
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vlečka vs. kyvka
Panove upadlo vam nekdy kolo na vlecce? Ted co jsem stratil kolo na kyvce, tak vaham jestli ji tam nechat nebo predelat na vlecku... nerad bych to zazil podruhe

-> Vojtik: Na technické jim to je jedno
-> Luc1f3ron: každopádně by to chtělo stihnou do STK, tam by se na to asi moc netvářili

-> Pavel P.: určitě na to jednou dojde ale nemám na to moc času teď maturita pak musim na brigádu abych to všechno měl jak pořídit a pak zase na vejšku jestli odmaturuju teda

-> Luc1f3ron: no spíš co dům dal.... rozhodně si sežeň zdravou vlečku a vlečkovou převodovku a vyměň to.
takže to moje auto je asi bastl všechno tomu nasvědčuje kyvky mělkej kastlík na baterku 136 motor karbec a filtr fávo budíky starý kulatý bez denního počítadla černý tapecy béžový sedačky .....
-> Luc1f3ron: byly kyvky úzké a kyvky široké a byly vlečky úzké a vlečky široké...
úzká kyvka byla na 1000Mb/100/110 a užovkách
široká kyvka byla na emkách 105-125
uzká vlečka byla na garde
široká vlečka byla na 120LX/130/135/136/ rapid
úzká kyvka byla na 1000Mb/100/110 a užovkách
široká kyvka byla na emkách 105-125
uzká vlečka byla na garde
široká vlečka byla na 120LX/130/135/136/ rapid
takže kyvky sou úzký nápravy a vlečky široký nebo byly kyvky taky široký ???
krapec v tom plavu
krapec v tom plavu

-> charon: mel, ale zkouska se odsunula na ctvrtek a to bych bez virtu umrel
Mekky kasliky byli od ty doby co se zacali vyrabet auta s vleckama coz asi 85 je - bo ja nevim kdy vyjela 1. 130tka...

Mekky kasliky byli od ty doby co se zacali vyrabet auta s vleckama coz asi 85 je - bo ja nevim kdy vyjela 1. 130tka...
-> Syny: Mělký kastlíky baterky mělo Mko až od roku 1985, ne? Ty a poslouchej, neměl jsi mít bloknutej virt do pondělí nebo dokdy? Jako že kvůli tvrdému studiu?
eMko by se teoreticky pri zastavbe vlecky vubec predelavat nemelo - to by melo bejt uz pripraven od vyroby (mimo ty prvni eMko - ty byly takovy pofiderni). Uzofka ta uz je na tom hur - rezat kaslik a tunel + meneni nadrze v pripade implementace 5q... Jinak od motoru 130 je povinny mit siroky napravy, 4pistky, a vlecku...
Ja osobne tvrdim ze kdyz predelavat napravy tka za vlecku, ale je pravda ze kdybych delal auto tak tma asi necham kyvku - pac je s tim min srani a lip se shani dily...
Ja osobne tvrdim ze kdyz predelavat napravy tka za vlecku, ale je pravda ze kdybych delal auto tak tma asi necham kyvku - pac je s tim min srani a lip se shani dily...
-> Vojtik: měl jsem oficiálně přestavěnou 742.12 na 742.135 a měl jsem tam normálně 5q kyvku,protože v době,kdy jsem to přestavoval byly 5q a vlečka pouze doporučené,nikoli povinné

hlavní problém týhle přestvby na kejvačku je ten, že to neprojde přes STK
u motorů nad 130 musí bejt vlečka

-> Luděk: okej takhle zběžně po kouknutí na to je rozdíl jasnej

-> havlik: obal převodovky je stejný,jiný je pouze mezikus z uchycením na danou příčku převodovky podle typu nápravy,kolečka,hřídele a zasouvací tyče jsou také stejné a liší se to pouze těmi satelity,tzn. laicky uchycením té které poloosy v diferenciálu (a na vlečku jsou potřeba takový pokličky s gufery,kyvka ten kryt má na nohavici),jinak je to tady určitě někde popsané podstatně vyčerpávajícím způsobem

