-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 22:53:52: zajímavé, že Bery tady nabízel zušlechtění za 1500,- později pak tady padlo pětikilo.
To znamená, že když polotovar byl za 4500,- tak děličku, závity, zinek, výpalky a zinkování držíků - to vše děláš zadarmo, když cena celku je 5000,-?
Já už se v těch cenách ztrácím... Nebo je to za kus jak taky tvrdil Bery, že za 4500,- bych dneska neměl ani kus natož pár? Ono z té dnešní pohádky kde co a kam vozíš a co kolik stojí to sice jde tak nějak spočítat, ale pokaždé jinak...
Minulost už neřešmě, jsem tady pro pár lidí za ko*ota (pro některé výtečná příležitost si rýpnout), ale tohle mě opravdu zajímá. Když jsi tady nabídnul ty o 50% lepší, kolik by vlastně stáli v současné době od Tebe?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kalení, tvrdost, pevnost zadní náboje
prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 01.03.2020 do 04.04.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Vyřešeno
Zastavil:Nwkt
22:56:01
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
To jestli se lidi otočili proti tobě za to taky můžu já?
22:53:52
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 22:11:58: nemlzil, řekl jsem ti že se dělali z různých materiálů a jak to máš zakalit.. Ty si vydedukoval že nevím z čeho to je a vzniklo divadlo ..
Ty jsi psal že ty tvoje staré prodam za bura. . To jsem nikde nenapsal.. A protože je nebudeš kupovat a ani ty druhé tak ti přece může být jedno za kolik.je prodam.. ano pokud budou komplet s s drzakama zuslechteni v zinku tak budou někde kolem 5ti ... ty cisla.co jsem psal byla od do.. klidne to udelej za 1000ku a prodavej za 1000ku me je to jedno.. pro me to neni konkurence uz to nedelam.. ja napsal za kolik se to da udelat ofiko.. kdyz to nekdo ukradne v praci a udela v pracovní dobe může to být za flašku a nebo třeba za sex za cokoliv.. ale pokud chceš rozporovat cenu tak to vyrob a nabídni nejen pro sebe uvidíme za kolik to bude..
Ty jsi psal že ty tvoje staré prodam za bura. . To jsem nikde nenapsal.. A protože je nebudeš kupovat a ani ty druhé tak ti přece může být jedno za kolik.je prodam.. ano pokud budou komplet s s drzakama zuslechteni v zinku tak budou někde kolem 5ti ... ty cisla.co jsem psal byla od do.. klidne to udelej za 1000ku a prodavej za 1000ku me je to jedno.. pro me to neni konkurence uz to nedelam.. ja napsal za kolik se to da udelat ofiko.. kdyz to nekdo ukradne v praci a udela v pracovní dobe může to být za flašku a nebo třeba za sex za cokoliv.. ale pokud chceš rozporovat cenu tak to vyrob a nabídni nejen pro sebe uvidíme za kolik to bude..
22:12:40
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 01.04.20 21:33:49: díky za radu, zvážím i tuhle možnost. Děkuji.
22:11:58
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 21:43:34: aha, takže přiznáváš, že do telefonu jsi mlžil, tahal jsi čísla oceli jak ve sportce a Bery mě pak následně 14 dní nebral telefon? Po 14ti dnech jsme napřed museli udělat veřejně pohádku a divadlo, kde se lidi ztratili a ještě to otočili proti mě? Bravo, tohle tě taky vždy šlo, stejně jako sliby.
Co se týče ceny, je to moje domněnka, když polotovar stál 4500,- tak za kolik bude asi hotový náboj? Možná je těch 5 ještě málo ne? Ostatně Bery tady tvrdil, že dnes by kusově vyšel na 4500,- jeden nábojek a ne pár. Nebo tomu tak není? Když jsem si tady tak sčítal Tvé náklady, tak jsem byl na zajímavých číslech.
Co se týče ceny, je to moje domněnka, když polotovar stál 4500,- tak za kolik bude asi hotový náboj? Možná je těch 5 ještě málo ne? Ostatně Bery tady tvrdil, že dnes by kusově vyšel na 4500,- jeden nábojek a ne pár. Nebo tomu tak není? Když jsem si tady tak sčítal Tvé náklady, tak jsem byl na zajímavých číslech.
22:11:36
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Jarda - zrušená registrace 01.04.20 21:59:51: ale to musi vzniknout absolutne zanedbanou udrzbou kdy se to muselo povolit a takhle vykurvit..
21:59:51
01.04.2020
01.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 12:52:08: ne lozisko a dotahnout, to by bylo na chvili... bylo to jak jsi popisoval, musel jsem vymenit jak hridel, tak naboj, hridel byl trochu lepsi, naboj horsi., drazkovani u kraju bylo opravdu hodne omackane, puvodni tvar drazek uz nebyl, rovnou jsem to tenkrat hodil do srotu
21:47:28
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 21:22:06: no ale kde jsem psal, že je prodám za 5000?
21:43:34
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 21:14:00: co bylo před 10ti lety nechme už stranou, jak a proč to bylo jsem popsal a pokud jsem někoho poškodil omluvil jsem se nemám s tím problém uznat chybu.. ale věř, že s tím materiálem nemáš pravdu, moc dobře vím co to je (poté co jsi udělal zkoušku tvrdosti tak 100%ně, jen jsem nevěděl jestli to není ta série již zušlechtěných a to jsem nemohl zjistit když už jsem je neměl.. jinak stačilo je škrábnout pilníčkem a poznáš hned jestli mají cca500 nebo cca900MPa...jinou hodnotu mít nemohli
teď už je to stejně jedno tak ti řeknu jak to bylo, prostě jsem ti to říct nechtěl a proto jsem mlžil, že se to dělalo ze všeho možného a pokud bys to nechal zušlechtit na těch 850MPa podle toho co jsem řekl tak by se to i zušlechtilo, bylo by to OK a bylo by uplně jedno z čeho to je.. ale vzniklo tohle.. stejně tak jako když si koupíš od motoráře třeba ventilové pružiny, každej ti bude říkat jak ty jeho jsou ty jediné k jeho vačce a ačkoliv stojí 10x tolik co ty sériové z jiného motoru, které používá.. tak ti neprozradí to svoje knowhow a bude tvrdit pohádky o tom jak si je počítal a nechal testovat a blablabla.. prostě poslední dvě tři série po cca 10ti kusech se dělali z 14220ky a do toho pár těch 15230tek ty byly v kusovce řezané drátem .. z uplně prvních sérií být v podstatě nemohli.. dokonce jsem našel i atest z nákupu 26ti kusů polotovarů z té doby, když jsem hledal nějakou dokumentaci k jedněm kotoučům a pak jsem přidal i tu svoji záruku, že si můžete udělat testy to už jsem si byl jistý 100%ně..
nicméně dnes už mi je to uplně jedno, tyhle nábojky stejně už asi nikdy dělat nebudu a jak se to vyrábí jsem taky popsal.. třeba to někomu pomůže... jak se to dá vylepšit a jestli to má či nemá smysl si každej musí zodpovědět sám..
teď už je to stejně jedno tak ti řeknu jak to bylo, prostě jsem ti to říct nechtěl a proto jsem mlžil, že se to dělalo ze všeho možného a pokud bys to nechal zušlechtit na těch 850MPa podle toho co jsem řekl tak by se to i zušlechtilo, bylo by to OK a bylo by uplně jedno z čeho to je.. ale vzniklo tohle.. stejně tak jako když si koupíš od motoráře třeba ventilové pružiny, každej ti bude říkat jak ty jeho jsou ty jediné k jeho vačce a ačkoliv stojí 10x tolik co ty sériové z jiného motoru, které používá.. tak ti neprozradí to svoje knowhow a bude tvrdit pohádky o tom jak si je počítal a nechal testovat a blablabla.. prostě poslední dvě tři série po cca 10ti kusech se dělali z 14220ky a do toho pár těch 15230tek ty byly v kusovce řezané drátem .. z uplně prvních sérií být v podstatě nemohli.. dokonce jsem našel i atest z nákupu 26ti kusů polotovarů z té doby, když jsem hledal nějakou dokumentaci k jedněm kotoučům a pak jsem přidal i tu svoji záruku, že si můžete udělat testy to už jsem si byl jistý 100%ně..
nicméně dnes už mi je to uplně jedno, tyhle nábojky stejně už asi nikdy dělat nebudu a jak se to vyrábí jsem taky popsal.. třeba to někomu pomůže... jak se to dá vylepšit a jestli to má či nemá smysl si každej musí zodpovědět sám..
21:33:49
01.04.2020
01.04.2020
MVM
-> Tuner#2: Já bych to prostě právě nový zalepil. Když znáš aplikační číslo tim lip. Já si lepení dovolit z popsaných důvodů nemužu dovolit. Tady bych to udělal.
21:31:00
01.04.2020
01.04.2020
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Omlouvám se, že se znovu vměšuju..
a pokud ta vůle bude malá tak je s klidným srdcem pošlu dál s tím, že jsou jeté a ať si někdo rozhodne sám, jestli mu budou nebo nebudou dál sloužit..
a pokud ta vůle bude malá tak je s klidným srdcem pošlu dál s tím, že jsou jeté a ať si někdo rozhodne sám, jestli mu budou nebo nebudou dál sloužit..
21:25:25
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 01.04.20 21:12:13: Zalepený náboj na tuším 641čku (číslo sosám z hlavy jsem měl už v roce 2006 na bubnové vlečce, kdy měl náboj velkou vůli a povoloval i zalepenou matku. To bylo vše dávno před kotoučema, které jsem pak dělal na nové věci (nová ramena, nové hřídele) v roce 2010.
Myslíš, že je rozumné lepit i nové bez vůle? Nechám si poradit proč. Lepidlo tu ještě je i když prošlé, tak stále fukční.
Myslíš, že je rozumné lepit i nové bez vůle? Nechám si poradit proč. Lepidlo tu ještě je i když prošlé, tak stále fukční.
21:22:06
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 21:19:14: cituji... Už ani nevíš co v těch pohádkách píšeš, bacha, aby jsi neztratil vlákno:
"to jestli je prodám dál za vysoký peníz, nebo jak to tady T2 psal a doložil fotkou aby si případný budoucí majitel mohl být jistý, že má šmejd(nehodlám hledat důkazy a citace) je z mého hlediska úplně jedno, nábojky vyzkouším a pokud posoudím že jsou OK tak je s klidným svědomím pošlu do dalšího kola, již se mi ně pár jedinců ozvalo, stejně tak jako mnozí nasazují jeté sériové s vůlí nevidím důvod nenasadit tyhle "novodobé" byť s minimální vůlí.. (a kdo ví jak to s tou vůlí vůbec bude)"
"to jestli je prodám dál za vysoký peníz, nebo jak to tady T2 psal a doložil fotkou aby si případný budoucí majitel mohl být jistý, že má šmejd(nehodlám hledat důkazy a citace) je z mého hlediska úplně jedno, nábojky vyzkouším a pokud posoudím že jsou OK tak je s klidným svědomím pošlu do dalšího kola, již se mi ně pár jedinců ozvalo, stejně tak jako mnozí nasazují jeté sériové s vůlí nevidím důvod nenasadit tyhle "novodobé" byť s minimální vůlí.. (a kdo ví jak to s tou vůlí vůbec bude)"
21:19:14
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 21:14:00: počkej kde jsem je nabídl ty tvoje jeté za bůra? jediné co jsem o nich napsal, že je hodím do aukce a že začneme na ceně šrotu a pár lidí se ze srandy přidalo..
