výměna poloosy - kyvka

prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.06.2019 do 07.05.2022, založil/a Borderer
řadit dle data
17:55:14
07.05.2022
SO545
-> MVM 05.05.22 21:10:51: tak ako s tmelom tak isto lepidlom treba s rozumom.
Rozobrat to ide tiez v pohode....podla druhu pouziteho lepidla bud klasika , alebo lahko ohriat.

Pri velkych loziskach je dnes uz bezna tolerancia osadenia ktora pocita s osadenim do lepidla.
Menej nasilna montaz a mensia sanca ze to niekto dojebabre a rozborka je na pohodu.

Osadzval som tak kurva drahe loziska do vretena frezky....jasne ze lepidlo nesmie zatiect do loziska a zostat len v ulozeni. Co nieje problem dodrzat...ak nieje mechanik hovado.
21:10:51
05.05.2022
MVM
-> SO545: Jo, vim znám to lepidlo taky. Ale taky vim jak to kolikrat vypadá kdyz se tam toho lepidla použije moc, je to vsude hnus humus. Samozřejmě někdy je to oprava,řešení na furt.. tak je to taky možnost 4
20:34:11
05.05.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Taky hlasuju pro pár ran jamkárom a pak zalepit...
20:32:32
05.05.2022
SO545
-> MVM 05.05.22 19:07:31: s uspechom pouzivam od LOCTITE vymedzovac vole lozisk.
Funguje to dokonale...akurat to nieco stoji.
19:07:31
05.05.2022
MVM
-> DEKODOVAC 05.05.22 18:13:36: Můžeš tam udělat kilnerem maly dulčiky, eventuelně i lehce nabodovat a vybrousit.Ale je riziko aby z toho nevznikla brambora. Ideálně to protočit na správný přesah na soustruhu. Ale je to pracný. Ložisko tam musi jit s lehkym přesahem, i tak ho na místě potom drží víko ložiska ( to je to plechový s druhým guferem, uvnitr zůstává obvykle přilepeny "o" kroužek.)
18:52:28
05.05.2022
stepan
-> DEKODOVAC: Prosím dekódovat otázku.
18:13:36
05.05.2022
DEKODOVAC
Chalani m problém ,vymieňame gufera v nohavici a ložisko s hriadeľov samo vie vypadnúť s nohavice vonku čo spraviť aby tam držalo nakilnerovat nohavicu , alebo tam spraviť malé hefty???
07:17:29
25.10.2021
Bukaj
-> mishom: Přesně jak píše PavelP. - originál je výkovek s obrobenými funkčními plochami (prakticky jen konce), druhoška je stružená (jemné drážky) po celé délce.
Starší originály se prodávaly ve vosku (nebo se zavoskovanými konci) - to se týká snad jen úzké nápravy, novější výroba byla v takovém tom "igelitopapíře" s textilní výžtuží. Druhošky netuším, jak byly balené, ale možná nijak či v obyč průhledném igelitu?
00:23:19
25.10.2021
Pavel P..
-> mishom: originál poloosa se od polské dala poznat podle povrchu materiálu, polská byla hladká jako ze soustruhu, originál měla na hrubém výkovku takové malé hladké plošky jak to prošlo nějakým zhutněním, bucharem.
18:32:58
24.10.2021
mishom
Tak som teda skoncil pri zhanani poloosi. Su dostupne poloosi polskej /cinskej /autokelly vyroby viacmenej v pohode, alebo sa im radsej vyhnut lebo su s nimi problemy (neviem ake vlastne, zle nalisovy nakruzok, zly kuzel, praskaju alebo nieco podobne)? Ako spoznam original diel? Pozeram, ze v v SK je dostupnost vcelku na nic..
upraveno 1x, naposled 24.10.2021 18:33:25
19:42:06
10.10.2021
SO545
-> mishom 10.10.21 17:19:28: to si vacsinou pocul take lupanie/praskanie pri pomalej jazde...to znaci ze bubon na kuzeli nesedi poriadne a hybe sa....po case to ulomi poloos.
Zlate VW tam je to na tisichrane a na veky...demontaz montaz bubna bez stahovaka.
17:24:14
10.10.2021
hans1
-> stanleyAT 10.10.21 16:12:27: nedával jsem ji nikdy ,ale vracel jsem vždy původní buben(po go nápravy případně přelisoval).Pokud by se dával jiný buben asi bych ji doporučil.Důležité je aby byla ok poloosa pokud je volné ložisko na hřídeli ten kroužek to stejně neudrží.
17:19:28
10.10.2021
mishom
-> SO545 10.10.21 14:35:51: Po montazi tam nebola citelna vola ziadna, zrazu sa objavila vola 0.5cm co uz je vela aj na chybajucu podlozku.

