skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
09:53:13
06.05.2019
06.05.2019
Borderer
-> ozzman1000: A na disky volit co? Mám dilema, jestli komaxit nebo to jen nechat opískovat a stříknout to barvou doma. Dvousložky základ i vrch. Teďka mam takovou zkušenost, že místní vyhlášená firma mi dva disky tak akorát zkurvila a nejen že je komaxit udělanej špatně, ale taky ho provedli ve stříbrný metalíze.... takže pohledová strana pujde opět pod písek a pak přemejšlím co s tím.
19:03:17
30.04.2019
30.04.2019
ozzman1000
-> krtecek: zbytočne vymýšľaš už vymyslené... sprav ako radí Eidy -> Eidy 29.04.19 21:21:18: t.j. opieskovanie, základ + epoxid vrch. Ešte môžeš zvážiť dvojzložkový PUR. Po laku duté diely vyliať rezistinom a pokial si neodflákol technologický postup tak to máš s pohľadu radového virťáka večné
07:59:17
30.04.2019
30.04.2019
Bukaj
-> krtecek: Pokud nejsi originalista, tak galvanicky olivový chromát Je to jen nepatrně dražší, než žlutý chromát a několikanásobná odolnost - furt je to jen tenká vrstva zinku, o to vhodnější je to pro přesné díly (šrouby, čepy apod)...
07:19:19
30.04.2019
30.04.2019
krtecek
-> hans1: s dutými díly jsem se smířil...ty jsou mi jasné...ale ty ostatní...plošné..
06:00:20
30.04.2019
30.04.2019
hans1
-> krtecek 29.04.19 20:00:50: Nesmysl,nikdy to nezatěsníš jak dokola tak kolem misek pro pružinu.Stejně by to bylo hnusné a zamazané místa během zinkování se začly odlupovat a tam by to hnilo.Pokud ti deset z deseti lidí řekne že duté díly jsou problém tak co řešíš.Pokud to dáš na galvanický zinek tak se zevnitř stejně nepozinkuje +se zvýší riziko hnití ,pokud to dáš na žárový tak musíš udělat ještě nějaké otvory ať stihne vytéct počítat s větší váhou a kvalita vnitřního povrchu bude odpovídat tomu že stávající povrch je rezavý....
21:46:05
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Jarda: sice jsem to nedokázal tak technicky popsat jak ty, ale ta moje myšlenka proč trvám na zinku pod barvu by korespondovala s tím, co jsi napsal na konci toho příspěvku.....až se vyčerpá zinek...koruduje samotné železo...
21:23:26
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Eidy: řeším nejlepší a nejtrvanlivější ochranu..
21:22:43
29.04.2019
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> kraska98 29.04.19 21:08:40: Zn epox od sincoloru, co doporucoval Tuner#2 je super, ale barvy na nem taky hur drzi, na zlutym rapidu na nem mam vetsinou jen alkyton, ted davam jeste mezivrstvu festB a vrch alkyton je zbytecnej, dobrej je treba i industrol
Ze zkusenosti tadle epoxidova barva musi prijit na perfektni opiskovany povrch nebo dobre obrouseny, pak drzi a nerezne to, ale jak se da na orezle, tak podrezne, na orezle, ocistene samo se mi osvedcilo festB nebo superkov to drzi a neloupe se a moc nepodrezava, ta barva je zaklad a zaroven vrch, ale neni na ni spatnej ten industrol treba nebo v dutinach rezistin, ktery to zakonzervuje. U zelenyho MTX mam predni napravnici galvanickej zinek, nejakou vodou reditelnou barvu na nezaoxidovanej zinek a na tom industrol a drzi to 13 let, ale jen necelejch 10tis.km
Jinak ja jsem pro zinkovani a zinkove barvy kvuli katodicke ochrane, napred se meni zinek na prasek a az kdyz se vycerpa, tak to teprv zacne naplno reznout. Zinek ani nemusi byt vsude, dobre je dat nazinkovat i nerezove srouby, jinak je korozne obetovane to, v cem jsou zasroubovane, ale kdyz jsou nazinkovane, tak je to v cem jsou zasroubovane, castecne chranene apod.
