Děkuji za názory, investovat 200 tis kč a víc je nesmysl pro mě, do těch 100 tis kč, je to dle mě pořád rozumná investice, když se podívám na ceny převodovek a kolik jich spotřebuju, tak ta návratnost tam je.
www.facebook.com/rsautoac
c/.../2050398595051036
ze subaru taky vypadá použitelně, bude to chtí objet nějaký vrakoviště a vidět je naživo. jediný co bych nerad, tak je řezání do karoserie
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prevodovka
08:43:01
18.04.2022
18.04.2022
Karel.
11:57:58
17.04.2022
17.04.2022
MVM
-> Bery: Vim že tak nelze přemýšlet, ale vem si jak se dneska s LR letí, a jak blízko je k rozbití takovy stavby .. za nesmysl. Ale to je nejen LR, ale vsechny soutěžaky Škoda..
11:15:35
17.04.2022
17.04.2022
Bery
-> MVM: pokud ale stavíš auto, který si žádá hodně uprav a potřebuješ přenášet velký koně na silnici, tak budeš experimentovat a ve finále jsi v tom za víc a nefunguje to jako nějaký sadev apod. Nebo mám představu, rozpočet, čas... tech. možnosti.
LR je anomálie a moje představa, že bych se mohl vejít do 6 kiil se rozplynul už cca 2 roky z5
historik lr je úplně mimo rozpočet...
LR je anomálie a moje představa, že bych se mohl vejít do 6 kiil se rozplynul už cca 2 roky z5
historik lr je úplně mimo rozpočet...
10:24:18
17.04.2022
17.04.2022
MVM
-> SO545: Právě. Ono jde jen o to,kdo si to může a hlavně chce si to dovolit.
A taky ona taková LR se může vyšplhat přes 1,5mega. Což je takova už úchylka. Svym zpusobem musi být člověk pro Škodovku nemocný pacient...
A taky ona taková LR se může vyšplhat přes 1,5mega. Což je takova už úchylka. Svym zpusobem musi být člověk pro Škodovku nemocný pacient...
10:19:30
17.04.2022
17.04.2022
SO545
-> MVM 17.04.22 09:36:27: za zadne ramena s bižu padne polovicka
09:52:31
17.04.2022
17.04.2022
Milan 136
-> MVM 17.04.22 08:44:32: MQ350 jsem teď vyndaval a vracel do svého auta. Svině těžká
09:36:27
17.04.2022
17.04.2022
MVM
-> Bery: No.. v dnešní době.. jsou sice výjimky, ale kdo pustí do skříně čtvrt mega?
09:23:50
17.04.2022
17.04.2022
Dušan
-> Bery: záleží kdo a kdy to řešil. to je takový věčný téma.
09:21:33
17.04.2022
17.04.2022
Bery
neřešili jste to v jiném tématu? kolem 7000eur se dá sehnat převodovka, která odpovídá, dá se poskládat díky škále komponentů dle požadavků ,krouťáku atp..a ušetřit tak díky vynechání metody pokus/omyl.
08:44:32
17.04.2022
17.04.2022
MVM
-> Karel.: 250PS ma i 1500 Suzuki Hayabusa motor v úpravě,ktery se používá do ruznych "placek", typu Radical a pod.
Rozhodujici je u oturbenyho 1,8 nebo 2litru, rozsah a nástup točivyho momentu kde budeš od 260Nm nekde do 350,380Nm což "škodovka" /dej lehkou zem panu Nepomuckému který byl konstruktér/nemůže snášet. Nemá cenu ty kriticky místa ani přepočítavat. Prohlidni si MQ350 a nebo ji zkus davat v rukach do auta. Váží 2x tolik. KALMAR je špičkový materiál, ale odstupňovan je primárně na OHV 1,3 -1,5 kterou držíš pod krkem v rozsahu 5,5 az 8tis. Ale moment bude řádově pořád kolem 150Nm dle motoru. Žádných 300 a pod hodnoty !
A tuto skutečnost si přenes do každý skříně kterou tam chceš napasovat..
Rozhodujici je u oturbenyho 1,8 nebo 2litru, rozsah a nástup točivyho momentu kde budeš od 260Nm nekde do 350,380Nm což "škodovka" /dej lehkou zem panu Nepomuckému který byl konstruktér/nemůže snášet. Nemá cenu ty kriticky místa ani přepočítavat. Prohlidni si MQ350 a nebo ji zkus davat v rukach do auta. Váží 2x tolik. KALMAR je špičkový materiál, ale odstupňovan je primárně na OHV 1,3 -1,5 kterou držíš pod krkem v rozsahu 5,5 az 8tis. Ale moment bude řádově pořád kolem 150Nm dle motoru. Žádných 300 a pod hodnoty !
