přesným středicím nákružkem (pokud tedy nemáš užovácké náboje, u kterých je to fuk)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
09:39:22
27.04.2019
27.04.2019
Bukaj
09:36:57
27.04.2019
27.04.2019
Bukaj
-> stepan 24.04.19 11:03:27: I tehdy byly bezdušovky. A ten velký ventil byl tehdy standard a i dnes se v tomto rozměru dá sehnat bezdušový ventilek
09:35:36
27.04.2019
27.04.2019
Bukaj
-> Borderer 24.04.19 10:38:02: Disky se u škodovek nelišily pro duše/bezdušáky, ale lišily se pneumatiky (TUBELESS / TUBE TYPE). Jinak nové duše moc nedoporučuji - spíš jako nouzovku na dojetí poškozené pneu, ale pokud jsi originalista a chceš duše, tak původní Barum duše vydržely nesmysl, pokud byly dobře skladované - pryži škodí UV záření, přístup vzduchu (oxidace), deformace (pokud byla nová duše složená někde do balíčku a ležela 30 let na jednom místě, nevydrží dlouho po nafouknutí vcelku), časté změny teplot, případně vliv chemikálií (ideálně pokud je vyndáš ze starých nazutých kol - tam máš jistotu, že byly ve správném tvaru, v temnu, bez přístupu vzduchu i vlivu chemikálií)
19:27:57
24.04.2019
24.04.2019
vhml
19:26:09
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
Fotka nejhoršího disku. Je tohle schopný bezdusak dotesnit?
13:15:05
24.04.2019
24.04.2019
stepan
-> Borderer: Tak asi vybrousit předem.
12:26:20
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
-> stepan: No, to právě moc neuvidím, bude to dělat jedna firma - kvůli korozi a následný nekvalitě barvy si to pískují výhradně sami. Zkusím to s nima probrat.
12:14:18
24.04.2019
24.04.2019
stepan
-> Borderer: Uvidíš jak to bude vypadat po pískování, možná bych to pak ještě trochu přebrousil.
11:53:27
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
V tom případě bych měl ještě dotaz. Jak těsní ventilek na bezdušový gumě? Kola pujdou na pískování a komaxit, tak jestli tohle půjde nějak dotěsnit. Za předpokladu duše sem to nějak neřešil. Patky jsou OK, maximálně povrchovka (na feldě mne těsní i horší).
11:03:27
24.04.2019
24.04.2019
stepan
-> Borderer: Jediný disky, který by bez duší asi použít nešli jsou z nějakých litrů, kde byla větší díra na ventil.
11:00:40
24.04.2019
24.04.2019
stepan
-> Borderer: Na škodovky se disky s H nebo H2 nedávali, ale bezdušový gumy běžně. Nic se nevyzouvá ani na závodech, neřeš to a dej bez duší.
10:58:03
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
-> Eidy: Co si představit pod pojmem normální okolnost? Autem pojedem do Rumunska, tak bych nerad řešil dvě vyzutý pneumatiky.
Netuší někdo jak poznat "novější" disky? Případně datumy, kdy se to lámalo?
Netuší někdo jak poznat "novější" disky? Případně datumy, kdy se to lámalo?
10:55:09
24.04.2019
24.04.2019
Eidy
-> Borderer: Tak novější typ disku je lepší, to je jasný. Ale není nutný. Tam těsní guma na disk. Ten rantl je spíš proti vyzutí gumy, za normálních okolností je v podstatě k ničemu.
10:38:02
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
-> stepan: Moc nevím, gumy s dušema tam byly doteď, tak předpokládám, že to má nějakej důvod. Někde jsem se dočetl, že se na škodovky lišily disky pro TT/TL a v pneuservise mi řekli, že mám starší typ bez rantlu, kde je potřeba duše.
09:31:18
24.04.2019
24.04.2019
stepan
-> Borderer: Když budeš mít nový gumy, tak k čemu duše?
09:04:44
24.04.2019
24.04.2019
Borderer
Dotaz na poslední střípek skládačky. Dneska jsem konečně vyzul gumy a duše jsou už takové, že ve ne moc důvěry nebudí - začínají stářím puchřet. Jak je na tom dnešní výroba?
