![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozborka vlecka
-> 4dams 02.03.11 09:09:59:
1. nie som zo Žiliny ale z Námestova, 2. kyvku nerozoberám každý týždeň, naposledy bola rozobraná v roku 2009, ak nerátam zhodenie bubna a víčka ložiska pred mesiacom, 3. fotky tu v karte nie sú aktuálny stav, 4. nie, nejde ani jeden šrób, ale zatiaľ som to nenahrieval.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: Ušetříš si čas a peníze. Většina ramen je po písku na výhoz, většina jich totiž vyrezne zevnitř, takže zvenku poznáš prd v jakém jsou stavu.
-> minno: chces sa stavit ze musi byt pokoj ?
-> minno: ...pritom je taká pekná ta tvoja kyvka
, na fotkách nevyzerá že to rozoberáš každý víkend... Škoda že si zo Žiliny, tu v ba je sústružník čo to vie spraviť ako som už spomínal... To ti nejde ani jeden šrob dole s tých ramien? Mne nešiel iba jeden, a náboje mi našťastie šli rukou dolu. prípadne skús to zalievať odhrdzovačom
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> MOLSO: načo to chceš prerábať? Keď sa to už raz rozoberie tak dať na závity medenú vazelínu a musí byť pokoj.
-> Pilot 105: a co tam pomoze opieskovanie ?
btw nad tymi svornikmi zacinam uvazovat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
btw nad tymi svornikmi zacinam uvazovat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pilot 105 02.03.11 09:03:20: prečo myslíš?
-> MOLSO: Stačí dát svorníky, už jsem to tak viděl.
-> minno: Děláš velkou chybu, že se s tím morduješ dřív než to dáš opískovat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: ja zacinam rozmyslat ako tam naprasit šroby ako mala kyvka že by boli zospodu matice .... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja sa čudujem, že tie šikmé ramená ešte niekto nezačal vyrábať nové.
Jo sundat náboj bývá někdy problem... taky jsem s tim zápasil na 130 když jsem ho měnil, měl jsem stahovák, k tomu tyč a ještě trubku pro větší páku a teda byla to makačka, ale jiný jdou třeba stáhnout rukou bez větších problemů....
mimochodem to povolování zarezlých šroubů ve svěráku jsem taky zkoušel, šroub povolil o kousek a pak mi praskla jedna čelist ve svěráku, takže jsem se na to vysral a musim taky sehnat někoho s autogenem, zkoušel jsem to PB hořákem ohřát do ruda moc to nepomohlo a hlavně to trvalo dlouho.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
mimochodem to povolování zarezlých šroubů ve svěráku jsem taky zkoušel, šroub povolil o kousek a pak mi praskla jedna čelist ve svěráku, takže jsem se na to vysral a musim taky sehnat někoho s autogenem, zkoušel jsem to PB hořákem ohřát do ruda moc to nepomohlo a hlavně to trvalo dlouho.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
nestrašte tu mininka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
omg :-(
-> Zeke-ten šestý: autogen pomůže,snad
-> vlasmi: To o tom čtyřlístku jsi mu neměl říkat,on si zatim Minno neuvědomoval další problémy.
Posledně když jsem rozdělával tu nápravu kterou asi nikdo ještě nedělal, tak mi ten čtyř lístek nešel ani stahovákem, tak jsem sundal, unašeč na druhé straně, oddělal krytku ložiska a vyklepal jsem to ven i s hřídelí a v práci mi to sundali na lisu. Vůbec se tomu nechtělo a když tío povolilo, tak mezi drážkama na hřídeli zůstali kousky drážky z unašeče. Zarostlo to do sebe.
Posledně když jsem rozdělával tu nápravu kterou asi nikdo ještě nedělal, tak mi ten čtyř lístek nešel ani stahovákem, tak jsem sundal, unašeč na druhé straně, oddělal krytku ložiska a vyklepal jsem to ven i s hřídelí a v práci mi to sundali na lisu. Vůbec se tomu nechtělo a když tío povolilo, tak mezi drážkama na hřídeli zůstali kousky drážky z unašeče. Zarostlo to do sebe.