21:16:06
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 20:56:26: jak jsem psal ty náboje tady leželi třeba 10 let.. to že chytli lehce lišku ničemu nevadí, to proces pálení v peci a následné tryskání balotinou a zinek spasí.. tomu materiálu jinak nic není..
já mluvil o těch tvých kroužkách, ty byly zrezlejší mnohem víc než ty nábojky.. a musel jsi je dělat teď někdy.. mimochodem pokud budeš nechávat dělat kroužky příště, tak jim sraz hranu abys nasadil lépe kolo a hlavně sraz i tu hranu kterou se to tam lisuje, jinak tou ostrou hranou narazíš na vnitřní rádius a nesedne to na dosedací plochu..
a pokud budeš dělat celé nábojky znovu tak pro tvůj styl jízdy si udělej ten držák brzdiče integrovaný s krytkou ložiska, ta plechová vylisovaná podložka je nic moc.. potom nemusíš cpát 10mm držák pod tu podložku, a dá se lépe rozložit zatížení v kritickém zadním rádiusu... a nebude ti dřít gufero (mimochodem, když to gufero nasadíš tak od čela gufera je pořád cca 1,5mm to jestli dřelo zrovna tobě mohlo být způsobeno že nebylo správně v té podložce a nebo jsi měl nějaké jiné gufero.. ale podle vyjetého břitu v nábojku tam ta vůle byla, i v plánu to tak je.. pokud uděláš ten držák integrovaný s tou podložkou může mít vnitřní závity a šroubovat šrouby zezadu přímo do toho držáku.. to jen taková vychytávka, kterou jsem dělal u posledních držáků (nevýhoda, že to je o dost dražší než za 100ku vypálenej držák z plechu) ale doporučuju zas tolik to nestojí, řádově jsi někde kolem 5-700 za kus..
já mluvil o těch tvých kroužkách, ty byly zrezlejší mnohem víc než ty nábojky.. a musel jsi je dělat teď někdy.. mimochodem pokud budeš nechávat dělat kroužky příště, tak jim sraz hranu abys nasadil lépe kolo a hlavně sraz i tu hranu kterou se to tam lisuje, jinak tou ostrou hranou narazíš na vnitřní rádius a nesedne to na dosedací plochu..
a pokud budeš dělat celé nábojky znovu tak pro tvůj styl jízdy si udělej ten držák brzdiče integrovaný s krytkou ložiska, ta plechová vylisovaná podložka je nic moc.. potom nemusíš cpát 10mm držák pod tu podložku, a dá se lépe rozložit zatížení v kritickém zadním rádiusu... a nebude ti dřít gufero (mimochodem, když to gufero nasadíš tak od čela gufera je pořád cca 1,5mm to jestli dřelo zrovna tobě mohlo být způsobeno že nebylo správně v té podložce a nebo jsi měl nějaké jiné gufero.. ale podle vyjetého břitu v nábojku tam ta vůle byla, i v plánu to tak je.. pokud uděláš ten držák integrovaný s tou podložkou může mít vnitřní závity a šroubovat šrouby zezadu přímo do toho držáku.. to jen taková vychytávka, kterou jsem dělal u posledních držáků (nevýhoda, že to je o dost dražší než za 100ku vypálenej držák z plechu) ale doporučuju zas tolik to nestojí, řádově jsi někde kolem 5-700 za kus..
21:14:00
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 21:04:23: nevěřím dodnes, že ty víš z jakého materiálu je ten polotovar...
Nikdy jsem neřekl, že nevěřím těm starým, naopak jsem s nima byl spokojený a jak říkáš, nekupovat hřídele tak na nich ještě nějaký čas jezdil. To jsem tady psal a nemám problém napsat znovu. Proto jsem si je chtěl nechat třeba na případnou budoucí aplikaci v nouzovém případě.
Takto jsem byl dotlačený k tomu je za 1500 pustit, aby ty jsi usoudil, že jsou OK (naštěstí jsem si to pojistil tím mým screenem ještě před) a obratem jsi je za bůra nabídkul dál se ziskem, který půjde tobě do kapsy a pokreje to velrorysé gesto co jsi udělal.
Ale neboj, nejsem o nic víc nakrklý než před 10ti lety, kdy jsem si taky musel vše dořešit sám a jsem rád, že to byla poslední zkušenost se službama co nabízíš.
Nikdy jsem neřekl, že nevěřím těm starým, naopak jsem s nima byl spokojený a jak říkáš, nekupovat hřídele tak na nich ještě nějaký čas jezdil. To jsem tady psal a nemám problém napsat znovu. Proto jsem si je chtěl nechat třeba na případnou budoucí aplikaci v nouzovém případě.
Takto jsem byl dotlačený k tomu je za 1500 pustit, aby ty jsi usoudil, že jsou OK (naštěstí jsem si to pojistil tím mým screenem ještě před) a obratem jsi je za bůra nabídkul dál se ziskem, který půjde tobě do kapsy a pokreje to velrorysé gesto co jsi udělal.
Ale neboj, nejsem o nic víc nakrklý než před 10ti lety, kdy jsem si taky musel vše dořešit sám a jsem rád, že to byla poslední zkušenost se službama co nabízíš.
21:12:13
01.04.2020
01.04.2020
MVM
Proč to drážkování při montáži (pokud obecně víte že je to "problémový" místo) nezalepíte normálně Loctitem na drážkovaní? Hlavně teda hned ty nový díly při první montáži,a ty použitý tuplem? Já teda dělám jenom závodní auta,tak to mažu pastou abych to měl rychle vyhozený - ale tady to musí být na věky.
21:04:23
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
proč jsem chtěl vrátit staré, protože jsi tady veřejně napsal, že nevěříš z jakého to je materiálu a v podstatě, že jsem blbec, kterej neví z čeho to dělá... tak jsem si vzal oboje aby jsi měl důvěru, že nemáš nic odemne, kdybys napsal něco ve smyslu : Bery mě neřekl, že se to má zušlechtit, vzniknou mě tím více náklady tak je nechci tak bych řekl OK, asi udělal Bery chybu a nemám s tím problém, případně bych zajistil zušlechtění klidně zdarma.. ale za mě stupidní výmluva nevěřím z čeho to je, nemám důvěru, když jsi dostal možnost si ten test udělat (a pokud by to nebylo, tak bych to zaplatil a omluvil se) a hlavně ať by to bylo tak či tak tak je to v podstatě uplně jedno..
co se týká opotřebení a zvětšené vůle, za mne pokud s tím někdo jezdí 10let převážně na okruhu kde tomu asi dá co proto a tu vůli v běžném provozu nepozná tak to podle mne není problém.. kdybys neměnil ložiska a hřídele tak bys jezdil klidně dalších 10let a nevěděl o tom.. stejně tak jako když někdo sundá sérii a má vůli..
o tom jestli ta vůle je 1st nebo třeba 5st jsem se vyjádřil, že to přeměřím na hřídeli, kterou tady momentálně nemám, jen jsem napsal, že jsem to čekal horší a ještě v těch drážkách j původní zinek prostě za mne v tom nevidím problém.. a pokud ta vůle bude malá tak je s klidným srdcem pošlu dál s tím, že jsou jeté a ať si někdo rozhodne sám, jestli mu budou nebo nebudou dál sloužit.. a ano zajímalo mne jak ty nábojky po 10letech vypadají.. a za mne fakt dobrý..
jinak jestli si myslíš, že jsem sem přišel po 10ti letech abych tady rozpoutával nějaké peklo a dělal z někoho blbce tak jsi na omylu, jen jsem to chtěl uvést na pravou míru když už mne někdo chce cpát něco do řiti..
co se týká opotřebení a zvětšené vůle, za mne pokud s tím někdo jezdí 10let převážně na okruhu kde tomu asi dá co proto a tu vůli v běžném provozu nepozná tak to podle mne není problém.. kdybys neměnil ložiska a hřídele tak bys jezdil klidně dalších 10let a nevěděl o tom.. stejně tak jako když někdo sundá sérii a má vůli..
o tom jestli ta vůle je 1st nebo třeba 5st jsem se vyjádřil, že to přeměřím na hřídeli, kterou tady momentálně nemám, jen jsem napsal, že jsem to čekal horší a ještě v těch drážkách j původní zinek prostě za mne v tom nevidím problém.. a pokud ta vůle bude malá tak je s klidným srdcem pošlu dál s tím, že jsou jeté a ať si někdo rozhodne sám, jestli mu budou nebo nebudou dál sloužit.. a ano zajímalo mne jak ty nábojky po 10letech vypadají.. a za mne fakt dobrý..
jinak jestli si myslíš, že jsem sem přišel po 10ti letech abych tady rozpoutával nějaké peklo a dělal z někoho blbce tak jsi na omylu, jen jsem to chtěl uvést na pravou míru když už mne někdo chce cpát něco do řiti..
20:56:26
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 20:47:58: náboje jsem už orezlé takto dostal. Popravdě mě to také štvalo, i jsem to konzultoval a tam kde byla největší a nejhlubší skvrna, tak se dělal díra pro kolové šrouby. Zbytek byl v plánu obrousit před zinkem. Nevím kde jste to Bery a nebo ty skladovali...
20:49:27
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 20:41:45: mě už o nic nejde, ale stejně bych se mohl zeptat já tebe? O co tě jde v těch pohádkách?
Udělat ze mě blbce a říct, že ten nábojek neměl vůli? přesně tak to totiž tady působí -> znovuzrozenýSaky 01.04.20 11:29:46:
Jak píšu. Mě už o nic v jednání s tebou nejde. Zachoval jsi se co se týče vrácení pěněz za polotovary fér, jen doteď nechápu proč jsi chtěl vrátit i ty moje původní. Ale jistou hypotézu jsem tady už taky psal. Dobrou a pokračování zase přiště.
Udělat ze mě blbce a říct, že ten nábojek neměl vůli? přesně tak to totiž tady působí -> znovuzrozenýSaky 01.04.20 11:29:46:
Jak píšu. Mě už o nic v jednání s tebou nejde. Zachoval jsi se co se týče vrácení pěněz za polotovary fér, jen doteď nechápu proč jsi chtěl vrátit i ty moje původní. Ale jistou hypotézu jsem tady už taky psal. Dobrou a pokračování zase přiště.
