skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tlumič řízení
22:49:57
16.04.2014
16.04.2014
Athlonek
-> Bukaj: No to já jsem si poposednul na sedačce a cuknul řidítkama a v 50 km rychlosti jsem z toho neměl dobrej pocit.
22:42:25
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.04.14 22:31:03: Bude to určitě i tam
22:41:58
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> Athlonek: Nojo, a to já jsem ani neměl vůli v pouzdrech, jen jsem jel celkem rychle a přejel jsem na silnici ležící šišku...
22:36:34
16.04.2014
16.04.2014
Athlonek
-> Bukaj: Na Fichtlu se mi stalo, že se mi rozkmitalo přední kolo a násladně celí Fichtl s rostoucí frekvencí, pomohlo až razantní šlápnutí na brzdu. Vůle v pouzdrech přední vidlice je svinstvo.
22:34:54
16.04.2014
16.04.2014
dušan
ok díky za příspěvky
22:31:03
16.04.2014
16.04.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Mám pocit, že to není v Baťoj ale v Cedrychovi...
EDIT> Koukam ze uz jsi me usvedcil z omylu :)
EDIT> Koukam ze uz jsi me usvedcil z omylu :)
22:30:46
16.04.2014
16.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 16.04.14 21:41:30: Jak uz tu zaznelo, tohle nema resit vule ci nevyvazene kola, ale na matici mozny vznik rozkmitani. Kamaradovi se to stalo v uzovce na prejezdu asi v 60km/h a byl rad ze zustal na silnici. Pak s tim autem jezdil jeste dva roky a nic uz se nestalo.
22:30:41
16.04.2014
16.04.2014
Jozka
-> Bukaj: Mě se takhle rozkmitala kára kdysi.. plně naložená např. ledničkou v kuse s mrazákem. 90 km/h z kopce, zadky - auta i ten vlastní opisujou elipsy, který se pořád zvětšujou.. fakt super pocit.
22:28:19
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> TTomas: Asi už měl vůli, no...
Jinak pro doplnění ( V. Baťa):
Jinak pro doplnění ( V. Baťa):
22:24:39
16.04.2014
16.04.2014
TTomas
-> Bukaj: Zajimave...neco podobneho se mi stalo i s tim tlumicem:D
22:18:19
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> Jozka: Já si právě z dobové literatury pamatuju ten termín shimmy, nebo shimmy kmity. A ještě jsem si uvědomil, že se mi to jednou stalo na Pionýru a to jsem měl větší bobky, než kdysi v tom MB...
22:08:23
16.04.2014
16.04.2014
Jozka
-> Bukaj: To přirovnání k tanci jsem ještě snad nezaznamenal.. Ale sedí to. A toho Baťu si budu muset dát jednou v celku, vím že tam sice obrázek tlumiče řízení někde vzadu je, ale znalosti o kmitání jsem utrpěl kdysi na ČVUT v rámci už kdoví čeho..
22:01:16
16.04.2014
16.04.2014
Nwkt
22:00:36
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
21:58:00
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> Jozka 16.04.14 21:56:48: Ano, přesně tak - a to se označuje termínem "shimmy". Myslím, že je to i v Baťovi a dalších publikacích
21:57:23
16.04.2014
16.04.2014
dušan
ok díky za příspěvky mám tam hřeben a široku nápravu tak to není nic pro mě
21:56:48
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> Jozka: No, poruchu tohoto zařízení jsem zažil právě jen jednou a to tu, co jsem popsal - kamarád si stěžoval, že mu občas něco drhne v řízení u MBčka a že tam něco lupe, tak jsme se jeli projet a najednou jsme nezatočili doleva (naštěstí bez následků). Když jsem pak zvednul auto a zjišťoval příčinu, bylo mi to po chvíli jasné a po sundání tlumiče a jeho rozebrání jsem se celkem divil
A shimmy jsem zažil také jen jednou (také v MBčku) a není to nic příjemného - asi jako náledí v létě
A shimmy jsem zažil také jen jednou (také v MBčku) a není to nic příjemného - asi jako náledí v létě
21:56:48
16.04.2014
16.04.2014
Jozka
-> Bukaj: Úplně přesně to mělo řešit situaci, kdy se celá soustava nakmitala do oblasti "vlastní frekvence" konstrukce nápravy, čili do situace, kdy se i bez dalších vnějších podnětů zvyšuje amplituda až do konečný destrukce, pokud teda vím. Obdoba "vojska zrušit krok!!" na mostech..
