skládáme nápravu...

prohledat
6497 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 23.09.2007 do 16.09.2024, založil/a T
řadit dle data
19:53:09
14.03.2019
krtecek
-> Jozka: no takže to co mám v té misečce si nechám a oživím3 ...btw..jedna z věcí co se mi rozsypala v rukách byl nějakej protikus držáku stabilizátoru...podle příručky to, ale žádnej protikus nemá...co to mohlo být???34
19:51:45
14.03.2019
hans1
-> radekra 14.03.19 19:42:53: je to možné já mám 1000covku a tam nejsou

-> krtecek 14.03.19 19:40:53: 1,5 je stoupání závitu určitě, 10k bude pevnost ale nevím jistě

dnes v obchodech vše dle DIN ale když jim dáš čsn tak to tam taky nějak najdou
19:44:23
14.03.2019
Jozka
-> krtecek: Korunový MB matice jsou unikátní pouze v tom smyslu, že ty dnešní vypadaj zvenka dost jinak.. Tisícovky měly takový "kovářský" provedení hodně hranatý - jak kdyby je někdo podomácku kutil z šestihranu..



Nekonfekční jsou na nápravě mám dojem jen osazený matice čepů ramen.. no a pak podložky uchycení nápravnice do karosérie, šrouby spojení H ramen s nápravnicí (pevnostní, resp. "lícovaný" s hlavou OK 12 pro M8), šrouby M10 spojení D ramen s nápravnicí, C pojistky čepů H ramen..
19:43:47
14.03.2019
hans1
-> Polyš: naštěstí mám také v dosahu dobrý obchod který má všechny blbosti co jsou potřeba protože většina toho co sháním není rozhodně běžný sortiment posledně jsem tam koupil tenkou pružnou podložku co jsou na rozpěrné páce ruční brzdy
19:42:53
14.03.2019
radekra
-> hans1: Šrouby co drží přední sedačky?
19:40:53
14.03.2019
krtecek
-> hans1: no v dílenské příručce je napasné třeba tohle M 12x1,5 CSN 021412-10K ...nejsem sice strojař, ale vypochopil jsem, že to je matka na zavit M12 s výškou 1,5 podle normy, pevnost 10 a K je asi korunová...není-liž pravda? u nás v mototechně jsem si všiml kasičky korunových matek, ale přišly mi strašně malé..musím se pozeptat
upraveno 1x, naposled 14.03.2019 19:43:43
19:33:26
14.03.2019
Polyš
-> kraska98: U nás je také M7 problém sehnat.Ještě že soused má železářství,tak mi to schání. :)
19:32:49
14.03.2019
hans1
-> kraska98 14.03.19 18:59:25: ještě mě napadá zadní čelo jinak jsi zmínil asi vše