Co sem se setkal u motorek, tak je to strašná bída - nová duše viditelně neuchází, ale přesto nevydrží dýl jak 14 dní nafouknutá. Materiál je hodně tenký a řídký. Takže tam raději zpuchřelý Barum Rudý říjen, než kupovat novou, ale tady? Disky pujdou na komaxit, nový gumy, tak bych s tím nerad laboroval.
Co sem se setkal u motorek, tak je to strašná bída - nová duše viditelně neuchází, ale přesto nevydrží dýl jak 14 dní nafouknutá. Materiál je hodně tenký a řídký. Takže tam raději zpuchřelý Barum Rudý říjen, než kupovat novou, ale tady? Disky pujdou na komaxit, nový gumy, tak bych s tím nerad laboroval.
22:04:08
23.04.2019
23.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> FG 23.04.19 20:02:45: a veris tomu? tam nebude nic moc plocha, stejne jako zn vrstva mi nefungovala, ja teda pouzivam tu chemii, co jsem dal odkaz a pak je i problem to dostat ven, kously lozisko se mi protacelo v napravnici a ta chemie tam nove udrzi i kamarad to pouziva u motorek...
20:02:45
23.04.2019
23.04.2019
FG
Vyřešeno narádlováním.Vše v pořádku k tomu nová ložiska ZKL
11:38:32
22.04.2019
22.04.2019
Polyš
-> Bukaj: Tak nakonec mě potěšilo,že starý ložiska jsou v novém náboji nafest.Co mě nepotěšilo,že mám 4kusy nových ložisek a jsou všechna volná.Bohužel byly kupovány před pár lety,takže výměna nehrozí.
17:31:35
21.04.2019
21.04.2019
Bukaj
-> Polyš: To se mi ještě nestalo - buď máš zmetkový náboj, nebo blbá ložiska. Zkus tam kroužek ze starého ložiska, abys zjistil, kde je problém
15:08:53
21.04.2019
21.04.2019
Polyš
-> FG: No,tak mě nastal trochu opačný problém.Dávám nové přední náboje-nepoužité,a u menšího ložiska se mi točí v náboji venkovní kroužek.Zkoušel jsem víc kusů a stejné.Mám ložiska Timken-francouzi.
11:30:41
19.04.2019
19.04.2019
Polyš
Dobře.Dík.
09:31:20
19.04.2019
19.04.2019
Bukaj
-> Eidy: Přesně tak
Ale tuším, že předepsaný bude převoďák, jako do převodky řízení (PP90).
Já osobně do toho filcu po vyprání v benzinu vhnětu vazelínu, kterou dávám do ložisek...
Ale tuším, že předepsaný bude převoďák, jako do převodky řízení (PP90).
Já osobně do toho filcu po vyprání v benzinu vhnětu vazelínu, kterou dávám do ložisek...
08:43:40
19.04.2019
19.04.2019
Eidy
-> Polyš: Řekl bych, že jakýmkoliv.
07:58:04
19.04.2019
19.04.2019
Polyš
Trošku se vtírnu.Jakým olejem se napouští ten plechový kroužek s plstí na náboji předního kola? š120
21:51:27
15.04.2019
15.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> FG 15.04.19 17:00:18: www.arkov.cz/p/loctite-60
3-10-ml-(loctite)-lepidlo-
k-upevnovani-lozisek-a-val
covych-dilu-s-malou-vuli-l
octite-150726
-> Bukaj 12.04.19 08:23:24: jj, pokud nebude vysychat, jako mogul, tak to bude OK
-> Bukaj 12.04.19 08:23:24: jj, pokud nebude vysychat, jako mogul, tak to bude OK
20:14:02
15.04.2019
15.04.2019
Bery
taky bych začal loziskama. 2x jsem už ložiska vracel protože to neměl být, ale po promereni byl šunt...
19:24:16
15.04.2019
15.04.2019
Eidy
-> FG: Nebylo by jednodušší sehnat jiný těhlice? A jsou v pořádku ta ložiska? Pokud jsou to skutečně těhlice, o kolik jsou menší? Možná by stačilo nechat je galvanicky pozinkovat. Já to kdysi udělal a musel jsem to pak čistit, protože tam ložiska nešly.
