Pružiny na kyvku - obnovena výroba

prohledat
145 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 15.11.2005 do 24.03.2011, založil/a Fén
řadit dle data
00:20:34
31.01.2011
Petr Urban
-> Fén: Já teké jednu sadu. Pak to vyhlaš jako zvláť téma na výrobu pružin na zadek, bude v tom přehled a možná se náš sejde více :)
upraveno 1x, naposled 31.01.2011 02:03:06
21:54:54
30.01.2011
Fity
-> Fén: ok, díky... beru taky kdyz tak jednu sadu
13:58:24
30.01.2011
PatRS
aha takze tak....



Fen: ak bude vyroba berem jeden par.....
21:52:21
29.01.2011
Fén
-> Urbi: Základní verze s 45 N/mm śe po stránce tuhosti měnit nebude. Volná a činná délka se ještě nepatrně změnit může.



-> PatRS: Ještě nejsem rozhodnut jestli verze s 50 N/mm bude.
21:00:27
29.01.2011
Petr Urban
-> PatRS: Má jinou kynematiku, řešilo se v jiném tématu. Doufám že výroba bude pružin s 45 kN, což je o těch 115% tvrdší na vlečce, víc už bych tam opravdu nechtěl dávat.
upraveno 1x, naposled 29.01.2011 21:00:38
20:12:00
29.01.2011
PatRS
preco ma kyvka tvrdsiu pruzinu ako vlecka?.....



ostava pevna tuhost plus tych 13 percent?....ci bude i dalsia varka na tych 25?...
18:29:02
29.01.2011
Petr Urban
-> Fén: Chci kupovat gazy, takže ok. Ještě budu přemýšlet o tvrdších i dořpedu...by Tuner2.
18:11:05
29.01.2011
Fén
-> Urbi: Na seriové tlumiče to není. Pokud to bude s přitvrzenými tlumiči, ideálně GAZy nebo SPAXy, tak se není čeho obávat.
17:53:42
29.01.2011
Fén
-> Fity: Viz. 28.01.11 22:35:09. Možnost snížení až na délku 270 mm.
17:52:46
29.01.2011
Petr Urban
-> ondie: Musel sem to podložit kvůli L/A tlumičům co mám vzadu, sice jsou stavitelné, ale na poslední zářezu už to při odskočení kola chodilo na dorazy tlumiče, viz. foto v kartě, v domku je navíc navařené mazikručí na které dosedá menší pružina. A je to vlečko domek, dle mě se to přesně takle dá použít na kyvko pružinu, 2cm podložení domku je tak akorád na kyvko pružinu, když má ta výška být ok. Bez podložení vlečkového domku s kyvkovou pružinou je mezera mezi dorazem zadní nápravy a nápravou místo akorád na palec, což asi není úplně ideální,ale s dostatečně tuhým tlumičem se to ještě dá.

-> Fén: Nevím jestli si mám dělat obavy o tak velkou tuhost zadní pružiny na vlečce, 115% přitužení je už celkem dost, vepředu mám o 60%. Teď mám totiž vzadu L/A pružinu i tlumič, pružina netuším jak je tvrdá, ale tlumič je jak kameň, tlumič funguje perfektně až nad 100km, to bere díry, přestane to poskakovat a perfektně to drží, horší je městský provoz a to že se přenáší rázy od unibalů do kastle-vyšší hlučnost a přeci jen je to 20 let starý i když pořád dobrý tlumič s měkkou pružinou celkem. Tak bych chtěl vyzkoušet tvrdší pružinu a tlumič se stavitelnou tuhostí.
upraveno 2x, naposled 29.01.2011 17:54:40
17:50:01
29.01.2011
Fity
-> Fén: a jak to vypadá s těma závěrnýma závitama jak psal -> vhml: ? zajímá mě to, protože je to můj případ, chtěl bych něco podobného na erko
10:13:49
29.01.2011
Fén
-> venni: Volnou délku bych mohl ještě poupravit.
10:06:53
29.01.2011
venni
-> Fén: já mám na vlečce v eRku pružiný HP,volná délka je 305mm a potřeboval bých to ještě vejš :) škoda... Tuhost HP pružin mi není známa.

Asi jsem tenkrát udělal chýbu v tom,že jsem navařil příčku moc výsoko...
09:39:19
29.01.2011
darklord
Jedny aj pre mna 5
09:36:12
29.01.2011
Fén
-> Urbi: Koncem února bych chtěl objednávky uzávřít, takže hotové by byly do konce března.



-> hundrtkarjiri: Na závazné objednávky je ještě čas. Začátkem příštího týdne bude známa i cena, takže až pak.



