Repase brzdičů 4p - 2023

prohledat
85 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.06.2023 do 16.09.2023, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
řadit dle data
21:29:07
16.09.2023
ajok
ja u BAZe udelal repas brzdicu s pouzitim nerez pistku a vratil jsem tam stary desky, protoze mely jeste tak 70% :), na zlutym mam na chladakach desky icer, no mohly by vic kousat, jsou tvrdsi, ale OK, co uz mi nesmi na auto jsou desky mastersport a textar, mastersport jsou extremne tvrde, nebrzdi a uplne vydrou kotouc, textar jsou o neco lepsi, ale taky dost tvrde a slusne brzdi jen ohrate
upraveno 1x, naposled 16.09.2023 21:31:05
18:36:28
16.09.2023
COL
-> Bukaj 27.07.23 09:48:52: Tak jsem konecne ty TRWecka vyndal - byly krasne vylesteny, dal jsem tam stejny desky jako do sedyho a uz to brzdi normalne. Netusim, co se tem TRWckum stalo.... Jo a na povrch se dere neprijemna otazka - a sice, ze se pred tim neprojevoval prebrzdeny zadek....
08:37:19
30.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: originál Osinky - to jsou asi nejlepší desky, co na 4p existují

Myslím si totéž...
22:29:50
29.07.2023
COL
-> Bukaj 27.07.23 09:48:52: Zvláštní ten poslední odstavec, jako by popisoval ta moje TRWcka, co mám na bílém ... hmm... no mám teď v plánu tam dát taky ferodo FCP461H, tentokrát v originální verzi, tak uvidím.
upraveno 1x, naposled 29.07.2023 22:32:42
22:20:14
29.07.2023
COL
-> minno 27.07.23 08:34:42: No asi nejlepší je zařídit, aby tam při zaliti válce nebyl prostor, což obnáší manuálně za pomocí te výstupní díry nastavit vhodně pist, pridelat trubky a hadice, napustit THV brzdovkou nechat vybublat vzduch kolem šroubů, pak to pridelat k posilovaci, ještě vyzkoušet odvzdusnit kolem šroubů a pak odvzdusnovat obvyklým způsobem zbytek. Hlavně neslapat, dokud může být v THV vzduch.
22:35:19
27.07.2023
11mAjA11
Brembo je - P 85 006 .

Textar je - 2056101 taky fungující bez problémů.

Drobná korekce, Bremba sem měl na plných kotoučích Ferodo, teď mám na těch ATE od Honzy ty Textary. Brzdovka Bosch DOT 4.
18:44:22
27.07.2023
Robert 106
-> Bukaj: Žigulový desky Osinek mám zeď na rapidu, když jsem je brousil tak to bylo poprvé co jsem měl při broušení respirátor. Naštěstí od dob Kovidu se vždy doma něco najde.
09:48:52
27.07.2023
Bukaj
Na 130LPG jezdím po různých pokusech, víceméně neúspěšných, též ty TRW GDB939.

Fungují dobře, asi jedinou jejich nevýhodou je, že poměrně dost špiní disky kol, ale to je asi vlastnost všech moderních destiček.

Na Å jezdím originál Osinky - to jsou asi nejlepší desky, co na 4p existují, ale jednak se už hůře shánějí, a hlavně - na auto s vysokým nájezdem fakt nechci azbestové desky...



Jinak kdysi jsem jezdil různé noname a polské levné destičky (za 165 korun sada) a nějak to fungovalo, tehdy jsem neměl takové nájezdy, jako nyní, takže mi nevadilo, že moc nevydržely...



Asi jediné destičky, které prakticky vůbec nefungovaly, byly právě Ferodo (přesný typ už si nepamatuju, ale mám je někde schované) - ty desky měly tak tvrdý materiál, že nebrzdily, ale klouzaly po kotouči - po týdnu od montáže, kdy jsem byl rád, že jsem auto neposlal někam do pangejtu, jsem je vyndal a od té doby jezdím ty TRW a spokojenost6
08:34:42
27.07.2023
minno
Inak by sa mohol dať dokopy nejaký zoznam krokov, ako vyhnať všetko vzduch zo systému :)

Najviac by ma asi zaujímalo, ako dostať von ten vzduch z HBV, nad piestom, ako sa písalo.
08:31:39
27.07.2023
minno
TRW GDB939 jazdím od zástavby 4p v roku 2011, čo je cca 160 tkm a fungujú bezchybne, mením asi po 60 tkm, nepískajú a nemal som s nimi nikdy žiadny problém. Brzdia dobre.
23:53:52
26.07.2023
COL
Mám Ferodo FCP461H, brzdí to docela hezky, ale dost casto to píská.

