skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 851 až 900) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
08:11:10
04.04.2019
krtecek
-> suri: tak to je logické, že to oslabuje...to je jak broušení...ale myslíš, že to bude tak drastický?..
08:09:50
04.04.2019
suri
-> krtecek: v tom že závitník aj očko ten závit ešte oslabí
07:41:42
04.04.2019
krtecek
-> hans1: a můžu vědět z jakého důvodu to nemám protahovat?? Mě to přijde právě logické to protáhnout...dráťákem to už mám skoro hotové...Chybí mí jen osy ramen a kozlíci..ale na nich je tolik tlumexu, že na tom nechám ruce...8
15:26:30
03.04.2019
hans1
-> krtecek 03.04.19 10:30:56: Pokud není některý závit KO neprotahovat závitníky ani očky (!) řádně vyčistit dráťákem a odzkoušet matky-šrouby jdou li volně a řešit pouze problémové.
11:43:26
03.04.2019
Eidy
-> krtecek: Jo, tam M8 je normální. Což znamená M8x1,25.
10:47:33
03.04.2019
krtecek
-> Eidy: tak 8ka je normální ne? Co jsem si dělal výpis matic tak tam je akorát M12x1,5 ... M14x1,5 a ...M16x1..zbytek by měl být asi teda normální??
10:39:56
03.04.2019
Eidy
-> krtecek: Standard stoupání je dle průměru závitu. Potřebuješ ještě M8.
10:30:56
03.04.2019
krtecek
Jsou potřeba na protažení závitů šroubů a matek na té nápravě nějaké speciální závitníky když je tam u většiny spojováku stoupání 1,5?? Nebo jaké je standard stoupání?7
18:33:21
31.03.2019
krtecek
Takže, abych si to zrekapituloval a uložil do hlavy....rozdíl v domcích excentru



1) Pohled z hora - MB má díru na klínek 100ka nemá

2) Délka viz. šrouby - MB 48mm 100ka 56mm (bo tak nějak)

3) Vložky - MB mosaz 100ka teflon

4) Mazničky mají obě



6
18:02:36
31.03.2019
Bukaj
-> krtecek: Perioda závisí na tvé potřebě to mít užuž doma... 3
17:58:12
31.03.2019
krtecek
-> Bukaj: a to by bylo velice milé....1 a když jsme u toho...jaká je ta perioda připomínání se?
upraveno 1x, naposled 31.03.2019 17:58:37
13:12:42
31.03.2019
Bukaj
-> krtecek: Kdybys nesehnal, tak MB šrouby bych ti mohl přibalit k těm parabolám mlhovek...1
08:48:07
31.03.2019
krtecek
-> Bukaj: no já právě dostal TIP, že kdybych nesehnal MB excentr tak prostě mám fiknout na soustruhu 100kový a šroub zkrátit ze strany od Matky, udělat nový závit a hotovo..a matky budou na obou stranách
08:10:39
31.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Aha, tak tohle je jasné, já jsem myslel záměnu a úpravu samotného excentru, nikoli šroubu s tisícihranem. Zatímco šrouby se občas podaří zachránit původní, tak ty excentry jsou snad vždy vyrezlé a přecejen stovkové excentry jsou dostupnější, než litří...

O použití stovkového čepu do litřího ramene jsem neuvažoval právě kvůli tomu, cos popisoval.4

Prostě jsme si jen nerozuměli... 6
23:40:37
30.03.2019
Eidy
-> Bukaj: Že dosedací plocha hlavy je od drážkování na každým šroubu jiná. Takže stovkový delší šroub zajede do litřího ramena "hlouběji" a tudíž budou drážky taky dál. Drážkování v excentru se opře o tělo šroubu a ten si proto nesedne až na rameno. Jestli se to dá teď pochopit.
21:57:10
30.03.2019
Bukaj
-> Eidy 30.03.19 11:14:54: Nevím, jak to myslíš s těmi podložkami - když bych použil stovkový excentr, seřízl bych jej ze strany bez tisícihranu na délku MB excentru, tak bude 100% pasovat na MB bez úprav dalších dílů.