Ze zkusenosti tadle epoxidova barva musi prijit na perfektni opiskovany povrch nebo dobre obrouseny, pak drzi a nerezne to, ale jak se da na orezle, tak podrezne, na orezle, ocistene samo se mi osvedcilo festB nebo superkov to drzi a neloupe se a moc nepodrezava, ta barva je zaklad a zaroven vrch, ale neni na ni spatnej ten industrol treba nebo v dutinach rezistin, ktery to zakonzervuje. U zelenyho MTX mam predni napravnici galvanickej zinek, nejakou vodou reditelnou barvu na nezaoxidovanej zinek a na tom industrol a drzi to 13 let, ale jen necelejch 10tis.km
Jinak ja jsem pro zinkovani a zinkove barvy kvuli katodicke ochrane, napred se meni zinek na prasek a az kdyz se vycerpa, tak to teprv zacne naplno reznout. Zinek ani nemusi byt vsude, dobre je dat nazinkovat i nerezove srouby, jinak je korozne obetovane to, v cem jsou zasroubovane, ale kdyz jsou nazinkovane, tak je to v cem jsou zasroubovane, castecne chranene apod.
21:21:18
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> krtecek: Řešit problémy je super, ale je taky potřeba zvážit všechny okolnosti. Takže otázkou je, jestli řešíš zinek a nebo nejlepší ochranu. A nejlepší ochrana podle mě je písek, epoxy základ a vrch. A dutiny voskem. To bude při občasném svezení přes léto na 100 roků.
21:08:40
29.04.2019
29.04.2019
kraska98
-> krtecek: No jestli je pravda, co to pak dělá za bordel v dutinách, tak bych si to rychle rozmyslel. Navíc následující nátěry se potom na ten zinek hůře nanáší... Já asi zůstanu u osvědčené klasiky a nechám nápravnici a ramena udělat metodou písek-dvousložkový epox a polyuretan.
21:05:42
29.04.2019
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
v galvanickym mam sikma ramena, dlouho jsem je vyplachoval, pak po vyschnuti jsem je naplnil olejem s rezistinem, obcas vyndam rezistinku a neco tam doleju, aby to bylo zive, tak jednou za 4 roky
21:03:35
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> kraska98: to je dobrá otázka sám ti ani nevím..prostě tak nějak žiju v přesvědčení, že zinek = další trochu lepší ochrana proti rzi..
21:01:31
29.04.2019
29.04.2019
kraska98
-> krtecek: A proč tak horlivě stojíš za tím zinkem na nápravnici ?
20:56:52
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Eidy: no já nevím...radost budou mít určitě.. ale rád bych využil všechny možnosti a nápady...já jsem placený v práci za řešení problému tak mě musíš omluvit, že někdy melu sračky
20:55:05
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> krtecek: Jak myslíš. Určitě z toho budou mít v zinkovně radost.
20:51:09
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Eidy: tak to je mi jasný, že to bude plovák..ale tak tomu, aby se ponořil se dá pomoct ne?..nebo se to může otáčet? Myslím si, že není úplně nutný to ponořit celý...když ponoří půlku, pak to otočí a ponoří zas do půlky...to by mohlo fungovat ne??
20:47:54
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> krtecek: Když zapatláš všechny díry a spoje v nápravnici, tak to bude plovák a neponoří se do lázně.
20:31:54
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Bukaj: no tu co jsem tu řešil já s tím zaseknutým šroubem...tak byla 100% zinkovaná a jediný cín byl kolem té příruby na šroub...to mi kolega v práci opravoval...jinak po tom jezdil plamenem a nic...
20:30:52
29.04.2019
29.04.2019
Bukaj
-> krtecek: Nádrž není zinkovaná galvanicky, ale žárově. U MB možná spíš, než zinkovaná bude cínovaná, ale tím si nejsem 100% jist...
20:24:05
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Tuner#2: no já spíš uvažuju nahlas jak to zapečetit, aby nešlo nic dovnitř...než jak to udělat zevnitř.. přece jenom nádrž je taky zinkovaná galvanicky a je to lepený...to dělali tehda jak??
20:21:25
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> krtecek 29.04.19 20:00:50: Jak to uděláš zevnitř?
