skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vlečka - ložiska
-> Jarda: SKF
-> Jarda - zrušená registrace 17.04.20 20:58:27: ja mám craft s čiernym krytom
-> Robert 106: -> minno: to mate ty craft s cernym krytovanim? ja je mam s cervenym, i ty Cx co tam ted mam maji cervene![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Robert 106: Na sbíhavost jsem si svařil takovej vehement ze dvou jeklů, který se zasouvaj do sebe..
Ahoj,
děkuji všem za rady. Ono to nakonec není tak strašné jak to vypadá na obrázku v Andrtovi.
Teď už jen udělat geometrii. Sice jsem si poznačil jak to bylo, ale vzhledem k tomu, že každé kolo bylo od těch děr o 1.5 cm jinak, tak to k ničemu nebude.
Co jsem studoval. Tak tam má být max o 2 mm rozdíl ve vzdálenosti a s 0-vou sbíhavostí.
Tak vzdálenost nastavím, ale sbíhavost teda nevím jak změřit vzadu.
děkuji všem za rady. Ono to nakonec není tak strašné jak to vypadá na obrázku v Andrtovi.
Teď už jen udělat geometrii. Sice jsem si poznačil jak to bylo, ale vzhledem k tomu, že každé kolo bylo od těch děr o 1.5 cm jinak, tak to k ničemu nebude.
Co jsem studoval. Tak tam má být max o 2 mm rozdíl ve vzdálenosti a s 0-vou sbíhavostí.
Tak vzdálenost nastavím, ale sbíhavost teda nevím jak změřit vzadu.
-> darklord: Dobrá pripomienka
Určite by bolo vhodnejšie nechať tam tú platňu a tak naklepnúť vnútorné ložisko. Vtedy ma to takto nenapadlo, je to už pár rokov dozadu. Ale očividne s tým problém nie je. Koniec koncov to malé ložisko tam ide ľahko, takže žiadne búchanie neviem akou veľkou silou sa tam nekonalo. Samozrejme lepšie robiť to tak, ako si napísal.
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> minno 02.04.20 10:21:33: tu by som sa pozastavil - preco si tam nenechal tu platnu ked si este isiel lisovat vnutorne lozisko? Nemas strach ze ti takto ostane napnute kedze si to lisoval cez gulicky?
-> Jarda - zrušená registrace 02.04.20 10:14:19: bral jsem přes známého, ale i z Praktiku byla cena 3.300,- s DPH za pár.
-> Robert 106: Hotovo. Ostáva namontovať unášače, poloos a brzdu.
-> Robert 106: A na naklepnutie vnútorného ložiska a gufera mám vyrobenú takúto platničku, rozmery sú totožné s rozmerom toho malého ložiska (vonkajší priemer o niečo menší a vnútorný zas o niečo väčší), naklepol som rovnakou trubkou ako vonkajšie ložisko.
-> Robert 106: Zaistiť z vonkajšej strany víčkom, aby nám to pri naklepávaní vnútorného ložiska nevyšlo von.
-> Robert 106: Vonkajšia strana hotovo. Ostáva vnútorné ložisko a gufero.
-> Robert 106: Na vlisovanie do ramena mám takúto oceľovú platňu + závitové tyče.
-> Robert 106: Nové ložisko naklepnúť vhodnou trubkou (kladivom).
-> Robert 106: Týmto som vyrazil ložisko z ramena von (kladivom).
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.04.20 20:36:13: kolik Te staly SKF krytovane?
ja to tenkrat zjistoval od duveryhodneho zdroje a bylo snad za 4k jedno, tak mam polske Cx 2RS za 200,-kc jedno a jedno drzi uz vic jak 150tis.km druhe jsem menil pred Tureckem, to tolik jeste nema... Na BAZe mam pripravene Craft (objednal jsem Cx, ale poslali craft, tenkrat jsme to resili s minnem, tvrdost cementacni vrstvy OK
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Robert 106: Vytlačená hriadel spolu s vnútorným ložiskom a guferom.