17:00:18
15.04.2019
15.04.2019
FG
Chlapi po rozebrani napravy na repas se vyskytl problem:rozmery pro loziska na ose/trnu/ jsou v "podprumeru"-jd
ou tam navolno ...resil to nekdo z vas?tvrdochrom,prebrousen
i,nebo jinak?tohle je podpasovka,s ostatnima vecma neni problem si loradit,ale toto nevim,kde a jak zrealizovat.dik Franta
08:23:24
12.04.2019
12.04.2019
Bukaj
-> Jarda:
Já s LV 2-3 nebo LA 2 mám dobré zkušenosti. Dříve jsem používal Mogul, ale pak jsem koupil 5 Kg kyblík LV 2-3 tuším od Hekra (mazivo je modrozelené barvy a je čiré, ne krémově zakalené, jako od Mogulu), používám to téměř pro všechny aplikace a funguje to. Na zadní nápravě 130LPG už ložiska mají najeto přes 160 tisíc a nehučí...
...jinak přední ložiska u škodovky jdou velmi snadno zničit přetažením a následným přehřátím. Při montáži nových ložisek je dotahuji za stálého otáčení nábojem v několika stupních - vždy když začne náboj jít ztuha, přestanu dotahovat, povolím a dotahuji znovu...
...po finálním dotažení povolím korunkovou matici na poslední "dirku", kde není ještě znát vůle a pak znovu dotahuji po ujetí pár (stovek) km. Nová kuželíková ložiska si sedají postupně. Pak už jen kontroluji vůle při údržbě nápravy (mazání svisláků)...
Já s LV 2-3 nebo LA 2 mám dobré zkušenosti. Dříve jsem používal Mogul, ale pak jsem koupil 5 Kg kyblík LV 2-3 tuším od Hekra (mazivo je modrozelené barvy a je čiré, ne krémově zakalené, jako od Mogulu), používám to téměř pro všechny aplikace a funguje to. Na zadní nápravě 130LPG už ložiska mají najeto přes 160 tisíc a nehučí...
...jinak přední ložiska u škodovky jdou velmi snadno zničit přetažením a následným přehřátím. Při montáži nových ložisek je dotahuji za stálého otáčení nábojem v několika stupních - vždy když začne náboj jít ztuha, přestanu dotahovat, povolím a dotahuji znovu...
...po finálním dotažení povolím korunkovou matici na poslední "dirku", kde není ještě znát vůle a pak znovu dotahuji po ujetí pár (stovek) km. Nová kuželíková ložiska si sedají postupně. Pak už jen kontroluji vůle při údržbě nápravy (mazání svisláků)...
19:39:40
10.04.2019
10.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 10.04.19 12:19:32: meril jsem ruzne tvrdosti a nejlip vychazely nejake KLF - ZVL mam je na nive uz asi 50tis.km a divim se, ze jsou jeste docela OK a to jsem i brodil
Na rapidu mam ZKL a ZVL a na predku to musi byt nesmrtelne, tam je to predimenzovane, maji kolem 100tis.km. Hlavne dej vazelinu treba castrol LMX a ne treba mogul LV2-3, ta po par letech vyschne a loziska pujdou kukat jeste jsem zkousel do LV2-3 pridat trochu prevodoveho oleje a taky to fungovalo.
Na rapidu mam ZKL a ZVL a na predku to musi byt nesmrtelne, tam je to predimenzovane, maji kolem 100tis.km. Hlavne dej vazelinu treba castrol LMX a ne treba mogul LV2-3, ta po par letech vyschne a loziska pujdou kukat jeste jsem zkousel do LV2-3 pridat trochu prevodoveho oleje a taky to fungovalo.
15:51:19
10.04.2019
10.04.2019
hans1
-> minno 10.04.19 12:23:09: moje řeč,navíc přední vymezuješ vůli dle potřeby takže ty vůbec neřeším.Horší jsou na zadních kolech ty jsem měnil cca po 3000km-klepaly-vůle.
12:23:09
10.04.2019
10.04.2019
minno
-> Borderer: Vo všeobecnosti je kvalita OK, kvalitu a výdrž konkrétnych kusov ale aj tak nedokáže nik zaručiť, takže neostáva iné, len veriť. Ale nebál by som sa toho, zvlášť na prednú nápravu veterána, ktorý už asi moc toho nenajazdí.
12:19:32
10.04.2019
10.04.2019
Borderer
Dokáže někdo říct reálnou kvalitu dnešních ložisek ZKL a ZVL? Koukám po ložiskách na přední užovčí nápravu a jinýho výrobce sem v podstatě nenašel...
