
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4q vs. 5q
-> Jakub M. 08.05.07 09:48:08: Na uzofku jdou dat legalne napravy z eMka, ale musis dat sirokej cumak, coz bych urcite nedelal

-> Gryzly: to jsi ho uklidnil

-> Gryzly: nj, pak mít jedině evidenčku podchycenou a případný stk taky
jiak to je na nic..
-> jirkaR: z toho si nic nedělej
slyšel jsem i spoustu lidí, že s tím v životě neměli problém

-> jirkaR: z toho si nic nedělej


-> jirkaR: HLAVNĚ TAM
-> Reeaper: motor z fáva poznáš podlě měrky oleje u spojky, pokud nemá přímo ve velkým techničáku napsáno že to je přestavěný na motor typ 781.136 tak to není legální. musí ti sedět typ motoru a vymazává se jen číslo. pokud je vymazaný číslo motoru, tak se kontroluje jen typ a ten musí sedět. Povídat si mužou co chcou.
A jestli ti bude tvrdit že má pravdu, tak mu řekni že spolu hned zajedetet na evidenčku, kterou si zaplatíš pokud to bude OK.
-> Reeaper: motor z fáva poznáš podlě měrky oleje u spojky, pokud nemá přímo ve velkým techničáku napsáno že to je přestavěný na motor typ 781.136 tak to není legální. musí ti sedět typ motoru a vymazává se jen číslo. pokud je vymazaný číslo motoru, tak se kontroluje jen typ a ten musí sedět. Povídat si mužou co chcou.
A jestli ti bude tvrdit že má pravdu, tak mu řekni že spolu hned zajedetet na evidenčku, kterou si zaplatíš pokud to bude OK.
ježkovi voči že jsem to tu otevřel u škodovek padaj kola ...
no mám 120L tam se to stává taky ?
no mám 120L tam se to stává taky ?




-> Gryzly: -> borrico: mno už je to několikátej člověk, kterej mi tvrdí, že má motor vymazanej, nebo že ho vymaže a tím pádem na stk nebudou problémy.. taky se mi to nelíbí.. a navíc ještě evidenčka s přepisem, kde přesně todle kontrolujou (teda mě to kontrolovali..) 

--> borrico
mno podle Mladoboleslaváků je to legislativně záměnnej díl (široký nápravy už ne). Ale co na to řeknou naši "chytří" borci na eS,Té,Ká.....
mno podle Mladoboleslaváků je to legislativně záměnnej díl (široký nápravy už ne). Ale co na to řeknou naši "chytří" borci na eS,Té,Ká.....



-> Jakub M.: Určitě Tě pochválí, jak jsi šikovný.

-->borrico
přesně tak
Já teď budu dávat podvozek garde do užofky
tak jsem zvědavej co z toho bude u těch úředníků a co mi řenou na 4písty na ouzký škodovce
přesně tak
Já teď budu dávat podvozek garde do užofky
tak jsem zvědavej co z toho bude u těch úředníků a co mi řenou na 4písty na ouzký škodovce
-> Jakub M.: Já vím, tam jde spíš o to, jak si to nechají vysvětlit úředníci na evidenci vozidel. Někde to schválí, někde ne.
-->borrico
Tu přestavbu fabrika nedoporučuje, kvůli mazacímu systému, kterej ale jde nahradit sacím košem a vanou z jakýkoliv eMky...
pa jde taky o chladící systém (jiný tlaky, teploty)
Tu přestavbu fabrika nedoporučuje, kvůli mazacímu systému, kterej ale jde nahradit sacím košem a vanou z jakýkoliv eMky...
pa jde taky o chladící systém (jiný tlaky, teploty)
-> Reeaper: favo motor by ta mmusel mít zapsanej před listopadem 03, pak by to měl legálně, ale určitě ne s dvoupístkama. to se povolovalo pouze na začátku devadesátých let, kde to ještě ve škodovce neřešili a mohl jsi ten motor dát klidně do 105L užovky.
Mimochodem jsem se dnes svezl v autě, který jsem provozoval rok a před rokem jsem ho odevzdal jednomu duchoci kterej se o to vubec nestará. je to Š120L s dvoupístakama, který jsem kdysi před dvouma rokama z generálkoval a dali se nový trubky. Já na první křižovatce trochu šlápl na brzdu a nebejt pásů, tak jsem políbil volant. To moje 4pístky po GO neuměj.
Mimochodem jsem se dnes svezl v autě, který jsem provozoval rok a před rokem jsem ho odevzdal jednomu duchoci kterej se o to vubec nestará. je to Š120L s dvoupístakama, který jsem kdysi před dvouma rokama z generálkoval a dali se nový trubky. Já na první křižovatce trochu šlápl na brzdu a nebejt pásů, tak jsem políbil volant. To moje 4pístky po GO neuměj.
-> Reeaper: Co? Mno nedavat na kyvku motor 130 a vic, neutahovat buben nadoraz co to de, dat pod buben ty podlozky co by se tma pri sundani meli davat - aby se vymazila vule, nedelat s tim kraviny v podobe gunovani na asfaltu a nebo nesnazit se moc hrabat... Asi tak - pokud s autem chces delat kraviny - tak tem nedavej kyvku ale vlecku...

