skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pružiny na kyvku - obnovena výroba
-> Fén: Já teké jednu sadu. Pak to vyhlaš jako zvláť téma na výrobu pružin na zadek, bude v tom přehled a možná se náš sejde více :)
-> Fén: ok, díky... beru taky kdyz tak jednu sadu
aha takze tak....
Fen: ak bude vyroba berem jeden par.....
Fen: ak bude vyroba berem jeden par.....
-> Urbi: Základní verze s 45 N/mm śe po stránce tuhosti měnit nebude. Volná a činná délka se ještě nepatrně změnit může.
-> PatRS: Ještě nejsem rozhodnut jestli verze s 50 N/mm bude.
-> PatRS: Ještě nejsem rozhodnut jestli verze s 50 N/mm bude.
-> PatRS: Má jinou kynematiku, řešilo se v jiném tématu. Doufám že výroba bude pružin s 45 kN, což je o těch 115% tvrdší na vlečce, víc už bych tam opravdu nechtěl dávat.
preco ma kyvka tvrdsiu pruzinu ako vlecka?.....
ostava pevna tuhost plus tych 13 percent?....ci bude i dalsia varka na tych 25?...
ostava pevna tuhost plus tych 13 percent?....ci bude i dalsia varka na tych 25?...
-> Fén: Chci kupovat gazy, takže ok. Ještě budu přemýšlet o tvrdších i dořpedu...by Tuner2.
-> Urbi: Na seriové tlumiče to není. Pokud to bude s přitvrzenými tlumiči, ideálně GAZy nebo SPAXy, tak se není čeho obávat.
-> Fity: Viz. 28.01.11 22:35:09. Možnost snížení až na délku 270 mm.
-> ondie: Musel sem to podložit kvůli L/A tlumičům co mám vzadu, sice jsou stavitelné, ale na poslední zářezu už to při odskočení kola chodilo na dorazy tlumiče, viz. foto v kartě, v domku je navíc navařené mazikručí na které dosedá menší pružina. A je to vlečko domek, dle mě se to přesně takle dá použít na kyvko pružinu, 2cm podložení domku je tak akorád na kyvko pružinu, když má ta výška být ok. Bez podložení vlečkového domku s kyvkovou pružinou je mezera mezi dorazem zadní nápravy a nápravou místo akorád na palec, což asi není úplně ideální,ale s dostatečně tuhým tlumičem se to ještě dá.
-> Fén: Nevím jestli si mám dělat obavy o tak velkou tuhost zadní pružiny na vlečce, 115% přitužení je už celkem dost, vepředu mám o 60%. Teď mám totiž vzadu L/A pružinu i tlumič, pružina netuším jak je tvrdá, ale tlumič je jak kameň, tlumič funguje perfektně až nad 100km, to bere díry, přestane to poskakovat a perfektně to drží, horší je městský provoz a to že se přenáší rázy od unibalů do kastle-vyšší hlučnost a přeci jen je to 20 let starý i když pořád dobrý tlumič s měkkou pružinou celkem. Tak bych chtěl vyzkoušet tvrdší pružinu a tlumič se stavitelnou tuhostí.
-> Fén: Nevím jestli si mám dělat obavy o tak velkou tuhost zadní pružiny na vlečce, 115% přitužení je už celkem dost, vepředu mám o 60%. Teď mám totiž vzadu L/A pružinu i tlumič, pružina netuším jak je tvrdá, ale tlumič je jak kameň, tlumič funguje perfektně až nad 100km, to bere díry, přestane to poskakovat a perfektně to drží, horší je městský provoz a to že se přenáší rázy od unibalů do kastle-vyšší hlučnost a přeci jen je to 20 let starý i když pořád dobrý tlumič s měkkou pružinou celkem. Tak bych chtěl vyzkoušet tvrdší pružinu a tlumič se stavitelnou tuhostí.
-> Fén: a jak to vypadá s těma závěrnýma závitama jak psal -> vhml: ? zajímá mě to, protože je to můj případ, chtěl bych něco podobného na erko
-> venni: Volnou délku bych mohl ještě poupravit.
-> Fén: já mám na vlečce v eRku pružiný HP,volná délka je 305mm a potřeboval bých to ještě vejš :) škoda... Tuhost HP pružin mi není známa.
Asi jsem tenkrát udělal chýbu v tom,že jsem navařil příčku moc výsoko...
Asi jsem tenkrát udělal chýbu v tom,že jsem navařil příčku moc výsoko...
Jedny aj pre mna 

