skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tvrdé silentbloky řízení
-> Bukaj: musim ta opravit, prve uzovky mali 14 mm stabik, ale nie dlho
-> Eidy 15.11.18 07:31:28: -> Vojťas 15.11.18 07:44:47: -> Antony - zrušená registrace 15.11.18 07:52:20:
Aha, tak to se omlouvám za mystifikaci, nikdy mne nenapadlo to měřit a silentbloky rozeznám na první pohled MB/kilo (menší díra) od 742 (větší díra), s ničím neseriovým jsem se nesetkal
Jen nesouhlasím s -> vhml 15.11.18 08:13:07: - všechny 742 (i užovky) měly stejný stabilizátor (tedy těch 16 mm)
Aha, tak to se omlouvám za mystifikaci, nikdy mne nenapadlo to měřit a silentbloky rozeznám na první pohled MB/kilo (menší díra) od 742 (větší díra), s ničím neseriovým jsem se nesetkal

Jen nesouhlasím s -> vhml 15.11.18 08:13:07: - všechny 742 (i užovky) měly stejný stabilizátor (tedy těch 16 mm)

Jinak k tvrdejm silentum, na 19mm stabilizator sem bez uprav pouzil 18 mm silenty, brousit to neslo a montaz nebyla nijak tezsi oproti serii.
Úzká náprava 14 , široká 16, sériově nikdy nic jiného. Ono to dává i smysl, širší ramena potřebují kvůli jinému pákovému poměru silnější stabilizátor pro stejný účinek.
-> Bukaj: ano ty myslím. To je ta sada od Pemita myslím. A má tam na výběr tohle.
-> Bukaj: nn, Eidy má pravdu, resp. neviděl jsem eMko seriově s 18mm. Vždy jen 16mm 

Ja mel taky za to ze mb melo stabik 14mm, emko 16, a jestli u uzovky se to nejak menilo to nevim
-> Bukaj: Já si teda myslím, že ouzký nápravy mají 14mm a široký 16mm Už 18 je tuning.
-> krtecek: Pokud myslíš silentbloky stabilizátoru, tak MB má stabík 16 mm, 742 má 18 mm a 20 mm je nějakej tuning

Jak prosím poznám jaký tvrdý silentbloky s pouzdry potřebuji?? Na výběr je 16,18,20 mm..
............1000mb 1967

-> charon 20.10.17 14:15:12: no to origo nejsou, jestli jsou ze skoda-dily mam je na rapidu a jsem na tom stejne, na MTX taky ... :/
-> Jarda: Já jsem na favo na rizeni daval origo gumove (aspoň shopu psali ze jsou origo) a po 5000 km jsou obe manzety u sponek utrzene. Drzi to tam jen tim, ze je ta manžeta ouzka.
-> charon 20.10.17 12:45:49: no neopreny maji v aci, ale co jsem koukal u nivy, tak mi sice netyri, ale jak sr soupou o sebe, ma na to asi vliv i blato a pisek, tak jsou celkem zeslabene, no mam je uz jen na vnitrnich kloubcich, vnejsi jsem dal skf i s manzetama a je to OK, ono jednu to neoprenovou manzetu jsem znicil protocenim v jilovite hline a jednu jsem propichnul o vetev :/ ty neopreny mi prijdou haklivejsi na mechanicke poskozeni nez guma, treba spidan neni spatnej, ten jsrm loni daval na feldu, potom taky gomet z kelly je mozna jeste lepsi nez spidan, min tyri...
-> Jarda - zrušená registrace 19.10.17 12:23:26: No, ja mu psal, ze to chcu na stare favo, at mi posle co vsecko na nej ma a za jake ceny. Tak mi to sepsal, komplet sada vyjde na 2830 CZK (obě napravy, ulozeni motoru a převodovky, reakce převodovky, SB řízení). teď ještě sehnat neoprenové manžety na řízení a poloosy a bude snad klid
-> tomvm: Mě se Favorit klepe celej jako ratlík, ale je pravda, že uložení motoru a převodovky ještě promyslím. Kdyžtak je tam nadám a pak budou k mání ...
-> minno 19.10.17 22:14:38: Ja je nemel menit, mely teprv pul mega :) rsmena jsrm mel v blizkosti SB nahnila a preplatovana, tak jsem dal nove, tenkrat demont...
Ten modry je origo 130 a mel asi 495tis. Km, mozna je tam zas vratim:) ale druhy je trochu horsi :/ -> Jarda - zrušená registrace 07.10.17 10:38:36:
Ten modry je origo 130 a mel asi 495tis. Km, mozna je tam zas vratim:) ale druhy je trochu horsi :/ -> Jarda - zrušená registrace 07.10.17 10:38:36:
-> minno: Jo, vlečkové. 130L z Boleslavi v původní konfiguraci - na zadní nápravě měněné jen manžety poloos a ložiska kol 

-> Jarda: No ja mám tiež HOSIPA (hovno si pamätám) v pokročilom štádiu, takže netuším, od koho ich mám ja
(a to je tomu len 6 rokov
). Buď sú zo Speedpro, alebo ich mám od Féna (Faan).
-> Bukaj: Pekná výdrž. Seriové buchty = vlečkové?


