skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozborka vlecka
S tímhle jsem se trápil (zadek se třásl nejcitelněji na trojku při akceleraci a nebo brždění) do té doby než jsem nasadil korouče s nábojema od Sakyho. Od té doby o zadku nevím.
-> majop3k: Já měnil náboje se sériovýma šteftama za jiný s dlouhýma šteftama po STK. A fakt ty původní náboje šly dolů lehčeji než nasadit ty z jiný vlečky. Každopádně, me hřídel nehází, měřeno viz. níže psaný můj příspěvek.
-> Antony: Aj mne to islo tazsie nalisovat, takze s toho asi fakt vyplyva ze hriadele novsieho datumu vyroby, na ktore idu lahsie nalisovat naboje sa menej krivia.
-> Pavel P..: Já tohle měřil složený na autě. Ikdyž pravda, že jsem na náboj musel použít velkou sílu na nalisování. Každopádně výměna bubnů nepřinesla zásadní zlepšení, jen částečný.
Jinak já měl na autě jeden náboj zkroucenej, protože bývalý majitel dával auto zásadně do servisu, a tam nejspíš kokoti měnili ložiska a náboj stahovali stahovákem na kyvkový bubny jen na dvě matky a tak se ty dva protilehlý konce ohnuli a pak se tam buben vaklal....a když jsem to pak sundaval tak náboj z druhý strany neuvěřitelně omlácenej kladivem, jak se asi snažili ho sundat z hřídele.
U mě to bude jedno z toho..... ale pak je ještě možnost že si náboj špatně sednul na hřídel nebo jsou vymrskaný drážky a tak to složený hází ale každý zvlášť je OK.... každopádně já budu dávat nový hřídele i s nábojema, tak snad to pak bude dobrý....
-> Pavel P.. 08.06.14 16:36:24: A když mám stejný "příznaky", ale když jsem vzal hodinky a přiložil k návrtu na hřídeli, bylo to na nulu, to samý 4lístek, úchýlka na čele do 5-ti stovek?
-> Pavel P..: tak sme na tom rovnako tiez som si myslel ze to su bubny, ale potom som dal stocene a to iste kopanie pri brzdeni a volnou rukou mi to tiez drhne![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> majop3k: kope to při brzdění a hlavně to drhne když s tim točim volně rukou jako by byl šišatej buben....takže buď křivej unašeč nebo hřídel.
-> Pavel P..: ako sa ti prejavuje ze mas krivu hriadel s nabojom? Trasie ti zadok pri urcitych otackach za jazdy, alebo citis trasenie pri brzdeni?
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 02.06.14 22:22:17: to jo ale musi bejt nejaka alespon kontrolní hodnota v jakym spektru se to ma pohybovat ne?jediny co sem našel je v uprave podvozku podle LA a tam je -1 až -1,30 což mi zase prijde dost na pneumatiky a já nejsem zavodník na moji cestovní rychlost 50km/h je to asi zbytečný
-> TAZ1500: ty odklony jsou normální cestou neseříditelný ,, a je to podle aktuální nálady vlečky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 01.06.14 22:01:09: s autem zatim nejezdím ted sem namontoval vlečku jen sem popojizdel par metru a dnes sem dělal geometrii a na levym kole sem měl 1 stupen a 30 minut a na pravem skoro 2 stupně sel sem na 0 u obou kol a zajimá mě jaky maj bejt odklony protože v žadny literatuře sem je nenašel
-> TAZ1500: no porovnej postavení kol po cestě dopředu,, a pak zkus padesát metrů couvat ,, pokud se "V" změní v "A" zamyslel bych se nad sbíhavostí,, a neříkejte že je to blbost, já to měl přesně naopak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 01.06.14 20:29:34: v podstatě pořád dokonce sem dozadu naložil 2 osoby o cca 100kg a pořád byly do V
-> Antony - zrušená registrace 01.06.14 20:43:09: ja už sem to taky jednou dělal u rapida ale tam sem přehnal převaření uchytů a podkladal sem příčku ale tahle vlečka když byla na puvodnim autě tak kola staly krasně rovně a ted takovej paskvil docela mě to sklamalo když sem to spustil ze zvedáku a že by to dělalo to dělal ten plast vzdyt je o 2 mm slabší než guma to by neudělalo takovej rozdíl v odklonech ne?pak mě napada ješte pružnost nevystuženejch ramen jestli se předtim neohýbaly a ted po vyztužení už nemužou tak mam kola do V
a jeste mam dotaz jakej odklon je nejidealnejší na jizdní vlasnosti a zaroven na opotřebení pneu??