A tuto skutečnost si přenes do každý skříně kterou tam chceš napasovat..
08:29:55
17.04.2022
17.04.2022
Dušan
-> Karel.: Aby výsledek odpovídal požadavkům na výdrž, bude to v hodnotě některých lepších vozů
00:55:27
17.04.2022
17.04.2022
Karel.
-> Eidy: www.motorsportshop.cz/pro
duct/.../5prevodovka_skoda
_100_130_dog_kit.html
je otázka jestli i ta "zesílená" převodovka těch 200 koní a víc dá bez problémů, ono je zesílení a zesílení, to budu muset zjistit.
je otázka jestli i ta "zesílená" převodovka těch 200 koní a víc dá bez problémů, ono je zesílení a zesílení, to budu muset zjistit.
00:47:55
17.04.2022
17.04.2022
Eidy
-> Karel.: Taky možnost. A nebo jít směrem silných dílů od Kalmara.
00:46:19
17.04.2022
17.04.2022
Eidy
-> Tom Troll: Má to pár drobných vad. Například chybí jeden kvalt.
00:39:31
17.04.2022
17.04.2022
Karel.
-> Eidy: nebo ze subaru, kterou právě používají brouci s redukcí.
00:35:19
17.04.2022
17.04.2022
Tom Troll
-> Eidy: Problém je aby se ti to vešlo pod pokličku bez řezání podlahy a přesouvání nádrže. Napadlo někoho někdy zkusit špajzku z warana? Na první pohled to zní jako z bláta do louže, ale technicky je řešená dost jinak, dvoutakty měly 100Nm od začátku, a v Barkasu byla stejná v autě co mělo užitečný zatížení tunu.
00:10:02
17.04.2022
17.04.2022
Eidy
-> Karel.: Převodovku z R21 používal snad Lotus Esprit a problém s dostupností byl už před mnoha lety. Když už, volil bych spíš nějaký Audi nebo VW, co mělo silný motor podél. Skříň se dá otočit vzhůru nohama. A kdyby ses chtěl rozmazlovat, vždycky je tu možnost 911. Ale taky existují silné skříně do brouka. SO545 by řekl víc.
23:37:45
16.04.2022
16.04.2022
Karel.
-> Dušan: může být i nafta? Jedno mám v merku
23:28:07
16.04.2022
16.04.2022
Dušan
-> Karel.: UN1 z R21 nebo te velké rodinné krabice. Převodovka se špatně sháněla už 10 let zpet6
19:29:35
16.04.2022
16.04.2022
Karel.
Přemýšlím a zamýšlím něco s převodovkou a vracím se k renaultu 21, kde se dá otočit diferencial. Otázka, na kterou jsem nenašel odpověď, jakou motorizaci? Nepamatuje si někdo? Děkuji
21:22:49
18.01.2022
18.01.2022
SO545
-> Lubes120 18.01.22 20:58:06: tak to mozes dufat...ak to nechces riesit tak to je jedine co zostava.
20:58:06
18.01.2022
18.01.2022
Lubes120
-> SO545 18.01.22 20:52:46: keď na prevodovku si netrúfam a hlavne ani sa mi to moc nechce riešit. Najlepšie len prehodiť a dúfať že bude dobrá
20:52:46
18.01.2022
18.01.2022
SO545
-> Lubes120 18.01.22 19:21:55: to je ako vestenie....tak na 50%
Naj cesta rozobrat a zrepasovat to naj co mas. Vsetko ostatne stoji cas...a ten nekupis ale aj cesta je ciel.
Naj cesta rozobrat a zrepasovat to naj co mas. Vsetko ostatne stoji cas...a ten nekupis ale aj cesta je ciel.
19:21:55
18.01.2022
18.01.2022
Lubes120
Chalani sa sa nejak zistiť aspoň trochu stav prevodovky? Na škodovke sa mi už ozýva ložisko na predlohovej hriadeli a rád by som to vyriešil. Doma mám 5 prevodoviek ale skúšať prehadzovať sa mi to moc nechce
07:30:09
13.12.2021
13.12.2021
Eidy
-> COL 12.12.21 22:53:22: neměl.