Takze, vdaka za rady, dobre, ze som to nerozobral, musim najprv zohnat nove poloosi a podlozky pod bubny.. :/

Co sa tyka lamania poloosi, to byva sposobene tymto alebo tym, ze bubon nesedi na kuzeli? Tj. ci je bezpecne na tom docasne jazdit
16:12:27
10.10.2021
stanleyAT
Otázečka: Dáváte pod ten buben při každé jeho demontáži poctivě jednu další podložku? Kdyby se to tak doslova mělo brát byl by limit demontáže bubnu 3 pokusy. Potom celou poloosu rozebrat a kroužek posunout? 9
14:35:51
10.10.2021
SO545
cela zostava kuzel lozisko a kruzok musia sediet pri sebe pri dotiahnuti bubna...ak je vsetko spravne. Preto sa pridava podlozka po demontazi bubna aby sa zarucilo spravne zaistenie celej zostavy....aby nevznikla vola a bubon neodlomil poloos. Kruzok na poloos je lisovany ale pri montazi a spravnom dotiahnuti matice poloosi sa trosku posunie. Tusim je mozne pridat 3ks podloziek....co si aspon ja pamamtam.
20:58:29
09.10.2021
minno
-> mishom: Ložisko je v nohavici axiálne istené tým domčekom, nemá sa kde hýbať. Ak je bubon naložený správne, chyba môže byť iba v rozpadnutom ložisku (veľmi malá pravdepodobnosť, to by vydávalo aj iné zvuky, nie len buchot), alebo sa ti posunul krúžok a nejakým spôsobom sa ti aj spravila vôľa hriadele v ložisku a teraz to tam lieta dnu - von. To by znamenalo ale len jediné, že tá poloosa bola nejaká nie moc dobrá, keď tam ten krúžok nedržal dobre. Bežne sa to určite nestáva. Vymenil by som za inú hriadel. Krúžok by som tam určite nebodoval, pretože potom stratí svoju funkciu. Okrem toho, že je to pakárna dať ho do "správnej" polohy, musel by si to celé skladať na 2x, ako písal Eidy, proste je to somarina.
upraveno 1x, naposled 09.10.2021 21:00:06
13:38:42
09.10.2021
Eidy
-> mishom: Dokud to nerozebereš, tak nic nezjistíš. Tipuju na posunutý kroužek za ložiskem. Kdyby to bylo v ložisku, tak by se asi už rozpadlo. A v nohavici resp. pod tím domečkem tolik prostoru pro pohyb není.
Elektrody na litinu určitě ne. Vždyť to litina není! Pokud to chceš bodnout, šel bych cestou: vrátit kroužek zpátky, nasadit ložisko a utáhnout buben. Pak bych kroužek ještě o nějakou desetinku posunul od ložiska (kdybys třeba v budoucnu dal jinej buben nebo měl o fous širší ložisko) a lehce ho přibodoval na 4 místech. A pak to celý strčit do auta.
11:49:19
09.10.2021
mishom
Zdravim,
Po cca 15tkm sa znicoho nic vyskytol nasledovny problem - bubon spolu s poloosou lieta axialne cca 0.5cm a strasne to trieska na kazdom vymole. Bubon sedi na kuzeli pevne, lozisko ma najazdene 15tkm a pri skladani drzalo pevne aj na poloosi aj v nohavici. Napadaju ma dve priciny. Bud sa posunul kruzok na poloosi alebo lozisko nedrzi v nohavici a lieta kolko mu ten plechovy domcek dovoli. Ako sa nieco taketo moze stat, je to bezne, ako sa tomu vyhnut? moze za to nejaka chyba pri montazi? Ale hlavne ako to opravit.. V pripade posunuteho kruzku treba bud novu poloos alebo posunut krusok a poistit zvarmi (uz sa to tu riesilo, ale ake elektrody, na liatinu?), ale co spravit v pripade, ze lozisko nedrzi v nohavici.. Chcel by som sa vyhnut tomu, ze to rozoberiem a zistim ze s tym neviem nic spravit pripadne, ze sa rovnaky problem zase zopakuje.. Vdaka za pomoc
upraveno 1x, naposled 09.10.2021 11:50:39
17:29:01
18.08.2020
SO545
-> MVM 18.08.20 16:48:58: Je to asi tak komplikovane ako spravne nalisovat loziska do vlecky aby nebolo KO skor ako auto zide z heveru 4
Poskodit gufero nieje tak tazke aj ked tieto auta vedia vytrapit na viac frontoch.
16:48:58
18.08.2020
MVM
-> vhml: Pokud ti to chcije tak moc, nejspis budes mit v haji to prvni gufero,nebo spadenou pruzinku z gufera. Ono je to zas tak nejak funkcni i kdyz nestastny komplikovany reseni...
13:54:35
18.08.2020
minno
-> SO545: Keď ono je to s týmto povedal by som tak, ako aj s čímkoľvek iným na škodovke. T. j. to funguje/nefunguje z veľkej časti aj na náhodnom princípe.
13:41:09
18.08.2020
SO545
-> minno 18.08.20 12:51:25: odjazdil som na kyvke skor 30000km na dvoch autach...repasoval som to asi 3x

