-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: To pomědění je podle mne blbost - zbytečně to nabyde na objemu (pokud je to poměděné až po nazinkování) a mohly by i drhnout pístky - tedy pokud brzdiče někdo předtím nepřestružil na větší průměr.
V těch vnitřních prostorách ty brzdiče nejsou snad nikdy orezlé (pokud neležely v rybníce), takže i ten důvod s vyšší odolností proti korozi se mi zdá pofiderní...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repase brzdičů 4p - 2023
prohledat
85 příspěvků (zobrazeno 51 až 85) od 10.06.2023 do 16.09.2023, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
22:46:23
21.06.2023
21.06.2023
Bukaj
19:32:32
21.06.2023
21.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Když jsem se ptal na repas a řekl, že mám nerezové pístky tak ať si to prý udělám sám. Nechte si to otryskat, pozinkovat a složte si to, však na tom nic není. Zajímavý přístup. Kazdopadně jsem to nechal být a došli jsme k tomu, že to klidně udělá a složí, ale že nedá záruku kvůli tomu, že nedodá díly což upřímně chápu. Takže asi jedem tu lajnu, že to budu dělat sám. Kde to zinkují vím, tak se tam poptám na to pomědění z legrace co mi k tomu řeknou. Takže jedu variantu, že se udělají postupně. Nejdřív jedny a pak druhé.
19:26:53
21.06.2023
21.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Dneska jsem tam byl a ptal se na důvod toho pomědění. Odpověď jsem dostal všeobecnou, že se tím předcházelo korozi a že to tak vydrží déle, ale že se to už nedělá, protože to stojí prý moc a nikdo to nechtěl moc zaplatit.
19:12:55
21.06.2023
21.06.2023
minno
A po ručnej očiste takýto:
Len natreté, zložené ako som písal, a dodnes bez problému
Len natreté, zložené ako som písal, a dodnes bez problému
19:08:20
21.06.2023
21.06.2023
minno
Tiež by som to nehrotil. 4-p brzdiče na moju škodovku som generálkoval v r. 2011. Len som ich ručne očistil od hrdze, vnútorné plochy pre piestiky prebehol jemným šmirglom. Zvonku natrel Penetrátor (2x) + Alkyton (2x). Dal nové gumičky, nerez piestiky, pri skladaní namazal mazivom Bosch SuperFit. A brzdiče dodnes fungujú v takomto stave bezchybne, najazdené s nimi cez 160 tkm a z toho 4 sezóny ešte celoročne aj v soli a nič im nie je.
11:01:38
21.06.2023
21.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jarda/felda: To vcelku asi dává smysl. Zeptám se, mám si tam něco vyzvednout.
10:54:11
21.06.2023
21.06.2023
Jarda/felda
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 19.06.23 12:29:05: podle mě to měli vyrezlý tak pomědili aby vyplnili krátery
08:37:58
20.06.2023
20.06.2023
Bery
nehrotil...debilní slovník...
08:37:23
20.06.2023
20.06.2023
Bery
asi bych to nehrozilo...tady ten pár mi tu leží cca 5-6 let a takhle jsme to skládali a ok...
12:29:05
19.06.2023
19.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Koukal jsem na repase a mám dotaz. Očistit a nechat nazinkovat asi není problém, ale díval jsem se na repasní polotovary v jedné firmě a oni mají ty vnitřky kde je pístek poměděné... Nebo něco na ten způsob.... Viděli jste? Znáte? Máte zkušenost? Mě se to tam nechce dávat na repas protože jednak mám vše potřebné doma a jednak cena... Takže jsem myslel že se to jen nazinkuje a udělá se složení... Co vy na to?
Diky
Diky
02:01:57
19.06.2023
19.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: Není to zoxidovaný zinek. Barva brzdiče a šroubů je shodná. A je to stejně jedno, protože půjde do žluta s ohledem na auto které vlastním a které je má tuším žluté.