Pak ještě TRW GDB939, ale ty mi přijde, že brzdí divně, hůř než původní Ferodo premier.
21:48:26
26.07.2023
Robert 106
-> 11mAjA11: Brembo dělá sériové desky ?
21:44:34
26.07.2023
11mAjA11
Mám Brembo na kotoucich od Freiu chlazených (ATE) a fungují za mě velice dobře.
21:19:10
26.07.2023
Robert 106
A jakou značku destiček kupujete ?

V prodeji co vím jsou dvě tvarová provedení a co jsem teda koupil tak zrovna nevypadá jako moc kvalitní materiál a provedení.
23:54:17
20.07.2023
COL
Ano prohaneni pod tlakem muze, kdyz buh da, vyhnat treba tu bublinu pod plovoucim pistem, zatimco pri slapani odjede i s pistem nahoru... A mit zatlacene pistky brzdicu a (symetricky) smackla prasata taky pomuze.
13:48:18
20.07.2023
Shatter
Keď môžem pridať svoj názor resp. skúsenosť - Cez externé tlakovanie resp. vysávanie kvapaliny som postrehol neraz, koľko vzduchu to vyťahovalo, a ako dlho - aj na 2x doplnenie nádobky na kvapalinu bez prestania tam bol vzduch.. Pedálom sa nedá dosiahnuť tá konštantnosť a doba odvzdušňovania.

No a ďalšia vec, špecifická možno pre 4p. Tiež som mal dlho problém s mäkkým pedálom, x ovdzdušnení nepomohlo. Až mi niekto poradil zatlačiť piestiky dnu, teda, pedál zošliapnutý, povolit odvzdušňováky a zatlačiť piesty. Až po tomto to začalo brzdiť normálne. V nejakom priestore za piestikom musel byť vzduch.
12:44:16
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kilián: Přesně tak. A ten tlak to tlačí pořad přes všechny a postupně je uzavírám. Ne po jednom, ale postupně třeba po čtvrt otáčky.
12:06:37
20.07.2023
Pavel P..
Já jsem odvzdušňoval i měnil brzdovku s tímto a šlo to bezvadně a nemusel jsem nic šlapat ani mít asistenta.... pak si to pujčoval ještě známý na odvzdušnění ABS na OII a taky s tim byl spokojenej....



www.mojedilna.cz/podtlako va-i-pretlakova-pumpa-na-v ymenu-kapaliny-quatros-qs7 0411?gclid=EAIa...



případně mám ještě elektrickou odsavačku soplů z nemocnice na stejném principu a taky to s tim jde krásně... ale je to drahá zbytečnost, já to měl zadarmo z práce.

unizdrav.cz/zbozi/.../pre nosna-chirurgicka-odsavack a-f-20
11:54:18
20.07.2023
Kilián
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no prostě otevřeš všechny tři naráz, neděláš je postupně ne?
11:13:56
20.07.2023
COL
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 20.07.23 09:06:10: Jo tak to dělám taky, před tím ještě optimalizuji polohu plovoucího pistku.
09:20:03
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: 4 jo už chápu, nečetl jsem každý komentář. 1
09:14:25
20.07.2023
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: To jo, ale měl jsem na mysli ty prostory, o nichž psal COL -> COL 19.07.23 09:45:48: , které není reálné odvzdušnit, je-li HBV ve vertikální pozici...
09:06:10
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: Tak to já HBV odvzdušňuju vždy. Hadra pod HBV a kolem povolovaného šroubu a ono tam vždycky něco vysyčí.
08:56:49
20.07.2023
Bukaj
Trochu alchymie ty (nejen) škodovky jsou, což je pravda, ale čím má člověk víc zkušeností, tím více záhad se vysvětluje...

...nicméně tuhost brzdového pedálu je pro mne (zatím) jedna z nevysvětlených.



U 130LPG jsem před rokem repasoval brzdiče a po odvzdušnění jsem nezaznamenal žádnou změnu v tuhosti pedálu oproti stavu před.

U Å, kde pedál zabíral vždy ostře nahoře, jsem rok předtím měnil (nebo repasoval, už nevím) HBV, prasata a hadice k nim, na předek jsem nešahal (mimo odvzdušnění, pochopitelně) a ač jsem tlačítko posilovače nastavil dle přípravku, tak od té doby pedál zabírá úplně stejně, jako u 130LPG...