-> petr s: aha
-> havlik: Vím ale čekám co ti poradí
-> petr s: ani ty nevíš?
-> Luděk: takže když budu mít nový saletový kolečka z vlečky a přendam je do kyvkový převodovky tak to stačí?
-> Luděk: Jsem to blbě napsal ale převodovku rozdělat musíš
-> petr s: diferák nee,jenom satelity

kůrva to je na mě moc složitý

-> Luc1f3ron: Jde předělat vyměníš diferák
-> Luc1f3ron: jo
-> Vojtik:
počky na vlečce je jiná převodovka jak na kyvce ??
počky na vlečce je jiná převodovka jak na kyvce ??
-> petr s: 

Čemu se divíte ? takhle to chce hodně lidí co už mají dost té křivé vlečky
-> Vojtik: to je divný já na 125 rv 88 sem měl normální hrdlo a dával sme tam z rapida vlečkový
-> Luc1f3ron: no jo, člověče, koukám na fotky auta a fakt je tam kejvačka, to jsem ještě na rapidu neviděl
To chce sehnat vlečku s 5Q, přes zimu pěkně zgenerálkovat a vystužit a na jaře namontovat. Bude to určo zlepšení. Bude se to na silnici chovat kultivovanějc a hlavně bude v autě daleko větší ticho, páč u vlečky už řešili i otázku hlučnosti


-> havlik: já mám svoji šáde původem 105 L r.v. 87 a bylo tam, na vlečku vše připravený i to hrdlo tankování, jen jsem ji tam dal bez jakékoliv úpravy
-> Jakub M.: to musíš do všech modelů 742 dát jiný hrdlo i do eMek co už maj 5q ale maj kyvku
-> Bagrr:
njn budu to muset dat do původního stavu
njn budu to muset dat do původního stavu
-> Bagrr:
no ten svár to sem nezkoumal ale myslim že neni je tam takový silný gumový těsnění a když sem ho vonehdá měnil tak tam nebylo nic vidět žádnej svár ani podložka
no ten svár to sem nezkoumal ale myslim že neni je tam takový silný gumový těsnění a když sem ho vonehdá měnil tak tam nebylo nic vidět žádnej svár ani podložka
-> Luc1f3ron: tak to bude 742.136 ale proč je tam kyvka.? asi se někomu nelíbily áčka na vlečce tak to vyřešil po svém..
-> Luc1f3ron: Tak je to 742.136..... Ale prasácky zabastlený....
-> Pavel P.: za vodní pumpou
-> Luc1f3ron: Kde je ta měrka? A nejni pod karbcem znát nějaká podložka nebo svár?
-> Bagrr:
číslo je u pumpy
číslo je u pumpy
-> Nwkt: nemám 781.136 v techničáku jezměna na 742.136 na bloku taky

-> Luc1f3ron: číslo motoru je u pumpy nebo za rozdělovačem? Podle svodů bych to střelil na fávo....
-> Luc1f3ron: kde to má měrku oleje? hned za vodní pumpou nebo až za trubkama vejfuku?
-> Bagrr: ten vejfuk je asi ňákiej domakuch trubky od hlavy vedou souběžne s motorem pak vlí jakoby k baterce tam to de do tlumiču na tej samej straně to vylejzá a pak se to táhne podél celýho tlumiču až ven ( to bych fakt musel nafotit takhle ti to nepopíš dobře)
-> Nwkt: To se mi stáv¨á taky dost často

-> Bagrr: Seš moc rychlej, když sem to psal tak to tam ještě nebylo

-> Nwkt: Proto se ptam na trubky u svodů

-> Luc1f3ron: Mno nafoť a nemáš tam čirou náhodou 781.136?
no s tou fotkou to neklapne nemám foťák na mobilu mám akorát ta kvalita no hanba mluvit a stejně to nemám jak z toho mobilu kopnout do komplu

-> Luc1f3ron: Japa má vejfuk trubky u svodů, souběžně s motorem nebo kolmo na něj?
a kdybych nafotil jak vypadá vejfuk tak by ste se dosrali smíchy

-> Luc1f3ron: spíš zbastlenina... udělej fotku jak to vypadá zespoda.