-> Syny: hmm, tka nějak je na tom moje 105
Ty woe další co mě straší s upadnutým kolem už tak sem z toho po*ranej, když v tom jedu s takovou si asi fakt koupím něco jinýho, než škodovku
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4q vs. 5q
09:34:03
04.05.2007
04.05.2007
Reeaper
23:40:37
03.05.2007
03.05.2007
Syny
jo a ktem poloosam... Mno kyvadlovy poloosy velice radi praskaj... Hlavne u sirokejch skodovek... Mno a kdyz rupne zaloziskem, tka te upadne kolo Coz muze bejt za jizdy fain
23:39:28
03.05.2007
03.05.2007
Syny
ja ja LE ma 3,9 malo papa ale netahne - osobne sem v ni jel... Akcelerace horsi jak 105ka... ale zas je pravda za na tu 4 ku to jede hezky - jen je to silenej skok z ty 3ky... Proste jedete do mirnyho kopce na 3 a flaknete tma 4 a absolutne to je bez sance, tkaze zpet na 3 a 4000otacek... To je jako velky - a k tomu jete ten 3,9... Mno proste myslim ze to bly takovej pokus o radoby zlepsovak, kterej moc nevysel...
13:55:37
03.05.2007
03.05.2007
Reeaper
-> borrico: tak to jsem nevěděl
13:51:08
03.05.2007
03.05.2007
borrico
-> Reeaper: A dle dobove literatury se na ni nesmelo montovat tazne zarizeni.
13:49:10
03.05.2007
03.05.2007
Reeaper
-> Labros: Le má 3,9, proto méně papá tedy alespoň dle odborné literatury
13:36:36
03.05.2007
03.05.2007
Labros
-> Luboš: 120LE by měla mít převod 3,9, taky jsem si dřív myslel že ne ale někdo mi to tady ukázal
13:15:54
03.05.2007
03.05.2007
Luboš
120 LX má vlečku, 5Q a převod 4.22
120 LE má kyvku, 4Q a převod 4,22, jen má těžší převod 4 stupně
120 LE má kyvku, 4Q a převod 4,22, jen má těžší převod 4 stupně
07:29:18
03.05.2007
03.05.2007
Reeaper
-> Syny: mno a navíc u těch silnějších už šlo o lepší jízdní vlastnosti, tak proto vlečka a stím suchý poloosy, ne?
btw to sou mokrý poloosy tak náchylný na prasknutí?
btw to sou mokrý poloosy tak náchylný na prasknutí?
23:55:52
02.05.2007
02.05.2007
Syny
-> Reeaper: jinak staly prevody sou zamenny, takze muzes na 120tku dat treba 3,9 a na 130tku 4,22... Proste cim mensi stalej prevod, tim horsi akcelerace, ale vetsi top speed - proto se to davalo na silnejsi motory... A opacne - 4,22 je lepsi na akceleraci ale na ukor maximalky, proto se to davalo na slabsi motory 120LS a min... A poloosy mokry se davaly taktez na slabsi verze - pac u tech silnejsich motoru (130 a vejs) hrozilo, ze kdzy se budes snazit to poradne "vodskrabnout" tak ze praskne... Sice existuje 120LX - coze je 120L s 5q a vleckou (suchejma poloosama), ale tam spis slo o jizdni komfot kterej vlecka taky prinasi tim ze kola pruzi kolmo k zemi a ne jako u kyvadlovky...
22:45:00
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: NZ, příště zas budeš moci Ty radit někomu dalšímu.
22:44:30
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> borrico: super, moc dík za ochotu a tpělivost
pochopitelně i ostatním
zatím mě nenapadaj další otázky.. zatím
pochopitelně i ostatním
zatím mě nenapadaj další otázky.. zatím
22:40:43
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: Tak nějak.
22:29:27
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> borrico: takže klasická 120 - 4,22 (když vynechám LE). a 120LS má víc koníků, tak tam může bejt i 3,99 třeba. to samý 130 a výš.. ?
Takže třeba u koupi převodovky je taky dobrý vědět, jaký to má stálý převod, že?
Takže třeba u koupi převodovky je taky dobrý vědět, jaký to má stálý převod, že?
22:24:37
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: Souvisí to asi tak, že čím je slabší motor, tím těžší potřebuje převod, aby byl schopný s tím hnout. Když se dřív dělaly domácí traktůrky, tak tam se dával motor z motorky i s převodovkou, který poháněl klasickou převodovku z auta. Když se zařadila jednička na obou převodovkách, tak se to sice plazilo jak had, ale daly se s tím trhat pařezy.
22:17:53
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> borrico: 02.05.07 21:59:52 paráda, tohle jsem chtěl vědet a jak souvisí stálý převod s typem a síloou motoru? skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=115 ?