00:20:27
19.06.2023
19.06.2023
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 16.06.23 18:25:48: Není to jen zoxidovaný žlutý zinek? Ten origo zinek postupně oxidoval a měnil barvu. Ale taky je pravda, že u zinkovaných dílů pro AZNP si nikdy moc nelámali hlavu s tím, jestli je to "bílý", žlutý, nebo něco mezi - často nejsem schopen to zařadit a i co jsem se ptal v galvanovně - dnešní bílý zinek je jiný, než tehdejší - ty origo díly byly často v takovém lehounce žlutomodrém zinku a díl, vyroben o měsíc později, mohl mít úplně jiný odstín...
00:15:37
19.06.2023
19.06.2023
Bukaj
-> minno 13.06.23 12:54:58: Na Å jsem měl do loňska perfektně ostré brzdy od poskládání v roce 2009. Ale vloni mi odešel HBV (začal téct) a po výměně se mi to už nepovedlo dát do původního stavu "ostrosti" (spíš nebyl čas s tím laborovat). Samozřejmě, že vůle tlačítka posilovače je nastavena správně.
U 130LPG jsem dával vloni repasované brzdiče s nerez pístky od Jindase a taky jsem neměl moc čas si s tím hrát a brzdí to dobře, ale ne tak, jak brzdilo Å do loňského roku...
U 130LPG jsem dával vloni repasované brzdiče s nerez pístky od Jindase a taky jsem neměl moc čas si s tím hrát a brzdí to dobře, ale ne tak, jak brzdilo Å do loňského roku...
14:34:28
17.06.2023
17.06.2023
minno
-> dragon_cb_cz 16.06.23 18:30:42: Áno.
Čiže dajme tomu po pár stovkách - pár tisíc km v bežnej prevádzke či to nie je už zas v starých koľajách s vôľou a s dlhým chodom pedálu.
Čiže dajme tomu po pár stovkách - pár tisíc km v bežnej prevádzke či to nie je už zas v starých koľajách s vôľou a s dlhým chodom pedálu.
19:17:13
16.06.2023
16.06.2023
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 16.06.23 19:10:26: Já to chápu, ale odpověď na ten dotaz to není.
19:10:26
16.06.2023
16.06.2023
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tady se ale životnost neřeší. ;-) Závod to dá a pak se to stejně nastavuje znovu.
18:30:42
16.06.2023
16.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bery 14.06.23 11:12:44: Já myslím, že spíš než životnost řešil minno jak dlouho to vydrží takhle hezky funkční, než musí desky ven a znova nastavit.
11:12:44
14.06.2023
14.06.2023
Bery
pak jsou krásně vostrý brzdy a citlivý pedál.
životnost se neřeší, řeší se funkce
životnost se neřeší, řeší se funkce
23:23:05
13.06.2023
13.06.2023
venni
-> vhml 12.06.23 08:01:35: tohle se na Jendovo lře dělalo odjakživa každej servis při čištění brzd... vždy po vyndání desek vyšlapat pístek a vrátit ho tak,aby šly desky kurva ztuha zpět,na tohle byl tehdy háklivej kdy má pedál zabírat.
Edit:jasně že předek i zadek...
Edit:jasně že předek i zadek...
12:54:58
13.06.2023
13.06.2023
minno
Ako dlho to vydrží fungovať "ostro" s vytlačenými piestikmi? Nikdy som to u 4p nerobil, ale myslím, že časom si to aj tak sadne na bežnú prevádzkovú vôľu.
08:27:53
12.06.2023
12.06.2023
Bery
to je právě někdy děsná pakárna. výměna brzdovky 10 minut, seřídit pedál - další 2 hodiny. ono se to moc neví...a moc lidí to nedělá, ale pak to jsou krásně jedovatý brzdy na vrchu pedálu
Jinak jako Bukaj - zabrousit schody na brzdiči, tochu pošlechtit povrch a krásně to pak prokoukne, takže originalisti jsou trochu zklamaní:-)))
Jinak jako Bukaj - zabrousit schody na brzdiči, tochu pošlechtit povrch a krásně to pak prokoukne, takže originalisti jsou trochu zklamaní:-)))
08:01:35
12.06.2023
12.06.2023
vhml
-> m8rinek 12.06.23 07:44:12: u 140LS taky byla podmínka naklepat destičky malou paličkou, protože pokud tam šly vložit jen tak, tak to bylo celý jalový.