-> krtecek 14.03.19 17:40:41: unikátní jsou ale většina jde nahradit novovýrobou problém je ve výšce matic tj. nepasuje závlačka ale to jde řešit mírným stočením v soustruhu (nebo hledat výrobce -dodavatale tak aby to pasovalo výškou)musel jsem snížit korunkové matice jak u pák řízení tak třeba u pomocného čepu , v obchodě poptávat matice i šrouby pevnost 10,9,nízké matice co drží nápravu jdou taky sehnat myslím M14x1,5 jinak v běžném železářství seženeš max. matice M10 na držák domků s malou pevností
18:59:25
14.03.2019
kraska98
-> Antony: Přesně tak, šrouby dveří, kapoty, stabilizátor a určitě se toho najde ještě i více.
18:44:43
14.03.2019
Antony - zrušená registrace
-> kraska98: Je to už moc dávno co jsem to hledal, ale pokud si pamatuju M7 jsou šrouby dveří, stabilizátoru. Nejsem 100% originalista, takže pokud byly i někde jinde nahradil jsem je M6 nebo M84
18:42:26
14.03.2019
krtecek
-> minno: ok, dobře3 tam jsem se ještě nedostal...začínám nápravou3 furt tam bojuju se zarezlíma věcma..dneska jsem zas povolil jeden šroub, ale zas nemůžu vyklepnout ven čep u horního ani dolního ramena8
18:30:44
14.03.2019
krtecek
-> kraska98: no já teda neštudoval každej šroubek a matku v dílenské příručce...ale co jsem si tak všiml, tak M7 šrófky jsou jen na blatníkoch...jinak já se ptal jen na matky 4
18:26:45
14.03.2019
kraska98
-> Antony: Za to třeba nevím jak u embečka, ale u 120tky je hodně šroubových spojů M7 a to je dnes už celkem problém sehnat alespoň v mém okolí. Vím vpodstatě jen o jednom železářství, kde je prodávají.
18:16:56
14.03.2019
krtecek
-> Antony: ale ty ostatní matice co jsou s těma podložkama ty už unikátní jsou, že? V rámci zachování originality. Na to se kupují ty "sady" těch matek...
17:58:17
14.03.2019
Antony - zrušená registrace
-> krtecek: maji jemnější stoupání takže každá lepší prodejna spojováku 4
17:40:41
14.03.2019
krtecek
Ahoj..dneska jen rychlý dotaz, bo jsem nenašel stručnou odpověď...jsou korunkové matky, které jsou různě po nápravě nějakým způsobem "unikátní"? Z hlediska strojírenského nebo automobilového? Nebo se jedná o standardní matku, kterou koupím v běžném železářství podle průměru závitu? :)
10:21:46
10.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petrson 10.03.19 09:38:02: Pokud tam není výztuha (což je špatně protože ta kostka se bude dál propadat dovnitř) tak stačí jedna vrstva.
09:38:02
10.03.2019
Petrson
-> Eidy 08.03.19 20:50:41: nechtěl sem dělat náký rozbroje vím, že se tu trubičky řešily.vystřihnu 2 vrstvy a zkusím nejdřív s jednou a pak s dvěma

-> vhml 08.03.19 20:52:36: no toto je určitě, má 2,15mm

-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.03.19 20:55:04: vyztužený je zatím nemám, dodělával sem to ještě před vánoci. a teď to párkrát projel na gumách a s kyvkovejma příložkama. a pak udělat geometrii
08:09:29
09.03.2019
MVM
-> Bukaj 09.03.19 07:34:11: Náplň hřebene je buď vazelina Klueber GLK nebo olej EP 80W/90. Takže obojí je možné použít. S tím, že odpadá u vazelíny vše související s olejem,jak úniky,tak odolnost manžet, práce s vytékajícím olejem při opravě atd. (Pochopitelně se originál vazelina blbě shání.)
07:34:11
09.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Přesně tak - hustá "kaše" je vhodná tak do maticového řízení, ale hřeben buď "suchý" (netekutý vysokotlaký mazací tuk, hřeben si v něm vyběhá svou cestu), nebo lépe s olejovou náplní, kterou je hřeben smáčen a tlakem/podtlakem měchů při rejdu může volně přetékat skrz nejužší místo (kolem pouzdra) a nenafukuje (či netvoří podtlak) měchy - tedy pokud jej není moc...6
00:34:39
09.03.2019
Eidy
-> MVM: Ložiska v nábojích mažu taky jen LMXkem, ale tam se to odstředivou silou tlačí pořád na vnější obvod a tím pádem na kuličky/kuželíky. Ale skříň řizení je velká a chci to mít mastný. A nechci dělat hustou kaši právě kvůli rychlýmu točení, kdy se to tlačí krz to pouzdro vpravo. 4

