repase suchého pětikvaltu

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 22.09.2021 do 08.06.2023, založil/a Striker123
řadit dle data
10:51:06
08.06.2023
Bery
Už je to pár let, co jsem synchronní převodovku poslal pryč, ale už tenkrát nám Sixta říkal že končí.

Naposledy jsem tam byl cca 4-5 let zpátky s převodovkou z RS fabie. ¨

Nikdy to nebylo jednoduchý se dobouchat, ale po čase jsme nějak pokecali, domluvili se.



Havlík mi o nových synchronech říkal a prý fungují..

Jinak těžko říct co a kdo to posere,když se jedná o závodní převodovku - jak říká MVM...5
19:50:46
04.06.2023
Tom Troll
-> Milan 136: Možný to je, musel bych v kartotéce pohrabat, jestli náhodou není podškráblej na diplomu, co jsme tam dostali. 1
14:05:35
04.06.2023
Milan 136
12:51:59
04.06.2023
Tom Troll
Kdysi, když jsem chodil na střední, a jako premiant jsem byl posílán na různá externí školení, jedno konkrétní bylo na koncerní automaty, a bylo přednášeno pánem, na jehož jméno si už zaboha nevzpomenu, ale byl dle jeho slov desítky let se Sixtou parťák a ve všem jeli spolu, ovšem když se s podnikáním začali roztáčet peníze tak se to nějak rozešlo.

Po formálním školení byla s účastníky dlouhá diskuse na téma jak Sixta bejval super volba, ale s těmi roky to jde jenom dolu, valnou většinu, hlavně seriových, skříní už ani vůbec nedělá on a posílá to udělat jinam pod svým jménem, a zpět se vrátí často něco úplně jiného, atd atd, a byla obecná shoda že už je opravdu lepší řešit jiné, méně shůdné alternativy.



Tak toto bylo moje malé kulturní (drbací 2 ) okéno do téma, o kterém z praxe, vím skoro pendrek.

(V řadách účastníků byly majitelé servisů a šefmechanici, kteří měli také zkušenost, a já se spolužákem jsme tam byli jenom středoškolský bažanti 1)
22:03:11
03.06.2023
Pavel P..
-> MVM: muzu zkusit vyzebrat ten starej...a nebo aspon fotky.
21:52:14
03.06.2023
saskyn2
No ono hlavně co vím tak starej nedělá a dělá to mladej, teda alespoň co říkalo pár zakošů co po jeho repasu raději kupovali jetou převodovku.
19:04:15
03.06.2023
MVM
-> Pavel P..: Ja věřím co popisuješ, rozumim.

(Taky jsem 20let nespravoval šlapací autíčka.)

Je nějaká šance vidět ten synchron novej od Sixty? Po telefonu mi řekl že mi je jako díl neprodá.

Ad zaruka: Obecně na závodní dily a věci neexistuje záruka. Taková je realita.
upraveno 1x, naposled 03.06.2023 19:05:38
18:53:01
03.06.2023
Pavel P..
-> MVM: bylo to u cloveka ktery dela prevodovky celej zivot a stavel zavodni skrine do tovarnich aut, takze vi co rika... prave mi popisoval jak ten synchron vypada po par stovkach km, vnitrni plocha ktera ma brzdit byla vylestena a jen to klouzalo... stalo se mu to kdyz podradil, zuby se vylamaly a udelalo to paseku... a to nejsou jen synchrony, prej i kdyz jsou spatny vidlicky nebo presuvniky, tak tam dava stary zabrouseny nebo zalesteny.



Hlavne u nej neexistuje zaruka pokud je to zavodni prevodovka.
18:00:19
03.06.2023
MVM
-> saskyn2 03.06.23 17:47:59: Ano rozumim. Mam tu zkušenost že samotná komunikace (dovolat se) neni lehká.
17:47:59
03.06.2023
saskyn2
-> MVM 03.06.23 17:30:26: no nevím jak u tehle veteránů ale co se týká novodobých převodovek tak jsem na Sixtu slyšel za poslední dobu víc stížností než pozitivních reakcí. Bohužel.
upraveno 1x, naposled 03.06.2023 17:48:49
17:30:26
03.06.2023
MVM
-> Pavel P..: Jak víš že ta to může ten synchron? Těch převodovek upravenych na rallye použití jsem pár postavil,a z 90% to způsobí nesprávný zacházení. Byť upravená, tak pořád je to převodovka synchronní. A valná většina lidí (po vzoru bezsynchronich převodovek) extrémně agresivně rychle řadí, převážně "dolů"...