-> Bukaj: Pekná výdrž. Seriové buchty = vlečkové?
-> Jarda: Já na vlečce se sériovými buchtami mám nalítáno 213000 a zatím jsou v pohodě. Tuším, že dřív shnijou ramena

-> minno 19.10.17 13:37:51: no ja na nich mam asi jen polovinu :(, taky je mas od toho pana? mozna jsme se uz o tom kdysi bavili, ale ja hrozne zapominam
ono to muze byt vada jen jednoho kusu, na druhy jsem nekoukal a u BAZe se mi taky ta guma oddelila jen na jednom origo a nechapu, ze tam z vyroby dali 120kove


-> Jarda: silentbloky pozdĺžnych ramien na vlečke ja mám na aute 104 tis. km a sú stále OK, ale jazdené len po našich tankodromoch.
-> charon 19.10.17 06:46:48: on dela i favo?
budu mu muset napsat jestli nedela sb stabiku na feldu 1.6, loni jsem daval nove z AMD a uz jsou popraskane :/ puvodni pipraskane nebyly, ale byly vymlacene...
Ja se dival na rapida, jak vypadaji zadni tvrde sb podelnych ramen a teda nic moc, bral jsem je od cloveka, co ma mail zacinajici vh.... dal ted nevim a jsou uz popraskane a guma se oddeluje od kovu :/ maji jen par desitek tisic km, ale na cestach, kde to dostalo pekne zabrat - treba turecko, rumunsko, bulharsko....

Ja se dival na rapida, jak vypadaji zadni tvrde sb podelnych ramen a teda nic moc, bral jsem je od cloveka, co ma mail zacinajici vh.... dal ted nevim a jsou uz popraskane a guma se oddeluje od kovu :/ maji jen par desitek tisic km, ale na cestach, kde to dostalo pekne zabrat - treba turecko, rumunsko, bulharsko....
-> tomvm: a mierne sa zvacsi hukot v aute
Já mám na přední nápravě tvrdý silenty na ramenách a řízení a kratší pružiny a na zadku akorát stabík. Jinak série. Tvrdší tlumiče bych si na zadek přál. A bach na tvrdý uložení motoru a převodovky, jdou pak cítit vibrace na kastli.
Chlapci a pružiny/tlumiče máte sériové? Včera jsem si komplet sadu od Pemita objednával, přes zimu to budu instalovat.
Tvrdé SB motoru, převodovky a zadní nápravy od Pemita někdo má? Zkušenosti? Já si objednal aj to ...
Tvrdé SB motoru, převodovky a zadní nápravy od Pemita někdo má? Zkušenosti? Já si objednal aj to ...
Mohu potvrdit podobnou zkušenost. Na popud kamaráda jsem na Feldu při letošní repasi obou náprav dal komplet všechny silentbloky od Pemita, včetně řízení. Zároveň se měnily i tlumiče za KYB - plynokapalinové. Rozdíl oproti předchozímu stavu podvozku neskutečný. Konkrétně u toho řízení je okamžitá odezva při prudké změně směru, což předtím rozhodně nebyla. Žádné zvýšené rázy jsem zatím nezpozoroval a to tady nemáme nicmoc cesty. Určitě doplním silentbloky řízení i na škodovku 

Táák moje zkušenosti po namontování tvrdých silentů. Auto začlo být ovladatelné i ve vyšších rychlostech, řízení je přesné a jízda ve vyjetých kolejích je příjemná auto se ze stopy téměř nehne. Auto konečně přestalo plavat. Bouchání do volantu ani vibrace nejsou. Je to stejné. Díky za doporučení. Nechápu proč jsou origo na řízení takhle měkký gumy, když některý auta to mají úplně natvrdo k nápravnici.
Necítiť potom viac "búchanie" do volantu pri nerovnostiach?
Od pemita mám tvrdé silenty v ramenách. Tak je tam dám, udělám autíčku radost na vánoce :D a hlavně sobě 

-> MOLSO: presne tak môžem len odporučiť 

pemit@seznam.cz
nevahaj a daj to tam. rozdiel je znacny

Ahoj, máte někdo na autě tvrdé silenty na řízení ? Klady zápory ? Příjde mi uložení moc měkké, při rychlosti když trhnu volantem jakoby prvně zapruží a zatočí až za chvíli. Silenty mám rok staré sériové. Náprava má tvrdé silenty na uložení ramen. Předem díky za náměty 
