mal som docinenia s ukrutenymi poloosami na bubne a rozomlete kamene+utrhnute capy v prevodovke cca 50 na 50
tie stastnejsie pripady boli ze v malej rychlosti zadne koleso predbehlo auto.....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4q vs. 5q
Ja videl jednou v Praze na Ohrade u krizovatky odstavenou feldu, predni kolo uplne vyvraceny, drzelo na tlumici, ale rozpadl se kulak mezi spodnim ramenem a cepem kola.
-> Tom.t: bububu
já už na to kašlu 




ono to je asi fakt o štěstí a péči o to autííí 

-> Gryzly: Já mám rok výroby 79
Já jsem jednou viděl škoduli 125 po oddělení LZ kola na Strakonické, a pak jsem se s majitelem setkal na vrakovišti. Já si tam byl pro nějakou plechařinu na kilo a on hádejte pro co? Říkal mi, že to dostal domů tak, že přijel s Catterpillarem, sundal zadní čelo, přivázal příčku motoru ke lžíci, přizvedl zadek auta, dopředu posadil volantového kroutiče a tradá k domovu.
13.05.07 12:59:52 jiank komu s to nechce počítat tak do roku 1994. to je za deset let to ujelo přes 364 000km. a pak dalších deset to podle mě mohlo ujet tak 250 000km.
tak taky pridam zkusenosti s padanim kol, kdyz uz se tu dela bububu
zatim jsem videl jednou ulitli kolo za jizdy , sel jsem pesky domu a jela skodovka, pres krizovatku pres rozbity tramvajovy koleje, auto nadskocilo a prask, rana a pak jen jiskry jak tlumicem rezal asfalt - bylo to m-ko a to kolo letelo tak 10 metru do vysky a skakalo ...
pak sem se jednou podruhy narodil, kdyz mi mohlo ulitnout kolo, na aute co jsem koupil od jednoho saska asi 4 roky rozebrate ve stodole se zadrenym motorem .. , auto sem poskladal, ale k zadnim poloosam sem se jeste nedostal - moje chyba, jel sem to projet na zahradu a zpatky, asi 30km, a kdyz sem dojel domu vystoupim a matka na konci zavitu, zavlacka ustrizena, mozna par sto metru navic a bylo by ulitlo ....bylo to taky emko...
pak jednou na hundrtovi - mel to jeden dedek, ja to od nej koupil, a za jizdy se povolila matka, zavlacka tam ale byla , kolo vrzalo takze sem vcas zastavil a opravil to..
no a aby nebyla rec jen o kyvce - tak kolo muze ulitnout taky na vlecce, je to mene casty ale taky jsem mel tu cest, na rapidovi, prave zadni kolo - kdyz je vyzvejkanej unasec tak to hazi a matka se povoluje az se povoli uplne ...
jinak ted mi na uzovce zacalo povrzavat leve zadni kolo, tak az bude trochu cas, oba bubny sundam, stejne budu delat asi vymenu oblozeni a valecku pred stk
toť všechno je to o údržbe, samozrejme i vada materialu se muze objevit

zatim jsem videl jednou ulitli kolo za jizdy , sel jsem pesky domu a jela skodovka, pres krizovatku pres rozbity tramvajovy koleje, auto nadskocilo a prask, rana a pak jen jiskry jak tlumicem rezal asfalt - bylo to m-ko a to kolo letelo tak 10 metru do vysky a skakalo ...
pak sem se jednou podruhy narodil, kdyz mi mohlo ulitnout kolo, na aute co jsem koupil od jednoho saska asi 4 roky rozebrate ve stodole se zadrenym motorem .. , auto sem poskladal, ale k zadnim poloosam sem se jeste nedostal - moje chyba, jel sem to projet na zahradu a zpatky, asi 30km, a kdyz sem dojel domu vystoupim a matka na konci zavitu, zavlacka ustrizena, mozna par sto metru navic a bylo by ulitlo ....bylo to taky emko...
pak jednou na hundrtovi - mel to jeden dedek, ja to od nej koupil, a za jizdy se povolila matka, zavlacka tam ale byla , kolo vrzalo takze sem vcas zastavil a opravil to..
no a aby nebyla rec jen o kyvce - tak kolo muze ulitnout taky na vlecce, je to mene casty ale taky jsem mel tu cest, na rapidovi, prave zadni kolo - kdyz je vyzvejkanej unasec tak to hazi a matka se povoluje az se povoli uplne ...
jinak ted mi na uzovce zacalo povrzavat leve zadni kolo, tak az bude trochu cas, oba bubny sundam, stejne budu delat asi vymenu oblozeni a valecku pred stk

toť všechno je to o údržbe, samozrejme i vada materialu se muze objevit

-> petr s: kurna nějakej třičtvrtě milionář, jo?
Jinak toto auto jezdilo ve firmě s minimálmí udržbou, od roku 2003 jezdí v soukromých rukou, záznamy od roku 1995 mi nejsou známy ale jezdilo to taky furt a zadní kolo na tom neupadlo, to bych poznal na kastli.
Jinak toto auto jezdilo ve firmě s minimálmí udržbou, od roku 2003 jezdí v soukromých rukou, záznamy od roku 1995 mi nejsou známy ale jezdilo to taky furt a zadní kolo na tom neupadlo, to bych poznal na kastli.
-> myschaak: jo tak

-> Syny: dovolim si taky nesouhlasit...
tzn. že ti dávám zapravdu,aby si to někdo přečetl celý,že to není o montáži!
tzn. že ti dávám zapravdu,aby si to někdo přečetl celý,že to není o montáži!