-> ondie: Pokusil jsem se o menší kompromis.
09:20:15
29.01.2011
VeTeV
-> Fén: posečkám si na cenu, ale asi bych jedny vzal
08:42:44
29.01.2011
Klubko_
-> ondie: "...aj s tém pertinaxem" anebo se to da udelat takle: skoda-virt.cz/cz/.../6984 -uprava-kyvkovych-domku-na -vlecku
01:10:21
29.01.2011
ondie
-> Urbi: To je teda vlečkodomek při použití kyvkopružiny na vlečce ?

Kolik je síla pertinaxu ?
00:59:12
29.01.2011
ondie
-> Fén 28.01.11 22:35:09: to by moh bejt dobrej kompromis jak pro (řezuchtivý) kyvkaře,anebo pro (tak jak je nechat) tvrduchtivý vlečkaře...

Aby se nasytil kyvkař i tuhej vlečkař..

Klidně jedny vemu.
upraveno 1x, naposled 29.01.2011 01:03:02
00:23:27
29.01.2011
hundrtkarjiri
Máš ode mě email.Jsem další zájemce.Jiří
00:12:46
29.01.2011
Petr Urban
-> Fén: A kdy bude výroba, kolik je aktuálních zájemců ? Že bych měl možná zájem ...
23:46:28
28.01.2011
Evž@
Já mám doma průchozí podložky z pertinaxu...3
upraveno 1x, naposled 28.01.2011 23:46:50
23:29:36
28.01.2011
Petr Urban
-> Hurdis: Co proti temu mátě všichni ? Pertinax je na tot nejvhodnější matroš, levný, tvrdý, lehký. Mám vzadu tlumiče a péra úplně tuhý a nic ses tím neděje. Drží to perfektně, žádné vymačkávání.
23:28:01
28.01.2011
Petr Urban
-> Syny: -> Pavel P..: -> Nwkt: Hrozná sranda 3 Říkám vám něco pertinax ? Je to jak beton a je to úplně lehký, flexa s tím měla problém to dobrousit do požadovaného tvaru.
22:35:09
28.01.2011
Fén
Po menší úpravě.



Volná délka: 310 mm

Činná délka: 270 mm

Tuhost: 45 N/mm (+ 13 %)
zvětšit Pružiny na kyvku - obnovena výroba - obrázek od Fén vložen 28.01.2011 22:35:09
19:10:47
28.01.2011
Hurdis
Tak hodně štěstí s tým pertinaxom. 1
18:55:46
28.01.2011
Čokin
-> Urbi: Tak kyvkové domky už tam mám. Asi to nechám pořádně zajet at si to všechno sedne a pak to budu doladovat řezáním případně podložkama nebo výrobou vlastního domku na míru.



No každopadně pokud bude Fén dělat další serii pružin jdu do toho1
18:51:38
28.01.2011
Nwkt
-> Syny: Co bukový brzdový destičky 3
18:51:31
28.01.2011
Pavel P..
-> Syny: to bude spíš smrkový.... to víš, musí to pružit3
18:50:48
28.01.2011
Syny
-> Urbi: Tyvole 3 Bukovy podlozky 3
15:58:14
28.01.2011
Petr Urban
-> Čokin: Můžeš to vyrobit z čehokoli. Ten pertinax mi přišel takový lehký a dostatečně tvrdý.
zvětšit Pružiny na kyvku - obnovena výroba - obrázek od Petr Urban vložen 28.01.2011 15:58:14
15:53:27
28.01.2011
Petr Urban
-> Čokin: Snad víš že vlečková pružina má tuhost 21 kN a kyvková 40 kN, což je téměř 90,5% přitužení a vepředu máš o 80% Tunerovi. Tužší pružiny na zadek nejsou do normálního provozu potřeba, viz. jiné dávno probírané téma o výrobě Tunerových pružin na předek i on mě na to upozornil, že kyvkové tlumiče na vlečce je to asi nejlepší co se nabízí a další přitvrzování není potřeba, tuhost jak si řekl ti udělá tlumič a auto si můžeš jednoduše zvýšit vyrebením podložky pdo domek, já je tam mám z pertinaxu třeba a vytočit to na soustruhu bylo hned, vyvrtat 4 díry a je hotovo.
upraveno 1x, naposled 29.01.2011 00:13:27
14:04:25
28.01.2011
vhml
-> havlik: ruce rychlejsi nez myslenka. Samozrejme domek
13:55:17
28.01.2011
havlik
-> vhml: myslíš kyvkovej domek ne tlumič ten asi nema vliv na výšku auta:) já mam vepředu 205 a vzádu tuhle fénovu a řekl bych že je to narovno
13:25:24
28.01.2011
vhml
-> Čokin: když chceš zadek víš, můžeš snadno dát kyvkovej tlumič.