Na stovke nikdy...a na 120 asi 3x asi raz to bola moja chyba...pri nasuvani poloos som vyzliekol z gurera tesnici kruzok. A ako som sa potom dozvedel dost casta chyba.
12:51:25
18.08.2020
minno
-> vhml: Aj také stavy som mal, tých 20-30 tkm bolo max. Nemal som do toho šprtať, do GO to fungovalo3
12:27:46
18.08.2020
vhml
-> minno 18.08.20 12:24:44: mě by bohatě stačilo kdyby to vydrželo aspoň 2-3tkm3
12:24:44
18.08.2020
minno
-> Syny 18.08.20 11:35:18: Tak to mne nemusíš vravieť, s kyvkou som si prežil svoje :) Vyskladával som to nanovo niekoľkokrát, x-krát menené hriadele, nohavice, zalešťovanie krúžkov, rôzne typy gufier.... Vydržalo vždy 20-30 tkm a zas zle.... Ten nákružok na bubne pomáha možno tak ak sa pretlačí jedna kvapka, lenže pri jednej kvapke to nikdy neskončí :)
Proste celé zle.
11:35:18
18.08.2020
Syny
-> minno: Tak ono se hlavne pri pruzeni krouzek na poloose hybe vuci guferu, stejne tak naboj bubnu vuci malemu guferu, coz neni uplne idealni a uz to muze zpusobovat problemy (ac gufera maj pruzinky, tak tohle je docela namaha). Do toho pak ruzny nepresnosti, ovality, stari vsech komponenet a chcije to hned. Navic nektere bubny u kyvky nemaj ani ten odtokovej zlabek, co jsem videl, tak tam to z domecku kape do brzdy rovnou.
11:25:55
18.08.2020
minno
Ako posledné riešenie, keď som mal ešte kyvku a furt mi to skôr či neskôr tieklo, nech som to skladal akokoľvek, som si vyrobil taký odtok z domca ložiska von pod auto. Ani to nefungovalo. Tak to šlo preč aj s celou drbnutou nápravou.