07:44:12
12.06.2023
12.06.2023
m8rinek
-> StepaNoFUN: je fajn, že to píšeš :D Řešil jsem to celý den a několikrát po chvilkách předtím. Milionkrát odvzdušnil, vyměnil HBV, než mě tohle napadlo. Třmeny AP racing, vše nové :))))
17:16:33
11.06.2023
11.06.2023
Bukaj
Doporučil bych otryskat ve složeném stavu, včetně gumových dílů, poté rozebrat, vyfoukat zbytky abraziva, chemicky odrezit a nakonec galvanický zinek s odvodíkováním a nerezové pístky.
Pokud jsi originalista, tak dle data výroby byly brzdiče buď v barvě (zpočátku černá - W353 a Garde, později odstíny šedé - cca do modelového roku 86), nebo později ve žlutém zinku (v bílém zinku snad nikdy z výroby nebyly), držáky brzdičů vždy byly holý kov bez povrchové úpravy.
Pokud si chceš vyhrát, tak před rozebráním brzdičů můžeš lamelovým kotoučem slícovat poloviny brzdičů k sobě, aby nebyly na spoji polovin "schody".
A pozor na spojovací materiál - pokud budeš dávat nové šrouby, tak originál byly v pevnostní třídě 10,9 (já používal při repasi původní, ale rozebíral jsem i brzdiče, kde někdo použil 8,8 - sice to fungovalo, ale raději bych dodržel to, co tam má být).
Jinak při skládání jsem používal Breox fluid, ale ten se už asi moc sehnat nedá. Silikonu bych se rozhodně vyhnul, pokud nechceš rovnou přejít na silikonovou brzdovou kapalinu (DOT 5) a chceš nadále používat klasiku DOT 3 nebo 4...
Po montáži a odvzdušnění - jak zde bylo popsáno - je dobré vyšlapat pístky více z brzdičů (bez destiček) a kousek je zatlačit zpět, aby se vymezila vratná síla těsnicích gumiček v brzdičích (příliš dlouhý chod pedálu)
Pokud jsi originalista, tak dle data výroby byly brzdiče buď v barvě (zpočátku černá - W353 a Garde, později odstíny šedé - cca do modelového roku 86), nebo později ve žlutém zinku (v bílém zinku snad nikdy z výroby nebyly), držáky brzdičů vždy byly holý kov bez povrchové úpravy.
Pokud si chceš vyhrát, tak před rozebráním brzdičů můžeš lamelovým kotoučem slícovat poloviny brzdičů k sobě, aby nebyly na spoji polovin "schody".
A pozor na spojovací materiál - pokud budeš dávat nové šrouby, tak originál byly v pevnostní třídě 10,9 (já používal při repasi původní, ale rozebíral jsem i brzdiče, kde někdo použil 8,8 - sice to fungovalo, ale raději bych dodržel to, co tam má být).
Jinak při skládání jsem používal Breox fluid, ale ten se už asi moc sehnat nedá. Silikonu bych se rozhodně vyhnul, pokud nechceš rovnou přejít na silikonovou brzdovou kapalinu (DOT 5) a chceš nadále používat klasiku DOT 3 nebo 4...
Po montáži a odvzdušnění - jak zde bylo popsáno - je dobré vyšlapat pístky více z brzdičů (bez destiček) a kousek je zatlačit zpět, aby se vymezila vratná síla těsnicích gumiček v brzdičích (příliš dlouhý chod pedálu)
11:14:21
11.06.2023
11.06.2023
Kilián
-> StepaNoFUN: Díky za radu. Zkusím, snad to pomůže.
08:33:39
11.06.2023
11.06.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Jo no, ale je zvláštní, že to dělá i s namazanejma pístkama. Taky používám mazivo od ATE.
