skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4p brzdy na Š100 bez posilovača - aký Hbv?
09:21:58
15.09.2024
15.09.2024
vhml
Tech pezotich brzdicu pro 247mm kotouc existujou asi 4 typy. A nejde rict jenom 205gti. Obecně je v tom desne mrdnik a koupit si spravny desticky je vždycky zážitek. Ja mam ted v 309 dany 247mm chladaky z 306. Protoze proste na vrakaci byly. Ale kdyz jsme to přivezli tak to melo nechladaky a kazdej brzdic jinej druh a jeste jinej druh nez maj ty chladaky :-)
09:14:30
15.09.2024
15.09.2024
Eidy
-> havlik: GTI mělo chlaďáky. skoda-virt.cz/cz/.../2698
-petr-dnx-skoda-105l
09:07:32
15.09.2024
15.09.2024
havlik
-> Robert 106: na držáky z 2pistu pasuje bez úprav plovoucí tŕmen z 205 gti dost pravděpodobně je i na jiných modelech. A jestli si to pamatuju dobre funguje to i na sériový kotouč. Rozhodne se to dá dohledat tady na fóru
20:32:01
14.09.2024
14.09.2024
minno
-> Robert 106: Sériové 2p mi na 120 vadli strašne rýchlo, to je pravda, ale s 4p som s tým teda nemal problém ani pri ostrejšej jazde - v tom som videl oproti 2p veľký pokrok.
Pri použití nerez piestikov a maziva pod manžety nie je problém ani so zatuhovaním a funguje to dlhodobo veľmi spoľahlivo a bezchybne.
Pri použití nerez piestikov a maziva pod manžety nie je problém ani so zatuhovaním a funguje to dlhodobo veľmi spoľahlivo a bezchybne.
18:52:59
14.09.2024
14.09.2024
Robert 106
Ahoj,
osobně se divím proč už neexistuje nějaká sada držáků a kotoučů na normální,
dnešní plovoucí třmen. On takový naprosto sériový a nesportovní, levný plovoucí třmen zdaleka předčí 4pístky.
2písky se upečou hned díky své směšně malé ploše, ale 4 pístky o chvíli později. Trochu lepší to je s vrtanými kotouči. Rozšiřovací sada na chlazené kotouče je drahá a vyžaduje úpravu unašeče a podložku pod kolo, aby se to tam vůbec vešlo.
Samotné 4pístky jsou taky mastné, držáky stojí skoro to co třmeny samotné a ještě si to pak musí člověk repasovat sám za další peníze. Získáš pak 3 místa na odvzdušnění za každý třmen a čtyři písky, kde alespoň jeden se časem rozhodne, že zatuhne.
Destičky jsou další problém buď nějaký mizerný noname, nebo opět ukrutně drahý "závodní"
Dozadu už sada na třmeny existuje dopředu ne. Když to srovnám s kotoučem a třmenem co má manželka na Kie Picanto kde od roku 2011 každodenní provoz i v zimě a třmeny furt jak nový a jak to brzdí. Při výměně destiček v šly v pohodě roztáhnout a dál to krásně brzdí. Navíc co jsem koukal tak by velikostně na tu 120 asi šly :-)
Nebo pak 4pístky Brembo no to je taky za jiný peníze.
osobně se divím proč už neexistuje nějaká sada držáků a kotoučů na normální,
dnešní plovoucí třmen. On takový naprosto sériový a nesportovní, levný plovoucí třmen zdaleka předčí 4pístky.
2písky se upečou hned díky své směšně malé ploše, ale 4 pístky o chvíli později. Trochu lepší to je s vrtanými kotouči. Rozšiřovací sada na chlazené kotouče je drahá a vyžaduje úpravu unašeče a podložku pod kolo, aby se to tam vůbec vešlo.
Samotné 4pístky jsou taky mastné, držáky stojí skoro to co třmeny samotné a ještě si to pak musí člověk repasovat sám za další peníze. Získáš pak 3 místa na odvzdušnění za každý třmen a čtyři písky, kde alespoň jeden se časem rozhodne, že zatuhne.
Destičky jsou další problém buď nějaký mizerný noname, nebo opět ukrutně drahý "závodní"
Dozadu už sada na třmeny existuje dopředu ne. Když to srovnám s kotoučem a třmenem co má manželka na Kie Picanto kde od roku 2011 každodenní provoz i v zimě a třmeny furt jak nový a jak to brzdí. Při výměně destiček v šly v pohodě roztáhnout a dál to krásně brzdí. Navíc co jsem koukal tak by velikostně na tu 120 asi šly :-)
Nebo pak 4pístky Brembo no to je taky za jiný peníze.
14:20:07
14.09.2024
14.09.2024
Boco
-> Eidy 14.09.24 13:54:40: vďaka, ide mi hlavne o ovládaciu silu + chod pedálu.
Ale asi je všeobecná zhoda že to bude brzdiť "lepšie" - menej budú brzdy vädnúť pod záťažou a budú lepšie dávkovateľné? Aspoň ja toto očakávam :)
Samozrejme počítam s tým že sa chod pedálu predĺži úmerne k ploche piestov voči Š100. (toto platí aj pre Š105-120 2p v nejakej miere).
Ale asi je všeobecná zhoda že to bude brzdiť "lepšie" - menej budú brzdy vädnúť pod záťažou a budú lepšie dávkovateľné? Aspoň ja toto očakávam :)
Samozrejme počítam s tým že sa chod pedálu predĺži úmerne k ploche piestov voči Š100. (toto platí aj pre Š105-120 2p v nejakej miere).
14:15:05
14.09.2024
14.09.2024
Boco
-> isti 14.09.24 14:14:35: ano to viem, vdaka
14:14:35
14.09.2024
14.09.2024
isti
-> Boco: Z 2p štítov kúsok vyrežeš a už máš 4p štíty.
13:54:40
14.09.2024
14.09.2024
Eidy
-> Boco: HBV ze Š100 bohatě postačí. On se od toho 105 moc neliší. Teda pokud není řeč o 22mm. U stovkovýho je jasně dané zapojení, u pozdějších HBV byly 2 varianty.
13:33:52
14.09.2024
14.09.2024
Boco
Ahojte,
Postupne sa dostávam v rámci repasu prednej nápravy k brzdám.
V zásade stále zvažujem 2 možnosti - dať klasické 2p Š105/120 alebo 4p Š130 s prepojkami, pripravené mám oba varianty (na 4p ešte nemám držiaky a štíty).
Preferujem zatiaľ 4p, ale nikde som nenašiel jasné odporúčanie aký tam dať HBV. Nechcem riešiť posilovač, momentálne tam mám klasický HBV Š100. Niekto mi v minulosti tvrdil že tam ideálne treba dať valec Š105/120, ale neviem aký, bolo ich veľa typov...
Ak je tu niekto kto máte skúsenosť, poradíte?
Postupne sa dostávam v rámci repasu prednej nápravy k brzdám.
V zásade stále zvažujem 2 možnosti - dať klasické 2p Š105/120 alebo 4p Š130 s prepojkami, pripravené mám oba varianty (na 4p ešte nemám držiaky a štíty).
Preferujem zatiaľ 4p, ale nikde som nenašiel jasné odporúčanie aký tam dať HBV. Nechcem riešiť posilovač, momentálne tam mám klasický HBV Š100. Niekto mi v minulosti tvrdil že tam ideálne treba dať valec Š105/120, ale neviem aký, bolo ich veľa typov...
Ak je tu niekto kto máte skúsenosť, poradíte?