Podľa mňa ak sa už olej dostane cez hlavné gufero do ložiska, nepomôže nič, ložisko ten olej rozhodí a pretlačí až do brzdy....
10:35:25
18.08.2020
Eidy
-> Syny: přesně tak.
09:51:58
18.08.2020
Syny
-> Eidy: Jo tak, takže jestli to chápu, tak z toho vytéká olej, co projde velkým guferem k ložisku. Tak to jo... Sice ne moc ekologicke, ale teoreticky funkcni reseni - ac u nej zrejme nefunguje 3
upraveno 1x, naposled 18.08.2020 09:53:27
09:12:13
18.08.2020
Eidy
-> Syny: Když koukáš od bubnu, tak za ložiskem, jak napsal. Ta navařená příruba pro štít se navrtá zespod směrem od převodovku šikmo nahoru k ložisku. To bys asi musel vidět fotku.
09:05:52
18.08.2020
Syny
-> Eidy 18.08.20 09:01:29: jj, ja to pochopil, ze navrtal nohavici, jen mi neni jasny kde. Jestli jako pred loziskem (pred stitem) ? Vzdyt do ty nohavice tece olej "normalne", ne? To kdyz se vezme pak nejaka zatacka vic, tak tam cakne olej, kterej vytece dirkou ven? 9 Pochopil bych nejaky takovyhle ficury za loziskem, pro olej kterej se dostane kam nema (pres velky gufero), ale tam zas uz nohavice konci a neni kam vrtat, navic to je uz v bubnu.
upraveno 2x, naposled 18.08.2020 09:08:41
09:01:29
18.08.2020
Eidy
-> Syny: Venca asi myslel nohavici. Na prvních autech to tak bylo z fabriky. Pokud natekl olej k ložisku, tak na spodku nohavice byl odtok ven.
08:18:08
18.08.2020
Syny
-> vhml 17.08.20 20:49:26: Ted by mi zajimalo kde mas provrtanou tu poloosu. Vzhledem k tomu, ze nohavice konci vicemene loziskem a to uz je v bubnu, tak mi neni jasny kdes to vrtal. Jakoze pred loziskem? Ze vsecko co tece z prevodovky do nohavice chcije ven? 9
08:13:12
18.08.2020
vhml
-> MVM 18.08.20 06:55:19: už si to dost hlídám, protože už se mi to právě povedlo namontovat jednou tak, že to na poslední rychlostce roztrhlo buben 8
06:55:19
18.08.2020
MVM
-> vhml 17.08.20 21:03:12: Jasne, jedine tak. Ale mohl to nekdo driv zprasit, a potom to neni kruhovy. (Třeba, nevim, ale novy venkovni gufero by to melo nejakou chvili podržet)
21:04:43
17.08.2020
Eidy
-> MVM 17.08.20 20:50:00: Já to nikterak nerozporuju. Však jsem říkal, že na víkendovku to postačí i s vůlí. Na závoďáka je nutnost to mít všechno fest. 4
21:03:12
17.08.2020
vhml
-> MVM 17.08.20 20:57:45: a jakej je vlastne spravnej postup? Klinek si vzdy nasazuju jen nakraj, pak nasadim buben a klinek zarovnam s bubnem.
20:57:45
17.08.2020
MVM
-> vhml: Ono staci tam dat blbym postupem klinek a hned je z toho tesniciho prumeru na naboju bubnu " vajicko".
Taky mi to prvni gufero v nohavici propouští do loziska, ale v bubnech relativne sucho. Ono kdyz das vic oleje do prevodovky,jezdis hodne bokem ... je v ty nohavici kybl oleje...
20:50:00
17.08.2020
MVM
-> Eidy 17.08.20 20:33:48: Jasny,kuzel to podrzi, ale oprenim o krouzek se To cely vyrazne zpevni... Pri agresivnejsim jezdeni v podstate nutnost.
Na "nasem" Sku jsem to sam delal rekneme dost poctive,hodne jsem nadaval. Ale smysl to má..
20:49:26
17.08.2020
vhml
Spíš mi poraďte v čem je trik na utěsnění. Gufera mám nový, kroužky taky, dokonce i poloosu za ložiskem provrtanou ať to radší chčije ven ale brzdy pořád mastný...
20:38:56
17.08.2020
SO545
-> Eidy 17.08.20 20:33:48: ak ten spoj nieje OK dost pekne ho je obcas pocut.
Pamatam ako dosiel manik ze uz vymenil 3poloosu a stale sa zlomi.1
20:33:48
17.08.2020
Eidy
-> MVM: Jasně, to se bavíme o ideální situaci. Já kdysi zabrušoval bubny na poloosy pastou na ventily a nikdy se mi nic nepovolilo a fungovalo to.
Dneska sehnat nový díly není snadný. A upřímně si myslím, že na obyčejné víkendové ježdění malá vůle nevadí. Dobrý kužel na poloose a v bubnu považuji za samozřejmost. Bez toho nemá cenu se do čehokoliv pouštět. Protože co je to kužel? To je sakra pevnej spoj!
4
20:17:59
17.08.2020
MVM
-> Eidy: Ono je to tak, že musi byt vzdycky splneny dve zalezitosti. Jednak musi drzet buben na kuzelu, a zaroven musi byt celo naboje opreny o ložisko. Pokud je to porad ten stejny buben ktery je na tom aute odjakziva,na ty stejny poloose - je reálný ze to bude fungovat bez podlozek. Pokud ale se to zamicha,kombinuje,- je dobry ty podlozky pridat.
Je s tim jebačka, to zase jakoze jo, ale patom se da rict ze to jaxi funguje.
20:09:07
17.08.2020
Eidy
-> mishom: V první řadě by bylo dobrý si sehnat nějakou knížku. Dají se stáhnout i v pdf. Pak bys zjistil, že kroužek musí být na poloose fest a žádná vůle mezi bubnem-ložiskem-kroužkem by být neměla. Když už to máš rozebraný, tak sklepni kroužek zpátky k bubnu. Tak se to má dělat. Při dotažení bubnu se to usadí samo (posunutím kroužku). Ale pokud je kroužek volný, tak ujede zase. Pak sehnat jedině jinou poloosu nebo jiný kroužek a přelisovat. Mimochodem podložky se mají dávat po každém sundání bubnu, ale osobně to považuji za zbytečnost.
A nebo to můžeš sesadit, nechat malou vůli (pár desetin) a kroužek pojistit několika body a jezdit s malou axiální vůlí. Ono to popravdě ničemu nevadí.
17:20:31
17.08.2020
mishom
Zdravim,
mam klasicky problem - olej v bubnoch.
Pri rozoberani som zistil, ze poloosa je volne posuvna v lozisku. Napravu som skladal asi pred 10tkm a pricom, nove lozisko slo na poloosu tazko. Taktiez si pamatam, ze bubon som utahoval metrovou trubkou ovela silnejsie nez bolo potrebne ako som zistil teraz, ked uz mam momentak k dispozicii. Pri motazi mohlo tiez dojst k zamene bubnov. (ano, cele zle).