20:20:29
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> krtecek 29.04.19 19:55:54: Nápravnice je dutá, taky jí mám v obyč synterice základ a pak 2 x Alkyton a i po 14ti letech OK. Zevnitř jednou za čas vzít dutinu voskem, proto je opět nevhodná na zinek.
20:00:50
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> hans1: a když se mezi ty spoje napatlá karosářský tmel?? ten to neudrží zacelený??
19:59:39
29.04.2019
29.04.2019
hans1
-> krtecek 29.04.19 19:55:54: jeden kus složený ze dvou sbodovaných prolisovaných plechů.
19:58:17
29.04.2019
29.04.2019
hans1
-> Bukaj 29.04.19 19:41:44: Já po dlouhém přemýšlení použil zinorex- černý.Aplikace super,vzhled hodně podobný originálu,bez nutnosti základu,jednosložkové,drž
í výborně.životnost se uvidí ale nepředpokládám problém při veteránském provozu.
19:55:54
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Eidy: ale nápravnice je snad jeden kus ne?? tam by problém být neměl..chápu teda ty zadní ramena...tam už teď něco hrká co tam spadlo...
19:49:39
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> krtecek: Z dutin a z dvojitých plechů tu kyselinu nevypláchnou. To by sis možná musel dělat pro sebe a brát to nějak hadicí. Jinak to bude reznout. Já měl na nápravách obyčejnou základovku a na tom Alkyton. Šutry to místama odseknou, ale to je hlavně z okruhu. Při normálním letním provozu je to navěky.
19:43:52
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Bukaj: s holým čistým kovem jsem si užil dost když jsem to rozebíral a čistil jak popelka... -> Tuner#2: s barvou se počítá...dokonce jste mě už překecali z komaxitu na polyuretan ale ten zinek bych tam chtěl mít.. pro sichr
19:41:44
29.04.2019
29.04.2019
Bukaj
-> kraska98 29.04.19 19:39:49: Na díly MB nápravy buď bílý zinek nebo dle originálu holý kov či černý lak smáčením. ;-)
19:41:13
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> krtecek 29.04.19 19:38:16: Tak můžeš, ale ne co má dutiny a stjně to budeš muset ošetřit barvou, která na zinku naopak hůř drží než na opískovaném. To samé jako na podvozek mě už nesmí "komaxit" neboli jakákoliv prášková vypalovací barva.
19:39:49
29.04.2019
29.04.2019
kraska98
-> Bukaj: No, ale zrovna o žárovém zinku jsem se nedávno bavil s konstruktérem, který se specializuje na šroubové spoje a prý ho rozhodně nedoporučuje na součásti se závitem. Ten žárový zinek rapidně sníží mez pevnosti závitu.
Vy ostatní na díly jako jsou spodní excentry, čepy apod používáte jaký zinek ?
Vy ostatní na díly jako jsou spodní excentry, čepy apod používáte jaký zinek ?
19:38:16
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
tak to jste mě teda teď dostali já měl za to, že to tam nechám vymáchat všechno
19:36:21
29.04.2019
29.04.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Tak tak. Pro originalisty zinek ano (ale MB toho na podvozku moc v zinku nemělo), jinak jak píšeš.
A při celoročním provozu je zinek nesmysl - co jsem dal na auto vloni, je po zimě slezlé...
A při celoročním provozu je zinek nesmysl - co jsem dal na auto vloni, je po zimě slezlé...
19:32:16
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> krtecek 29.04.19 19:09:02: nikdo to z toho nedostane a stane se co jsem tady už psal: -> Tuner#2 - zrušená registrace 29.04.19 17:15:04:
-> Bukaj 29.04.19 19:25:52: zelený jsem taky na pár místech měl, zase není tolik mechanicky odolný a snadno se odře. Žlutý se pomalu zakazuje, už i vruty co prodáváme museli přejít na obyč stříbrný, aby jsme zůstali plodný a tak je otázka zda díly vůbec zinkovat. Něco ano, ale z drtivé většiny je nejlepší písek, na to hned kvalitní dvou složkový základ a kvalitní vrchní barvu. Při provozu v létě je to stejně na věky...