-> Robert 106: Hotovo, vytlačené. V ramene ostalo samotné ložisko.
-> Robert 106: Týmto som vytlačoval hriadeľ (spolu s vnútorným ložiskom a guferom) von z vonkajšieho ložiska smerom k prevodovke.
-> minno: Jo pěkný koukal jsem na to něco takového bych možná byl schopen vyrobit až na tu velkou díru pro rameno. Napiš prosím postup. Předpokládám že to vnější ložisko lisuješ ven tím nástavcem goly.
Já to ovšem budu mít horší je to na sebe zvyklé min od 98 takže cokoliv rozebrat de dost blbě :-)
je mi jasný, že to nebude chtít od sebe
Já to ovšem budu mít horší je to na sebe zvyklé min od 98 takže cokoliv rozebrat de dost blbě :-)
je mi jasný, že to nebude chtít od sebe
-> Robert 106 01.04.20 19:47:51: Tady máš můj nákup loni na podzim, bral jsem nakonec ty krytované, tuk jsem dával na hřídele a trubku jen pro konzervaci, aby to v dutině nerezlo.
skoda-virt.cz/cz/.../8744 4-2306-po-cca-40tkm?gotopo st=3...
skoda-virt.cz/cz/.../8744 4-2306-po-cca-40tkm?gotopo st=3...
-> Robert 106: Ja odporúčam 2306 aj tie Craft krytované čo mám ja. Už mi držia 40tkm a Ok. Vnútorné stačia aj ZKL, samozrejme krytované. Na montáž ti stačí vyrobiť len ten prípravok / platňu s dierou v strede a 4 diery po obvode ako som sem dával odkaz na moje fotky. Tým vlisuješ hriadel s ložiskom do ramena. A ložisko na hriadel stačí naklepnúť trubkou vhodného priemeru. Vnútorné ložisko s guferom tiež naklepneš.
Tak jaký mám objednat ložiska ??
Chtěl bych krytý SKF ovšem pod stejným číslem se mi ukazují různě kryté typy co se diametrálně liší cenou. Zřejmě je nejvíc rozdíl v kleci dle obrázků.
A pak teda nevím kdo mi to nalisuje.
Chtěl bych krytý SKF ovšem pod stejným číslem se mi ukazují různě kryté typy co se diametrálně liší cenou. Zřejmě je nejvíc rozdíl v kleci dle obrázků.
A pak teda nevím kdo mi to nalisuje.
Ahoj,
tak 1" golu nemám, ale mám jiného pomocníka všech kutilů a to svářečku.
Chvíli jsem stěhoval zabrzděný auto po zemi a pak konečně pustila.
Všechny unašeče jsou úplně volný. Vnitřní mají vůli a vnější jsou akorát.
Ty vnější jsem ještě jedny koupil od zdejšího člena a ty jsou ještě volnější než co tam byly musí to být hřídele a řekl bych že to bylo volný tak nějak asi vždycky u tohohle auta.
tak 1" golu nemám, ale mám jiného pomocníka všech kutilů a to svářečku.
Chvíli jsem stěhoval zabrzděný auto po zemi a pak konečně pustila.
Všechny unašeče jsou úplně volný. Vnitřní mají vůli a vnější jsou akorát.
Ty vnější jsem ještě jedny koupil od zdejšího člena a ty jsou ještě volnější než co tam byly musí to být hřídele a řekl bych že to bylo volný tak nějak asi vždycky u tohohle auta.
-> isti: Protože koupím obyč matku a na soustruhu sjedu ten konec na zajištění.
-> stepan: Aj ja dávám automaticky novú.Prečo na sústruhu?
Trošku som nad tým porozmýšlal a ani neviem či som nejakú nápravu za svoju kariéru zložil,vždy som to menil ako celok alebo len rozoberal
Ale použitú matku by som určite nevracal.
Trošku som nad tým porozmýšlal a ani neviem či som nejakú nápravu za svoju kariéru zložil,vždy som to menil ako celok alebo len rozoberal
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Já většinou bral ten zajištěnej kus opatrně flexou pryč. Matku stejně dávám novou, stojí cca 10kč + 5 minut na soustruhu.