-> haso: jojo, jak to vypadá to vím
-> haso: jojo, jak to vypadá to vím
22:03:03
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: 4,66 byl tzv. horský převod. To znamená, že to sice nejelo moc rychle, ale mělo to sílu jako býk a šlo to rychleji do otáček. Tehdy se asi moc sprinty nejezdily, ale dneska se tenhle převod na ně používá právě proto, že má lepší akceleraci.
21:59:52
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: Mokré poloosy jsou na kyvadlové nápravě, protože jsou v olejové lázni. Poloosa je jen taková tyčka uvnitř roury plné oleje. Suché poloosy jsou na vlečené nápravě. S počtem převodů nebo stálým převodem to nijak nesouvisí.
21:59:19
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> borrico: to už je na mě moc složitý
120LE měl 3,9 a kyvku, máš pravdu
4,66 to je tak na sprinty, ne?
120LE měl 3,9 a kyvku, máš pravdu
4,66 to je tak na sprinty, ne?
21:56:21
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
ale pořád nechápu rozdíl mokrej 5q (poloosy) a suchej 5q (suchý poloosy)
21:50:41
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: Na 3,9 kyvka být může, model 120 LE to tak tuším měl (i když si nejsem jistý, jestli neměl vlečku), Když by se Ti chtělo rozebírat převodovku, tak můžeš mít na vlečce klidně horský převod 4,66 z litra.
21:43:15
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> Labros: -> borrico: takže morký poloosy + kyvka, suchý + vlečka. a na sp 3,99 musí bejt vlečka? nemůže bejt kyvka? díky kucíííí za trpělivost
-> kuko: děkuji, jdu studovat
-> kuko: děkuji, jdu studovat
16:20:37
02.05.2007
02.05.2007
Labros
-> Reeaper: zas tak tragický to nebude, rozdil v převodu je asi 8%, ne že by to teda lehčí nechtělo, to zas jo.
16:18:17
02.05.2007
02.05.2007
borrico
-> Reeaper: Jak říká Labros. A pak se stane akorát to, že to vůbec nepojede, pokud tam dáš origo motor.
16:16:51
02.05.2007
02.05.2007
Labros
-> Reeaper: suchý poloosy nemůžeš použít s kyvkou. Jedině s vlečkou. Celou vlečku i s 5q 3,90 do stodvacítky dát můžeš.
15:46:57
02.05.2007
02.05.2007
kuko
15:37:27
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
zase jeden blbej dotaz ´takže do klasický 120L jde dát 5q fpoho teda (sp 4,22).. s morkýma poloosama, že? (proč ne ty druhý? )
od 120Lx a výš už jsou ty druhý poloosy, stálej převod 3,99.
Co by se stalo, kdyby se do 120L daly suchý poloosy a převodovka se sp 3,99?
bavím se o eMku, kyvka náprava.
od 120Lx a výš už jsou ty druhý poloosy, stálej převod 3,99.
Co by se stalo, kdyby se do 120L daly suchý poloosy a převodovka se sp 3,99?
bavím se o eMku, kyvka náprava.
13:19:52
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> Labros: mno asi máte fšici pravdu
12:33:02
02.05.2007
02.05.2007
Labros
5q je lepší, už jen proto, že se dá používat i jako 4q, zatímco naopak to nejde
ne vážně, vysoký otáčky nejsou dobrý na spotřebu a životnost motoru.
ne vážně, vysoký otáčky nejsou dobrý na spotřebu a životnost motoru.
12:25:30
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> Syny: jojo, to chápu.. tak kdyby něco, tak to pro tůvj klid taky udělám když mi to pro můj klid zaplatíš
tak teď ještě sehnat auto
tak teď ještě sehnat auto
11:44:52
02.05.2007
02.05.2007
Syny
-> Reeaper: mno musis vytahnout poloosy... Teoreticky by to slo i bez toho, ale jak kdyz uz tak poradne, a radsi bych tu geometrii i pro svuj klid udelal...
11:43:19
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> Syny: a když prsty neproujdou, tak se tam vyřeže dírka
to je pak nutná geometrie zadku? tak to taková výměna přijde na pěkný peníze i když vynechám matroš..
to je pak nutná geometrie zadku? tak to taková výměna přijde na pěkný peníze i když vynechám matroš..
11:31:02
02.05.2007
02.05.2007
Syny
-> Reeaper: jj kdyz se te prsty nezarazi tak mas smulu Pokud se zarazi o plech, tak pohoda... Kazdopadne je jasny ze pudou motor a poloosy ven a bude se tudiz delat geometrie zadku...
11:26:20
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
-> Syny: ok ok mám eMko, ´84. to je ten systém za zadníma sedačkama protáhnout ruku tou dírou, že?
já snad možná nebudu tka blbej, jak mi doma říkaj
já snad možná nebudu tka blbej, jak mi doma říkaj
11:07:40
02.05.2007
02.05.2007
Syny
-> Reeaper: mno nadrz budes muset menit jen v pripade ze mas uzofku, pokud mas eMko se 4q, tak tam uz by nadrz mela bejt pripravena na 5q... Kaslik se tyka vlecky - to je fakt...
