skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hbv posilovac vs. bez
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 21.10.2014 do 11.01.2018, založil/a ozzman1000
-> Bubu126 11.01.18 11:47:57: bohužial nie, na hbv zo 100ky su vyvody valca umiestnene kolmo na seba, na hbv 120ky oproti sebe.... možno po uprave konzoly ak to niekto robil ti poradí... nepasuje kvoli velkosti priestoru vedla hsv..
Bolo by možne tento valec s jednym ventilom v ložiť do Škody 100?
-> MISCHO: urcite
, takto mas kazdy den vianoce, vzdy ta nieco nove prekvapi a fascinuje ze to moze byt ( proste surprising skoda)

-> peti:
ale ja to snad pomaly vyladim vsetko 


-> MISCHO: nj to verim, ale sak ked sa sklada auto stylom ze sak je to zo skodovky +-, tak to bude dobre.....
-> peti: Veru nedalo , brzdit to brzdilo tak v polovicke chodu pedalu a fakt som musel poriadne tlacit. Na STk by som ani nepresiel, este ze tam mam znamosti 

-> MISCHO: aha, tak to potom musel byt otras, to sa asi ani moc nastavit nedalo 

-> peti: Ja mam praveze posilovac pre 19-ku ale valec bol 22-ka
-> MISCHO: nz, len pozor ako pisem k 19 valcu ide aj iny trn posilovac 

-> peti: Diki za info ,, uzmam objednanu 19-ku a dufam ze to bude brzdit tak ako ma, lebo pravu nohu mam z tej brzdy vzdy ako kulturista a ked presadnem do spotrebaka tak si idem pomaly hubu rozbit ked brzdim
-> MISCHO: 22 posilovac ma ten trn vyšši a hrubsí voci 19 mm posilovacu
pre 22 posilovac ma byt vola 0,5 az 1 mm a pre 19 posilovac ma byt vola 0,3 az 0,7 mm
pre 22 posilovac ma byt vola 0,5 az 1 mm a pre 19 posilovac ma byt vola 0,3 az 0,7 mm
-> dragon_cb_cz: Praveze ex majitel tam nechal volu viac ako 10mm, pokial som chcel prudsie zabrzdit musel som tlacit na pedal ako kôň. Skusil som to nastavit, o trochu sa to zlepsilo ale stale to nebolo ono. Vsetky ostatne komponenty ako trubky,hadicky,valceky,ko
cky a pod su nove, resp brzdice repasovane.
-> MISCHO: Spíš to důkladně otestuj - je tam nějaká předepsaná vůle a když necháš moc malou, začne ti to pak za jízdy přibržďovat...
-> dragon_cb_cz: Tak potom je vsetko vysvetlene tym padom
Nemam az take znalosti ohladom skodoviek. Ale pre mna podstatna vec je ta ze uz viem preco to tak na hovby brzdilo .

-> MISCHO: No z toho bych na "bezposilovačovou&qu
ot; 22ku fakt neusuzoval - ono totiž posilovač na 22mm válec je jiný než na 19mm - a rozdíl je právě v tom trnu...
-> dragon_cb_cz: Tak ako som pisal nizsie , v plavajucom piestiku je diera kde sa opiera trn z posilovaca. Na tejto 22-ke je to hlbsie o 7mm oproti 19-ke, pri maximalnom vysrobovani trnu, drzi to asi na troch zavitoch sa to zacne konecne opierat. Je to len moja domienka, netvrdim ze to tak je .
-> MISCHO: No mě spíš zajímá, jak jsi poznal, že ty vnitřnosti jsou "bezposilovačové&quo
t;...
-> dragon_cb_cz: Podla dostupnej dokumentacie nie ,, je to len moj nazor vzhladom na to co som videl a zmeral. Nieje to robene doma na kolene, je to pekne opracovane, jedine ze by boli dva tipy posilovacov.
-> MISCHO: Počkej, 22mm verze bez posilovače, to jsi vyhrabal kde? To snad žádná 742 neměla, ne?
Tak som to zmeral, 19mm HBV ma hlbku 19mm a priemer 10mm, 22 mm HBV ma hlbku 26mm a priemer diery 12mm co znaci rozdiel 7 mm v hlbke v plavajucom piestiku.
Chalani dnes som sa konecne pustil do auta kedze oproti inym skodovkam sa mi zda ze to horsie brzdilo, teda lepsie povedane musel som silnejsie tlacit na pedal aby to brzdilo, vsetko ostatne v cajku. Vybral som HBV a nezdal sa mi, rozoberem ho a cuduj sa svete bola to 22-ka a verzia bez posilovaca, rozdiel je v spodnom plavajucom piestiku a v spodku kde je ten vystupok na manzetu. To zahlbenie kam dosada trn z posilovaca je hbsie o +- 10 mm teda ak na posilovaci nastelujes trn co to da je to len tak tak a este je tam stale vola medzi HBV a trnom. Ked najdem subleru odfotim a pridam foto.V mojom pripde sa jedna o kombinaciu tela 22 posilovac a plavajuci piestik 22 z bezposilovacoveho.
-> ozzman1000: -> Bukaj 21.10.14 10:38:41:
OK, diky za vysvetlenie. zoženiem teda priamo bezposilovačový...len na SK sa už ťažšie zháňa. Nemá niekto navyše? :-)
-> David.: Může být.. já víceméně končím rokem 1977..
-> Bukaj: Aktuálně nechystám.. resp. nevím, že by mi bylo chystáno. A po prvních návalech zimního spánku bych se nejraděj do konce března stáhl úplně do nory, kdyby to šlo..