Za další. Opět z řad "závodníků" . Po sestaveni skříně okamžitě přechází do ostrého režimu. Prakticky ani pár desítek kilometrů nemá možnost si třecí plocha synchronu sednout,resp.jen byť lehce se přizpůsobit. Obvykle umocněno nesprávným olejem.

Ad.. Rád bych Sixtuv synchron viděl. Klidně koupim. Ale prodat separátně odmítá...

Tímto se p.Sixty nezastavam, možný je dneska všecko. Ale když se říká A tak i B..4
16:32:31
03.06.2023
Pavel P..
Ted jsem dostal od kamarada info... kdyby si nekdo chtel nechat delat prevodovku u Sixty, tak nebrat od nej synchrony, pry chce asi 1600 za kus a je to nejaky shit ktery se po par tis. km olesti a nebrzdi.... ted pry videl na stole rozebranou zavodni prevodovku kde byli komplet ocesany a vylamany kola.
16:07:56
30.11.2021
Tom Troll
Kdysi jsem byl na školení na konkrétní typ VW převodovek a sešlo se tam dost mazáků od fochu a já jenom poslouchal, diskuse se nakonec dosoukala k repasi toho typu a došlo slovo i na Sixtu. Snad pan školitel byl jeho bejvalej parťák a kámoš, ale údajně jak se rozrostla firma a udělalo se jméno tak mu to vlezlo do hlavy a nedalo se s nim už mluvit, jak to tak bejvá. Sixta sám už na žádnou převodovku nikdy nešáhne a všechno za něj dělaj technici ve firmě, je to prostě provoz jako každej jinej, s jeho jménem.

Bylo to už před lety a tohle bylo jenom okrajově, takže prosím žádné osočování. 1
12:53:50
30.11.2021
byznysonly
Tak je pravda, že já do tý převodovky nevejral. Hodil jsem jí do auta, doma namontoval, nalil olej a tradááá. Takže buďto se sešla příznivá konstalace hvězd a všechno si ideálně sedlo nebo se projevil nárůst zakázek, jak tu psal kolega.
12:46:31
30.11.2021
minno
Sixta mi skladal novú prevodovku v r. 2010. Doniesol som mu domov do Kosmonos dokonale vyčistený obal, krabicu komplet nových čriev, akurát synchrónne krúžky som mal nové (origo) len 3 ks + nejaké použité dobré. A ložiská diferáku som mal nové 1x Cx (tichšie) a 2x bez Cx (hlučnejšie). Tak mu vravím, nech použije 1 ks moje Cx a druhé Cx nech dodá svoje. No a jeho úlohou to bolo len zložiť a vymedziť. A dať tam aretačnú trubičku k 3. rýchlosti na hnaciu hriadeľ.



Výsledok: Ložiská diferáku tam dal obidva moje bez Cx37 Ale to asi nie je na závadu, lebo ich tam mám doteraz a zvýšený hluk od ložísk nepociťujem (prevodovka má 85 tkm).



2ka pri zýšených otáčkach pískala, ale za to on nemôže, nesadli si nové diely. Píska trochu dodnes, to si už nesadne.



No a bol problém so synchrónnym krúžkom na 2. Podraďovanie do 2 chodilo cez zuby.



Reklamáciu som nejako moc neriešil, len sme si vymenili zopár mailov, mám to k nemu 600 km, tak som to nechal tak.



Dodatočne mi asi po 10 tkm preskladával prevodovku Vrba z kyvky na vlečku, a ten sychrón na 2. bol vadný, zrejme výrobná vada, drážky vnútornej "výstelky" sa "vysypávali". Či na to Sixta mohol prísť pri montáži, ťažko povedať. Vrba mi tam dal iný použitý synchrón a ten drží už 70tkm.
11:01:04
30.11.2021
Bukaj
-> byznysonly: Spíš to bude o návalu zakázek a s tím spojeného stresu a únavy...