22:53:22
12.12.2021
12.12.2021
COL
-> Eidy 11.12.21 06:43:09: A ty matice jsi měl povolené, nebo ne?
22:40:37
12.12.2021
12.12.2021
czechino
-> Eidy: Super prográmek a díky za to, tyhle věci se hodí.
No koukám na to, jak motorka to nebude...
Dneska jsem řešil že to udělám asi z obyč motoru bez variabilního časování který bude točit kolem 7000ot. Ten zatím bude na pokusy stačit.
Když si tam hodím těch 9000ot. to už je šílený propad. Takže s variabilkem a otáčkama přes 8000ot. bude na pořadu dne i ta vlastní skříň...
Díky za osvětu jak tobě tak MVM.
No koukám na to, jak motorka to nebude...
Dneska jsem řešil že to udělám asi z obyč motoru bez variabilního časování který bude točit kolem 7000ot. Ten zatím bude na pokusy stačit.
Když si tam hodím těch 9000ot. to už je šílený propad. Takže s variabilkem a otáčkama přes 8000ot. bude na pořadu dne i ta vlastní skříň...
Díky za osvětu jak tobě tak MVM.
13:07:04
11.12.2021
11.12.2021
Eidy
-> czechino: Pilový diagram hýr: skoda-virt.cz/cz/.../1230
1-pilovy-diagram
Můžeš si zkoušet různé varianty zpřevodování. Každopádně se SP 3,9 a pneu 195/50 R15 bude teoretická maximálka 302km/h. To je samozřejmě nesmysl a ten motor bude strašně zabitej dlouhými převody. Mě vychází současná teoretická maximálka asi 240, ale díky tragické aerodynamice se dostanu někam na 190. Na pětku už to prostě nemá dost síly.
-> MVM 11.12.21 11:47:56: Ano, to kuličkový je hodně slabý. Ale i u kuželíku mi to trochu povolilo. Ale třeba to byl vadný kus. Uvidím teď, až rozeberu současnou převodovku. Podělím se o fotky.
Můžeš si zkoušet různé varianty zpřevodování. Každopádně se SP 3,9 a pneu 195/50 R15 bude teoretická maximálka 302km/h. To je samozřejmě nesmysl a ten motor bude strašně zabitej dlouhými převody. Mě vychází současná teoretická maximálka asi 240, ale díky tragické aerodynamice se dostanu někam na 190. Na pětku už to prostě nemá dost síly.
-> MVM 11.12.21 11:47:56: Ano, to kuličkový je hodně slabý. Ale i u kuželíku mi to trochu povolilo. Ale třeba to byl vadný kus. Uvidím teď, až rozeberu současnou převodovku. Podělím se o fotky.
12:30:46
11.12.2021
11.12.2021
MVM
-> czechino: Problém neni správný vyraz. Ty si musis bud spočítat nebo v kalkulátoru zadat hodnoty a vyjde Ti pilovy diagram. A potom záleží co z toho vzejde.
Anebo to jde naopak, vis co chceš , a zpětně z toho zjistíš převodový poměry- no a buď takovy soukolí existuje, a nebo je někdo ochotny nejbližší podobný převodový soukolí udělat.
Proto píšu že tu vhodnou kombinaci pro daný účely si musíš určit.
A pokud to má být jako doopravdy, tak se dělá návrh převodových poměrů, ale to je zas jiny téma.
Anebo to jde naopak, vis co chceš , a zpětně z toho zjistíš převodový poměry- no a buď takovy soukolí existuje, a nebo je někdo ochotny nejbližší podobný převodový soukolí udělat.
Proto píšu že tu vhodnou kombinaci pro daný účely si musíš určit.
A pokud to má být jako doopravdy, tak se dělá návrh převodových poměrů, ale to je zas jiny téma.
12:20:42
11.12.2021
11.12.2021
czechino
-> MVM: Jo tak do převodovek úplně nevidím, myslíš že bude problém s převodovkou vůči otáčkám?
11:47:56
11.12.2021
11.12.2021
MVM
-> Eidy: No možná Tě překvapi, ale právě na okruh v MTX formulich to bylo provozně přívětivý. 4 i 5 st. Nejvic co jsem dělal byly doničeny z rally a slalomy a pod.
To ložisko jak píšeš, no máš pravdu v tom že trpi, o tom žádná. Ale 5st plc 65-4 vydrží fakt mraky. Ja videl zničené tak 3ks, z toho jedno přehráté pri montaži.Dvouřadý kuličkový u 4st. tam to je fakt slabší. Ale pořád se musi brát ohled na to stáří.
