skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
predelani kyvky za vlecku
-> koště: Hodně štěstí, budeš ho potřebovat.
-> stepan: Tak teď už zbejvá sehnat nějaký to plesnivý grade.
-> koště: Ani ho vidieť zo spodu nemusíš. Je to jednoduché: skrz šikmé ramená je za potreby nízky kastlík baterky, skrz dlhšiu 5q prevodovku je potrebné vybratie v stredovom tuneli a nádrž s vybratím, a plus potrebuješ vymeniť všetko ostatné čo tu už spomenuté bolo. A čiže minimálne ešte hrdlo nádrže; trubky na vodu zrejme nebudeš musieť meniť ak chceš vlečku s 4q.
Jedno upozornenie, ak chceš dávať širokú vlečku a k tomu 4q, musíš použiť priečku prevodovky určenú pre 5q, nakoľko sú odlišné a priečka z časti určuje rozchod a postavenie nápravy. Držiaky prevodovky použiješ ale z 4q vlečky.
Jedno upozornenie, ak chceš dávať širokú vlečku a k tomu 4q, musíš použiť priečku prevodovky určenú pre 5q, nakoľko sú odlišné a priečka z časti určuje rozchod a postavenie nápravy. Držiaky prevodovky použiješ ale z 4q vlečky.
-> koště: Tak v tom případě stačí jen snížit kastlík na baterku a použít vlečkový hrdlo nádrže.
-> stepan: O 5Q nějak nestojim, ale pokud se nemílim tak garde má taky vlečku se 4Q a kastli zespoda stejnou jako ouža sedan. Ovšem nevim to jistě. Garde sem zespoda nikdy neviděl.
-> koště: Žádnej zásadní problém, jenom nižší kastlík, tunel na 5q, a pak už jen vyměnit trubky na vodu, hrdlo nádrže, nádrž, všechno tam naskládáš a je to.
Když to tu téma je tak se taky zeptám: Jakpa by to šlo s vlečkou na užovku?? Mam něco s převodovkou, takže sem se rozhod pro razatní řešení.
-> Antony: tak tak, navíc "návody" tu jsou, stačí pohledat
-> Honzek: Anebo podložit pružiny v domku . .
-> stepan: ne to fakt nechci, jinak bych se přece neptal
takže sehnat nové pružiny, dobrá tedy 


-> stepan: alebo pruziny z prvych 105/120 do r.v.78 su kyvkove a su o nieco dlhsie nez emka
-> Honzek: A nejjednodušší způsob jak to vzadu zvednout je koupit nový neunavený pružiny.
-> Honzek: Tak jako jde to, jestli se chceš zabít tak proč ne.
Zdravím. měl bych takový blbý dotaz, zda-li je možné dát pružiny a tlumiče z Rapida (čili z vlečky) na škodu 105L (kyvadlové nápravy) a nebo pokud by jste měl někdo nápad, jak zvednout zadní část auta. předem děkuji 