Odřezat šrouby pod příložkou, tu srazit z těch šroubů pryč (to bývá mocný problém), trubičky zbrousit na 2 místech proti sobě a sekáčem odsekat pryč. Torza šroubů pobušit, sprej na povolování, apod, vybrousit plochy proti sobě na těch pahýlech (jakoby zbrousit do tvaru šroubováku, ale ne uplně a ty plochy rovnoběžně a ne do špičky a za ty plochy uchytit do svěráku, na konec ramene eventuelně mocnou obří trubku, na stul na kterým je přidělaný svěrák posadit co nevíc těžkých kamarádů a kroutit.
Takhle mě povolily všechny vlečky co jsem dělal.
Horší bylo stahování čtyřlístku z hřídele, to nešlo (viz obr.), čtyřlístek jsem musel rozřezat.
Takhle mě povolily všechny vlečky co jsem dělal.
Horší bylo stahování čtyřlístku z hřídele, to nešlo (viz obr.), čtyřlístek jsem musel rozřezat.
ja to teda mel povoleny, ale jina dle slov znalych jedine nahrat ten zavit do cervena a pak to jde daleko lip
-> Nwkt: jj jasne ze hej, ak to vobec povolim.
-> Gryzly: zajtra poskúšam.
-> Gryzly: zajtra poskúšam.
-> minno: Chytni ty trubičky kleštěma a kruť. až se budou volně točit, měla by tam vzniknout trochu vůle, kdy bude trubička chodit trochu nahoru a dolů po šroubu. A v ten moment když budeš mlátit po příložce směrem k rameni, tak by se měla začít pohybovat.
-> minno: Budeš to dávat pískovat?
-> minno: fuha, tak to uz by som to asi radsej odrezal ak sa to tak viditelne skrutilo na tom centimetri dlzky co je utopeny v prilozke
-> darklord: no ono sa skôr skrútil koniec šróbu, čiže hlavička. no nič, ja niečo vymyslím.
-> minno: no ak sa sroby krutia ako had tak predpokladam ze v prilozke to uz bude volne
-> darklord: ramenám nič nie je, majú na sebe x náterov a nánosov špiny a teraz je to navyše všetko rozožrané brzdovkou, ale ináč sú OK. Iné ramená momentálne nemám a za tieto som zaplatil, tak pokiaľ sa dá, snažím sa ich zachrániť. A naťahujem sa s tým preto toľko, lebo nemám doma zázemie ani techniku na poriadnu prácu. A kedže sa jedná o problém všetkých vlečiek pri rozborke, zohnať iné by asi nebola moc výhra :-)
-> Gryzly: trubičky môžem skúsiť rozhýbať ale príložku asi nerozhýbem, keďže sú tam šroby dva.
-> Gryzly: trubičky môžem skúsiť rozhýbať ale príložku asi nerozhýbem, keďže sú tam šroby dva.
-> minno: Ty trubky by měli jít ted volně. vem kleště a roztoč je na tom šroubu. bude to zarezlé mezi trubkou a šroubem a to ti odebírá energii když to povoluješ, až se trubky budou točit, měl bys rozhýbat tu příložku aby chodila volně a potom poslední co zbývá je otočit šroubem v rameni.
-> minno: a to su tie ramena az take super vonave ze sa s tym tolko natahujes? Na tych fotkach nevypadaju nijak pritazlivo...
-> Zeke-ten šestý: už ostáva jedine autogén a ak nepomôže ten, tak jedine odrezať šróby pod príložkami, navariť matice a skúsiť tak..... To by problém nebol, len rob niečo doma v paneláku na kolene bez poriadného zázemia a techniky :(
-> minno: me to ceka taky, bojim bojim jak dopadnu :(
šróby sme skoro urvali, pekne sa skrútili ako had, ale ani to nehlo....
včera odrezané pozdĺžne ramená, dnes pokus o povolenie šróbov takýmto dlhým čudom, samozrejme vo zveráku a tie šróby nechcú povoliť ani za toho otca :( Budem musieť zohnať niekoho kto ma autogén, prípadne zájsť do nejakého schopného autoservisu a popýtať ich o pomoc...