Už vůbec se nebavim o tom, ze v době slávy lidi jezdili vse dostupné , ja zažil až konec éry MTX
-> czechino: Zamyslel bych se nad tim, jestli jsou dostupný převody tak, aby celkový převod a obvod hnacich kol odpovidal rozsahu a provoznim otáčkam motoru. Někde jsem zahlidl ot. 9000+.
To ložisko jak píšeš, no máš pravdu v tom že trpi, o tom žádná. Ale 5st plc 65-4 vydrží fakt mraky. Ja videl zničené tak 3ks, z toho jedno přehráté pri montaži.Dvouřadý kuličkový u 4st. tam to je fakt slabší. Ale pořád se musi brát ohled na to stáří.
Už vůbec se nebavim o tom, ze v době slávy lidi jezdili vse dostupné , ja zažil až konec éry MTX
-> czechino: Zamyslel bych se nad tim, jestli jsou dostupný převody tak, aby celkový převod a obvod hnacich kol odpovidal rozsahu a provoznim otáčkam motoru. Někde jsem zahlidl ot. 9000+.
11:08:44
11.12.2021
11.12.2021
Eidy
-> czechino: Od Kalmara mám samosvor a mrkev. Jinak nic. Teď sice dělal nový SP, ale jednak stojej ranec a jednak už jsou dávno prodaný. Ale to nemění nic na tom, že když povolí to ložisko, tak je jedno, jaký převody tam jsou.
MVM by se mohl podělit o zkušenost s četností repasí škodováckých převodovek ve formulích. I když ty formulky jsou lehčí a mají slabší motory, jezdí pořád v zátěži.
MVM by se mohl podělit o zkušenost s četností repasí škodováckých převodovek ve formulích. I když ty formulky jsou lehčí a mají slabší motory, jezdí pořád v zátěži.
11:03:41
11.12.2021
11.12.2021
czechino
-> Eidy: A ty si neřešil něco od Kalmara? Nebo teda neznám plně tvou stavbu..
Případně má smysl dog-kit?
Případně má smysl dog-kit?
06:43:09
11.12.2021
11.12.2021
Eidy
-> COL: Celý se to vyběhá. Neříkám o milimetry, ale stačí pár desetin. Na sériový motor to musí vydržet nesmysl, ale velký síly s tím mávají jinak. Měním olej po cca 1000km a pokaždy z toho vypouštím metalízu. Je to prach z koleček a všech zubů a to tomu ložisku taky nepomůže. Pro sériový zatížení asi ani nějaká desetina nepřesnosti na SP neublíží, jen to bude hučet. Ale když tam teče 200Nm a celý je to roztopený na okruhu v zátěži, životnost rapidně klesá.
23:48:02
10.12.2021
10.12.2021
COL
-> Eidy 09.12.21 20:07:46: Tyjo, to ložisko přitom vypadá nezničitelně. Co se mu přesně stane? Jako že kuželíky vyběhaj drážky a tím vznikne vůle? Rozebíral jsem asi dvě převodovky, kdy byla matice na hnaný hřídeli sice zakleplá ale jinak volná, takže tam byla axiální vůle, ale ložiska vypadala ok....
10:40:03
10.12.2021
10.12.2021
vhml
-> Eidy 10.12.21 10:36:46: spíš náležitá jeba do ližiny Mám ji vypodloženou že se nedotýká vany, ale toho zvonu převodovky.
10:36:46
10.12.2021
10.12.2021
Eidy
-> vhml: Asi povolený šrouby na spoji. Jinak není důvod, aby to ulítlo. Ale hustý, teda.
10:33:21
10.12.2021
10.12.2021
vhml
-> Eidy 09.12.21 23:27:22: to osazení na převodovce se mi povedlo na nějakým revivalu na stovce ustřihnout
10:22:36
10.12.2021
10.12.2021
czechino
-> Eidy: Super, z tohodle to už chápu více, díky za osvětu :)
No, s převodovkou bude problém, ale zkusím pro to udělat co nejvíce... na Kalmara se určo obrátím, mám ho přes řeku.
Každopádně díky moc.
No, s převodovkou bude problém, ale zkusím pro to udělat co nejvíce... na Kalmara se určo obrátím, mám ho přes řeku.
Každopádně díky moc.
23:27:22
09.12.2021
09.12.2021
Eidy
-> czechino: Fotku mám MOŽNÁ někde na externím disku, ale nechce mi to hledat.