...vyplývá z toho, že na vině asi ani nebudou čtyřpístové brzdiče, ale HBV (možná ten zbytkový vzduch, jak popisoval COL)...

Jinak já používám toto: 5
zvětšit Repase brzdičů 4p - 2023 - obrázek od Bukaj vložen 20.07.2023 08:56:49
08:43:54
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kilián: Hele na 4pístky mám takový přípravek na odvzdušnění. Kdysi jsem se s tím dost trápil a pak mi to poradil jeden starý mechoš. Udělal jsem si z hadice odvzdušňovací přípravek. Každý odvzdušňovák má svoji hadici a ty končí v nádobce a ty hadice jsou k sobě stahlé stahovačkama pro praktičtější práci. Odvzdušňoval jsem to tak, že jsem povolil všechny odvzdušňováky a nechal to protíkat a pak postupně snižoval průtok až jsem je všechny uzavřel. Jestli teda chápeš jak to myslím. 4



A takhle jsem to měl vždy odvzdušněné dobře.
upraveno 1x, naposled 20.07.2023 08:45:33
08:36:17
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
upraveno 1x, naposled 20.07.2023 08:37:56
08:31:48
20.07.2023
Kilián
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:

já použil tento, výsledek ovšem zatím není uspokojivý, jak níže popisuju



www.aamarket.cz/sada-pro- odvzdusnovani-brzd-a-spoje k-vt01806-p3583
08:29:32
20.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
A takové ty přístroje tlakující brzdovou kapalinu nepomáhají? Mám koupenou sice ruční ( tlakuje do nádobky přes mezikus víčka), na takové to domácí žvýkání, ale při výměně na Formanu to šlo jedna báseň. Oceňuji na ni rychlost a hlavně samoobslužnost. A pedál byl úplně jinde než když jsem to týden předtím odvzdušňovali s borcem.
upraveno 1x, naposled 20.07.2023 08:32:26
07:48:06
20.07.2023
minno
22:59:05
19.07.2023
Kilián
-> StepaNoFUN: Se směješ, ale cca 3 týdny se mi míchačka vy*rala zrovna když jsem měl na plachtě kubík betonu z betonárky, který mi mezitím tvrdnul na zahradě 8
21:53:19
19.07.2023
StepaNoFUN
-> Bery: ...není to jen o vyslapanem písku...

Je vidět, že už se vidíš na dovolený. :-D

Tak snad to nebude jako sen českého kutila o dovolené -> Jemnej písek, průzračná voda...



...a aby se náhodou neposrala míchačka. :-D
21:43:10
19.07.2023
Bery
2-4 hodiny práce aby byl pedál citlivý hned na vrchu. není to jen o vyslapanem písku.
21:14:24
19.07.2023
Kilián
-> Jindas: jasný, proto to taky píšu tak, aby to nevyznělo jako kritika Tvých pístků. Chápu, že můj problém je jinde



-> COL: u MB ani 120 jsem problém neměl, ale ty 4 pístky mě zlobí. No budu hold odvzdušňovat dál 4
19:38:10
19.07.2023
minno
-> COL 19.07.23 09:45:48: Logiku to má. Ja netvrdím, že to tak nie je. Len celkom nechápem, prečo by to takto konštruovali. A zároveň ako to riešiť. Alebo sa to berie ako "povolené straty"?