-> krtecek 30.03.19 19:05:41: Pravý od levého poznáš podle drážky na pero svisláku - drážka směřuje dopředu 4

To, co popisoval -> Eidy 30.03.19 21:04:36: se týká domků na stovku a 742, které nemají v sobě kolík (doraz je součástí opracovaného odlitku) ani drážku na pero svisláku, takže to se MB netýká4
21:04:36
30.03.2019
Eidy
-> krtecek: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3576_2015-02 -14_20-37-49_70.jpg

Nahoře starý - vlevo levý, vpravo pravý

Dole nový - vlevo pravý, vpravo levý

Prostě svislák musí mít záklon a je zvenku od excentru. Maznička jakože dolů a dovnitř.
19:09:31
30.03.2019
krtecek
-> Eidy: teď už nemám jak...nejdřív zítra..jsem dělal jen 3 fotky
19:08:12
30.03.2019
Eidy
-> krtecek: Z týdle fotky poznám prdlajs. Vyfoť to zezhora od dorazů.
19:05:41
30.03.2019
krtecek
-> Eidy: abych se přiznal nevím jak to tam teď patří 3 já to odevzdal na rozborku a vrátilo se mi to v krabici...a deskriptiva mi na škole moc nešla3 ale troufám si tipnout, že ten levý na fotce který to odnesl má tu poškozenou stranu ven...čili k SPZ
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od krtecek vložen 30.03.2019 19:05:41
upraveno 1x, naposled 30.03.2019 19:08:31
18:43:53
30.03.2019
Eidy
-> krtecek: Každá strana je jiná. Je jinak nabroušenej doraz řízení a úhel díry pro svislák. Jestli je to přední strana, tak se nic neděje, vzadu by to mělo taky vydržet. Ta plocha zachytavá reakci hlavně při brzdění. Výstupky zarovnej jehlovým pilníkem a pak vezmi na desku s jemným smirkem, aby to bylo hladký. To bude stačit.
17:50:49
30.03.2019
krtecek
Kucíí....v rámci rozborky a záchrany spodního ramene to odnesl krapet domek excentru..viz. foto...má to na funkci živočicháře nějakej vliv nebo to mám nechat být?6 *detailnější foto na vyžádání ...a btw..rozlišuje se u tohoto dílu L a P strana? Přijdou mi, že jsou oba stejné
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od krtecek vložen 30.03.2019 17:50:49
upraveno 1x, naposled 30.03.2019 17:54:07
11:14:54
30.03.2019
Eidy
-> Bukaj: Jsem to zblbnul s tím vrtáním. Myslel jsem navrtat díru pod mazničkou, pokud by ji to zakrylo. 4

Pod hlavu šroubu bys musel dát víc podložek, protože excentr pak nepůjde nasunout tak daleko, zřejmě.
07:35:28
30.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Jinak šroub excentru 1000/100 se liší opravdu jen délkou - drážkování tisícihranu, průměr i závit jsou stejné...

...ten šroub s jiným tisícihranem byl asi z jiného vozu.4
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od Bukaj vložen 30.03.2019 07:35:28
07:26:33
30.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Jako myslíš do pouzder po nalisování a přestružení tu drážku pro rozvod maziva dodělat?9 Je pravdou, že Baťu na 100/110 naštudovanýho nemám, tak jsem tento detail mohl minout 4
09:13:10
29.03.2019
Eidy
-> Bukaj: Ke mě se dostal jeden šroub na excentr, který byl stejný jako kilí, ale nešel zasunout do excentru samotného kvůli drážkování. Měl drážkování trochu hrubší nebo jemnější, už nevím. Takže předpokládám, že jsou trochu jiné. Pouzdra je potřeba po nalisování vrtnout. Ale o stejném průměru díry jsem netušil, dík. 4
08:47:58
29.03.2019
Bukaj
-> Eidy: a ostatní:

Průměr MB a kilích excentrů je stejný, liší se jen délkou, stejně tak šrouby s tisícihranem (teoreticky by zkrácením kilího excentru vznikl excentr na MB). Taktéž domek má snad shodný průměr pro osazení pouzder, jen ta pouzdra s plastovou výstelkou nemají drážku pro rozvod maziva, jako pouzdra bronzová, takže nevím, jak funguje to mazání (mazací hlavici má jak 1000, tak 100 a ani excentr 100 nemá plošku pro rozvod maziva, jako například svislák).