hm tak to vyztuzeni tech ramen to udelam to by nemel byt problem jen k tem pruzinam takze je jedno jaky typ auta treba proste jen uzovka do roku 1979 ale to si necham jako zalozni reseni napred zkusim sehnat tvrdsi pruziny a vyssi treba od sakyho....zatim teda moc diky za pripominky
-> Petr Miklík: Rapid je proti temu měká pružina
-> Petr Miklík: nejlépe to poznáš když je to na autě úzká karoserie do roku 1979 na autě to pořádně neuděláš ale pokud nehneš kostkou v rameni tak se ti geometrie nezmění ale mů žeš si změřit vzdálenost od stědu poloosy po něco a pak si to zkontrolovat.
takze si treba koupim u sakyho sadu na podelne ramena ktera stoji myslim 300Kc a navarim ji na ty ramena a tot vse?a jeste jeden dotaz da se to varit myslite i primo na aute?abych nemusel zase znova na geomku potom
myslis ze kdyz vyztuzim ramena na kyvce jen ze to pomuze?jak mam poznat ale ktere pruziny jsou ze starsiho vozu?jake jsou treba na rapidu?
-> Petr Miklík: pružiny z prvních 120 vyztužit ramena a na stejných kolech je to jak koza
me ani tak nejde o acka me jede spis o zviseni zadku....jo geomtrii mam novou
-> pavlas: Takže úplně obráceně
-> ps: Samozřejmě se nechci hádat a rád si nechám poradit. Ale jestli myslíš šavle, tak jejich ohnutím na krut se odklon nezmění, protože buben svírá s trubkou polonápravy stabilně pravý úhel a jejich případné ohnutí spojené s vybočením do stran vyvolá nikoli změnu odklonu, ale změnu zbíhavosti.
-> Petr Miklík: když jsi mněnil ramena nechal jsi udělat geometrii?
no jo no tak bych koupil i ty tlumice protoze me nestvou ty acka me stve to ze dru casto tou prickou o neco...z ceho si je tam daval?
-> Petr Miklík: Já jsem u sebe zkoušel delší a tvrdší pružiny (na kyvadlovce) a zase mi to uskakovalo v zatáčkách. Asi by to chtělo i tvrdší tlumiče. Tak jsem se nakonec s mírnejma áčkama smířil.
ale ja si mylsim ze nej problem je v tom ze mam nizke gumy a meky podvozek tudiz asi tak vymenit ty pruziny za nake spesl
-> Petr Miklík: TO bys musel sehnat pružiny s prvních 120 do roku 1979
-> pavlas: Na kyvce se ohýbají také podélné ramena
Jo silentbloky motoru jsou taky novy.....stary jsou jen silentbloky na prevodovce nebo co to je
no velkou tubu tam mam ale ta vazi tak 5kilo kdyz moc....a ramena mam funglovky.Leda ze bych koupil pruziny co budou treba o dva caky delsi a jeste tvrdsi to by slo ne?
-> Petr Miklík: Někdy trochu pomůže výměna silentbloků motoru.
-> ps: Ohlá ramena by to byly u vlečky. On má zatím kyvadlovku.
-> Petr Miklík: Tak to máš ohlé ramena
-> Petr Miklík:
acka mozes mat aj vtedy ak mas volaco pod zadnymi sedadlami, napriklad nejaku velku tubu, aj to spravi 1cm
-odskusane-
acka mozes mat aj vtedy ak mas volaco pod zadnymi sedadlami, napriklad nejaku velku tubu, aj to spravi 1cm

-odskusane-
pavlas....ja vim ale nejhorsi je ze pruziny mam taky nove a s dokonce i 1cm podlozku pod hrncema a stale jsou mirne acka
-> Petr Miklík: Zvednutí docílíš hlavně výměnou pružin. Ale když to přeženeš, tak u kyvadlovky docílíš toho, že budeš mít vzadu "véčka".
jo jinak ,,mylit se,, ma byt tvrde pardon
Moje minulá odpověď se týkala dotazu na převodovku
-> Petr Miklík: Přesně tak
ptam se hlavne proto ze mi auto porad trochu sedi a kdyz mam ty kola a pneu co mam tak casto dru prickou prevodovky a pritom mam nove vsechny ramena,silentbloky na ramenach dokonce i levou polosu s bubnem a nevim uz fakt jak ten zadek dat vys proto se ptam jesi je moznost dat tam treba vlecku jesi to muze pomoci
no asi v tom ze vlecka ma ozubeny ty polosy jakoby a na kyvce jsou misto toho tisicihranu dva kameny..nebo se milim?
v čem je problém že nejde použít převodovku z kyvky na vlečku.
Vlečka líp sedí, auto je tišší díky jinému uložení argegátů, hůř se do ní schánějí díly a bez vystužení se ráda ohybá a dělá "áčka" ze zední nápravy. Při přestavbě z kyvky na vlečku a naopak musíš vyměnit převodovku, a komplet ramena i s poloosama a bubnama, dále musíš mít eMkovou kastli (baterku nezapuštěnou) a mění se i hrdlo benz. nádrže.. Pak ještě jiný tlumiče, pružiny a hrnce nad nima.
Chcu se zeptat v cem je lepsi vlecka nez kyvka a jestli je problem v predelani...a treba asi nepredelam prevodovku z kyvky na vlecku ze?