-> Bukaj: Aktuálně nechystám.. resp. nevím, že by mi bylo chystáno. A po prvních návalech zimního spánku bych se nejraděj do konce března stáhl úplně do nory, kdyby to šlo..

-> Bukaj: Proč by 22mm válec byl na čtyřpísty moc? Naopak, alespoň není tak dlouhej krok...
-> David.: To sice jo, ale na pohled jsou ty novější válce bez ventilu skoro stejné 19, či 22...

-> Jozka: No, 22 válec na čtyřpísty už je moc... A všechna (obě) Mka, která vlastním, jsou 130...
ale díky za nabídku
Nechystáš se někdy někam poblíž? Máš u mne vanu a další haraburdí...
ale díky za nabídku

Nechystáš se někdy někam poblíž? Máš u mne vanu a další haraburdí...

-> Jozka: M je pouze 19mm

-> Bukaj: Já mám asi jeden "M" navíc.. ale tuším že 22 mm a ještě kdovíkde zahrabanej..
-> dragon_cb_cz: Nepředpokládám, že by se na nějakém voze ještě dožily původní prasata dnešních dnů...
...a vzhledem k tomu, že sehnat původní prasata už je poněkud složitější, tak je malá pravděpodobnost, že tam budou. Ale samozřejmě máš pravdu, lepší ověřit, než něco podělat...
...a vzhledem k tomu, že sehnat původní prasata už je poněkud složitější, tak je malá pravděpodobnost, že tam budou. Ale samozřejmě máš pravdu, lepší ověřit, než něco podělat...
-> Bukaj: No právě... takže pokud tam má původní (Typově) prasata, tak bych s tím, že jdou zaměnit byl opatrný 

-> dragon_cb_cz: No, je. Původní manžetky (mimopístkové) vyžadovaly ten zbytkový tlak, aby nepropouštěly...
-> Bukaj: 19mm jsou válce oba... jinak není tam ten ventil kvůli těsnosti starého typu manžet v prasátkách?
-> dragon_cb_cz: Byls rychlejší
A zaměnit jdou, jen bez toho ventilu a s 19mm válcem bude trochu delší chod pedálu...

A zaměnit jdou, jen bez toho ventilu a s 19mm válcem bude trochu delší chod pedálu...
Rozdíl je ve ventilu zbytkového tlaku pro zadní okruh a v "přehození" okruhů (užovka má spodní vývod pro zadní okruh, horní vývod pro přední, Mko opačně.
Kdyžtak bych měl jeden užovkový HBV na výměnu za Mkový...
Kdyžtak bych měl jeden užovkový HBV na výměnu za Mkový...

-> ozzman1000: Jsou rozdílný na první pohled - ten bezposilovačovej má jeden vývod větší, je v něm tuším zpětný ventilek zbytkového tlaku pro zadní brzdy. Vypadá takhle: www.skodateam.cz/Hlavni_b
rzdovy_valec_skoda_120_NOV
Y-img_cEbN.jpg
Ten pro posilovač už ten ventil nemá a vypadá takhle: dily.iautodily.cz/foto_ob r-4509-a.jpg
A zaměnit jednoduše nejdou. Otázka je, proč bys to dělal? Dej tam co tam patří...
Ten pro posilovač už ten ventil nemá a vypadá takhle: dily.iautodily.cz/foto_ob r-4509-a.jpg
A zaměnit jednoduše nejdou. Otázka je, proč bys to dělal? Dej tam co tam patří...
Zdravím vie mi niekto povedať aký je rozdiel v 19mm HBV pre posilovač a bez neho? je tam vizuálny rozdiel a neviem čoho sa týka, či nejakého obmedzovača tlako alebo tak podobne. Sú tieto dva typy zámenné? Ide mi o to či môžem namontovať do užovky bez posilovača verziu HBV určenú pre posilovač.