-> Antony - zrušená registrace 01.06.14 20:43:09: ja už sem to taky jednou dělal u rapida ale tam sem přehnal převaření uchytů a podkladal sem příčku ale tahle vlečka když byla na puvodnim autě tak kola staly krasně rovně a ted takovej paskvil docela mě to sklamalo když sem to spustil ze zvedáku a že by to dělalo to dělal ten plast vzdyt je o 2 mm slabší než guma to by neudělalo takovej rozdíl v odklonech ne?pak mě napada ješte pružnost nevystuženejch ramen jestli se předtim neohýbaly a ted po vyztužení už nemužou tak mam kola do V
a jeste mam dotaz jakej odklon je nejidealnejší na jizdní vlasnosti a zaroven na opotřebení pneu??
-> TAZ1500 01.06.14 19:14:09: Já byl na tom podobně. Mám vystuženou vlečku, lino, kyvkový pružiny, zkrácený domky a abych dostal Áčka 1,5 stupně, musel jsem dát mezi příčku a kastli 10mm dist. segment.
-> TAZ1500: za jakých okolností to dělá "V" ?
když je tu tohle tema jak je možny abych měl odklony 1 stupen a cca 30 minut do V vše je serie jen sem vyztužil ramena a spoj podelnyho a uhlovyho ramena bez tech gum co se hned vymlatí ale tvrzenim PVC 2mm (držáky na příčce převodovky nejsou převařený je to origo )
-> Pavel P..: Taky máme, ale ty už teda byly dražší ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 29.05.14 21:34:36: já taky... a dokonce za míň a byli na tom i bubny![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> m8rinek: Aby to bylo prodejný, musí to bejt řádně uleželý ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: ok ještě počkám:))).
-> m8rinek: Ty tu někdo v inzerci do zblbnutí nabízí za celkem směšné peníze...
To jsou ceny, mám tu nový hřídele na tripoidy, asi je čas s nima vyjít na světlo světa :D.
-> šrek: Pokud máš hodně peněz.... já za podobný peníze koupil nový hřídele taky, ale byly k nim i nový ramena, ložiska a unašeče ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Nwkt 29.05.14 21:28:24: : široký
-> šrek: široký nebo úzký?
-> šrek: no hlavne zisti ci nahodou niesu na garde
Mám možnost koupit nový hřídele do šikmýho ramene. Za 1800Kč jedna, brát či nebrat?
už jsem vyhazoval... ty co šli volně rukou a už měli, byť jen, minimálmí vůli.... bylo jich aspoň ze tří vleček, všechno jsem vyvez do šrotu....
x-> Pavel P..: vyhoď to....taký bordel.....a napíš mi, kde si to vyhodil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: tak to mas blbe ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno: šak to netvrdim.... ale to co jde nasunout volně rukou bez jakýhokoliv odporu je špatně....já mám doma dvě sady nových hřídelí s unašečema a všechny jsou na lis...ani kladivem to nejde naklepat...
-> Pavel P..: no len si prosím ťa netvrď stále dookola jedno a to isté, že to musí ísť do seba len silou pod lisom a všetko ostatné je zle..... Jardova teória znie rozumne. A ako som písal nižšie, mám doma nové nepoužité sady hriadelí a nábojov a ide to do seba ľahko.... To ale neznamená, že tam je centimetrová voľa.... Je to bez vôle, ale zatlačíš to do seba rukou, respektíve stačí trošku klepnuť kladivom a je to.
A pokiaľ viem, tak tento spoj funguje tak, že točivý moment nie je prenášaný drážkovaním, ale trecou silou - zovretím maticou, preto je tam taký veľký uťahovací moment. To je ako u kyvky, tam sa takisto točivý moment neprenáša kuželovým spojom s perom, ale zovretím maticou.