20:47:58
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
a jestli tady někdo potvrzuje, že měli vůli já jsem jasně psal, že nevím, že to musím zkusit na hřídeli.. ale i kdyby to vůli mělo což má 99% sundaných sériových nábojků tak já osobně v tom nevidím problém a ve stejném duchu se ozvali další lidé a nejen 3*
spíš se divím, že když jsi takový perfekcionalista, že ti nevadilo jak jsou blbě udělané ty středící kroužky, ručně oskákané sražení závitů a potrhané závity asi od tupého závitníku, o tom jak je to zrezlé ani nemluvím.. (mluvím o těch nových, které ti někdo dodělával) neříkám, že je to zásadní problém, ale nechápu, jak to mohlo projít tvojí důslednou kontrolou..
spíš se divím, že když jsi takový perfekcionalista, že ti nevadilo jak jsou blbě udělané ty středící kroužky, ručně oskákané sražení závitů a potrhané závity asi od tupého závitníku, o tom jak je to zrezlé ani nemluvím.. (mluvím o těch nových, které ti někdo dodělával) neříkám, že je to zásadní problém, ale nechápu, jak to mohlo projít tvojí důslednou kontrolou..
20:42:12
01.04.2020
01.04.2020
SO545
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 16:47:02: ja som riesil vela veci ako zadavatel...a nikdy som sa o cene nejednal ak to bolo v slusnej kvalite...a je to des...ale uz ma dnes skor poslu do riti a to je fajn...
nastatie ma pristup k centru 5ose a cncsustruhu a za protisluzbu zase z mojho fachu mam poriesenu kusovu vyrobu svojich hovadin...a slepych uliciek
nastatie ma pristup k centru 5ose a cncsustruhu a za protisluzbu zase z mojho fachu mam poriesenu kusovu vyrobu svojich hovadin...a slepych uliciek
20:41:45
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
o co ti jako jde? postavil jsem se k tomu férově tak co řešíš? i kdybych je prodal za 5 tak co jako? je to věc kupujícího a že dodělám ty tvoje nové a prodám jako novou sadu tak co? prodal jsem jich desítky tak proč nedodat další.. už si vytáhni tu hlavu z prdele a zamysli se, že není problém v těch nábojcích, ale v Tobě..
a jestli ti vadí pohádka o tom jak sem to dělal, proč a jak tak to nečti.. je to jen takový přehled a zamyšlení k postupu.. třeba někoho napadne lepší, levnější postup ..
a jestli ti vadí pohádka o tom jak sem to dělal, proč a jak tak to nečti.. je to jen takový přehled a zamyšlení k postupu.. třeba někoho napadne lepší, levnější postup ..
20:31:41
01.04.2020
01.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Koukám, pohádka stále běží a pokračuje. To je dobře.
Tak nějak jsem přesně tušil co přijde a pro jistotu jsem můj odhad poslal třem kamarádům dopředu už před týdnem a půl. Bavili jsme se o tom s Milanem a poslal jsem to Wénovi, aby moje slova potvrdil ještě v době, kdy jsem měl náboje u sebe doma. Myslím, že jsem se trefil přesně viz. přiložený screen. Ale zajisté stačilo to utřít od grafitu a náboj byl OK.
K pohádce o materiálech, zpracování, výrobě a cenách za nábojky, se milé děti vrátíme už brzo.
Tak nějak jsem přesně tušil co přijde a pro jistotu jsem můj odhad poslal třem kamarádům dopředu už před týdnem a půl. Bavili jsme se o tom s Milanem a poslal jsem to Wénovi, aby moje slova potvrdil ještě v době, kdy jsem měl náboje u sebe doma. Myslím, že jsem se trefil přesně viz. přiložený screen. Ale zajisté stačilo to utřít od grafitu a náboj byl OK.
K pohádce o materiálech, zpracování, výrobě a cenách za nábojky, se milé děti vrátíme už brzo.
16:47:02
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> vhml 01.04.20 16:28:46: já to bral ze svého pohledu, kde vím co kde jak... myslím, že člověk z ulice to za těch 5000 neudělá ani omylem a spíš narazí na ty problémy co jsem popisoval.. nicméně myslím si, že jsem celkem detailně popsal jak proč a jak tak ať si to každý zkusí..
s odstupem času již mě trošku vytáčí takovej ten přístup některých firem jak chtěj každého oholit.. a říkaj ti : no pane my máme mašinu za 3,5mega musíme dělat za 2000 na hodinu.. OK proč ne.. a pak ti řekne tenhle nábojek nám trvá hodinu.. což je prokazatelně nesmysl.. prostě proč neřeknou na rovinu malé zakázky neděláme a nebo počítáme třeba za každou blbost hodinovou sazbu.. prostě příjde Lojza, že chce stočit hlavu šroubu, tak mu řeknu není problém dělám za 2000/hodinu počítám minimálně hodinu máš to za 2ku ale proč s ním hrát divadlo..
s odstupem času již mě trošku vytáčí takovej ten přístup některých firem jak chtěj každého oholit.. a říkaj ti : no pane my máme mašinu za 3,5mega musíme dělat za 2000 na hodinu.. OK proč ne.. a pak ti řekne tenhle nábojek nám trvá hodinu.. což je prokazatelně nesmysl.. prostě proč neřeknou na rovinu malé zakázky neděláme a nebo počítáme třeba za každou blbost hodinovou sazbu.. prostě příjde Lojza, že chce stočit hlavu šroubu, tak mu řeknu není problém dělám za 2000/hodinu počítám minimálně hodinu máš to za 2ku ale proč s ním hrát divadlo..
16:28:46
01.04.2020
01.04.2020
vhml
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 15:59:44: jelikoz se pohybuju dlouhodobě v kusovy vyrobe na straně zadavatele, tak ze zkusenosti musim potvrdit, ze trzni cena za par nejakejch 5000 je více nez optimisticka. Dovedu si predstavit ze pri 10 parech se to necha udelat tak za 3000. Ale to strilim od boku bez pocitani jen ze zkusenosti
15:59:44
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
A ještě trošku z ekonomické stránky, až to budete dělat aby Vás třeba někdo neojebal..
1, materiál pokud zvolíte 14220ku jste někde kolem 25kč/kg pokud 15230 atd tak někde kolem 45kč/kg až někam ke 100kč/kg za nějaké specialitky.. polotovar pro náboj má průměr 130mm (160mm) a délku cca 55mm tzn cca 6-9kg, plus většinou zaplatíte řezy cca 50-100kč/kus
Materiálově jsme tedy cca 500-1000kč za pár s výkovkem třeba na 1000-3000 (tady bude záviset hlavně na množství, kdy půjde cena dolu)
2, obrobení: jinou cenu má profi CNC firma a jinou Franta s sv18kou v garáži.. nicméně je to tak jednoduché, že to udělá i ten Franta za flašku rumu třeba… pro dva kusy to asi i ten Franta udělá levněji než CNC, pokud víc kusů tak CNC vládne… pokud opomenu přípravné práce jako příprava programu, nastavení nástrojů a podobné opičárny tak vlastní proces hrubování na rozumném CNC bude někde kolem 5ti minut (jestli 3 nebo 10 nemá smysl řešit) při ceně 800-1200kč/hod je vlastní obrobení do tvaru polotovaru otázkou stokoruny.. tedy při rozumném množství.. do toho je potřeba připočítat ty přípravné práce, které budou v rozmezí od 1-3hodin dle solidnosti firmy.. takže se můžete setkat s cenou cca 3000 za vyhrubování ale i s 1200 a asi i méně od Franty s SV18kou v garáži za párek nábojků… tato částka začne brutálně padat s množstvím kusů.. takže při 10ti kusech můžete být třeba na reálné ceně 200- 300kč/ks potom záleží jestli to budete dělat na dvakrát a nebo rovnou načisto.. soustružení na čisto bude otázkou 2-3minut… opět se bavíme o stokoruně v nákladech bez přípravy.. Frézování na tom bude tak nějak podobně (díry se závitama budou otázkou 5ti minut max – opět bez přípravy..
Takže když to budu dělat na 2x soustruh+1x fréza tak u jednoho páru můžu být na ceně třeba 5000za pár ale taky třeba 1200za pár při 10ti kusech.. možná i méně..
Drážkování: trnem jedou v hodinovce třeba 3-5000kč/hodinu, za hodinu jich udělaj třeba 30, ale „půl dne“ seřizujou stroj nicméně ve finále třeba 500kč pár při množství alespoň 10, při menším Vás pravděpodobně odmítou rovnou a asi ani neseženete toho kdo Vám to takto udělá..
Obrážení Vám bude dělat jen někdo na starejch strojích sice za nezkaženou cenu, ale s odporem k ruční práci.. jinými slovy 2kusy asi půjdou na deset ks se mu u toho nebude chtít stát.. ale je to na několik hodin takže třeba 1500 za pár
Řezání drátem technologie, která stojí od 600-1500kč/hodinu a řezat se to dá tak za 3hodiny pár.. takže když seženete rozumně jste v tom za 1500,- ale cena 2500-3000 nebude neobvyklá – musíte dodat výkres dráhy stroje..
3, kalení, obvykle mají kalírny sazbu za kg a minimální částku třeba 500,- aby tam nechodili otravovat Pepíčkové s rybičkama.. dva kousky budu stát 500 stejně tak jako 6ks.. pokud toho bude víc budete třeba na 100kč/kus za kalící proces..
Tzn 2-3procesy třeba po 500kč při jednom páru tedy 1500,- a při 10ti párech třeba za 2-300pár…
Pak zinkování tam je to u jednoho kusu taky většinou paušálem a spadnete do minimální ceny třeba 2-300kč..
Sčítat to nebudu, ale zajímalo by mne jestli jsem něco přestřelil a řekne mi někdo hele vole to udělám levněji.. pokud ano ozvěte se mi dám Vám práci..
Pak samozřejmě započtěme vlastní čas převážení koťat z místa A do B atd.. to ovšem pro sebe děláme zdarma..
Pak k tomu máme ještě zbytek příslušenství, to už je ale takový detail …
Shrneme-li to pokud bych měl dělat pro někoho dneska jeden pár a měl by stát 4000 co stála celá sada musel bych zaplatit materiál minimálně 500, kalírnu minimálně 500 vyřezání drážek drátem 2500 minimálně 6-8hodin bych strávil cestováním a 3-4 hodiny obráběním (hlavně tou přípravou) takže bych za celý den vydělal krásných 500kč a naftu bych musel cucnout kamionu odnaproti..
A toto je odpověď na otázky všem, jestli to jde dneska ještě udělat za tyle peníze… v malém množství nelze..resp pouze tehdy pokud to uděláte v pracovní době na stroji zaměstnavatele z materiálu co platí někdo jiný v jiné zakázce..
