výměna poloosy - kyvka

prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 51 až 61) od 18.06.2019 do 07.05.2022, založil/a Borderer
řadit dle data
16:17:39
20.06.2019
11mAjA11
Hele ja myslim ze mi to taky parkrat cvaklo nez si sedlo lozisko na tej vyklopne kleci, to nove je hodne tuhe, takze naklapeni, kdyz je cela ta sestava vyvesena ve velkem uhlu, jde podle me vic ztuha a tim to jakoby lupne, kdyz to das na zem (nebo do roviny prizvednes zvedackem pod tlumic) dela to taky? Cim si to namazal to lozisko ?
14:25:19
20.06.2019
Eidy
-> Borderer: To je ale normální to cvaknutí. To se prostě vymezí vůle kamenů v difu.
14:22:44
20.06.2019
Borderer
Na nápravě posledních 15 let nic nedělo. Spíš mne teďka nahlodalo, že po vložení nového ložiska jsou i 4 vymezovací podložky - buďto málo a je tam vůle nebo nejsem schopnej (i přes Bukajův) výklad reálně poznat, odkud to cvaká. Protože když si vzpomenu na skládání, kameny byly volnější, ale abnormální se tam nevešly. Teďka pro otočení kolem dopředu dozadu (jako když jedu dopředu a začnu couvat) cvakne.
13:23:12
20.06.2019
11mAjA11
Ja nechaval tesneni puvodni, vymachal sem ho v acetonu, nechal odvetrat a pomazal silikonem, natoceni diferaku je nutnost, kameny jsem na cepu podmaznul vazelinou a uplne v pohode sem se trefil.

Fakt je ze sem to mel na zvedaku.

Geometrii sem ani nedelal, kostka a trubicky sou tak zalepene vsim moznym ze se to ani nehne, mam najeto cca.500 km a zadne negativni opotrebeni pneu na rozebirane strane nepozoruju.

Zadny unik oleje kolem vsech tesneni se nekona.
14:10:39
19.06.2019
Syny
-> Borderer 19.06.19 13:22:11: Jestli mas na naprave vsecko puvodni, tak to rozebirani bude sranda :) Pokud to mas nejak noveji skladany, tak bych se toho az tak nebal. Pokud nechas tesneni mezi prevodovkou a prirubou nohavice stejny, tak pak vuli neresis, ale aby te to tam pak nechcalo a neznicils to tesneni.
13:22:11
19.06.2019
Borderer
-> Syny: Takže to tam radši budu cpát s ramenem v celku. :-D Vůle mezi nohavicí a převodovkou se předpokládám nemění ne? Nacpu tam to, co tam bylo. Měl sem to rozdělaný loni kvůli výměně převodovky. Ještě to před rozděláním zkontroluju, ale co si pamatuju, šlo to suvně, bez vůle.



A co se týče kamenů, už teď se na to těšim, když si vzpomenu, jak sem se nad tím vztekal, když sem to nasazoval mimo auto. Zkusím to pořádně zalepit do A00 nebo sem ještě viděl, že to někdo stáhnul stahovačkou, která se po zasunutí kamenů do diferáku sama stáhla a pak jen přecvaknout.

Asi nejlíp rameno chytit na šroub bez příložek a snad následná vůle bude dostatečně stačit pro nějakou smyspluplnou manipulaci.
13:01:07
19.06.2019
Syny
-> Borderer: Kdyz povolis spoj rameno/nohavice, tak by se mela delat geometrie (sbihavost) a celkova souosost. Ale jak pises, pravdepodobne to bude zahnily, takze se to nehne, ale muze :) Steluje se to tak, ze se povoli sroub na rameni, tim se uvolni kostka (v idealnim pripade) + srouby nohavice a pak se hejbe nohavici. Pokud to chces povolovat, tak bacha na srouby, muze se stat, ze je urves a jeden z nich je navarenej na nohavici. Takze potencionalni problem. Taky budou pravdepodobne KO ty gumy mezi nohavici a ramenem a trubicky. No a pak preji hodne stesti pri vraceni nohavice zpatky do prevodovky. Doporucuju nastavit diferak do polohy kdy kameny budou vodorovne a na cep poloosy dat trochu vazeliny, aby na ni kameny drzely. Pak si taky uzijes s vymezenim vule mezi prevodvkou a nohavici (tloustky tesneni). A posledni vec - pokud povolis tu nohavici od ramene a nemas podlozeny podelny rameno, tak si stahni necim pruzinu (radsi).
upraveno 2x, naposled 19.06.2019 13:02:43
12:33:39
19.06.2019
Borderer
Tak jo, poloosa pujde ven. Jen se ještě optám, jak to ideálně rozebrat? Andrt varuje před rozdělením spoje rameno/poloosa - z jakého důvodu? Že se dělá geometrie nějak vím, ale jak se vlastně nastavuje? Tou hliníkovou kostkou vloženou do ramene? Ta hádám bude dokonale zahnila, tak by se hýbat nemusela. Jde mi o vyndání nohavice a vracení ji do převodovky. Auto je na špalkách, tak bych uvítal co nejmenší váhu, při trefování naslepo. :-X
08:55:02
18.06.2019
Syny
-> Borderer: Vymenil bych poloosu a jeji kuzel vzal jemnym smirkem a lestici pastou. Stejne tak bych vylestil krouzek na poloose a vic to asi neresil.
08:31:53
18.06.2019
Pavel P..
Jiná poloosa by byla určitě lepší.... když seženeš celou polonápravu i s bubnem, tak to už bude i sedlé na sebe, jde jen o to aby buben byl použitelnej nebo šel ještě stočit. Výměna neni nijak dramatická... ale důležitý je aby nebyla vůle mezi ložiskem a bubnem, tj. aby nebyl už moc posunutej opěrnej kroužek ložiska.... jistota je ho rovnou přelisovat zpátky než pak shánět vymezovací podložky pod buben.
08:04:53
18.06.2019
Borderer
Zdravím,

potřeboval bych pomoct s dilematem. Zatím jsem pročetl Andrta, ale tam o tom není zmínka.

Rozdělal sem zadní polonápravy za účelem výměny ložisek a gufer - olej v brzdách.

Na jedné polonápravě jsem narazil na to, že jde ložisko v podstatě suvně a drží v domečku mnohem víc, než na poloose (při troše snahy šlo vnitřní kroužek protočit rukou). Sundané ložisko jsem zkoušel na jiných poloosách a nepodařilo se mi ho nasadit. Tzn. vymačkaná bude nejspíš poloosa. Co radíte? Mám nutkání vyměnit poloosu, ale netuším co obnáší její výměna - hlavně v případě přizpůsobení kužele, musí se to vůbec?

Napadlo mne posadit ložisko na lepidlo, ale neumím si představit to celý složit během nějakých 10ti minut a už teda vůbec nemám tušení, jestli by to vydrželo.
Extreme Tyres