Áno, aj mne brzdový pedál zaberá relatívne (z môjho pohľadu) dosť nízko. Túto vlastnosť som ale začal pozorovať od prestavby na rozvod ala Š130 (12 rokov dozadu). Pri klasických Š120 brzdách s 2p-brzdičmi mi brzdový pedál zaberal vždy pekne hore. Takže som to pripisoval 4p brzdičom. Minulý rok som dal na predok prepojky na 1 hadicu, odozva od pedálu sa trochu zlepšila. Vzadu mám kotúče, ale záber pedálu bubny/kotúče ostal asi rovnaký. Tlačítko na posilňovači mám voči HBV s minimálnou možnou vôľou.
12:52:48
19.07.2023
MVM
-> COL 19.07.23 09:45:48: Ano, přesně tak. Několikrát jsem musel auto zvednou (naklonit) buď přední nebo zadní nápravu abych bublinku vzduchu "vyhnal" z mrtvého bodu. Stejně jako jsem brzdový třmeny u některých aut držel v ruce a odvzdušnoval s nataženýma hadicema, a zase s odvzdušnovakem v nejvyšším bodě. Nebo jsem tlačil brzdovku stříkačkou do třmenu ,tzn. opačný směrem .. Jsou auta kde je všecko malina, ale Škodovka se svislým brzdovym válcem umi být peklo. Skoro nikdo to před x lety v servise nechtěl dělat. A ja ty auta s prošlapnutým válcem musel chystat na stk.
09:45:48
19.07.2023
COL
-> minno: Proč? Z důvodů, které jsem psal. Podívej se na obrázek THV (postav si ho vertikálně). Neodvzdušníš třeba prostor pro spodní vodící trn, který se nachází v tělese plovoucího pístku. Stejně tak záleží na tom, kde je klidová poloha plovoucího pístku. Spodní výstupní otvor do okruhu by neměl být překryt, ale zároveň, pokud bude hrana pístku jen trochu víc nad otvorem, tvoří se tam problematický prostor. Prasátka jsou skloněná - hlavně na nezatížený nápravě, taky tam může něco zbýt. V oné kostce (3 dírová) byl podivně udělaný ten boční vývrt a tvořilo to naproti slepý prostor. Jak jsem psal je to 100x nic, ale v sumě to už může, když máš smůlu, něco dát. Hlavně, když jsou tam menší bublinky, který se ještě nespojily do větších, které se líp vypuzují ven.
upraveno 1x, naposled 19.07.2023 17:35:41
09:42:09
19.07.2023
minno
-> MVM: Tak nazlobil to aj ja3 Ale brzdovky nikdy tak moc nepadlo.
18:27:46
18.07.2023
MVM
-> minno: Budiž Ti štěstím že jsi měl na odvzdušňování jen štěstí.Já jsem se s brzdama různých aut nazlobil až až. 3
18:14:40
18.07.2023
minno
-> COL: Naozaj sa mi páčia tvoje úvahy a konšpirácie. A áno, škodovka je čudné auto, v ktorom nefungujú a sú nevyriešiteľné často základné veci, ktoré u každého iného auta bežia dobre na prvú ostrú a kto škodovku nikdy nemal a neopravoval, ten nepochopí, prečo tam nad banalitami treba stráviť 1000x viac času a nestačí to namontovať, treba to ešte aj vylaďovať (aj keď je to nové), ale fakt sa mi nezdá, prečo by práve v škodovke niekde v brzdovom systéme mal ostávať vždy ešte nejaký neodvzdušniteľný vzduch3



-> darklord: 3
13:25:22
18.07.2023
COL
Moje zkušenost je ta, že po výměně těsnicích gumiček, se to vždy vrací moc a pedál má delší chod než před tím. Nacpat destičky do vyjetých pístků dává občas nepatrně lepší výsledky, než když se nechají dojet pístky k destičkám. Navíc v celém systému podle mne existují téměř neodvzdušnitelná zákoutí jako třeba prostor pod horním pístkem THV, pak bych taky nesázel na prasátka, pokud jsou pod úhlem, tak bublina neuteče a moc bych nevsadil ani na rozvodové kostky (ty jsem měl v ruce i nějaké divné s takovou podivnou kavernou uvnitř). A když se tohle 100x nic posčítá, včetně objemů, které vygeneruje spára mezi destičkami a pístky, je z toho často bláto.
upraveno 1x, naposled 18.07.2023 13:25:45
13:07:41
18.07.2023
darklord
-> minno 18.07.23 12:28:14: nabuduce ta zavolam az mi zase daco povoli a bude to treba odvzdusnit 3
12:28:14
18.07.2023
minno
Ja sa teda vždy čudujem tým X-litrom prehnanej brzdovky systémom. Príde mi to ako utópia. Bŕzd som už za života porobil mnoho na rôznych autách, a snáď nikdy ani na novom prázdnom systéme som neminul viac ako jednu pollitrovku, maximálne načatá druhá.
10:26:38
18.07.2023
Jindas
-> Kilián 18.07.23 10:08:32: Hele já jsem měl něco podobného na Justy, tam na kostce kde se rozbočují hadice na zadní nápravě byl nejspíš mrdník a i po X litrech brzdovky pořád pedál měkký. Několikrát projeto, odvzdušněno, pořád nic. Ale pak jsem si čirou náhodou všimnul, že z jednoho prasátka to úplně vystříkne a z jednoho jen takový čůrek při našlapání.

No a pak jsme zjistili, že se uvolnil bordel a přicpal kanálek.