1, materiál pokud zvolíte 14220ku jste někde kolem 25kč/kg pokud 15230 atd tak někde kolem 45kč/kg až někam ke 100kč/kg za nějaké specialitky.. polotovar pro náboj má průměr 130mm (160mm) a délku cca 55mm tzn cca 6-9kg, plus většinou zaplatíte řezy cca 50-100kč/kus
Materiálově jsme tedy cca 500-1000kč za pár s výkovkem třeba na 1000-3000 (tady bude záviset hlavně na množství, kdy půjde cena dolu)
2, obrobení: jinou cenu má profi CNC firma a jinou Franta s sv18kou v garáži.. nicméně je to tak jednoduché, že to udělá i ten Franta za flašku rumu třeba… pro dva kusy to asi i ten Franta udělá levněji než CNC, pokud víc kusů tak CNC vládne… pokud opomenu přípravné práce jako příprava programu, nastavení nástrojů a podobné opičárny tak vlastní proces hrubování na rozumném CNC bude někde kolem 5ti minut (jestli 3 nebo 10 nemá smysl řešit) při ceně 800-1200kč/hod je vlastní obrobení do tvaru polotovaru otázkou stokoruny.. tedy při rozumném množství.. do toho je potřeba připočítat ty přípravné práce, které budou v rozmezí od 1-3hodin dle solidnosti firmy.. takže se můžete setkat s cenou cca 3000 za vyhrubování ale i s 1200 a asi i méně od Franty s SV18kou v garáži za párek nábojků… tato částka začne brutálně padat s množstvím kusů.. takže při 10ti kusech můžete být třeba na reálné ceně 200- 300kč/ks potom záleží jestli to budete dělat na dvakrát a nebo rovnou načisto.. soustružení na čisto bude otázkou 2-3minut… opět se bavíme o stokoruně v nákladech bez přípravy.. Frézování na tom bude tak nějak podobně (díry se závitama budou otázkou 5ti minut max – opět bez přípravy..
Takže když to budu dělat na 2x soustruh+1x fréza tak u jednoho páru můžu být na ceně třeba 5000za pár ale taky třeba 1200za pár při 10ti kusech.. možná i méně..
Drážkování: trnem jedou v hodinovce třeba 3-5000kč/hodinu, za hodinu jich udělaj třeba 30, ale „půl dne“ seřizujou stroj nicméně ve finále třeba 500kč pár při množství alespoň 10, při menším Vás pravděpodobně odmítou rovnou a asi ani neseženete toho kdo Vám to takto udělá..
Obrážení Vám bude dělat jen někdo na starejch strojích sice za nezkaženou cenu, ale s odporem k ruční práci.. jinými slovy 2kusy asi půjdou na deset ks se mu u toho nebude chtít stát.. ale je to na několik hodin takže třeba 1500 za pár
Řezání drátem technologie, která stojí od 600-1500kč/hodinu a řezat se to dá tak za 3hodiny pár.. takže když seženete rozumně jste v tom za 1500,- ale cena 2500-3000 nebude neobvyklá – musíte dodat výkres dráhy stroje..
3, kalení, obvykle mají kalírny sazbu za kg a minimální částku třeba 500,- aby tam nechodili otravovat Pepíčkové s rybičkama.. dva kousky budu stát 500 stejně tak jako 6ks.. pokud toho bude víc budete třeba na 100kč/kus za kalící proces..
Tzn 2-3procesy třeba po 500kč při jednom páru tedy 1500,- a při 10ti párech třeba za 2-300pár…
Pak zinkování tam je to u jednoho kusu taky většinou paušálem a spadnete do minimální ceny třeba 2-300kč..
Sčítat to nebudu, ale zajímalo by mne jestli jsem něco přestřelil a řekne mi někdo hele vole to udělám levněji.. pokud ano ozvěte se mi dám Vám práci..
Pak samozřejmě započtěme vlastní čas převážení koťat z místa A do B atd.. to ovšem pro sebe děláme zdarma..
Pak k tomu máme ještě zbytek příslušenství, to už je ale takový detail …
Shrneme-li to pokud bych měl dělat pro někoho dneska jeden pár a měl by stát 4000 co stála celá sada musel bych zaplatit materiál minimálně 500, kalírnu minimálně 500 vyřezání drážek drátem 2500 minimálně 6-8hodin bych strávil cestováním a 3-4 hodiny obráběním (hlavně tou přípravou) takže bych za celý den vydělal krásných 500kč a naftu bych musel cucnout kamionu odnaproti..
A toto je odpověď na otázky všem, jestli to jde dneska ještě udělat za tyle peníze… v malém množství nelze..resp pouze tehdy pokud to uděláte v pracovní době na stroji zaměstnavatele z materiálu co platí někdo jiný v jiné zakázce..
14:57:53
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
Tak pokud se posuneme ve výrobě dál.. základ výroby (pokud si to neděláte sami) je výkres, včetně tolerancí, souosostí, tolerance kolmosti, házivosti atd.. pokud nemáte výkres pravděpodobně většina firem se s vámi ani nebude bavit… pak příjde klasická otázka : kolik kusů a potom klasická odpověď momentálně nemáme čas a nebo cenová nabídka, že si řeknete, že by jste si koupili jiné auto..
Nicméně, pustili-li jste se do výroby tak pravděpodobně Vás tohle nezajímá protože víte co a jak, kde atd… takže jak s takovým výkovkem budeme postupovat toť otázka, neboť člověk nezkušený čte že se to v kalírně pohne a bude to házet, že je potřeba mezi operace k odstranění vnitřního pnutí atd.. a co jako s tím…?
Vezmeme ty výkovky a vyhrubujeme je na soustruhu s nějakým přídavkem cca 1mm , to bude taková základní operace po které to odvezeme do kalírny tam to proženou pecí a odstraní vnitřní pnutí (celá tato operace je sice u výrobku tohoto typu s takovýmto postupem výroby celkem zbytečná a lehce prodraží výrobu , ale chcete-li to mít dokonalé tak proč ne) stále máme vyžíhaný materiál s pevností 15230ky cca 750-800MPa potom to celé osoustružíme nahotovo, uděláme závity, různá odlehčení atd a protáhneme drážky (soustruh, frézka to má každý, to nebudeme popisovat)na drážky je metod několik, stejně tak jako kováním se dá přidat tak i různým typem obrábění se dá přidat/ubrat.. např závit řezaný verzus závit tvářený, drážky řezané verzus protlačované atd..
Drážky uděláme takhle.. nejdříve si ze staré škodovácké dokumentace zjistíme číslo normy podle které to drážkování je.. je to standardní ČSN (protože si nepamatuju ani materiál natož normy tak ji nenapíšu) a podle této normy budeme chtít drážky..
Metody jsou: protlačovacím trnem (cca 2m dlouhý trn, který je na začátku válcový a postupně protlačuje tvar až na konci je kalibrační část, která vytvoří dokonalý přesný tvar a hlavně rychlá, tedy levná (při rozumném množství) dnes se již asi ani moc nepoužívá, neboť dnešní drážky se nechají dělat efektivněji, těchto strojů je v republice pár a většinou ve fabrikách, kde to komerčně ani nenabízí.. tak se pravděpodobně dostaneme k metodě postupného obrážení a nebo řezání drátem… tady nebudu nikomu mluvit do výroby… ale obě dvě metody jsou pomalé a tedy i drahé.. o problematice s tím spojené nebudeme zabíhat do detailů..
No a pokud se nám toto povede tak už máme nábojky hotové a pravděpodobně půjdou znovu do kalírny.. tady už to není taková sranda jako poprvé kdy to mělo přídavek a mohli s tím do jakékoliv pece… teď už zakalíme ve vakuu a popustíme na hodnoty, které si konstruktér vymyslel při prvotním návrhu.. a protože chceme mít to nejlepší tak zvolíme hodnotu někde u maxima pro danou ocel tady někde kolem 12-1300MPa a protože to chceme mít dokonalé tak po zušlechtění přebrousíme dosedací plochy (opět to není potřeba, neboť takové hovadské železo se při správném zušlechtění nehne) ale jistota je jistota..
No a hotovo.. tímto postupem získáte myslím „dokonalý“ náboj, který bude cca o 50% lepší než ten můj…
Ale položme si otázku jestli těch 50% navíc není málo? Jestli není třeba hledat ještě lepší metody? A nebo jestli o těch 50% méně přece jen nestačilo? .. to už necháme na každém…
Nicméně, pustili-li jste se do výroby tak pravděpodobně Vás tohle nezajímá protože víte co a jak, kde atd… takže jak s takovým výkovkem budeme postupovat toť otázka, neboť člověk nezkušený čte že se to v kalírně pohne a bude to házet, že je potřeba mezi operace k odstranění vnitřního pnutí atd.. a co jako s tím…?
Vezmeme ty výkovky a vyhrubujeme je na soustruhu s nějakým přídavkem cca 1mm , to bude taková základní operace po které to odvezeme do kalírny tam to proženou pecí a odstraní vnitřní pnutí (celá tato operace je sice u výrobku tohoto typu s takovýmto postupem výroby celkem zbytečná a lehce prodraží výrobu , ale chcete-li to mít dokonalé tak proč ne) stále máme vyžíhaný materiál s pevností 15230ky cca 750-800MPa potom to celé osoustružíme nahotovo, uděláme závity, různá odlehčení atd a protáhneme drážky (soustruh, frézka to má každý, to nebudeme popisovat)na drážky je metod několik, stejně tak jako kováním se dá přidat tak i různým typem obrábění se dá přidat/ubrat.. např závit řezaný verzus závit tvářený, drážky řezané verzus protlačované atd..
Drážky uděláme takhle.. nejdříve si ze staré škodovácké dokumentace zjistíme číslo normy podle které to drážkování je.. je to standardní ČSN (protože si nepamatuju ani materiál natož normy tak ji nenapíšu) a podle této normy budeme chtít drážky..
Metody jsou: protlačovacím trnem (cca 2m dlouhý trn, který je na začátku válcový a postupně protlačuje tvar až na konci je kalibrační část, která vytvoří dokonalý přesný tvar a hlavně rychlá, tedy levná (při rozumném množství) dnes se již asi ani moc nepoužívá, neboť dnešní drážky se nechají dělat efektivněji, těchto strojů je v republice pár a většinou ve fabrikách, kde to komerčně ani nenabízí.. tak se pravděpodobně dostaneme k metodě postupného obrážení a nebo řezání drátem… tady nebudu nikomu mluvit do výroby… ale obě dvě metody jsou pomalé a tedy i drahé.. o problematice s tím spojené nebudeme zabíhat do detailů..
No a pokud se nám toto povede tak už máme nábojky hotové a pravděpodobně půjdou znovu do kalírny.. tady už to není taková sranda jako poprvé kdy to mělo přídavek a mohli s tím do jakékoliv pece… teď už zakalíme ve vakuu a popustíme na hodnoty, které si konstruktér vymyslel při prvotním návrhu.. a protože chceme mít to nejlepší tak zvolíme hodnotu někde u maxima pro danou ocel tady někde kolem 12-1300MPa a protože to chceme mít dokonalé tak po zušlechtění přebrousíme dosedací plochy (opět to není potřeba, neboť takové hovadské železo se při správném zušlechtění nehne) ale jistota je jistota..