19:33:27
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
-> Eidy: co nesvedu já, svedou jiní ty ramena taky nakonec rozebírali odborníci
19:32:30
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
-> hans1: no já mám s vytahovákem zatím pozitivní zkušenost...třeba tohle bude jiná...každopádně pokud se mi to nepodaří nechám ji tam navařit, neboj zas to nebudu lámat přes koleno
19:14:05
04.04.2019
04.04.2019
Eidy
-> hans1: Jenže on nemá pořádný nářadí, natož svářečku. Možná u kamaráda. Jinak souhlas. Vytahováky jsou k ničemu.
19:09:21
04.04.2019
04.04.2019
hans1
-> krtecek 04.04.19 18:53:08: vytahovák nepotřebuješ,zavařit matku a vytočit.
18:53:08
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
OK..dobře přesvědčili jste mě aspoň mám o starost míň bo nevím kde má otec závitníky no vlastně nemám..potřebuju vratidlo, abych chytl pořádně ten vytahovák šroubů a mohl vytočit ten šrub z té nádrže
15:53:21
04.04.2019
04.04.2019
hans1
-> krtecek 04.04.19 07:41:42: V podstatě již bylo vše řečeno.Nejsem strojař ale jde hlavně polopaticky o těsnost-lícování závitů a také o to že některé pevné závity se mohou dokurvit i při vytáčení. Zkus si vzít šroub a matku ze železářství a např. nevykurvený šteft motoru(převodovky) a originál 14mm matici a uvidíš rozdíl.Stejně tak nedoporučuji čistit závitníkem díry v hlavě ,bloku,převodovce,polosác
h ramenech atd. .Na kastli a klikách blatnících dveřích ostatních dílech je to jedno toť má zkušenost.
13:37:28
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
-> castrol: -> stepan: asi záleží na oboru... on zas jako konstruktér nekreslil žádný malý nesmysly, ale velký svině konstrukce..tak tam asi byla vyjímka..co já vím
13:13:02
04.04.2019
04.04.2019
Jozka
-> krtecek: I na výkresech ocelovejch konstrukcí najdeš kóty třeba 12480 +/- 1 (v mm).
Válcovaný šrouby jsou jasný, tam je výsledkem to, že očkem nařežeš stlačený "povrchový vlákna" a pevnosti tím zcela jistě nepomůžeš, vnitřní závity ale není třeba vůbec hrotit, namáhání matic má úplně jinej charakter a zvlášť při použití závitníků 1 a 2 (s dvěma a jedním proužkem) se nestane naprosto nic.
Válcovaný šrouby jsou jasný, tam je výsledkem to, že očkem nařežeš stlačený "povrchový vlákna" a pevnosti tím zcela jistě nepomůžeš, vnitřní závity ale není třeba vůbec hrotit, namáhání matic má úplně jinej charakter a zvlášť při použití závitníků 1 a 2 (s dvěma a jedním proužkem) se nestane naprosto nic.
12:15:59
04.04.2019
04.04.2019
castrol
-> stepan: to by zaujimalo aj mna
10:39:19
04.04.2019
04.04.2019
stepan
-> krtecek: Kterej strojař dělá výkresy v centimetrech?
10:28:01
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
-> Borderer: no pozor!! já jsem stavař a otec je strojař....a víš co je paradox? To co jsi napsal je pravda...ale podívej se na výkresy...stavaři je mají na milimetry a staví na centimetry...strojař je má na centimetry a řeší každej milimetr.. do dneška z toho mám řiť
09:57:31
04.04.2019
04.04.2019
minno
-> Borderer: To je v pohode, u starých škodoviek je tiež všetko na centimetry
09:23:20
04.04.2019
04.04.2019
Borderer
-> krtecek: Když jsem brigádničil ve výrobě bylo mi řečeno "Stavař funguje na centimetry, strojař na milimetry a nástrojař na desetiny milimetru."...sem rád, že sem stavař.
09:11:51
04.04.2019
04.04.2019
krtecek
člověk, aby se furt učil.. ...teď nevím jestli jsou složitější moje cihly a betony nebo vaše šrófky a matky
08:27:17
04.04.2019
04.04.2019
stepan
-> krtecek: Bude, závity jsou válcovaný a závitníkem nebo očkem porušíš vlákna v materiálu.