-> Urbi: Koncem února bych chtěl objednávky uzávřít, takže hotové by byly do konce března.
-> hundrtkarjiri: Na závazné objednávky je ještě čas. Začátkem příštího týdne bude známa i cena, takže až pak.
-> ondie: Pokusil jsem se o menší kompromis.
-> hundrtkarjiri: Na závazné objednávky je ještě čas. Začátkem příštího týdne bude známa i cena, takže až pak.
-> ondie: Pokusil jsem se o menší kompromis.
-> Fén: posečkám si na cenu, ale asi bych jedny vzal
-> ondie: "...aj s tém pertinaxem" anebo se to da udelat takle: skoda-virt.cz/cz/.../6984
-uprava-kyvkovych-domku-na
-vlecku
-> Urbi: To je teda vlečkodomek při použití kyvkopružiny na vlečce ?
Kolik je síla pertinaxu ?
Kolik je síla pertinaxu ?
-> Fén 28.01.11 22:35:09: to by moh bejt dobrej kompromis jak pro (řezuchtivý) kyvkaře,anebo pro (tak jak je nechat) tvrduchtivý vlečkaře...
Aby se nasytil kyvkař i tuhej vlečkař..
Klidně jedny vemu.
Aby se nasytil kyvkař i tuhej vlečkař..
Klidně jedny vemu.
Máš ode mě email.Jsem další zájemce.Jiří
-> Fén: A kdy bude výroba, kolik je aktuálních zájemců ? Že bych měl možná zájem ...
Já mám doma průchozí podložky z pertinaxu...

-> Hurdis: Co proti temu mátě všichni ? Pertinax je na tot nejvhodnější matroš, levný, tvrdý, lehký. Mám vzadu tlumiče a péra úplně tuhý a nic ses tím neděje. Drží to perfektně, žádné vymačkávání.
-> Syny: -> Pavel P..: -> Nwkt: Hrozná sranda
Říkám vám něco pertinax ? Je to jak beton a je to úplně lehký, flexa s tím měla problém to dobrousit do požadovaného tvaru.

Po menší úpravě.
Volná délka: 310 mm
Činná délka: 270 mm
Tuhost: 45 N/mm (+ 13 %)
Volná délka: 310 mm
Činná délka: 270 mm
Tuhost: 45 N/mm (+ 13 %)
Tak hodně štěstí s tým pertinaxom. 

-> Urbi: Tak kyvkové domky už tam mám. Asi to nechám pořádně zajet at si to všechno sedne a pak to budu doladovat řezáním případně podložkama nebo výrobou vlastního domku na míru.
No každopadně pokud bude Fén dělat další serii pružin jdu do toho
No každopadně pokud bude Fén dělat další serii pružin jdu do toho