No a hotovo.. tímto postupem získáte myslím „dokonalý“ náboj, který bude cca o 50% lepší než ten můj…
Ale položme si otázku jestli těch 50% navíc není málo? Jestli není třeba hledat ještě lepší metody? A nebo jestli o těch 50% méně přece jen nestačilo? .. to už necháme na každém…
14:13:46
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
A jak bych dělal ty nábojky pro sebe dneska, pokud bych chtěl něco ještě“ něco lepšího“ co by bylo IN?
1, NÁVRH: nejdříve bych zvolil koncepci - jestli to bude takové či makové, brzdič lanovodný nebo kapalinová ručka a třeba 4pístek, jestli budu chtít rozteč takovou nebo makovou a rozchod takový nebo jiný.. to bude individuální… pokud vyjdeme např s těch mých tak jednoduše navrhnu (nebo oměřím od někoho) rozměry v podstatě i na kusu papíru si ověřím, že to půjde nějak složit a doladím návrh.. tady se nebudu moc rozepisovat protože co člověk to konstruktér a každý ví nejlépe jak by to mělo vypadat.. něco se dá vymyslet od základu, něco se musí přizpůsobit navazujícím dílům..
2, MATERIÁL: tady srdce konstruktéra zaplesá, neboť takových materiálů je a jen si vybrat.. ale protože předpokládám, nebude vyrábět tisícové série, ale bavíme se o pár kusech tak bude vybírat z toho co je na trhu běžné a od toho s kým se bude díky malému množství obchodník bavit.
Takže např jako polotovar kruhové tyče D130mm třeba z Ferony vypadne toto:
online.ferona.cz/vyhledav ani/1?text=&...
první EN 10060 pro tyto účely asi nebudeme uvažovat, protože chceme něco víc než ocel třídy 11 (nevíme sice pořádně proč ale někde to psali... ) je to v podstatě běžná konstrukční ocel s pevností cca 500MPa z čehož udělá kdokoliv cokoliv dá se to vařit a tak třeba na čepy k plotové brance dobré..
další je DIN7527-6 nebo X210Cr12+A nebo EN 1.2080 nebo 19436 dle ČSN což jsou všechno stejné materiály jen různě značené (nejlepší na tom je, že i prodejci si to mezi sebou pletou a mají to kolikrát různě namíchané) nicméně je to nástrojovka k zušlechtění a protože neděláme protlačovací trny ani formy ani nic takového tak ji zahodíme k té první…
a poslední z nabídky Ferony máme 15230.3 nebo snad 15241.3? zajímavé že u jednoho materiálu máme dvě různá označení stejné oceli, ale to je jedno (obojí je to v té 6m kurva těžké) a nebo jen někdo udělal chybu? A nebo je to stejné a je to fuk? Ať si každej doplní co chce .. viz
online.ferona.cz/detail/. ../tyc-ocelova-kruhova-val covana-za-tepla-csn-42-551 0-11-a-normalni-presnost-p rumer-130
no pokud by byla Ferona jediný prodejce měli by jsme jasno a vzali tu 15ku neboť z těch 3je nejvhodnější…
no ale protože člověk je tvor váhavý a nespokojí se s jedním prodejcem hledá dál.. nachází 12050,12060,14220 krásné oceli, mají to skladem a uříznou i malý kousek…
no tak kterou? Musí to být přece IN a co je IN? Kovaná klika, kované písty, kované ojnice, kované.. kované... takže budeme samozřejmě hledat něco kovaného o čem sice moc netušíme co vlastně je ale je to IN.. a proč je to tedy IN a má to smysl? Samozřejmě, že to má smysl protože kováním dokážeme materiál vykout do polotovaru, který bude mít lépe orientované ty „vlákna malých atomů“ které nikdo neviděl, bude to mít hustší strukturu čímž dosáhneme vyšší pevnosti a větší houževnatosti při stejných rozměrech… a protože chceme to nejlepší tak jistě, že kované…
no jo tak půjdeme do „kovárny“ a ono přijde zklamání, oni totiž nabízejí kovanou 14220ku ale i 15230ku a i 16ky a další a další.. tak jaký je teda rozdíl mezi kovaným z kovárny a „nekovaným válcovaným“ z Ferony? Je rozdíl když mi válcovny vyválcují tyč průměru 130 a nebo když koupím tyč 130 z kovárny? Samozřejmě, že je a to v ceně… a je rozdíl i jiný? Není pokud budete chtít po kovárně kulatinu tak dostanete pravděpodobně pouze uříznutou přímo z hutí, případně s nějakou tepelnou úpravou, ale vlastní kování ji již nic nepřidá… proč proto celé to divadlo kolem kování? Kovárna má smysl, pokud děláme něco tvarového např. polotovar nábojku který má na jedné straně hřídel 30mm a pak pozvolna přechod do průměru třeba našich 130mm o šířce třeba 10mm… potom totiž stačí vzít tyč menšího průměru a tu do toho tvaru předkovat, u tohoto procesu má smysl se bavit o nějakém smysluplném kování (na rozdíl např od dlouhé poloosy, kde to je jen „tak na oko“ ) jinými slovy: zahřejete to, pomlátíte bucharem, případně zalisujete do zápustkové formy a získáte polotovar, který bude mít ty lépe orientované vlákna a bude pevnější a hlavně snížíte množství odpadu.. co mě to ale bude stát a má to smysl? Zvýšení pevnosti má zajisté smysl, ale pouze jedeme-li na doraz tzn. Pokud např. výpočtem zjistím, že potřebuju šroub s pevností 1000MPa a vychází mi kritický bod v přechodu dřík hlava tak tím, že mi ten šroub někdo bouchne v kovárně a hlava bude z původní kulatiny odkovaná tak tím tohle kritické místo můžu odstranit (literatura tvrdí, že se tím dá získat cca 10%, oproti stejnému nekovanému materiálu) jestli to je či není pravda nebudu řešit, neboť co píše literatura je jedna věc, ale prostě je to IN) takže pojedeme-li na hranici smysl to má.. nahradíme-li ovšem ten šroub z 8mm za 10mm získáme pevností mnohem více a můžeme si ho koupit u větnamců v regálu vedle rohlíků za 6,5kč.. a když to pozorný čtenář vyhodnotí, tak zjistí, že se mnohem víc dá nabrat správným návrhem než nesmyslným zlepšováním materiálu.. samozřejmě nic není černobílé a např v pístu motoru, kde hraje roli každý gram si nemůžeme dovolit přidávat hmotnost takže tam to má samozřejmě opodstatnění, ale pokud něco namontuju na hřídel ze stoletého dubu tak je jedno, jestli to je či není kované…
Ale chceme něco lepšího, tak se jistě rozhodneme pro kovaný polotovar… nemám nic proti tomu ..
Jaké ovšem přijdou „komplikace“ ….?
Napíšete do kovárny, Dobrý den chtěl bych 2(4, 6.. doplň sám) výkovků pro nábojek viz výkresová dokumentace s přídavkem tolik dle normy takové a takové.. a ono se nic neděje.. nikdo nejásá, že má práci.. voláte tedy do kovárny, případně jedete tam osobně.. (tady už musíte vědět co vlastně chcete a jak ustoupit) ve zkratce… většinou se dozvíte, že se Vám nikdo s takovým kouskem v takovém množství kovat nebude, že Vám max uříznou kus tyče a vytočte si to z toho.. řeknou Vám, že rozdíl mezi kovaným a nekovaným je těch 10-15% a že to vlastně ani nemá smysl.. ale vy chcete těch 10% navíc, chcete výkovek.. to co jsem popsal platí pro rozumné kovárny, kde jsou ještě staří praktici, kteří se na to dívají z pohledu zákazníka.. novodobý trend je také takový, že samozřejmě uděláme vše co zákazník chce.. takže nabídneme zápustku, technologický postup vymyslíme, vykováme zabalíme spokojená paní? Samozřejmě až na tu cenu.. taková sranda ofiko bude někde od 20-50000 no a to se nám samozřejmě za kus výkovku nechce platit… varianta 2, trošku ustoupíme a řekneme, neděláte něco podobného na co máte zápustku, nebo nešlo by to kovat volně ? najednou jste skočili cenově o jednu dvě výplaty průměrného nicnedělka níže… a co to pro nás znamená? Např to, že nám dodají jen hříbek, který nebude mít nohu 4cm ale třeba 8 a klobouk ne 130 ale 150mm, jako polotovar nám to bude stačit ty mechanické vlastnosti tam nějaké dostaneme (samozřejmě ne dokonale jako v přesné zápustce pro velké série.. ale rozumný cenový kompromis… jinými slovy v naší Feroně nás třeba 1kg této oceli vyjde na 40-50kč/kg a tady budeme třeba na 200kč/kg.. ale při rozumném tvaru ušetříme třeba 50% materiálu.. u nábojků mého typu ta úspora nestojí za řeč.. vylepšení materiálu ovšem rovněž ne..
Už mě to nebaví, jdu zase něco dělat.. třeba to někdy dopíšu jak je to pak dál s tím obráběním…
Jinak pokud nesouhlasíte, pište můžeme diskutovat, třeba to někomu pomůže si udělat vlastní názor.. tohle jsou jen takové názory jednoho koronavirového znuděnce… je to potřeba brát s rezervou, informace jsou psány tak aby tomu rozumněl i pekař, nemá smysl poučovat strojaře tímto hrubým zjednodušením…
1, NÁVRH: nejdříve bych zvolil koncepci - jestli to bude takové či makové, brzdič lanovodný nebo kapalinová ručka a třeba 4pístek, jestli budu chtít rozteč takovou nebo makovou a rozchod takový nebo jiný.. to bude individuální… pokud vyjdeme např s těch mých tak jednoduše navrhnu (nebo oměřím od někoho) rozměry v podstatě i na kusu papíru si ověřím, že to půjde nějak složit a doladím návrh.. tady se nebudu moc rozepisovat protože co člověk to konstruktér a každý ví nejlépe jak by to mělo vypadat.. něco se dá vymyslet od základu, něco se musí přizpůsobit navazujícím dílům..
2, MATERIÁL: tady srdce konstruktéra zaplesá, neboť takových materiálů je a jen si vybrat.. ale protože předpokládám, nebude vyrábět tisícové série, ale bavíme se o pár kusech tak bude vybírat z toho co je na trhu běžné a od toho s kým se bude díky malému množství obchodník bavit.