Ta formule je asi trochu jiný případ, tam se vlající zadek moc nenosí. 1
22:58:58
08.03.2019
MVM
-> Eidy: Tak jasně že to byla řečnická otázka 4 Já namažu ozubení hřebene Castrol MS3 (používám i do kloubů poloos) někdy ji "zředím" olejem. Zbytek stejně chodí v plastových futrech. Ale chápu že Ty musíš často točit rychle kraj-kraj kontra,nebo kluci co jezdí slalomy taky. Jinak vážně - třeba řízení na formulích (odkryté bez manžet) se maže sice po každé jízdě třeba jen WD40 6 Ještě na Favoritovi jsem se s tim olejem páral i při výměnách manžet před STK ,od Felicie už jen vazelina)
22:48:54
08.03.2019
Eidy
-> MVM: Protože tam má být. Sice jsem to namazal LMX, ale i tak.
22:21:21
08.03.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 08.03.19 20:50:41: ja mam na zlutym rapidu jedmu vrstvu lina, trubicky se dyztak zdeformuji, to neni problem4

a vzhledem k tomu, ze jsem pouzil stare trubicky, ktere jsem dal nazinkovat, tak zdeformovat je na potrebnou delku pri dotahovani opravdu nebyl problem :)

-> MVM 08.03.19 21:50:10: taky jsem nekdy pridaval olej, ale treba 90H, pro jistotu, ze zvlada i smykove treni... no nektere vazeliny vysychaji a ten olej tomu zabrani 4

-> Bukaj 07.03.19 23:29:28: gomety mam na nive na poloosach a jo, celkem drzi, jednu jsem sundal na UA o zledovatelej snih :) a pak jsem ji tam na rampe vracel, ale prosoupavaji se, stenu uz mela tak odhadem 50%, ale to u rizeni asi nehrozi :)
upraveno 3x, naposled 08.03.2019 22:34:26
21:50:10
08.03.2019
MVM
-> Eidy: Proč tam nalíváš ten olej? 10
21:45:56
08.03.2019
Eidy
Manžety Spidan nainstalovány, olej 80-90 taky, tak už snad bude klid. Jo a ty starý manžety jsou opravdu TF. Vyhazuju.
20:55:04
08.03.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petrson 08.03.19 20:26:56: Pokud máš 2mm a vyztužené šikmé i podélné rameno, tak z 99% to bude chtít dvě vrstvy, jinak se to bude na hraně opírat v extrému až vyvracet do strany.
20:52:36
08.03.2019
vhml
-> Petrson 08.03.19 20:26:56: to záleží jestli je to to správný komunistický lino 3 3 3
20:50:41
08.03.2019
Eidy
-> Petrson: To je trochu výbušný téma tady :) Protože od tloušťky lina se odvíjí délka rozpěrných trubiček. Něco jako se šípkovou nebo se zelím :) Já bych dal jednu vrstvu a připadně zkrátil trubičky ;)
20:26:56
08.03.2019
Petrson
Potřebuju poradit kolik vrstev lina dát do spoje šikmý|/podélný. Opatřil sem si 2mm jak je uvedeno v plánech ale někteří mají 2 vrsty nahoře. Je nutný mít víc vrstev nebo stačí co je v plánech.?
19:43:10
08.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Nejčastěji prodávaná druhovýroba - český výrobek 8 od Firmy TF Press (logo takové TF v na špičku postaveném trojúhelníku se zaoblenými rohy) vydržely cca rok v provozu, pokud nebyly v kontaktu s ropnou látkou, pokud byly použity na řízení 742, kde je olejová náplň, pak půl roku bylo maximum8

Originál manžety z doby 742 mají na sobě číselné kódy, novější originály (Fa/Fel) mají i slepici. Životnost originálu v provozu je cca 20-25 let 4
09:34:05
08.03.2019
Eidy
Tak jsou to asi nějaký neorigo. Nevěděl jsem, že na nich má být slepice, ale vzhledem k měkkosti jsem předpokládal origo díl. 8 Objednal jsem Spidany, dneska nebo zítra si je vyzvednu.