21:53:20
16.04.2014
16.04.2014
Nwkt
-> Bukaj: Já vím co to je, bejvalá to tančila
21:51:11
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> TTomas: Tohle nemá řešit kmitání volantu z důvodu nevyváženosti, ale opravdu a jen ty shimmy (no, on už z dnešní Virtí generace asi málokdo ví, o co jde)...
...Je to záležitost hlavně škodovek s maticovým řízením a na diagonálních gumách (obecně auta s lehkým předkem a nepřesným řízením), kdy při přejetí nějaké nerovnosti s rozkmitá řízení tak, že auto se stane neovladatelným - nelze zatočit, pomůže pouze zastavit (nebo výrazně snížit rychlost)...
...Je to záležitost hlavně škodovek s maticovým řízením a na diagonálních gumách (obecně auta s lehkým předkem a nepřesným řízením), kdy při přejetí nějaké nerovnosti s rozkmitá řízení tak, že auto se stane neovladatelným - nelze zatočit, pomůže pouze zastavit (nebo výrazně snížit rychlost)...
21:49:12
16.04.2014
16.04.2014
Jozka
-> dušan: Namontuje se mezi spojovací tyč (levej "konec" na foto) a nápravnici (místo jednoho ze šroubů na spodním kozlíku) a tlumí to kmity, přenášený do řízení z nevyážených kol, vůli a nerovností vozovky..
Pokud je vyváženo, vymezeno apod. a zbývaj jen nerovnosti vozovky, i tak z nich něco málo "vyžehlí" a dle mejch poznatků nijak zvlášť neškodí.
Pokud je vyváženo, vymezeno apod. a zbývaj jen nerovnosti vozovky, i tak z nich něco málo "vyžehlí" a dle mejch poznatků nijak zvlášť neškodí.
21:46:22
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
Funguje to tak, že místo jednoho šroubu kozlíku spodního ramene nápravy našroubuješ ten čep na konci tlumiče a druhý konec tlumiče připevníš na spojovačku (dle návodu).
No, možná pocítíš malinko těžší řízení, ale spíš ne (pokud je tlumič ok) a ochrání tě to před nechtěným vznikem již zmíněných shimmy kmitů...
Ale pokud nebudeš kontrolovat, zda je tlumič v pořádku a neuniká olej, tak se ti může přihodit situace, že prostě jednou nezatočíš (taková na sucho zadřená pístnice udělá své)
No, možná pocítíš malinko těžší řízení, ale spíš ne (pokud je tlumič ok) a ochrání tě to před nechtěným vznikem již zmíněných shimmy kmitů...
Ale pokud nebudeš kontrolovat, zda je tlumič v pořádku a neuniká olej, tak se ti může přihodit situace, že prostě jednou nezatočíš (taková na sucho zadřená pístnice udělá své)
21:42:38
16.04.2014
16.04.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dušan: Na patrolu se bez toho neda moc jezdit :-D To je moje zkusenost.
21:41:30
16.04.2014
16.04.2014
TTomas
-> dušan: Jo mel jsem to na jednom kile. Pokud ti kmita volant, tak je to reseni, ale jeste rychleji se pak zvetsuje vule na ridici tyci a rizeni. Radsi bych hledal pricinu kmitani nez resil dusledek. Tenkrat to vyvazovani a vyroba pneumatik byla podstatne mene presna.
21:40:19
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
Jo, jak to funguje? Už jsi zažil shimmy? Jestli ne a chceš zažít, tak obuj diagonálky a rozjeď se rychle (aspoň čtyřicítkou) po průměrné české silnici
Ale to furt není odpověď na tvou otázku...
Ale to furt není odpověď na tvou otázku...
21:38:21
16.04.2014
16.04.2014
Nwkt
To je jenom na šneka
21:37:17
16.04.2014
16.04.2014
Bukaj
-> dušan: Je to dobrá věc, pokud jezdíš na MBčku na diagonálních gumách...
21:35:45
16.04.2014
16.04.2014
dušan
auto.bazos.cz/inzerat/...
/tlumic-rizeni.php
Čau kluci má s tímto někdo nějaké zkušenosti a jak to funguje ??
Čau kluci má s tímto někdo nějaké zkušenosti a jak to funguje ??