-> Zdeněk.: mno to je klasicky misto kde to praska - to zpusobil buben... Jeste to muze bejt u loziska, ale to se stava min...
-> Syny: nám upadlo na užovce
něco začalo praskat u PZ kola tak sem sundal kolo, buben ... nic sem nenašel, pak sem vyjel z garáže, zastavil a že couvnu a v tom se to stalo drželo to už jenom na takovym malym kousku.

-> myschaak: A v cem semnou nesouhlasis... Ja rikam ze kola preve padaj na eMkach vic... Mno je kdyz uz by mi upadlo jedno kolo, tka rovnou vymenim obe ty poloosy...
Na jedněch poloosách najeto 320 000 po předělání na M najeto 400 000 zatím žádné kolo neupadlo
-> Syny: dovolim si taky nesouhlasit...dám příklad...š120l,1 majitel...rozumný ježdění....cca ve 230 000km mu upadlo lz kolo....dal novou poloosu a po 14 dnech upadlo pz kolo....není to pravidlo ale jen takovej zrovna povedenej příklad...ona tam nějaká ta únava mat. bude
-> merfolk: Mno mozna by sis to mel precist cely...
Nedalo mi o ale videli jste nekdy upadle kolo na skodne? a jestli jo tak kde to bylo utoceny? no jasne ze na klinku a konusu, tim ze se pretahlo nebo nedotahlo, nejcasteji to predchazi vrzanim zadnich kol v zatace a pak to lupne, klinek tam je na zajisteny a ne na presnos sily a proto jak to nedrzi na konusu tak se to muze vyhodit, a videl uz sem taky praskly buben, diky kteremu se neustale rozsiroval a na konusu nedrzel atd, je to slozity a urcite to strasi nejednoho skodovkare, ale kdyz jsem videl postavene zavodaky na dost sirokych gumech o odst vetsim rozchodu (rekl bych 5cm na strane malo) a to co stim delali, tak bych videl problem opravdu je ve spatne montazi bubnu skode zdar

-> jirkaR: jj bud to udelas na miste - coz ja bych si urcite nedal
a nebo to musi na podval... Jinak s tim nic neudelas...

no když máš špatný čepy tak je to hned ale ty tě upozornujou jinak tady satačí vyměnit poloosa a zase jedeš?
-> jirkaR: mnohokrát jsem viděl už opravu přímko na místě.
A abys neměl bobky tak před měsícem jsem viděl upadnutý přední kolo na Dacii doubleCab, to je takový pick up, nějak se jim to celý vyvrátilo. A někdy před pulrokem jsem viděl upadlý přední kola na favoritu v zatáčce, asi vypadl svislák.
A abys neměl bobky tak před měsícem jsem viděl upadnutý přední kolo na Dacii doubleCab, to je takový pick up, nějak se jim to celý vyvrátilo. A někdy před pulrokem jsem viděl upadlý přední kola na favoritu v zatáčce, asi vypadl svislák.
no ted to čekám v každý zatáčce asi přidělám něco na zadní nosník kdyby to kolo upadlo aby to nešlo až k zemi
a jak se taková škůdka s ulomeným kolem odtahuje? To je na klasickej odtah to bude dražší neš to auto

a jak se taková škůdka s ulomeným kolem odtahuje? To je na klasickej odtah to bude dražší neš to auto
-> Syny: bujim bujim 



-> Reeaper: mas strach
Nebuj


Já viděl ulomenou poloosu na erku,třech užovkách a jednom emku,pokud jde o vliv délky poloosy na její životnost,tak v bodě kde se láme je úplně fuk jestli je emko nebo uzoun,od ložiska k závitu je délka stejná.Taky jsem neviděl ulomenou novou,polskou,tam je problém spíš posouvající se nákružek,případně čep na kameny.Podle mně je to všechno jen a pouze o údržbě.
-> Labros: podejte si se Synym ruce 

ale jinak dobrý, já nemám 120, ale 105 




-> Luděk: já taky viděl upadlý kola na samejch emkách, strejdovi upadlo na skoro nový stodváce "M"
-> Luděk: mno podle toho, co píšeš, tak bych řekl, že to je tak jak napsal syny (výjimečně a ať má větší strach, že ho potkám
) 


-> Luděk: mno co ja vim tka na uzofkac to praska mnohem min nez na eMku...
jenomže poloosy praskaly víc na užofkách,než na emkách,ono je to trochu jinak ... jednak je poloosa konstrukčně stejná z předchozích dvou modelů (1000/1100 a 100/110),ale 742jka je poněkud těžší auto (obzvláště na zadek) a druhak dochází k tomu,že ložisko tu poloosu vyhřeje a tím dojde ke změně vlastností materiálu a pak to křupne ... nicméně no fear je dobrý slogan

-> Reeaper:
Tovis




-> Syny: tak se nabízí otázka Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
Ae jo, tak jezdí na tom spousta aut a drží, tak pohoda
Nepros mě
Žádná tatra, ani motorka, ale tvoje ouža hehe 




Nepros mě




-> Tomas120Ls: co mas za karu aco tam chces ?