-> Bukaj: Ja mám také skúsenosti že s tou istou sústavou (hriadel,štvorlístok)to vychádzá na to isté miesto.Vždy skúsím odistiť tú maticu aby som chránil závit a pri tom sa to v 99% prípadoch vylomí.
-> Robert 106: Jestli potřebuješ vnitřní unašeče,tak bych tu pro tebe snad něco našel,ale stav nevim,musel by sis vůli zkusit na svojí hřídeli. Kdyžtak zavolej. Třeba do Pejru/Humplu v roušce dojedeš ne ? :-)
-> isti: Při opětovném utažení většinou popojedeš o kus dál, takže lze použít znovu, případně když ji použiješ na jinou hřídel, tak to také vyjde na zajištění jinde
A když jsi šikovný, tak se ti podaří před povolováním nejdřív ten zaklepnutý zobáček odtlačit![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A když jsi šikovný, tak se ti podaří před povolováním nejdřív ten zaklepnutý zobáček odtlačit
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SO545: Čo považuješ za dobrú maticu?Po povolení z toho kúsok vylomí a už je to na nič.
-> Bukaj 31.03.20 09:09:28: presne toto mam aj ja...a aj ine donucovaky...to bud utocisd alebo povoli...
Rezat dobru maticu je ...ani neviem akoby som to slusne napisal.
Rezat dobru maticu je ...ani neviem akoby som to slusne napisal.
No,já jsem jednu matku také nakonec musel odřezat.Měl jsem lešenovou trubku ,rameno zapřený do zabetonovanýho sloupku,a ani náhodou.Ohřát to nebylo čím.
-> Robert 106: Půjč si někde pořádný nářadí a musí to jít.. Ještě dřív, než poškodíš matku řezáním, nebo vrtáním..
Jsou na světě mnohem větší a více dotažené matice..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jsou na světě mnohem větší a více dotažené matice..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale že ty nevíš.... já vím co řikám, rozebral jsem s nim asi 5 vleček a některý byli kurevsky zarvaný a jedna měla matice dokonce přivařený... s metrovou trubkou šly všechny, u některých jsem musel i poskákat na trubce a nic se tomu nestalo.
je to kvalitní materiál.... možná to z fotky nevypadá ale ve skutečnosti je to pořádný kus železa.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
je to kvalitní materiál.... možná to z fotky nevypadá ale ve skutečnosti je to pořádný kus železa.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: Nevim, nevyadá to moc hodnotně... Na povolení potřebuješ i víc jak 500 Nm.
-> Robert 106: Nahřat.. aspoň velkou horkovzduskou.wd40 nebo aspoň brzdovka přes noc.. A jak bylo řečeno pořádnou 1" golu,zapraska v tom a půjde to.
-> Robert 106: Túto praktiku používám aj ja ak to nepôjde po dobrom -> stepan 30.03.20 18:22:53:
-> Robert 106: mám tenhle klíč na trabanta a jde to s tim perfektně a dá se nasadit i trubka...... můžu kdyžtak zapujčitv Praze.
auto.bazos.cz/inzerat/... /klic-36mm-na-brzdove-bubn y-a-setrvak-trabant.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /klic-36mm-na-brzdove-bubn y-a-setrvak-trabant.php
Případně matku navrtat a pak rozseknout sekáčem, ale taky opatrně. Záleží, jestli si člověk víc věří s flexou nebo s vrtačkou :-D
-> stepan: To mě taky napadlo a taky je mi jasný jak by to pak vypadalo :-) .
-> Robert 106: Flexou jí zboku vzít, dokud neprosvítá závit, ale fakt opatrně.
-> stepan 30.03.20 18:14:08: to chce golu velkosti 1palec...poriadny trhak a neexistuje aby to nepovolilo...
-> stepan: jak myslíš odbrousit ?
-> Robert 106: Buď lepší nářadí, nebo matku opatrně odbrousit.