![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka Škoda 125
-> eben: OK,aj tak si to pozriem osobne![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti: panko trvdil ze vsetky ti komponenty su na 5Q ako ja na to prist neviem
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> eben: N tanieri je 39 či 40 zubov?Ja som rátal 40.
-> MOLSO: Viem,ale hruška sa mi zdá že je dlhá čiže 5q![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: ano bolo to spolu,
-> isti: 40 / 9 moze byt 4.44
-> eben:
5q sp 4,22 38/9 zubov
sp 3,9 39/10 zubov
Tento tanier má 40 zubov?Bolo to spojené s hruškou?
5q sp 4,22 38/9 zubov
sp 3,9 39/10 zubov
Tento tanier má 40 zubov?Bolo to spojené s hruškou?
-> eben: Talířové kolo má 39 zubů, hruška 10, tak máš stálý převod 3.9
zdravim pani,viete niekto o aky prev. pomer sa jedna?a je to z 5Q?ja sa v tom houby vyznam ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: Tak to je fajn, taky se snažím![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> sikula: vzadt sa dokaze kazdy .... a to nie je moj styl
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> MOLSO: Tak to je příběh napsat o tom knížku, to znám. Fajn, ze jsi to nevzdal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: by dostávala za uši každý deň
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO 07.01.18 17:33:41: si sa posral ne felu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> sikula: mne najprv praskol staly prevod, z 2 prevodoviek som zložil jednu a po testovacej jazde asi 1500 metrov ? sa ta jednotka zadrela .... všetko von a vymeniť .... zložil som to s druhou jednotkou a po poskladaní a zaradení 5ky zvuky z pekla
ja som si uz skoro chcel kupit feliciu ako priblizovadlo
som sa na to chcel vysrat ale nakoniec mi to nedalo.... ked som zistil kde je problem vsetky tie 4Q spiatočky som povyhadzoval
dnes je to tak na pobavenie ale vtedy mi nebolo všetko jedno![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
dnes je to tak na pobavenie ale vtedy mi nebolo všetko jedno
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> MOLSO: Teď už je to sranda
ale jak já byl smutnej
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pouzdro s kolem 1.st na pevno spojeno
až se vyhřáli drážky z hřídele
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> sikula: žeby sa mi tá jednotka zadrela tiež len kvôli takej blbosti ?
zasraná AZNP
![11](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
Z vlastní zkušenosti, můžu potvrdit že se ta převodovka zastaví, použil jsem 4q kolecko zpátečky do 5q a cca 5 vteřin jízdy na pětku, se zadrželo nové 1kolo s novým pouzdrem. Už se mi to nikdy nestane
-> minno: Presne tak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti: hej, na jednom tyči![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: Aha,to je na jednom tyči.
-> isti: keď zaradíš 5ku, koliesko spiatočky sa presunie nad koleso jednotky a tam sa frézuje o ozubenie. V 4Q prevodovke radiaca tyč nemala dôvod do tej polohy zachádzať takže tam to nevadilo .
Vlastne kvôli čomu musí mať inkriminované koleso spiatočky menší priemer?Obal prevodovky je ten istý,aj koleso prvého stupňa a nemalo by sa líšiť ani poloha spiatočky,či sa mýlím?
-> xerox422: To sú ale známe veci. Väčšina konštrukčných úprav je ale vždy od modelového roku spoločná pre všetky prevodovky, či už 4q, alebo 5q. Mrkva s drážkou a O-krúžkom sa tiež dávala aj na 4q aj na 5q od 87. O-krúžok treba dať pri rozborke vždy nový.
-> Bukaj: tých rozdielov v prevodovke je viac ( dnes som to akurát postrehol pri rozoberaní 5q 4,22) v 4q je dlhšia spojovacia trubka na 1000 hrane medzi hriadeľmi motor-prevodovka,
Ďalšia vec sú iné zuby na 2 aj 4 na ktoré zasuva synch. spojka, menej materiálu zúbky sú také užší, nerátam šikmé zuby na 4 kde je iný prevod,
Drazka na konci mrkvi ktorá ide do loziska na kluke, na niektorých je alebo nie je.
Ďalšia vec sú iné zuby na 2 aj 4 na ktoré zasuva synch. spojka, menej materiálu zúbky sú také užší, nerátam šikmé zuby na 4 kde je iný prevod,
Drazka na konci mrkvi ktorá ide do loziska na kluke, na niektorých je alebo nie je.