-> Reeaper: Presne jak pise -> Gryzly: Bylo to navrzeny na MBcko, pak to dali na kilo, na uzofku (to vsechno melo uzky napravy) a pak na eMko to jen prodlouzili - tudiz je to namahany jinak - ale nakej soudruh si tma asi rek ze +/- 3cm je fuk... Mno a vono neni - nevim co by jim udelalo to zesilit o 5mm... Ale prosimte NO FEAR
Treba tam nepojede Tatra, ale jen motorka




-> Gryzly: Tomas120Ls má zřejmě na mysli 4q -> 5q .. tzn pouze převodovku vyměnit + kulisu řazení.. ale co ještě je u toho dobrý vyměnit, seřídit atd..
-> Tomas120Ls: koukni na skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=386 ale mě to moc neřeklo, není to tam podrobně popsaný
-> Tomas120Ls: koukni na skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=386 ale mě to moc neřeklo, není to tam podrobně popsaný

-> Tomas120Ls: stačí druhá převodvka.
leda bys chtěl měnit ruzné typy převodovky.
popiš to detailněji.
leda bys chtěl měnit ruzné typy převodovky.
popiš to detailněji.
co vsetko treba k vymene prevodvky? dik

-> Syny: ty woe to není možný s tebou 
mno až bude nový autí, tak to prolezu, teď jezdím raději pomalu..
-> Gryzly: omg a já si myslel, že takhle to snad ani dělaný být nemůže
hmm, to se musí fest ohejbat, to už je ale nezodpovědný..to sou pak takový ty úpravy, co se tu někde řešilo..udělá se jedna věc, aby to vypadalo ´kůůůůůl´, ale esi k tomu sedí zbytek, to ne..


-> Gryzly: omg a já si myslel, že takhle to snad ani dělaný být nemůže


-> Reeaper: Taky kvuli tomu, ža když dělali široký nápravy tak udělali tu nejjednodušší upravu, jakou mohli udělat. ta polonáprava byla zpočítaná někdy v šedesátých letech na Š1000Mb, kde byla stejná poloosa a ložisko jako na užovce, a začátkem osumdesátých let prostě prodloužili poloosu a nohavici o nějaký 3cm, tak je ta poloosa víc namáhaná, ale materál zustal asi stejnej. A ted si představ že si nějaký tuner na to dá podložku 3 a nebo taky 5 cm. A to bych chtěl vidět jak to bude jezdit třeba deset let.
-> Reeaper:
Ja nechci strasit, ale myslim ze by to kazdej mel vedet co je mozny, pac pak to nekdo vodflakne a v zatacce ho predjede kolo a proti pojede v idealnim pripade rozjeta a plne nalozena Tatra




-> Syny: jj
tak bu bu bu nebude teda 




-> Reeaper: Mno dyt sem to psal... Proste kdyz je tma moc velka vule a nebo je to moc utazeny tka se obrousi poloosa bum... Proste strach nemej, kdyz sem to vydel popraskany tak bud to byla totalne zanedana shade a nebo s tim jezdil jako prase

-> Syny: ha už máš strach, co? 
Mno já neříkám, že meleš voloviny 

Čím to je, že to tak praská?




Čím to je, že to tak praská?
-> Reeaper: mno ja zadny sracky nerikam - to co rikam je fakt...
Ale neberte to jako straseni - znam lidi co s tim jezdi jako prase a maj to ok... Takze NO FEAR


-> jirkaR: 
neboj, já z toho sem taky na větvi a jeslti se někdy potkám se Synym osobně, tak na něho udělám BU BU BU, ať taky chodí a třepe se strachy 
Ale jinak, pokuld se o to člověk stará, tak bych v tom neviděl problém..vem si, kolik lidí to tu má a jezdí fpoho
Já teď chci kupovat nový autííí a možná zase bude s kyvkou



Ale jinak, pokuld se o to člověk stará, tak bych v tom neviděl problém..vem si, kolik lidí to tu má a jezdí fpoho


hm to jste mě teda uklidnili
-> Syny: mno to je taky pravda.. když se o to člověk stará, tak by to snad uletět nemělo..snad..

-> jirkaR: Stava se to u vsech kyvadlovejch naprav - takze u 80ti procent skodovak
Dyt je to fuk - az upadne kolo tak bude upadly no... Kdyz s tim clovek jezdi slusne a dopreje tomu kvalitni peci, tka je to bez problemu... Inu podivej se na nejaky destruktivni vide zhulenejch typku co vsechno shade vydrzi