Takže např jako polotovar kruhové tyče D130mm třeba z Ferony vypadne toto:
online.ferona.cz/vyhledav ani/1?text=&...
první EN 10060 pro tyto účely asi nebudeme uvažovat, protože chceme něco víc než ocel třídy 11 (nevíme sice pořádně proč ale někde to psali... ) je to v podstatě běžná konstrukční ocel s pevností cca 500MPa z čehož udělá kdokoliv cokoliv dá se to vařit a tak třeba na čepy k plotové brance dobré..
další je DIN7527-6 nebo X210Cr12+A nebo EN 1.2080 nebo 19436 dle ČSN což jsou všechno stejné materiály jen různě značené (nejlepší na tom je, že i prodejci si to mezi sebou pletou a mají to kolikrát různě namíchané) nicméně je to nástrojovka k zušlechtění a protože neděláme protlačovací trny ani formy ani nic takového tak ji zahodíme k té první…
a poslední z nabídky Ferony máme 15230.3 nebo snad 15241.3? zajímavé že u jednoho materiálu máme dvě různá označení stejné oceli, ale to je jedno (obojí je to v té 6m kurva těžké) a nebo jen někdo udělal chybu? A nebo je to stejné a je to fuk? Ať si každej doplní co chce .. viz
online.ferona.cz/detail/. ../tyc-ocelova-kruhova-val covana-za-tepla-csn-42-551 0-11-a-normalni-presnost-p rumer-130
no pokud by byla Ferona jediný prodejce měli by jsme jasno a vzali tu 15ku neboť z těch 3je nejvhodnější…
no ale protože člověk je tvor váhavý a nespokojí se s jedním prodejcem hledá dál.. nachází 12050,12060,14220 krásné oceli, mají to skladem a uříznou i malý kousek…
no tak kterou? Musí to být přece IN a co je IN? Kovaná klika, kované písty, kované ojnice, kované.. kované... takže budeme samozřejmě hledat něco kovaného o čem sice moc netušíme co vlastně je ale je to IN.. a proč je to tedy IN a má to smysl? Samozřejmě, že to má smysl protože kováním dokážeme materiál vykout do polotovaru, který bude mít lépe orientované ty „vlákna malých atomů“ které nikdo neviděl, bude to mít hustší strukturu čímž dosáhneme vyšší pevnosti a větší houževnatosti při stejných rozměrech… a protože chceme to nejlepší tak jistě, že kované…
no jo tak půjdeme do „kovárny“ a ono přijde zklamání, oni totiž nabízejí kovanou 14220ku ale i 15230ku a i 16ky a další a další.. tak jaký je teda rozdíl mezi kovaným z kovárny a „nekovaným válcovaným“ z Ferony? Je rozdíl když mi válcovny vyválcují tyč průměru 130 a nebo když koupím tyč 130 z kovárny? Samozřejmě, že je a to v ceně… a je rozdíl i jiný? Není pokud budete chtít po kovárně kulatinu tak dostanete pravděpodobně pouze uříznutou přímo z hutí, případně s nějakou tepelnou úpravou, ale vlastní kování ji již nic nepřidá… proč proto celé to divadlo kolem kování? Kovárna má smysl, pokud děláme něco tvarového např. polotovar nábojku který má na jedné straně hřídel 30mm a pak pozvolna přechod do průměru třeba našich 130mm o šířce třeba 10mm… potom totiž stačí vzít tyč menšího průměru a tu do toho tvaru předkovat, u tohoto procesu má smysl se bavit o nějakém smysluplném kování (na rozdíl např od dlouhé poloosy, kde to je jen „tak na oko“ ) jinými slovy: zahřejete to, pomlátíte bucharem, případně zalisujete do zápustkové formy a získáte polotovar, který bude mít ty lépe orientované vlákna a bude pevnější a hlavně snížíte množství odpadu.. co mě to ale bude stát a má to smysl? Zvýšení pevnosti má zajisté smysl, ale pouze jedeme-li na doraz tzn. Pokud např. výpočtem zjistím, že potřebuju šroub s pevností 1000MPa a vychází mi kritický bod v přechodu dřík hlava tak tím, že mi ten šroub někdo bouchne v kovárně a hlava bude z původní kulatiny odkovaná tak tím tohle kritické místo můžu odstranit (literatura tvrdí, že se tím dá získat cca 10%, oproti stejnému nekovanému materiálu) jestli to je či není pravda nebudu řešit, neboť co píše literatura je jedna věc, ale prostě je to IN) takže pojedeme-li na hranici smysl to má.. nahradíme-li ovšem ten šroub z 8mm za 10mm získáme pevností mnohem více a můžeme si ho koupit u větnamců v regálu vedle rohlíků za 6,5kč.. a když to pozorný čtenář vyhodnotí, tak zjistí, že se mnohem víc dá nabrat správným návrhem než nesmyslným zlepšováním materiálu.. samozřejmě nic není černobílé a např v pístu motoru, kde hraje roli každý gram si nemůžeme dovolit přidávat hmotnost takže tam to má samozřejmě opodstatnění, ale pokud něco namontuju na hřídel ze stoletého dubu tak je jedno, jestli to je či není kované…
Ale chceme něco lepšího, tak se jistě rozhodneme pro kovaný polotovar… nemám nic proti tomu ..
Jaké ovšem přijdou „komplikace“ ….?
Napíšete do kovárny, Dobrý den chtěl bych 2(4, 6.. doplň sám) výkovků pro nábojek viz výkresová dokumentace s přídavkem tolik dle normy takové a takové.. a ono se nic neděje.. nikdo nejásá, že má práci.. voláte tedy do kovárny, případně jedete tam osobně.. (tady už musíte vědět co vlastně chcete a jak ustoupit) ve zkratce… většinou se dozvíte, že se Vám nikdo s takovým kouskem v takovém množství kovat nebude, že Vám max uříznou kus tyče a vytočte si to z toho.. řeknou Vám, že rozdíl mezi kovaným a nekovaným je těch 10-15% a že to vlastně ani nemá smysl.. ale vy chcete těch 10% navíc, chcete výkovek.. to co jsem popsal platí pro rozumné kovárny, kde jsou ještě staří praktici, kteří se na to dívají z pohledu zákazníka.. novodobý trend je také takový, že samozřejmě uděláme vše co zákazník chce.. takže nabídneme zápustku, technologický postup vymyslíme, vykováme zabalíme spokojená paní? Samozřejmě až na tu cenu.. taková sranda ofiko bude někde od 20-50000 no a to se nám samozřejmě za kus výkovku nechce platit… varianta 2, trošku ustoupíme a řekneme, neděláte něco podobného na co máte zápustku, nebo nešlo by to kovat volně ? najednou jste skočili cenově o jednu dvě výplaty průměrného nicnedělka níže… a co to pro nás znamená? Např to, že nám dodají jen hříbek, který nebude mít nohu 4cm ale třeba 8 a klobouk ne 130 ale 150mm, jako polotovar nám to bude stačit ty mechanické vlastnosti tam nějaké dostaneme (samozřejmě ne dokonale jako v přesné zápustce pro velké série.. ale rozumný cenový kompromis… jinými slovy v naší Feroně nás třeba 1kg této oceli vyjde na 40-50kč/kg a tady budeme třeba na 200kč/kg.. ale při rozumném tvaru ušetříme třeba 50% materiálu.. u nábojků mého typu ta úspora nestojí za řeč.. vylepšení materiálu ovšem rovněž ne..
Už mě to nebaví, jdu zase něco dělat.. třeba to někdy dopíšu jak je to pak dál s tím obráběním…
Jinak pokud nesouhlasíte, pište můžeme diskutovat, třeba to někomu pomůže si udělat vlastní názor.. tohle jsou jen takové názory jednoho koronavirového znuděnce… je to potřeba brát s rezervou, informace jsou psány tak aby tomu rozumněl i pekař, nemá smysl poučovat strojaře tímto hrubým zjednodušením…
12:52:08
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
jasně že nemůže, já se jen snažil vysvětlit jak podle mě mohlo vzniknout to co jsi popisoval.. a že bych neviděl problém v drážkování..
12:49:06
01.04.2020
01.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 11:29:46: vsak ja jsem taky psal, ze v tom vidim riziko, cementovani je tvrdej povrch a houzevnaty jadro, ale z povrchu se trhliny siri nejcasteji... Ono ani u predohrabu to nemuze mit na drazkach pohyb, jinak by dochazelo k povolovani matice poloosy, ale tam je to proste lip navrzene, octavia 4x4 to ma tak i vzadu, doufam ze ta origo loziska mi vydrzi jeste hodne dlouho, resit by se mi to nechtelo, poloosu tam nebylo uplne snadne dostat ven, narozdil od favorit, felda, kdy mi to slo vzdy rukou
11:29:46
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
já bych se nerad zamotával do diskuzí co kdo, kdy a jak .. v podstatě celé je to soustava několika dílů, tak jak to prezentuješ ty se to dá vyložit několika způsoby a každý si v tom něco najde.. začali jsme u toho drážkování tak se k němu vraťme, zkusme zidealizovat sestavu takto: ložisko je 100%ní bez vůle, hřídel je ve 100%ním stavu z ideálního materiálu a nedochází k ohybu (to je samozřejmě kravina, ale zajímá nás ten nábojek) no a na tom drážkování hřídele je onen nábojek, já si myslím, že z hlediska drážkování a jeho namáhání je potom jedno jestli je v koncepci standardní předokolka nebo zadokolka, neboť to co jsi popsal má vliv hlavně na tu hřídel o které tady nikdo nepolemizuje že je špatná, ale Sakyho drážkování stojí údajně za hovno.. takže v tomto idealizovaném světě, aby došlo k tomu co jsi popisoval a to, že by se nábojek kejval na hřídeli a došlo k přibržďování bubnu by nenastalo ani kdybych půlku drážkování (každá zub z poloviny)ofrézoval a mělo to vůli třeba 10st (18zubů má drážkování takže teoreticky co zub to 20st, půlku odfrézuju a vznikne 10st vůle) a i tak by to stále sedělo na vnitřní a vnější válcové ploše těch zubů a nemohlo by se to kývat, a ta půlku zubu by dál přenášela kroutící moment... ke kývání by došlo, až v případě, že by se otlačili/orvali ty vršky a spodky zubů, ale to by to muselo být z bláta... takže za mě si nemyslím, že by vůle v drážkování způsobovala popisovaný problém.. ale když povolíš matici, vymáčkne se nábojek v ose, povytáhne se poloosa a vznikne vůle v ložisku tak to bude právě vznik toho kývání co popisuješ.. nevím co jsi s tím tenkrát udělal, ale myslím si že kdybys vyměnil ložisko a znovu to utáhl že by se již kolo nekývalo.. a pokud ano tak ten nábojek by musel být poškozen viz výše.. nicméně neviděl jsem nechci soudit..
no a pokud se vrátíme k nábojům, tak z diskuzí tady kdy, kde, co kdo repasoval tak dospějete k názoru, že většina starších má nějakou vůli a jdou více či méně lehce na hřídel.. takže se můžeme domnívat, že to někdo vymyslel blbě, protože to není navěky.. být v Americe tak by jste s těch dnešních konstruktérských dědků ze škodovky vysoudili miliony na základě takovýchto doměnek..