-> Bukaj: Sadu mi klidně pošli. 4
07:16:12
08.03.2019
kraska98
-> Eidy: Já dal naprosto obyčejné druhovýrobní manžety, převoďák mogu pp 90 a nikde nic neteče
23:43:22
07.03.2019
MOLSO
-> Eidy: ja robím takú šlahanú zmes prevoďáku a lítnej vazelíny aby to tak trochu tieklo... nikdy nebol problém 1



do krabičky od solviny dam hrudu vazelíny prilejem trochu oleja a rozšlahám to na riedku kašu ... podla potreby pridávam po troške olej.
23:29:28
07.03.2019
Bukaj
-> Eidy: Nevěřím tomu, že originál manžetám ublíží jakýkoli převodový olej 4

Jsou to opravdu originály se slepicí? Nebo kromě originálů jsem doporučoval Gomet - mají? (měli) je v AutoKelly za pár kaček (za sadu obou manžet Gomet se sponami jsem před lety platil asi 142 Kč). Případně Ti mohu pár origo manžet poslat po Zdrubovi, až se tu bude stavovat pro karburátory...4

Jinak já jsem do řízení vždy používal předepsaný "obyč" převoďák od Parama (Mogulu) PP90...
17:28:44
07.03.2019
Eidy
-> MOLSO: A jaký olej?
17:25:19
07.03.2019
MOLSO
-> Eidy: tie manzety su tf press? Ak ano rovno ich zahod. Ja uz používam len spidan
16:54:13
07.03.2019
Eidy
Mám problém s nově složeným hřebenovým řízením. Vnitřek jsem namazal LMX a poté nalil předepsané množství převodového oleje Castrol. Jenže manžety začaly prosakovat v celé ploše. Jedná se o originál manžety, které jsou krásně měké. Proč to? Je to běžný jev nebo je to kvůli značce oleje? Můžu vyzkoušet jiný olej a nové manžety, ale nerad bych to dělal opakovaně, abych nakonec skončil u vazelíny.
08:15:21
07.02.2019
krtecek
-> hans1: pozdě 8 ...všiml jsem si až teď...příště kdyžtak SZ...6
19:03:18
01.02.2019
hans1
-> krtecek: pěkné levné rameno auto.bazos.sk/inzerat/... /1000MB-rameno.php
15:24:16
01.02.2019
tomvm
To je divny, ja at to dorvu sebevic, tak po par dnech uz vrze a pri kontrole jsou o kus matky vytoceny. I na spodnich ramenech kde neni takovej uhel propruzeni, jsou vytoceny.
15:12:41
01.02.2019
Bery
mám to bez lepidla, všude děláme kontrolní rysku, zatím se mi nic samovolně nepovolilo a to jsem nějakou rz odjel. před kazdým závodem a kontrole geometrie to přecházim
15:03:20
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tomvm 01.02.19 14:53:22: Nám tam klasiku střední modrej a nic se nepovoluje.
14:53:22
01.02.2019
tomvm
A udrzi to vysokopevnostni loctide ? ... matku s kontramatkou ta tvrda guma povoli 3
14:29:24
01.02.2019
Bukaj
-> Bery: Kontramatky jsou u všech provedení čepů...
14:05:04
01.02.2019
Bery
a tam není u všech modelů kontramatka?
13:58:52
01.02.2019
minno
-> tomvm: Normálne závitovým lepidlom a nie je čo riešiť.
13:51:44
01.02.2019
tomvm
Kdo mate tvrde silenty v ramenach na predni naprave, jak zajistujete matky proti povoleni ? ... rikal sem si ze bych jim dal jeste sanci, nez dam seriove 3
19:00:37
27.01.2019
hans1
Jak soustružíte bubny ? předpokládám že přední v ložiskách mezi hroty a zadní na poloose?

Zatím jsem dělal jen přední a ty původní plochy házely cca 0,1mm což se mi zdá dost.
13:23:58
21.01.2019
minno
-> Eidy: No však ani ja nikde nepíšem, že sa udělala vůle3
Extreme Tyres