Ked dam poloos do zevraku a zalozimm na nu bubon bez dotiahnutia (neda sa dotiahnut vo zveraku) tak lozisko je pohyblive na polose o cca 1mm az 1.5mm.

Otazky:
a) Je problem ak je vnutorny nakruzok loziska na poloosu len volne nasadeny a nie nalisovany? kruzok sa nepretacal (aspon si to myslim), mozem nahrat fotky kruzku loziska aj poloosy pre overenie ci sa nepretacal.

b) Ako zistim ci je nakruzok poloosy dostatocne pevne nalisovany na poloose? aka je spravna vzdialenost nakruzku od (coho vlastne?) konca poloosy alebo zaciatku kuzelu?

c) Vola by sa mala vymedzit podlozkami. Ako zistim, aku hrubku podloziek treba dat? Tym ako to mam vo zveraku na sebe polozene nieco nameriam, ale myslim, ze ak by som to utiahol predpisanym momentom uz by som nameral nieco ine..

d) proste co mam spravit.. je OK pouzit origo poolos co mam spolu s loziskom ktore tam bolo (nove pred 7tkm) a len dat spravnu hrubku podloziek pod bubon?

Dakujem za rady
12:07:15
01.07.2019
minno
-> Borderer: Ak je to nová poloos, nedávaš žiadne podložky.
07:52:10
01.07.2019
Borderer
Ještě pro jistotu: Po výměně poloosy nevkládám žádnou podložku, že? Hádám je opěrný kroužek o nějakej kousek předsazenej a buben si ho po dotažení posune tam, kde má přesně být.
upraveno 1x, naposled 01.07.2019 07:52:20
23:14:07
20.06.2019
Borderer
-> Eidy: Tak objednáno a už možná vim, proč tamty podložky dopadly jak dopadly. Jestli to má liška v popisu dobře a opravdu mají být kalené, tak ty co sem koupil předtím rozhodně kalený nebyly.
22:50:45
20.06.2019
Eidy
-> Borderer: Podložky koupíš u Lišky.
22:25:17
20.06.2019
Borderer
-> 11mAjA11: Auto zvedám za rameno, pod tlumičem. U prahů už v to nemam důvěru. 3

Nicméně jsem to dotáhl na moment, poťukal, dotáhl a už to opravdu budou asi jen ty kameny. V určitém úhlu se vůle projeví jen když za buben opravdu zarvu, vůle opravdu ?desetina mm? a když jsem tam strkal ucho, cvaknutí jde podle mne od převodovky. Takže jedna strana vyřešena. Zítra se začnu zaobírat druhou stranou. Jinak jsem ho namazal nějakou ložiskovou vazelínou od SKF.

edit: Naopak sem se docela vyděsil, že z oběhu zmizely vymezovací podložky pod buben. Dneska sem objezdil celej Liberec i Jablonec nad Nisou a nikde nic. :-/
upraveno 1x, naposled 20.06.2019 22:25:59
Extreme Tyres