-> Matulo: skusal si orech z goly a zavitovu tycku ? niekedy aj to pomoze
-> Matulo 19.02.11 20:36:40: Tak ty se hlavně mění
-> Matulo: Radsi nic :-D
-> Matulo 19.02.11 20:31:14: LOL![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matulo: tak to je zrovna vetsi pruser nez to jestli si je pískoval nebo ne
-> minno: aj tak je na vlečke najlepšie to, že vzadu povolíš 2 šruby a bubon pekne stiahneš dole, a netreba žiadne sťahováky
, a rovnako to, že keď chceš zhodiť polosi auto ti môže stáť kolesách. Amen!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matulo: vzhledem k tomu že si natřel uplně všechno včetně gumových ucpávek nějakého zbytku starého táhla, zašroubovaných šroubů tak to tomu naprosto odpovídá![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matulo: ogrckane alkytonom .... si to mal dat na komaxit !
-> Matulo: přetřená rez barvou ? paráda
-> Matulo: co to je za prasárnu?
-> minno: :takze to vzdy zezacatku drzi a pak zacne poustet?no ja to chapu,u kyvky se vnitrni gufero moc dobre nemeni ale s pripravkem to jde i na aute,jeste me tak napadlo pritahnout pruzinky na guferech jako prevence...ale vidim uz jsi se vydal cestou evoluce:-)
-> minno: Ono sehnat kloudný vlečkový ramena je taky věda
-> minno: kdyz vona ta kostka bude prirostla, tam se brzdovka snad ani nema sanci dostat :-)
-> sep 19.02.11 06:28:02: ja to už riešiť nemienim. By som už mohol napísať knihu o tej kyvadlovej náprave. Toľko práce, strateného času a vyhodených peňazí. Riešení už bolo x, originál ČSSR guferá som tam mal už tiež (sú tam teraz). Vždy to vydrží kratšie alebo dlhšie. Robiť to nanovo s neistotou, kedy zas môžem očakávať olej v brzde, ma už nik nepresvedčí. Vlečka nech je aká je, aspoň budú zas iné problémy a iné skúsenosti. Aspoň budem mať istotu že brzdím vždy 4 kolesami.
-> Gryzly:
Musím splašiť niekoho s poriadnou dielňou...Doma na paneláku je to o hubu niečo také robiť.... Spoje sú namočené v brzdovke, nechám tomu čas.
-> Gryzly:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Ha Minno prechazi na tu pravou víru.
Vítej v chrámu spásy a veleben buď tvůj úmysl, bude zachráněna tvá čest a život tvůj se škodovkou bude věčný.
A ted k tomu povolování. nevíc to drží v těch trubkách v rameni, ven nějaký porádný trhák, rameno chytni do svěráku a trubkou větší než metr povol ty šrouby. Možná urveš hlavu šroubu, ale to neva, pak už to rameno pujde sundat a hasákem pak povolíš zbytek šroubu. A nebo pokud máš přístup ke kvalitním ramenům, tak ty původní rozřež. Jinak šrouby jsem bezproblémů koupil.
Amen.
Vítej v chrámu spásy a veleben buď tvůj úmysl, bude zachráněna tvá čest a život tvůj se škodovkou bude věčný.
A ted k tomu povolování. nevíc to drží v těch trubkách v rameni, ven nějaký porádný trhák, rameno chytni do svěráku a trubkou větší než metr povol ty šrouby. Možná urveš hlavu šroubu, ale to neva, pak už to rameno pujde sundat a hasákem pak povolíš zbytek šroubu. A nebo pokud máš přístup ke kvalitním ramenům, tak ty původní rozřež. Jinak šrouby jsem bezproblémů koupil.
Amen.
-> minno: :no verim ze uz to cloveka nebavi.......jak vlastne dopadlo patrani po dvoubritem guferu?Pokud bys chtel tak nekde najdu i originalni cssr gufero klasiku az pojedes nekdy kolem.....jen aby jsi pak neresil jine problemy s vleckou.....
-> Matulo: by to slo aj do volacoho upnut a elektickym povolovakom na to , len by bolo treba si vyrobit orech na to
-> Hurdis: Tak tak! aj mne to kamarat povoloval este ked to bolo v rapidke... choil som to tyzden v kuse babrat s wd40 aj 3x denne a potom mi to povolil na zdvihaku vzduchovou pistolou... A az potom som prehadzoval napravu do mojej kasne...