a co se týká těchto konkrétních nábojků mé výroby od Tunera2.. upřímně, když tady popisoval jakou to má vůli, že ztratil důvěru atd.. tak mě docela zajímalo co s nima vlastně je a to byl jeden z důvodů proč jsem je odkoupil zpátky.. na první pohled mne překvapilo, že zinek je původní, žádné orezliny prostě po 10ti letech v provozu jsou z tohohle hlediska OK, v drážkování je vidět otlačená část zubu drážek, ale část má stále pozinkovanou nepoškozenou barvu, ale protože nejsem kouzelník a nevěštím z křišťálové koule zkusím je nasadit na hřídel a změřím vůli osobně si myslím, jestli tam nějaká bude tak to budou setiny desetiny stupně a při dotažení to nemůže dělat žádný problém, stejně tak jako Tuner2 nepozoroval žádný problém když to na autě měl.. to jestli je prodám dál za vysoký peníz, nebo jak to tady T2 psal a doložil fotkou aby si případný budoucí majitel mohl být jistý, že má šmejd(nehodlám hledat důkazy a citace) je z mého hlediska úplně jedno, nábojky vyzkouším a pokud posoudím že jsou OK tak je s klidným svědomím pošlu do dalšího kola, již se mi ně pár jedinců ozvalo, stejně tak jako mnozí nasazují jeté sériové s vůlí nevidím důvod nenasadit tyhle "novodobé" byť s minimální vůlí.. (a kdo ví jak to s tou vůlí vůbec bude)
k cementování a kalení drážek .. můj názor je, že to funguje tak jak to je, pokud má někdo přehnanou péči nebo strach volil bych výrobu a technologický postup jinak a z jiného materiálu, důvody proč tohle je takhle jsem popsal a bez věcných názorů nemá smysl o tom dále diskutovat.. nicméně cementování bych já osobně do takovéhoto spoje nedoporučil, drážky musí být houževnaté a pevné ne tvrdé a křehké, zkusil jsem tady projet nábojky z Felicie a ze Sprintera a oboje dvoje relativně novodobá auta mají 60st drážkování a ani jeden dle amatérského testu pomocí jehlových pilníků pro měření tvrdosti není kalený resp. ani u jednoho není pevnost vyšší než 40HRc tedy 390HV nebo 1250MPa (pilníky jsou odstupňovány od 40 do 65HRC a i ten nejměkčí to vezme jak nic) logicky tvrdej povrch má smysl např. u ložiska u ozubeného kola atd.. ale tady bych řekl, že je nežádoucí.. jakmile pojedu do kalírny, nechám tam schválně odpíchnout ty nábojky kolik to ve skutečnosti má.. (osobně si myslím že to bude někde kolem 1000MPa )
ale zpět k té 14220ce ta se dá taky zušlechtit bez cementace někam k 1100MPa není s tím problém..nicméně pokud si někdo myslí, že je potřeba víc nebudu mu to vyvracet.. ale jak se opakuji nedělal bych to cementací..
můžeme se bavit o tom jak by takový nábojek mohl vypadat z pohledu maximalistického strachu a z pohledu poučeného google strojaře, který v nic nevěří.. a jak by taková výroba měla probíhat, třeba to někomu pomůže při výrobě takových nábojků.. ale to třeba odpoledne
no a pokud se vrátíme k nábojům, tak z diskuzí tady kdy, kde, co kdo repasoval tak dospějete k názoru, že většina starších má nějakou vůli a jdou více či méně lehce na hřídel.. takže se můžeme domnívat, že to někdo vymyslel blbě, protože to není navěky.. být v Americe tak by jste s těch dnešních konstruktérských dědků ze škodovky vysoudili miliony na základě takovýchto doměnek..
a co se týká těchto konkrétních nábojků mé výroby od Tunera2.. upřímně, když tady popisoval jakou to má vůli, že ztratil důvěru atd.. tak mě docela zajímalo co s nima vlastně je a to byl jeden z důvodů proč jsem je odkoupil zpátky.. na první pohled mne překvapilo, že zinek je původní, žádné orezliny prostě po 10ti letech v provozu jsou z tohohle hlediska OK, v drážkování je vidět otlačená část zubu drážek, ale část má stále pozinkovanou nepoškozenou barvu, ale protože nejsem kouzelník a nevěštím z křišťálové koule zkusím je nasadit na hřídel a změřím vůli osobně si myslím, jestli tam nějaká bude tak to budou setiny desetiny stupně a při dotažení to nemůže dělat žádný problém, stejně tak jako Tuner2 nepozoroval žádný problém když to na autě měl.. to jestli je prodám dál za vysoký peníz, nebo jak to tady T2 psal a doložil fotkou aby si případný budoucí majitel mohl být jistý, že má šmejd(nehodlám hledat důkazy a citace) je z mého hlediska úplně jedno, nábojky vyzkouším a pokud posoudím že jsou OK tak je s klidným svědomím pošlu do dalšího kola, již se mi ně pár jedinců ozvalo, stejně tak jako mnozí nasazují jeté sériové s vůlí nevidím důvod nenasadit tyhle "novodobé" byť s minimální vůlí.. (a kdo ví jak to s tou vůlí vůbec bude)
k cementování a kalení drážek .. můj názor je, že to funguje tak jak to je, pokud má někdo přehnanou péči nebo strach volil bych výrobu a technologický postup jinak a z jiného materiálu, důvody proč tohle je takhle jsem popsal a bez věcných názorů nemá smysl o tom dále diskutovat.. nicméně cementování bych já osobně do takovéhoto spoje nedoporučil, drážky musí být houževnaté a pevné ne tvrdé a křehké, zkusil jsem tady projet nábojky z Felicie a ze Sprintera a oboje dvoje relativně novodobá auta mají 60st drážkování a ani jeden dle amatérského testu pomocí jehlových pilníků pro měření tvrdosti není kalený resp. ani u jednoho není pevnost vyšší než 40HRc tedy 390HV nebo 1250MPa (pilníky jsou odstupňovány od 40 do 65HRC a i ten nejměkčí to vezme jak nic) logicky tvrdej povrch má smysl např. u ložiska u ozubeného kola atd.. ale tady bych řekl, že je nežádoucí.. jakmile pojedu do kalírny, nechám tam schválně odpíchnout ty nábojky kolik to ve skutečnosti má.. (osobně si myslím že to bude někde kolem 1000MPa )
ale zpět k té 14220ce ta se dá taky zušlechtit bez cementace někam k 1100MPa není s tím problém..nicméně pokud si někdo myslí, že je potřeba víc nebudu mu to vyvracet.. ale jak se opakuji nedělal bych to cementací..
můžeme se bavit o tom jak by takový nábojek mohl vypadat z pohledu maximalistického strachu a z pohledu poučeného google strojaře, který v nic nevěří.. a jak by taková výroba měla probíhat, třeba to někomu pomůže při výrobě takových nábojků.. ale to třeba odpoledne
07:19:01
01.04.2020
01.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 01.04.20 00:21:13: vsak ono to s tim souvisi... u 130 ma na to urcity vliv to "vyvraceni" ja mel na rapidu jednu stranu v takovem stavu, ze mi to pri riznuti zatacky pribrzdovalo, na STK si myslel, ze mam sisatej buben, zvednul jsem to a kolo se mi kyvalo do stran, tak jsem to mel vymackany a byla to ta strana spolujezdce. Diky dobre zaklepnute a zarezle matici to drzelo a neopustilo me kolo.
U tech predohrabu jsi to nemeril, jestli to neni tvrdsi nebo dokonce cementovany? skoda, ze uz nedelam na te zkusebne....
U tech predohrabu jsi to nemeril, jestli to neni tvrdsi nebo dokonce cementovany? skoda, ze uz nedelam na te zkusebne....
00:21:13
01.04.2020
01.04.2020
znovuzrozenýSaky
-> Jarda - zrušená registrace 01.04.20 00:01:05: já myslím ale z hlediska namáhani těch drazek o kterých tady je řeč..
00:01:05
01.04.2020
01.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> znovuzrozenýSaky 31.03.20 23:47:14: predni nabojek mas nalisovanej v lozisku (beru octavia, felicia apod.), kdezto tady to mas az za loziskem, u predohrabu je drazkovym hridelem jen stazene to lozisko, je tam radialni zatezovani dany kroutakem a pak neco tahem, ale ohybove nic, to vse resi lozisko, kdezto tady to ohybovy jde od kola.
A taky ty predohraby nemaji vyklopna loziska.
Nevim proc to konstrukter tady taky nenavrhl do loziska, ale az takto nevhodne za... proto je i vetsi prumer drazkoveho hridele na min vykonne auto.
A taky ty predohraby nemaji vyklopna loziska.
Nevim proc to konstrukter tady taky nenavrhl do loziska, ale az takto nevhodne za... proto je i vetsi prumer drazkoveho hridele na min vykonne auto.
23:47:14
31.03.2020
31.03.2020
znovuzrozenýSaky
-> Jarda - zrušená registrace 31.03.20 23:16:19: a můžeš prosím vysvětlit blíže rozdíl zatizeni toho nabojku za předpokladu že je jak ty rikas na predohrabu nebo zadohrabu? Dekuji
23:16:19
31.03.2020
31.03.2020
Jarda - zrušená registrace
-> SO545 31.03.20 22:45:20: ale tady to drazkovani mas trochu jinak silove zatezovany nez na predohrabovejch poloosach, tady to neni pouze radialni a v tom je to riziko (ohybove momenty od kola a dynamicke zatezovani) nacementovat drazkovani hridele i drazky v unaseci do max. hloubky 0,2mm a na 63HRC a musi to byt nevymackatelne, ale i to ma sva rizika kdyz by se to povrchove poskodilo (nastiplo) tak se z toho muze rozjet trhlina :/
23:01:44
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 31.03.20 22:54:27: zalepenou jsem měl bubnovou vlečku někdy v roce 2006, nic nového pod sluncem, ale zároveň nic co bych aktuálně chtěl řešit na nové hřídele od Kalmara...
skoda-virt.cz/cz/.../3634 0-rozborka-vlecka?gotopost =2...
skoda-virt.cz/cz/.../3634 0-rozborka-vlecka?gotopost =2...
22:54:27
31.03.2020
31.03.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bery 31.03.20 22:04:25: Některé servisy vymezují vůli na drážkách i spec. lepidlem na vymezování vůlí a funguje to, jen se s tím nedá hned vyjet. Takže nevidím problém.
22:49:22
31.03.2020
31.03.2020
StepaNoFUN
-> SO545: A to tvar drážek u VW je na vůle a stržení daleko náchylnější... Ale já tomu taky nerozumím...
22:45:20
31.03.2020
31.03.2020
SO545
ako sledujem to tu trosku dlhsie... ako neviem preco tu hrotite drazkovanie ktore ma nejaku volu...moze byt kludne OK
ak to nieje regulerne strhnute ako na osach tak na naboji tak nevidim problerm...skor by som sa bal tych osi tam je kamen urazu jasny...