Já mám tunerovu pružinu 220mm vepředu, fénovu 295 s vlečkovým domkem vzadu a auto je trošku do kopce když je prázdný, s rezervou v kufru a řidičem v rovině
12:52:44
28.01.2011
havlik
-> Čokin: napřed to slož a jezdi to chvíli přední si jistě sednou mě si i tyhle tvrdy sedli tak o 3cm co se týče díra blatník vs pneu. vzadu už se to ani nehlo. Každopádně jestli ti to přijde měkký tam rovnou navař trubku. Ale ono to taky může dělat to že máš vepředu uplně jinou páku nežli na zadní nápravě..
12:50:43
28.01.2011
Čokin
-> havlik: Tak je pravda, že ted mužu ještě houby co mluvit když jsem se v autě ani nesvezl, ale stejně mě to příjde o dost měkčí ten zadek oproti předku. Nejvíce mě trápí to že zadek je už dost nízko a řezat Tunerovi přední to už budu na dorazech8
upraveno 1x, naposled 28.01.2011 12:51:18
12:50:40
28.01.2011
Fén
-> Čokin: Spíše bych to viděl na max. 50 N/mm, což je 25 %.
12:48:27
28.01.2011
Čokin
-> vhml: Tak tvrdost by se třeba dala zachovat i stávajcí tam si to nastavím na tlumiči, ale délku bych rozhodně uvítal delší s možnosti zakrácení.
upraveno 1x, naposled 28.01.2011 12:48:56
12:47:26
28.01.2011
havlik
-> Čokin: mam ji na aute a jezdim jí4
12:45:45
28.01.2011
Čokin
-> havlik: Ty víš jak je ta pružina tvrdá? Oproti Tunerovým je to měkota a na Rapida je už dost krátká. Tvrdší pružina ti akorát více zaměstná tlumič, ale celkovou tvrdost auta nastavím stejně tumičem ne pružinou. Dle mě když bude o takových 30% tvrdší než origo kyvka a bude mít volnou délku kolem 310 mm třeba i víc a z každé strany mrtvý závit tak by to mohlo byt celkem fajn.
12:43:29
28.01.2011
vhml
-> havlik: -> Čokin: taky bych se tvrdší pružiny na už vlečku bál. Už takhle má kolo hrozně malou možnost se prověsit než začne bejt pružina úplně volná ( jak to má eidy, když molčanovka vyžaduje obecně pružiny měkčí a on má 80kN/m nechápu) . Já přemejšlím i o pružině měkčí a delší, tudíž ze stovky.
12:42:53
28.01.2011
Fén
-> vhml: Děkuju za návrh. :o)
12:41:26
28.01.2011
vhml
Já sice zájem nemám, ale doporučil bych udělat činnou délku nějakejch 260 a zbytek mrtvý závity, lidi se stovkama ti utrhaj ruce, protože tam je sériová pružina 303mm a těžko to pak nějak snižíš bez řezání
12:39:10
28.01.2011
havlik
-> Čokin: tak máš asi něco špatně a rozhodně bych do tvrdších už nešel ale dělej jak myslíš...
12:37:33
28.01.2011
Fén
-> Čokin: S dvěma verzemi tuhosti jsem v duchu i trochu počítal. Po delší době se vracím opět k výrobě pružin, takže tohle mělo sloužit jako předběžný nástřel zájmu. Z první serie mám dostatek poznatků, takže parametry ještě přepočítávám a není zatím nic pevně stanoveno.
12:28:06
28.01.2011
MOLSO
-> Čokin: potom by som mozno odkupil tu tvoju sadu od Bedřicha 1
upraveno 1x, naposled 28.01.2011 12:28:18
12:24:55
28.01.2011
Čokin
-> Fén: Ahoj tak pokud by se vyráběla ještě tvrdší pružina než byla tvoje první série určitě bych měl zájem. Mám ty tvoje z první serie (koupil jsem od Bedřicha) ale řekl bych že bych snesl ještě tvrdší. Vpředu mám Tunerovu pružinu a zadek pořád proti předku zaostává. Taky mě štve to že si zadek pěkně sednul takže mám mírny efekt motorového člunu, takže tvrdší pružina by byla určitě přínos.

P.S. možná by mohla být i delší a udělat to formou mrtvých závitů jak to má Tuner. Člověk by si to pak zkrátil a doladil dle potřeby.
upraveno 3x, naposled 28.01.2011 12:30:20
22:19:12
27.01.2011
Fén
-> aceboss: Staré ceny se mi asi udržet nepodaří, ale záleží na počtu zájemců. Čekám na zprávu z pružinárny, tak pak dám vědět aktuální ceny.
22:04:04
27.01.2011
aceboss
-> Fén: Cena +- stejná?
Extreme Tyres