A pokiaľ viem, tak tento spoj funguje tak, že točivý moment nie je prenášaný drážkovaním, ale trecou silou - zovretím maticou, preto je tam taký veľký uťahovací moment. To je ako u kyvky, tam sa takisto točivý moment neprenáša kuželovým spojom s perom, ale zovretím maticou.
-> Jarda: a jelikož to jde volně rukou tam už tam bude nějaká minimální vůle která se bude provozem zvetšovat a pokus nebudeš pořád dotahovat ta se to vymačká... pokud to jde na fest tak se tam nemá co vymačkat ani kdybys to měl dotažený jen lehce.
-> Pavel P..: nekdy zmerim tvrdost na te s presahem a na te, co jde volne rukou, myslim, ze se to bude lisit, tak je to proste konstruovane
ty hridele s presahem se totiz rady ohybaji narozdil od tech, co jdou volne rukou, myslim, ze se mi kvuli tomu vrti zadek...
jeste jsem se nesetkal s rapidem r.v.88 a vys, kde by to volne rukou neslo
ano jedna strana se mi vymackala, ale je mozne, ze jen proto, ze to nebylo spravne dotazene![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../57-zadni-polo napravy-a-hlavy-kol-p1
zajimalo by me, jestli jehlickove poloosy jsou novejsi nebo starsi, ale rekl bych, ze spis novejsi, protoze to pak mel i favorit... ale zase u starejch rozvalenejch nevyztuzenejch vlecek jeden cas kazde hledal jehlicky :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jeste jsem se nesetkal s rapidem r.v.88 a vys, kde by to volne rukou neslo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../57-zadni-polo napravy-a-hlavy-kol-p1
zajimalo by me, jestli jehlickove poloosy jsou novejsi nebo starsi, ale rekl bych, ze spis novejsi, protoze to pak mel i favorit... ale zase u starejch rozvalenejch nevyztuzenejch vlecek jeden cas kazde hledal jehlicky :)
-> MOLSO: ale hovno.... to je nalisovaný tak na fest že se nic nepovolí a drželo by to i bez tý matice... né jak ty zdejší vymlácený vlečky kde jdou náboje nasadit volně rukou..
beztak budu jednu hřídel s nábojem měnit, protože je křivá, tak je škoda si kurvit matici zaklepáváním :-))
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
beztak budu jednu hřídel s nábojem měnit, protože je křivá, tak je škoda si kurvit matici zaklepáváním :-))
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 28.05.14 18:51:02: Jo je to jen desítka plech... Pokud by tohle mělo povolit, tak raději začnu chodit pěšky.
jasně, ten plech na kterym visí brzdič je ze speciálního titanobetonu vyvinutého NASA pro prolet černou dírou ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> MOLSO: teoreticky drzi celou hridel a naboj aby nevyjeli. Lozisko ale stejne neni stavene na bocni sily takze bych se jen tak nebal.
-> Peťa Klíč: vnutorna matica drzi len unasac .... tam by sa nemalo stat nic
a co vnitřní matice když není pořádně zaklepnutá ?? može vyjet celá poloosa nebo to udrží ten domeček?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P.. 26.05.14 23:02:36: tak to riskuješ čumák ... to poznáš až ti niekde odletí kolo aj s motýlom. Napr na krík s trnkami
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: me poradne zaklepnuta matice u zlutyho rapida zachranila, takze bez toho bych to neriskoval![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: tak myslim, ze to udelalli tu zmenu spolecne s vyztuzenim podelnych rameno od modelu 88, první modely zas měly vyztuzenou pricku převodovky, pak asi zjistili, ze to není potrebne... tu budu davat na luxe ikdyz to je model 88
-> Jarda: sranda. počujem prvý krát.
Jak velkej je rozdíl mezi pojistným kroužkem č.35 a č.36 ?
A jsou záměnný ?
Pak snad dám zas na chvíli pokoj![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A jsou záměnný ?
Pak snad dám zas na chvíli pokoj
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: oni s tim laborovali... v katologu jsou tusim 3 druhy, ja mam na jedne strane co jde rukou a je taky OK, na druhej strane se to vymackalo a mam tam s presahem, doufam, ze az to budu sundavat, ze to stahovak da...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ty, co jdou rukou jsou novejsi...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ty, co jdou rukou jsou novejsi...