...tak možná ty sériové zakázky tolik neřeší. Ale osobní zkušenost nemám - jen jednu převodovku od něho jsem před 7-8 lety odmítl kamarádovi namontovat do renovovaného auta, neboť v ní byl písek - možná to byla i kamarádova blbost, že před předáním na repas nechal zvenčí otryskat převodovku pískem, ale jako větší pochybení beru fakt, že uvnitř obalu bylo dost písku (nebylo to jen pár zrnek) i po předání hotové zakázky - a nebýt toho, že jsem si toho všiml při montáži, tak kdoví, jak by to dopadlo...7
10:35:56
30.11.2021
byznysonly
-> Bukaj: Hm, toho jsem se bál. Že jakmile si udělá velký jméno, začne se to všechno kazit. Že pojede kvantitu před kvalitou. A nebo že na to prostě nebude mít tolik času a bude to flinkat. Teoreticky je taky možný, že už dochází originální ložiska a synchronní kroužky a že je nucenej používat nějakou tureckou druhovýrobu. I když to doufám, že to by si snad se svým renomé nedovolil.

Tehdy jsem mu svou převodovku přivezl domů do Kosmonos. Vzal mě k sobě dozadu do dílničky, všude pověšený kolečka, synchrony, těsněníčka... prostě takový kouzelný doupě. Povídali jsme si asi 20min, na všechno ochotně odpovídal. Stavba převodovky stála sice nějaký prachy, ale nemám s ní dodneška nejmenší problém a jsem maximálně spokojený.
10:18:38
30.11.2021
Bukaj
-> byznysonly: Nevím, jak závodní převodovky, ale mám dvě reference od lidí, co si u něj nechali dělat sériovou převodovku a v obou případech se řešila reklamace. Ani nejde o výsledek reklamace, ale ta pakárna to zařizovat - hlavně demontáž a montáž do vozu...7
09:29:07
30.11.2021
byznysonly
-> Pavel P..: Sixta mi skládal převodovku do vrchů cca před dvanácti lety, doporučil vhodný olej. Zatím šlape bez zaváhání, řadí hezky přesně. Proč ne Sixtovi? Kvůli ceně nebo to začal šulit?
12:06:54
22.09.2021
minno
-> Striker123: Repas prevodovky, napíš Vrbovi: skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-naboju-kol



Ak tvoja súčasná prevodovka jazdila bez oleja a dlhšiu dobu, asi bude dosť zničená, resp. na odpis celá, že tam ani nebude čo repasovať, radšej by som šiel do inej.



Tá z inzerátu je nejasné, čo tam vlastne má za prevody, treba sa ho spýtať.



Črevá z mokrého 5q sú totožné so suchým 5q, okrem diferáku a stáleho prevodu. Stály prevod majú mokré prevodovky prevažne 4,22:1 a suché prevodovky prevažne 3,9:1.
12:03:38
22.09.2021
Pavel P..
Rozhodně to nedávej Sixtovi na repas.



Nejlepší je asi koupit nějakou starší jetou seriovou za půlku a tu nechat udělat než kupovat nějakou "udělanou" a riskovat že to bude blbě.



zkus spíš tady: skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-naboju-kol
upraveno 1x, naposled 22.09.2021 12:04:57
11:43:47
22.09.2021
Striker123
auto.bazos.cz/inzerat/... /prevodovka-5st-skoda-130- 135-136-rapid.php



Jinak tady na Bazošu někdo prodává stejnou převodovku za 10tis. Nebylo by lepší koupit tuhle? Nemám ani ponětí kolik by mohla stát repase té mé. Plus píše, že má krátké kvalty, to se dělalo takto v sérii nebo bude překopaná?
11:40:31
22.09.2021
Striker123
Ahoj, neznáte někoho, kde by mi repasoval pětikvaltovou suchou převodovku? Můj problém je následující: 1,2 stupeň OK, 3 stupeň hučí (ne moc) , 4stupeň hučí jako sviňa + takový nehezký drnčivý až přidřený zvuk.. Pátý stupeň je to stejný jako čtvrtý. Převodovku jsem bohužel chvilku provozoval bez olejové náplně... moje chyba. Dále bych se chtěl zeptat, zda sedí všechna střeva z klasického mokrého pětikvaltu do suchého pětikvaltu a naopak. Stálý převod mé převodovky je mi bohužel neznámou (již jsem takto koupil i s autem). Děkuji
Extreme Tyres