A odřezáním krajů stovkového domku lze opět vyrobit domek použitelný na MB, takže i do MB lze nalákat novější nezeslabené svisláky ze škody 100-125...
12:26:52
28.03.2019
Eidy
-> krtecek: Ok no, tak třeba jo.
12:22:10
28.03.2019
krtecek
-> Eidy: cituji "Do úplné hlavice rejdového čepu stačí dát nové mosazné vložky a poté projet 24 výstružníkem. Po menších úpravách použitelné ze škody 100 které jsou teflonové a dát novou výsřední vložku"



Více zde: renovace-skoda1000mb.webn ode.cz/o-renovaci-skody-10 00mb
11:58:46
28.03.2019
Eidy
-> krtecek: Ty teflonový pouzdra do litra určitě použít nejdou.
10:25:36
28.03.2019
krtecek
-> suri: no ty pouzdra o těch asi vím, že je v nich rozdíl..ale když je tam nemáš osazený tak poznáš asi prd6 navíc jsem četl, že se ty teflonový dají aj použít do MB...takže to ještě víc mate
10:18:15
28.03.2019
suri
-> krtecek: mazničku malo aj 100 , 100 má väčší priemer a teflonové púzdra , 1000MB mala menšie , na zvisláku tiež menší priemer a drážku na klinok a hlavne bronzové púzdra
10:16:31
28.03.2019
Eidy
-> krtecek: Jo tak hlavice nevím. První kila měly taky mazničku, ale litří mají snad větší větší díru na pouzdro a menší na svislák. Nějaký se ke mě před časem dostaly a nechal jsem je kámošovi, protože jsou jiný než kilí. Ale jestli jde celý svislák přehodit za kilí a pasuje to do spodního ramena, to nevím.
09:28:39
28.03.2019
krtecek
-> Eidy: a co se týče hlavic excentru...pokud to má mazničku je to automaticky MBčková?? Nebo jsou i nějaké verze kdy měla mazničku 100ka?..neřeším teď rozměr...ten vím, že má být 46mm...jde mi čistě o pohledovou záležitost..



a jaká je správná délka šroubu do excentru MB?
upraveno 2x, naposled 28.03.2019 10:46:07
08:57:15
26.03.2019
Eidy
-> krtecek: Tak ty jsou jiný v drážkování do excentru. Na první pohled to není vidět, ale zaměnit nejdou.
08:55:55
26.03.2019
krtecek
-> Eidy: ty co se strkaj do excentru...
08:47:16
26.03.2019
Eidy
-> krtecek: Myslíš spodní čepy do svisláku nebo k nápravnici? Sislákový jsou každopádně jiný, ty k nápravnici musí mít celkovou délku stejnou nebo velmi podobnou, protože montážní místa jsou identický. Maximálně se budou lišit o mm v rámci jiného roku.
08:36:45
26.03.2019
krtecek
Dnes opět jeden rychlý dotaz, bo jsem zas hledal a nenašel...spodní čepy excentru jsou u MB-100 stejně dlouhé? Nebo se liší kratší délkou jako rejd s excentrem?6 ...