-> Reeaper: Vymazané číslo motoru neznamená, že si tam může dát jiný typ motoru, navíc fáčko, jehož zástavbu do škodule TMB nedoporučuje. Legální je pouze přestavba na 742.136 , což doprovází výměna náprav - zadní za vlečenou a přední za 4-pístní, a běhačky kolem přestavby.
proč to neprojde stk? kvůli motoru? mno on tvrdí, že to má ve velkým TP vymazaný, tak že fpoho.. ale tkay se mě to nezdá 
kdyby to šlo, tak už ho máš doma
ale tohle auto nerozprodá 

kdyby to šlo, tak už ho máš doma


-> Reeaper: nebezpečný to není, ale neprojde to STK, bejt tebou po ohlídnu se po jiným. Ale mohl bys mě z toho auta ukrást ten karbec.
motor to má vymazaný z velkýho Tp, ale strejně by s tím podle mě byly problémy..
-> Reeaper: tak sem se dneska koukal na hezkou 105L, v podstatě původní věci, až na motor a karbec - motor favorit 136, sportovní filtr a ostrá vačka, karbec z T613 (prej jen větší trysky). Ale jeto nasazený na kyvce s 5q, vepředu kotouče 2pístky a vzadu bubny. Není to nebezpečný? 





-> Syny: njn, jasně.. jenže co to je nedopustit se chyb? jak se tomu vyvarovat? 
Když už se z tebe klepu strachy, tak mě aslepoň uklidni


Když už se z tebe klepu strachy, tak mě aslepoň uklidni


-> Reeaper: Jako ja taky jezdim na kejvacce a pohoda, ale chce to jen na to davat pozor a nedopustit se tam nakej chyb...
A nedavat na to naky silny motory => 130 a vejs


-> Tomas120Ls: jinak si prolítni celý tohle téma, přesně pro tyhle otázky jsem ho zakládal
a pochopil jsem to i já 




-> Reeaper: oka dik

-> Tomas120Ls: mno 5q dáš na 4,22 i 3,9
a když máš 4,22, což bylo sériový, tka tam dej normálně 4,22 5 q a je to - viz 125L, stejnej motor jako tvůj + 5q.
teď doufám, že sme to neskonil

teď doufám, že sme to neskonil

-> Syny: as furt a furt a furt
už nesednu do škodovky a můžeš za to ty ! 




-> petr s: ok takze ked mam 4q 4,22 tak tam v pohode hodim aj 5q?
-> Tomas120Ls: Ano ale na 99 procent máš 4,2
-> petr s: a podla tych zubov zistim aku mam?

-> Tomas120Ls: Musel bys oddělat váleček spojky na převodce a spočítat zuby
hmm chcem sa spytat ako zistim aky mam prevod 4,22 - 3,9... bez toho aby som musel rozoberat prevodovku. dik

-> Zdeněk.: Na 3,9 zapomen a 4,2 tam někdy dáš 5
pojede mi 105kovej motor s LPG na 5Q? Utáhne to 3.9 nebo radši 4.22?
-> Syny: stává se to v prudších zatáčkách kde je větší zatížení na kolo a tam se většinou jezdí pomaleji do prudších zatáček a zaraženej spodek tlumiče do asfaltu je docela dobrá brzda, + přední kola jsou stále na asfaltu, takže zatáčet mužeš.
Ted jsem si vtzpomněl jak jednomu kolegovy kdysi na Š120 upadlo zadní kolo, je to totální lempl, říkáme mu socka, nedal tam závlačku, vyšroubila se mu matice, upadlo kolo i s bubnem. tak pak hodinu v trávě hledal klínek, nasadil buben, zajistil to drátem a pohoda jezdil další dva roky.
Ted jsem si vtzpomněl jak jednomu kolegovy kdysi na Š120 upadlo zadní kolo, je to totální lempl, říkáme mu socka, nedal tam závlačku, vyšroubila se mu matice, upadlo kolo i s bubnem. tak pak hodinu v trávě hledal klínek, nasadil buben, zajistil to drátem a pohoda jezdil další dva roky.
-> Gryzly: Ja jen rikam co sem videl - nikoho nestrasim. kdyz se o to dobre staras, tak pohoda, ale kdyz na to nekdo prdi, tak se to statmuze... A chtel bych videt jak budes v zatacce v pohode kocirovat upadly kolo kdyz proti tobe pojede auto