Každopádně, když se podíváš na převodovku, tak má na sobě rantl (osazení), který zapadne přesně do bloku motoru, aby to bylo vzájemně vystředěný. A toje to, co potřebuješ udělat na novém motoru. Takže si představ kruh, který má vnější průměr stejně veliký jako to osazení na převodovce. Uprostřed má díru, která přesně pasuje na klikovku v místě montáže setrváku. Takže tenhle přípravek nasadíš na klikovku a na přípravek navlečeš onu přírubu (mezikus). A pak už jen zbývá tu přírubu svrtat s blokem motoru, abys měl převodovku vystředěnou s klikovkou. Výsledek nebude 100% souosý, ale vejdeš se do 1 nebo 2 desetin. Což je podle mě až až.
Klec okolo diferáku zmenší "nafukování" obalu do stran, ale ten pohyb hřídele a hrušky v ložisku je podélný, takže se jedná o jiný problém. Prostě to celý vychází z návrhu převodovky pro 1000MB s nějakými 40HP a 80Nm (???). Doporučil bych SP 4,22 kvůli nejsilnějším zubům ze sériových dílů. Ideálně pak něco od Kalmara, kde jsou použity lepší materiály. Ale zmíněné ložisko to neřeší. Tam pomůže jedině častá výměna.
Každopádně, když se podíváš na převodovku, tak má na sobě rantl (osazení), který zapadne přesně do bloku motoru, aby to bylo vzájemně vystředěný. A toje to, co potřebuješ udělat na novém motoru. Takže si představ kruh, který má vnější průměr stejně veliký jako to osazení na převodovce. Uprostřed má díru, která přesně pasuje na klikovku v místě montáže setrváku. Takže tenhle přípravek nasadíš na klikovku a na přípravek navlečeš onu přírubu (mezikus). A pak už jen zbývá tu přírubu svrtat s blokem motoru, abys měl převodovku vystředěnou s klikovkou. Výsledek nebude 100% souosý, ale vejdeš se do 1 nebo 2 desetin. Což je podle mě až až.
Klec okolo diferáku zmenší "nafukování" obalu do stran, ale ten pohyb hřídele a hrušky v ložisku je podélný, takže se jedná o jiný problém. Prostě to celý vychází z návrhu převodovky pro 1000MB s nějakými 40HP a 80Nm (???). Doporučil bych SP 4,22 kvůli nejsilnějším zubům ze sériových dílů. Ideálně pak něco od Kalmara, kde jsou použity lepší materiály. Ale zmíněné ložisko to neřeší. Tam pomůže jedině častá výměna.
23:09:07
09.12.2021
09.12.2021
czechino
-> Eidy: Ano s tím počítám, plánuji udělat klec okolo diferáku jako má turbopolák a dělat údržbu jak píšeš.
Ten tvůj způsob zní zajímavě, nemáš nějaké fotky pro lepší představu? Asi jsem trošku natvrdlej.
Ten tvůj způsob zní zajímavě, nemáš nějaké fotky pro lepší představu? Asi jsem trošku natvrdlej.
20:07:46
09.12.2021
09.12.2021
Eidy
-> czechino: Jestli dosáhneš zmiňovaných parametrů motoru, tak ta převodovka nebude mít dlouhou životnost. Záleží hodně na zacházení, ale stejně nevydrží moc. Doporučoval bych každoroční repasi. U sebe mám ozkoušený, že po 2 letech resp. cca 4000km musí jít ven. Když nic jinýho, tak nevydrží dvouřadý kuželíkový ložisko na hnaný hřídeli. Zvětšuje se vůle a v důsledku toho se zničí zuby na SP. S krouťákem 230Nm už budou asi občas padat zuby.
Jinak co se příruby týká, tak já si nechal udělat prstenec s vnitřním průměrem na škodováckou převodovku a přípravek s vnějším průměrem téhož rozměru a vnitřní dírou přesně na klikovku. Přípravek nastrčil na klikovku, na přípravek nastrčil přírubu, svrtal díry na 2 středící čepy a pak vyvrtal montážní díry se závitem do bloku.
Jinak co se příruby týká, tak já si nechal udělat prstenec s vnitřním průměrem na škodováckou převodovku a přípravek s vnějším průměrem téhož rozměru a vnitřní dírou přesně na klikovku. Přípravek nastrčil na klikovku, na přípravek nastrčil přírubu, svrtal díry na 2 středící čepy a pak vyvrtal montážní díry se závitem do bloku.