Ak som zvyknuty u VW kde je drazkovanie trosku ine ale bubon alebo naboj kotuca ide fakt lahko a s jemnou volou...a funguje to bez problemov aj s fest nakonovanou zostavou motor-prevodovka...
ale mna si nevsimajte...ja idem len okolo a neda sa nenazriet za plot...
ak to nieje regulerne strhnute ako na osach tak na naboji tak nevidim problerm...skor by som sa bal tych osi tam je kamen urazu jasny...
Ak som zvyknuty u VW kde je drazkovanie trosku ine ale bubon alebo naboj kotuca ide fakt lahko a s jemnou volou...a funguje to bez problemov aj s fest nakonovanou zostavou motor-prevodovka...
ale mna si nevsimajte...ja idem len okolo a neda sa nenazriet za plot...
22:04:25
31.03.2020
31.03.2020
Bery
btw. kdyby se možná utrel bordel a nějaký grafit, možná by jste byli prekvapeni kvalitou drazkovani.
Nebavil jsem se. nejsem tak přízemní. nemyslím si, že jsi hloupý, ale co se týká nábojů, myslím že jsi tu že sebe udělal slušného idiota sám.
Nebavil jsem se. nejsem tak přízemní. nemyslím si, že jsi hloupý, ale co se týká nábojů, myslím že jsi tu že sebe udělal slušného idiota sám.
22:02:10
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 31.03.20 21:58:49: otlačení je vidět i z fotky a tenhle náboj měl vůli. Pro jistotu to mám potvrzené třetí stranou. Ale beru, jdu si užívat, dokončení pohádky až někdy časem. Dobrou noc.
21:58:49
31.03.2020
31.03.2020
Bery
pro mě dostačující satisfakce že výkonnější auto bude na sakyho nabojich jezdit. a nejen jedno. ty tvoje podložky po 10 ti letech - nikdo nemá za takový peníze takové zpracování jako Saky. tím jsem si jistý. A jestli chceš posuzovat podložku podle fotky, tak tomu opravdu nerozumíš protože takový věci se MĚŘÍ! neztracej tu ale čas a bez jej travit s rodinou. peníze máš, tak je ve zdraví užij.
20:16:44
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 31.03.20 19:24:46: chceš říct, že jsi se místo věcného reagování na mé výzvy bavil a že jsem hloupej a nemám náboje? Zajímavý způsob omluvy...
Ani bych se nedivil, kdyby v oběhu za nemalý peníz skončily i ty ježděné náboje...
Pro nového majitele přidám poznávací znamení a hodně štěstí všem
Já jsem rád, že to je za mnou a to zcela upřímně.
Ani bych se nedivil, kdyby v oběhu za nemalý peníz skončily i ty ježděné náboje...
Pro nového majitele přidám poznávací znamení a hodně štěstí všem
Já jsem rád, že to je za mnou a to zcela upřímně.
19:24:46
31.03.2020
31.03.2020
Bery
vybral sis blbou dobu. ale moje chyba..
jsem rád, že se to jelo písemně, dost lidi se poučilo, pobavilo a ti rozumní mají náboje a na čem jezdit.
jsem rád, že se to jelo písemně, dost lidi se poučilo, pobavilo a ti rozumní mají náboje a na čem jezdit.
18:29:05
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Pohádku je třeba dopsat do konce, aktuálně mám zadní nápravu bez nábojů a řeším zda to má vůbec cenu dodělávat, když se letos asi nesvezeme? Ale každá pohádka by měla mít dobrý konec že? Tak uvidíme milé děti...
18:28:30
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 30.03.20 21:08:49: nevidím důvod, Ty snad ano?
-> Bery 30.03.20 21:28:55: díky za příspěvek. Škoda, že jsi ho nenapsal ani přes 14ti denní marné volání s žádostí o vrácení. Stačilo třeba i napsat, bude to s Tebou řešit Saky, od něj jsem polotovary bral... Jak už jsem uvedl, tohle mě na tom teda hodně štve, nebo spíš mrzí ten Tvůj přístup...
-> znovuzrozenýSaky 31.03.20 10:14:13: přesně, taky si myslím, že tomu ještě není konec.
-> Bery 30.03.20 21:28:55: díky za příspěvek. Škoda, že jsi ho nenapsal ani přes 14ti denní marné volání s žádostí o vrácení. Stačilo třeba i napsat, bude to s Tebou řešit Saky, od něj jsem polotovary bral... Jak už jsem uvedl, tohle mě na tom teda hodně štve, nebo spíš mrzí ten Tvůj přístup...
-> znovuzrozenýSaky 31.03.20 10:14:13: přesně, taky si myslím, že tomu ještě není konec.
11:43:35
31.03.2020
31.03.2020
kury
Třikrát hurá
10:14:13
31.03.2020
31.03.2020
znovuzrozenýSaky
no konec určitě ne.. tomu nikdo nevěří..
pár lidí se mne ptalo přes zprávy jestli je možná další výroba, co dělám atd.. tak to dopíšu sem..
zabývám se frézováním a soustružením na CNC převážně pro letecký a zbrojní průmysl, dnes už jsem se posunul k vlastním strojům a nejsem závislý na slibech subdodavatelů, pokud je něco takového potřeba tak s tím většinou nemám problém..
další věci, povrchová úprava, zušlechtění v kalírně, řezání laserem, EDM a další "obvyklé věci" v kooperaci, většinou bez problémů
co se týká tohoto konkrétního drážkování vyráběného metodou protlačování kalibrovaným trnem tak pouze v množství cca 10 a víc kusů, jinak to nejde rozumně zaplatit, a termíny jsou trošku divočejší (např. 1000ks do 1-2týdnů, 10ks několik měsíců, ale jeden kus klidně roky a za nesmysl..) ale dá se to nahradit řezáním drátem, které se po jistých problémech s odladěním dráhy podařilo vyřešit.. ale je to obecně pomalá tedy drahá technologie..
toť ve zkratce k tomu co dělám..
a k dílům co jsem dělal:
další výroba nábojků pro zadní kotoučovou brzdu jakéhokoliv typu záleží pouze na Vašem zájmu, nicméně po cca 3týdnech opět tady a z dotazů a telefonů v nějakou hromadnou výrobu moc nevěřím.. ačkoliv tady mám pořád dvě sady hotových tak nějaký velký zájem nevidím.. nicméně z poslední desetiletky jsem dospěl ještě jednomu řešení kdy se vyrábělo pouze drážkování a k tomu se přidělával jakýkoliv zbytek (libovolná rozteč, libovolný kotouč či buben) to by možná mělo jako jediné smysl..
přední náboje upravit na jinou rozteč - přefrézovat (odlehčit) tvar s tím nemám problém (vždy až se něco nakupí, např jednou za měsíc)
přední náboje nová výroba z lehké hliníkové slitiny včetně adaptéru pro brzdiče a kotouč brzdy.. tohle je přesně typ výrobku, který mne baví a živý.. mám i několik polotovarů skladem..
přední kotouče.. dospěl jsem k názoru, že jediné co má dneska smysl jsou ploché šroubovací kotouče na nějakou mezipřírubu a vlastní náboj.. takže jsem našel několik použitelných kotoučů v rozměru 260mm 280 300 320mm a víc asi nemá smysl nabízet, některé mám skladem..
vše ostatní většinou po dohodě, nemá smysl se tady nějak rozepisovat co ajk a proč jsem kdy dělal..
motory už nedělám vůbec - max obráběné díly do nich..
poslední věc, přístupy jsou dva :
buď výkres, kterého se všichni budeme držet a nevymýšlejme kraviny
a nebo někdo příjde s načmáraným plánkem jak by si to představoval a něco se vymyslí.. ale pak bych nerad zase diskutoval o tom proč a jak a jestli materiál je takovej nebo makovej..
takže kdo to dočetl až sem, tomu přeji pěkný den.. pokud někdo něco chce ať již vyrobit či skonzultovat klidně nechť napíše email..
pár lidí se mne ptalo přes zprávy jestli je možná další výroba, co dělám atd.. tak to dopíšu sem..
zabývám se frézováním a soustružením na CNC převážně pro letecký a zbrojní průmysl, dnes už jsem se posunul k vlastním strojům a nejsem závislý na slibech subdodavatelů, pokud je něco takového potřeba tak s tím většinou nemám problém..
další věci, povrchová úprava, zušlechtění v kalírně, řezání laserem, EDM a další "obvyklé věci" v kooperaci, většinou bez problémů
co se týká tohoto konkrétního drážkování vyráběného metodou protlačování kalibrovaným trnem tak pouze v množství cca 10 a víc kusů, jinak to nejde rozumně zaplatit, a termíny jsou trošku divočejší (např. 1000ks do 1-2týdnů, 10ks několik měsíců, ale jeden kus klidně roky a za nesmysl..) ale dá se to nahradit řezáním drátem, které se po jistých problémech s odladěním dráhy podařilo vyřešit.. ale je to obecně pomalá tedy drahá technologie..
toť ve zkratce k tomu co dělám..
a k dílům co jsem dělal:
další výroba nábojků pro zadní kotoučovou brzdu jakéhokoliv typu záleží pouze na Vašem zájmu, nicméně po cca 3týdnech opět tady a z dotazů a telefonů v nějakou hromadnou výrobu moc nevěřím.. ačkoliv tady mám pořád dvě sady hotových tak nějaký velký zájem nevidím.. nicméně z poslední desetiletky jsem dospěl ještě jednomu řešení kdy se vyrábělo pouze drážkování a k tomu se přidělával jakýkoliv zbytek (libovolná rozteč, libovolný kotouč či buben) to by možná mělo jako jediné smysl..
přední náboje upravit na jinou rozteč - přefrézovat (odlehčit) tvar s tím nemám problém (vždy až se něco nakupí, např jednou za měsíc)
přední náboje nová výroba z lehké hliníkové slitiny včetně adaptéru pro brzdiče a kotouč brzdy.. tohle je přesně typ výrobku, který mne baví a živý.. mám i několik polotovarů skladem..
přední kotouče.. dospěl jsem k názoru, že jediné co má dneska smysl jsou ploché šroubovací kotouče na nějakou mezipřírubu a vlastní náboj.. takže jsem našel několik použitelných kotoučů v rozměru 260mm 280 300 320mm a víc asi nemá smysl nabízet, některé mám skladem..
vše ostatní většinou po dohodě, nemá smysl se tady nějak rozepisovat co ajk a proč jsem kdy dělal..
motory už nedělám vůbec - max obráběné díly do nich..
poslední věc, přístupy jsou dva :
buď výkres, kterého se všichni budeme držet a nevymýšlejme kraviny
a nebo někdo příjde s načmáraným plánkem jak by si to představoval a něco se vymyslí.. ale pak bych nerad zase diskutoval o tom proč a jak a jestli materiál je takovej nebo makovej..
takže kdo to dočetl až sem, tomu přeji pěkný den.. pokud někdo něco chce ať již vyrobit či skonzultovat klidně nechť napíše email..
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Vyřešeno
Zastavil:Nwkt