*opraveno
upraveno 1x, naposled 26.03.2019 08:56:39
14:08:14
16.03.2019
hans1
-> krtecek: tak,ono ty kroužky bych tam nechal vymyl vazelínu zadekloval plechem nechal opískovat,nalakovat,poté se starýma ložiskama nechat přetočit brzdovou plochu vše vyčistit,potom nakonec vyrazit ty kroužky a na finále tam dát nová ložiska.Tak jsem to dělal já.Jinak vyrazit to samozřejmě půjde i širokým šroubovákem postupně dokola s opatrností ať nezničíš plochu kde to dosedá.
upraveno 2x, naposled 16.03.2019 14:10:13
10:18:59
16.03.2019
krtecek
-> hans1: díky..obávám se, že budu muset sehnat "patřičnou trubku"8 jako vždy...nemam
19:44:03
15.03.2019
hans1
-> krtecek: ložiska vypadnou sami zůstanou tam pouze vnější kroužky které se vyklepnou vylisují patřičnou trubkou.
upraveno 1x, naposled 15.03.2019 19:44:26
18:56:14
15.03.2019
krtecek
-> Jozka: ok...5 uvidíme co pěkného nám přinese další práce..ložisko co je ve víku bubnu se dá nějak domorobo vytlouct?6
17:55:42
15.03.2019
Jozka
-> krtecek 15.03.19 09:01:23: Ne že bych při rozebírání náprav na dobový snahy uzavřít (podložit /vyztužit plech) tyhle držáky taky několikrát nenarazil, ale vždycky to byly amatérský doplňky. Ono by to bylo v katalogu, kdyby to tam patřilo..
09:44:12
15.03.2019
krtecek
-> Eidy: no to jsem prolistoval všude i google a právě jsem nenašel nic...tak proto se ptám zdejších almanachů...3 to s těma mazničkama byla jen poznámka k tomu, že to prostě není domo robo někým, ale origo továrna....to snad zítra nafotím
upraveno 2x, naposled 15.03.2019 09:44:53
09:41:50
15.03.2019
kraska98
-> krtecek 14.03.19 19:40:53: M 12x1,5 CSN 021412-10K je značení podle staré normy. Ale je to označení pro korunovou matici nízkou. 4 Spíše se divím té pevnostní třídě, já měl za to, že na nápravě jsou šrouby klasické pevnosti čili 8.8. Vždyť i šrouby příčky motoru u 742 jsou 8.8 4
09:40:35
15.03.2019
Eidy
-> krtecek: Ale ty renovuješ litrovku. Tam jsou maznice v pořádku. Na excentru byly ještě na prvních stovkách a eRkách.

Ta podložka pod stabíkem, na to musíš prolistovat katalog.
09:30:47
15.03.2019
krtecek
-> Eidy: no, tak přesně to jsem tam měl...a vzhledem ke stavu, zatuhlosti a dalším vizuálním poznávacím znakům to tam bylo od výroby a nepřišlo mi, že krom té demontáže z auta to někdy někdo rozebíral...71 a to je jedna z prvotních náprav...dokonce mám ještě mazničky na excentrech a kuláčích
upraveno 1x, naposled 15.03.2019 09:31:35
09:05:20
15.03.2019
Eidy
-> krtecek: Taková "podložka" tam ale být nemá, pokud vím.
09:01:23
15.03.2019
krtecek
-> Jozka: Ne ne...bavím se o tomto..Tohle je držák stabilizátoru...např. položka 43 v dílenské příručce přední nápravy..do toho dáš tu samotnou gumu, kterou pak provlečeš tyčku a namontuješ ke kastli..je to 1 samostatný kus. A to, co se mi rozpadlo v ruce byl ještě další protikus k tomu držáku. Plech, který to celé uzavíral. Nějaká podložka nebo co. Prostě kdyby sis vzal ten držák co ti na té fotce ukazuju, byla by v něm vložená guma a obkreslil by sis jeho obvod tužkou, tak takový to mělo tvar...
zvětšit skládáme nápravu... - obrázek od krtecek vložen 15.03.2019 09:01:23
upraveno 1x, naposled 15.03.2019 09:01:55
21:51:43
14.03.2019
Jozka
-> krtecek: Pokud matroš není moc okyslej, je dobrý resuscitovat - ono ne že by se nenechal spojovák stejně fční sehnat, ale prostě ten dnešní vypadá dost jinak - a originalisti jím opovrhujou..3



Jsem línej jít pro katalog (=terminologii), ale stabilizátor má dva jednodílný držáky k plechu pod nádrž, na nápravě (resp. spodních ramenech) jsou držáky dvojdílný a zřejmě hovoříš o jejich dílech pohyblivých - takových těch "chňapkách", z jedný strany zaháknutých k pevný části obdélníkovým výřezem a na opačným konci přišroubovaných k rameni šroubem (tuším též M7).. no problém - ty se dají sehnat dodnes a od původních se liší jen nepatrně.
Extreme Tyres