19:13:54
09.12.2021
09.12.2021
SO545
-> MVM 09.12.21 19:03:52: nieco podobne som riesil ale u stareho VW...vypalok s pridavkom a bez dier.
Poriesilo to 5ose CNC a trosku tukania do klavesnice. Presnost na stotiny.
V dobach davno minulych...som prerabal zotrvak Aircooled motora 2.1l dodavky do chrobaka.
Pouzil som zotrvak z chrobaka....a stred som vyrobil podla kluky z 2litra....funguje dodnes.
Vyvazenie ...je snad samozrejmost ako aj hadzavost a suosost.
Poriesilo to 5ose CNC a trosku tukania do klavesnice. Presnost na stotiny.
V dobach davno minulych...som prerabal zotrvak Aircooled motora 2.1l dodavky do chrobaka.
Pouzil som zotrvak z chrobaka....a stred som vyrobil podla kluky z 2litra....funguje dodnes.
Vyvazenie ...je snad samozrejmost ako aj hadzavost a suosost.
19:03:52
09.12.2021
09.12.2021
MVM
-> czechino 09.12.21 18:28:13: Přemýšlíš správným směrem, ale přesnost/souosost/ dobrá tak na domorobo šelmostroj traktůrek. Buď musíš mit vykres s dirama a ty tam rovnou někdo vypálí - to je nejpřesnější. A nebo mit ten trn. Hnací hridel je dělený a u 120/130 neni uložený letmo tzn, na hřidel nemůžeš spolihat. Prostě to musí být přesně v ose s klikou.
18:28:13
09.12.2021
09.12.2021
czechino
-> MVM: Mě napadlo, přidělat redukci na motor, usadit setrvák kde vymezim lamelu což bude vše Škoda a pak na to klasicky nasunout převodovku s tím, že si označím skrz díry v převodovce místa na redukci kde budu potřebovat díry. Ale chápu že to asi není nejpřesnější způsob…
17:34:12
09.12.2021
09.12.2021
MVM
-> czechino: Tak na tom mezikusu musíš zachovat středící trubkový vložky. Z obou stran. Na jedny strane ze starý skříně a na druhe z nove skříně a přesazení o požadovaný uhel.
A nebo budes muset do prazdny převodovky udělat misto hridele dkouhy přesný trn a ten vycentruješ s klikovou, ale to je dost náročný.
A nebo budes muset do prazdny převodovky udělat misto hridele dkouhy přesný trn a ten vycentruješ s klikovou, ale to je dost náročný.
17:28:23
09.12.2021
09.12.2021
czechino
-> MVM:
Ano, to bude chtít, motor co plánuji bude točit přes 9000, což je asi jedno, ale už jen že na něm bude setrvák s dost jiným průměrem, tak bude nutnost vyvážení.
Spíše přemýšlím jak nejvíc přesně vycentrovat skříň vůči motoru na mezikusu..?
Každopádně všem díky za názory a rady!
Ano, to bude chtít, motor co plánuji bude točit přes 9000, což je asi jedno, ale už jen že na něm bude setrvák s dost jiným průměrem, tak bude nutnost vyvážení.
Spíše přemýšlím jak nejvíc přesně vycentrovat skříň vůči motoru na mezikusu..?
Každopádně všem díky za názory a rady!
14:39:32
09.12.2021
09.12.2021
kpt.Budha
-> czechino: Já bych zvládl jen materiál AW-5083, nic víc tu nemám. Proti níže zmíněnému Certalu pevnost poloviční
14:20:38
09.12.2021
09.12.2021
MVM
-> czechino: Ten mezikus na přírubu kliky pod setrvačník musi být ,velmi důrazně píšu,přesný výrobek co se týká jednotlivých úchylek hazivosti k jednotlivým průměrum.
Měly to tak formule MTX. A taky je potřeba s tim mezikusem zrovna vyvažovat kliku. I kdyz vim o případech kdy se na to kašlalo...ale neni to dobře.
Měly to tak formule MTX. A taky je potřeba s tim mezikusem zrovna vyvažovat kliku. I kdyz vim o případech kdy se na to kašlalo...ale neni to dobře.
13:48:37
09.12.2021
09.12.2021
Dušan
-> czechino: a jinak podlozka pod setrvak + poradny srouby. Je poterba udelat osazeni na kliku a na setrvak takze to chce merit a navrh.