-> Bukaj: Jsem to měřil na šíř.Moje chyba.Takhle má 30mm. ;)
-> vhml: No, ale takových dílů, které jsou zpětně kompatibilní bylo od MB po Rapida spousta a přesto ty díly měly nové katalogové číslo. Kolečka a přesuvníky se liší, ale díly jsou funkčně záměnné - často jde jen o nějaká dílčí vylepšení (úspora materiálu, lepší mazání, výztuhy apod)
Ale jak tak koukám do katalogu, tak i vidlička zpátečky je tam pro pětikvalt pod stejným číslem, jako po 4q v MBčku...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale jak tak koukám do katalogu, tak i vidlička zpátečky je tam pro pětikvalt pod stejným číslem, jako po 4q v MBčku...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 05.01.18 16:53:59: protoze to bylo provedeny jako zmena dílu, která je zpetne kompatibilní.
Takovejch veci je v prevodovce spousta. I samotny kolecka prevodu se v prubehu let liší, presuvniky zrovns tak
Takovejch veci je v prevodovce spousta. I samotny kolecka prevodu se v prubehu let liší, presuvniky zrovns tak
-> Polyš: A kde jsi to měřil? Že by bylo ještě o dva mm nižší se mi moc nezdá...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Teda,tak jsem se lekl že mám také špatné zpátečkové kolečko.Ale po přeměření nevím.Má 27,9mm.????
Tak snad už...
...ale jestli se to povedlo, či nikoli, uvidím až to strčim Vítkovi do auta...
...ale jestli se to povedlo, či nikoli, uvidím až to strčim Vítkovi do auta...
-> Bukaj: na tejto kokotine som pohorel keď som tretí krát vyberal prevodovku z auta ..... ten zvuk na 5ke bol neopísatelný
všetky 4kové spiatočkové kolieska som od jedu vyhádzal do šrotu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![11](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 05.01.18 16:37:03: Jo, na ten nákres v Andrtovi jsem koukal, ale není tam nikde psáno, že kolo se pro pětikvalt liší (jen je tam zdůrazněno, že se liší zasouvací vidlička) a nenapadlo mne to přeměřovat před nasazením.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> vhml: -> MVM:
Zajímavé - tak to jsem zřejmě měl kliku, když jsem skládal převodovku, kterou mám ve 130LPG - tam jsem dával nové kolo a bylo to v pohodě - zřejmě jsem náhodou měl pětikvaltové kolo...
...ale fakt mi hlava nebere, že taková věc není zaznamenána v katalozích dílů
A navíc tu mám střeva z druhého pětikvaltu a tam je kolo s límečkem 32 mm![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Zajímavé - tak to jsem zřejmě měl kliku, když jsem skládal převodovku, kterou mám ve 130LPG - tam jsem dával nové kolo a bylo to v pohodě - zřejmě jsem náhodou měl pětikvaltové kolo...
...ale fakt mi hlava nebere, že taková věc není zaznamenána v katalozích dílů
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A navíc tu mám střeva z druhého pětikvaltu a tam je kolo s límečkem 32 mm
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
V katalogu ND má zpátečkové kolo stejné číslo pro 4q tak pro 5q.
110210210
110210210
-> darklord: Ano a navíc je kolečko identické (stejné číslo dílu) už od 1000MB![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: haluz, ak to tak naozaj je, pretoze katalogy tvrdia ze kolecko je rovnake 4q/5q ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bukaj: Kolo zpátečky pro 5Q má průměr osazení 30,5mm (viz Andrt str,440)
-> zabiakPUK 05.01.18 16:34:41: se správným nozem to samozřejmě problem neni
je problém dať to sustružnikovi sťiahnuť? a nech tu dakto nezačne kotkodákať o kalení.
To je kolo ze 4 kvaltu. Je jine. Do 5q nelze použít. Naopak ano
-> darklord: Všechna co mám jsou s límečkem 32 mm - nová i použitá. ve čtyřkvaltu to ničemu nemůže vadit...
...a co jsem dával nové kolo do pětikvaltu, který mám v autě, tak tam to bylo bez problémů.
Jen z této převodovky jsem vytáhl kolečko s nižším límečkem...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...a co jsem dával nové kolo do pětikvaltu, který mám v autě, tak tam to bylo bez problémů.
Jen z této převodovky jsem vytáhl kolečko s nižším límečkem...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj: vsetky spiatockove kolecka co mas su nove ci vytahane z inych prevodoviek? Ze ci nahodou nemas ja neviem troskove spiatockove kolecka alebo co.