09:48:29
02.05.2007
02.05.2007
Reeaper
Dobrý, fajn.. a když už to měnit, tak je co vše potřeba? když pude o mokrý poloosy..? jen převodovku a kulisu řazení? nic víc? (mělčí kryt baterky a výměna nádrže se týká výměny kyvka > vlečka je to tak? )
A co vše u toho musí bejt při koupi, aby se to jen vyměnilo?
A kombinace 5q, mokrý poloosy a kyvka? to nevadí? tuším, že se to nemontovalo sériově, ne? 120LX už měla vlečku..kdyžtak mě opravte :-)
(jsem amatér, tak se možná ptám blbě no )
A co vše u toho musí bejt při koupi, aby se to jen vyměnilo?
A kombinace 5q, mokrý poloosy a kyvka? to nevadí? tuším, že se to nemontovalo sériově, ne? 120LX už měla vlečku..kdyžtak mě opravte :-)
(jsem amatér, tak se možná ptám blbě no )
07:58:24
02.05.2007
02.05.2007
Vojtik
-> Syny: když tam máš ten spodní kryt pod převodovkou, tak to nikdo nepozná a ani to nikdo neřeší, jaká je tam převodovka
23:56:52
01.05.2007
01.05.2007
FORM - zlomená ojnice
-> Syny: jo mokrej
23:50:42
01.05.2007
01.05.2007
borrico
-> Syny: Tak to už záleží na tom konkrétním technikovi, jestli si toho všimne a jestli to nechá být.
23:48:03
01.05.2007
01.05.2007
Syny
-> borrico: a nebo kdyz by to bylo pekne vyrizli a byl tam navarenej tunel z eMka a pekne zamatlany Tlumexem - tka si toho nemuze vsimnout...
23:47:13
01.05.2007
01.05.2007
Syny
-> borrico: mózna blbej dotaz, ale kdyz se upravy tunel tim ze se nahreje autogenem a vyklape (u uzofky) a das tam 5q, myslis ze to nekdo pozna??? Ja myslim ze ne... Kdyz sem byl na tehcnickej, tak sem se divil ze mi to jeste chvalil
23:43:01
01.05.2007
01.05.2007
borrico
Na STK jim vadí akorát, když dáš 5q do kila nebo do užovky, kde se musí rozšiřovat tunel = zásah do karoserie = nelegální úprava. U emka by jim to mělo být buřt, ve velkém TP není počet rychlostí uveden a žádný zásah do karoserie se nedělá. Akorát, když budeš mít klasickou 105/120 s mokrými poloosami a narveš tam vlečku, tak už Tě asi poženou na přestavbovou TK atp.
23:33:07
01.05.2007
01.05.2007
Syny
-> FORM: mokrej?
-> Nwkt: Tenhle odkaz uz se nikam nedavej - vzdycky na nej kliknu, pak zacku resit kolik mi to jede a kolik ostatnim s 5q a 3,9 a sme akorad nasranej
-> Nwkt: Tenhle odkaz uz se nikam nedavej - vzdycky na nej kliknu, pak zacku resit kolik mi to jede a kolik ostatnim s 5q a 3,9 a sme akorad nasranej
23:30:32
01.05.2007
01.05.2007
FORM - zlomená ojnice
Já mám třeba v garáži krásnou nápravu s 5q, najeto 60 000 a nikdo to nechce. 4q je opravdu na jízdu jen tak po městě.
22:32:41
01.05.2007
01.05.2007
Reeaper
-> Syny: aha, nad tím budu msuet zapřemýšlet, dík
-> Nwkt: heh dík, tma jsem dlouho nekoukal a tohle mi tam nějak uniklo
-> Nwkt: heh dík, tma jsem dlouho nekoukal a tohle mi tam nějak uniklo
22:19:48
01.05.2007
01.05.2007
Syny
-> Reeaper: zivejsi je ze 125ky, pac ma stelej prevod 4,22 ale ta je na mokry poloosy a ma nizsi rychlost nez ta ze 130 a vejs... Ta je na vlecenou napravu a ma stalej 3,9 - tudiz pomalejsi start ale vetsi top speed
22:07:54
01.05.2007
01.05.2007
Nwkt
-> Reeaper: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=115
22:05:38
01.05.2007
01.05.2007
Reeaper
která z těch dvou je živější? na rozjezd a třeba při 60-80km/hod? Snažím se na to přijít, ale nejde mi to :-) a taky PROČ? Má to něco společnýho s převodovým poměrem?
max rychlost je mi jasná u 5q.
max rychlost je mi jasná u 5q.
21:26:37
01.05.2007
01.05.2007
Reeaper
-> Nwkt: jj, já vím