-> Bukaj 29.04.19 19:25:52: zelený jsem taky na pár místech měl, zase není tolik mechanicky odolný a snadno se odře. Žlutý se pomalu zakazuje, už i vruty co prodáváme museli přejít na obyč stříbrný, aby jsme zůstali plodný a tak je otázka zda díly vůbec zinkovat. Něco ano, ale z drtivé většiny je nejlepší písek, na to hned kvalitní dvou složkový základ a kvalitní vrchní barvu. Při provozu v létě je to stejně na věky...
19:31:09
29.04.2019
29.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> kraska98 29.04.19 19:23:55: galvanicky je napravnice blba, protoze to daji do kyseliny a ta se dostane do spoju, takze zvenku bude pekna, ale zevnitr bude vyhnivat :/ doufam, ze me nebudou vyhnivat spoje blatniku a cilka, co je na blataku nabodovane
A zarovej musi mit kudy vytect, jinak ta napravnice bude hodne vazit :)
A zarovej musi mit kudy vytect, jinak ta napravnice bude hodne vazit :)
19:27:14
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Bukaj: tak já mám možnost jak žárový tak i galvanický...ale z toho žárového co jsem viděl kohosi tu nořit...mě to moc nepřesvědčilo.. to vypadal líp ten galvanický
19:25:52
29.04.2019
29.04.2019
Bukaj
Nejlepší je údajně olivový chromát, ale stejně v solné lázni galvanický zinek prd vydrží. Ideálně žárový zinek a je to navěky (Samozřejmě jen velké díly - ramena, nápravnice, štíty atd - a musí se počítat, že bude potřeba protáhnout montážní otvory, závity apod.)
19:23:55
29.04.2019
29.04.2019
kraska98
Takže jestli to chápu, tak takové díly jako ramena zinkovat, ale třeba nápravnici ne ?
19:22:42
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Kocvin: to jsem četl, že neobsahuje snad žádnej teď...že je to zakazany
19:19:34
29.04.2019
29.04.2019
Kocvin
-> krtecek: Žlutý chromát je kvalitnější, ale zase obsahuje škodlivý šestimocný chrom..
19:10:14
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> hans1: v čem by měl být žlutý lepší?? já myslel, že je to jen volba barvy...co s týče odolnosti to je spíš na vrstvě ne?
19:09:02
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
-> Eidy: a proč ne?? já to právě chtěl komplet.. ten chemickej sajrat se pak dá v těch dutinách vymýt a neutralizovat ne??
19:06:31
29.04.2019
29.04.2019
hans1
-> krtecek 29.04.19 15:21:53: žlutý zinek by měl být lepší ale třeba já nezinkoval vůbec,na podvozek samotný je důležitá povrchová vrstva-barva
17:22:05
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 29.04.19 17:17:23: NJ nekoukal jsem na auto.
17:17:23
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> Tuner#2: Ty taky. Ale na litru nejsou.
17:15:04
29.04.2019
29.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 29.04.19 15:40:03: To samé i šikmé. Prostě nic co má dutinu a tu kyselinu čím se to ošetřují před vlastním zinkováním z toho nikdo nedostane a shnije to zevnitř.
15:40:03
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> krtecek: Určitě bych chemicky NEzinkoval nápravnici a zadní podélný ramena. Jinak je to asi jedno jakej zinek. Hlavně to pak opatřit dobrým základem, aby se to neloupalo.
15:21:53
29.04.2019
29.04.2019
krtecek
Tak se mi blíží den D....zítra vezu díly nápravy na písek a v pátek asi na zinek...Dá mi někdo nějakej tip a inspiraci co dát do modrého a co do žlutého zinku?? Lakovat ramena s nápravnicí budu asi černou RAL 9005..
09:49:44
29.04.2019
29.04.2019
Bukaj
-> Borderer: Nějaké použitelné užovácké 13" disky bych tu někde měl mít, tak se někdy stav...
06:53:05
29.04.2019
29.04.2019
Borderer
-> Bukaj: Užovácké náboje mám, takže tohle neřeším. Jinak dva hezčí disky bych klidně nasál, vybral jsem dva nejlepší a ty jsou už na komaxitu. Jinak na originál kašlu, stejně na to nazuju nějaký rozumný gumy s moderním vzorkem...nějak nepotřebuju, aby mne to vypeklo 1 000km od baráku.