-> Syny: Co bukový brzdový destičky 

-> Syny: to bude spíš smrkový.... to víš, musí to pružit

-> Urbi: Tyvole
Bukovy podlozky 


-> Čokin: Můžeš to vyrobit z čehokoli. Ten pertinax mi přišel takový lehký a dostatečně tvrdý.
-> Čokin: Snad víš že vlečková pružina má tuhost 21 kN a kyvková 40 kN, což je téměř 90,5% přitužení a vepředu máš o 80% Tunerovi. Tužší pružiny na zadek nejsou do normálního provozu potřeba, viz. jiné dávno probírané téma o výrobě Tunerových pružin na předek i on mě na to upozornil, že kyvkové tlumiče na vlečce je to asi nejlepší co se nabízí a další přitvrzování není potřeba, tuhost jak si řekl ti udělá tlumič a auto si můžeš jednoduše zvýšit vyrebením podložky pdo domek, já je tam mám z pertinaxu třeba a vytočit to na soustruhu bylo hned, vyvrtat 4 díry a je hotovo.
-> havlik: ruce rychlejsi nez myslenka. Samozrejme domek
-> vhml: myslíš kyvkovej domek ne tlumič ten asi nema vliv na výšku auta:) já mam vepředu 205 a vzádu tuhle fénovu a řekl bych že je to narovno
-> Čokin: když chceš zadek víš, můžeš snadno dát kyvkovej tlumič.
Já mám tunerovu pružinu 220mm vepředu, fénovu 295 s vlečkovým domkem vzadu a auto je trošku do kopce když je prázdný, s rezervou v kufru a řidičem v rovině
Já mám tunerovu pružinu 220mm vepředu, fénovu 295 s vlečkovým domkem vzadu a auto je trošku do kopce když je prázdný, s rezervou v kufru a řidičem v rovině
-> Čokin: napřed to slož a jezdi to chvíli přední si jistě sednou mě si i tyhle tvrdy sedli tak o 3cm co se týče díra blatník vs pneu. vzadu už se to ani nehlo. Každopádně jestli ti to přijde měkký tam rovnou navař trubku. Ale ono to taky může dělat to že máš vepředu uplně jinou páku nežli na zadní nápravě..
-> havlik: Tak je pravda, že ted mužu ještě houby co mluvit když jsem se v autě ani nesvezl, ale stejně mě to příjde o dost měkčí ten zadek oproti předku. Nejvíce mě trápí to že zadek je už dost nízko a řezat Tunerovi přední to už budu na dorazech

-> Čokin: Spíše bych to viděl na max. 50 N/mm, což je 25 %.
-> vhml: Tak tvrdost by se třeba dala zachovat i stávajcí tam si to nastavím na tlumiči, ale délku bych rozhodně uvítal delší s možnosti zakrácení.
-> Čokin: mam ji na aute a jezdim jí

-> havlik: Ty víš jak je ta pružina tvrdá? Oproti Tunerovým je to měkota a na Rapida je už dost krátká. Tvrdší pružina ti akorát více zaměstná tlumič, ale celkovou tvrdost auta nastavím stejně tumičem ne pružinou. Dle mě když bude o takových 30% tvrdší než origo kyvka a bude mít volnou délku kolem 310 mm třeba i víc a z každé strany mrtvý závit tak by to mohlo byt celkem fajn.
-> havlik: -> Čokin: taky bych se tvrdší pružiny na už vlečku bál. Už takhle má kolo hrozně malou možnost se prověsit než začne bejt pružina úplně volná ( jak to má eidy, když molčanovka vyžaduje obecně pružiny měkčí a on má 80kN/m nechápu) . Já přemejšlím i o pružině měkčí a delší, tudíž ze stovky.
-> vhml: Děkuju za návrh. :o)
Já sice zájem nemám, ale doporučil bych udělat činnou délku nějakejch 260 a zbytek mrtvý závity, lidi se stovkama ti utrhaj ruce, protože tam je sériová pružina 303mm a těžko to pak nějak snižíš bez řezání
-> Čokin: tak máš asi něco špatně a rozhodně bych do tvrdších už nešel ale dělej jak myslíš...
-> Čokin: S dvěma verzemi tuhosti jsem v duchu i trochu počítal. Po delší době se vracím opět k výrobě pružin, takže tohle mělo sloužit jako předběžný nástřel zájmu. Z první serie mám dostatek poznatků, takže parametry ještě přepočítávám a není zatím nic pevně stanoveno.
-> Čokin: potom by som mozno odkupil tu tvoju sadu od Bedřicha 

-> Fén: Ahoj tak pokud by se vyráběla ještě tvrdší pružina než byla tvoje první série určitě bych měl zájem. Mám ty tvoje z první serie (koupil jsem od Bedřicha) ale řekl bych že bych snesl ještě tvrdší. Vpředu mám Tunerovu pružinu a zadek pořád proti předku zaostává. Taky mě štve to že si zadek pěkně sednul takže mám mírny efekt motorového člunu, takže tvrdší pružina by byla určitě přínos.
P.S. možná by mohla být i delší a udělat to formou mrtvých závitů jak to má Tuner. Člověk by si to pak zkrátil a doladil dle potřeby.
P.S. možná by mohla být i delší a udělat to formou mrtvých závitů jak to má Tuner. Člověk by si to pak zkrátil a doladil dle potřeby.
-> aceboss: Staré ceny se mi asi udržet nepodaří, ale záleží na počtu zájemců. Čekám na zprávu z pružinárny, tak pak dám vědět aktuální ceny.
-> Fén: Cena +- stejná?