Odpojili se všechny hadice a prošlapalo se to "naprázdno"

Nalila se brzdovka, 2x odvzdušnění a auto odjelo 6H na Mostu absolutně bez problémů 1



Jinak k mým pístkům - za těch X let ještě jsem takový problém nikdy neřešil a tak nějak nevěřím tomu, že by se s pístky něco dělo. Jediný "vážnějšího" s brzdiči po výměně z klasických pístků za nerezové, co jsem řešil s jedním polákem, bylo to, že polák koupil někde nějaký těsnění blbý a bylo nepatrně větší (naboptnalý) a pístek se tam zadrhával, šel hrozně ztuha - nejdříve to dával za vinu pístkům (jenže já každý měřím sondou na kruhovitost, tak aby měl všude stejně) no a pak se zjistila takováhle kravina. 8
upraveno 1x, naposled 18.07.2023 10:29:01
10:08:32
18.07.2023
Kilián
-> MVM: asi to tak bude. Ikdyž já tam taky prohnal tak 3l kapaliny tím přípravkem. Tak hold budu prohánět dál :) Před pěti lety, kdy byly brzdy po go a vše nové, kromě těch pístků :( , tak jsem odvzdušnil za půl hodiny a drandil.
20:15:28
17.07.2023
MVM
-> Kilián: Jednou jsme "řešili" měkký pedál na Rapidovi. Přestože jsme doslova prolili nádobkou a prošlapali vic než 3litry nové kapaliny a potom ze zoufalství používali i tu (den odstátou vyšlapanou), auto mělo furt měkký pedál. Klasika výměna HBV, x pokusů znova. (Dělali jsme to po práci 3 dny)

3 Až najednou,při zdánlivě rutinním povolení jednoho z odvzdušňováku, doslava zaprdělo v trubkách a od někud vylítla bublinka a najednou pedál ztvrdnul. Dodneška na to nemam vysvětlení..

Z čehož plyne: Že si myslim že tam je někde vzduch. I kdyby tam šla destička těžko suvně,tak by první slapnutí bylo do mekka ale druhy už musí být tvrdý..
22:46:24
16.07.2023
Kilián
-> Kilián 11.06.23 08:00:42: dnes jsem se konečně dostal k tomu vyzkoušet vyšlapat pístky pro lepší odvzdušnění, ale asi dělám něco blbě nebo nevím. Tak se tedy poptám ještě jednou prosím : pístky tedy vyšlapu, destičku tam narvu přes dřívko a kladívko a odvzdušním (bud šlapáním nebo přípravkem, co se připojuje na rezervu- kdysi ho tu někdo doporučoval), ale po odvzdušnění jsou zase brzdy blátivé a destičky v třmenech zase volné. Takže pístky se vracejí moc. Předtím, než jsem dal nerez pístky a promazal je jsem neměl problém, neřešil už někdo něco podobného? ( tím nechci házet vinu na Jindase a jeho pístky, četl jsem na ně vždy jen chválu) 4
12:35:05
23.06.2023
Bukaj
-> Kocvin 21.06.23 23:17:17: Brzdovka není agresivní vůči kovům, jen vůči některým syntetickým materiálům. Na kovových površích dělá problém jen v otevřeném prostoru a za přístupu vzduchu - tedy samotná brzdovka nedělá problém, ale tím, že je hygroskopická, tak jí potřísněné kovové povrchy rychleji oxidují. A v kombinaci, kdy brzdovka naruší povrchovou úpravu kovového dílu (vrchní nátěr, lak) a ještě udržuje vlhkost, tak je výsledek, jaký je. Ale v brzdiči nic nerozežere a navíc tam není vzduch ani voda (pokud neuvaříš brzdy a nemáš stoletou brzdovku nacucanou vzdušnou vlhkostí), tak není důvod, aby tam něco oxidovalo.

Problém je jen u déle demontovaných komponent brzdového systému, které nebyly před uskladněním zbaveny zbytků brzdovky a zakonzervovány - ty bývají v hrozném stavu...
07:25:19
23.06.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: S ohledem na celkový stav těch třmenů to půjde jen do pozinku. Jen pro zajímavost se zeptám ještě na to pomědění v zinkovně. A měl tam i 4p v černém, takže nachystané do origa na W353.
00:29:48
22.06.2023
Eidy
-> Bukaj, Kocvin: Měď je asi nejlepší ochrana proti korozi. Ale bavíme se o případě styku s vodou. Běžná brzdovka je agresivní na barvu, nikoliv v případě pokovení. Takže je to takový sporný. A ano, v případě kvalitního pokovení se může rozměr celkem výrazně změnit.
23:17:17
21.06.2023
Kocvin
-> Bukaj 21.06.23 22:46:23: Stejně je to zajímavé, vzhledem k tomu, jak agresivní brzdovka je..
Extreme Tyres