-> Syny: nemaluj bubáky na kapotu. strašíš tu lidi. Já mám se škodovkama najeto kolem 75 000km z toho víc jak pulka na kyvkách nikdy jsem neměnil buben nebo poloosu, ale sdundaný jsem to měl několikrát, i jsem opravoval brzdy nasi deseti kyvkách a zazačátku jsem neměl momenták tak jsem to prostě dvoumetrovou trubkou utáhl, ale s citem a NIKDY ŽÁDNÝ KOLO NEUPADLO!! Ano vím o tom problému, a pár aut jsem už takových viděl, ale zas taková tragédie to není, většinou se to stane v zatáčce a to jedeš pomalejc a s upadlým zadním kolem se to dá docela slušně ukočírovat. určitě nevím o žádným autě který by tím zpusobilo nějakou nehodu, nebo ublížení na zdraví.
-> petr s: ok moze byt este to pozrem som zaciatocnik..takze tak..

-> Tomas120Ls: A nepleteš se? máš asi 4,22 a ten se v 5q dělal
-> Reeaper: Mno... Ale jako nekecam... A dokonce sem to videl live, kdyz se to stalo jednej holce co jela predemnou... Na semaforach se chtela rozject, najedno rana a uz sedela na zemi a kolo akorad spadlo na zem...
Taky u nas pred barakem stala shade kterej upadlo kolo u nas v zatacce... A jeste okolo hodne skodovek sem jel kdyz stali na podvozku a valelo se jim kolo s casti poloosy na zemi... A je fakt ze prevazen to byli eMka ale i uzofky...
Taky u nas pred barakem stala shade kterej upadlo kolo u nas v zatacce... A jeste okolo hodne skodovek sem jel kdyz stali na podvozku a valelo se jim kolo s casti poloosy na zemi... A je fakt ze prevazen to byli eMka ale i uzofky...
Syny 05.05.07 20:00:03 napsal:
-> petr s: me zadny, ale uz sme to videl tak 12x



-> petr s: me zadny, ale uz sme to videl tak 12x




-> petr s: me zadny, ale uz sme to videl tak 12x

-> Evž@: hmm, kdyby se témdle zabývali v NASA, tak nevíme, ja vypadá měsíc tohle ti může rupnout i v TGV, až s tebou pojede 120 km/hod, takže nic novýho 
a tomudle se nedá nijak předejít, musíš spoléhat na pečlivost našich soudruhů soustružníků a slévačů 





-> Labros:
dík za povzbuzení..
moje je r.v. 83, červen..


-> Labros: jo to souhlasim....napravy sou celkem v poho...ale horší je jejich uchycení podle mě
-> Evž@: No jo tak výrobní vada se bohužel může vyskytnout vždycky, ale ta náprava jak je navržená tak pokud je správně namontovaná tak normálně vydrží víc než zbytek auta.
-> Reeaper: série, jakou koupil strejda, bylo to někdy v druhý půlce 80.let, uletělo mu kolo na dálnici když jel s celou rodinou se dvěma dětma a dali několikanásobný hodiny s velkým ohňostrojem jisker

nechcu vás tu nějak ovlivňovat ,ale poloosa může prasknout ať už je to ta špatná série či dobrá....záleží na homogenitě materiálu....což znamená rovnoměrné rozmístnění materiálu při výrobě..tzn.vznik slabých míst.......tatík má oužu(1977) a taky mu už křupla
-> Labros: a nevíš, která série?
ať jsem alespoň trochu klidnější..
teď už na to prdím, ale jak bude doma nový autííí, tak si na tohle chci dát fest pozor a zkontrolovat to pořádně..


-> borrico: Právěže kila tím vůbec netrpěly, až emka a nejvíc jen jedna konkrétní série. A pak dnešní, kdy na starou poloosu dá někdo nový buben nebo naopak, utáhne to momentem "stokilovej chlap na dvoumetrový trubce" případně pod kolo dá pěticentimetrovou podložku.
-> petr s: Přesně tak! Taky mě dostávají Ti škarohlídi, co prohlašují, že škodovkám praskají poloosy a padají kola! Ne, že by se to stát nemohlo, už jsem to jednou viděl, ale nestává se to dnes a denně. Mně u 35 let starého kila nepraskla poloosa ani jednou.
-> Syny: Kolik kol ti už upadlo?