08:06:51
11.06.2023
11.06.2023
StepaNoFUN
-> Kilián: vyslapat pistky a vratit je tak, aby sla jen tesne zasunout desticka. Nektery gumicky to moc vracej.
08:00:42
11.06.2023
11.06.2023
Kilián
Já shodou okolností 4p z nerezu včera daval na auto. Pístky jsem dával pomazané touto pastou www.ate-info.de/produkte/
.../700009-963rbews.jpg
Jen jsem to včera nemohl vůbec odvzdušnit. Pedál furt relativně měkký, přitom jde ven jen kapalina bez bublin
Jen jsem to včera nemohl vůbec odvzdušnit. Pedál furt relativně měkký, přitom jde ven jen kapalina bez bublin
07:27:35
11.06.2023
11.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Eidy: Díky. Zvažuju spíš aquablasting nebo led. Zinek půjde nejspíš bílý - tak to vyšlo z továrny. Barva nejspíš nebude, protože origo vzhled. Ošetřit něčím ty manžetky? Nebo to stačí tím silikonem postříkat, namontovat a hotovo? Nějaké tipy na ověřené mazivo? Díky
22:59:29
10.06.2023
10.06.2023
Eidy
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud nejsou žádné limity, doporučil bych nechat otryskat jemným pískem s nasazenými pístky. Nebo rezavý místa odrbat kartáčem ve flexe. Prostě mechanicky dobře očistit. Pak rozebrat a nechat nazinkovat v dobré zinkovně. Poté epoxy základ a navrch nějakou dobrou barvu. Pak složit za pomocí silikonového maziva a hotovo. S nerez pístky budou navěky.
22:08:28
10.06.2023
10.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
6 z 8 pístku šlo vytáhnout velmi snadno a byly by i znovu použitelné. 2 byly lehce přirezlé. Vnitřní stav brzdiče je moc pěkný jen místy fleky na zinkování? Je potřeba nějak řešit nebo stačí jen brzdič očistit a nechat znovu pozinkovat?
22:05:54
10.06.2023
10.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Brzdy šly komplet velmi snadno rozebrat. Nikdy dřív rozebrané nebyly. Byly zastříkané rezisitinem a tak zůstaly moc pěkné a bez koroze, takže ideální kusy na repas a dostat je do stavu A1 nových jako z výroby.
22:01:57
10.06.2023
10.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zdar, chtěl bych zde otevřít diskuzi na téma repase brzdičů v roce 2023. Jednak máme více zkušeností, materiály se taky pořád posouvají a znalosti z motorsportového nasazení se také hodí.
Vyhrabal jsem 4p které 18 let ležely ladem po demontáži z auta které mi nabourali. Brzdové třmeny byly zastříkané rezisitinem už u 1. majitele někdy kolem roku 85, tak zůstaly vcelku zakonzervované. Vše šlo povolit a jsou rozebrané a aktuálně naloženo v technickém benzínu aby došlo k základnímu očištění.
Co s nimi ideálně? Můj plán je...
- očistit a nechat pozinkovat
- osadit novými gumičkami a nerezovými pístky
Je nějaký problém na co si dát pozor? Čemu se vyvarovat? Co použít na montáž? Mazadla, kapaliny? Co to zinkování? Jak připravit a na co dát pozor?
Díky za názory, postřehy a rady.
Vyhrabal jsem 4p které 18 let ležely ladem po demontáži z auta které mi nabourali. Brzdové třmeny byly zastříkané rezisitinem už u 1. majitele někdy kolem roku 85, tak zůstaly vcelku zakonzervované. Vše šlo povolit a jsou rozebrané a aktuálně naloženo v technickém benzínu aby došlo k základnímu očištění.
Co s nimi ideálně? Můj plán je...
- očistit a nechat pozinkovat
- osadit novými gumičkami a nerezovými pístky
Je nějaký problém na co si dát pozor? Čemu se vyvarovat? Co použít na montáž? Mazadla, kapaliny? Co to zinkování? Jak připravit a na co dát pozor?
Díky za názory, postřehy a rady.